Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JD Mies - 25.01.15 - klo:10:27
-
Onko Valtra Direct Hyvä?
-
Onko Valtra Direct Hyvä?
seon autopowerin kaltainen ::) ::) ::) ::)
-
Ei.
Idealtaan hyvä mutta hukkaa tehoa matkalle. Versu on raaempi vetäessään kun on ns suora vetolinja.
Käytettävyyshän olisi direktissä hyvä kun voiman saisi suoraan pyöriin.
-
Onko Valtra hyvä kun kaikki kehuvat sitä
Mikä on paras raktori?
Onko Valtra Direct Hyvä?
Joo.
-
Tarkoittaako tuo nimimerkin JD Jack Danielssia, Jörn Donneria vaiko James Deania ???
-
N142D löytyy mukava on ajella on hiljainen ja helppokäyttöinen. Isona miinuksena voisi sanoa voiman puute 15 tonnia kun on perässä ei tiellä kiihdy enään täyteen vauhtiin jää 40km tietämiin. Sitten kun mäki tulee vastaan niin vauhti hiipuu selvästi. Jos talven mittään soittaisi ltr:n poijille ja pyytäisi voimaa niin toivottavasti alkaisi directi kiskoa pirteämmin ::).
-
N142D löytyy mukava on ajella on hiljainen ja helppokäyttöinen. Isona miinuksena voisi sanoa voiman puute 15 tonnia kun on perässä ei tiellä kiihdy enään täyteen vauhtiin jää 40km tietämiin. Sitten kun mäki tulee vastaan niin vauhti hiipuu selvästi. Jos talven mittään soittaisi ltr:n poijille ja pyytäisi voimaa niin toivottavasti alkaisi directi kiskoa pirteämmin ::).
Olet tehnyt sen classisen virheen eli olet ottanut liian pienen traktorin liian raskaisiin töihin. ???
-
älä unta nää. sehän on kaiketi tuon 604:sen parillinen joka haistaa mäet ennen näköä ja sit kun lisäät syöttöjä niin jakssa vetää mutta se härän silmä tankissa....
-
Poiketessani paikallisessa Valmetti huollossa noita on ollu purettuna kolmeen osaan. On siellä kyllä muitakin malleja osina... Käsitin ettei ole maailman varmin peli.
-
Alkupään versioissa omat ongelmat, korjataan muutetuilla paremmilla osilla. Kakkosalueen pakan hammastuksen lähtö ehkä yleisin ongelma alkupään koneissa. Tämä voimansiirto sentään korjataan Valtra-huollossa, ei tarvitse koko lootaa lähettää vaihtoon. Kuinka järkevää mahtaa olla portaattomien tehonnostot merkistä riippumatta? Sen verran tarkoin rakennettuja laitteita ovat alkuperäiseen moottoriohjelmaan. Tänään kolmossarjan N-Directiä ajoin ja kyllähän tuo kieltämättä hemmetin hieno ja hiljainen on ajaa vaikka "Kekkosen aikainen" teknologia muuten yleensä on enemmän miellyttänyt kuin nämä nykyvehkeet.
-
Alkupään versioissa omat ongelmat, korjataan muutetuilla paremmilla osilla. Kakkosalueen pakan hammastuksen lähtö ehkä yleisin ongelma alkupään koneissa. Tämä voimansiirto sentään korjataan Valtra-huollossa, ei tarvitse koko lootaa lähettää vaihtoon. Kuinka järkevää mahtaa olla portaattomien tehonnostot merkistä riippumatta? Sen verran tarkoin rakennettuja laitteita ovat alkuperäiseen moottoriohjelmaan. Tänään kolmossarjan N-Directiä ajoin ja kyllähän tuo kieltämättä hemmetin hieno ja hiljainen on ajaa vaikka "Kekkosen aikainen" teknologia muuten yleensä on enemmän miellyttänyt kuin nämä nykyvehkeet.
Niinku tarkoittaa mitä? Eikös noissa kuitenkin pitkälti samaa lootaa käytetä monessa eri tehoisessa mallissa merkistä riippumatta.. Ei sen kummosempia pitäis olla kestämään kuin normi puoli powershiftitkään.. Yleensä kuitenkin ohjelmoinnin yhteydessä vaihteistolle kerrotaan myös lisääntyneet tehot ainakin jonnikoissa...
-
N142D löytyy mukava on ajella on hiljainen ja helppokäyttöinen. Isona miinuksena voisi sanoa voiman puute 15 tonnia kun on perässä ei tiellä kiihdy enään täyteen vauhtiin jää 40km tietämiin. Sitten kun mäki tulee vastaan niin vauhti hiipuu selvästi. Jos talven mittään soittaisi ltr:n poijille ja pyytäisi voimaa niin toivottavasti alkaisi directi kiskoa pirteämmin ::).
Olet tehnyt sen classisen virheen eli olet ottanut liian pienen traktorin liian raskaisiin töihin. ???
No löytyy tilalta vielä 91hitekki jota on vähän piristetty niin huomattavasti se kiskoo kärryä paremmin kuin directi. Että traktori on suurentunut mutta laiskuus jäänyt uuteen traktoriin :P
-
Portaattomat on aina hengettömiä vetämään keppilootaan verrattuna. Direct drive voisi olla hyvä kompromiss, ehkä.
-
Alkupään versioissa omat ongelmat, korjataan muutetuilla paremmilla osilla. Kakkosalueen pakan hammastuksen lähtö ehkä yleisin ongelma alkupään koneissa. Tämä voimansiirto sentään korjataan Valtra-huollossa, ei tarvitse koko lootaa lähettää vaihtoon. Kuinka järkevää mahtaa olla portaattomien tehonnostot merkistä riippumatta? Sen verran tarkoin rakennettuja laitteita ovat alkuperäiseen moottoriohjelmaan. Tänään kolmossarjan N-Directiä ajoin ja kyllähän tuo kieltämättä hemmetin hieno ja hiljainen on ajaa vaikka "Kekkosen aikainen" teknologia muuten yleensä on enemmän miellyttänyt kuin nämä nykyvehkeet.
Niinku tarkoittaa mitä? Eikös noissa kuitenkin pitkälti samaa lootaa käytetä monessa eri tehoisessa mallissa merkistä riippumatta.. Ei sen kummosempia pitäis olla kestämään kuin normi puoli powershiftitkään.. Yleensä kuitenkin ohjelmoinnin yhteydessä vaihteistolle kerrotaan myös lisääntyneet tehot ainakin jonnikoissa...
Meinasin vaan että remontti on aina kuitenkin sen verran hintavaa että itse jättäisin tehdassäätöihin. Kai tuo jostakin korjausmanuaaleista löytyisi että onko fyysistä eroa eri tehoversioissa. Toki voisi olla hyvä selvittää että antaako kone sen tehon kuin pitäisi, ja moottorinohjainyksikköön kannattaa huollon yhteydessä pyytää päivittämään uusin ohjelmaversio jos ei siinä sitä jo valmiiksi ole, päivityksiä tapahtunut silläkin saralla.
-
Alkupään versioissa omat ongelmat, korjataan muutetuilla paremmilla osilla. Kakkosalueen pakan hammastuksen lähtö ehkä yleisin ongelma alkupään koneissa. Tämä voimansiirto sentään korjataan Valtra-huollossa, ei tarvitse koko lootaa lähettää vaihtoon. Kuinka järkevää mahtaa olla portaattomien tehonnostot merkistä riippumatta? Sen verran tarkoin rakennettuja laitteita ovat alkuperäiseen moottoriohjelmaan. Tänään kolmossarjan N-Directiä ajoin ja kyllähän tuo kieltämättä hemmetin hieno ja hiljainen on ajaa vaikka "Kekkosen aikainen" teknologia muuten yleensä on enemmän miellyttänyt kuin nämä nykyvehkeet.
Niinku tarkoittaa mitä? Eikös noissa kuitenkin pitkälti samaa lootaa käytetä monessa eri tehoisessa mallissa merkistä riippumatta.. Ei sen kummosempia pitäis olla kestämään kuin normi puoli powershiftitkään.. Yleensä kuitenkin ohjelmoinnin yhteydessä vaihteistolle kerrotaan myös lisääntyneet tehot ainakin jonnikoissa...
Meinasin vaan että remontti on aina kuitenkin sen verran hintavaa että itse jättäisin tehdassäätöihin. Kai tuo jostakin korjausmanuaaleista löytyisi että onko fyysistä eroa eri tehoversioissa. Toki voisi olla hyvä selvittää että antaako kone sen tehon kuin pitäisi, ja moottorinohjainyksikköön kannattaa huollon yhteydessä pyytää päivittämään uusin ohjelmaversio jos ei siinä sitä jo valmiiksi ole, päivityksiä tapahtunut silläkin saralla.
Harvoin ne tehon takia hajoo jollei sitten mitään +150hv tehoja ole otettu lisää.. No directi on sit taas toinen tarina..
-
Alkupään versioissa omat ongelmat, korjataan muutetuilla paremmilla osilla. Kakkosalueen pakan hammastuksen lähtö ehkä yleisin ongelma alkupään koneissa. Tämä voimansiirto sentään korjataan Valtra-huollossa, ei tarvitse koko lootaa lähettää vaihtoon. Kuinka järkevää mahtaa olla portaattomien tehonnostot merkistä riippumatta? Sen verran tarkoin rakennettuja laitteita ovat alkuperäiseen moottoriohjelmaan. Tänään kolmossarjan N-Directiä ajoin ja kyllähän tuo kieltämättä hemmetin hieno ja hiljainen on ajaa vaikka "Kekkosen aikainen" teknologia muuten yleensä on enemmän miellyttänyt kuin nämä nykyvehkeet.
Niinku tarkoittaa mitä? Eikös noissa kuitenkin pitkälti samaa lootaa käytetä monessa eri tehoisessa mallissa merkistä riippumatta.. Ei sen kummosempia pitäis olla kestämään kuin normi puoli powershiftitkään.. Yleensä kuitenkin ohjelmoinnin yhteydessä vaihteistolle kerrotaan myös lisääntyneet tehot ainakin jonnikoissa...
Meinasin vaan että remontti on aina kuitenkin sen verran hintavaa että itse jättäisin tehdassäätöihin. Kai tuo jostakin korjausmanuaaleista löytyisi että onko fyysistä eroa eri tehoversioissa. Toki voisi olla hyvä selvittää että antaako kone sen tehon kuin pitäisi, ja moottorinohjainyksikköön kannattaa huollon yhteydessä pyytää päivittämään uusin ohjelmaversio jos ei siinä sitä jo valmiiksi ole, päivityksiä tapahtunut silläkin saralla.
Harvoin ne tehon takia hajoo jollei sitten mitään +150hv tehoja ole otettu lisää.. No directi on sit taas toinen tarina..
Kyllä se vaan tahtoo lisätehoiset koneet useammin olla pajalla kuin vakiotehoiset, merkkiin katsomatta. Varsinkin nykykoneista alkaa kärsiä päästönhallintaan liittyvät komponentit, kuten pakokaasujen takaisinkierätyksen lauhduttimet, joita mennyt esimerkiksi eräästä vihreästä saksalaisvalmisteisesta merkistäkin jossa vanteet eivät ole keltaiset tai punaiset. Ahtimet myös sen verran tarkoin mitoitettuja että tahtoo pakolämmöt nousta. Pakolämpöjen seuranta olisikin hyvä keino seurata mitä moottorissa tapahtuu ohjelmoinnin jälkeen. Vaan jokainen tekee omalle koneelleen mitä parhaaksi näkee. Yhtä 300 heppaista 6500 tuntia ajettua Valtra T162Versua kun pöyhittiin voimansiirrosta niin eipä siinä lisävoiman läsnäolo näkynyt muissa komponenteissa kuin yhdessä pakassa joka oli männän o-renkaan vuodon takia luistanut pilalle. En silti suosittelisi tuollaisia säätöjä.
-
Alkupään versioissa omat ongelmat, korjataan muutetuilla paremmilla osilla. Kakkosalueen pakan hammastuksen lähtö ehkä yleisin ongelma alkupään koneissa. Tämä voimansiirto sentään korjataan Valtra-huollossa, ei tarvitse koko lootaa lähettää vaihtoon. Kuinka järkevää mahtaa olla portaattomien tehonnostot merkistä riippumatta? Sen verran tarkoin rakennettuja laitteita ovat alkuperäiseen moottoriohjelmaan. Tänään kolmossarjan N-Directiä ajoin ja kyllähän tuo kieltämättä hemmetin hieno ja hiljainen on ajaa vaikka "Kekkosen aikainen" teknologia muuten yleensä on enemmän miellyttänyt kuin nämä nykyvehkeet.
Niinku tarkoittaa mitä? Eikös noissa kuitenkin pitkälti samaa lootaa käytetä monessa eri tehoisessa mallissa merkistä riippumatta.. Ei sen kummosempia pitäis olla kestämään kuin normi puoli powershiftitkään.. Yleensä kuitenkin ohjelmoinnin yhteydessä vaihteistolle kerrotaan myös lisääntyneet tehot ainakin jonnikoissa...
Meinasin vaan että remontti on aina kuitenkin sen verran hintavaa että itse jättäisin tehdassäätöihin. Kai tuo jostakin korjausmanuaaleista löytyisi että onko fyysistä eroa eri tehoversioissa. Toki voisi olla hyvä selvittää että antaako kone sen tehon kuin pitäisi, ja moottorinohjainyksikköön kannattaa huollon yhteydessä pyytää päivittämään uusin ohjelmaversio jos ei siinä sitä jo valmiiksi ole, päivityksiä tapahtunut silläkin saralla.
Harvoin ne tehon takia hajoo jollei sitten mitään +150hv tehoja ole otettu lisää.. No directi on sit taas toinen tarina..
Kyllä se vaan tahtoo lisätehoiset koneet useammin olla pajalla kuin vakiotehoiset, merkkiin katsomatta. Varsinkin nykykoneista alkaa kärsiä päästönhallintaan liittyvät komponentit, kuten pakokaasujen takaisinkierätyksen lauhduttimet, joita mennyt esimerkiksi eräästä vihreästä saksalaisvalmisteisesta merkistäkin jossa vanteet eivät ole keltaiset tai punaiset. Ahtimet myös sen verran tarkoin mitoitettuja että tahtoo pakolämmöt nousta. Pakolämpöjen seuranta olisikin hyvä keino seurata mitä moottorissa tapahtuu ohjelmoinnin jälkeen. Vaan jokainen tekee omalle koneelleen mitä parhaaksi näkee. Yhtä 300 heppaista 6500 tuntia ajettua Valtra T162Versua kun pöyhittiin voimansiirrosta niin eipä siinä lisävoiman läsnäolo näkynyt muissa komponenteissa kuin yhdessä pakassa joka oli männän o-renkaan vuodon takia luistanut pilalle. En silti suosittelisi tuollaisia säätöjä.
Päästölaitteethan just nimenomaan poistetaan ohjelmoinnissa jollei se mekaanisesti onnistu.. Oikein tehdyllä optimointi ohjelmalla ja pakokaasun kierrätyksen poistolla pakolämmöt saattaa jopa laskea jollei samassa pysy.. Mutta niitä on sit kaikenlaisia virittäjiä/virityksiä jotka kyllä tekevät tuhoa..
-
Onko Valtra Direct Hyvä?
Juu juu, ihan paras. :)
-
Onko Valtra Direct Hyvä?
seon autopowerin kaltainen ::) ::) ::) ::)
Pientä rajaa...sentään. Laukaan korvessahan oli joskus keikahtanut valtun hammasratas kuljetuskuorma-auto syrjälleen ja rattaat lavalta mäkeen sekä sammaleeseen, niitäpä sitten kerätty ja toimiteltu tuotantolinjalle pienen siistinnän jälkeen... löytymättömät vietiin jontikan tarpeiksi...
-
Päästölaitteethan just nimenomaan poistetaan ohjelmoinnissa jollei se mekaanisesti onnistu.. Oikein tehdyllä optimointi ohjelmalla ja pakokaasun kierrätyksen poistolla pakolämmöt saattaa jopa laskea jollei samassa pysy.. Mutta niitä on sit kaikenlaisia virittäjiä/virityksiä jotka kyllä tekevät tuhoa..
Viimeisen puolen vuoden aikana olen jo mennyt niin turmion tielle Valtran ja AgcoPowerin moottoritehtaan huoltokoulutuksessa että ei tullut mieleenkään että poistetaan niitä saastelaitteita kokonaan käytöstä.
-
Päästölaitteethan just nimenomaan poistetaan ohjelmoinnissa jollei se mekaanisesti onnistu.. Oikein tehdyllä optimointi ohjelmalla ja pakokaasun kierrätyksen poistolla pakolämmöt saattaa jopa laskea jollei samassa pysy.. Mutta niitä on sit kaikenlaisia virittäjiä/virityksiä jotka kyllä tekevät tuhoa..
Viimeisen puolen vuoden aikana olen jo mennyt niin turmion tielle Valtran ja AgcoPowerin moottoritehtaan huoltokoulutuksessa että ei tullut mieleenkään että poistetaan niitä saastelaitteita kokonaan käytöstä.
Tieto lisää tuskaa? ::)
-
Tieto lisää tuskaa? ::)
Tai ainakin muuttaa ajatustapoja huomaamatta. Ja lisäksi ihmetyttää että kuinka surkeaa huoltoa monet uudemmankin pään kalliit koneet saavat omistajiltaan.
-
Tieto lisää tuskaa? ::)
Tai ainakin muuttaa ajatustapoja huomaamatta. Ja lisäksi ihmetyttää että kuinka surkeaa huoltoa monet uudemmankin pään kalliit koneet saavat omistajiltaan.
Jos ei kerkiä :o
-
Tieto lisää tuskaa? ::)
Tai ainakin muuttaa ajatustapoja huomaamatta. Ja lisäksi ihmetyttää että kuinka surkeaa huoltoa monet uudemmankin pään kalliit koneet saavat omistajiltaan.
Tosiaan huollot jätetään tekemättä kertovat paikalliset huoltomiehet ,rahat on tiukalla nyt joka lailla.Jos tuntematon isäntä tulee tarjoomaan remonttihommia,niin heti huoltomiehet kyselee toisiltaan onko jättänyt maksamatta edelliset korjaukset. :o
-
Päästölaitteethan just nimenomaan poistetaan ohjelmoinnissa jollei se mekaanisesti onnistu.. Oikein tehdyllä optimointi ohjelmalla ja pakokaasun kierrätyksen poistolla pakolämmöt saattaa jopa laskea jollei samassa pysy.. Mutta niitä on sit kaikenlaisia virittäjiä/virityksiä jotka kyllä tekevät tuhoa..
Viimeisen puolen vuoden aikana olen jo mennyt niin turmion tielle Valtran ja AgcoPowerin moottoritehtaan huoltokoulutuksessa että ei tullut mieleenkään että poistetaan niitä saastelaitteita kokonaan käytöstä.
No sä et oo vissiin se huoltomies joka niitä siis poistaa käytöstä tai neuvoo niiden poistossa.. No töitähän se tietää huoltomiehelle kun niitä ei poisteta...
-
No sä et oo vissiin se huoltomies joka niitä siis poistaa käytöstä tai neuvoo niiden poistossa.. No töitähän se tietää huoltomiehelle kun niitä ei poisteta...
Mä olen pelkkä huoltoasentajaopiskelija vasta, jos muistat niin istuttiin Okrassa pöydän vastapuolilla rengasmyyntikojulla.
-
No sä et oo vissiin se huoltomies joka niitä siis poistaa käytöstä tai neuvoo niiden poistossa.. No töitähän se tietää huoltomiehelle kun niitä ei poisteta...
Mä olen pelkkä huoltoasentajaopiskelija vasta, jos muistat niin istuttiin Okrassa pöydän vastapuolilla rengasmyyntikojulla.
Kyllä muistan ;D Mutta kai susta sit huoltomies tulee??
-
Mutta kai susta sit huoltomies tulee??
Aika näyttää mikä sattuu tulemaan, mutta yritetään ainakin.
-
Mutta kai susta sit huoltomies tulee??
Aika näyttää mikä sattuu tulemaan, mutta yritetään ainakin.
Opiskele ahkerasti,meinaan kova pula on pätevistä huoltomiehistä.
-
Mutta kai susta sit huoltomies tulee??
Aika näyttää mikä sattuu tulemaan, mutta yritetään ainakin.
Opiskele ahkerasti,meinaan kova pula on pätevistä huoltomiehistä.
On tätä hommaa tullut jo pidempään suunniteltua joten tosimielellä tässä liikkeellä ollaan, ja ei sitä enää näin "vanhoilla päivillä" turhan päin viitsi opiskeluun aikaa laittaa kun kuitenkin jo pian on 40v ikää täynnä.
-
Viimeisen puolen vuoden aikana olen jo mennyt niin turmion tielle Valtran ja AgcoPowerin moottoritehtaan huoltokoulutuksessa että ei tullut mieleenkään että poistetaan niitä saastelaitteita kokonaan käytöstä.
[/quote] Öö ns ilmasto eettisistäsyistä vai teknisistä?
-
Viimeisen puolen vuoden aikana olen jo mennyt niin turmion tielle Valtran ja AgcoPowerin moottoritehtaan huoltokoulutuksessa että ei tullut mieleenkään että poistetaan niitä saastelaitteita kokonaan käytöstä.
Öö ns ilmasto eettisistäsyistä vai teknisistä?
[/quote]
Lähinnä toki mennyt oppi perille sikäli että jos joku laite on tehtaalla asennettu niin se pidetään sellaisenaan toiminnassa, niinhän toki suositellaan mutta jokainen tekee kuten parhaaksi näkee.
-
Oikeassahan siinäolet ja tokikin ainakin valtuutetun merkkihuoltomiehen tuo asia pitääkin sisäistää. Joo ja ainakun jotain härveliä aletaan virittämään. Pitää niitä yleensä muokata muutoinkin kuin antamalla lisää kakkua. Siis jos haluaa että se härveli pörisis vähän pitempäänkin.
-
Täälä rannikolla ne portaattomat valmetit on vaihtunu MF:ään,DYNA-VT.Siihen loppu ongelmat.
-
Täälä rannikolla ne portaattomat valmetit on vaihtunu MF:ään,DYNA-VT.Siihen loppu ongelmat.
Ja uudet alkoi ! ;D
-
Kuuleman mukaan kallis on uus direktiivi vaihtaa sulaneen tilalle ::)
-
Kuuleman mukaan kallis on uus direktiivi vaihtaa sulaneen tilalle ::)
Kyllä se Directi voidaan korjata ja korjataankin ihan osa kerrallaan jokaisessa Valtra-pajassa, ei tarvitse vaihtaa koko aparaattia, hydrauliikkayksikkö toki yhtenäinen möllikkä jota ei joka pajalla kunnostella. Olisko ollut Linde merkiltään se laitos, sakemannin tekosia kuitenkin. Näissä Directeissä menee toki purkuaikaa että pääsee osin käsiksi kun hytii pitää nostaa pois.