Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: bouli - 28.12.14 - klo:14:45
-
Minkälaisia ikäluokaltaan alle kymmenvuotiaat Fordin autot on?
Lähinnä mielessä ollut Focus/Mondeo farmarimallisena.
Tyyppivikoja? Muuta yleistä?
Fordit on mulle vähän outo alue, jäi semmoinen kammo ammattikouluajoilta, ehkäpä ne olisi teknisesti kehittynyt parempaan suuntaan?
Niin ja se autokuume on iskenyt vaimoon eli mitään testosteronihirvityksiä kuten tuolla roadmanin ketjussa on ihan turha tarjota. :P
-
Osta välikoppa.
-
Meillä on ollut mondeot vm-98, -04, -07 ja nyt ajossa keväällä vaihdettu-14.
kaikki bensakoneella ja farmareita. Remontit on jääny lämppärin puhaltimen vastukseen -98, yhteen etuiskariin joka vuoti.-03 ja yhden kerran on takajarrut jouduttu herkistelemään -07. Ajettu 20-22 tkm/vuosi ja huollettu kerta vuoteen paikallissa huollossa. itte ei ole rassailtu.
Oon ollu tosi tyytyväinen,iso auto, hyvä ajaa ja aina on menty kun on tarvinnu.
Ps.oli muuten niitä harvoja autoja johon sai kolme turvaistuinta sopimaan takapenkille.
-
Mondeo 2001-2002 TDDI diesel farmari tuli taloon joku aika sitten, kakkosautoksi.
Vähän miinuksia ja plussia:
- iso kääntösäde ja suuret ulkomitat parkkipaikoilla
- viisivaihteisessa kaupunkiajoon soveltumattomat vaihdevälitykset
- pienillä kierroksilla väännötön (osasyy ylempään)
- vaihteensiirto nahkea ja jotenkin vastustelee
- peilit pienentävät, vääristävät, ja on vaikea peruuttaa peräkärryä
- lämpiää melko hitaasti
- raskas kytkinpoljin, alkaa ruuhkassa vetää suonta herkästi
- kulutus on aika tarkkaan 6.5 - 6.8 l/100 km , kelistä riippumatta
+ käynnistyy kylmässä, jopa alle -30
+ lämmityslaite kirkastaa ikkunat hyvin ja on lämminkin
+ ilmastointi toimii hyvin
+ tuulilasin vastuslämmitys on aivan yliveto
+ penkin sähköinen korkeudensäätö muiden lisäksi, istuminen ei rasita kun penkin saa säädetyksi
+ vetää mukavasti 1800 kg jarrullista perävaunua
+ tehokkaat ajovalot ja maailman helpoin polttimoiden vaihto
+ sisätilat tilavat ja tavaratila jo vähän yletön, farmarissa
+ ajaminen on vakaata, ei ole sivutuulelle herkkä
+ Ghia-versiossa onkin sitten automaatti-ilmastoinnit ja paljon kaikkea
Sitten vikoja, nyt on jotakin 360000 itse ajanut 60000
- takajarrujen käsijarrumekanismi kiertyvine jarrusylintereineen, jumittaa herkästi
sama tuote tekee ikääntyneenä ihan samaa jumitusta Audeissa ja Folkkareissa.
- ns. koiranluut väljistyvät nopeaan tahtiin, alkaa kuulua semmoista napsumista kuopissa
- kollegalla hajosi Garret/Lucas ahtopainesäädinmoottori, vaihtotyö ei kummoinen, mutta auton tehot häviävät ja vikavalo syttyy
ostin itselleni varalle yhden.
- herkkä kesälaadun pakkasjähmettymiselle, olisiko ajoviimassa suodatin sopivasti. Hakeutunut prodiesel mittarille jo syksystä.
- maalivikoja, ovien ja takaluukun alareunat rapeat, mutta eipäs se ajoa haittaa.
Osia saa mukavasti tarvikeliikkeistä, ja tekniikaltaan yksinkertainen moottori, ketjukäyttöinen jakopääkin.
Tarjontaa käytettyjen tarhoilla on paljon, myyntitykkien ja työsuhdeautoilijoiden suosikki ennen Oktaviaa.
Paljon ei pidä maksaa, eikä tarvitsekaan.
-SS-
-
Kaverilla ollut useita 2000 luvun Mondeoita ja Focuksia bensoina ja dieseleinä. Seuraavassa muutamia huomioita niistä.
+ edullisia hankkia ollakseen suhteellisen uusia ja turvallisia autoja
+ osia löytyy hyvin eikä tuhottoman kalliita
+ ajolleen ihan hyviä, näissä 2000 luvun fordeissa varsinkin ohjaus on tarkka ja tunnokas
+ peruskoneet suht taloudellisia
- rakenteeltaan typerät vetonivelet ja joissain malleissa heikot etupään tukivarret.
- ruoste, melko uudetkin voivat olla hurjan näköisiä kun koripelleissä on reikiä. Myös ikkunalistat ym. ruostuvat sisältäpäin
- ainakin Focuksen dieseleissä pumppu ja kampikoneistovikoja
- pikkuvikoja pahimmillaan raivostuttavan paljon, toisaalta taas osa autoista suorastaan huippuyksilöitä
Takajarrusatuloiden vikaantumisen voi välttää lisäämällä käsijarrun käyttövivun luo rasvanipat. ittellä Audissa nuo "pahamaineiset" satulat ja kymmeneen vuoteen en ole tehnyt niille muuta kuin joskus ruutannut hieman rasvaa käyttövivun voiteluksi. Toki uudet satulat eivät ole tappokalliita, mutta minusta se vaihto on turhaa työtä.
-
Meillä S-max vm.2010. Ajettu 140tkm, iskarit meni juuri vaihtoon, ei kiusallisia pikkuvikoja tässä yksilössä.
Yksi isompi vika oli takuuajan jälkeen. Öljyt ja jäähdytysnesteet sekoittuivat keskenään :o Maahantuoja otti homman kokonaan piikkiinsä, kun ensin ymmärsin ohittaa paikallisen huoltoliikkeen neuvotteluissa.
-
1.6 vapari bensa ainakin helevatan hengetön, syö paljon (7,4l/100km), pakki ei tahdo mennä päälle, kylmän oloinen talvella (lämpö ei jakaudu tasaisesti autoon ja jää "leijumaan" kuten esim. Saabissa, joka aiheuttaa kylmän vaikutelman) ja meluinen sisälle.
Plussana sitten; todennäköisesti et tapa itseäsi ohittaessa, sitä tuolla ei nimittäin mielellään tee, tuulilasin sulatusvastus, ohjattavuus, koko ja suht. Hyvät etupenkit.
Nuo siis -10 vm farmari focuksessa. Varmaan ihan hyvä auto, kunhan ottaa vaan 2l motilla
-
Meillä on ollut mondeot vm-98, -04, -07 ja nyt ajossa keväällä vaihdettu-14.
kaikki bensakoneella ja farmareita. Remontit on jääny lämppärin puhaltimen vastukseen -98, yhteen etuiskariin joka vuoti.-03 ja yhden kerran on takajarrut jouduttu herkistelemään -07. Ajettu 20-22 tkm/vuosi ja huollettu kerta vuoteen paikallissa huollossa. itte ei ole rassailtu.
Oon ollu tosi tyytyväinen,iso auto, hyvä ajaa ja aina on menty kun on tarvinnu.
Ps.oli muuten niitä harvoja autoja johon sai kolme turvaistuinta sopimaan takapenkille.
Mitä ne muut on?
-
Meillä on ollut mondeot vm-98, -04, -07 ja nyt ajossa keväällä vaihdettu-14.
kaikki bensakoneella ja farmareita. Remontit on jääny lämppärin puhaltimen vastukseen -98, yhteen etuiskariin joka vuoti.-03 ja yhden kerran on takajarrut jouduttu herkistelemään -07. Ajettu 20-22 tkm/vuosi ja huollettu kerta vuoteen paikallissa huollossa. itte ei ole rassailtu.
Oon ollu tosi tyytyväinen,iso auto, hyvä ajaa ja aina on menty kun on tarvinnu.
Ps.oli muuten niitä harvoja autoja johon sai kolme turvaistuinta sopimaan takapenkille.
Mitä ne muut on?
Peugeot 406.
-
Ensimmäinen autoni oli Ford Thames .Pakettiauto jossa kovat takaistuimet . Maksoi 3000 markkaa.
-
Meillä on ollut mondeot vm-98, -04, -07 ja nyt ajossa keväällä vaihdettu-14.
kaikki bensakoneella ja farmareita. Remontit on jääny lämppärin puhaltimen vastukseen -98, yhteen etuiskariin joka vuoti.-03 ja yhden kerran on takajarrut jouduttu herkistelemään -07. Ajettu 20-22 tkm/vuosi ja huollettu kerta vuoteen paikallissa huollossa. itte ei ole rassailtu.
Oon ollu tosi tyytyväinen,iso auto, hyvä ajaa ja aina on menty kun on tarvinnu.
Ps.oli muuten niitä harvoja autoja johon sai kolme turvaistuinta sopimaan takapenkille.
Mitä ne muut on?
Peugeot 406.
Passat 3bg.
-
Mulla on peltoautona eskortti 89 mallinen joka lähti päivällä taaskin käyntiin kuin palmun alta. Viikon oli seissyt ja 15 pakkasta. Piti sillä sitten käydä lenkki heittämässä järven jäällä kun on siihen aivan sopiva peli :)
-
Meillä on ollut mondeot vm-98, -04, -07 ja nyt ajossa keväällä vaihdettu-14.
kaikki bensakoneella ja farmareita. Remontit on jääny lämppärin puhaltimen vastukseen -98, yhteen etuiskariin joka vuoti.-03 ja yhden kerran on takajarrut jouduttu herkistelemään -07. Ajettu 20-22 tkm/vuosi ja huollettu kerta vuoteen paikallissa huollossa. itte ei ole rassailtu.
Oon ollu tosi tyytyväinen,iso auto, hyvä ajaa ja aina on menty kun on tarvinnu.
Ps.oli muuten niitä harvoja autoja johon sai kolme turvaistuinta sopimaan takapenkille.
Mitä ne muut on?
Peugeot 406.
Passat 3bg.
Entäs Touran? Aina mulla on ollu toyota, mut erinäisten sattumien johdosta joutuu kai vaihtamaan merkkiä ::)
-
Passat 3bg.
Entäs Touran? Aina mulla on ollu toyota, mut erinäisten sattumien johdosta joutuu kai vaihtamaan merkkiä ::)
Ei mitään hajua. Kai siihen saa penkkejä kolmeenki riviin? En oo mikkään volkkarimies, tälläki hetkellä meijän perhe etenee volsulla ja mitsulla. Molemmat tietysti nelivetoja. On mullaki ollu tojotia mutta niisä on ollu kaikisa maavaraa yli 30cm ja penkkejä alle 3... ;D
-
Meillä on ollut mondeot vm-98, -04, -07 ja nyt ajossa keväällä vaihdettu-14.
kaikki bensakoneella ja farmareita. Remontit on jääny lämppärin puhaltimen vastukseen -98, yhteen etuiskariin joka vuoti.-03 ja yhden kerran on takajarrut jouduttu herkistelemään -07. Ajettu 20-22 tkm/vuosi ja huollettu kerta vuoteen paikallissa huollossa. itte ei ole rassailtu.
Oon ollu tosi tyytyväinen,iso auto, hyvä ajaa ja aina on menty kun on tarvinnu.
Ps.oli muuten niitä harvoja autoja johon sai kolme turvaistuinta sopimaan takapenkille.
Mitä ne muut on?
Peugeot 406.
Passat 3bg.
Entäs Touran? Aina mulla on ollu toyota, mut erinäisten sattumien johdosta joutuu kai vaihtamaan merkkiä ::)
Kunhan et DSG:llä osta...
-
Meillä on ollut mondeot vm-98, -04, -07 ja nyt ajossa keväällä vaihdettu-14.
kaikki bensakoneella ja farmareita. Remontit on jääny lämppärin puhaltimen vastukseen -98, yhteen etuiskariin joka vuoti.-03 ja yhden kerran on takajarrut jouduttu herkistelemään -07. Ajettu 20-22 tkm/vuosi ja huollettu kerta vuoteen paikallissa huollossa. itte ei ole rassailtu.
Oon ollu tosi tyytyväinen,iso auto, hyvä ajaa ja aina on menty kun on tarvinnu.
Ps.oli muuten niitä harvoja autoja johon sai kolme turvaistuinta sopimaan takapenkille.
Mitä ne muut on?
Peugeot 406.
Passat 3bg.
Entäs Touran? Aina mulla on ollu toyota, mut erinäisten sattumien johdosta joutuu kai vaihtamaan merkkiä ::)
Kunhan et DSG:llä osta...
[/quote
Miksi? En ymmärrä noista saksalaisista mitään :-[
-
Dsg on Vag:n sysipaska kaksoiskytkin-automaatti vaihteisto. Googlella löytyy "kehuja" kestävyydestä. ;D
-
Meillä on ollut mondeot vm-98, -04, -07 ja nyt ajossa keväällä vaihdettu-14.
kaikki bensakoneella ja farmareita. Remontit on jääny lämppärin puhaltimen vastukseen -98, yhteen etuiskariin joka vuoti.-03 ja yhden kerran on takajarrut jouduttu herkistelemään -07. Ajettu 20-22 tkm/vuosi ja huollettu kerta vuoteen paikallissa huollossa. itte ei ole rassailtu.
Oon ollu tosi tyytyväinen,iso auto, hyvä ajaa ja aina on menty kun on tarvinnu.
Ps.oli muuten niitä harvoja autoja johon sai kolme turvaistuinta sopimaan takapenkille.
Mitä ne muut on?
No Volvo v70 olis ollu yksi vaihtoehto, mutta ei tullu homopulkkaa meille :).
Vag tuotteita ei kyllä edes tutkittu, kun meillä on porttikielto niille. Yllättävän moneen ns. tila-autoon ei sopinu kun ne on liian kapeita, vaikka ne olisi olleet muuten jälkikasvun kuljettamiseen hyviä.
Fordin S-max oli vahva vaihtoehto ja siinä oli tilaa hurjasti, mutta Mondeoon saatiin niin hyvä tarjous että se valittiin. Ja tämä nimenomaan tuohon -07 malliin joka oli tällä uudemmalla korimallilla.
-
Dsg on Vag:n sysipaska kaksoiskytkin-automaatti vaihteisto. Googlella löytyy "kehuja" kestävyydestä. ;D
Google löytää kehuja varmasti mistä vaan, mutta toki noita juttuja dsg:stä liikkuu. Itsellä kokemus yhdestä, edellinen auto oli Octavia ko vaihteistolla, 130tkm meni ilman ongelmia. Tämä nykyinen S-max on kanssa kaksoiskytkin vaihteistolla, PowerShift taitaa olla Fordin käyttämä nimitys. Hyvin saman tuntuinen kuin dsg, liekö tekniikassa mitään eroa? Ei ainakaan vielä ongelmia..
-
Eipä ole kummempia ollut kahdessa 2000-luvun alun diesel focuksissa. Huoltoja ei kumpaankaan kauhean useasti tehty. Ruiskupumppu noissa aina jossain 200tkm kohdilla leviää, mutta nykyään senkin pystyy korjauttamaan halvemmalla. Ei tarvitse enää vaihtaa koko pumppua, jos tietää mitä tekee.
Boridilla ja siskolla on ollut kummallakin käytössä tollaset ja se toinen on vielä broidilla, toinen on myyty. Sillä myydyllä oli reilu 300tkm ja ainoastaan venttiilit solmuun kerran(hihnan vaihto on yliarvostettua), ei kyllä mitään tietoa mitä aiempi omistaja oli tehnyt paitsi sen pumppu. Sitten tästä vielä käytöstä olevasta vain se pumppu, muuten vain kulutusosia(laturi, startti ym.), 390tkm. Toi alkaa tässä vaiheessa olemaan vähän semmonen, että ei sille viitti oikein muuta tehdä kuin ajaa, arvo siellä 1500€ paikkeilla ja varmaan ei saa enää myytyä edes. Ruoste ei edes iske pahasti koriin(paitsi ovien alareunaan), kun on galvanoitua, vain pieniä pintaruosteita paikkailtu.
-
07- Mondeo 130 tdci uutena olen ostanut, mittarissa 242 000, ei vielä yhtään niveltä tarvinnut vaihtaa. Ketjukone, alle 5 litraa naftaa satasella, konepellin lukko vaihdettu kun suolakura jumitti sen. Nyt tarttis ennen katsastusta etujarrulevyt vaihtaa kun ovat menneet jo vähän ohkaseksi. Ei ruostetta, hyvät istuimet ja muutenkin harmiton auto. Voisin ostaa seuraavaksikin Mondeon.
-
Siinä onkin jo tullut 63000 omassa käytössä.
Lisää mietteitä Mondeosta:
+ Mondeon oma Ford radio CD on hyvä kuulumaan, ei pätki ja RDS vaihdot menevät äänettömästi
- Dieselin käyttökelpoinen kierroslukualue on vain 2100 - 4300 kierrosta, VW:n 1500 - 4800 verrattuna
+ Lämmönjako vajaan kahdenkymmenen asteen lämpötilassa: Puhallin 2 , lämmön suuntaus oikealle vaakasuoraan
oikein tasainen ja unettava lämmin oli kellua nyt äskönkin.
- Keskikyynärnoja hieman liian alhaalla
+ Varastolokeroita mukavasti eri puolilla
+ erittäin hyvät kuppitelineet kahdelle, myös jättikuppi mahtuu
- linssillä varustettu karttavalo repsikanpuolelle puuttuu
+ sähköikkunat ja ovet toimivat sateen ja pakastuksen jälkeenkin
- takaluukun alareuna on takapuskurin "kuopassa" ja jäätynyt lumi takertuu takaluukkuun
+ Iso polttoainesuodatin vedenpoistohanalla
- Vain Fordin omat moottoriöljyt suosituksissa, öljysuodatin on kurkottelussa ilman nosturia.
+ Mondeo on hiljainen, monen kaukoidän autoilijan kehumana kuultu. Ei tietenkään premium-autojen tasoa
- ajoviiman suhinaa kuuluu ovitiivisteistä tai sivulasin karmista
-SS-
-
07- Mondeo 130 tdci uutena olen ostanut, mittarissa 242 000, ei vielä yhtään niveltä tarvinnut vaihtaa. Ketjukone, alle 5 litraa naftaa satasella, konepellin lukko vaihdettu kun suolakura jumitti sen. Nyt tarttis ennen katsastusta etujarrulevyt vaihtaa kun ovat menneet jo vähän ohkaseksi. Ei ruostetta, hyvät istuimet ja muutenkin harmiton auto. Voisin ostaa seuraavaksikin Mondeon.
Onhan ne suuttimet sähköiset, niihin näkyy menevän jokaiseen nippu sähköjohtoja. Kollegalla on just tuollainen moottori siinä, paljon tehokkaampi kuin omassa. On aikas reipas kiihtymään, oikea sakkomagneetti. Tuo kulutusero on totta, vanhan TDDI:n kulutus on puolitoista litraa isompi, vaikka ei savuttelisikaan.
-SS-
-
Kokonaiskuva nykyfordeista on itselläni hieman kaksijakoinen.
Toisaalta ne ovat hyviä ajettavia ja moottorit ajanmukaisia, toisaalta sitten niissä tympäisee reilu arvonalennus joka johtunee ruostumisherkkyydestä ja hieman puutteellisesta laatuvaikutelmasta. Toki tuo arvonalennuskaan ei koske kuin minunlaisiani autonomistajia joilla ei yksinkertaisesti ole varaa ostaa uusia tai uudehkoja autoja. Olisin kuitenkin sitämieltä että ovat parhaimmillaan reilut 100 tkm ajettuna, jolloin hinta/ominaisuussuhde on hyvässä balanssissa.
PS. päivällä pitäis mennä autokaupoille ensi kerran sitten vuoden 2006 :D Saas nähä tarttuuko mitään mukaan...
-
Meillä on ollut mondeot vm-98, -04, -07 ja nyt ajossa keväällä vaihdettu-14.
kaikki bensakoneella ja farmareita. Remontit on jääny lämppärin puhaltimen vastukseen -98, yhteen etuiskariin joka vuoti.-03 ja yhden kerran on takajarrut jouduttu herkistelemään -07. Ajettu 20-22 tkm/vuosi ja huollettu kerta vuoteen paikallissa huollossa. itte ei ole rassailtu.
Oon ollu tosi tyytyväinen,iso auto, hyvä ajaa ja aina on menty kun on tarvinnu.
Ps.oli muuten niitä harvoja autoja johon sai kolme turvaistuinta sopimaan takapenkille.
Mitä ne muut on?
Peugeot 406.
Passat 3bg.
Entäs Touran? Aina mulla on ollu toyota, mut erinäisten sattumien johdosta joutuu kai vaihtamaan merkkiä ::)
Touraniin sopii kolme, tai riippuu tietty vähän turvaistuimistakin, niissäkin on leveydessä eroa eri malleissa. Ja etumatksutajan paikalta saa kytkettyä airbagin pois avaimella.
-
Dsg on Vag:n sysipaska kaksoiskytkin-automaatti vaihteisto. Googlella löytyy "kehuja" kestävyydestä. ;D
Serkkupojan emännällä VW Touran DSG:llä ja viime kesänä kolme viikkoa oli itsellään ajossa ja lopun aikaa huollossa.. No sai ajella liikkeen autoilla :D Vaihtui sitten takaisin Volvoon..
-
Eiks noissa TD-vookuksissa ole se puhallin heikko paikka?? Urbo meinaa.
-
Ja kaverilta kilahti semmosesta kiertokangen laakeri. Moottoria ehtiessä ilmeni ettei ollut mikään erikoistapaus...
-
Ja kaverilta kilahti semmosesta kiertokangen laakeri. Moottoria ehtiessä ilmeni ettei ollut mikään erikoistapaus...
Jos sillä oli FarmUniversaalia kikkareessa? ;D
-
Epäilen, mut hitostako sitäkään tietää. Fordeissahan on käytetty kummia öljyjä, ei saa olla liian "liukkaita". Tais olla focuksessakin jotain 10W40 tjsp.
-
Ohjeissa tosiaan vaan sitä fordin omaa öljyä, mutta se on kuitenkin esim. motonetissa 30€/5l eli ei mitään ökykallista. Noista turboista ja kk-laakereista en ole kyllä kuullut, mutta missä vuosimalleissa ollut niitä vikoja?
-
PS. päivällä pitäis mennä autokaupoille ensi kerran sitten vuoden 2006 :D Saas nähä tarttuuko mitään mukaan...
No?
-
PS. päivällä pitäis mennä autokaupoille ensi kerran sitten vuoden 2006 :D Saas nähä tarttuuko mitään mukaan...
No?
Vaihdoin W124 kesämersun muutaman tonnin välirahalla lastutettuun B6 A4 quattroon, jumalmoottorilla 1,8T :D
Ainakin toistaiseksi tuntuu että autoilu on taas vaihteeksi hauskaa... toki onhan minulla vielä 90 quattrokin, kahtoo mitä sille sitten keksii.
-
PS. päivällä pitäis mennä autokaupoille ensi kerran sitten vuoden 2006 :D Saas nähä tarttuuko mitään mukaan...
No?
Vaihdoin W124 kesämersun muutaman tonnin välirahalla lastutettuun B6 A4 quattroon, jumalmoottorilla 1,8T :D
Ainakin toistaiseksi tuntuu että autoilu on taas vaihteeksi hauskaa... toki onhan minulla vielä 90 quattrokin, kahtoo mitä sille sitten keksii.
Pikkuautokaupat piristää kummasti, kun niitä tekee riittävän harvoin :) Mäkin kaks kauppaa viime kesänä, autojen piti vähentyä mutta ei ne vähentyneetkään, mutta kesäauto muuttui kakspaikkaisesta cabriosta jumalmoottoriseksi farmariksi (ei 1,8:)).
Myöhemmin tuli nelipaikkainen, nelivetoinen cabrio tilalle. Tuolla cabriolla ei tartte kattoa mihin ajaa parkkiin ilkivaltaa peläten eikä varoa kuraa ja risuja 8)
-
Eikös niissä vuostuhannen alun Duratec 1.8 2.0 ja 2.3 bensoissa ollut alakertavikaisia. Kietokangen laakerit pyörähtää tms. Sama 2.3 moottori näkyy porsivan myös GT mazdan keulalla, niitä näkee aika usein myynnissä konevikaisena. Kun korjaamisen kannattavuus näillä korjaamohinnoilla on niin ja näin.
-
PS. päivällä pitäis mennä autokaupoille ensi kerran sitten vuoden 2006 :D Saas nähä tarttuuko mitään mukaan...
No?
Vaihdoin W124 kesämersun muutaman tonnin välirahalla lastutettuun B6 A4 quattroon, jumalmoottorilla 1,8T :D
Ainakin toistaiseksi tuntuu että autoilu on taas vaihteeksi hauskaa... toki onhan minulla vielä 90 quattrokin, kahtoo mitä sille sitten keksii.
Pikkuautokaupat piristää kummasti, kun niitä tekee riittävän harvoin :) Mäkin kaks kauppaa viime kesänä, autojen piti vähentyä mutta ei ne vähentyneetkään, mutta kesäauto muuttui kakspaikkaisesta cabriosta jumalmoottoriseksi farmariksi (ei 1,8:)).
Myöhemmin tuli nelipaikkainen, nelivetoinen cabrio tilalle. Tuolla cabriolla ei tartte kattoa mihin ajaa parkkiin ilkivaltaa peläten eikä varoa kuraa ja risuja 8)
Puhut varmaan jostain rättikatto UAZista ? ;D
Asenne kohdallaan.