Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: roadman - 20.09.14 - klo:06:10
-
Raatilaisilla kokemuksia otsikon maansiirtokoneista. Etupäässä kauhakuormaajista. Kokoluokkaa 8-10TLiebherr.fi sivuilta ei paljoa irronut. Kone tulis etupäässä kiinteistö hommiin. Volvot hyviä ja vahvoja mutta tunteihin nähden ihan liian kalliita. Lisäksi esim nuo 500 sarjan stereo mallit pesee volvon ketteryydessä mennen tullen. Huoltokin kohtuu lähellä. Hinta vaan on tuon sarjankoneissa tunteihin nähden edullinen. Mikä lienee noissa se akilleen kantapää?
-
samat ajatukset itselläkin... laadukas saksalainen kohtuu hintaa.... vaan mikä mättää???
-
Liian hienoo tekniikkaa.. Eivät ota oikeen toimiakseen..
-
Liian hienoo tekniikkaa.. Eivät ota oikeen toimiakseen..
Mikäs niissä mättää sähkötkö?. Mitä tutkaillu ovatten mehuvetosia joten sen kyllä sakemannit osaa kyllä tehdä
Maailmalla kuitenkin Tunnettu ja suuri valmistaja. Helsingin puolella enemmän käytössä Liebherrin koneita, kuin täällä syrjäseuduilla. Luulen ett jäkimarkkinointi on se suurin kompastus kivi mitä niiden koTisivuja katselee, jotka oaat aivan ala-arvoiset.
-
Liian hienoo tekniikkaa.. Eivät ota oikeen toimiakseen..
Mikäs niissä mättää sähkötkö?. Mitä tutkaillu ovatten mehuvetosia joten sen kyllä sakemannit osaa kyllä tehdä
Maailmalla kuitenkin Tunnettu ja suuri valmistaja. Helsingin puolella enemmän käytössä Liebherrin koneita, kuin täällä syrjäseuduilla. Luulen ett jäkimarkkinointi on se suurin kompastus kivi mitä niiden koTisivuja katselee, jotka oaat aivan ala-arvoiset.
Sähköt ja ainakin tuossa yhdessä tela-alustaisessa kaivurissa on kyllä ollut ihan kaikkea mekaanistakin vikaa telojen vetomoottoreista lähtien.. Louhoksella olevasta pyöräkuormaajasta ei ainakaan kuskin suusta kehuja tule ajo-ominaisuuksista eikä toimivuudesta ja huoltoa saa odottaa kun on aika vähän huoltomiehiä.. Mutta hienoja laitteita kaikinpuolin! Ei ne varmastikkaan kaikki paskoja voi olla kuitenkaan kun kerran noin suureksi on firma kasvanut.. Että kyllä tutustua silti kannattaa ;)
-
Saksalainen laatu on sitä mitä se nykypäivänä on eli hyvin hyvin ailahtelevaa.Valtrassakin jos on ongelmaa yleensä sen ongelmakomponentin kotimaa on ihme ja kumma Mate in germany. ;)
-
Suurin ongelma lienee kuitenkin se, että komponentti itsessään ei sovi kyseiseen laitteeseen. Maailmalta haalitaan mitä käsiin saadaan ja motataan se koneeseen liikoja miettimättä. Esimerkiksi Väderstad testaa koko ajan alihankkijoidensa toimittamia komponentteja. Toimitusjohtaja totesi, että vain harvoin laatu on sitä mitä luvataan. En tiedä kuinka saavat kiristettyä parempia osia, mutta ilmeisesti homma toimii. Itse olen toistaiseksi ollut tyytyväinen saksalaisten kamppeisiin maatalouskonepuolella.
-
Saksalainen laatu on sitä mitä se nykypäivänä on eli hyvin hyvin ailahtelevaa.Valtrassakin jos on ongelmaa yleensä sen ongelmakomponentin kotimaa on ihme ja kumma Mate in germany. ;)
Sama on ranskalaisvalmisteisten autojenkin kanssa, jos jotakin leviää moottorin sähkökomponenteista niin aika usein se on Boschin tekemä mutikka. Valeo ja Marelli sopivat paremmin patonkitekniikan kanssa yhteen vaikka se hieman uskomattomalta kuulostaakin. Liebherr on ihan aito perheyhtiö, joten luulisi jotakin laatutavoitetta olevan sentään vielä jäljellä kun ainakin pyöräkaivureissa ollut kovasti korkealle arvostettu merkki, tekevät myös paljon komponentteja itse koneisiinsa joten luulisi olevan osat ainakin hyvin saatavilla siltä osin.
-
Saksalainen laatu on sitä mitä se nykypäivänä on eli hyvin hyvin ailahtelevaa.Valtrassakin jos on ongelmaa yleensä sen ongelmakomponentin kotimaa on ihme ja kumma Mate in germany. ;)
Onko ne versut ja directitkin siis saksalaisia?? ;D
-
Saksalainen laatu on sitä mitä se nykypäivänä on eli hyvin hyvin ailahtelevaa.Valtrassakin jos on ongelmaa yleensä sen ongelmakomponentin kotimaa on ihme ja kumma Mate in germany. ;)
Onko ne versut ja directitkin siis saksalaisia?? ;D
Todella paljon osaa noissa mitä sakemanni tekee.
Zetori ei nyt ole ihan selvillä miten nykyajan koneenrakennus tapahtuu.
-
Saksalainen laatu on sitä mitä se nykypäivänä on eli hyvin hyvin ailahtelevaa.Valtrassakin jos on ongelmaa yleensä sen ongelmakomponentin kotimaa on ihme ja kumma Mate in germany. ;)
Onko ne versut ja directitkin siis saksalaisia?? ;D
Todella paljon osaa noissa mitä sakemanni tekee.
Zetori ei nyt ole ihan selvillä miten nykyajan koneenrakennus tapahtuu.
Eli saksalaiset osat on taas senkin pilanneet :/ Miksei niissä sitten siirrytä suomalaisiin osiin?
-
Liian hienoo tekniikkaa.. Eivät ota oikeen toimiakseen..
Mikäs niissä mättää sähkötkö?. Mitä tutkaillu ovatten mehuvetosia joten sen kyllä sakemannit osaa kyllä tehdä
Maailmalla kuitenkin Tunnettu ja suuri valmistaja. Helsingin puolella enemmän käytössä Liebherrin koneita, kuin täällä syrjäseuduilla. Luulen ett jäkimarkkinointi on se suurin kompastus kivi mitä niiden koTisivuja katselee, jotka oaat aivan ala-arvoiset.
Sähköt ja ainakin tuossa yhdessä tela-alustaisessa kaivurissa on kyllä ollut ihan kaikkea mekaanistakin vikaa telojen vetomoottoreista lähtien.. Louhoksella olevasta pyöräkuormaajasta ei ainakaan kuskin suusta kehuja tule ajo-ominaisuuksista eikä toimivuudesta ja huoltoa saa odottaa kun on aika vähän huoltomiehiä.. Mutta hienoja laitteita kaikinpuolin! Ei ne varmastikkaan kaikki paskoja voi olla kuitenkaan kun kerran noin suureksi on firma kasvanut.. Että kyllä tutustua silti kannattaa ;)
---Sen mitä tiedän Liebherrin koneista asiakkaat olleet hyvin tyytyväisiä.Liebherr käyttää kait vähiten alihankkijoiden osia suhteessa muihin.Moottorikin tehdään Deutzin lohkoon itse.Takuuasiat pitäisi kuulemma olla helpompi hoitaa kun päätös syntyy oman porukan toimesta.Tottakai kuitenkin kaikkien valmistajien härveleiden käyttäjistä löytyy tyytymättömiä...
-
Liian hienoo tekniikkaa.. Eivät ota oikeen toimiakseen..
Mikäs niissä mättää sähkötkö?. Mitä tutkaillu ovatten mehuvetosia joten sen kyllä sakemannit osaa kyllä tehdä
Maailmalla kuitenkin Tunnettu ja suuri valmistaja. Helsingin puolella enemmän käytössä Liebherrin koneita, kuin täällä syrjäseuduilla. Luulen ett jäkimarkkinointi on se suurin kompastus kivi mitä niiden koTisivuja katselee, jotka oaat aivan ala-arvoiset.
Sähköt ja ainakin tuossa yhdessä tela-alustaisessa kaivurissa on kyllä ollut ihan kaikkea mekaanistakin vikaa telojen vetomoottoreista lähtien.. Louhoksella olevasta pyöräkuormaajasta ei ainakaan kuskin suusta kehuja tule ajo-ominaisuuksista eikä toimivuudesta ja huoltoa saa odottaa kun on aika vähän huoltomiehiä.. Mutta hienoja laitteita kaikinpuolin! Ei ne varmastikkaan kaikki paskoja voi olla kuitenkaan kun kerran noin suureksi on firma kasvanut.. Että kyllä tutustua silti kannattaa ;)
---Sen mitä tiedän Liebherrin koneista asiakkaat olleet hyvin tyytyväisiä.Liebherr käyttää kait vähiten alihankkijoiden osia suhteessa muihin.Moottorikin tehdään Deutzin lohkoon itse.Takuuasiat pitäisi kuulemma olla helpompi hoitaa kun päätös syntyy oman porukan toimesta.Tottakai kuitenkin kaikkien valmistajien härveleiden käyttäjistä löytyy tyytymättömiä...
No jos kaivurista tai pyöräkuormaajasta jää kolmessa vuodessa vaikkapa 500h ajamatta remonttien takia niin joo varmasti tulee tyytymättömiä ;D Mutta liebheriltä saa kuulemma koneen tilalle varsin helposti näissä tilanteissa mitä noista olen kysellyt ja seuraillut.. Ja mitä testailin kaivuria joskus niin oli kyllä aikas mukavan oloinen peli ja eivätkä ole mitään juoppoja vaan taloudellisuuteen on panostettu..
-
Saksalainen laatu on sitä mitä se nykypäivänä on eli hyvin hyvin ailahtelevaa.Valtrassakin jos on ongelmaa yleensä sen ongelmakomponentin kotimaa on ihme ja kumma Mate in germany. ;)
Onko ne versut ja directitkin siis saksalaisia?? ;D
Todella paljon osaa noissa mitä sakemanni tekee.
Zetori ei nyt ole ihan selvillä miten nykyajan koneenrakennus tapahtuu.
Eli saksalaiset osat on taas senkin pilanneet :/ Miksei niissä sitten siirrytä suomalaisiin osiin?
No tuo kommenttisi paljasti että tietosi alihankinnasta ja koneenrakennuksesta on olematonta.Seuraa meidän muiden kirjoittelua niin pääset jyvälle ;D ;D.
-
Saksalainen laatu on sitä mitä se nykypäivänä on eli hyvin hyvin ailahtelevaa.Valtrassakin jos on ongelmaa yleensä sen ongelmakomponentin kotimaa on ihme ja kumma Mate in germany. ;)
Onko ne versut ja directitkin siis saksalaisia?? ;D
Todella paljon osaa noissa mitä sakemanni tekee.
Zetori ei nyt ole ihan selvillä miten nykyajan koneenrakennus tapahtuu.
Eli saksalaiset osat on taas senkin pilanneet :/ Miksei niissä sitten siirrytä suomalaisiin osiin?
No tuo kommenttisi paljasti että tietosi alihankinnasta ja koneenrakennuksesta on olematonta.Seuraa meidän muiden kirjoittelua niin pääset jyvälle ;D ;D.
No sä et ainakaan tiedä mitään ;D
-
ja eihän suomessa enää mitään laulohkoa pienempää ite tehdäkään, ulkomailta saa joka nippelin halvemmalla ja sinne se tet- poika repun kanssa joka syksy laitetaankin.
-
Nämä uudet Terexit on samaa konetta eri väreissä. Mahtava ajella, kun vedossa ei ole viivettä ja poltto-ainetalous on parempi kuin samankokoisessa Volvossa..Varmaan aika peto siilohommissa ym. Mutta siirtoajo sitten jo myrkkyä..
-
Raatilaisilla kokemuksia otsikon maansiirtokoneista. Etupäässä kauhakuormaajista. Kokoluokkaa 8-10TLiebherr.fi sivuilta ei paljoa irronut. Kone tulis etupäässä kiinteistö hommiin. Volvot hyviä ja vahvoja mutta tunteihin nähden ihan liian kalliita. Lisäksi esim nuo 500 sarjan stereo mallit pesee volvon ketteryydessä mennen tullen. Huoltokin kohtuu lähellä. Hinta vaan on tuon sarjankoneissa tunteihin nähden edullinen. Mikä lienee noissa se akilleen kantapää?
Raskaan sarjan ammattilaiset tekevät työt CAT-pyöräkuormaajilla.
Se minkä hinnassa joutuu maksamaan halpakoneisiin verrattuna, tulee varmasti tuplana takaisin työn sujuvuuden kautta.
-
Raatilaisilla kokemuksia otsikon maansiirtokoneista. Etupäässä kauhakuormaajista. Kokoluokkaa 8-10TLiebherr.fi sivuilta ei paljoa irronut. Kone tulis etupäässä kiinteistö hommiin. Volvot hyviä ja vahvoja mutta tunteihin nähden ihan liian kalliita. Lisäksi esim nuo 500 sarjan stereo mallit pesee volvon ketteryydessä mennen tullen. Huoltokin kohtuu lähellä. Hinta vaan on tuon sarjankoneissa tunteihin nähden edullinen. Mikä lienee noissa se akilleen kantapää?
Raskaan sarjan ammattilaiset tekevät työt CAT-pyöräkuormaajilla.
Se minkä hinnassa joutuu maksamaan halpakoneisiin verrattuna, tulee varmasti tuplana takaisin työn sujuvuuden kautta.
Mut kun mä en ole mikään raskas sarjalainen. Eikä tarvekkaan ole kuin talviaikaan, joten Cat suotakoon murske raskas sarjalaisille, jotka niitä tonneja oikeasti nostaa.
-
Raatilaisilla kokemuksia otsikon maansiirtokoneista. Etupäässä kauhakuormaajista. Kokoluokkaa 8-10TLiebherr.fi sivuilta ei paljoa irronut. Kone tulis etupäässä kiinteistö hommiin. Volvot hyviä ja vahvoja mutta tunteihin nähden ihan liian kalliita. Lisäksi esim nuo 500 sarjan stereo mallit pesee volvon ketteryydessä mennen tullen. Huoltokin kohtuu lähellä. Hinta vaan on tuon sarjankoneissa tunteihin nähden edullinen. Mikä lienee noissa se akilleen kantapää?
Raskaan sarjan ammattilaiset tekevät työt CAT-pyöräkuormaajilla.
Se minkä hinnassa joutuu maksamaan halpakoneisiin verrattuna, tulee varmasti tuplana takaisin työn sujuvuuden kautta.
Juu ja ko muistaa aina vaihtaa uutee hyvisä ajoon ennenko takuu päättyyy...!
-
Raatilaisilla kokemuksia otsikon maansiirtokoneista. Etupäässä kauhakuormaajista. Kokoluokkaa 8-10TLiebherr.fi sivuilta ei paljoa irronut. Kone tulis etupäässä kiinteistö hommiin. Volvot hyviä ja vahvoja mutta tunteihin nähden ihan liian kalliita. Lisäksi esim nuo 500 sarjan stereo mallit pesee volvon ketteryydessä mennen tullen. Huoltokin kohtuu lähellä. Hinta vaan on tuon sarjankoneissa tunteihin nähden edullinen. Mikä lienee noissa se akilleen kantapää?
Raskaan sarjan ammattilaiset tekevät työt CAT-pyöräkuormaajilla.
Se minkä hinnassa joutuu maksamaan halpakoneisiin verrattuna, tulee varmasti tuplana takaisin työn sujuvuuden kautta.
Juu ja ko muistaa aina vaihtaa uutee hyvisä ajoon ennenko takuu päättyyy...!
Ei oo vielä yhdessäkään catissa ollut ees takuuta ja hyvin on toiminut ;D Mut vasta tuossa 336D pillarin kaivurissa millä tänään kaivoin koko päivän on semmosta tekemisen makua kun 5 kauhallista laittaa ERT:ien kyytiin niin on kukku päällä kuorma.. Ei siinäkään vissiin enää takuu ole voimassa mutta ei oo kuulemma remonttiakaan ollut.. Omistajan mukaan ainoita koneita kivihommiin noi pillarit pidemmän päälle :P
-
Raatilaisilla kokemuksia otsikon maansiirtokoneista. Etupäässä kauhakuormaajista. Kokoluokkaa 8-10TLiebherr.fi sivuilta ei paljoa irronut. Kone tulis etupäässä kiinteistö hommiin. Volvot hyviä ja vahvoja mutta tunteihin nähden ihan liian kalliita. Lisäksi esim nuo 500 sarjan stereo mallit pesee volvon ketteryydessä mennen tullen. Huoltokin kohtuu lähellä. Hinta vaan on tuon sarjankoneissa tunteihin nähden edullinen. Mikä lienee noissa se akilleen kantapää?
Raskaan sarjan ammattilaiset tekevät työt CAT-pyöräkuormaajilla.
Se minkä hinnassa joutuu maksamaan halpakoneisiin verrattuna, tulee varmasti tuplana takaisin työn sujuvuuden kautta.
Juu ja ko muistaa aina vaihtaa uutee hyvisä ajoon ennenko takuu päättyyy...!
Ei oo vielä yhdessäkään catissa ollut ees takuuta ja hyvin on toiminut ;D Mut vasta tuossa 336D pillarin kaivurissa millä tänään kaivoin koko päivän on semmosta tekemisen makua kun 5 kauhallista laittaa ERT:ien kyytiin niin on kukku päällä kuorma.. Ei siinäkään vissiin enää takuu ole voimassa mutta ei oo kuulemma remonttiakaan ollut.. Omistajan mukaan ainoita koneita kivihommiin noi pillarit pidemmän päälle :P
Kulä se kuakkimisee sopii, mu kaivamisesta ei tu mittäääääääääääää................................................!
-
Mut vasta tuossa 336D pillarin kaivurissa millä tänään kaivoin koko päivän on semmosta tekemisen makua kun 5 kauhallista laittaa ERT:ien kyytiin niin on kukku päällä kuorma.. Ei siinäkään vissiin enää takuu ole voimassa mutta ei oo kuulemma remonttiakaan ollut.. Omistajan mukaan ainoita koneita kivihommiin noi pillarit pidemmän päälle :P
Eiliseltä, kun käytiin tsekkaamassa työmaan tilannetta. Oli pakko, kun oli niin hyvällä hollilla ko. kone. Tuota kokoluokkaa romua perskaleest eikä ne tyhän panttina seiso kuin viikonloppunai, tuulivoima on edelleen sitä luomua ja ympäristöystävällistä kun ei saastuta eikä näy luonnossa :-X Mutta puunpoltto on saastuttavaa :-X
(http://i8.aijaa.com/t/00895/13504172.t.jpg) (http://aijaa.com/jyGfcA)
-
Raatilaisilla kokemuksia otsikon maansiirtokoneista. Etupäässä kauhakuormaajista. Kokoluokkaa 8-10TLiebherr.fi sivuilta ei paljoa irronut. Kone tulis etupäässä kiinteistö hommiin. Volvot hyviä ja vahvoja mutta tunteihin nähden ihan liian kalliita. Lisäksi esim nuo 500 sarjan stereo mallit pesee volvon ketteryydessä mennen tullen. Huoltokin kohtuu lähellä. Hinta vaan on tuon sarjankoneissa tunteihin nähden edullinen. Mikä lienee noissa se akilleen kantapää?
Raskaan sarjan ammattilaiset tekevät työt CAT-pyöräkuormaajilla.
Se minkä hinnassa joutuu maksamaan halpakoneisiin verrattuna, tulee varmasti tuplana takaisin työn sujuvuuden kautta.
Juu ja ko muistaa aina vaihtaa uutee hyvisä ajoon ennenko takuu päättyyy...!
Ei oo vielä yhdessäkään catissa ollut ees takuuta ja hyvin on toiminut ;D Mut vasta tuossa 336D pillarin kaivurissa millä tänään kaivoin koko päivän on semmosta tekemisen makua kun 5 kauhallista laittaa ERT:ien kyytiin niin on kukku päällä kuorma.. Ei siinäkään vissiin enää takuu ole voimassa mutta ei oo kuulemma remonttiakaan ollut.. Omistajan mukaan ainoita koneita kivihommiin noi pillarit pidemmän päälle :P
Kulä se kuakkimisee sopii, mu kaivamisesta ei tu mittäääääääääääää................................................!
Jaa kyl multa on onnistunut ;D Parhaita koneita kaivaa..
-
Raatilaisilla kokemuksia otsikon maansiirtokoneista. Etupäässä kauhakuormaajista. Kokoluokkaa 8-10TLiebherr.fi sivuilta ei paljoa irronut. Kone tulis etupäässä kiinteistö hommiin. Volvot hyviä ja vahvoja mutta tunteihin nähden ihan liian kalliita. Lisäksi esim nuo 500 sarjan stereo mallit pesee volvon ketteryydessä mennen tullen. Huoltokin kohtuu lähellä. Hinta vaan on tuon sarjankoneissa tunteihin nähden edullinen. Mikä lienee noissa se akilleen kantapää?
Raskaan sarjan ammattilaiset tekevät työt CAT-pyöräkuormaajilla.
Se minkä hinnassa joutuu maksamaan halpakoneisiin verrattuna, tulee varmasti tuplana takaisin työn sujuvuuden kautta.
Juu ja ko muistaa aina vaihtaa uutee hyvisä ajoon ennenko takuu päättyyy...!
Ei oo vielä yhdessäkään catissa ollut ees takuuta ja hyvin on toiminut ;D Mut vasta tuossa 336D pillarin kaivurissa millä tänään kaivoin koko päivän on semmosta tekemisen makua kun 5 kauhallista laittaa ERT:ien kyytiin niin on kukku päällä kuorma.. Ei siinäkään vissiin enää takuu ole voimassa mutta ei oo kuulemma remonttiakaan ollut.. Omistajan mukaan ainoita koneita kivihommiin noi pillarit pidemmän päälle :P
Kulä se kuakkimisee sopii, mu kaivamisesta ei tu mittäääääääääääää................................................!
Jaa kyl multa on onnistunut ;D Parhaita koneita kaivaa..
Sullon paaaaljo joutilasta aikaa ja vähempi tarkkaa kaivettavaa....!`? :o
Taikka sitte et muilloo päässy kaivaa..........................................................................! ;)
-
Raatilaisilla kokemuksia otsikon maansiirtokoneista. Etupäässä kauhakuormaajista. Kokoluokkaa 8-10TLiebherr.fi sivuilta ei paljoa irronut. Kone tulis etupäässä kiinteistö hommiin. Volvot hyviä ja vahvoja mutta tunteihin nähden ihan liian kalliita. Lisäksi esim nuo 500 sarjan stereo mallit pesee volvon ketteryydessä mennen tullen. Huoltokin kohtuu lähellä. Hinta vaan on tuon sarjankoneissa tunteihin nähden edullinen. Mikä lienee noissa se akilleen kantapää?
Raskaan sarjan ammattilaiset tekevät työt CAT-pyöräkuormaajilla.
Se minkä hinnassa joutuu maksamaan halpakoneisiin verrattuna, tulee varmasti tuplana takaisin työn sujuvuuden kautta.
Juu ja ko muistaa aina vaihtaa uutee hyvisä ajoon ennenko takuu päättyyy...!
Ei oo vielä yhdessäkään catissa ollut ees takuuta ja hyvin on toiminut ;D Mut vasta tuossa 336D pillarin kaivurissa millä tänään kaivoin koko päivän on semmosta tekemisen makua kun 5 kauhallista laittaa ERT:ien kyytiin niin on kukku päällä kuorma.. Ei siinäkään vissiin enää takuu ole voimassa mutta ei oo kuulemma remonttiakaan ollut.. Omistajan mukaan ainoita koneita kivihommiin noi pillarit pidemmän päälle :P
Kulä se kuakkimisee sopii, mu kaivamisesta ei tu mittäääääääääääää................................................!
Jaa kyl multa on onnistunut ;D Parhaita koneita kaivaa..
Sullon paaaaljo joutilasta aikaa ja vähempi tarkkaa kaivettavaa....!`? :o
Taikka sitte et muilloo päässy kaivaa..........................................................................! ;)
Jaa no mikä nyt sitten on tarkkaa.. Vesijohdon selkää pitkin pystyy ihan hyvin kaivamaan rikkomatta sitä.. Brandyä pystyy kaatamaan lasiin pullosta pihtien kanssa.. Doosani ja hyundai on ainakin ihan paskoja catteihin verraten.. Hitachi on se paras kyllä sen myönnän ;D Eikä oo kyllä hitaaksi kukaan moittinut mun kaivuutahtia..
-
Raatilaisilla kokemuksia otsikon maansiirtokoneista. Etupäässä kauhakuormaajista. Kokoluokkaa 8-10TLiebherr.fi sivuilta ei paljoa irronut. Kone tulis etupäässä kiinteistö hommiin. Volvot hyviä ja vahvoja mutta tunteihin nähden ihan liian kalliita. Lisäksi esim nuo 500 sarjan stereo mallit pesee volvon ketteryydessä mennen tullen. Huoltokin kohtuu lähellä. Hinta vaan on tuon sarjankoneissa tunteihin nähden edullinen. Mikä lienee noissa se akilleen kantapää?
Raskaan sarjan ammattilaiset tekevät työt CAT-pyöräkuormaajilla.
Se minkä hinnassa joutuu maksamaan halpakoneisiin verrattuna, tulee varmasti tuplana takaisin työn sujuvuuden kautta.
Juu ja ko muistaa aina vaihtaa uutee hyvisä ajoon ennenko takuu päättyyy...!
Ei oo vielä yhdessäkään catissa ollut ees takuuta ja hyvin on toiminut ;D Mut vasta tuossa 336D pillarin kaivurissa millä tänään kaivoin koko päivän on semmosta tekemisen makua kun 5 kauhallista laittaa ERT:ien kyytiin niin on kukku päällä kuorma.. Ei siinäkään vissiin enää takuu ole voimassa mutta ei oo kuulemma remonttiakaan ollut.. Omistajan mukaan ainoita koneita kivihommiin noi pillarit pidemmän päälle :P
Kulä se kuakkimisee sopii, mu kaivamisesta ei tu mittäääääääääääää................................................!
Jaa kyl multa on onnistunut ;D Parhaita koneita kaivaa..
Sullon paaaaljo joutilasta aikaa ja vähempi tarkkaa kaivettavaa....!`? :o
Taikka sitte et muilloo päässy kaivaa..........................................................................! ;)
Jaa no mikä nyt sitten on tarkkaa.. Vesijohdon selkää pitkin pystyy ihan hyvin kaivamaan rikkomatta sitä.. Brandyä pystyy kaatamaan lasiin pullosta pihtien kanssa.. Doosani ja hyundai on ainakin ihan paskoja catteihin verraten.. Hitachi on se paras kyllä sen myönnän ;D Eikä oo kyllä hitaaksi kukaan moittinut mun kaivuutahtia..
Vieläkö muuten hitaastilla pitää sillee soutaa kun kuokkii? Meinaan mullakun on tapana kaivella silleen niinkun mettäkoneen minivivuilla eli on kahvan varret tossa peukalon ja etusormen välissä. Niin nuo hitaastin vivut tarvii liikaa liikettä meikäläisen tottumuksiin. Mutta en olekkaan uusilla päässy tonkiin.
-
Raatilaisilla kokemuksia otsikon maansiirtokoneista. Etupäässä kauhakuormaajista. Kokoluokkaa 8-10TLiebherr.fi sivuilta ei paljoa irronut. Kone tulis etupäässä kiinteistö hommiin. Volvot hyviä ja vahvoja mutta tunteihin nähden ihan liian kalliita. Lisäksi esim nuo 500 sarjan stereo mallit pesee volvon ketteryydessä mennen tullen. Huoltokin kohtuu lähellä. Hinta vaan on tuon sarjankoneissa tunteihin nähden edullinen. Mikä lienee noissa se akilleen kantapää?
Raskaan sarjan ammattilaiset tekevät työt CAT-pyöräkuormaajilla.
Se minkä hinnassa joutuu maksamaan halpakoneisiin verrattuna, tulee varmasti tuplana takaisin työn sujuvuuden kautta.
Juu ja ko muistaa aina vaihtaa uutee hyvisä ajoon ennenko takuu päättyyy...!
Ei oo vielä yhdessäkään catissa ollut ees takuuta ja hyvin on toiminut ;D Mut vasta tuossa 336D pillarin kaivurissa millä tänään kaivoin koko päivän on semmosta tekemisen makua kun 5 kauhallista laittaa ERT:ien kyytiin niin on kukku päällä kuorma.. Ei siinäkään vissiin enää takuu ole voimassa mutta ei oo kuulemma remonttiakaan ollut.. Omistajan mukaan ainoita koneita kivihommiin noi pillarit pidemmän päälle :P
Kulä se kuakkimisee sopii, mu kaivamisesta ei tu mittäääääääääääää................................................!
Jaa kyl multa on onnistunut ;D Parhaita koneita kaivaa..
Sullon paaaaljo joutilasta aikaa ja vähempi tarkkaa kaivettavaa....!`? :o
Taikka sitte et muilloo päässy kaivaa..........................................................................! ;)
Jaa no mikä nyt sitten on tarkkaa.. Vesijohdon selkää pitkin pystyy ihan hyvin kaivamaan rikkomatta sitä.. Brandyä pystyy kaatamaan lasiin pullosta pihtien kanssa.. Doosani ja hyundai on ainakin ihan paskoja catteihin verraten.. Hitachi on se paras kyllä sen myönnän ;D Eikä oo kyllä hitaaksi kukaan moittinut mun kaivuutahtia..
Vieläkö muuten hitaastilla pitää sillee soutaa kun kuokkii? Meinaan mullakun on tapana kaivella silleen niinkun mettäkoneen minivivuilla eli on kahvan varret tossa peukalon ja etusormen välissä. Niin nuo hitaastin vivut tarvii liikaa liikettä meikäläisen tottumuksiin. Mutta en olekkaan uusilla päässy tonkiin.
Vanhojen hitachien kehumista en ihan aina ymmärrä mut uudet on kyllä luhnakoita.. tosin moottoreissa on menty taaksepäin,,, ihan joka kamppeessa