Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JackSparrow - 17.02.15 - klo:20:14

Otsikko: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: JackSparrow - 17.02.15 - klo:20:14
Onko herroilla hyvää/pahaa sanottavaa näistä?
Tyyppivikoja? Muuta huomioon otettava?  onko miten laiska ilman turboa? Löytyykö valmiita turbosettejä
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: SKN - 17.02.15 - klo:20:15
Onko herroilla hyvää/pahaa sanottavaa näistä?
Tyyppivikoja? Muuta huomioon otettava?  onko miten laiska ilman turboa? Löytyykö valmiita turbosettejä

TDK saa exoduksen. :)
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: TDK - 17.02.15 - klo:20:41
No ei mää ny kummiskaan reisille tuu mutta jotain tietoo on tuommosen virittämisestä ja värkkäämisestä... ;)

Et sitte maxxumia ostanukkaan?

845 on laiska iliman turboa. Ja perso polttoaineelle. Turbolla virkkuu kummasti, välijäähdytyksellä lisää ja pumpun/suuttimien huollolla vielä lisää.
Sitte alkaaki lämpöongelmat ja kytkinki menee yks kaks. Ainakaan ulosoton kytkin ei kestäny paalajaan vetoa ukkoskuuron edeltä "urku auki" 8)
Ihmeen palio on sähköongelmia ollu saksalaiseksi masiinaksi.
Varsinaisia vikoja on ollu vetovarsien katkeaminen ja pari kertaa tuon kytkimen sulatus. Kumpikaan näistä ei tainnu olla koneen heikkoutta... ;D
Hytti on aikalaisistaan parhaita, vaihteet pelaa tosi nätisti vaikkakin alueiden/pakin porrastus hanurista. Talvella käyntiinsaanti vaatii apua yläkerran ukolta, mun kone oottaa suulisa toukotöitä. Jäätävän ketterä(saattaa olla puolueellinen mielipide, mun kone on 2wd)  :))

Kaikenkaikkiaan suosittelen sitä maxxumia, tuskin hintaeroakaan montaa tonnia. Ei tää ny nii hyvä oo.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: c.c.less - 17.02.15 - klo:20:53
Takapyörän laakerit menee raskaan kärryn vedossa. Nelivetoisena ei ole ketterä vaikka pienet pyörät onkin. Hytti on aikalaisekseen hyvä ja hallintalaitteet pappamaisen perus, vai oliko nostolaitevivuissa joku jippo?
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Peltola - 18.02.15 - klo:00:08
Kytkin laitettava 3000 tunnin välein. Muista säätää kytkinvaijeriin aina vähän väljää. Käsijarru pannalla hiukka heikko. Etuakselin käännön tapit/neulalaakerit laitettava joskus, saa vahvemmat/kalliimmat. Eikä kuluta mittään löpöä nykykoneisiin verrattuna. Mulla lähtee hehkulla -20 asteeseen käyntiin vm -92, oltava Hytran perässä (oma öljy). Aina vaan talossa vaikka muut vaihtuu, ihan jees kone, hyvä tiellä, vaikka laiska 40km/h. Saksalainen, älä ota englantilaisia. Toisen turbotin, rääkkäsin kunnes jarrut ja perä oireili tieajossa. Sitten vaihtui uuteen tukevampaan tämä toinen.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: JackSparrow - 18.02.15 - klo:07:06
Kiitos vastauksista.
Siitä maxxumin ostosta ei ainakaan vielä tullut mitään Kun se oikea ei ole vielä ililmestynyt....

Muutama hieno 845 löytyisi. Siitä saksalaisuudesta sen verran että tätä mallia on ainoastaan kahtena vuotena (87-89) valmistettu siellä isommalla hyd.tuotolla ja 40km/h lootalla, ainakin näin konedatan mukaan. Osat varmaan toki samat mutta mulla sen verran huonot kokemukset 4230 casesta että toi englantilaisuus pelottaa. Ei siinä, olihan se näppärä ja pirteä mutta toi laatu.....

Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: TDK - 18.02.15 - klo:08:31
Mää väittäsin että kaikki ne on samalla hydrauliikalla. Hitaammalla perällä en oo törmänny muutaku takavetosiin. Kaikki nelikot millä oon ajanu on kulkenu 40km/h+.

Kyllä 845 soiva peli on. Ek hommiin tuo vaihteisto on vähä kurja. Raskaskeulanen, ei tarvi heti olla painoja lisäämäsä. Samankokonen  viiatti keikkaa jo takalasilleen ku natikka menee hienosti vielä.

Just sopivasti tätä kirjoittaessa mennä viiletti naapurin 845 mettäkärryn kans ikkunan alta ;D
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: nestori2 - 18.02.15 - klo:09:39
Taitaa olla niitä harvoja natikka-malleja, minkä minä huolisin, on niitä saksalaismalleja. Koneessakin on potkua eritavalla kuin engelsmanninatikoissa, on hevoset kotona matalemillakin kierrosluvuilla. Yleensä ottaen kierrän IH-merkkiset traktorit kaukaa, yksi minulla on ollut ja toista ei taatusti tule. Vikoja siinä yhdessä oli enemmän kuin muissa omistamissani yhteensä ja jostain syystä hevoset olivat joko laiskan sorttisia tai sitten jääneet tyystin tehtaalle ;D
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Peltola - 18.02.15 - klo:09:48

Kyllä 845 soiva peli on. Ek hommiin tuo vaihteisto on vähä kurja. Raskaskeulanen, ei tarvi heti olla painoja lisäämäsä. Samankokonen  viiatti keikkaa jo takalasilleen ku natikka menee hienosti vielä.

Just sopivasti tätä kirjoittaessa mennä viiletti naapurin 845 mettäkärryn kans ikkunan alta ;D

Korjaan sen verran ettei ole raskaskeulainen, vaan etupyörät ovat edessä. Saksalaiset tuon ikäiset etukuormainkoneita painosuhteen takia, koska perä pysyy maassa kuten keulakin. Ja akseliväli pidempi kuin Valmeteissa. 845:n kääntyvyyttä olen lisännyt toppareiden viilaamisella, on suht ketterä sen jälkeen (zf-330 akseli muistaakseni).
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Red Bull - 18.02.15 - klo:10:02
Vaikea tyyppivioista sanoa kun tuo oma oli tullessaan kirjaimellisesti pommin jäljiltä.  ;D Kankeahan tuo on kuin mikä. Vaihteet menee tosi hyvin päälle, mutta aluevaihteiden porrastus on tosiaan syvältä. Aina joutuu kahta käppiä hämmentää jos samaa vauhtia haluaa suuntaa vaihtaa. Eihän tuo 11 kuution lietepurkin kanssa mitenkään hyökkää turbottomana, mutta yllättävän sitkeä kuitenkin vetämään.  ::)
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Viljelijä - 18.02.15 - klo:10:12
 Yleensä IH traktorit kestää vertailun mihkä muuhun merkkiin tahansa. Poikkaus nää kevyet englantilaiset, joissa laatu vaihtelua. (844/845 ulosoton kytkimen luistamiseen vaikuttaa ajokytkimen levyn kuluneisuus, ovat nimittäin samalla levyjousella, ja levyjen oheneminen vaikuttaa pitoon. Toisaalta penkin ja ratinvälissäkin toisinaan "ongelma" saattaa olla.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Makkis - 18.02.15 - klo:10:14
vm-95 Keskolla turbotettu nyt kakkoskoneena. 6500h oli mittarissa kun alkuperäinen kytkin uusiittiin. Sekin ennakoivasti. Kardaanin tukilaakeri pitäny pari kertaa uusia. tuli parempi kun tein laakeripukin itse. Moottirin stefa kardaanin etuopäähän vaihdettu. Tukkoinen syyläri piti korjata.  Muuta remonttia ei ole tullut ajamallakaan. Ei se mikään vetohirmu ole, mutta ei se enää raskaimpia töitä teekään.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: bouli - 18.02.15 - klo:11:33
Ihmeen palio on sähköongelmia ollu saksalaiseksi masiinaksi.

Hytti taitaa olla Ranskalaista tekoa? Ainakin omassani vm -90 koneessa käsijarruvivun vieressä kojelaudan kyljessä oleva kilpi viittaisi siihen suuntaan.

Mää väittäsin että kaikki ne on samalla hydrauliikalla. Hitaammalla perällä en oo törmänny muutaku takavetosiin.

Alkupään koneet oli 844:sta periytyneellä hydrauliikalla missä ei ole ns. Hydra Plus toimintoa mikä siis sähköventtiilin ohjaamana rosvoaa ohjauksen pumpulta lisää tuottoa ulkopuolisen hydrauliikan venttiileille. Noi erottaa moottorin kyljessä olevista hydraulisuodattimista, Hydra Plus versiossa on samassa jalassa kaksi suodatinta ja päällä tuo magneettiventtiili. Vanhemmassa on jossain päin kylkeä yksittäinen suodatin.
Mä olisin kyllä sanonut joku 87-88 malliset voisi olla vanhalla ja siitä eteenpäin aina valmistuksen loppuun asti uudemmalla versiolla.

En ole minäkään törmännyt hitaaseen nelikkoon, takavetoa en kylläkään ole nähnyt kuin kuvissa.

Mun parani kylmäkäynnistyvyys aika totaalisesti kun syksyllä vaihdettiin uusi startti, ennen oli turha nollakelillä yrittääkään ilman lämmitystä, nyt saa olla ihan reilusti pakkastakin.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: icefarmer - 19.02.15 - klo:03:53
olikos noissa kansien kanssa jotain ongelmaa, muistan vaan vaan jotta joskus joku ennenvanhaan sanoi jotta jos internationaalin meinaa ostaa niin napullinen naftaa heittää suuttimien juurelle ja kahtoo kupliiko :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Viljelijä evp - 19.02.15 - klo:08:27
Mielestäni tuo natikkamalli on niitä lujimpia.Saksalainen moottori ja vaihdeloota.Ei se tietenkään mikään sprintteri ole mutta sitkeävetoinen,moottori kun on pitkäiskuinen.
Ohjaamo XL aikakautensa parhaimmistoa.
Plussana vielä että koneesta puuttuu kaikki nykypäivän sähköiset systeemit,joissa sitten vanhemmiten sitäongelmaa riittää.
Kytkinhän on traktorissa sellainen osa jonka kestävyys on käyttäjästä riippuvainen ja myöskin siitä millaisessa ajossa kone on.Jatkuva etukuormainkäyttö kuluttaa kytkimen 4000 tuntiin mutta peltoveturilla ajetaan samalla kytkimellä kaksinkertainen määrä.
Käytetyssä koneessa on aina oma riskinsä ostaessa.Edellinen omistaja jos on reilu kertoo kyllä mitä ongelmia on ollut ja mikä on ollut syynä myynnille.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: malanko - 19.02.15 - klo:09:03
Ohjaamon huono puoli on väärässä asennossa oleva ratti(ainakin minulle), ja ei säätömahdollisuutta.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Hese - 19.02.15 - klo:09:10
Kytkintä enemmän olisin huolissani kytkintä käyttävästä polvesta. 745 ja 845 malleilla ajellut nuoruudessa aika paljon ja vasen polvi ei niistä ajoista toivu.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: MJKA - 19.02.15 - klo:10:40
Ohjaamon huono puoli on väärässä asennossa oleva ratti(ainakin minulle), ja ei säätömahdollisuutta.
Tämä pitää paikkansa. Itsellä turbotettu Plus 845, vuosimalli 1994, joka kasattu briteissä. Konedatan mukaan tuotanto siirretty sinne 1998, ja oman, käytettynä ostetun, konepeiton sisällä on keltainen tarra jossa lukeepi " Made in Great Britain! Eli taitaa moni ajaa tietämättään brittinatikalla! Tuo kylmäkäynnistys on heikko, omassani on Iskran startti, eli varmaankin vaihdettu edellisen omistajan aikana. Kytkin vaihdettu n. 3th:n jälkeen, olisin laittanut massalevyisen mutta ei ollut saatavissa. Ja 4-vetoinen on kyllä melko kankea kääntymään. Sähköt pelanneet hyvin, vilkku-monitoimiviiksi vaihdettu, lämmityslaitteen puhallin ainakin vielä, kop kop, pyörii vinkumatta. Ja neivedon kardaanin keskilaakeri on muuten vankempi, ei peltihärpäke. Kone on perusrautaa ja turbotettuna voimaa riittävästi.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: bouli - 19.02.15 - klo:12:10
Kytkintä enemmän olisin huolissani kytkintä käyttävästä polvesta. 745 ja 845 malleilla ajellut nuoruudessa aika paljon ja vasen polvi ei niistä ajoista toivu.
Tää oli kyllä yksi aika painava syy miksi pari-kolme vuotta sitten aloin suunnittelemaan toisen natikan vaihtoa johonkin hydr. suunnanvaihtajalliseen traktoriin.   
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: bouli - 19.02.15 - klo:12:13
Just sopivasti tätä kirjoittaessa mennä viiletti naapurin 845 mettäkärryn kans ikkunan alta ;D

Ne kaarevat takanurkkalasit muuten vääristää tietyssä kohtaa ikävästi mettäkuormaimen kanssa työskennellessä.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Viljelijä evp - 19.02.15 - klo:12:25
Niin,eipä kaikki tykkää kaikista malleista,täydellistä konetta lie ei vielä tehty.
Itsellä kyllä polvet kunnossa vaikka onkin tullut poljettua noita XL natikoita useampia vaihtokuntoon.
Takalasin kulman kaarevuus toimii todellakin hiukan vääristäen näkymää,parempi varmaan kun siinä olisi nelikulmaputki,jonka molemmin puolin sitten pitäisi kurkkia.
Niin se on.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: hiluhi - 19.02.15 - klo:13:27
Just sopivasti tätä kirjoittaessa mennä viiletti naapurin 845 mettäkärryn kans ikkunan alta ;D

Ne kaarevat takanurkkalasit muuten vääristää tietyssä kohtaa ikävästi mettäkuormaimen kanssa työskennellessä.

Huomattu on  :D
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Viljelijä - 19.02.15 - klo:13:48
Puoli vuosisataa(50 v) natikan kytkintä poljettu, suurin osa Sakemannilaisia, onneksi ei polvessa ongelmaa.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: mike - 19.02.15 - klo:16:29
olikos noissa kansien kanssa jotain ongelmaa, muistan vaan vaan jotta joskus joku ennenvanhaan sanoi jotta jos internationaalin meinaa ostaa niin napullinen naftaa heittää suuttimien juurelle ja kahtoo kupliiko :-\ :-\ :-\ :-\

Heitä sinä housuihis naftaa ja katto kupliiko..kuule 8)
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: TDK - 19.02.15 - klo:20:54
Just sopivasti tätä kirjoittaessa mennä viiletti naapurin 845 mettäkärryn kans ikkunan alta ;D

Ne kaarevat takanurkkalasit muuten vääristää tietyssä kohtaa ikävästi mettäkuormaimen kanssa työskennellessä.

Huomattu on  :D

Ihan totta tämä. Myös ruiskun kans sähköpylvään kierto osaa olla miellyttävää.... ;D
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Viljelijä - 19.02.15 - klo:21:01
 Suuttimia testatessa/iroitettaessa ja paikalleen laitettaessa, on syytä laittaa uudet tiiviste prikat, vanhat kupariset ei välttämättä pidä toistamiseen.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Toivo Tonta - 19.02.15 - klo:21:02
Natikan kaarevasta lasista kaikki on yhtämieltä, toisin kuin Massikan. Onko lasit siis kehittyneet, vai Massikka miehet ei vaan myönnä :P
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Toivo Tonta - 19.02.15 - klo:21:06
Suuttimia testatessa/iroitettaessa ja paikalleen laitettaessa, on syytä laittaa uudet tiiviste prikat, vanhat kupariset ei välttämättä pidä toistamiseen.
Tämä nyt on itsestään selvyys :P
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Viljelijä - 19.02.15 - klo:21:41
 Olen nähnyt että aina ei ole huomattu tätä.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Viljelijä evp - 20.02.15 - klo:08:10
Natikan kaarevasta lasista kaikki on yhtämieltä, toisin kuin Massikan. Onko lasit siis kehittyneet, vai Massikka miehet ei vaan myönnä :P
Niissä laseissa on eroja XL hyteissä,meillä ensimmäisessä 80 luvun mallissa oli voimakas taittovirhe,mutta 90 mallissa ei sitä näytä olevan.
Ja todellakaan Fergun kaarevassa lasissa ei moista ominaisuutta ole.
Mielestäni tuosta ominaisuudesta ei käytännössä ole ollut ongelmia.
Mutta kuten nähdään Case on laatukone koska mitään muuta tyyppivikaa ei ole kuin tuo takalasi.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: hiluhi - 20.02.15 - klo:08:26
Natikan kaarevasta lasista kaikki on yhtämieltä, toisin kuin Massikan. Onko lasit siis kehittyneet, vai Massikka miehet ei vaan myönnä :P
Niissä laseissa on eroja XL hyteissä,meillä ensimmäisessä 80 luvun mallissa oli voimakas taittovirhe,mutta 90 mallissa ei sitä näytä olevan.
Ja todellakaan Fergun kaarevassa lasissa ei moista ominaisuutta ole.
Mielestäni tuosta ominaisuudesta ei käytännössä ole ollut ongelmia.
Mutta kuten nähdään Case on laatukone koska mitään muuta tyyppivikaa ei ole kuin tuo takalasi.
Eikä sekään ole vika vaan ominaisuus  ;) Ja mieluummin kaareva taittovirheinen lasi kuin levee tolppa.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Red Bull - 20.02.15 - klo:09:08
Natikan kaarevasta lasista kaikki on yhtämieltä, toisin kuin Massikan. Onko lasit siis kehittyneet, vai Massikka miehet ei vaan myönnä :P
Niissä laseissa on eroja XL hyteissä,meillä ensimmäisessä 80 luvun mallissa oli voimakas taittovirhe,mutta 90 mallissa ei sitä näytä olevan.
Ja todellakaan Fergun kaarevassa lasissa ei moista ominaisuutta ole.
Mielestäni tuosta ominaisuudesta ei käytännössä ole ollut ongelmia.
Mutta kuten nähdään Case on laatukone koska mitään muuta tyyppivikaa ei ole kuin tuo takalasi.
Eikä sekään ole vika vaan ominaisuus  ;) Ja mieluummin kaareva taittovirheinen lasi kuin levee tolppa.

Eikös tuossa Casessa juuri ole 30 cm leveä tolppa just pään kohdalla.  :-X Eipä sillä että ihteä haittaisi. Sitä kun on joskus tullut  ohjastettua 165/265 Verkuja Nakkilan konepajan mökistä niin mikä tahansa tuntuu hyvältä.  ;D
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: +200 - 20.02.15 - klo:09:56
Suuttimia testatessa/iroitettaessa ja paikalleen laitettaessa, on syytä laittaa uudet tiiviste prikat, vanhat kupariset ei välttämättä pidä toistamiseen.
Hehkuttaa  8)
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: SKN - 20.02.15 - klo:10:02
Suuttimia testatessa/iroitettaessa ja paikalleen laitettaessa, on syytä laittaa uudet tiiviste prikat, vanhat kupariset ei välttämättä pidä toistamiseen.
Hehkuttaa  8)

Kyl ne yleensä lähtee siinä suuttimen mukana pois.

Määkin ostin Majoria varten Biltemasta työkalun ihan niitä kupariprikkoja varten. Olivat kiinni suuttimen rungossa kun nyppäsin ne pois.


Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: +200 - 20.02.15 - klo:10:12
Suuttimia testatessa/iroitettaessa ja paikalleen laitettaessa, on syytä laittaa uudet tiiviste prikat, vanhat kupariset ei välttämättä pidä toistamiseen.
Hehkuttaa  8)

Kyl ne yleensä lähtee siinä suuttimen mukana pois.

Määkin ostin Majoria varten Biltemasta työkalun ihan niitä kupariprikkoja varten. Olivat kiinni suuttimen rungossa kun nyppäsin ne pois.
Siis hehkuttaa ne punaisiksi niin ne pitää uudelleen.

Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: SKN - 20.02.15 - klo:10:24
Suuttimia testatessa/iroitettaessa ja paikalleen laitettaessa, on syytä laittaa uudet tiiviste prikat, vanhat kupariset ei välttämättä pidä toistamiseen.
Hehkuttaa  8)

Kyl ne yleensä lähtee siinä suuttimen mukana pois.

Määkin ostin Majoria varten Biltemasta työkalun ihan niitä kupariprikkoja varten. Olivat kiinni suuttimen rungossa kun nyppäsin ne pois.
Siis hehkuttaa ne punaisiksi niin ne pitää uudelleen.

 ;D ;D

Maksaa muistaakseni vajaan euron kappale, sun menee tohosta jo kaasua sillä hintaa. ;D
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: +200 - 20.02.15 - klo:10:37
Suuttimia testatessa/iroitettaessa ja paikalleen laitettaessa, on syytä laittaa uudet tiiviste prikat, vanhat kupariset ei välttämättä pidä toistamiseen.
Hehkuttaa  8)

Kyl ne yleensä lähtee siinä suuttimen mukana pois.

Määkin ostin Majoria varten Biltemasta työkalun ihan niitä kupariprikkoja varten. Olivat kiinni suuttimen rungossa kun nyppäsin ne pois.
Siis hehkuttaa ne punaisiksi niin ne pitää uudelleen.

 ;D ;D

Maksaa muistaakseni vajaan euron kappale, sun menee tohosta jo kaasua sillä hintaa. ;D
Mutta jos keksii kahvilla olles,että tarkistampa suuttimet.Ja illaksi pitäis ollakone ajos.Ja prikkoja ei saa kun tilaamalla :-\
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: SKN - 20.02.15 - klo:10:39
Suuttimia testatessa/iroitettaessa ja paikalleen laitettaessa, on syytä laittaa uudet tiiviste prikat, vanhat kupariset ei välttämättä pidä toistamiseen.
Hehkuttaa  8)

Kyl ne yleensä lähtee siinä suuttimen mukana pois.

Määkin ostin Majoria varten Biltemasta työkalun ihan niitä kupariprikkoja varten. Olivat kiinni suuttimen rungossa kun nyppäsin ne pois.
Siis hehkuttaa ne punaisiksi niin ne pitää uudelleen.

 ;D ;D

Maksaa muistaakseni vajaan euron kappale, sun menee tohosta jo kaasua sillä hintaa. ;D
Mutta jos keksii kahvilla olles,että tarkistampa suuttimet.Ja illaksi pitäis ollakone ajos.Ja prikkoja ei saa kun tilaamalla :-\

EIks siellä moommalassa oo riisselipajaa tai vyrttiä? :o

Sitäpaitsi, aina pitäs olla varaosia itellä hyllyssä, remmejä, tiivisteitä ja muuta kilkettä.

Museokoneissa on pakko pitää varaosia jemmassa.... ;D
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: +200 - 20.02.15 - klo:10:43
Suuttimia testatessa/iroitettaessa ja paikalleen laitettaessa, on syytä laittaa uudet tiiviste prikat, vanhat kupariset ei välttämättä pidä toistamiseen.
Hehkuttaa  8)

Kyl ne yleensä lähtee siinä suuttimen mukana pois.

Määkin ostin Majoria varten Biltemasta työkalun ihan niitä kupariprikkoja varten. Olivat kiinni suuttimen rungossa kun nyppäsin ne pois.
Siis hehkuttaa ne punaisiksi niin ne pitää uudelleen.

 ;D ;D

Maksaa muistaakseni vajaan euron kappale, sun menee tohosta jo kaasua sillä hintaa. ;D
Mutta jos keksii kahvilla olles,että tarkistampa suuttimet.Ja illaksi pitäis ollakone ajos.Ja prikkoja ei saa kun tilaamalla :-\

EIks siellä moommalassa oo riisselipajaa tai vyrttiä? :o

Sitäpaitsi, aina pitäs olla varaosia itellä hyllyssä, remmejä, tiivisteitä ja muuta kilkettä.

Museokoneissa on pakko pitää varaosia jemmassa.... ;D
Mutta jos sattuu oleen jouluaatto,ja IKH on kiinni :o
Varastos ei tarvita kuin suodattimia 8)
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: SKN - 20.02.15 - klo:10:44
Suuttimia testatessa/iroitettaessa ja paikalleen laitettaessa, on syytä laittaa uudet tiiviste prikat, vanhat kupariset ei välttämättä pidä toistamiseen.
Hehkuttaa  8)

Kyl ne yleensä lähtee siinä suuttimen mukana pois.

Määkin ostin Majoria varten Biltemasta työkalun ihan niitä kupariprikkoja varten. Olivat kiinni suuttimen rungossa kun nyppäsin ne pois.
Siis hehkuttaa ne punaisiksi niin ne pitää uudelleen.

 ;D ;D

Maksaa muistaakseni vajaan euron kappale, sun menee tohosta jo kaasua sillä hintaa. ;D
Mutta jos keksii kahvilla olles,että tarkistampa suuttimet.Ja illaksi pitäis ollakone ajos.Ja prikkoja ei saa kun tilaamalla :-\

EIks siellä moommalassa oo riisselipajaa tai vyrttiä? :o

Sitäpaitsi, aina pitäs olla varaosia itellä hyllyssä, remmejä, tiivisteitä ja muuta kilkettä.

Museokoneissa on pakko pitää varaosia jemmassa.... ;D
Mutta jos sattuu oleen jouluaatto,ja IKH on kiinni :o
Varastos ei tarvita kuin suodattimia 8)

TäälläpäinTM saa ovet auki 50euron hälymaksulla, vaikka jouluaattona. 8)
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: +200 - 20.02.15 - klo:10:50
Suuttimia testatessa/iroitettaessa ja paikalleen laitettaessa, on syytä laittaa uudet tiiviste prikat, vanhat kupariset ei välttämättä pidä toistamiseen.
Hehkuttaa  8)

Kyl ne yleensä lähtee siinä suuttimen mukana pois.

Määkin ostin Majoria varten Biltemasta työkalun ihan niitä kupariprikkoja varten. Olivat kiinni suuttimen rungossa kun nyppäsin ne pois.
Siis hehkuttaa ne punaisiksi niin ne pitää uudelleen.

 ;D ;D

Maksaa muistaakseni vajaan euron kappale, sun menee tohosta jo kaasua sillä hintaa. ;D
Mutta jos keksii kahvilla olles,että tarkistampa suuttimet.Ja illaksi pitäis ollakone ajos.Ja prikkoja ei saa kun tilaamalla :-\

EIks siellä moommalassa oo riisselipajaa tai vyrttiä? :o

Sitäpaitsi, aina pitäs olla varaosia itellä hyllyssä, remmejä, tiivisteitä ja muuta kilkettä.

Museokoneissa on pakko pitää varaosia jemmassa.... ;D
Mutta jos sattuu oleen jouluaatto,ja IKH on kiinni :o
Varastos ei tarvita kuin suodattimia 8)

TäälläpäinTM saa ovet auki 50euron hälymaksulla, vaikka jouluaattona. 8)
Mutta se euron röhökaasu on jo sitte halvempi  :-\ Paitti kun Essolla käy täyttääs pullon ja juo parikuppia kahvia,ostaa kartongin Kenttiä,lottoo ja ottaa ylinopeussakot samallareissulla ;D
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: veko - 20.02.15 - klo:11:50
Oliko se muuten niin että 845 moottori oli se englantilainen, ja 856 (huomaavasti harviaisempi suomessa) oli sillä saksalaisella moottorilla jossa oli sama sylinteri tilavuus ja iskunpituus kuin 956 ainoastaan vain 2pyttyä vähemmän?
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: SKN - 20.02.15 - klo:11:52
Suuttimia testatessa/iroitettaessa ja paikalleen laitettaessa, on syytä laittaa uudet tiiviste prikat, vanhat kupariset ei välttämättä pidä toistamiseen.
Hehkuttaa  8)

Kyl ne yleensä lähtee siinä suuttimen mukana pois.

Määkin ostin Majoria varten Biltemasta työkalun ihan niitä kupariprikkoja varten. Olivat kiinni suuttimen rungossa kun nyppäsin ne pois.
Siis hehkuttaa ne punaisiksi niin ne pitää uudelleen.

 ;D ;D

Maksaa muistaakseni vajaan euron kappale, sun menee tohosta jo kaasua sillä hintaa. ;D
Mutta jos keksii kahvilla olles,että tarkistampa suuttimet.Ja illaksi pitäis ollakone ajos.Ja prikkoja ei saa kun tilaamalla :-\

EIks siellä moommalassa oo riisselipajaa tai vyrttiä? :o

Sitäpaitsi, aina pitäs olla varaosia itellä hyllyssä, remmejä, tiivisteitä ja muuta kilkettä.

Museokoneissa on pakko pitää varaosia jemmassa.... ;D
Mutta jos sattuu oleen jouluaatto,ja IKH on kiinni :o
Varastos ei tarvita kuin suodattimia 8)

TäälläpäinTM saa ovet auki 50euron hälymaksulla, vaikka jouluaattona. 8)
Mutta se euron röhökaasu on jo sitte halvempi  :-\ Paitti kun Essolla käy täyttääs pullon ja juo parikuppia kahvia,ostaa kartongin Kenttiä,lottoo ja ottaa ylinopeussakot samallareissulla ;D

JA ne tohopullot vasta halpoja on... ;D ;D
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Make - 20.02.15 - klo:13:17
Oliko se muuten niin että 845 moottori oli se englantilainen, ja 856 (huomaavasti harviaisempi suomessa) oli sillä saksalaisella moottorilla jossa oli sama sylinteri tilavuus ja iskunpituus kuin 956 ainoastaan vain 2pyttyä vähemmän?
Tuohonaikaan Eurooppalaisten Natikoiden koneet tehtiin Saksan Neussissa. Eikös noihin Englannissa koottuihin 845 moottorit mahdettu tehdä Neussissa varastoon ennen tehtaan sulkemista.
845 kone on D 268 ja mitoiltaan sama kuin 1455 DT 402, vain 2 pyttyä puuttuu. 856 D236 moottorin mitoilla tehtiin melkein kaikki muut Natikan koneet siihenaikaan.
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: Joukahainen - 20.02.15 - klo:16:54
Vaan aika entinen ei koskaan palaa,laattukoneiden teko on loppunut 2000 vuonna
Otsikko: Vs: Case 845 kokemuksia
Kirjoitti: bouli - 20.02.15 - klo:19:24
Oliko se muuten niin että 845 moottori oli se englantilainen, ja 856 (huomaavasti harviaisempi suomessa) oli sillä saksalaisella moottorilla jossa oli sama sylinteri tilavuus ja iskunpituus kuin 956 ainoastaan vain 2pyttyä vähemmän?
Tuohonaikaan Eurooppalaisten Natikoiden koneet tehtiin Saksan Neussissa. Eikös noihin Englannissa koottuihin 845 moottorit mahdettu tehdä Neussissa varastoon ennen tehtaan sulkemista.
845 kone on D 268 ja mitoiltaan sama kuin 1455 DT 402, vain 2 pyttyä puuttuu. 856 D236 moottorin mitoilla tehtiin melkein kaikki muut Natikan koneet siihenaikaan.
Tota noin, käsittääkseni Neussin tehdas suljettiin 1997 ja viimeinen 845 koottiin 1996.