Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kuu - 09.12.08 - klo:15:46
-
Itse uskon, että Jontikka säilyy ja Case. Ja sit Agco panostaa Valtraan ja Massikkaan. Marginaalimerkki Fendt lopetetaan. Joku viides vielä säilyy ehkä, muut lopetetaan. Ei vaan ole markkinoita kaikille nyt, kun ruuan syöntikin on mennyt pois muodista.
-
Valtra on tullut tiensä päähän.Massikan pelleillä yritetään vielä sinnitellä.Ei mikään yleismaailmallinen merkki,muutaman koneen teko ei suomalaisella palkkatasolla pidemmän päälle vetele.
-
Merkit ei paljoa maksa, Deutz-Fahrillakin liimailevat Lamborghinin ja Samen tarroja koneisiinsa. Samalla tavalla valtrakin voidaan pitää hengissä, otetaan massikka ja vaihdetaan vain toisenlaiset keulapellit ja sähkökatkaisijat on helposti siroteltavissa koppiin vähän eri järjestykseen niin saadaan kätevästi valtra-uskovaisille edelleen ostettavaa.
-
fuusio syö merkit , loppuviimeen jäljellä on pari kilpailevaa konsernia joilla on konemerkkejä joka sormelle eri tarroilla ja höysteillä varustettuna. jotenkin näin se vaan taitaa mennä
-
Ja sit Agco panostaa Valtraan ja Massikkaan. Marginaalimerkki Fendt lopetetaan.
Haha katsoppas eurooppaa millä merkillä siellä ajetaan. Kukaan ei tiedä edes että Valmettia valmistetaan, aina messujen kummajainen.
Miksi poistettaisi eri tuotemerkit? Niillähän on loistava mahdollisuus tarjota marginaalimarkkinoille vaihtoehtoja, tai kiskoa hintaa merkkiuskovaisilta.
Jos vain maailmanmerkkejä kuitenkin jäisi, olisi ne tod.näk JD, MF, Case/NH ja joku jenkkimerkki.
-
Massikka on ainakin halpa ylläpitää, eihän se enää ole kuin tarrapaino ja kokoamiskeskus, kaikki osteaan valmiina jostain, ei juuri mitään omaa valmistetta niitä tarroja lukuunottamatta. :P
-
Massikka on ainakin halpa ylläpitää, eihän se enää ole kuin tarrapaino ja kokoamiskeskus, kaikki osteaan valmiina jostain, ei juuri mitään omaa valmistetta niitä tarroja lukuunottamatta. :P
Valmistetaanhan!!!! Ohjauspyörän Ferkun merkki on omaa suunittelua ja sitten se tilataan alihankialta. ;D
-
Massikka on ainakin halpa ylläpitää, eihän se enää ole kuin tarrapaino ja kokoamiskeskus, kaikki osteaan valmiina jostain, ei juuri mitään omaa valmistetta niitä tarroja lukuunottamatta. :P
Totta joka sana,kaikkein edullisinta on tehdä osat siellä missä se tulee edulliseksi,siksi MF on merkki joka säilyy.
-
Ja laadussa näkyy ;D :P Kattoo vaikka niitä synkroja ja laakerointeja...
-
Haha katsoppas eurooppaa millä merkillä siellä ajetaan. Kukaan ei tiedä edes että Valmettia valmistetaan, aina messujen kummajainen.
Vallu jyrää Baltiassa, Venäjällä, Ruotsissa ja tietenkin Euroopan suurimmassa maatalousmaassa Ranskassa. Siis suhteessa Fendtiin.
Ruotsissa ja Ranskassa taitaa olla ykkösmerkki, ainakin Ruotsissa on.
Fendtiä myydään Saksassa ja muutama Tanskaan.
Lisäksi Valtra on etelä-Amerikan ykkösmerkki. Fentistä siellä ei kukaan haaveile.
-
Massikka on ainakin halpa ylläpitää, eihän se enää ole kuin tarrapaino ja kokoamiskeskus, kaikki osteaan valmiina jostain, ei juuri mitään omaa valmistetta niitä tarroja lukuunottamatta. :P
KV-kokkeili viime numerosa yhemmallin Massikkaa.
Hääty ihimetellä ku ei vetovarsia saa alas jossei oo äijjä itte painona ja samalla tällää nappia lokasuojan sivusta.
Uutuuvven kankeuttako?
Muutehhan tuo tuntu olevan aivan tolokku peli.
-
Massikka on ainakin halpa ylläpitää, eihän se enää ole kuin tarrapaino ja kokoamiskeskus, kaikki osteaan valmiina jostain, ei juuri mitään omaa valmistetta niitä tarroja lukuunottamatta. :P
KV-kokkeili viime numerosa yhemmallin Massikkaa.
Hääty ihimetellä ku ei vetovarsia saa alas jossei oo äijjä itte painona ja samalla tällää nappia lokasuojan sivusta.
Uutuuvven kankeuttako?
Muutehhan tuo tuntu olevan aivan tolokku peli.
Osta sisuriiselillä on tehokkaampi ja vie vähemmän löpöä. ;D
-
Eiköhän mcorminki ole se mikä loppuu niiden myynti Suomessa todella vähäistä ja ei muuallakan taida mikään hääppönen markkinaosuus olla.
Ranskassa tosiaan tuo valtra on myydyin,vaikka luulis et massey olis ,kun nykyään ranskalainen sekin.
-
Eiköhän mcorminki ole se mikä loppuu niiden myynti Suomessa todella vähäistä ja ei muuallakan taida mikään hääppönen markkinaosuus olla.
eihän noita mccormikkeja edes enää myydä suomessa ja omien kokemuksieni mukaan niin en ainakaan voi kehua... myyjätkin harmittelee että kun ovat niin huonoja ettei niitä uskalla kellekkään ees myydä. ja mccormikin kokeilun myötä meni täysin luotto tähän vuoden traktori juttuun kun kokeilussa oli mtx200 joka oli vuoden 2006 traktori ja mitään muuta hyvää en keksi kuin hyvän etuakselijousituksen mutta muuten tämä traktori on täysi susi...
-
Eiköhän mcorminki ole se mikä loppuu niiden myynti Suomessa todella vähäistä ja ei muuallakan taida mikään hääppönen markkinaosuus olla.
eihän noita mccormikkeja edes enää myydä suomessa ja omien kokemuksieni mukaan niin en ainakaan voi kehua... myyjätkin harmittelee että kun ovat niin huonoja ettei niitä uskalla kellekkään ees myydä. ja mccormikin kokeilun myötä meni täysin luotto tähän vuoden traktori juttuun kun kokeilussa oli mtx200 joka oli vuoden 2006 traktori ja mitään muuta hyvää en keksi kuin hyvän etuakselijousituksen mutta muuten tämä traktori on täysi susi...
Jos oikein muistan, niin vuoden traktori 2006 oli XTX 215 ei MTX sarjalainen. MTX on vanhaa hyvää Case sukua ja XTX Landiini pohjanen kone.
-
Eiköhän mcorminki ole se mikä loppuu niiden myynti Suomessa todella vähäistä ja ei muuallakan taida mikään hääppönen markkinaosuus olla.
eihän noita mccormikkeja edes enää myydä suomessa ja omien kokemuksieni mukaan niin en ainakaan voi kehua... myyjätkin harmittelee että kun ovat niin huonoja ettei niitä uskalla kellekkään ees myydä. ja mccormikin kokeilun myötä meni täysin luotto tähän vuoden traktori juttuun kun kokeilussa oli mtx200 joka oli vuoden 2006 traktori ja mitään muuta hyvää en keksi kuin hyvän etuakselijousituksen mutta muuten tämä traktori on täysi susi...
Jos oikein muistan, niin vuoden traktori 2006 oli XTX 215 ei MTX sarjalainen. MTX on vanhaa hyvää Case sukua ja XTX Landiini pohjanen kone.
niin siis kone olikin XTX200 eikä MTX pahoittelen huonoa muistiani :D http://www.yrma.net/MTX.htm
-
Eiköhän mcorminki ole se mikä loppuu niiden myynti Suomessa todella vähäistä ja ei muuallakan taida mikään hääppönen markkinaosuus olla.
eihän noita mccormikkeja edes enää myydä suomessa ja omien kokemuksieni mukaan niin en ainakaan voi kehua... myyjätkin harmittelee että kun ovat niin huonoja ettei niitä uskalla kellekkään ees myydä. ja mccormikin kokeilun myötä meni täysin luotto tähän vuoden traktori juttuun kun kokeilussa oli mtx200 joka oli vuoden 2006 traktori ja mitään muuta hyvää en keksi kuin hyvän etuakselijousituksen mutta muuten tämä traktori on täysi susi...
Jos oikein muistan, niin vuoden traktori 2006 oli XTX 215 ei MTX sarjalainen. MTX on vanhaa hyvää Case sukua ja XTX Landiini pohjanen kone.
Ömph, XTX on kyllä MTX (Maxxum MX) höystettynä 8-portaisella pikavaihteella, 4-tolppaisella hytillä yms. kilkkeillä. Näkeehän sen vanhojen mallien ulkonäöstäkin -> http://www.stackyard.com/news/2005/11/machinery/mccormick_xtx215.jpg
Nyt noi isot XTX:t on korvattu TTX:llä -> http://www.stackyard.com/news/2008/09/machinery/08_mccormick_normac.html
Ja alapäähän on tulleet pienemmät XTX 145 & 165
______________________________________________
Mikäs tuossa XTX:ssä käytännössä mätti?
-
fuusio syö merkit , loppuviimeen jäljellä on pari kilpailevaa konsernia joilla on konemerkkejä joka sormelle eri tarroilla ja höysteillä varustettuna. jotenkin näin se vaan taitaa mennä
nh mf ja jd ympärille sulautetaan merkit? nämä 3 jää?
-
Eiköhän mcorminki ole se mikä loppuu niiden myynti Suomessa todella vähäistä ja ei muuallakan taida mikään hääppönen markkinaosuus olla.
Ranskassa tosiaan tuo valtra on myydyin,vaikka luulis et massey olis ,kun nykyään ranskalainen sekin.
Valtra ranskassa myydyin! Ehheeh voi helv... muahhaahh ;D Tosiaan.Tilastoja näkyviin!
Siitä huolimatta 100-sarjan MF eniten valmistettu mallisto ja 135 eniten valmistettu traktori maailmassa.
-
Tuossa osuuksia on ympäri euroopaa vuodelta 2007
http://www.materiel-agricole.com/download/1704/06-07_MAT127.pdf
-
Tuossa eurooppa-listassa ei tainnut olla ranskan osuuksia:
* John Deere → toujours leader avec 18.7% des immatriculations en 2007
* New Holland → 16.9%
* Claas → 14%
* Massey Ferguson → 12%
* Fendt → 8.1%
* Case IH → 6.9%
* Valtra → 6.3%
* Deutz-Fahr → 6.1%
* Same → 3.2%
* Mc Cormick → 2.8%
* Landini → 1.5%
* Lamborghini → 1.1%
Ranskassa valmistajista siis AGCO suurin kolmella merkillä, CHN toisena kahdella ja JD kolmantena yhdellä merkillä. Tarrojen liimailu kannattaa.
-
Viimeisenä seisoo Zetor ja Belarus.. Muut merkit sulautellaan toisiinsa tai miksi lienee Michiganiksi..
-
Siitä huolimatta 100-sarjan MF eniten valmistettu mallisto ja 135 eniten valmistettu traktori maailmassa.
Valmistus jatkuu edelleen, tosin pakistanissa ja mallinumerolla 240
http://www.millat.com.pk/Tractor.asp?t=1232
http://www.millat.com.pk/downloads/VS1SVRHXD5.pdf
-
Eihän se myynti määrät aina ratkase kaikkea vaikka myynti voluumia (huom. ammattisanastoa ;D) oiskin paljon ei se todellakaan tarkota sitä mikä merkki jää pinnalle kellumaan. Kyllä se kate ja voitto ratkaasee. Ei mitään hajua mitä maksaa massikan valmistu vertaa fentti/ valtra ???.
Saas nähdä milloin ajellaan kia merkkisillä traktoreilla. Kaikkea muita kunnollisia härveleitä on tehty jo aasian tantereella mutta rattorit viel sieltä uupuu. Ainakin sellaset mitkä ois vertailu kelpoisia näihin länsimaisiin vehkeisiin. No ehkä parempi että niitä ei tulekkaan :P
-
Ömph, XTX on kyllä MTX (Maxxum MX) höystettynä 8-portaisella pikavaihteella, 4-tolppaisella hytillä yms. kilkkeillä. Näkeehän sen vanhojen mallien ulkonäöstäkin -> http://www.stackyard.com/news/2005/11/machinery/mccormick_xtx215.jpg
Nyt noi isot XTX:t on korvattu TTX:llä -> http://www.stackyard.com/news/2008/09/machinery/08_mccormick_normac.html
Ja alapäähän on tulleet pienemmät XTX 145 & 165
Joo olet varmaan oikeessa. Tuo 8 portainen hämää. Olisko kuitenkin ohjaamo Landinista lainattu, en tiedä. Muistelen nähneeni Landinin sivuilla vastaavan näkösen koneen, väri oli vaan sininen. Tarroja on liimailtu sielläkin. Tuossa linkki http://www.landini.it/landini/serie_pages/it/322/Introduzione.aspx
______________________________________________
Mikäs tuossa XTX:ssä käytännössä mätti?
[/quote]
-
Kaikki merkit loppuu maan päältä ja marsilaiset alkaa tekeen Massey-Fergutseeniä mallia 590 lisenssillä tulee oleen Ranskassakin markkinaosuus 100%.
-
Ja sit Agco panostaa Valtraan ja Massikkaan. Marginaalimerkki Fendt lopetetaan.
Haha katsoppas eurooppaa millä merkillä siellä ajetaan. Kukaan ei tiedä edes että Valmettia valmistetaan, aina messujen kummajainen.
Miksi poistettaisi eri tuotemerkit? Niillähän on loistava mahdollisuus tarjota marginaalimarkkinoille vaihtoehtoja, tai kiskoa hintaa merkkiuskovaisilta.
Jos vain maailmanmerkkejä kuitenkin jäisi, olisi ne tod.näk JD, MF, Case/NH ja joku jenkkimerkki.
eikö JD ja CNH ole jenkki merkkejä?
-
Ömph, XTX on kyllä MTX (Maxxum MX) höystettynä 8-portaisella pikavaihteella, 4-tolppaisella hytillä yms. kilkkeillä. Näkeehän sen vanhojen mallien ulkonäöstäkin -> http://www.stackyard.com/news/2005/11/machinery/mccormick_xtx215.jpg
Nyt noi isot XTX:t on korvattu TTX:llä -> http://www.stackyard.com/news/2008/09/machinery/08_mccormick_normac.html
Ja alapäähän on tulleet pienemmät XTX 145 & 165
Joo olet varmaan oikeessa. Tuo 8 portainen hämää. Olisko kuitenkin ohjaamo Landinista lainattu, en tiedä. Muistelen nähneeni Landinin sivuilla vastaavan näkösen koneen, väri oli vaan sininen. Tarroja on liimailtu sielläkin. Tuossa linkki http://www.landini.it/landini/serie_pages/it/322/Introduzione.aspx
______________________________________________
Mikäs tuossa XTX:ssä käytännössä mätti?
[/quote]käytännössä siinä mätti hitaat vaihteet, todella hidas suunnanvaihto, tehoton moottori, todella meluinen hytti, vetokoukku pirun alhaalla vaikka oli 42" takarenkaatkin ja se että hajoskin vielä tai ei ainakaan liikkunut kumpaankaan suuntaan niin hakivat lavetilla sen sitten pois :-\
-
Eiköhän mcorminki ole se mikä loppuu niiden myynti Suomessa todella vähäistä ja ei muuallakan taida mikään hääppönen markkinaosuus olla.
Ranskassa tosiaan tuo valtra on myydyin,vaikka luulis et massey olis ,kun nykyään ranskalainen sekin.
Valtra ranskassa myydyin! Ehheeh voi helv... muahhaahh ;D Tosiaan.Tilastoja näkyviin!
Siitä huolimatta 100-sarjan MF eniten valmistettu mallisto ja 135 eniten valmistettu traktori maailmassa.
***kuinka monta massikkaa tarvitaan korvaamaan yksi traktori? ;D
-
Eiköhän mcorminki ole se mikä loppuu niiden myynti Suomessa todella vähäistä ja ei muuallakan taida mikään hääppönen markkinaosuus olla.
Ranskassa tosiaan tuo valtra on myydyin,vaikka luulis et massey olis ,kun nykyään ranskalainen sekin.
Valtra ranskassa myydyin! Ehheeh voi helv... muahhaahh ;D Tosiaan.Tilastoja näkyviin!
Siitä huolimatta 100-sarjan MF eniten valmistettu mallisto ja 135 eniten valmistettu traktori maailmassa.
Suorastaan Suomen pelloille eniten levinnyt rattori... :P
-
En usko ,että lähivuosina mitään merkkejä lakkauteteen. Kyllä ne alkaa sen verran hyvin olleen fuusioituna toisiinsa, ja valmistus rationalisoitu aikoja sitten, että kahdesta neljään samaa pökälettä tullee, erivärisenä vaan. Tehdaiden paikat kartalla kyllä muuttuu, esim. venäjällä riittää kasvun varaa, ja valmistajat hoksaa ,että mitäs näitä traktoreita sinne kuljettelemaan ,kun ne voi tehä paikan päällä.
Turkki, intia, brasilia yms. halpavoima valtiot, voi olla entistä houkuttelevampia vaihtoehtoja kans.
-
Tuskin mitään lakkautetetaan osat vaan alkaa tulla samoista tehtaista nyttenkään käytännössä kuin muutama valmistaja deere agco same df joissa kaikissa alkaa olemaan samojen alihankkijoiden osia. ;)
-
Ja sit Agco panostaa Valtraan ja Massikkaan. Marginaalimerkki Fendt lopetetaan.
Haha katsoppas eurooppaa millä merkillä siellä ajetaan. Kukaan ei tiedä edes että Valmettia valmistetaan, aina messujen kummajainen.
Miksi poistettaisi eri tuotemerkit? Niillähän on loistava mahdollisuus tarjota marginaalimarkkinoille vaihtoehtoja, tai kiskoa hintaa merkkiuskovaisilta.
Jos vain maailmanmerkkejä kuitenkin jäisi, olisi ne tod.näk JD, MF, Case/NH ja joku jenkkimerkki.
eikö JD ja CNH ole jenkki merkkejä?
CNH on lähinnä Italialainen koska Fiat on sen pääomistaja