Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SKN - 28.11.14 - klo:22:27
-
Täällä on varmaan tiekuntien lanamaistereita jotka kihnuttaa sorataipaleita lanoillla?
Millasia lanoja on käytössä? Meillä on vanhan 60-luvun kuormurin runkoon istutettu kuplan perä ja kolme 2metristä hammasterää. Painoa on lisätty kivillä ja rautaromulla. Ei mikää Soukkio mut ajaa asiansa jos on vesimärkää tienpinta. Lana on siis tiekunnan.
-
Kauankohan menee kun tääkin kysymys on (O)24-foorumilla :D
-
Mul on opelin perään sidottu rautakanki kahdella paalinarulla poikittain. Roikkuu siis peräkoukusta. Hyvin toimii, kolmas rautakanki ja viidennettoista paalinarut menossa. Seuravakin tulee samanlainen.
-
Kauankohan menee kun tääkin kysymys on (O)24-foorumilla :D
Riippuu koska "maahanmuuttokriittinen" kaljupää kavereinensa kerkee lukemaan tämän. :)
Onko tielanaa??
-
Totnoin...
Soukkion pikkumalli on, kolme terää ja kivikampa. Aika onnistunut härveli mitoitukseltaan ja kulmiltaan. Naapurin ukko osti joskus omaan käyttöönsä ja myi sitten mulle joskus vuostuhannen alussa. Lisäpainoteline pitäis rakentaa, painoksi on jo 400 kiloa ratakiskoa.
Tiekunnalla oli aiemmin vanhasta Gazin rungosta kyläsepän tekemä sätös, akseli hevosniittokoneesta. Painoa enemmän kuin tuossa Soukkiossa mutta ihan mitääntekemätön kampe kuitenkin. Jälki oli mitä sattui tulemaan. Nostin syksyllä romu-ukon kasaan kaikkien niittokoneiden ja kyntöaurojen kaveriksi... :D
-
Urakkamiehellä on FMG lana, missä koko leveys pyöriä perällä. Se vaatii kunnon veturin eteen.
Itsellä hinattava hydraulisesti kaikkiin suuntiin säädettävä 1-teräinen lana,jossa tappiterä ja perässä kampaterä. Painoluokka 1,5-2 tonnia.
-
Tiekunnalla on joku tehtaalainen vekotin. Sellanen vaaleen vihreä, kolmella terällä ja kuplan renkailla. Kyllä sillä kuopat piiloon saa, jos ne ei oo yli 10mm syviä..... :-X
-
itellä sisun rungosta väkerretty pitkä lana jossa kolme terää ja jälkihara sitten vimosena muutamilla pyörillä kallistuksen säädöillä ja tuntuu olevan ihan tarpeeks painava tuon nyyn vedellä, sopivasti kostea murske kyllä kaivattaa tuon mopon aika nopsaan vaikka ek.kauha täynnä mursketta. tie nyt jonkilaiseen kuntoon saabi jo tuollakin kun ei parempaa näkösällä.
-
Kauankohan menee kun tääkin kysymys on (O)24-foorumilla :D
Kysyt itseltäsi...
-
Mul on opelin perään sidottu rautakanki kahdella paalinarulla poikittain. Roikkuu siis peräkoukusta. Hyvin toimii, kolmas rautakanki ja viidennettoista paalinarut menossa. Seuravakin tulee samanlainen.
Ja vastaat itsellesi :)
-
Mul on opelin perään sidottu rautakanki kahdella paalinarulla poikittain. Roikkuu siis peräkoukusta. Hyvin toimii, kolmas rautakanki ja viidennettoista paalinarut menossa. Seuravakin tulee samanlainen.
Ja vastaat itsellesi :)
Ai, mä luulin et tää oli sun aloittama ketju. My bad... :-[
-
Mulla on kaverin kanssa porukassa tamsalu gj 2.4 tielana, voisi melkein sanoa että ihan ylivoimainen.
Suora 1,5m repijäterä edessä jolla pääsee todella syvälle jos on isoja koloja, sitte 3 peräkkäistä viistoterää ja hydraulinen kivikampa tukipyörillä. Kallistuu hydraulisesti kumpaankin suuntaan, ja hydraulisella repijäterällä saa syvätkin montut höylättyä pohjia myöden. Lisäpainolaatikoita on niin paljon että pysyy kentässä.
Veturina n143 oikeastaan pienin millä homma onnistuu, ja silläkin meinaa paino loppua jos on mäkiä.
Ja kyllä minä myös myyn näitä halukkaille ostajille kohtuullista korvausta vastaan.
-
Tikkasen pajan lana on thk:n käytössä. Kevyempään käyttöön ihan ok peli. Tuo on jostain 30 vuoden takaa, mutta näyttäis nykyinenkin malli vähän samannäköiseltä: http://personal.inet.fi/yritys/tikkasenpaja/INDEX.HTML
Jäi mieleen se päivä kun toivat tuon pihaan. Pikkupojan ihmetys suuri, kun ei se tullutkaan kuorkin lavalla vaan mitenkä muutenkaan, kuin pick-upin perässä vedellen sen reilu 300 km matkan :D
-
Mul on opelin perään sidottu rautakanki kahdella paalinarulla poikittain. Roikkuu siis peräkoukusta. Hyvin toimii, kolmas rautakanki ja viidennettoista paalinarut menossa. Seuravakin tulee samanlainen.
Ja vastaat itsellesi :)
Ai, mä luulin et tää oli sun aloittama ketju. My bad... :-[
SKN, Opelmies ja ana111 ja backaspace ...yllättäen...aina samaan aikaan agronetissä... ;D
-
Mul on opelin perään sidottu rautakanki kahdella paalinarulla poikittain. Roikkuu siis peräkoukusta. Hyvin toimii, kolmas rautakanki ja viidennettoista paalinarut menossa. Seuravakin tulee samanlainen.
Ja vastaat itsellesi :)
Ai, mä luulin et tää oli sun aloittama ketju. My bad... :-[
SKN, Opelmies ja ana111 ja backaspace ...yllättäen...aina samaan aikaan agronetissä... ;D
Juu, aina kun sää olet nillittämässä... :o
-
Tikkasen pajan lana on thk:n käytössä. Kevyempään käyttöön ihan ok peli. Tuo on jostain 30 vuoden takaa, mutta näyttäis nykyinenkin malli vähän samannäköiseltä: http://personal.inet.fi/yritys/tikkasenpaja/INDEX.HTML
Jäi mieleen se päivä kun toivat tuon pihaan. Pikkupojan ihmetys suuri, kun ei se tullutkaan kuorkin lavalla vaan mitenkä muutenkaan, kuin pick-upin perässä vedellen sen reilu 300 km matkan :D
Näyttäs kuvassa keskiterä tosi lyhyeltä??
Meillä kylän yhteinen lana missä lie tehty kolmiteräinen taivaan vanha lana, veivillä kallistuksen säätö. Muuten ihan hyvä, mutta terärunko liian matala, toinen terä purkaa liian kauas/kolmannella pitäisi olla toppari terän päässä, ei oo kiviharaa neljäntenä teränä, liian kevyt ja vetelä runko, nostosylinteri olemattoman kokoinen ts. herkkä hallittava. Kyllä tuollakin tasiaista saa ja hyvää jälkeä, kun kuskilla riittää malttia hieroa tietä useampaan kertaan.
Tuosta tulisi ihan hyvä kun myis jollekin ja ostaisi uuden :-X
-
Voi köyhääTäällä on varmaan tiekuntien lanamaistereita jotka kihnuttaa sorataipaleita lanoillla?
Millasia lanoja on käytössä? Meillä on vanhan 60-luvun kuormurin runkoon istutettu kuplan perä ja kolme 2metristä hammasterää. Painoa on lisätty kivillä ja rautaromulla. Ei mikää Soukkio mut ajaa asiansa jos on vesimärkää tienpinta. Lana on siis tiekunnan.
Voi köyhää :P
Monivammaisella on toki lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia, näkeehän se jo kirjoitustaidostakin..... ;D
-
Pasasen pajan tekemä lana 4 terää ,kivikampa hyd.nosto ja lasku hyd.
kallistus mek. on helppo muuttaa hyd.hinta : 3900 kotia tuotuna.
45 vuoden kokemus lanan teosta heillä.
Paja sijaitsee Pihtiputaalla. Hinnat on nousseet jonkin verran.
-
Voi köyhääTäällä on varmaan tiekuntien lanamaistereita jotka kihnuttaa sorataipaleita lanoillla?
Millasia lanoja on käytössä? Meillä on vanhan 60-luvun kuormurin runkoon istutettu kuplan perä ja kolme 2metristä hammasterää. Painoa on lisätty kivillä ja rautaromulla. Ei mikää Soukkio mut ajaa asiansa jos on vesimärkää tienpinta. Lana on siis tiekunnan.
Voi köyhää :P
Monivammaisella on toki lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia, näkeehän se jo kirjoitustaidostakin..... ;D
Heitä se vanha Foorrttis sinne lanan päälle. Lanapainona tollasel onkin jotain käyttöä. ;D
-
Tienlanaukseen löytyy itsetehdyt perälevy n. 270 leveä mekaaninen ja ryskykärrin rungosta tehty 4 teräinen pitkä lana. Perälevyllä on tullut keräiltyä tavaraa sivusta tien keskelle päin, ja tuolla pitkällä lanalla saa paremmin tehtyä ylläpitolanauksia ja tasattua tielle ajettua tavaraa.
Joskus tuli harrastettua polanteenpoistoakin tuolla perälevyllä lisäpainon avulla, mutta nykysin saa aurausurakoitsija hoitaa sen aurauksen yhteydessä.