Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Varjo79 - 18.02.15 - klo:19:10

Otsikko: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Varjo79 - 18.02.15 - klo:19:10
Elikkä on tuossa tullu tapeltua tuon saksanseisojan sähköjenkanssa jo pidemmänaikaa. Eli ei johtotähti käynnisty kipunat ja bensansyöttö kuolleeton :'( Mutta tässänyt kohta puolet sähköistä vaihtaneena törmäsin ykk anturiin. Tuon mittaamis arvoista ei muuta käsitystä kuin että pitäis olla 900 ohmia mutta tämä antaa arvoksi 1200-1300 ohmia. Eli voisko tuo poikkeama aiheuttaasen että häkkyrän boxsi ei herää kun ei huomaa koneen pyörivän? Minäkun en oikein riemustakilju kun näitten sähköromujenkanssa joudun tappeleen. Varsinkaan kun vikaa ei suoraan saa paikallistettua mihinkään. Mutta tuo anturi nyt osu tielle niin mites onko moinen poikkeama normaalia? Boschin valmistama kapine. Kaikille atureille tulee kyllä virtaa mutta mutta ei käy >:( >:(
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 18.02.15 - klo:19:41
onko oikea avain. ajonesto?
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: SKN - 18.02.15 - klo:19:48
Elikkä on tuossa tullu tapeltua tuon saksanseisojan sähköjenkanssa jo pidemmänaikaa. Eli ei johtotähti käynnisty kipunat ja bensansyöttö kuolleeton :'( Mutta tässänyt kohta puolet sähköistä vaihtaneena törmäsin ykk anturiin. Tuon mittaamis arvoista ei muuta käsitystä kuin että pitäis olla 900 ohmia mutta tämä antaa arvoksi 1200-1300 ohmia. Eli voisko tuo poikkeama aiheuttaasen että häkkyrän boxsi ei herää kun ei huomaa koneen pyörivän? Minäkun en oikein riemustakilju kun näitten sähköromujenkanssa joudun tappeleen. Varsinkaan kun vikaa ei suoraan saa paikallistettua mihinkään. Mutta tuo anturi nyt osu tielle niin mites onko moinen poikkeama normaalia? Boschin valmistama kapine. Kaikille atureille tulee kyllä virtaa mutta mutta ei käy >:( >:(

Et sää sitä muuten tiä ku vaihdat toisen samanlaisen, jos et testeriä omista....

Toki voi olla et vastusarvo muuttuu syystä X... :-\
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Opelmies - 18.02.15 - klo:20:12
Elikkä on tuossa tullu tapeltua tuon saksanseisojan sähköjenkanssa jo pidemmänaikaa. Eli ei johtotähti käynnisty kipunat ja bensansyöttö kuolleeton :'( Mutta tässänyt kohta puolet sähköistä vaihtaneena törmäsin ykk anturiin. Tuon mittaamis arvoista ei muuta käsitystä kuin että pitäis olla 900 ohmia mutta tämä antaa arvoksi 1200-1300 ohmia. Eli voisko tuo poikkeama aiheuttaasen että häkkyrän boxsi ei herää kun ei huomaa koneen pyörivän? Minäkun en oikein riemustakilju kun näitten sähköromujenkanssa joudun tappeleen. Varsinkaan kun vikaa ei suoraan saa paikallistettua mihinkään. Mutta tuo anturi nyt osu tielle niin mites onko moinen poikkeama normaalia? Boschin valmistama kapine. Kaikille atureille tulee kyllä virtaa mutta mutta ei käy >:( >:(

Et sää sitä muuten tiä ku vaihdat toisen samanlaisen, jos et testeriä omista....

Toki voi olla et vastusarvo muuttuu syystä X... :-\

Lainaa sää Varjolle sitä sun  Lumpputesteriä... ;D
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Köntys - 18.02.15 - klo:20:14
Elikkä on tuossa tullu tapeltua tuon saksanseisojan sähköjenkanssa jo pidemmänaikaa. Eli ei johtotähti käynnisty kipunat ja bensansyöttö kuolleeton :'( Mutta tässänyt kohta puolet sähköistä vaihtaneena törmäsin ykk anturiin. Tuon mittaamis arvoista ei muuta käsitystä kuin että pitäis olla 900 ohmia mutta tämä antaa arvoksi 1200-1300 ohmia. Eli voisko tuo poikkeama aiheuttaasen että häkkyrän boxsi ei herää kun ei huomaa koneen pyörivän? Minäkun en oikein riemustakilju kun näitten sähköromujenkanssa joudun tappeleen. Varsinkaan kun vikaa ei suoraan saa paikallistettua mihinkään. Mutta tuo anturi nyt osu tielle niin mites onko moinen poikkeama normaalia? Boschin valmistama kapine. Kaikille atureille tulee kyllä virtaa mutta mutta ei käy >:( >:(

Et sää sitä muuten tiä ku vaihdat toisen samanlaisen, jos et testeriä omista....

Toki voi olla et vastusarvo muuttuu syystä X... :-\

Ei siinä olisi semmosta "kolarikatkaisijaa" vai mikä se on oikeeltanimeltään, sehän katkaisee ainakin pensapumpuilta virrat  ::)
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Julle - 18.02.15 - klo:20:15
teekkarissa oli kans moottorin anturi muistaakseni "yliaktiivinen". Pari vuotta pätki ulosottoa ja vikaa etittii peräkontista ja johoista/katkasimista. Viimeseltää ei suostunu lähtee ku armottomalla hankaamisella käyntiin jos sittenkään. Uudella anturilla loppu kaikki ongelmat.
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: SKN - 18.02.15 - klo:20:24
Elikkä on tuossa tullu tapeltua tuon saksanseisojan sähköjenkanssa jo pidemmänaikaa. Eli ei johtotähti käynnisty kipunat ja bensansyöttö kuolleeton :'( Mutta tässänyt kohta puolet sähköistä vaihtaneena törmäsin ykk anturiin. Tuon mittaamis arvoista ei muuta käsitystä kuin että pitäis olla 900 ohmia mutta tämä antaa arvoksi 1200-1300 ohmia. Eli voisko tuo poikkeama aiheuttaasen että häkkyrän boxsi ei herää kun ei huomaa koneen pyörivän? Minäkun en oikein riemustakilju kun näitten sähköromujenkanssa joudun tappeleen. Varsinkaan kun vikaa ei suoraan saa paikallistettua mihinkään. Mutta tuo anturi nyt osu tielle niin mites onko moinen poikkeama normaalia? Boschin valmistama kapine. Kaikille atureille tulee kyllä virtaa mutta mutta ei käy >:( >:(

Et sää sitä muuten tiä ku vaihdat toisen samanlaisen, jos et testeriä omista....

Toki voi olla et vastusarvo muuttuu syystä X... :-\

Lainaa sää Varjolle sitä sun  Lumpputesteriä... ;D

Ei siitä taida olla apua kun ei sen merhedekseen saa pluusituuttia.. :-\
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: BACKSPACE - 18.02.15 - klo:21:00
Jos kysees olis Ooppeli, niin vastauksis vaan pottuiltas  >:(
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Varjo79 - 18.02.15 - klo:21:06
onko oikea avain. ajonesto?
Kyyl avaimissa sentäänlöytyy pari auton omaa toinen risa toinen ehhyt sitten on semmonen coodi avain ::) Ei pitäisolla ajonesto kun kuitenkin kytkee K lukonkin pois ja väläyttää vilkkuja sekä avaa sähköisen rattilukon ja ylipäätään sallii avaimen kääntyä lukossa. Risalla avaimella eisaa edes käännettyä lukkoa.  Noo kaitse silti voiolla päällä :-[ Kaikki apu kiihdyttimetkin on irti systeemistä. Joo ja eipä ole Starria mulla en ole kovinkaan innokas noihin tietokone testerisysteemeihin.                                                                             

Niittenkanssa menekkon hermot ensin tappelee sen läppärinkanssa että saasen ohjelman toimiinsiinä. Sitten tappelee sen ohjelmankanssa että saasen toimiin kotteronkanssayhteen ja sit ranteetauki ko eise kuitenkaan mitäänkipua löydä >:( >:( >:(
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: SKN - 18.02.15 - klo:21:08
onko oikea avain. ajonesto?
Kyyl avaimissa sentäänlöytyy pari auton omaa toinen risa toinen ehhyt sitten on semmonen coodi avain ::) Ei pitäisolla ajonesto kun kuitenkin kytkee K lukonkin pois ja väläyttää vilkkuja sekä avaa sähköisen rattilukon ja ylipäätään sallii avaimen kääntyä lukossa. Risalla avaimella eisaa edes käännettyä lukkoa.  Noo kaitse silti voiolla päällä :-[ Kaikki apu kiihdyttimetkin on irti systeemistä. Joo ja eipä ole Starria mulla en ole kovinkaan innokas noihin tietokone testerisysteemeihin.                                                                             

Niittenkanssa menekkon hermot ensin tappelee sen läppärinkanssa että saasen ohjelman toimiinsiinä. Sitten tappelee sen ohjelmankanssa että saasen toimiin kotteronkanssayhteen ja sit ranteetauki ko eise kuitenkaan mitäänkipua löydä >:( >:( >:(

Vaihda nyt se anturi.
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Köntys - 18.02.15 - klo:21:08
Jos kysees olis Ooppeli, niin vastauksis vaan pottuiltas  >:(

En mä usko. Ketjusta vain tulisi helevetin pitkä, vikojen myötä  ???
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Varjo79 - 18.02.15 - klo:21:27
Joo vaihdellaan antura kunhan vaan oikeenmoisen kiinanihmeen löydän siihen :-[
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: SKN - 18.02.15 - klo:21:33
Joo vaihdellaan antura kunhan vaan oikeenmoisen kiinanihmeen löydän siihen :-[

MIkä se sun pyydys oikeen on malliltaan?
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Varjo79 - 18.02.15 - klo:21:41
Joo vaihdellaan antura kunhan vaan oikeenmoisen kiinanihmeen löydän siihen :-[

MIkä se sun pyydys oikeen on malliltaan?
Pentu marsu eli C202 korinen 2.3l Kompura taisiis olevinaan semmonen. Mutta kaikki anturit on alkuperäisen mallisia ja poxsikin toimii alkuperäisen kaltaisesti niin se katiska on vm 98
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Hervast - 18.02.15 - klo:21:53
Joskus yhen tutun väyrysen kanssa paini merkkiliike viikon verran, ennenkuin saivat arvottua vian virtalukkoon. Se kannattanee syynätä tarkkaan.

Akunkengät näissä kannattaa käyttää huolella irti jos ei pääse testerillä tutkimaan, joskus saattaa auttaa.
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: BACKSPACE - 18.02.15 - klo:21:54
Jos kysees olis Ooppeli, niin vastauksis vaan pottuiltas  >:(

En mä usko. Ketjusta vain tulisi helevetin pitkä, vikojen myötä  ???
Mää oon korjannut kaikki Opelin sähköviat multispraylla. Paitsi sen kun polttoainepumppu putos kuopassa tielle, mut se ei ollutkaan tietty sähkövika  :(
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: rns - 18.02.15 - klo:21:56
onko oikea avain. ajonesto?
Kyyl avaimissa sentäänlöytyy pari auton omaa toinen risa toinen ehhyt sitten on semmonen coodi avain ::) Ei pitäisolla ajonesto kun kuitenkin kytkee K lukonkin pois ja väläyttää vilkkuja sekä avaa sähköisen rattilukon ja ylipäätään sallii avaimen kääntyä lukossa. Risalla avaimella eisaa edes käännettyä lukkoa.  Noo kaitse silti voiolla päällä :-[
Tarkista vaan se ajonesto.
Omasta Tojosta hajosi avain, teetin uuden ja siirsin itse keskuslukonlähettimen ja ajonestosirun. Ilman tota sirua kaikki toimi hyvin, vaan ei käynnistynyt.
Kun sirun kanssa käynnistyi, niin sirun sai ottaa pois virtalukon läheisyydestä ja auto jatkoi käymistä normaalisti.

Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: icefarmer - 18.02.15 - klo:21:59
merkkliikkeeseen lavetilla, kaljuks nuitten kans tulee jos yleismittarilla yrittää... :'( :'( :'( :'(

Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: ijasja2 - 18.02.15 - klo:22:26
merkkliikkeeseen lavetilla, kaljuks nuitten kans tulee jos yleismittarilla yrittää... :'( :'( :'( :'(

Höpö höpö, oikeille hemmoille vain jos omat konstit loppuu... Varjohan mainitsi ettei staria käytössä, ilman taitaa olla hakuammuntaa vian paikallistaminen :-X Liian kaukana tuo Varjon auto, että kannattais näille nurkille kuljeltella, löytynee lähistöltä jotain spesiaaliharrastajia?
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: SKN - 18.02.15 - klo:22:26
onko oikea avain. ajonesto?
Kyyl avaimissa sentäänlöytyy pari auton omaa toinen risa toinen ehhyt sitten on semmonen coodi avain ::) Ei pitäisolla ajonesto kun kuitenkin kytkee K lukonkin pois ja väläyttää vilkkuja sekä avaa sähköisen rattilukon ja ylipäätään sallii avaimen kääntyä lukossa. Risalla avaimella eisaa edes käännettyä lukkoa.  Noo kaitse silti voiolla päällä :-[
Tarkista vaan se ajonesto.
Omasta Tojosta hajosi avain, teetin uuden ja siirsin itse keskuslukonlähettimen ja ajonestosirun. Ilman tota sirua kaikki toimi hyvin, vaan ei käynnistynyt.
Kun sirun kanssa käynnistyi, niin sirun sai ottaa pois virtalukon läheisyydestä ja auto jatkoi käymistä normaalisti.

Toyotalla ja Mersulla ei ole muuta yhteistä ku renkaat, jos sattuu valittemaan jotkin Nankangit M ;Dersuunsa.
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Varjo79 - 18.02.15 - klo:22:30
merkkliikkeeseen lavetilla, kaljuks nuitten kans tulee jos yleismittarilla yrittää... :'( :'( :'( :'(
Joo o siinäkanssa tulee ainakin perseaukiseks jos tommosen 2-3tontun rottelon viä Veholle >:( >:( Vaikka onhan siinä monen tommosen koslan hinta osissa kiinni mutta eipä auta käymiseen. Täytyy vissiin laittaa koko ruutta/sytkä säädettäväks niin toiminee jos ei muuauta. Katsuri ei oiken varmaan ilahdu mut mut :-X Seuraava harraste kottero onsitte semmonen missä on ihan kaasarit joku kärjetön sytkä voi korkeintaan olla. Sitte kun pitää oikein Helve*In lujaa päästä. Niin  eiköhän tommosella Extreme luokan Croscartilla ehdi kun siihen istuttaa jonkun 1000cc kikkareen :P Menise silti 750cc koneellakin sillain että meinas ehkavahan hirvittää :-*
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Varjo79 - 18.02.15 - klo:22:34
merkkliikkeeseen lavetilla, kaljuks nuitten kans tulee jos yleismittarilla yrittää... :'( :'( :'( :'(

Höpö höpö, oikeille hemmoille vain jos omat konstit loppuu... Varjohan mainitsi ettei staria käytössä, ilman taitaa olla hakuammuntaa vian paikallistaminen :-X Liian kaukana tuo Varjon auto, että kannattais näille nurkille kuljeltella, löytynee lähistöltä jotain spesiaaliharrastajia?
Joo eipäole tiedossa starria lähistöllä. Noo eihän tässä mihinkään kiire eihän tolla ole ajettu 2vuoteen kun on seissy tuolla hallissa (lämmin tila).
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: ijasja2 - 18.02.15 - klo:22:42
merkkliikkeeseen lavetilla, kaljuks nuitten kans tulee jos yleismittarilla yrittää... :'( :'( :'( :'(

Höpö höpö, oikeille hemmoille vain jos omat konstit loppuu... Varjohan mainitsi ettei staria käytössä, ilman taitaa olla hakuammuntaa vian paikallistaminen :-X Liian kaukana tuo Varjon auto, että kannattais näille nurkille kuljeltella, löytynee lähistöltä jotain spesiaaliharrastajia?
Joo eipäole tiedossa starria lähistöllä. Noo eihän tässä mihinkään kiire eihän tolla ole ajettu 2vuoteen kun on seissy tuolla hallissa (lämmin tila).

Mainitsit tuossa aiemmin crosscartin, tuossa eka kiihyttelijä ois kova mersun mies joka varmaan sen sähkövaivan kaivais. Kuten huomaat, samaa sukua sun kaas jos tuntuu että on reikä päässä ;D Vaihemissi tms. tuossa, mutta kyyllä nuo härvelit kiitettävästi liikkui. Mönkkäriksi :-X https://www.youtube.com/watch?v=GjG5InperTU
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: icefarmer - 18.02.15 - klo:22:56
merkkliikkeeseen lavetilla, kaljuks nuitten kans tulee jos yleismittarilla yrittää... :'( :'( :'( :'(
Joo o siinäkanssa tulee ainakin perseaukiseks jos tommosen 2-3tontun rottelon viä Veholle >:( >:( Vaikka onhan siinä monen tommosen koslan hinta osissa kiinni mutta eipä auta käymiseen. Täytyy vissiin laittaa koko ruutta/sytkä säädettäväks niin toiminee jos ei muuauta. Katsuri ei oiken varmaan ilahdu mut mut :-X Seuraava harraste kottero onsitte semmonen missä on ihan kaasarit joku kärjetön sytkä voi korkeintaan olla. Sitte kun pitää oikein Helve*In lujaa päästä. Niin  eiköhän tommosella Extreme luokan Croscartilla ehdi kun siihen istuttaa jonkun 1000cc kikkareen :P Menise silti 750cc koneellakin sillain että meinas ehkavahan hirvittää :-*
eihän siellä tartte muuta ku luetuttaa vikakoodit jos itellä riittää halut ja kyvyt sitte korjata ku tietää missä vika on, osat vaan kl.stä tai jostain muualta, mutta esimerkiksi ajonestoon ei tada löytyä muuta konstia ku merkkiliikkeen testeri, vai :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Varjo79 - 18.02.15 - klo:23:07
Onse ajonesto mahdollinen ohittaa noinkin vanhasta. Mutta ei oikein tuo tinuu kiinnostais.
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Jätkä - 19.02.15 - klo:08:07
 Kai sen tiedätte, että toiset autojen boxit eivät kestä näitä halpojen yleismittareitten jännityksiä. Etenkin jos jotain väyläsähköjä alatte mittailee.
 
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Varjo79 - 19.02.15 - klo:08:36
Kai sen tiedätte, että toiset autojen boxit eivät kestä näitä halpojen yleismittareitten jännityksiä. Etenkin jos jotain väyläsähköjä alatte mittailee.
Ainkin tuo mun kottero on niin vanha että kait siitä voi mittailla.  Niin niille anturoille tulee ihan 12v joten tuskin tuo mittari liikaa kuormittaa.
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: piki1 - 19.02.15 - klo:08:55
merkkliikkeeseen lavetilla, kaljuks nuitten kans tulee jos yleismittarilla yrittää... :'( :'( :'( :'(
Joo o siinäkanssa tulee ainakin perseaukiseks jos tommosen 2-3tontun rottelon viä Veholle >:( >:( Vaikka onhan siinä monen tommosen koslan hinta osissa kiinni mutta eipä auta käymiseen. Täytyy vissiin laittaa koko ruutta/sytkä säädettäväks niin toiminee jos ei muuauta. Katsuri ei oiken varmaan ilahdu mut mut :-X Seuraava harraste kottero onsitte semmonen missä on ihan kaasarit joku kärjetön sytkä voi korkeintaan olla. Sitte kun pitää oikein Helve*In lujaa päästä. Niin  eiköhän tommosella Extreme luokan Croscartilla ehdi kun siihen istuttaa jonkun 1000cc kikkareen :P Menise silti 750cc koneellakin sillain että meinas ehkavahan hirvittää :-*
eihän siellä tartte muuta ku luetuttaa vikakoodit jos itellä riittää halut ja kyvyt sitte korjata ku tietää missä vika on, osat vaan kl.stä tai jostain muualta, mutta esimerkiksi ajonestoon ei tada löytyä muuta konstia ku merkkiliikkeen testeri, vai :-\ :-\ :-\ :-\
jos virtalukossa vikaa niin ei aina näy vikakoodit vehonkaan testereillä,nimim. tiistaina vaihdettu virtalukko sprinteriin. aikaa varatessani sanoin työnvastaanottajalle että siitä on virtalukko rikki ja hinurilla vietiin veholle.
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Varjo79 - 19.02.15 - klo:09:14
Onkuitenkin senverran matkaa lähimpään korjaamoon jolla olis sopiva testeri että en viitti tuota lähtee sinne hinaamaan. Joten hetken vielä arvon vikaa sitte vaihdan koko ruutta/sytkän toisemmoiseen.
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: SKN - 19.02.15 - klo:09:30
onko oikea avain. ajonesto?
Kyyl avaimissa sentäänlöytyy pari auton omaa toinen risa toinen ehhyt sitten on semmonen coodi avain ::) Ei pitäisolla ajonesto kun kuitenkin kytkee K lukonkin pois ja väläyttää vilkkuja sekä avaa sähköisen rattilukon ja ylipäätään sallii avaimen kääntyä lukossa. Risalla avaimella eisaa edes käännettyä lukkoa.  Noo kaitse silti voiolla päällä :-[
Tarkista vaan se ajonesto.
Omasta Tojosta hajosi avain, teetin uuden ja siirsin itse keskuslukonlähettimen ja ajonestosirun. Ilman tota sirua kaikki toimi hyvin, vaan ei käynnistynyt.
Kun sirun kanssa käynnistyi, niin sirun sai ottaa pois virtalukon läheisyydestä ja auto jatkoi käymistä normaalisti.

Mikäs sulle tuli?????? :o :o  Jätkä lähti. :o :o
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Major - 19.02.15 - klo:11:11
Onkuitenkin senverran matkaa lähimpään korjaamoon jolla olis sopiva testeri että en viitti tuota lähtee sinne hinaamaan. Joten hetken vielä arvon vikaa sitte vaihdan koko ruutta/sytkän toisemmoiseen.

Jos rakentelua ja virittämistä harrastelet niin tuossa yks vaihtoehto:http://shop.vems.hu/catalog/vems-p-48.html
Vaatii tosin aikaa ja asiaan perehtymistä... Ohan näitä jo nykyään vaikka mitä mutta tuosta itellä kokemusta.

Oskilloskooppi ois kova juttu, sillä sais mitattua tuon anturisignaalin. Ilimeisesti tuo on 2-napanen induktio-anturi, se antaa vaihtojännitepulssia. Tietysti yleismittarilla vaihtojännitealueella vois koittaa, pitäis ainakin jotenkin reagoida tartatessa jos signaali tulee. Toinen anturin nasta on maadoitettu ja toisesta menee signaali poksille. Hall- anturissa taas 3 johtoa, syöttöjännite, signaali ja maa. Se antaa toimiessaan digitaalista syöttöjännitteen suuruista kanttiaaltoa.
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Varjo79 - 19.02.15 - klo:11:23
merkkliikkeeseen lavetilla, kaljuks nuitten kans tulee jos yleismittarilla yrittää... :'( :'( :'( :'(

Höpö höpö, oikeille hemmoille vain jos omat konstit loppuu... Varjohan mainitsi ettei staria käytössä, ilman taitaa olla hakuammuntaa vian paikallistaminen :-X Liian kaukana tuo Varjon auto, että kannattais näille nurkille kuljeltella, löytynee lähistöltä jotain spesiaaliharrastajia?
Joo eipäole tiedossa starria lähistöllä. Noo eihän tässä mihinkään kiire eihän tolla ole ajettu 2vuoteen kun on seissy tuolla hallissa (lämmin tila).

Mainitsit tuossa aiemmin crosscartin, tuossa eka kiihyttelijä ois kova mersun mies joka varmaan sen sähkövaivan kaivais. Kuten huomaat, samaa sukua sun kaas jos tuntuu että on reikä päässä ;D Vaihemissi tms. tuossa, mutta kyyllä nuo härvelit kiitettävästi liikkui. Mönkkäriksi :-X https://www.youtube.com/watch?v=GjG5InperTU
Joo tässänyt koitetaan muokata ajonevokalusto sillain että kaikki liikkuis. Eli paskatti menee vaihtoon kesäänmennessä. Tarkoitus olis korvata jollain GT tyyppisellä autolla. Mutta tuon Mesen haluaisin liikkeelle kun on takavetonen eli (lelu). Toisaalta ajattelin myydä koko koslan koska on vaikea pitää katsastettuna kun on vähäpäästöinen. Mutta jollain härvelillä pitäis päästä driftaileen ja muuten koheltaan. Vieläpäniin että kulupuoli olis jollaintapaa kohtuullinen. Nii nytsitte on kauhia Croskart tyyppisen härvelin kuume iskenyt :-[ Vois toki nyt ensin hommata crossimönkijän siittäkin saa aika liukkaan laitteen. Mutta yhtäkaikki entisiäleluja on hävitettävä jos hommaa uusia, hallinto ontämän asian tehnyt harvinaisen selväksi :-[
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Varjo79 - 19.02.15 - klo:11:25
Onkuitenkin senverran matkaa lähimpään korjaamoon jolla olis sopiva testeri että en viitti tuota lähtee sinne hinaamaan. Joten hetken vielä arvon vikaa sitte vaihdan koko ruutta/sytkän toisemmoiseen.

Jos rakentelua ja virittämistä harrastelet niin tuossa yks vaihtoehto:http://shop.vems.hu/catalog/vems-p-48.html
Vaatii tosin aikaa ja asiaan perehtymistä... Ohan näitä jo nykyään vaikka mitä mutta tuosta itellä kokemusta.

Oskilloskooppi ois kova juttu, sillä sais mitattua tuon anturisignaalin. Ilimeisesti tuo on 2-napanen induktio-anturi, se antaa vaihtojännitepulssia. Tietysti yleismittarilla vaihtojännitealueella vois koittaa, pitäis ainakin jotenkin reagoida tartatessa jos signaali tulee. Toinen anturin nasta on maadoitettu ja toisesta menee signaali poksille. Hall- anturissa taas 3 johtoa, syöttöjännite, signaali ja maa. Se antaa toimiessaan digitaalista syöttöjännitteen suuruista kanttiaaltoa.
On kaksinapainen anturi. Joo nämä sähköhommat eikauheesti innosta. Koska on niin hankala tuo vikapaikallistaa ilman testeriä.
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Major - 19.02.15 - klo:11:59
merkkliikkeeseen lavetilla, kaljuks nuitten kans tulee jos yleismittarilla yrittää... :'( :'( :'( :'(

Höpö höpö, oikeille hemmoille vain jos omat konstit loppuu... Varjohan mainitsi ettei staria käytössä, ilman taitaa olla hakuammuntaa vian paikallistaminen :-X Liian kaukana tuo Varjon auto, että kannattais näille nurkille kuljeltella, löytynee lähistöltä jotain spesiaaliharrastajia?
Joo eipäole tiedossa starria lähistöllä. Noo eihän tässä mihinkään kiire eihän tolla ole ajettu 2vuoteen kun on seissy tuolla hallissa (lämmin tila).

Mainitsit tuossa aiemmin crosscartin, tuossa eka kiihyttelijä ois kova mersun mies joka varmaan sen sähkövaivan kaivais. Kuten huomaat, samaa sukua sun kaas jos tuntuu että on reikä päässä ;D Vaihemissi tms. tuossa, mutta kyyllä nuo härvelit kiitettävästi liikkui. Mönkkäriksi :-X https://www.youtube.com/watch?v=GjG5InperTU
Joo tässänyt koitetaan muokata ajonevokalusto sillain että kaikki liikkuis. Eli paskatti menee vaihtoon kesäänmennessä. Tarkoitus olis korvata jollain GT tyyppisellä autolla. Mutta tuon Mesen haluaisin liikkeelle kun on takavetonen eli (lelu). Toisaalta ajattelin myydä koko koslan koska on vaikea pitää katsastettuna kun on vähäpäästöinen. Mutta jollain härvelillä pitäis päästä driftaileen ja muuten koheltaan. Vieläpäniin että kulupuoli olis jollaintapaa kohtuullinen. Nii nytsitte on kauhia Croskart tyyppisen härvelin kuume iskenyt :-[ Vois toki nyt ensin hommata crossimönkijän siittäkin saa aika liukkaan laitteen. Mutta yhtäkaikki entisiäleluja on hävitettävä jos hommaa uusia, hallinto ontämän asian tehnyt harvinaisen selväksi :-[

Lainsäädäntö vaan Suomessa nykyään semmonen ettei auton rakentelu enää kovin vapaata oo. Tehorajat, ym. tekevät kiusaa, tieliikennekelpoista jos meinaa. Joskus 1990- luvun alussa ei ollu vielä paljoa rajotuksia esim. muutoskatsastuksessa turbolle. Itellä nurkassa on yks vanha takaveto carina joka on muutoskatsastettu -91 ilman tehorajaa. Ollu kiihdytyskilpurina/katukäytössä. Pitäis sekin laittaa kuntoon kun joskus vain ehtis. Yhellä kaverilla kans tuommone n. 500 hv laitos. Mutta jos ei tartte tieliikenteeseen katsastaa kuten noita Croskart vehkeitä niin homma helepottuu huomattavasti.
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: SKN - 19.02.15 - klo:12:02
EIkös sen verran saa lisäillä potkua kun kyseisen mallisarjan tehokkain versio sisältää ja sihen veilä prosentit päälle?


Esmes 205 pösöön saa laitella sen verran hönkää et vastaa siviiliversion T16:sta.
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: ijasja2 - 19.02.15 - klo:12:15
EIkös sen verran saa lisäillä potkua kun kyseisen mallisarjan tehokkain versio sisältää ja sihen veilä prosentit päälle?


Esmes 205 pösöön saa laitella sen verran hönkää et vastaa siviiliversion T16:sta.

Juu, mutta hidastimetkin pitää olla samaa sarjaa... Suattaapi olla ykspisteäkäisessä vähän eri kaliperin jarrut kuin T16 mallissa ;D

Dieseleissähän tuo virittely helppoa kun syötön säädöllä saa sellaisen lapun kuin haluaa.
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Varjo79 - 19.02.15 - klo:12:48
EIkös sen verran saa lisäillä potkua kun kyseisen mallisarjan tehokkain versio sisältää ja sihen veilä prosentit päälle?


Esmes 205 pösöön saa laitella sen verran hönkää et vastaa siviiliversion T16:sta.
Tommonen pösö on vinha vehje.
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Varjo79 - 19.02.15 - klo:13:01
Niin Majorille vastatakseni että tommonen croskart tai crossikömpiä on aikahelppo kuskata jonnekkin jos haluaa ajella muuallakin kuin omilla tiluksilla. Mitään kilpailu meininkiä eiole mielessä mutta toisilla on motoripyöriä, kelkkoja, veneitä mutta mulla tarviiolla apupyörät. Joten ei pyörää ekä kelkkaa mulle.
Otsikko: Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Kirjoitti: Partson - 19.02.15 - klo:13:25
Esmes 205 pösöön saa laitella sen verran hönkää et vastaa siviiliversion T16:sta.
Jos tarkoitat sitä b-ryhmän luokitusmallia, niin paljon onnea yritykseen. Ei taida ihan onnistua sisällyttäminen samaan mallisarjaan, toisessa kone edessä, toisessa takapenkin paikalla. Toinen etuveto, toinen takaveto, toinen miljoonittain massatuotettu, toinen lähes käsityönä tehty piensarjavalmiste.

ja mitä keskustelun aloitusviestiin tulee, niin jos ei se boksi tiedä että kone pyörii niin bensaa ei ruutata eikä kipinää jaeta.