Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kaaleppi - 12.09.14 - klo:20:03
-
Kokemukset ja näkemykset, jos laittaa isompien kivien ajoon vaunun niin mitä luokkaa pitää olla ainevahvuus pohjassa ja laidoissa?
-
Kokemukset ja näkemykset, jos laittaa isompien kivien ajoon vaunun niin mitä luokkaa pitää olla ainevahvuus pohjassa ja laidoissa?
Pohja vähintään 10mm hardoxia ja kyljet jotain 8mm hardoxia.. Riippuu toki kuinka hurja kaivurikuski..
-
Minkälaisia dumpperivaunuja tai yleensä vahvempia maansiirtovaunuja on porukalla käytössä. Nämä tavanomaiset kärryt on aika haperoa tekoa kivien ajossa ja tarkkana saa olla, että saa pidettyä vahinkoprosentin pienenä.
-
Minkälaisia dumpperivaunuja tai yleensä vahvempia maansiirtovaunuja on porukalla käytössä. Nämä tavanomaiset kärryt on aika haperoa tekoa kivien ajossa ja tarkkana saa olla, että saa pidettyä vahinkoprosentin pienenä.
Pohja 8mm hardoxia, kyljet 6mm hardoxia eli tämmöset ovat: http://lmr.lv/en/catalog/semitrailers/semitrailers-lmr-20.html 8) Ei oo ollut murheita ;)
-
Vehkeellä olis siis tarkotus ajaa mm. isommat etukuormaajalla ja kaivinkoneilla noukitut kivet ja rikki räjäytettyjä murkuloita sun muuta raakaa tavaraa. 8mm kuulostaa vielä hepposelta.
-
Vehkeellä olis siis tarkotus ajaa mm. isommat etukuormaajalla ja kaivinkoneilla noukitut kivet ja rikki räjäytettyjä murkuloita sun muuta raakaa tavaraa. 8mm kuulostaa vielä hepposelta.
No kyllä se vielä on kestänyt kun tukirautoja on tarpeeksi pohjassa.. Mutta kyllähän louhoslavat on 10mm ylöspäin..
-
Vehkeellä olis siis tarkotus ajaa mm. isommat etukuormaajalla ja kaivinkoneilla noukitut kivet ja rikki räjäytettyjä murkuloita sun muuta raakaa tavaraa. 8mm kuulostaa vielä hepposelta.
Mihin se räjäytetty murkula räjähtää :o ;D
Mikähän ton kipon vahvuus on?
https://www.youtube.com/watch?v=TW0aBrEqecc
-
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
-
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Vieppä murskalle maata mukana ;D Ei tartte toista kuormaa viedä... Mutta eipä tuo hankalaa ole nätisti kiviä lavalle laskea mutta kyllä 120 tuhtin pellipohja on entinen alle viikossa jos sillä oikeesti louhosta ajais..
-
Dumpperin hommia, jos pohjat kestää työmaalla dumpperia,
Ja kaivinkone luokkaa +20tn, soitto maanrakennusurakoitsijalle,
Saapi aika joutuin louheen kulkeen
-
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Nosteliko se ne käsin sinne vai miten Tuhtin mellapellipohja kesti?????
Yhdyssana
-
Ei varmaan tullut kalliiksi tuo nysvääminen. Tollainhan ne hommat tehtiin luha-aikana meilläkin, mutta ei enää.
-
Sekin on tietty aika suhteellista että mitä kestämisellä tarkoitetaan. Eli oman kokemuksen mukaan ohuesta ja pehmeästä tavarasta tehty maakärri menee herkästi kuperaksi vähän joka suuntaan, mutta ei se kovasti haittaa jos kippi nousee tarpeeksi pystyyn (eli pohjan ei tarvitse olla viivasuora että tyhjentyisi) eikä mitään lisälaitoja tarvitse sovittaa (eikä perälaidan tarvitse olla vesitiivis). Sitten se on liian ohutta jos suorastaan repeää. :)
-
Sekin on tietty aika suhteellista että mitä kestämisellä tarkoitetaan. Eli oman kokemuksen mukaan ohuesta ja pehmeästä tavarasta tehty maakärri menee herkästi kuperaksi vähän joka suuntaan, mutta ei se kovasti haittaa jos kippi nousee tarpeeksi pystyyn eikä mitään lisälaitoja tarvitse sovittaa (eikä perälaidan tarvitse olla vesitiivis). Sitten se on liian ohutta jos suorastaan repeää. :)
Mää vedän Putin-kortin esiin. Tykkiteli ja pommin kestävä lava ja hinta naurettava.
Tykkää, vai miten ne siellä lärviksessä laittelee eetteriin.
-
Mites isoja mölttejä siine laitetaan/ olis tarkoituslaittaa. Tommoset 2 m3 Kivet kun luiskahtelee kauhasta koittelee kyllä kärryä. Joo ja minä en asettele vaan pudottelen säästyy aikaa ::) Niin katto sitte että on tarpeeks avara se laidan väli. Meinaan Chieftain dumppi vaunun laita jää liianmatalalle se on sitte kiva kun se reilun 2 m3 kivi on siellä laidanvälissä jumissa >:( Muutoin olen kyllä pitänyt tuosta kärrystä. Kippi nostaa enemmän mitä kyytiin saa sopiin ja on tukeva. Onhan tuokin lommoilla mutta kestää.
-
10mm pohjaan ja 8mm seiniin hardox 500 niin alkaa kestämään jo aikalailla, savolaisille pellonraivaajille pari tuollaista olen myynytkin.
-
10mm pohjaan ja 8mm seiniin hardox 500 niin alkaa kestämään jo aikalailla, savolaisille pellonraivaajille pari tuollaista olen myynytkin.
(http://drumbent.com/photos/bikes/bigtrailer/113_1324.JPG)
-
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/mercedes-benz-3538-8x8-bender-dumper-19-m3-ag-nijmegen/199041182.html
-
Kokemukset ja näkemykset, jos laittaa isompien kivien ajoon vaunun niin mitä luokkaa pitää olla ainevahvuus pohjassa ja laidoissa?
Tuosta. ajaa niin kauna kuin kulkee ja pistää sitten nivelestä poikki ja tr perään.
http://www.nettikone.com/volvo/dr-860/1288674
-
Miten paljon louhosta ajotte ajaa? 500 000m3 niin ehkä ymmärrän että pitää olla, mutta jos satunaisesti, niin painoa ja nostaa hintaa, eipä muuta hyötyä. Ja jos paikallisesti pellonraivaus, dumpperi olis asiaa. Ja te ette kuitenkaa mene ajamaan tunellityömaille missä ne lastaa pyöräkonella ja sivukaatokippavalla kauhalla, se koetelee lavoja. Mä joudun lastaa kiviä ja louhosta, satunnaisesti, ja ajetaan ne ihan normi maalavalla. Kun osaa laitaa ne kivet , tiputtamatta niin ohuempikin kestää.
Edelisessä elämäässä ajoin teko 14tonnisella, siis ne aidot venakkolasella, ja siinä vakiopohja ja kesti se louheajoa, särkymättä. Ja aijoin aika paljon, ympäri vuoden.
-
ei kait sentäs järjen käyttö tuossakaan hommassa ole kiellettyä? kaiken saa paskaks jos oikein yrittää.
-
ei kait sentäs järjen käyttö tuossakaan hommassa ole kiellettyä? kaiken saa paskaks jos oikein yrittää.
Ei ole kiellettyä ei mutta joskus aina lipsahtaa. Ajeltiin tossa taannoin semmosta mäki musaa yhdeltä tontilta. Isommat kivet mitä viljakärryllä isäntä vei oli noin 1m3. Niin kauan luonnas ok kunnes kaltevassa kohdassa tommone mötikkä vei puulaidan Tuhtista mennessää ;D Mullakin on toisessa maavaunussa puulaida ei kolise niin pirusti mutta eine oikein pitkäikäiset tahdo olla.
-
Eiköhän normaaliin käyttöön riitä toi 6/4... Jos ylivarovainen niin 8/6...
Itse olen parjänny tolla 6 pohjalla heittämällä...Tosin en ajakkaa päivätöiksi louhetta...
Normaaliin maailvey käyttöön riittää varmaan jo 355 4mm, mut jos haluaa varmuutta niin 450hardox 4mm..
Kiuruvetiset kallion siirtäjät erikseen :D
-
Muistan lapsuudesta kun eräs urakoitsia ajoi kiviä jollain katkaisulla kuorkista tehdyllä lavalla niin oli lankkuja lavan pohjan päälle suojaksi, helppo vaihtaa kun ne menee säpäleeksi.
-
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Vieppä murskalle maata mukana ;D Ei tartte toista kuormaa viedä... Mutta eipä tuo hankalaa ole nätisti kiviä lavalle laskea mutta kyllä 120 tuhtin pellipohja on entinen alle viikossa jos sillä oikeesti louhosta ajais..
Niin oli kyse maatalouden maansiirrosta ei ammattimaisesta murska toiminnasta käsittääkseni?
-
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Vieppä murskalle maata mukana ;D Ei tartte toista kuormaa viedä... Mutta eipä tuo hankalaa ole nätisti kiviä lavalle laskea mutta kyllä 120 tuhtin pellipohja on entinen alle viikossa jos sillä oikeesti louhosta ajais..
Niin oli kyse maatalouden maansiirrosta ei ammattimaisesta murska toiminnasta käsittääkseni?
No jos on kärry kauppaan menossa, niin sama ostaa kunnon maansiirto kärry viljakasetilla kuin joku hikinen 120tuhti. Ei tarvii pumpulista petejä tehdä kun kaivurilla lastataan.
-
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Vieppä murskalle maata mukana ;D Ei tartte toista kuormaa viedä... Mutta eipä tuo hankalaa ole nätisti kiviä lavalle laskea mutta kyllä 120 tuhtin pellipohja on entinen alle viikossa jos sillä oikeesti louhosta ajais..
Niin oli kyse maatalouden maansiirrosta ei ammattimaisesta murska toiminnasta käsittääkseni?
Niin no jos kivet jonnekkin mettään ajaa..
-
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Vieppä murskalle maata mukana ;D Ei tartte toista kuormaa viedä... Mutta eipä tuo hankalaa ole nätisti kiviä lavalle laskea mutta kyllä 120 tuhtin pellipohja on entinen alle viikossa jos sillä oikeesti louhosta ajais..
Niin oli kyse maatalouden maansiirrosta ei ammattimaisesta murska toiminnasta käsittääkseni?
Niin no jos kivet jonnekkin mettään ajaa..
Ei se tajua............ ;D
-
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Vieppä murskalle maata mukana ;D Ei tartte toista kuormaa viedä... Mutta eipä tuo hankalaa ole nätisti kiviä lavalle laskea mutta kyllä 120 tuhtin pellipohja on entinen alle viikossa jos sillä oikeesti louhosta ajais..
Niin oli kyse maatalouden maansiirrosta ei ammattimaisesta murska toiminnasta käsittääkseni?
Niin no jos kivet jonnekkin mettään ajaa..
Ei se tajua............ ;D
Sännä onkin niin helevetin viisas ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Vieppä murskalle maata mukana ;D Ei tartte toista kuormaa viedä... Mutta eipä tuo hankalaa ole nätisti kiviä lavalle laskea mutta kyllä 120 tuhtin pellipohja on entinen alle viikossa jos sillä oikeesti louhosta ajais..
Niin oli kyse maatalouden maansiirrosta ei ammattimaisesta murska toiminnasta käsittääkseni?
Niin no jos kivet jonnekkin mettään ajaa..
Ei se tajua............ ;D
Sännä onkin niin helevetin viisas ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
No ei oikeastaan, mut ei sua viisaammalta paljoa vaaditakkaan. ;D
-
10mm pohjaan ja 8mm seiniin hardox 500 niin alkaa kestämään jo aikalailla, savolaisille pellonraivaajille pari tuollaista olen myynytkin.
(http://drumbent.com/photos/bikes/bigtrailer/113_1324.JPG)
niin siis tämä on SASsin maansiirtodumpperi.raaka peli ja suunnitteluun mennyt vuosia ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
10mm pohjaan ja 8mm seiniin hardox 500 niin alkaa kestämään jo aikalailla, savolaisille pellonraivaajille pari tuollaista olen myynytkin.
(http://drumbent.com/photos/bikes/bigtrailer/113_1324.JPG)
niin siis tämä on SASsin maansiirtodumpperi.raaka peli ja suunnitteluun mennyt vuosia ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D
Just se. ;D
-
SASsimaista desingiä laidasta laitaan toivottavasti perälauta ei vuoda ;D
-
Jos oikein on typerä kaivurikuski niin ei kestä mikään.Eräällä navettatyömaalla viime kesänä kaikki tavara ajettiin Tuhti 120 ja hyvin onnistu.Kaivuri kuski oli ammattimies eli teki suurille kiville pedin maasta ja sitten laittoi kiven kyytiin ja isommat aina peräosaan.Oli kaivurikuskilla kokemusta kymmeniä vuosia.Voi kun nämä nuoret klopit oppisivat joskus noin kaivamaan. ;)
Vieppä murskalle maata mukana ;D Ei tartte toista kuormaa viedä... Mutta eipä tuo hankalaa ole nätisti kiviä lavalle laskea mutta kyllä 120 tuhtin pellipohja on entinen alle viikossa jos sillä oikeesti louhosta ajais..
Niin oli kyse maatalouden maansiirrosta ei ammattimaisesta murska toiminnasta käsittääkseni?
Niin no jos kivet jonnekkin mettään ajaa..
Ei se tajua............ ;D
Sännä onkin niin helevetin viisas ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
No ei oikeastaan, mut ei sua viisaammalta paljoa vaaditakkaan. ;D
Kas kas Natossa käypi tuulahdus lipustapäätellen ::)
-
Mutta juu aiheeseen! Yleisesti ottaen kaikki uudet maakärryt on liikaa hinnoissa jotta ne saisi maksuun ihan pienillä ajolla. Meinaan vain kun mulla on omatekoinen/ käytettynä ostettu kalusto. Niin niilläkin saa ihan kelkkoo että on hinta tienattu :-\
-
Kunnollinen "louhoskärry maksaa 40-65 th ekua.
-
Kunnollinen "louhoskärry maksaa 40-65 th ekua.
20 000€.. Tilaa vaan paksummalla pohjalla..
-
Kunnollinen "louhoskärry maksaa 40-65 th ekua.
20 000€.. Tilaa vaan paksummalla pohjalla..
Cihieffeä ei taida saada tolla viellä
-
Kunnollinen "louhoskärry maksaa 40-65 th ekua.
20 000€.. Tilaa vaan paksummalla pohjalla..
Tässäkään SAS ei ole tiedon valtatiellä vaan hakoteillä ja umpihangessa... ;D
-
Kunnollinen "louhoskärry maksaa 40-65 th ekua.
20 000€.. Tilaa vaan paksummalla pohjalla..
Tässäkään SAS ei ole tiedon valtatiellä vaan hakoteillä ja umpihangessa... ;D
20 th kärryt on maatalouskäyttöön ei louhokselle 60 tonnin kaivurin alle,käsitätkö ?
-
Kunnollinen "louhoskärry maksaa 40-65 th ekua.
20 000€.. Tilaa vaan paksummalla pohjalla..
Tässäkään SAS ei ole tiedon valtatiellä vaan hakoteillä ja umpihangessa... ;D
20 th kärryt on maatalouskäyttöön ei louhokselle 60 tonnin kaivurin alle,käsitätkö ?
Ei hyvä mies, tässäkin taas ihan pihalla.
Nytkö keskustellaan lavetista?????
-
Rupee tuleen toi maanajokin kalliiksi. 10 tonnin Palmsin sai joku aika sitten suoran kaupan tarjouksessa 6500e alv. nolla. Siinä on hinta-laatusuhde vähintään paikallaan. Sai ainakin taannoin 8mm lavan pohjalla. Aivan erilaista ajaa tuolla kiviä kuin sillä perus jyväkärryllä.
-
Heti tietää ettei skänä ole kaivuripiireissä liikkunut kun puhuu lavetista. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Rupee tuleen toi maanajokin kalliiksi. 10 tonnin Palmsin sai joku aika sitten suoran kaupan tarjouksessa 6500e alv. nolla. Siinä on hinta-laatusuhde vähintään paikallaan. Sai ainakin taannoin 8mm lavan pohjalla. Aivan erilaista ajaa tuolla kiviä kuin sillä perus jyväkärryllä.
Eikä se lava mitään mut runko vääntyy ku korkkiruuvi noissa perusrattaissa.
-
No sepä se. Huomaa jo viljakuormalla, kun lähtee nostamaan, että taipuu ensin keskeltä ennenkuin etupää lähtee mukaan. Maansiirtolava ei taipuile yhtään mihinkään. Mut ihmeesti on aikojen saatossa maata ajettu noilla perus-Velsoillakin. Kyllä niistä sitten lopuksi telit repesikin... ;D
-
Kunnollinen "louhoskärry maksaa 40-65 th ekua.
20 000€.. Tilaa vaan paksummalla pohjalla..
Tässäkään SAS ei ole tiedon valtatiellä vaan hakoteillä ja umpihangessa... ;D
20 th kärryt on maatalouskäyttöön ei louhokselle 60 tonnin kaivurin alle,käsitätkö ?
No et sä sinne soveltuvaa kyllä 65 000 eurollakaan eikä niin suuren koneen alta enää traktoreilla ajeta tavaraa :D 30tn koneen alta ajaa vielä nätisti 20th€ kärryllä (järeempi kuin Multivan +30th€ kärryt).. 15 000€ oli pikkusen liian halpa kun aurinko rupes paistamaan lavanreunoista läpi kahden viikon ajon jälkeen..
-
Mulla on "louhoslava" tehty vanhasta nestekaasu säiliöstä, 10mm tavaraa+reunoihin vahvikkeet. On kestäny ja muotokin hyvä, kyllä ryskä hommiin pitää olla tollanen järee lava. Tuhteja toinna särkee...
-
Rupee tuleen toi maanajokin kalliiksi. 10 tonnin Palmsin sai joku aika sitten suoran kaupan tarjouksessa 6500e alv. nolla. Siinä on hinta-laatusuhde vähintään paikallaan. Sai ainakin taannoin 8mm lavan pohjalla. Aivan erilaista ajaa tuolla kiviä kuin sillä perus jyväkärryllä.
Joo mää maksoin tosta käytetystä 16t Chieffestä noin 7000e alv0 Ja olenollut kyllä tyytyväinen. Onhan siinä lommoja ja ruostettakin mutta ei ole edelleenkään kierossa tuo lava. Eikä yksikään lohkare ole läpäissyt lavaa. Paitsi edellisn omistan aikaan on kauhan kynsi tullut läpi laidan kärryä pystyyn nostettaessa.
-
Millainen lava kestää kippailla kiviä kivipoimurilla kyytiin? Kestääkö nuo pienempien vaunujen 5 milliset pohjat?