Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: W124 - 09.09.14 - klo:11:20
-
Perkins 4.236, 6000 h ajettu. Tuntuu, että on alkanut pölläytellä putkesta. Olisiko vielä harmahtavaa... lisäksi huohotinputki tiputtaa oljyä. Kun kone lepäilee yön yli, niin hallin lattialla on merkki huohottimen alapuolella. Vuosimalli on 1990, pitääkö tässä jo valmistautua koneremonttiin. Koneen käydessä huohottimesta tulee vaimea puhallus. Ja tuo 4.236 on siis 3,8 litrainen nelosturbo.
-
Perkins 4.236, 6000 h ajettu. Tuntuu, että on alkanut pölläytellä putkesta. Olisiko vielä harmahtavaa... lisäksi huohotinputki tiputtaa oljyä. Kun kone lepäilee yön yli, niin hallin lattialla on merkki huohottimen alapuolella. Vuosimalli on 1990, pitääkö tässä jo valmistautua koneremonttiin. Koneen käydessä huohottimesta tulee vaimea puhallus. Ja tuo 4.236 on siis 3,8 litrainen nelosturbo.
liian kevyillä töillä ollu :-\ :-\ :-\ :-\
-
Perkins 4.236, 6000 h ajettu. Tuntuu, että on alkanut pölläytellä putkesta. Olisiko vielä harmahtavaa... lisäksi huohotinputki tiputtaa oljyä. Kun kone lepäilee yön yli, niin hallin lattialla on merkki huohottimen alapuolella. Vuosimalli on 1990, pitääkö tässä jo valmistautua koneremonttiin. Koneen käydessä huohottimesta tulee vaimea puhallus. Ja tuo 4.236 on siis 3,8 litrainen nelosturbo.
liian kevyillä töillä ollu :-\ :-\ :-\ :-\
syksyllä on viljakärryjen kanssa ainakin ollut tiukoilla. Muuten kyllä kevyitä etukuormaajatöitä.
-
Mikä oljy käytössä ?
-
Mikä oljy käytössä ?
Heti arvasit..universal eli joku harvella shell?
-
Mikä oljy käytössä ?
Mobil 15w40.
Ensimmäiset 10 vuotta ajettiin farmoililla.
-
öljyt on ollu ihan asialliset :) :) :) :)
-
Farmoil on vastaus huohotukseen.
-
Farmoil on vastaus huohotukseen.
vai olisko sittenki perkins
-
Yksi tuollainen täälläkin kalisee. Ja huohottaa. Tainnut tehdä sitä viimeiset 5000 h. Sitä edeltävät 6500 h oli vähän siistimpi.
En ole viitsinyt tuolle mitään muuta tehdä, kansi (=venttiilit) ja turbo laitettiin. Eiköhän tuo vielä yhden 5000 h lisääkin pyörine ... ei tunnu muuttuvan sen pahemmaksikaan. Todellinen öljynkulutus on kuitenkin vielä kohtuuden rajoissa.
Kones merkkaa reviiriään muutenkin niin runsaasti, että huohottimesta tuleva ei erotu :-)
-
Täällä kanssa kyseisellä moottorilla oleva fergu vuotaa ja syö öljyä jonkin verran. Keväällä kun vaihdoin 15w-40 öljyt niin huohotinputkesta alkoi tulla öljyä aika reilusti ja turbo otettiin irti ja kävin pajalla sen kanssa. Ei mitään vikaa siinä. Venttiilikopan kun aukaisi niin löytyi syyllinen venttiileille tulevan öljykanavan päältä oli lähtenyt pieni ruuvi pois ja oli jäänyt ventiilikannelle killumaan, eikä ollut onneksi mennyt venttiilikoneistoon tms. mikä olisi tietänyt isoa remonttia. Sama ruuvi laitettiin takaisin paikoilleen kierrelukitteen kanssa ja ongelma loppui siihen. Mutta edelleen moottorin öljytilannetta pitää katella aika usein ja lisäillä tarvittaessa. Litra kuukkaudessa keskimäärin...
-
Sylinterit saa varmimmin kiillottumaan kun käyttää universalöljyä. ;D
-
Sylinterit saa varmimmin kiillottumaan kun käyttää universalöljyä. ;D
Missä niitä universuja uskaltaa käyttää jos ei moottorissa :P
-
Perkin valmiiksi väljä ei rautajauho öljyn seassa haittaa.
Putket soikeat. Yleinen vika perskiiselissä vakiona. Täydelisen konerempan jälkeen laukia kytkin ja sitten perä.
-
Perkin valmiiksi väljä ei rautajauho öljyn seassa haittaa.
Putket soikeat. Yleinen vika perskiiselissä vakiona. Täydelisen konerempan jälkeen laukia kytkin ja sitten perä.
Oho uutta tietoa. Tälläkin hetkellä kuusi perkinssin moottorilla olevaa konetta pihassa ja yhdestäkään ei ole konetta aukaistu. Neljässä niissä alkaa olemaan 10000 tuntia mittarissa ja vielä näitä hitaita tunteja. Tuskin uuden kamppeen sisukiisseli yhtä vähällä päästää. Jos päästää niin ylistän kyllä suuresti.
-
Perkin valmiiksi väljä ei rautajauho öljyn seassa haittaa.
Putket soikeat. Yleinen vika perskiiselissä vakiona. Täydelisen konerempan jälkeen laukia kytkin ja sitten perä.
Täh! Mistä lähtien kytkin tahi perä on ollu moottorin varusteita? En ole sen enempää Perkinssin puolesta tai vastaan, päinvastoin.
-
Soikeaputkiset leikkasivat kiinni jo melko uutena. Taisivat pääsääntöisesti olla A4 248
-
se universaali olis sopivaa uutena jäteöljyastiaan. ja uutta dieselmoottoria ei pitäisi alkuun ajaa liian hyvillä öljyillä.
-
Sylinterit saa varmimmin kiillottumaan kun käyttää universalöljyä. ;D
Missä niitä universuja uskaltaa käyttää jos ei moottorissa :P
Tippakannussa? ???
-
Perkin valmiiksi väljä ei rautajauho öljyn seassa haittaa.
Putket soikeat. Yleinen vika perskiiselissä vakiona. Täydelisen konerempan jälkeen laukia kytkin ja sitten perä.
Oho uutta tietoa. Tälläkin hetkellä kuusi perkinssin moottorilla olevaa konetta pihassa ja yhdestäkään ei ole konetta aukaistu. Neljässä niissä alkaa olemaan 10000 tuntia mittarissa ja vielä näitä hitaita tunteja. Tuskin uuden kamppeen sisukiisseli yhtä vähällä päästää. Jos päästää niin ylistän kyllä suuresti.
Onko jokaisen perkinsin alla öljyntorjuntamatto kun pihalla seisovat?
-
Sylinterit saa varmimmin kiillottumaan kun käyttää universalöljyä. ;D
Missä niitä universuja uskaltaa käyttää jos ei moottorissa :P
Tippakannussa? ???
Toki, mutta jos ajatellaan niitä kohteita mihin tarkoitettu.
-
Ei noi perkinsit alleen laske(7kpl).Yks vallu ennen täys remppaa sai koko pihan öljysoraks.
-
Perkins 4.236, 6000 h ajettu. Tuntuu, että on alkanut pölläytellä putkesta. Olisiko vielä harmahtavaa... lisäksi huohotinputki tiputtaa oljyä. Kun kone lepäilee yön yli, niin hallin lattialla on merkki huohottimen alapuolella. Vuosimalli on 1990, pitääkö tässä jo valmistautua koneremonttiin. Koneen käydessä huohottimesta tulee vaimea puhallus. Ja tuo 4.236 on siis 3,8 litrainen nelosturbo.
Onks toi niinkus 3070?
-
Perkins 4.236, 6000 h ajettu. Tuntuu, että on alkanut pölläytellä putkesta. Olisiko vielä harmahtavaa... lisäksi huohotinputki tiputtaa oljyä. Kun kone lepäilee yön yli, niin hallin lattialla on merkki huohottimen alapuolella. Vuosimalli on 1990, pitääkö tässä jo valmistautua koneremonttiin. Koneen käydessä huohottimesta tulee vaimea puhallus. Ja tuo 4.236 on siis 3,8 litrainen nelosturbo.
Onks toi niinkus 3070?
Kyllä on ja vielä E
-
Perkins 4.236, 6000 h ajettu. Tuntuu, että on alkanut pölläytellä putkesta. Olisiko vielä harmahtavaa... lisäksi huohotinputki tiputtaa oljyä. Kun kone lepäilee yön yli, niin hallin lattialla on merkki huohottimen alapuolella. Vuosimalli on 1990, pitääkö tässä jo valmistautua koneremonttiin. Koneen käydessä huohottimesta tulee vaimea puhallus. Ja tuo 4.236 on siis 3,8 litrainen nelosturbo.
Onks toi niinkus 3070?
Kyllä on ja vielä E
Ihan ku sillä sammutinhuollon pojalla joka nykyään viihtyy tuolla asiafoorumilla. ;D
Jokos sun on etuakseli porsinu siitä? Entäs ne vaihteet?
-
Perkins 4.236, 6000 h ajettu. Tuntuu, että on alkanut pölläytellä putkesta. Olisiko vielä harmahtavaa... lisäksi huohotinputki tiputtaa oljyä. Kun kone lepäilee yön yli, niin hallin lattialla on merkki huohottimen alapuolella. Vuosimalli on 1990, pitääkö tässä jo valmistautua koneremonttiin. Koneen käydessä huohottimesta tulee vaimea puhallus. Ja tuo 4.236 on siis 3,8 litrainen nelosturbo.
Onks toi niinkus 3070?
Kyllä on ja vielä E
Ihan ku sillä sammutinhuollon pojalla joka nykyään viihtyy tuolla asiafoorumilla. ;D
Jokos sun on etuakseli porsinu siitä? Entäs ne vaihteet?
Että vielä moottorikin :o
-
Perkins 4.236, 6000 h ajettu. Tuntuu, että on alkanut pölläytellä putkesta. Olisiko vielä harmahtavaa... lisäksi huohotinputki tiputtaa oljyä. Kun kone lepäilee yön yli, niin hallin lattialla on merkki huohottimen alapuolella. Vuosimalli on 1990, pitääkö tässä jo valmistautua koneremonttiin. Koneen käydessä huohottimesta tulee vaimea puhallus. Ja tuo 4.236 on siis 3,8 litrainen nelosturbo.
Onks toi niinkus 3070?
Kyllä on ja vielä E
Ihan ku sillä sammutinhuollon pojalla joka nykyään viihtyy tuolla asiafoorumilla. ;D
Jokos sun on etuakseli porsinu siitä? Entäs ne vaihteet?
3070:ssä on kuutosen palikat eli kestää hyvin. E -mallissa ei ole sitä A ja B aluevaihtoa eikä niitä tietokoneita. Kun vain olisi joku saksalainen moottori niin...
-
Tohon universaali ööliin niin ei ole propleemia tullu sen suhteen.
-
se universaali olis sopivaa uutena jäteöljyastiaan. ja uutta dieselmoottoria ei pitäisi alkuun ajaa liian hyvillä öljyillä.
taitaa lähes kaikki kuorma-autot olla uusina merkkihuollon piirissä eivätkä pistä niihin mitään huonoja öljyjä ja silti mennään miljoona kilometriä lähes usein aina...taitaa nuo ohjeet koskea vaan harrikkaa ;) ;D 8) ::)
-
se universaali olis sopivaa uutena jäteöljyastiaan. ja uutta dieselmoottoria ei pitäisi alkuun ajaa liian hyvillä öljyillä.
taitaa lähes kaikki kuorma-autot olla uusina merkkihuollon piirissä eivätkä pistä niihin mitään huonoja öljyjä ja silti mennään miljoona kilometriä lähes usein aina...taitaa nuo ohjeet koskea vaan harrikkaa ;) ;D 8) ::)
Onkos tämä rinnastettavissa siihen että Ala-Perttilässä juodaan vain vastajauhettua, ei edes Presidenttiä, puhumattakaan Kulta-Katriinoista ym. :o
- Sanonpa vain että moottori on kuin kissa, jos sen opettaa hyville ruoille, ei sille huonommat enää sen jälkeen kelpaa. ;D
-
Ei noi perkinsit alleen laske(7kpl).Yks vallu ennen täys remppaa sai koko pihan öljysoraks.
Tosta tulikin mieleen eräs tarina tältä kylältä.Urakoitsija oli lupautunut toiselle rehuntekoon (kelasilppuriaikaa) Tuli jonnulla rehun tekoon. Tilaaja katteli pellon laidalta kuis se homma alkaa sujua. Äkkiä naama valkenee ja alkaa huitoa kauhiasti rehuntekijälle. Pyssäyttää sitten vermeet ja kyselemään isännältä mikä hätänä, ei mulla ole mitään hätää mut sun traktorista on moottoriöljyt loppu. Urakoitsija siihen ihmettelemään kun mitään vuotoa ei näy ulospäin ja mutenkin kone oli päältäpäin öljytön. Isäntä oli silloin töissä vapon sahalla ja siellä valmet merkkine trukki. Sano jotta valmetin moottori öljynkorkeuden tilan tarkistus menee niin, ett kun kupeet alkaa kuivuman niin moottori öljyt on vähissä ja pitää lisätä.
Niin se näkyy olevan molemmissa mezzoissa myös 5000h jälkeen nykyaikanakin..
-
Ei noi perkinsit alleen laske(7kpl).Yks vallu ennen täys remppaa sai koko pihan öljysoraks.
Tosta tulikin mieleen eräs tarina tältä kylältä.Urakoitsija oli lupautunut toiselle rehuntekoon (kelasilppuriaikaa) Tuli jonnulla rehun tekoon. Tilaaja katteli pellon laidalta kuis se homma alkaa sujua. Äkkiä naama valkenee ja alkaa huitoa kauhiasti rehuntekijälle. Pyssäyttää sitten vermeet ja kyselemään isännältä mikä hätänä, ei mulla ole mitään hätää mut sun traktorista on moottoriöljyt loppu. Urakoitsija siihen ihmettelemään kun mitään vuotoa ei näy ulospäin ja mutenkin kone oli päältäpäin öljytön. Isäntä oli silloin töissä vapon sahalla ja siellä valmet merkkine trukki. Sano jotta valmetin moottori öljynkorkeuden tilan tarkistus menee niin, ett kun kupeet alkaa kuivuman niin moottori öljyt on vähissä ja pitää lisätä.
Niin se näkyy olevan molemmissa mezzoissa myös 5000h jälkeen nykyaikanakin..
Kerro mistä se valmettin kone vuotaa? Ja jos tuhansia tunteja samasta kohtaa vuotaa, niin miksi ei ole korjattu? Niitä on 10000-20000h tuntia ajettujakin kuivakylkisiä!
-
Ei noi perkinsit alleen laske(7kpl).Yks vallu ennen täys remppaa sai koko pihan öljysoraks.
Tosta tulikin mieleen eräs tarina tältä kylältä.Urakoitsija oli lupautunut toiselle rehuntekoon (kelasilppuriaikaa) Tuli jonnulla rehun tekoon. Tilaaja katteli pellon laidalta kuis se homma alkaa sujua. Äkkiä naama valkenee ja alkaa huitoa kauhiasti rehuntekijälle. Pyssäyttää sitten vermeet ja kyselemään isännältä mikä hätänä, ei mulla ole mitään hätää mut sun traktorista on moottoriöljyt loppu. Urakoitsija siihen ihmettelemään kun mitään vuotoa ei näy ulospäin ja mutenkin kone oli päältäpäin öljytön. Isäntä oli silloin töissä vapon sahalla ja siellä valmet merkkine trukki. Sano jotta valmetin moottori öljynkorkeuden tilan tarkistus menee niin, ett kun kupeet alkaa kuivuman niin moottori öljyt on vähissä ja pitää lisätä.
Niin se näkyy olevan molemmissa mezzoissa myös 5000h jälkeen nykyaikanakin..
Kerro mistä se valmettin kone vuotaa? Ja jos tuhansia tunteja samasta kohtaa vuotaa, niin miksi ei ole korjattu? Niitä on 10000-20000h tuntia ajettujakin kuivakylkisiä!
Valmetti on tehty ajamista varten! Perkins naapurille leuhkimista varten. ;D
-
Onkos tuo huohotus isokin ongelma,jos kovin häiritsee höyryt niin ongelma poistuu kun tukkii huohotinputken puutapilla. ;D.tosin tilapäisesti.
-
eikös jossain itänihmeessä net johdettu putkella palosarjan luo vai pakoputkeenko ne mäni, en muista enää.
ei huohottannu kone kuumanakaan. savutti vaan.
-
Hyvin monessa autossakin on/oli ns suljettu huohotusjärjestelmä. Huohotinputki päätyy jonnekin kohtaan imusarjaa tms. Näin saadaan sekin sotkettua.
Ei kai siitä pienestä huohotuksesta ole kuin esteettistä haittaa. Saasteiden puoleenkin taitaa useimmilla kuitenkin tulla sieltä pakoputkesta enemmän nokea ja ryönää.
Kertoohan se huohotuksen määrä koneen kunnosta tietysti omaa kieltään, mutta sen nyt tietää muustakin.
-
jos sieltä huohotin putkesta öljyä tippuu kannattaa kyllä katsoa sinne ventiilikopan alle , kuten jo tuossa edellä manittiin , jostakin syystä se keinuvipukoneistoille tulevasta paineputken päästä on niitä pieni ruuvia auennut ja sitten paine menee suoraan venttiilikoppaan ja sitä kautta tiputtaa , ruuvi on niin pieni taas , että se ei laske öljynpainetta, ei ainakaan niin paljoa , että painevalo palaisi.
-
jos sieltä huohotin putkesta öljyä tippuu kannattaa kyllä katsoa sinne ventiilikopan alle , kuten jo tuossa edellä manittiin , jostakin syystä se keinuvipukoneistoille tulevasta paineputken päästä on niitä pieni ruuvia auennut ja sitten paine menee suoraan venttiilikoppaan ja sitä kautta tiputtaa , ruuvi on niin pieni taas , että se ei laske öljynpainetta, ei ainakaan niin paljoa , että painevalo palaisi.
Ok täytyypä kurkata. Pitää ilmeisesti ostaa uusi tiiviste ennen avausta vai meneekö vanhalla?
-
kyllä uusi kannattas laittaa,ei maksa paljoa ja ei tule sitä öljynräivettä sitten moottorin kylkeen.tai sitten laitat silikonia sellasta joka on tarkoitettu öljyn ja lämmönkestävää.
-
kyllä uusi kannattas laittaa,ei maksa paljoa ja ei tule sitä öljynräivettä sitten moottorin kylkeen.tai sitten laitat silikonia sellasta joka on tarkoitettu öljyn ja lämmönkestävää.
Jos vielä saa :P 4.154 seen oli keväällä kaksi olemassa, venttiilinvarren kumeja ei enää ollut. Oli kuulemma Jeesuksen vanha ;D
-
'uusi korkkitiiviste ei paljoa tosiaan maksa... Tosi paskamainen kiristää tuossa moottorissa venttiilikoppa.
-
jahas jessekin on ajellut perkinsillä ;D
Totta ihmeessä saa tiivisteitä,tai saattaa olla että se on tiivistesarja
http://www.ikh.fi/Varaosat_traktorit_ja_tyokoneet/Massey_Ferguson#!8038_8298_8300_tid15798
olettaisin että se on tuo,sopii useaan nelimukiseen kanteen
(http://www.ikh.fi/images/tuotekuvat/kuva300/Tuotekuvat/MF0267_S_1_web.jpg)