Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kuu - 09.12.08 - klo:15:46

Otsikko: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: kuu - 09.12.08 - klo:15:46
Itse uskon, että Jontikka säilyy ja Case. Ja sit Agco panostaa Valtraan ja Massikkaan. Marginaalimerkki Fendt lopetetaan. Joku viides vielä säilyy ehkä, muut lopetetaan.  Ei vaan ole markkinoita kaikille nyt, kun ruuan syöntikin on mennyt pois muodista.
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: Pasianssi - 09.12.08 - klo:16:47
Valtra on tullut tiensä päähän.Massikan pelleillä yritetään vielä sinnitellä.Ei mikään yleismaailmallinen merkki,muutaman koneen teko ei suomalaisella palkkatasolla pidemmän päälle vetele.
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 09.12.08 - klo:16:54
Merkit ei paljoa maksa, Deutz-Fahrillakin liimailevat Lamborghinin ja Samen tarroja koneisiinsa. Samalla tavalla valtrakin voidaan pitää hengissä, otetaan massikka ja vaihdetaan vain toisenlaiset keulapellit ja sähkökatkaisijat on helposti siroteltavissa koppiin vähän eri järjestykseen niin saadaan kätevästi valtra-uskovaisille edelleen ostettavaa.


Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: bonneville - 09.12.08 - klo:17:00
fuusio syö merkit , loppuviimeen jäljellä on pari kilpailevaa konsernia joilla on konemerkkejä joka sormelle eri tarroilla ja höysteillä varustettuna. jotenkin näin se vaan taitaa mennä
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: Cynic - 09.12.08 - klo:17:01
Lainaus
Ja sit Agco panostaa Valtraan ja Massikkaan. Marginaalimerkki Fendt lopetetaan.

Haha katsoppas eurooppaa millä merkillä siellä ajetaan. Kukaan ei tiedä edes että Valmettia valmistetaan, aina messujen kummajainen.

Miksi poistettaisi eri tuotemerkit? Niillähän on loistava mahdollisuus tarjota marginaalimarkkinoille vaihtoehtoja, tai kiskoa hintaa merkkiuskovaisilta.

Jos vain maailmanmerkkejä kuitenkin jäisi, olisi ne tod.näk JD, MF, Case/NH ja joku jenkkimerkki.
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: MPK - 09.12.08 - klo:17:06
Massikka on ainakin halpa ylläpitää, eihän se enää ole kuin tarrapaino ja kokoamiskeskus, kaikki osteaan valmiina jostain, ei juuri mitään omaa valmistetta niitä tarroja lukuunottamatta. :P
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: Terminator - 09.12.08 - klo:17:11
Massikka on ainakin halpa ylläpitää, eihän se enää ole kuin tarrapaino ja kokoamiskeskus, kaikki osteaan valmiina jostain, ei juuri mitään omaa valmistetta niitä tarroja lukuunottamatta. :P

Valmistetaanhan!!!! Ohjauspyörän Ferkun merkki on omaa suunittelua ja sitten se tilataan alihankialta. ;D
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: MF 4000 - 09.12.08 - klo:19:29
Massikka on ainakin halpa ylläpitää, eihän se enää ole kuin tarrapaino ja kokoamiskeskus, kaikki osteaan valmiina jostain, ei juuri mitään omaa valmistetta niitä tarroja lukuunottamatta. :P
Totta joka sana,kaikkein edullisinta on tehdä osat siellä missä se tulee edulliseksi,siksi MF on merkki joka säilyy.
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: keskomies - 09.12.08 - klo:19:52
Ja laadussa näkyy ;D :P Kattoo vaikka niitä synkroja ja laakerointeja...
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: kuu - 09.12.08 - klo:20:00
Lainaus
Haha katsoppas eurooppaa millä merkillä siellä ajetaan. Kukaan ei tiedä edes että Valmettia valmistetaan, aina messujen kummajainen.

Vallu jyrää Baltiassa, Venäjällä, Ruotsissa ja tietenkin Euroopan suurimmassa maatalousmaassa Ranskassa. Siis suhteessa Fendtiin.
Ruotsissa ja Ranskassa taitaa olla ykkösmerkki, ainakin Ruotsissa on.

Fendtiä myydään Saksassa ja muutama Tanskaan.

Lisäksi Valtra on etelä-Amerikan ykkösmerkki. Fentistä siellä ei kukaan haaveile.
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: superdexta - 09.12.08 - klo:20:05
Massikka on ainakin halpa ylläpitää, eihän se enää ole kuin tarrapaino ja kokoamiskeskus, kaikki osteaan valmiina jostain, ei juuri mitään omaa valmistetta niitä tarroja lukuunottamatta. :P

KV-kokkeili viime numerosa yhemmallin Massikkaa.
Hääty ihimetellä ku ei vetovarsia saa alas jossei oo äijjä itte painona ja samalla tällää nappia lokasuojan sivusta.
Uutuuvven kankeuttako?
Muutehhan tuo tuntu olevan aivan tolokku peli.
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: Terminator - 09.12.08 - klo:20:19
Massikka on ainakin halpa ylläpitää, eihän se enää ole kuin tarrapaino ja kokoamiskeskus, kaikki osteaan valmiina jostain, ei juuri mitään omaa valmistetta niitä tarroja lukuunottamatta. :P

KV-kokkeili viime numerosa yhemmallin Massikkaa.
Hääty ihimetellä ku ei vetovarsia saa alas jossei oo äijjä itte painona ja samalla tällää nappia lokasuojan sivusta.
Uutuuvven kankeuttako?
Muutehhan tuo tuntu olevan aivan tolokku peli.

Osta sisuriiselillä on tehokkaampi ja vie vähemmän löpöä. ;D
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: Henkka - 09.12.08 - klo:21:42
Eiköhän mcorminki ole se mikä loppuu niiden myynti Suomessa todella vähäistä ja ei muuallakan taida mikään hääppönen markkinaosuus olla.

Ranskassa tosiaan tuo valtra on myydyin,vaikka luulis et massey olis ,kun nykyään ranskalainen sekin.
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: zetor8045 - 09.12.08 - klo:22:12
Eiköhän mcorminki ole se mikä loppuu niiden myynti Suomessa todella vähäistä ja ei muuallakan taida mikään hääppönen markkinaosuus olla.
eihän noita mccormikkeja edes enää myydä suomessa ja omien kokemuksieni mukaan niin en ainakaan voi kehua... myyjätkin harmittelee että kun ovat niin huonoja ettei niitä uskalla kellekkään ees myydä. ja mccormikin kokeilun myötä meni täysin luotto tähän vuoden traktori juttuun kun kokeilussa oli mtx200 joka oli vuoden 2006 traktori ja mitään muuta hyvää en keksi kuin hyvän etuakselijousituksen mutta muuten tämä traktori on täysi susi...
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: Puraat - 09.12.08 - klo:22:38
Eiköhän mcorminki ole se mikä loppuu niiden myynti Suomessa todella vähäistä ja ei muuallakan taida mikään hääppönen markkinaosuus olla.
eihän noita mccormikkeja edes enää myydä suomessa ja omien kokemuksieni mukaan niin en ainakaan voi kehua... myyjätkin harmittelee että kun ovat niin huonoja ettei niitä uskalla kellekkään ees myydä. ja mccormikin kokeilun myötä meni täysin luotto tähän vuoden traktori juttuun kun kokeilussa oli mtx200 joka oli vuoden 2006 traktori ja mitään muuta hyvää en keksi kuin hyvän etuakselijousituksen mutta muuten tämä traktori on täysi susi...
Jos oikein muistan, niin vuoden traktori 2006 oli XTX 215 ei MTX sarjalainen. MTX on vanhaa hyvää Case sukua ja XTX Landiini pohjanen kone.
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: zetor8045 - 09.12.08 - klo:22:58
Eiköhän mcorminki ole se mikä loppuu niiden myynti Suomessa todella vähäistä ja ei muuallakan taida mikään hääppönen markkinaosuus olla.
eihän noita mccormikkeja edes enää myydä suomessa ja omien kokemuksieni mukaan niin en ainakaan voi kehua... myyjätkin harmittelee että kun ovat niin huonoja ettei niitä uskalla kellekkään ees myydä. ja mccormikin kokeilun myötä meni täysin luotto tähän vuoden traktori juttuun kun kokeilussa oli mtx200 joka oli vuoden 2006 traktori ja mitään muuta hyvää en keksi kuin hyvän etuakselijousituksen mutta muuten tämä traktori on täysi susi...
Jos oikein muistan, niin vuoden traktori 2006 oli XTX 215 ei MTX sarjalainen. MTX on vanhaa hyvää Case sukua ja XTX Landiini pohjanen kone.
niin siis kone olikin XTX200 eikä MTX pahoittelen huonoa muistiani  :D   http://www.yrma.net/MTX.htm
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: agricult - 10.12.08 - klo:08:20
Eiköhän mcorminki ole se mikä loppuu niiden myynti Suomessa todella vähäistä ja ei muuallakan taida mikään hääppönen markkinaosuus olla.
eihän noita mccormikkeja edes enää myydä suomessa ja omien kokemuksieni mukaan niin en ainakaan voi kehua... myyjätkin harmittelee että kun ovat niin huonoja ettei niitä uskalla kellekkään ees myydä. ja mccormikin kokeilun myötä meni täysin luotto tähän vuoden traktori juttuun kun kokeilussa oli mtx200 joka oli vuoden 2006 traktori ja mitään muuta hyvää en keksi kuin hyvän etuakselijousituksen mutta muuten tämä traktori on täysi susi...
Jos oikein muistan, niin vuoden traktori 2006 oli XTX 215 ei MTX sarjalainen. MTX on vanhaa hyvää Case sukua ja XTX Landiini pohjanen kone.

Ömph, XTX on kyllä MTX (Maxxum MX) höystettynä 8-portaisella pikavaihteella, 4-tolppaisella hytillä yms. kilkkeillä. Näkeehän sen vanhojen mallien ulkonäöstäkin -> http://www.stackyard.com/news/2005/11/machinery/mccormick_xtx215.jpg

Nyt noi isot XTX:t on korvattu TTX:llä -> http://www.stackyard.com/news/2008/09/machinery/08_mccormick_normac.html

Ja alapäähän on tulleet pienemmät XTX 145 & 165
______________________________________________

Mikäs tuossa XTX:ssä käytännössä mätti?
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: lavali - 10.12.08 - klo:09:27
fuusio syö merkit , loppuviimeen jäljellä on pari kilpailevaa konsernia joilla on konemerkkejä joka sormelle eri tarroilla ja höysteillä varustettuna. jotenkin näin se vaan taitaa mennä

nh mf ja jd ympärille sulautetaan merkit? nämä 3 jää?
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: mike - 10.12.08 - klo:13:37
Eiköhän mcorminki ole se mikä loppuu niiden myynti Suomessa todella vähäistä ja ei muuallakan taida mikään hääppönen markkinaosuus olla.

Ranskassa tosiaan tuo valtra on myydyin,vaikka luulis et massey olis ,kun nykyään ranskalainen sekin.

Valtra ranskassa myydyin! Ehheeh voi helv... muahhaahh  ;D Tosiaan.Tilastoja näkyviin!


Siitä huolimatta 100-sarjan MF eniten valmistettu mallisto ja 135 eniten valmistettu traktori maailmassa.
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 10.12.08 - klo:14:48
Tuossa osuuksia on ympäri euroopaa vuodelta 2007

http://www.materiel-agricole.com/download/1704/06-07_MAT127.pdf

Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 10.12.08 - klo:15:07
Tuossa eurooppa-listassa ei tainnut olla ranskan osuuksia:

    * John Deere → toujours leader avec 18.7% des immatriculations en 2007
    * New Holland → 16.9%
    * Claas → 14%
    * Massey Ferguson → 12%
    * Fendt → 8.1%
    * Case IH → 6.9%
    * Valtra → 6.3%
    * Deutz-Fahr → 6.1%
    * Same → 3.2%
    * Mc Cormick → 2.8%
    * Landini → 1.5%
    * Lamborghini → 1.1%

Ranskassa valmistajista siis AGCO suurin kolmella merkillä, CHN toisena kahdella ja JD kolmantena yhdellä merkillä. Tarrojen liimailu kannattaa.
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: Halliorja - 10.12.08 - klo:15:17
Viimeisenä seisoo Zetor ja Belarus.. Muut merkit sulautellaan toisiinsa tai miksi lienee Michiganiksi..
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 10.12.08 - klo:15:31
Siitä huolimatta 100-sarjan MF eniten valmistettu mallisto ja 135 eniten valmistettu traktori maailmassa.

Valmistus jatkuu edelleen, tosin pakistanissa ja mallinumerolla 240

http://www.millat.com.pk/Tractor.asp?t=1232
http://www.millat.com.pk/downloads/VS1SVRHXD5.pdf
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: kaenuunkeisari - 10.12.08 - klo:15:33
Eihän se  myynti määrät aina ratkase kaikkea vaikka myynti voluumia (huom. ammattisanastoa  ;D) oiskin paljon ei se todellakaan tarkota sitä mikä merkki jää pinnalle kellumaan. Kyllä se kate ja voitto ratkaasee. Ei mitään hajua mitä maksaa massikan valmistu vertaa fentti/ valtra ???.

 Saas nähdä milloin ajellaan kia merkkisillä traktoreilla. Kaikkea muita kunnollisia härveleitä on tehty jo aasian tantereella mutta rattorit viel sieltä uupuu. Ainakin sellaset mitkä ois vertailu kelpoisia näihin länsimaisiin vehkeisiin. No ehkä parempi että niitä ei tulekkaan  :P
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: Puraat - 10.12.08 - klo:15:34
Ömph, XTX on kyllä MTX (Maxxum MX) höystettynä 8-portaisella pikavaihteella, 4-tolppaisella hytillä yms. kilkkeillä. Näkeehän sen vanhojen mallien ulkonäöstäkin -> http://www.stackyard.com/news/2005/11/machinery/mccormick_xtx215.jpg

Nyt noi isot XTX:t on korvattu TTX:llä -> http://www.stackyard.com/news/2008/09/machinery/08_mccormick_normac.html

Ja alapäähän on tulleet pienemmät XTX 145 & 165

Joo olet varmaan oikeessa. Tuo 8 portainen hämää. Olisko kuitenkin ohjaamo Landinista lainattu, en tiedä. Muistelen nähneeni Landinin sivuilla vastaavan näkösen koneen, väri oli vaan sininen. Tarroja on liimailtu sielläkin. Tuossa linkki http://www.landini.it/landini/serie_pages/it/322/Introduzione.aspx
______________________________________________

Mikäs tuossa XTX:ssä käytännössä mätti?
[/quote]
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: PigBoss - 10.12.08 - klo:16:28
Kaikki merkit loppuu maan päältä ja marsilaiset alkaa tekeen Massey-Fergutseeniä mallia 590 lisenssillä tulee oleen Ranskassakin markkinaosuus 100%.
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: mlahti - 11.12.08 - klo:10:37
Lainaus
Ja sit Agco panostaa Valtraan ja Massikkaan. Marginaalimerkki Fendt lopetetaan.

Haha katsoppas eurooppaa millä merkillä siellä ajetaan. Kukaan ei tiedä edes että Valmettia valmistetaan, aina messujen kummajainen.

Miksi poistettaisi eri tuotemerkit? Niillähän on loistava mahdollisuus tarjota marginaalimarkkinoille vaihtoehtoja, tai kiskoa hintaa merkkiuskovaisilta.

Jos vain maailmanmerkkejä kuitenkin jäisi, olisi ne tod.näk JD, MF, Case/NH ja joku jenkkimerkki.

eikö JD ja CNH ole jenkki merkkejä?
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: zetor8045 - 11.12.08 - klo:14:45
Ömph, XTX on kyllä MTX (Maxxum MX) höystettynä 8-portaisella pikavaihteella, 4-tolppaisella hytillä yms. kilkkeillä. Näkeehän sen vanhojen mallien ulkonäöstäkin -> http://www.stackyard.com/news/2005/11/machinery/mccormick_xtx215.jpg

Nyt noi isot XTX:t on korvattu TTX:llä -> http://www.stackyard.com/news/2008/09/machinery/08_mccormick_normac.html

Ja alapäähän on tulleet pienemmät XTX 145 & 165

Joo olet varmaan oikeessa. Tuo 8 portainen hämää. Olisko kuitenkin ohjaamo Landinista lainattu, en tiedä. Muistelen nähneeni Landinin sivuilla vastaavan näkösen koneen, väri oli vaan sininen. Tarroja on liimailtu sielläkin. Tuossa linkki http://www.landini.it/landini/serie_pages/it/322/Introduzione.aspx
______________________________________________

Mikäs tuossa XTX:ssä käytännössä mätti?
[/quote]käytännössä siinä mätti hitaat vaihteet, todella hidas suunnanvaihto, tehoton moottori, todella meluinen hytti, vetokoukku pirun alhaalla vaikka oli 42" takarenkaatkin  ja se että hajoskin vielä tai ei ainakaan liikkunut kumpaankaan suuntaan niin hakivat lavetilla sen sitten pois  :-\ 
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: retku - 11.12.08 - klo:18:16
Eiköhän mcorminki ole se mikä loppuu niiden myynti Suomessa todella vähäistä ja ei muuallakan taida mikään hääppönen markkinaosuus olla.

Ranskassa tosiaan tuo valtra on myydyin,vaikka luulis et massey olis ,kun nykyään ranskalainen sekin.

Valtra ranskassa myydyin! Ehheeh voi helv... muahhaahh  ;D Tosiaan.Tilastoja näkyviin!


Siitä huolimatta 100-sarjan MF eniten valmistettu mallisto ja 135 eniten valmistettu traktori maailmassa.


***kuinka monta massikkaa tarvitaan korvaamaan yksi traktori? ;D
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: RockBull - 11.12.08 - klo:18:44
Eiköhän mcorminki ole se mikä loppuu niiden myynti Suomessa todella vähäistä ja ei muuallakan taida mikään hääppönen markkinaosuus olla.

Ranskassa tosiaan tuo valtra on myydyin,vaikka luulis et massey olis ,kun nykyään ranskalainen sekin.

Valtra ranskassa myydyin! Ehheeh voi helv... muahhaahh  ;D Tosiaan.Tilastoja näkyviin!


Siitä huolimatta 100-sarjan MF eniten valmistettu mallisto ja 135 eniten valmistettu traktori maailmassa.

Suorastaan Suomen pelloille eniten levinnyt rattori... :P
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: pötsjölööm - 11.12.08 - klo:18:51
En usko ,että lähivuosina mitään merkkejä lakkauteteen. Kyllä ne alkaa sen verran hyvin olleen fuusioituna toisiinsa, ja valmistus rationalisoitu aikoja sitten, että kahdesta neljään samaa pökälettä tullee, erivärisenä vaan. Tehdaiden paikat kartalla kyllä muuttuu, esim. venäjällä riittää kasvun varaa, ja  valmistajat hoksaa ,että mitäs näitä traktoreita sinne kuljettelemaan ,kun ne voi tehä paikan päällä.
Turkki, intia, brasilia yms. halpavoima valtiot, voi olla entistä houkuttelevampia vaihtoehtoja kans.
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: eikka 76 - 12.12.08 - klo:22:24
Tuskin mitään lakkautetetaan osat vaan alkaa tulla samoista tehtaista nyttenkään käytännössä kuin muutama valmistaja deere agco same df joissa kaikissa alkaa olemaan samojen alihankkijoiden osia. ;)
Otsikko: Vs: Mitkä tr. merkit lakkautetaan?
Kirjoitti: Pigman - 12.12.08 - klo:23:39
Lainaus
Ja sit Agco panostaa Valtraan ja Massikkaan. Marginaalimerkki Fendt lopetetaan.

Haha katsoppas eurooppaa millä merkillä siellä ajetaan. Kukaan ei tiedä edes että Valmettia valmistetaan, aina messujen kummajainen.

Miksi poistettaisi eri tuotemerkit? Niillähän on loistava mahdollisuus tarjota marginaalimarkkinoille vaihtoehtoja, tai kiskoa hintaa merkkiuskovaisilta.

Jos vain maailmanmerkkejä kuitenkin jäisi, olisi ne tod.näk JD, MF, Case/NH ja joku jenkkimerkki.

eikö JD ja CNH ole jenkki merkkejä?
CNH on lähinnä Italialainen koska Fiat on sen pääomistaja