Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: N.H - 14.04.15 - klo:11:21
-
Onko kellään kokemusta miten nostetaan pakkojen paineita t7030 ja 6080?
Kun mittasin paineet niin ei ollut kuin 18 baria
-
paljon siellä pitäisi olla?
-
paljon siellä pitäisi olla?
18 bar
-
18,3 ;D Pakat on alimitoitettu siitä kaikki johtuu .
-
18,3 ;D Pakat on alimitoitettu siitä kaikki johtuu .
Kurkkaasepa housunkauluksesta ja jos mitään muuta näy kuin alimitootettua, nin käypä hamekaupaas. Noiren sun jorinoottesi taso sairaalloosta. Rattoteita ne Nyykkärikki, joskus jopa enempi kuin naapuri Valtrat
-
18,3 ;D Pakat on alimitoitettu siitä kaikki johtuu .
voice dialoguella jos millä se hoituu :-X
-
Eikö kukaan muka ole nostanut paineita kun virittänyt nyykkäreitä? saadaanko sillä mitään etua pakkojen kestävyyteen?
-
18,3 ;D Pakat on alimitoitettu siitä kaikki johtuu .
Kurkkaasepa housunkauluksesta ja jos mitään muuta näy kuin alimitootettua, nin käypä hamekaupaas. Noiren sun jorinoottesi taso sairaalloosta. Rattoteita ne Nyykkärikki, joskus jopa enempi kuin naapuri Valtrat
Suolla ainakin 95 % nyykkärin askin aukasun syy on pakan luistaminen,miksi se luistaa siksi kun se on alimitoitettu tai paineen ohjauksessa on häikkää..
Kuka tietää mistä saa 150 tm :n takaakselin jonka laippa kestää paripyörien käytön?
-
No onkos noi taka-akselin laippojen katkeamiset sitten yhtä yleisiä Fiateissa kuin tm:ssä?
Fiatin perä TM:ssä 165:n asti. F140-> tm150/155 joku kuulemma kestänytkin, liekö sitten totta moinen ::)
Mutta oikeastiko pakkojen paineet noin alhaiset?
-
No onkos noi taka-akselin laippojen katkeamiset sitten yhtä yleisiä Fiateissa kuin tm:ssä?
Fiatin perä TM:ssä 165:n asti. F140-> tm150/155 joku kuulemma kestänytkin, liekö sitten totta moinen ::)
Mutta oikeastiko pakkojen paineet noin alhaiset?
Todella yleistä laipan murtuminen .Aikoinaan oli Valtrassa sama juttu kun laittoivat kolme pyörää rinnakkain ,mutta nyt jo kestää senkin . Nyykkäriin ei puhettakaan että voisi laittaa tuplatupla pyörän kun ei kestä sitä yhtäkään.Tehtaalle on muka informoitu ,mutta taitaa olla Suomi niin pieni markkina alue nyykkärille että ei kiinnosta parantaa tuotetta.
-
Tonnisista tiedä, mutta ainakin m, XX60 ja Tm säätö vaihteiston oikealla puolella mangeettiventtiilien ja laatikon välistä. Siellä pitäisi olla kaksi napainen anturi joka ruuvataan irti ja sen jälkeen ruuvataan 27mm tai 30mm kannalla oleva tulppa pois jonka alta ponnahtaa jousi. Sinne sitten pieni prikka väliin ja paineiden mittaus sillä säätö on todella herkkä. Ja jousi pitää painaa kunnolla paikoilleen ja silti tulpan paikoilleen saanti on hankalaa.
-
Miks niitä pittää nostaa? Mulla on usseita 7000 sarjan konneita 300hv moottoriteholla ja ei niitä ole tarvinnu mihinkään muuttaa. Mut jos tarvii ni eiköhän noi huoltomiehet oo sitä varten ettei ite tarvii arpoo asioiden kanssa mitä ei hallihe.
-
No onkos noi taka-akselin laippojen katkeamiset sitten yhtä yleisiä Fiateissa kuin tm:ssä?
Fiatin perä TM:ssä 165:n asti. F140-> tm150/155 joku kuulemma kestänytkin, liekö sitten totta moinen ::)
Mutta oikeastiko pakkojen paineet noin alhaiset?
Todella yleistä laipan murtuminen .Aikoinaan oli Valtrassa sama juttu kun laittoivat kolme pyörää rinnakkain ,mutta nyt jo kestää senkin . Nyykkäriin ei puhettakaan että voisi laittaa tuplatupla pyörän kun ei kestä sitä yhtäkään.Tehtaalle on muka informoitu ,mutta taitaa olla Suomi niin pieni markkina alue nyykkärille että ei kiinnosta parantaa tuotetta.
Mulla tieten roskia silmissä, kun tässäkin näyttäs kolmea olevan rinnakain? Ei tosin oo pikkukone, mutta siltä samalta sylttytehtaalta ku ne "murtuvat" (?) versiotkin. Onhan se legendaarinen 65-90, josta vetarit katkeilee, yleistäen siis kaikista ;D
Katkes tosin, meiltä lähteneestä, viritetystä satakympistä uudella omistajalla vetari tms. Mammuttirenkaiden rinnalla 20.8R38 paripyörät ja perässä mekki tms. turvevaunu, aumalla oli kyykännyt :)
https://youtu.be/-ZYnQpTQQM0
-
Nyt taas herää kysymys onko lukihäiriöitä eräillä,eli kyse on NH 150 siitä ainakin on näitä mennyt,onko rakennetta muutettu tai jotakin vuosien mittaan tapahtunut kun niitä menee.
Aika ikäviä tapauksia kun kone on kylätien tukkona muutaman viikon kun ei uutta akselia löydy koko Suomesta .
Kannattaa tarkistaa laipat huolella ettei maastossa tarvitse korjailla.
Yleensä murtumaa on hyvin vaikea havaita ,mutta on tapauksia joissa se on muun huollon yhteydessä huomattu maalipinnan murtumana.
-
Basildonin pommi
-
Nyt taas herää kysymys onko lukihäiriöitä eräillä,eli kyse on NH 150 siitä ainakin on näitä mennyt,onko rakennetta muutettu tai jotakin vuosien mittaan tapahtunut kun niitä menee.
Aika ikäviä tapauksia kun kone on kylätien tukkona muutaman viikon kun ei uutta akselia löydy koko Suomesta .
Kannattaa tarkistaa laipat huolella ettei maastossa tarvitse korjailla.
Yleensä murtumaa on hyvin vaikea havaita ,mutta on tapauksia joissa se on muun huollon yhteydessä huomattu maalipinnan murtumana.
Niin yhdestä mennyt vai?? :D
-
Tonnisista tiedä, mutta ainakin m, XX60 ja Tm säätö vaihteiston oikealla puolella mangeettiventtiilien ja laatikon välistä. Siellä pitäisi olla kaksi napainen anturi joka ruuvataan irti ja sen jälkeen ruuvataan 27mm tai 30mm kannalla oleva tulppa pois jonka alta ponnahtaa jousi. Sinne sitten pieni prikka väliin ja paineiden mittaus sillä säätö on todella herkkä. Ja jousi pitää painaa kunnolla paikoilleen ja silti tulpan paikoilleen saanti on hankalaa.
Miten forssonilla laatikko toiminut kun paineita nostettu? toiset kun väittää että toimii paremmin kuin alku perin ja jotkut että tulee liian äkäinen?
-
Nyt taas herää kysymys onko lukihäiriöitä eräillä,eli kyse on NH 150 siitä ainakin on näitä mennyt,onko rakennetta muutettu tai jotakin vuosien mittaan tapahtunut kun niitä menee.
Aika ikäviä tapauksia kun kone on kylätien tukkona muutaman viikon kun ei uutta akselia löydy koko Suomesta .
Kannattaa tarkistaa laipat huolella ettei maastossa tarvitse korjailla.
Yleensä murtumaa on hyvin vaikea havaita ,mutta on tapauksia joissa se on muun huollon yhteydessä huomattu maalipinnan murtumana.
Niin yhdestä mennyt vai?? :D
Zetor osaatko lukea ? :o
-
Nyt taas herää kysymys onko lukihäiriöitä eräillä,eli kyse on NH 150 siitä ainakin on näitä mennyt,onko rakennetta muutettu tai jotakin vuosien mittaan tapahtunut kun niitä menee.
Aika ikäviä tapauksia kun kone on kylätien tukkona muutaman viikon kun ei uutta akselia löydy koko Suomesta .
Kannattaa tarkistaa laipat huolella ettei maastossa tarvitse korjailla.
Yleensä murtumaa on hyvin vaikea havaita ,mutta on tapauksia joissa se on muun huollon yhteydessä huomattu maalipinnan murtumana.
Kirjoota poika rauhassa noita satuja. Ostan takuula usiamman nyykkärin
vaikka sittenhä sun täytyy tänne propakandaosastolle palakata joku toinen valamettimiäs tuuraamaha ja kirjuuttamaha kaveriks
-
Nyt taas herää kysymys onko lukihäiriöitä eräillä,eli kyse on NH 150 siitä ainakin on näitä mennyt,onko rakennetta muutettu tai jotakin vuosien mittaan tapahtunut kun niitä menee.
Aika ikäviä tapauksia kun kone on kylätien tukkona muutaman viikon kun ei uutta akselia löydy koko Suomesta .
Kannattaa tarkistaa laipat huolella ettei maastossa tarvitse korjailla.
Yleensä murtumaa on hyvin vaikea havaita ,mutta on tapauksia joissa se on muun huollon yhteydessä huomattu maalipinnan murtumana.
Kirjoota poika rauhassa noita satuja. Ostan takuula usiamman nyykkärin
vaikka sittenhä sun täytyy tänne propakandaosastolle palakata joku toinen valamettimiäs tuuraamaha ja kirjuuttamaha kaveriks
Nykkärin tehtaalla ruokalassa tarjotaan joka päivä Suomalaisia elintarvikkeita on se mahtavaa touhua,nyt nyyskyjä ostamaan se tekee kutaa Suomelle ja sen maataloustuotannolle. ;D ;D ;D ;D
-
Tuanoin ainakin 6080 eteen päin on munmielestä aika jyhkeen olonen voimansiirto.
-
Nyt taas herää kysymys onko lukihäiriöitä eräillä,eli kyse on NH 150 siitä ainakin on näitä mennyt,onko rakennetta muutettu tai jotakin vuosien mittaan tapahtunut kun niitä menee.
Aika ikäviä tapauksia kun kone on kylätien tukkona muutaman viikon kun ei uutta akselia löydy koko Suomesta .
Kannattaa tarkistaa laipat huolella ettei maastossa tarvitse korjailla.
Yleensä murtumaa on hyvin vaikea havaita ,mutta on tapauksia joissa se on muun huollon yhteydessä huomattu maalipinnan murtumana.
Niin yhdestä mennyt vai?? :D
Todennäköisesti... 8)
-
Nyt taas herää kysymys onko lukihäiriöitä eräillä,eli kyse on NH 150 siitä ainakin on näitä mennyt,onko rakennetta muutettu tai jotakin vuosien mittaan tapahtunut kun niitä menee.
Aika ikäviä tapauksia kun kone on kylätien tukkona muutaman viikon kun ei uutta akselia löydy koko Suomesta .
Kannattaa tarkistaa laipat huolella ettei maastossa tarvitse korjailla.
Yleensä murtumaa on hyvin vaikea havaita ,mutta on tapauksia joissa se on muun huollon yhteydessä huomattu maalipinnan murtumana.
Kirjoota poika rauhassa noita satuja. Ostan takuula usiamman nyykkärin
vaikka sittenhä sun täytyy tänne propakandaosastolle palakata joku toinen valamettimiäs tuuraamaha ja kirjuuttamaha kaveriks
Nykkärin tehtaalla ruokalassa tarjotaan joka päivä Suomalaisia elintarvikkeita on se mahtavaa touhua,nyt nyyskyjä ostamaan se tekee kutaa Suomelle ja sen maataloustuotannolle. ;D ;D ;D ;D
Onneks nevan lairaas on edellisvuoren karpaloota, sitten heinäkuulla mustikoota ja lopussa taas puolukoota sekä karpaloota. Ja hillaaki joskus näköö
-
Nyt taas herää kysymys onko lukihäiriöitä eräillä,eli kyse on NH 150 siitä ainakin on näitä mennyt,onko rakennetta muutettu tai jotakin vuosien mittaan tapahtunut kun niitä menee.
Aika ikäviä tapauksia kun kone on kylätien tukkona muutaman viikon kun ei uutta akselia löydy koko Suomesta .
Kannattaa tarkistaa laipat huolella ettei maastossa tarvitse korjailla.
Yleensä murtumaa on hyvin vaikea havaita ,mutta on tapauksia joissa se on muun huollon yhteydessä huomattu maalipinnan murtumana.
Niin yhdestä mennyt vai?? :D
Zetor osaatko lukea ? :o
Osaan kyllä mutta noi sun tarinas on yleensä sellaisia että jos yhdestä on hajonnut niin hajoo kaikista.. Mutta mun käsittääkseni noissa kaikissa TM sarjalaisissa lukuunottamatta 175 ja 195 on aikaslailla sama perä.. Niistä enemmän tietävät voi niistä enemmän kertoa.. Mut ite en oo kyllä kuullut että toi niiden heikko paikka olis..
-
Nyt taas herää kysymys onko lukihäiriöitä eräillä,eli kyse on NH 150 siitä ainakin on näitä mennyt,onko rakennetta muutettu tai jotakin vuosien mittaan tapahtunut kun niitä menee.
Aika ikäviä tapauksia kun kone on kylätien tukkona muutaman viikon kun ei uutta akselia löydy koko Suomesta .
Kannattaa tarkistaa laipat huolella ettei maastossa tarvitse korjailla.
Yleensä murtumaa on hyvin vaikea havaita ,mutta on tapauksia joissa se on muun huollon yhteydessä huomattu maalipinnan murtumana.
Niin yhdestä mennyt vai?? :D
Zetor osaatko lukea ? :o
Osaan kyllä mutta noi sun tarinas on yleensä sellaisia että jos yhdestä on hajonnut niin hajoo kaikista.. Mutta mun käsittääkseni noissa kaikissa TM sarjalaisissa lukuunottamatta 175 ja 195 on aikaslailla sama perä.. Niistä enemmän tietävät voi niistä enemmän kertoa.. Mut ite en oo kyllä kuullut että toi niiden heikko paikka olis..
Tiedän usean tapauksen on niiden tauti.Kertokaa nyt mistä niitä kestäviä saa se olisi monelle ensiarvoisen tärkeä tieto.
-
Nyt taas herää kysymys onko lukihäiriöitä eräillä,eli kyse on NH 150 siitä ainakin on näitä mennyt,onko rakennetta muutettu tai jotakin vuosien mittaan tapahtunut kun niitä menee.
Aika ikäviä tapauksia kun kone on kylätien tukkona muutaman viikon kun ei uutta akselia löydy koko Suomesta .
Kannattaa tarkistaa laipat huolella ettei maastossa tarvitse korjailla.
Yleensä murtumaa on hyvin vaikea havaita ,mutta on tapauksia joissa se on muun huollon yhteydessä huomattu maalipinnan murtumana.
Niin yhdestä mennyt vai?? :D
Zetor osaatko lukea ? :o
Osaan kyllä mutta noi sun tarinas on yleensä sellaisia että jos yhdestä on hajonnut niin hajoo kaikista.. Mutta mun käsittääkseni noissa kaikissa TM sarjalaisissa lukuunottamatta 175 ja 195 on aikaslailla sama perä.. Niistä enemmän tietävät voi niistä enemmän kertoa.. Mut ite en oo kyllä kuullut että toi niiden heikko paikka olis..
Tää sassi luuloo vaan, notta meininki on ku neuvostoliitos. Kaikki ajavat ja remontoivat Valtraa. Ei taira kommunismi mennä läpi ny?
-
Pitäisi olla 22-24 bar.
säätö mäntäpumpun päällä olevan prioriteettiventtiilin jousikupista säätölevyä lisäämällä.Osoittaa eteenpäin ( kuuskanttinen )
mittaa ensin valmiuspaine 25-27 bar
-
Nyt taas herää kysymys onko lukihäiriöitä eräillä,eli kyse on NH 150 siitä ainakin on näitä mennyt,onko rakennetta muutettu tai jotakin vuosien mittaan tapahtunut kun niitä menee.
Aika ikäviä tapauksia kun kone on kylätien tukkona muutaman viikon kun ei uutta akselia löydy koko Suomesta .
Kannattaa tarkistaa laipat huolella ettei maastossa tarvitse korjailla.
Yleensä murtumaa on hyvin vaikea havaita ,mutta on tapauksia joissa se on muun huollon yhteydessä huomattu maalipinnan murtumana.
Niin yhdestä mennyt vai?? :D
Zetor osaatko lukea ? :o
Osaan kyllä mutta noi sun tarinas on yleensä sellaisia että jos yhdestä on hajonnut niin hajoo kaikista.. Mutta mun käsittääkseni noissa kaikissa TM sarjalaisissa lukuunottamatta 175 ja 195 on aikaslailla sama perä.. Niistä enemmän tietävät voi niistä enemmän kertoa.. Mut ite en oo kyllä kuullut että toi niiden heikko paikka olis..
165:ssa on 180-90 perä (ei ajovoimantottoa), 150/155 olikohan Winner 140 perä ja pienemmissä pienempien. Jotenkin tähän suuntaan.
-
Pitäisi olla 22-24 bar.
säätö mäntäpumpun päällä olevan prioriteettiventtiilin jousikupista säätölevyä lisäämällä.Osoittaa eteenpäin ( kuuskanttinen )
mittaa ensin valmiuspaine 25-27 bar
Kannattaa tosiaan itse räppäillä niin on sitä remonttia jatkossakin kun ei kaikkea kuitenkaan hallitse ;D.Onko nyykkärillä huoltoa Suomessa kun pitää itse mennä sorkkimaan?
-
;D
-
Vaihteiston paineita meillä nostettu muistaakseni jonkun 3-5bar ja kyllä kannattaa, vaihteisto pelaa paremmin kuin tehtaan jäljiltä..taitaa olla osuutta ohjelmoijallakin.. ;)
Ja tosiaan +300tappiteholla.
Ensimmäiset t7 ainakin lisättiin jostain sieltä mäntäpumpun yläpuolelta..prikkaa vaan jousen alle.