Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kaaleppi - 12.09.14 - klo:20:03

Otsikko: Dumpperivaunu
Kirjoitti: kaaleppi - 12.09.14 - klo:20:03
Kokemukset ja näkemykset, jos laittaa isompien kivien ajoon vaunun niin mitä luokkaa pitää olla ainevahvuus pohjassa ja laidoissa?
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 12.09.14 - klo:20:06
Kokemukset ja näkemykset, jos laittaa isompien kivien ajoon vaunun niin mitä luokkaa pitää olla ainevahvuus pohjassa ja laidoissa?
Pohja vähintään 10mm hardoxia ja kyljet jotain 8mm hardoxia.. Riippuu toki kuinka hurja kaivurikuski..   
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: kylmis - 12.09.14 - klo:20:29
Minkälaisia dumpperivaunuja tai yleensä vahvempia maansiirtovaunuja on porukalla käytössä. Nämä tavanomaiset kärryt on aika haperoa tekoa kivien ajossa ja tarkkana saa olla, että saa pidettyä vahinkoprosentin pienenä.
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 12.09.14 - klo:20:34
Minkälaisia dumpperivaunuja tai yleensä vahvempia maansiirtovaunuja on porukalla käytössä. Nämä tavanomaiset kärryt on aika haperoa tekoa kivien ajossa ja tarkkana saa olla, että saa pidettyä vahinkoprosentin pienenä.
Pohja 8mm hardoxia, kyljet 6mm hardoxia eli tämmöset ovat: http://lmr.lv/en/catalog/semitrailers/semitrailers-lmr-20.html   8)  Ei oo ollut murheita  ;)
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: kaaleppi - 12.09.14 - klo:20:58
Vehkeellä olis siis tarkotus ajaa mm. isommat etukuormaajalla ja kaivinkoneilla noukitut kivet ja rikki räjäytettyjä murkuloita sun muuta raakaa tavaraa. 8mm kuulostaa vielä hepposelta.
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 12.09.14 - klo:21:02
Vehkeellä olis siis tarkotus ajaa mm. isommat etukuormaajalla ja kaivinkoneilla noukitut kivet ja rikki räjäytettyjä murkuloita sun muuta raakaa tavaraa. 8mm kuulostaa vielä hepposelta.
No kyllä se vielä on kestänyt kun tukirautoja on tarpeeksi pohjassa.. Mutta kyllähän louhoslavat on 10mm ylöspäin..
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: Toivo Tonta - 12.09.14 - klo:21:15
Vehkeellä olis siis tarkotus ajaa mm. isommat etukuormaajalla ja kaivinkoneilla noukitut kivet ja rikki räjäytettyjä murkuloita sun muuta raakaa tavaraa. 8mm kuulostaa vielä hepposelta.
Mihin se räjäytetty murkula räjähtää :o ;D
Mikähän ton kipon vahvuus on?
https://www.youtube.com/watch?v=TW0aBrEqecc
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: SAS - 12.09.14 - klo:21:26
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 12.09.14 - klo:21:44
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Vieppä murskalle maata mukana  ;D   Ei tartte toista kuormaa viedä... Mutta eipä tuo hankalaa ole nätisti kiviä lavalle laskea mutta kyllä 120 tuhtin pellipohja on entinen alle viikossa jos sillä oikeesti louhosta ajais..
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: jariman - 12.09.14 - klo:21:55
Dumpperin hommia, jos pohjat kestää työmaalla dumpperia,
Ja kaivinkone luokkaa +20tn, soitto maanrakennusurakoitsijalle,
Saapi aika joutuin louheen kulkeen
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: SKN - 12.09.14 - klo:22:00
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)

Nosteliko se ne käsin sinne vai miten Tuhtin mellapellipohja kesti?????

Yhdyssana
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: kylmis - 12.09.14 - klo:22:02
Ei varmaan tullut kalliiksi tuo nysvääminen. Tollainhan ne hommat tehtiin luha-aikana meilläkin, mutta ei enää.
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: antti-x - 12.09.14 - klo:22:09
Sekin on tietty aika suhteellista että mitä kestämisellä tarkoitetaan. Eli oman kokemuksen mukaan ohuesta ja pehmeästä tavarasta tehty maakärri menee herkästi kuperaksi vähän joka suuntaan, mutta ei se kovasti haittaa jos kippi nousee tarpeeksi pystyyn (eli pohjan ei tarvitse olla viivasuora että tyhjentyisi) eikä mitään lisälaitoja tarvitse sovittaa (eikä perälaidan tarvitse olla vesitiivis). Sitten se on liian ohutta jos suorastaan repeää. :)
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: SKN - 12.09.14 - klo:22:11
Sekin on tietty aika suhteellista että mitä kestämisellä tarkoitetaan. Eli oman kokemuksen mukaan ohuesta ja pehmeästä tavarasta tehty maakärri menee herkästi kuperaksi vähän joka suuntaan, mutta ei se kovasti haittaa jos kippi nousee tarpeeksi pystyyn eikä mitään lisälaitoja tarvitse sovittaa (eikä perälaidan tarvitse olla vesitiivis). Sitten se on liian ohutta jos suorastaan repeää. :)

Mää vedän Putin-kortin esiin. Tykkiteli ja pommin kestävä lava ja hinta naurettava.

Tykkää, vai miten ne siellä lärviksessä laittelee eetteriin.
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: Varjo79 - 12.09.14 - klo:22:22
Mites isoja mölttejä siine laitetaan/ olis tarkoituslaittaa. Tommoset 2 m3 Kivet kun luiskahtelee kauhasta koittelee kyllä kärryä. Joo ja minä en asettele vaan pudottelen säästyy aikaa ::) Niin katto sitte että on tarpeeks avara se laidan väli. Meinaan Chieftain dumppi vaunun laita jää liianmatalalle se on sitte kiva kun se reilun 2 m3 kivi on siellä laidanvälissä jumissa >:( Muutoin olen kyllä pitänyt tuosta kärrystä. Kippi nostaa enemmän mitä kyytiin saa sopiin ja on tukeva. Onhan tuokin lommoilla mutta kestää.
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: Realisti - 12.09.14 - klo:22:46
10mm pohjaan ja 8mm seiniin hardox 500 niin alkaa kestämään jo aikalailla, savolaisille pellonraivaajille pari tuollaista olen myynytkin.
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: SKN - 12.09.14 - klo:23:03
10mm pohjaan ja 8mm seiniin hardox 500 niin alkaa kestämään jo aikalailla, savolaisille pellonraivaajille pari tuollaista olen myynytkin.

(http://drumbent.com/photos/bikes/bigtrailer/113_1324.JPG)

Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: JSK - 12.09.14 - klo:23:12
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/mercedes-benz-3538-8x8-bender-dumper-19-m3-ag-nijmegen/199041182.html
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: roadman - 13.09.14 - klo:07:20
Kokemukset ja näkemykset, jos laittaa isompien kivien ajoon vaunun niin mitä luokkaa pitää olla ainevahvuus pohjassa ja laidoissa?

Tuosta. ajaa niin kauna kuin kulkee ja pistää sitten nivelestä poikki ja tr perään.

http://www.nettikone.com/volvo/dr-860/1288674
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: klapikasa - 13.09.14 - klo:08:18
Miten paljon louhosta ajotte ajaa? 500 000m3 niin ehkä ymmärrän että pitää olla, mutta jos satunaisesti, niin painoa ja nostaa hintaa, eipä muuta hyötyä. Ja jos paikallisesti pellonraivaus, dumpperi olis asiaa. Ja te ette kuitenkaa mene ajamaan tunellityömaille missä ne lastaa pyöräkonella ja sivukaatokippavalla kauhalla, se koetelee lavoja. Mä joudun lastaa kiviä ja louhosta, satunnaisesti, ja ajetaan ne ihan normi maalavalla. Kun osaa laitaa ne kivet , tiputtamatta niin ohuempikin kestää.

Edelisessä elämäässä ajoin teko 14tonnisella, siis ne aidot venakkolasella, ja siinä vakiopohja ja kesti se louheajoa, särkymättä. Ja aijoin aika paljon, ympäri vuoden.
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: Oksa - 13.09.14 - klo:08:46
ei kait sentäs järjen käyttö tuossakaan hommassa ole kiellettyä?                     kaiken saa paskaks jos oikein yrittää.
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: Varjo79 - 13.09.14 - klo:09:23
ei kait sentäs järjen käyttö tuossakaan hommassa ole kiellettyä?                     kaiken saa paskaks jos oikein yrittää.
Ei ole kiellettyä ei mutta joskus aina lipsahtaa. Ajeltiin tossa taannoin semmosta mäki musaa yhdeltä tontilta. Isommat kivet mitä viljakärryllä isäntä vei oli noin 1m3. Niin kauan luonnas ok kunnes kaltevassa kohdassa tommone mötikkä vei puulaidan Tuhtista mennessää ;D Mullakin on toisessa maavaunussa puulaida ei kolise niin pirusti mutta eine oikein pitkäikäiset tahdo olla.
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: kyntaja - 13.09.14 - klo:09:32
Eiköhän normaaliin käyttöön riitä toi 6/4... Jos ylivarovainen niin 8/6...
Itse olen parjänny tolla 6 pohjalla heittämällä...Tosin en ajakkaa päivätöiksi louhetta...
Normaaliin maailvey käyttöön riittää varmaan jo 355 4mm, mut jos haluaa varmuutta niin 450hardox 4mm..
Kiuruvetiset kallion siirtäjät erikseen :D
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: klapikasa - 13.09.14 - klo:15:09
Muistan lapsuudesta kun eräs urakoitsia ajoi kiviä jollain katkaisulla kuorkista tehdyllä lavalla niin oli lankkuja lavan pohjan päälle suojaksi, helppo vaihtaa kun ne menee säpäleeksi.
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: SAS - 13.09.14 - klo:16:17
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Vieppä murskalle maata mukana  ;D   Ei tartte toista kuormaa viedä... Mutta eipä tuo hankalaa ole nätisti kiviä lavalle laskea mutta kyllä 120 tuhtin pellipohja on entinen alle viikossa jos sillä oikeesti louhosta ajais..
Niin oli kyse maatalouden maansiirrosta ei ammattimaisesta murska toiminnasta käsittääkseni?
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: Terminator II - 13.09.14 - klo:18:39
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Vieppä murskalle maata mukana  ;D   Ei tartte toista kuormaa viedä... Mutta eipä tuo hankalaa ole nätisti kiviä lavalle laskea mutta kyllä 120 tuhtin pellipohja on entinen alle viikossa jos sillä oikeesti louhosta ajais..
Niin oli kyse maatalouden maansiirrosta ei ammattimaisesta murska toiminnasta käsittääkseni?

No jos on kärry kauppaan menossa, niin sama ostaa kunnon maansiirto kärry viljakasetilla kuin joku hikinen 120tuhti. Ei tarvii pumpulista petejä tehdä kun kaivurilla lastataan.
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 13.09.14 - klo:20:03
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Vieppä murskalle maata mukana  ;D   Ei tartte toista kuormaa viedä... Mutta eipä tuo hankalaa ole nätisti kiviä lavalle laskea mutta kyllä 120 tuhtin pellipohja on entinen alle viikossa jos sillä oikeesti louhosta ajais..
Niin oli kyse maatalouden maansiirrosta ei ammattimaisesta murska toiminnasta käsittääkseni?
Niin no jos kivet jonnekkin mettään ajaa..
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: SKN - 13.09.14 - klo:20:39
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Vieppä murskalle maata mukana  ;D   Ei tartte toista kuormaa viedä... Mutta eipä tuo hankalaa ole nätisti kiviä lavalle laskea mutta kyllä 120 tuhtin pellipohja on entinen alle viikossa jos sillä oikeesti louhosta ajais..
Niin oli kyse maatalouden maansiirrosta ei ammattimaisesta murska toiminnasta käsittääkseni?
Niin no jos kivet jonnekkin mettään ajaa..

Ei se tajua............ ;D
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: SAS - 13.09.14 - klo:20:56
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Vieppä murskalle maata mukana  ;D   Ei tartte toista kuormaa viedä... Mutta eipä tuo hankalaa ole nätisti kiviä lavalle laskea mutta kyllä 120 tuhtin pellipohja on entinen alle viikossa jos sillä oikeesti louhosta ajais..
Niin oli kyse maatalouden maansiirrosta ei ammattimaisesta murska toiminnasta käsittääkseni?
Niin no jos kivet jonnekkin mettään ajaa..

Ei se tajua............ ;D
Sännä onkin niin helevetin viisas  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: Opelmies - 13.09.14 - klo:20:58
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Vieppä murskalle maata mukana  ;D   Ei tartte toista kuormaa viedä... Mutta eipä tuo hankalaa ole nätisti kiviä lavalle laskea mutta kyllä 120 tuhtin pellipohja on entinen alle viikossa jos sillä oikeesti louhosta ajais..
Niin oli kyse maatalouden maansiirrosta ei ammattimaisesta murska toiminnasta käsittääkseni?
Niin no jos kivet jonnekkin mettään ajaa..

Ei se tajua............ ;D
Sännä onkin niin helevetin viisas  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

No ei oikeastaan, mut ei sua viisaammalta paljoa vaaditakkaan. ;D
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: (O) - 13.09.14 - klo:21:03
10mm pohjaan ja 8mm seiniin hardox 500 niin alkaa kestämään jo aikalailla, savolaisille pellonraivaajille pari tuollaista olen myynytkin.

(http://drumbent.com/photos/bikes/bigtrailer/113_1324.JPG)
niin siis tämä on SASsin maansiirtodumpperi.raaka peli ja suunnitteluun mennyt vuosia ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: SKN - 13.09.14 - klo:21:04
10mm pohjaan ja 8mm seiniin hardox 500 niin alkaa kestämään jo aikalailla, savolaisille pellonraivaajille pari tuollaista olen myynytkin.

(http://drumbent.com/photos/bikes/bigtrailer/113_1324.JPG)
niin siis tämä on SASsin maansiirtodumpperi.raaka peli ja suunnitteluun mennyt vuosia ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 ;D

Just se. ;D
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: (O) - 13.09.14 - klo:21:24
SASsimaista desingiä laidasta laitaan toivottavasti perälauta ei vuoda ;D
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: Varjo79 - 13.09.14 - klo:21:29
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Vieppä murskalle maata mukana  ;D   Ei tartte toista kuormaa viedä... Mutta eipä tuo hankalaa ole nätisti kiviä lavalle laskea mutta kyllä 120 tuhtin pellipohja on entinen alle viikossa jos sillä oikeesti louhosta ajais..
Niin oli kyse maatalouden maansiirrosta ei ammattimaisesta murska toiminnasta käsittääkseni?
Niin no jos kivet jonnekkin mettään ajaa..

Ei se tajua............ ;D
Sännä onkin niin helevetin viisas  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

No ei oikeastaan, mut ei sua viisaammalta paljoa vaaditakkaan. ;D
Kas kas Natossa käypi tuulahdus lipustapäätellen ::)
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: Varjo79 - 13.09.14 - klo:21:50
Mutta juu aiheeseen! Yleisesti ottaen kaikki uudet maakärryt on liikaa hinnoissa jotta ne saisi maksuun ihan pienillä ajolla. Meinaan vain kun mulla on omatekoinen/ käytettynä ostettu kalusto. Niin niilläkin saa ihan kelkkoo että on hinta tienattu :-\
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: SAS - 13.09.14 - klo:21:55
Kunnollinen "louhoskärry maksaa 40-65 th ekua.
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 13.09.14 - klo:22:00
Kunnollinen "louhoskärry maksaa 40-65 th ekua.
20 000€..  Tilaa vaan paksummalla pohjalla..
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: Varjo79 - 13.09.14 - klo:22:11
Kunnollinen "louhoskärry maksaa 40-65 th ekua.
20 000€..  Tilaa vaan paksummalla pohjalla..
Cihieffeä ei taida saada tolla viellä
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: SKN - 13.09.14 - klo:22:12
Kunnollinen "louhoskärry maksaa 40-65 th ekua.
20 000€..  Tilaa vaan paksummalla pohjalla..

Tässäkään SAS ei ole tiedon valtatiellä vaan hakoteillä ja umpihangessa... ;D
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: SAS - 13.09.14 - klo:22:14
Kunnollinen "louhoskärry maksaa 40-65 th ekua.
20 000€..  Tilaa vaan paksummalla pohjalla..

Tässäkään SAS ei ole tiedon valtatiellä vaan hakoteillä ja umpihangessa... ;D
20 th kärryt on maatalouskäyttöön ei louhokselle 60 tonnin kaivurin alle,käsitätkö ?
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: SKN - 13.09.14 - klo:22:17
Kunnollinen "louhoskärry maksaa 40-65 th ekua.
20 000€..  Tilaa vaan paksummalla pohjalla..

Tässäkään SAS ei ole tiedon valtatiellä vaan hakoteillä ja umpihangessa... ;D
20 th kärryt on maatalouskäyttöön ei louhokselle 60 tonnin kaivurin alle,käsitätkö ?

Ei hyvä mies, tässäkin taas ihan pihalla.

Nytkö keskustellaan lavetista?????
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: kylmis - 13.09.14 - klo:22:26
Rupee tuleen toi maanajokin kalliiksi. 10 tonnin Palmsin sai joku aika sitten suoran kaupan tarjouksessa 6500e alv. nolla. Siinä on hinta-laatusuhde vähintään paikallaan. Sai ainakin taannoin 8mm lavan pohjalla. Aivan erilaista ajaa tuolla kiviä kuin sillä perus jyväkärryllä.
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: SAS - 13.09.14 - klo:22:26
Heti tietää ettei skänä ole kaivuripiireissä liikkunut kun puhuu lavetista. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: SKN - 13.09.14 - klo:22:29
Rupee tuleen toi maanajokin kalliiksi. 10 tonnin Palmsin sai joku aika sitten suoran kaupan tarjouksessa 6500e alv. nolla. Siinä on hinta-laatusuhde vähintään paikallaan. Sai ainakin taannoin 8mm lavan pohjalla. Aivan erilaista ajaa tuolla kiviä kuin sillä perus jyväkärryllä.

Eikä se lava mitään mut runko vääntyy ku korkkiruuvi noissa perusrattaissa.
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: kylmis - 13.09.14 - klo:22:37
No sepä se. Huomaa jo viljakuormalla, kun lähtee nostamaan, että taipuu ensin keskeltä ennenkuin etupää lähtee mukaan. Maansiirtolava ei taipuile yhtään mihinkään. Mut ihmeesti on aikojen saatossa maata ajettu noilla perus-Velsoillakin. Kyllä niistä sitten lopuksi telit repesikin... ;D
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: zetor8045 - 13.09.14 - klo:22:39
Kunnollinen "louhoskärry maksaa 40-65 th ekua.
20 000€..  Tilaa vaan paksummalla pohjalla..

Tässäkään SAS ei ole tiedon valtatiellä vaan hakoteillä ja umpihangessa... ;D
20 th kärryt on maatalouskäyttöön ei louhokselle 60 tonnin kaivurin alle,käsitätkö ?
No et sä sinne soveltuvaa kyllä 65 000 eurollakaan eikä niin suuren koneen alta enää traktoreilla ajeta tavaraa :D   30tn koneen alta ajaa vielä nätisti 20th€ kärryllä (järeempi kuin Multivan +30th€ kärryt).. 15 000€ oli pikkusen liian halpa kun aurinko rupes paistamaan lavanreunoista läpi kahden viikon ajon jälkeen.. 
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: welger - 13.09.14 - klo:22:48
Mulla on "louhoslava" tehty vanhasta nestekaasu säiliöstä, 10mm tavaraa+reunoihin vahvikkeet. On kestäny ja muotokin hyvä, kyllä ryskä hommiin pitää olla tollanen järee lava. Tuhteja toinna särkee...
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: Varjo79 - 13.09.14 - klo:22:54
Rupee tuleen toi maanajokin kalliiksi. 10 tonnin Palmsin sai joku aika sitten suoran kaupan tarjouksessa 6500e alv. nolla. Siinä on hinta-laatusuhde vähintään paikallaan. Sai ainakin taannoin 8mm lavan pohjalla. Aivan erilaista ajaa tuolla kiviä kuin sillä perus jyväkärryllä.
Joo mää maksoin tosta käytetystä 16t Chieffestä noin 7000e alv0 Ja olenollut kyllä tyytyväinen. Onhan siinä lommoja ja ruostettakin mutta  ei ole edelleenkään kierossa tuo lava. Eikä yksikään lohkare ole läpäissyt lavaa. Paitsi edellisn omistan aikaan on kauhan kynsi tullut läpi laidan kärryä pystyyn nostettaessa.
Otsikko: Vs: Dumpperivaunu
Kirjoitti: junttieinari - 14.09.14 - klo:20:41
Millainen lava kestää kippailla kiviä kivipoimurilla kyytiin? Kestääkö nuo pienempien vaunujen 5 milliset pohjat?