Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JackSparrow - 27.09.14 - klo:14:49

Otsikko: Case 5120
Kirjoitti: JackSparrow - 27.09.14 - klo:14:49
Tommosia vähän sillä silmällä katsottu. Heikkoja kohtia näissä ei vissin ole mutta kun nämä tänä päivänä on aika paljon ajettuja niin mitä kannattaa tarkistaa erityisen tarkasti hyde pumpun lisäksi  ::)
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: SAS - 27.09.14 - klo:16:13
Olet selvästi huumorimiehiä  ;D
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: simonurminen - 27.09.14 - klo:18:21
Tommosia vähän sillä silmällä katsottu. Heikkoja kohtia näissä ei vissin ole mutta kun nämä tänä päivänä on aika paljon ajettuja niin mitä kannattaa tarkistaa erityisen tarkasti hyde pumpun lisäksi  ::)

Kokonaisuuutena toimiva peli. Yksittäisiä pieniä vikoja kuten muissakin. 17000tuntia voi ajaa huoletta. Tuona aika pitää akku ja renkaat uusia.

Ei kannata lukea keskustelupalstoilta kauhukertomuksia. Osatkin ovat helposti saatavilla ja ovat 50% halvempia kuin muissa.

Suosittelen.
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: Oksa - 27.09.14 - klo:19:13
ja samaan sarjaan kuuluu kuin fiatit , ei niitä ajamalla särki saa, toimiva kuin junan vessat kun vähän edes huoltaa.
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: simonurminen - 27.09.14 - klo:19:16
ja samaan sarjaan kuuluu kuin fiatit , ei niitä ajamalla särki saa, toimiva kuin junan vessat kun vähän edes huoltaa.

Fiat on todella heiveröisesti tehty. Jatkuvat vaihteisto ja etuakseliongelmat ovat suurin murhe. Jarrut tehottomat, kytkin kestää 1000tuntia ja teknisesti rakennettu niin että korjaaminen työlästa ja kallista.

Parasta fiatissa on toimivat sähköt.
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: klapikasa - 27.09.14 - klo:19:29
Ei oo kokemusta 20isestä mutta vähän enemän 5150 ja 5140. Perusluja, takapainoinen, meluisa. Käy murtolassa ja käytä haku, siellä on mietiskelty maxxumeja
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: kaivaja - 27.09.14 - klo:19:38
ja samaan sarjaan kuuluu kuin fiatit , ei niitä ajamalla särki saa, toimiva kuin junan vessat kun vähän edes huoltaa.

Fiat on todella heiveröisesti tehty. Jatkuvat vaihteisto ja etuakseliongelmat ovat suurin murhe. Jarrut tehottomat, kytkin kestää 1000tuntia ja teknisesti rakennettu niin että korjaaminen työlästa ja kallista.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Tässäpä vasta huumoria....Suurimmat murheet fiiateissa juuri sähköt,vaikka en ole niillä ajanut kuin vasta 15 000 tuntia(vaijeritunteja)

Parasta fiatissa on toimivat sähköt.
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: Aladeen Matafuka - 27.09.14 - klo:19:52
ja samaan sarjaan kuuluu kuin fiatit , ei niitä ajamalla särki saa, toimiva kuin junan vessat kun vähän edes huoltaa.

Fiat on todella heiveröisesti tehty. Jatkuvat vaihteisto ja etuakseliongelmat ovat suurin murhe. Jarrut tehottomat, kytkin kestää 1000tuntia ja teknisesti rakennettu niin että korjaaminen työlästa ja kallista.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Tässäpä vasta huumoria....Suurimmat murheet fiiateissa juuri sähköt,vaikka en ole niillä ajanut kuin vasta 15 000 tuntia(vaijeritunteja)

Parasta fiatissa on toimivat sähköt.

Otan osaa. Fiiatin koppi Järkyttävimpiä laitoksia, missä ihminen saattaa/joutuu aikaansa viettää. Joku joosef mengele sen on suunnitellu.
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: ht - 27.09.14 - klo:20:26
Fiiatin koppi Järkyttävimpiä laitoksia, missä ihminen saattaa/joutuu aikaansa viettää. Joku joosef mengele sen on suunnitellu.

Älähän nyt. Jos mittaa on sellaisen keskivertoitaliaanon verran (164 senttiä tai alle) niin kyllähän siellä pystyy olemaan, tosin noilla mitoilla ei tapaa polkimille kuin seisaaltaan. Pitemmille se pömpeli sitten on aika kivulias kokemus. Jos jotakuta arveluttaa allekirjoittaneen kirjalliset ym. tuotokset, niin osasyynä varmaan pään takominen satasen Hiivatin koppiin mennentullen parin vuoden ajan joskus viime vuosituhannella. :o
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: Opelmies - 27.09.14 - klo:20:27
Olet selvästi huumorimiehiä  ;D

Ja sää et! ;D
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: JackSparrow - 27.09.14 - klo:20:31
Olet selvästi huumorimiehiä  ;D
[/quote

 ??? Kyllä tota maxxumi sarjaa arvostetaan ja aika huimat tuntimäärät jos ulkomaalaisia myyntipalstoja katsoo
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: kaivaja - 27.09.14 - klo:20:31
ja samaan sarjaan kuuluu kuin fiatit , ei niitä ajamalla särki saa, toimiva kuin junan vessat kun vähän edes huoltaa.

Fiat on todella heiveröisesti tehty. Jatkuvat vaihteisto ja etuakseliongelmat ovat suurin murhe. Jarrut tehottomat, kytkin kestää 1000tuntia ja teknisesti rakennettu niin että korjaaminen työlästa ja kallista.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Tässäpä vasta huumoria....Suurimmat murheet fiiateissa juuri sähköt,vaikka en ole niillä ajanut kuin vasta 15 000 tuntia(vaijeritunteja)

Parasta fiatissa on toimivat sähköt.

Otan osaa. Fiiatin koppi Järkyttävimpiä laitoksia, missä ihminen saattaa/joutuu aikaansa viettää. Joku joosef mengele sen on suunnitellu.


Niin mutta on jotkut ajaneet samoja määriä jopa 02-03 sarjan valmeteillakin.Mulla vain korjauskustannukset murtoosa...kerran kytkin.yksi hydepumppu, muutama raidepää ja nostolaitevaijeri, laturi ja startti... 8)
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: icefarmer - 27.09.14 - klo:20:44
ja samaan sarjaan kuuluu kuin fiatit , ei niitä ajamalla särki saa, toimiva kuin junan vessat kun vähän edes huoltaa.

Fiat on todella heiveröisesti tehty. Jatkuvat vaihteisto ja etuakseliongelmat ovat suurin murhe. Jarrut tehottomat, kytkin kestää 1000tuntia ja teknisesti rakennettu niin että korjaaminen työlästa ja kallista.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Tässäpä vasta huumoria....Suurimmat murheet fiiateissa juuri sähköt,vaikka en ole niillä ajanut kuin vasta 15 000 tuntia(vaijeritunteja)

Parasta fiatissa on toimivat sähköt.

Otan osaa. Fiiatin koppi Järkyttävimpiä laitoksia, missä ihminen saattaa/joutuu aikaansa viettää. Joku joosef mengele sen on suunnitellu.


Niin mutta on jotkut ajaneet samoja määriä jopa 02-03 sarjan valmeteillakin.Mulla vain korjauskustannukset murtoosa...kerran kytkin.yksi hydepumppu, muutama raidepää ja nostolaitevaijeri, laturi ja startti... 8)
melu on ainut seikka missä 02 sarja on huonompi ku -90 sarjan viiatti :o :o :o :o
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: vatanen - 27.09.14 - klo:20:55
satakymppi fiatin voittanutta ei ole,eikä tule!
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: Toivo Tonta - 27.09.14 - klo:21:17
satakymppi fiatin voittanutta ei ole,eikä tule!
Ja laji oli?
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: simonurminen - 27.09.14 - klo:21:19
satakymppi fiatin voittanutta ei ole,eikä tule!
Ja laji oli?

Sadan tunnin peräremontti.
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: cowboy_ - 27.09.14 - klo:21:23
Oli 5120 jonkin aikaa, vähän laiska moottori, ei jaksanut vetää Kronen 3m niittomurskainta kunnolla, muuten traktori olisi täällä vieläkin.

Sanoisin että se kestävä perustraktori, ketterä ajaa mutta peltorit pitää olla että kestää istua kopissa pitempiä aikoja.

Moottorista sen verran että se pitäisi olla aika kestävä laitos. Meillä oli sama 90hv Cummins Casen traktorikaivurissa, ajettiin 18000 tuntia sillä, ventiilit säädettiin ja öljyt vaihdettiin 200t välein, ei savuttanut eikä muuta ongelmia.
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: TDK - 27.09.14 - klo:21:31
Tommosia vähän sillä silmällä katsottu. Heikkoja kohtia näissä ei vissin ole mutta kun nämä tänä päivänä on aika paljon ajettuja niin mitä kannattaa tarkistaa erityisen tarkasti hyde pumpun lisäksi  ::)

Kyllähän maxxumit on lujia. Osat on ikävä kyllä arvokkaita ja saattaa olla hakusallaki. Mulla on 5130 -98, 7000h pyörähti just ja nyt vissiin tarttis laatikko avata. Alakaa pakat olla lopussa. Minkäikästä oot katellu? Varustepuoli näissä on kunnossa, hydr suunnanvaihto, 4xpikavaihteet, sähkönostolaite(joka muuten on ihan näppärä käyttää, kädettömät moittii kuulemma)ilmastoinnit ym löytyy aika monesta koneesta. Ja se ketteryys on ihan omaa luokkaansa. 13.6/28 etusilla pyörähtää ihan tajuttoman pienesä tilasa. Ainakaan minä en oo nähny samanikästä kuutosta joka ois noin ketterä. Voin vaan kuvitella kuin ketterä se nelonen sitte on... :P Takapainosena tosihyvä kuormainkone, ilman kuormaajaa vaatiiki aika puntit keulalle. Jos kuormaajan vaimennin vaan pelaa on ainaki tuo kuutonen tosi hyvä kulkemaan tiellä, menee ku juna.

Nämä digiautopowertuningmiehet moittii viiattiaki, ois jääny aikanaan turpeet nostamatta täsäki maasa ilman viiattia. Niillä on ajettu semmosia tuntimääriä ettei nämä nykyvehkeet tuu koskaan näkeen semmosia määriä. Saattaahan se synagooga olla nykymittapuulla vähä ankee mutta aikoinaan pinifarina oli kova sana.
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: kaivaja - 27.09.14 - klo:21:41
Tommosia vähän sillä silmällä katsottu. Heikkoja kohtia näissä ei vissin ole mutta kun nämä tänä päivänä on aika paljon ajettuja niin mitä kannattaa tarkistaa erityisen tarkasti hyde pumpun lisäksi  ::)

Kyllähän maxxumit on lujia. Osat on ikävä kyllä arvokkaita ja saattaa olla hakusallaki. Mulla on 5130 -98, 7000h pyörähti just ja nyt vissiin tarttis laatikko avata. Alakaa pakat olla lopussa. Minkäikästä oot katellu? Varustepuoli näissä on kunnossa, hydr suunnanvaihto, 4xpikavaihteet, sähkönostolaite(joka muuten on ihan näppärä käyttää, kädettömät moittii kuulemma)ilmastoinnit ym löytyy aika monesta koneesta. Ja se ketteryys on ihan omaa luokkaansa. 13.6/28 etusilla pyörähtää ihan tajuttoman pienesä tilasa. Ainakaan minä en oo nähny samanikästä kuutosta joka ois noin ketterä. Voin vaan kuvitella kuin ketterä se nelonen sitte on... :P Takapainosena tosihyvä kuormainkone, ilman kuormaajaa vaatiiki aika puntit keulalle. Jos kuormaajan vaimennin vaan pelaa on ainaki tuo kuutonen tosi hyvä kulkemaan tiellä, menee ku juna.

Nämä digiautopowertuningmiehet moittii viiattiaki, ois jääny aikanaan turpeet nostamatta täsäki maasa ilman viiattia. Niillä on ajettu semmosia tuntimääriä ettei nämä nykyvehkeet tuu koskaan näkeen semmosia määriä. Saattaahan se synagooga olla nykymittapuulla vähä ankee mutta aikoinaan pinifarina oli kova sana.

Ensinmäinen asiallinen kommentti tässä viestiketjussa...Casella ajamani tunnit muodostuneet naapuriapuna,mutta mukava peli kaiken kaikkiaan.Ajamani kone oli kylläkin 5150, oli käytössä vain kaksi vuotta että kestävyydestä ei vielä niin ehtinyt kokemusta tulla,vaihtui a-marketin vihreisiin...
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: vatanen - 28.09.14 - klo:10:18
noista fiateista vaan,niin 110-90 ja siitä 180-90 malliin asti on rääkätty ja viritetty nevoiille ja ryskätöihin 80-luvulta asti!rajuja tuntimääriä on vedetty ja vieläkin nevoilla rääkätään.kestävyys on kyllä aika huippua niissä,toki ne remonttejakin vaatii,tietenkin.ergonomia ei tietenkään samaa ole,mitä nykypäivän koneissa kai se nyt on itsestään selvä asia...mutta luulempa ettei mistään nyky pelistä tule yhtä kestävää ja pitkä-ikäistä mallisarjaa,kuin 90-sarjan fiat oli ja edeltävä 80-sarja myös.
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: JösseJänis - 28.09.14 - klo:11:23
ja samaan sarjaan kuuluu kuin fiatit , ei niitä ajamalla särki saa, toimiva kuin junan vessat kun vähän edes huoltaa.

Fiat on todella heiveröisesti tehty. Jatkuvat vaihteisto ja etuakseliongelmat ovat suurin murhe. Jarrut tehottomat, kytkin kestää 1000tuntia ja teknisesti rakennettu niin että korjaaminen työlästa ja kallista.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Tässäpä vasta huumoria....Suurimmat murheet fiiateissa juuri sähköt,vaikka en ole niillä ajanut kuin vasta 15 000 tuntia(vaijeritunteja)

Parasta fiatissa on toimivat sähköt.

Otan osaa. Fiiatin koppi Järkyttävimpiä laitoksia, missä ihminen saattaa/joutuu aikaansa viettää. Joku joosef mengele sen on suunnitellu.

Ei, vaan Pininfarina.
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: Aladeen Matafuka - 28.09.14 - klo:11:45
ja samaan sarjaan kuuluu kuin fiatit , ei niitä ajamalla särki saa, toimiva kuin junan vessat kun vähän edes huoltaa.

Fiat on todella heiveröisesti tehty. Jatkuvat vaihteisto ja etuakseliongelmat ovat suurin murhe. Jarrut tehottomat, kytkin kestää 1000tuntia ja teknisesti rakennettu niin että korjaaminen työlästa ja kallista.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Tässäpä vasta huumoria....Suurimmat murheet fiiateissa juuri sähköt,vaikka en ole niillä ajanut kuin vasta 15 000 tuntia(vaijeritunteja)

Parasta fiatissa on toimivat sähköt.

Otan osaa. Fiiatin koppi Järkyttävimpiä laitoksia, missä ihminen saattaa/joutuu aikaansa viettää. Joku joosef mengele sen on suunnitellu.

Ei, vaan Pininfarina.

Oli varmaan aika poikkeuksellinen kaveri. Ihmettelen kun tuohon aikaan ei peruutuskameroita tunnettu. Semmosta fiiatissa tarvii, monessakin kohtaa. Varmaan lintumiehiä oli, kun kottaraispöntön suunnitellu.
Otsikko: Vs: Case 5120
Kirjoitti: Make - 28.09.14 - klo:12:38
Monet traktorit vaatii koukkupeilin. 80-sarjan Fiiatti tarvii vetovarrenpääpeilin.