Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: TDK - 23.04.15 - klo:18:38
-
Minkälaiset kiinnikkeet kannattas tehä mezzovalmettiin? Ja ennenkaikkea mihin ne sais kiinni? Koneessa kun on ne kapeat suojat, jotenki tuntuu ettei ne siinä kyllä kauan pysy.
Kuinka moni yleensäkin värkkää näiden valojen kans? Paljon näkee tiellä koneita paripyörillä mutta ilman asianmukasia valoja.
Ilman valoja paripyörillä tien päällä maksaa 35€. Appiukko oli kokeillu ;D
-
niiden kolmen 8 millin pultin alle joilla suoja kiinni hytin takalaidassa,siitä orkkikset ovat kiinni hyvin pysyy.
-
Mulla on lattarautalätkät pultattu vaan pultattu lokasuojaan siten että lokasuoja jää väliin. Päällä sitten kanttiputki mihin ylileveysvalojen varsi tulee kiinni tappi reikään periaatteella. Vielä ainakin on mukana pysynyt.. ::)
Turvemiehet varsinkin näkyy päästelevän liikennevaltroillaan paripyörien kanssa hällä väliä vilkut pyörien.. >:(
-
en oo laittanu muutamaan vuoteen enään ollenkaan kun on noi vilkut katolla ny jos launtaina sataa niin pitäs ajaa deutsi ruoveteen vuokralle noin 200km parit päällä
-
Pitäisi siirtää ylileveysvalot samaan varastoon typpisalkun kanssa...
Ja viereen valmiiksi tilaa kerääjakasvien kylvölaitteistolle :-X
-
en oo laittanu muutamaan vuoteen enään ollenkaan kun on noi vilkut katolla ny jos launtaina sataa niin pitäs ajaa deutsi ruoveteen vuokralle noin 200km parit päällä
Nuohan on kaksi aivan eri asiaa! Majakka on lähinnä tienpidon ajoneuvojen käyttöön.
-
Ei kai se kattomajakka sitä varten oo. Aikansa ku se päällä ajelee alkaa vilkku menettää tehonsa. Meinaan kanssa-autoilijoiden silmissä.
Tosin tunnustan itekki ajavani majakka päällä kesällä niittokoneen kans. Tuosa vanhalla maantiellä kun on hiukka ahdasta 320 koneen kans. Varsinki ku remppasivat tien 10v sitte ja ei se yllättäen ainakaan leventyny sillä >:( Niittokoneeseenki oon kyllä suunnitellu valoja, ja sitte ku vielä laittas ne johonki semmoseen punakeltaseen levyyn kiinni.
Pikkusen ylläri ku pimeellä laskee täptäptäppäri 50kmh vastaan tuosa vanhalla tiellä parit päällä ja ilman asianmukasia valoja.. Piilopaikat hakusalla.
-
en oo laittanu muutamaan vuoteen enään ollenkaan kun on noi vilkut katolla ny jos launtaina sataa niin pitäs ajaa deutsi ruoveteen vuokralle noin 200km parit päällä
Nuohan on kaksi aivan eri asiaa! Majakka on lähinnä tienpidon ajoneuvojen käyttöön.
Mun mielestä se varoittaa myös esimerkiksi erikoiskuljetuksista.. Jota maatalouskoneet ovat hyvinkin pitkälti..
-
en oo laittanu muutamaan vuoteen enään ollenkaan kun on noi vilkut katolla ny jos launtaina sataa niin pitäs ajaa deutsi ruoveteen vuokralle noin 200km parit päällä
Nuohan on kaksi aivan eri asiaa! Majakka on lähinnä tienpidon ajoneuvojen käyttöön.
Mun mielestä se varoittaa myös esimerkiksi erikoiskuljetuksista.. Jota maatalouskoneet ovat hyvinkin pitkälti..
Mutta esim paripyörät ei ole erikoiskuljetus. Niille kun on erikseen määrätty ylileveysvalot laissa ja siinä ei mun mielestä puhuta majakasta mitään.
-
Aina pitää olla ylileveysvalot jos on paripyörät. Ja tietenkin on aina plussaa jos ne sattuis vielä pelaamaan. Monesti nimittäin näkee tollaisia heijastimia ::)
-
en oo laittanu muutamaan vuoteen enään ollenkaan kun on noi vilkut katolla ny jos launtaina sataa niin pitäs ajaa deutsi ruoveteen vuokralle noin 200km parit päällä
Nuohan on kaksi aivan eri asiaa! Majakka on lähinnä tienpidon ajoneuvojen käyttöön.
Mun mielestä se varoittaa myös esimerkiksi erikoiskuljetuksista.. Jota maatalouskoneet ovat hyvinkin pitkälti..
Mutta esim paripyörät ei ole erikoiskuljetus. Niille kun on erikseen määrätty ylileveysvalot laissa ja siinä ei mun mielestä puhuta majakasta mitään.
Onnistuko säkitys ja siirto vai olivatko liian korkeita? Iltapäivällä oli kelikin kohdillaan, kuten on nytkin, ainakin täällä.
-
Aina pitää olla ylileveysvalot jos on paripyörät.
Valot tarttee vain pimiällä. Valosaan aikaan riittää heijastimet.
-
Jos oikeen haluaa näkyvyyttä, niin vaihtaa majakat sinisiksi. :o
-
Aina pitää olla ylileveysvalot jos on paripyörät. Ja tietenkin on aina plussaa jos ne sattuis vielä pelaamaan. Monesti nimittäin näkee tollaisia heijastimia ::)
Ei tarvi valoja! Heijastimet riittää, valoisalla.
-
en oo laittanu muutamaan vuoteen enään ollenkaan kun on noi vilkut katolla ny jos launtaina sataa niin pitäs ajaa deutsi ruoveteen vuokralle noin 200km parit päällä
Nuohan on kaksi aivan eri asiaa! Majakka on lähinnä tienpidon ajoneuvojen käyttöön.
Mun mielestä se varoittaa myös esimerkiksi erikoiskuljetuksista.. Jota maatalouskoneet ovat hyvinkin pitkälti..
Mutta esim paripyörät ei ole erikoiskuljetus. Niille kun on erikseen määrätty ylileveysvalot laissa ja siinä ei mun mielestä puhuta majakasta mitään.
Onnistuko säkitys ja siirto vai olivatko liian korkeita? Iltapäivällä oli kelikin kohdillaan, kuten on nytkin, ainakin täällä.
Onnistu joo ja säkit on kerrassaan mahtavia. Just passelisti mahtuu sisälle. Ei tosin ihan täyteen saa tuosta mun virityksestä mutta ei näillä määrillä nii nuukaa. N.puolet lajiteltu, tänää oli välipäivä, sattu muuta hommaa sen verran. Huomena tai lauantaina jatkuu.
-
Aina pitää olla ylileveysvalot jos on paripyörät. Ja tietenkin on aina plussaa jos ne sattuis vielä pelaamaan. Monesti nimittäin näkee tollaisia heijastimia ::)
Asenne on hyvä. Mutta päivällä heijasimet, pimeellä sitte vaaditaan heijastimet+valot. Mulla tosin valot palaa päivälläki, ei ne paljo virtaa vie. Ja vielä ku sais kaikkiin LED-tekniikkaa ni johan ois... ;D
-
en oo laittanu muutamaan vuoteen enään ollenkaan kun on noi vilkut katolla ny jos launtaina sataa niin pitäs ajaa deutsi ruoveteen vuokralle noin 200km parit päällä
Nuohan on kaksi aivan eri asiaa! Majakka on lähinnä tienpidon ajoneuvojen käyttöön.
Mun mielestä se varoittaa myös esimerkiksi erikoiskuljetuksista.. Jota maatalouskoneet ovat hyvinkin pitkälti..
Mutta esim paripyörät ei ole erikoiskuljetus. Niille kun on erikseen määrätty ylileveysvalot laissa ja siinä ei mun mielestä puhuta majakasta mitään.
Poliiseille on täälläpäin ainakin pelkät majakat riittäneet ilman ylileveysvaloja.. Ja onhan ne paripyörät aikamoinen erikoiskuljetus kun rupee olemaan neljän metrin kummallakin puolen leveyttä.. Ei se nyt "normaali" ajoneuvo ole.. Ei ole ylileveysvaloja tullut enää muutamaan vuoteen edes nähtyä..
-
Turhaa hommaa kun toukokuussa on pimeä aika tosi lyhyt .
Yleensä siihen aikaan nukutaan akan vieressä jos vähänkin osaa töitä järjestellä.
-
(http://gmarshalltractors.ab-hosting5.co.uk/machinery/showimage/id/824/w/640/h/480.png)
Olen noihin lämisköihin "luottanut" ;D
-
en oo laittanu muutamaan vuoteen enään ollenkaan kun on noi vilkut katolla ny jos launtaina sataa niin pitäs ajaa deutsi ruoveteen vuokralle noin 200km parit päällä
Nuohan on kaksi aivan eri asiaa! Majakka on lähinnä tienpidon ajoneuvojen käyttöön.
Mun mielestä se varoittaa myös esimerkiksi erikoiskuljetuksista.. Jota maatalouskoneet ovat hyvinkin pitkälti..
Mutta esim paripyörät ei ole erikoiskuljetus. Niille kun on erikseen määrätty ylileveysvalot laissa ja siinä ei mun mielestä puhuta majakasta mitään.
Poliiseille on täälläpäin ainakin pelkät majakat riittäneet ilman ylileveysvaloja.. Ja onhan ne paripyörät aikamoinen erikoiskuljetus kun rupee olemaan neljän metrin kummallakin puolen leveyttä.. Ei se nyt "normaali" ajoneuvo ole.. Ei ole ylileveysvaloja tullut enää muutamaan vuoteen edes nähtyä..
Paikallispoliisille ehkä mutta asiansa lukenu liikennekonsta saattaa tuohon tarttua... ;D
Eikös ne suunnitellu josain vaiheesa erikoisille maatalouskulkineille omaa majakkaa, oliko se vihreä?
Siinäki kyllä kävis niin ettei se kohta kenelläkään aiheuta mitään reaktiota ku se päällä ajellaan kotopihassaki.
-
Turhaa hommaa kun toukokuussa on pimeä aika tosi lyhyt .
Yleensä siihen aikaan nukutaan akan vieressä jos vähänkin osaa töitä järjestellä.
Sääki patu oot joka asiasta narisemasa, on se kumma ku ei lain määräämät turvallisuuspykälät kiinnosta. Joku rekka ku vetäsee siitä sun reissumiehen voimalla kasatusta valmetista ronkan irti voip mieli muuttua...
-
en oo laittanu muutamaan vuoteen enään ollenkaan kun on noi vilkut katolla ny jos launtaina sataa niin pitäs ajaa deutsi ruoveteen vuokralle noin 200km parit päällä
Nuohan on kaksi aivan eri asiaa! Majakka on lähinnä tienpidon ajoneuvojen käyttöön.
Mun mielestä se varoittaa myös esimerkiksi erikoiskuljetuksista.. Jota maatalouskoneet ovat hyvinkin pitkälti..
Mutta esim paripyörät ei ole erikoiskuljetus. Niille kun on erikseen määrätty ylileveysvalot laissa ja siinä ei mun mielestä puhuta majakasta mitään.
Poliiseille on täälläpäin ainakin pelkät majakat riittäneet ilman ylileveysvaloja.. Ja onhan ne paripyörät aikamoinen erikoiskuljetus kun rupee olemaan neljän metrin kummallakin puolen leveyttä.. Ei se nyt "normaali" ajoneuvo ole.. Ei ole ylileveysvaloja tullut enää muutamaan vuoteen edes nähtyä..
Paikallispoliisille ehkä mutta asiansa lukenu liikennekonsta saattaa tuohon tarttua... ;D
Eikös ne suunnitellu josain vaiheesa erikoisille maatalouskulkineille omaa majakkaa, oliko se vihreä?
Siinäki kyllä kävis niin ettei se kohta kenelläkään aiheuta mitään reaktiota ku se päällä ajellaan kotopihassaki.
No meinaatko että ne ylileveysvalot sen enempää aiheuttaa mitään reaktiota? Toki jos monta viikkoa joutuu paripyörien kanssa liikenteessä ajamaan niin ylileveysvalot ja majakat on yhdessä varsin hyvä yhdistelmä..
-
Turhaa hommaa kun toukokuussa on pimeä aika tosi lyhyt .
Yleensä siihen aikaan nukutaan akan vieressä jos vähänkin osaa töitä järjestellä.
Sääki patu oot joka asiasta narisemasa, on se kumma ku ei lain määräämät turvallisuuspykälät kiinnosta. Joku rekka ku vetäsee siitä sun reissumiehen voimalla kasatusta valmetista ronkan irti voip mieli muuttua...
Silläpä ei kannatta pimeällä ajella sitä tarkoitin niin ei tarvitse valoja. ;)
-
Turhaa hommaa kun toukokuussa on pimeä aika tosi lyhyt .
Yleensä siihen aikaan nukutaan akan vieressä jos vähänkin osaa töitä järjestellä.
Sääki patu oot joka asiasta narisemasa, on se kumma ku ei lain määräämät turvallisuuspykälät kiinnosta. Joku rekka ku vetäsee siitä sun reissumiehen voimalla kasatusta valmetista ronkan irti voip mieli muuttua...
Silläpä ei kannatta pimeällä ajella sitä tarkoitin niin ei tarvitse valoja. ;)
Valoisaan aikaan tarttee olla heijastimet.
-
en oo laittanu muutamaan vuoteen enään ollenkaan kun on noi vilkut katolla ny jos launtaina sataa niin pitäs ajaa deutsi ruoveteen vuokralle noin 200km parit päällä
Nuohan on kaksi aivan eri asiaa! Majakka on lähinnä tienpidon ajoneuvojen käyttöön.
Mun mielestä se varoittaa myös esimerkiksi erikoiskuljetuksista.. Jota maatalouskoneet ovat hyvinkin pitkälti..
Mutta esim paripyörät ei ole erikoiskuljetus. Niille kun on erikseen määrätty ylileveysvalot laissa ja siinä ei mun mielestä puhuta majakasta mitään.
Poliiseille on täälläpäin ainakin pelkät majakat riittäneet ilman ylileveysvaloja.. Ja onhan ne paripyörät aikamoinen erikoiskuljetus kun rupee olemaan neljän metrin kummallakin puolen leveyttä.. Ei se nyt "normaali" ajoneuvo ole.. Ei ole ylileveysvaloja tullut enää muutamaan vuoteen edes nähtyä..
Paikallispoliisille ehkä mutta asiansa lukenu liikennekonsta saattaa tuohon tarttua... ;D
Eikös ne suunnitellu josain vaiheesa erikoisille maatalouskulkineille omaa majakkaa, oliko se vihreä?
Siinäki kyllä kävis niin ettei se kohta kenelläkään aiheuta mitään reaktiota ku se päällä ajellaan kotopihassaki.
No meinaatko että ne ylileveysvalot sen enempää aiheuttaa mitään reaktiota? Toki jos monta viikkoa joutuu paripyörien kanssa liikenteessä ajamaan niin ylileveysvalot ja majakat on yhdessä varsin hyvä yhdistelmä..
Voihan se olla että ne valotki menettää tehonsa. Mutta pointti oli se että ku laki vaatii nii miks vängätä vastaan?
Ja se majakka taitaa olla jo menettäny varotusvoimansa.
-
Kukapa sitä keltasta vilkkua huomiois ku ei enää sinisiä vilkkujakaan kunnioiteta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015042319571095_uu.shtml
-
Kukapa sitä keltasta vilkkua huomiois ku ei enää sinisiä vilkkujakaan kunnioiteta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015042319571095_uu.shtml
Laita kunnolla kii ettei käy niikun poliisilla et valot lentää 😊
-
Kukapa sitä keltasta vilkkua huomiois ku ei enää sinisiä vilkkujakaan kunnioiteta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015042319571095_uu.shtml
Laita kunnolla kii ettei käy niikun poliisilla et valot lentää 😊
Laitetaan toi linkkikin http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1429766244923.html
-
Kukapa sitä keltasta vilkkua huomiois ku ei enää sinisiä vilkkujakaan kunnioiteta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015042319571095_uu.shtml
Laita kunnolla kii ettei käy niikun poliisilla et valot lentää 😊
Laitetaan toi linkkikin http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1429766244923.html
Ettei vaan ollu sama poliisi ku se jolla meni keppi veltoksi:
https://youtu.be/kvbRU5fFI9c
-
on se vaan taas hyvä osoitus noista autojen rakentelusta. kyllä ne pitäis tehä tehtaalla valmiiks asti, ihan kuin valtrat! jälkisötökset on kivoja sitten takuuajan jälkeen.
-
Mulla on vaan heijastimet... Ei oo tarvetta tehdä pimeitä töitä ;)
-
Meillä on majakka vaan toisessa traktorissa ja se on päällä sillon jos pukataan jotain liittymää auki tmv. syystä ollaan poikittain tiellä.
Hieman naurattaa nuo täppärit jotka ajelee normaalia kuuttakymppiään valttereillaan majakat ja hätävilkut päällä ;D
Jontikassa on joustavat ledi ylileveet koska siinä on keväästä syksyyn paripyörät paikallaan ja monesti vielä 3m leveä paalain perässä. Valtatiellä syysiltaisella paalaimen kanssa saattais tulla monta vahinkoa jos valot ei pelais aina.
Ylileveät valot vaan kuuluu paripyörätraktoriin.
-
Minä tein tuon tyylisen telineen tuohon takalasin alle, tuohon huonekaluputkeen vain etsin sisälle menevää putkea pätkän ja sitten jatkoin siitä eteenpäin 3/8 rautaputkella tuon valojen orren. Virran lampuille otin tuosta takavalojen kotelosta, jossa oli ylimääräinen johto johon tuli parkkien ollessa päällä.
-
Ei huonot, ainaki voi laittaa tukevat.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?album=2&pid=55941#top_display_media
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?album=2&pid=55942#top_display_media
-
Kylvötraktori on niin kapea paripyörillä että ei tarvitse ylileveysvaloja.
(http://koti.mbnet.fi/samtai/Muitakoneita_tiedostot/image008.jpg)
Äestyskoneeseen olen saanut ne paikalleen viimeksi 2004 keväällä, täytynee ryhdistäytyä ja laittaa ne jotenkin taas mukaan.
-
Voisi osa miettiä sitä omaa ja muiden elämää, kun ajattelee sen pelkän vilkkuvan valon varoittavan tarpeeksi. Esim. täysperäyhdistelmä lähestyy takaa, näkee pimeässä yhden punaisen polttimon ja katolla keltaisen vilkun. Huomaa paripyörät vasta kohdalla, tekee väistöliikkeen ja silti kärry osuu siihen pyörään. Sitten hyvässä lykyssä soitetaan itse sieltä ojanpohjalta ambulanssit ja paloautot paikalle. Parin tunnin ja parinkympin panostuksella kaikki selviäisi kunnossa eikä tarvitse edes pelätä niitä sakkoja.
Tässä vähän muistutuksena, että katsotaan niiden kärryjen ja koneiden valot kuntoon ennen liikenteeseen lähtöä(en täysin varma johtuiko tämä valottomuudesta):
(http://i922.photobucket.com/albums/ad62/OH6FBW/sekalaista/systole%2036_zpsbbfsiitm.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/OH6FBW/media/sekalaista/systole%2036_zpsbbfsiitm.jpg.html)
(http://i922.photobucket.com/albums/ad62/OH6FBW/sekalaista/systole%2038_zpsibcji7dx.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/OH6FBW/media/sekalaista/systole%2038_zpsibcji7dx.jpg.html)
(http://i922.photobucket.com/albums/ad62/OH6FBW/sekalaista/systole%2039_zpsviklsz4c.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/OH6FBW/media/sekalaista/systole%2039_zpsviklsz4c.jpg.html)
Kattovilkkuja pyrin käyttämään 70-> alueilla, jos joutuu ajamaan pimeällä, vaikka koneissa on täysin toimivat (tupla)takavalot.
-
Karmea tarina. Vaikka ei ole tietoa johtuiko tämä puutteellisista valoista, nii toivon että tämä herättäs ajattelemaan.
Itsekkin rekkaa ajaneena on ollut ikävä nähdä kuinka paljon isännät ajaa valottomilla koneilla, puhumattakaan näistä ylileveän valoista.
Kattokaa nyt oikeesti ne leveysvalot ja myös ne kärryn valot kuntoon ennen sesonkia.
Eikös me olla saatu riittävästi jo negatiivistä julkisuutta?
-
Viimekesänä kävi lieteurakoitsija levittämässä niin sillä oli Jontikassa erikoiset ylileveysvalot. En kysyny mistä oli hankkinut. Firman sivuilla näkyy. http://www.maatalouskoneurakointi.fi/
-
Viimekesänä kävi lieteurakoitsija levittämässä niin sillä oli Jontikassa erikoiset ylileveysvalot. En kysyny mistä oli hankkinut. Firman sivuilla näkyy. http://www.maatalouskoneurakointi.fi/
Oisko jenkeistä? Siellä tuollaiset läpysköjä näkyi, varmasti toimivat kun tehdastekoiset mutta kokonaan eriasia riittääkö meidän pilkun viilaajille... :(