Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heinäkenkä - 10.08.14 - klo:21:55
-
On se ihme että noin paksu akseli 60mm napsahtaa poikki . :o
-
On se ihme että noin paksu akseli 60mm napsahtaa poikki . :o
Laassi???
-
On se ihme että noin paksu akseli 60mm napsahtaa poikki . :o
Laassi???
Tai CL aasi?
Aika vähän ollu viimeaikoina kiinni, jos kuvaa oikein tulkitsen.
-
On se ihme että noin paksu akseli 60mm napsahtaa poikki . :o
Laassi???
Tai CL aasi?
Aika vähän ollu viimeaikoina kiinni, jos kuvaa oikein tulkitsen.
Sen verran kii et saa sanoo. ;D
-
Onhan koneessa ylikuormaräikkä jos roottori menee tukkoon ja ulkopään laakerikin oli vielä ehjä ettei ole kierossa tarvinnut ketjupyöräparin kulkea.
-
On se ihme että noin paksu akseli 60mm napsahtaa poikki . :o
Ihan sammaa ihimettelin toissa syksynä.
-
samposta se täytyy olla,muut ei mene rikki ;D
-
On se ihme että noin paksu akseli 60mm napsahtaa poikki . :o
Laassi???
Miten rupeskin just hymyilyttämään melko paljon.. :D ;D
Claassin 250 kanssa on aivan kaikki mahdollista.. Katkeamisen lisäksi akseli saattaa mennä myös kierteelle, on muuten lujassa hammasratas. :P Kiilat saattaa tippua itestään tai sitten niitä ei saa millään irti. Sullojasta irtoo ne tähdet ja mitähän vielä. Ei koskaan enää Claassia mulle. 8)
-
On se ihme että noin paksu akseli 60mm napsahtaa poikki . :o
Laassi???
Miten rupeskin just hymyilyttämään melko paljon.. :D ;D
Claassin 250 kanssa on aivan kaikki mahdollista.. Katkeamisen lisäksi akseli saattaa mennä myös kierteelle, on muuten lujassa hammasratas. :P Kiilat saattaa tippua itestään tai sitten niitä ei saa millään irti. Sullojasta irtoo ne tähdet ja mitähän vielä. Ei koskaan enää Claassia mulle. 8)
Kaikkihan on lopulta suhteellista ja koneen kestäminenkin riippuu käytöstä. Konehan ei enää lopu nyt tuosta paikasta niillä paalimäärillä mitä meillä paalataan . 8) ;D
-
koneistuksen rajasta poikki. kilvanajomoottoreissa terävät särmät hiotaan ja ne kestää ja kestää.
-
koneistuksen rajasta poikki. kilvanajomoottoreissa terävät särmät hiotaan ja ne kestää ja kestää.
Ei muute kestä :-X
-
On se ihme että noin paksu akseli 60mm napsahtaa poikki . :o
Laassi???
Miten rupeskin just hymyilyttämään melko paljon.. :D ;D
Claassin 250 kanssa on aivan kaikki mahdollista.. Katkeamisen lisäksi akseli saattaa mennä myös kierteelle, on muuten lujassa hammasratas. :P Kiilat saattaa tippua itestään tai sitten niitä ei saa millään irti. Sullojasta irtoo ne tähdet ja mitähän vielä. Ei koskaan enää Claassia mulle. 8)
Unohdit mainita net katkeavat rullat. Mullakin oli 4rullaa joskus kerrlla paloina. Mutta silti en on tuon kyseisen claassin jälkeen tullu 2uutta calaussia. Kas köyhä tekee aika lailla remonttia sillä välirahan erotuksella. Tuo 12 000e alv0 vähemmän joutu laittaan rahaa tohon. Niin sillä rahalla jo hiukan rullaa ja ketjua vaihtaa.
-
Yks peräportin rullan aksila katkes ja kaksi vääntyi munkin 46RC:tä aikoinaan. Onneksi k-huolto oli samaa mieltä kuin minäkin eli kerralla meni. Oli meinaan riittävä asiantuntija lausunto siten vakuutusyhtiölle joka halus sen sitten ittelleen ::)
-
koneistuksen rajasta poikki. kilvanajomoottoreissa terävät särmät hiotaan ja ne kestää ja kestää.
Mutta kun laakeri tarvii olakkeen. Pyöristys tuohon kohtaan vaatisi sitten erillisen tukiholkin.
-
Niin.. säilörehut tehdään silppurilla ja heinät paalaimella... ;)
-
Murtuma kohdasta näkyy selvästi että on ollut poikkemassa jo pitkään ,pieni kappale piti akselin koossa.Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !
-
Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !
Rohkenen olla hiukan eri mieltä. Onko sulla ollu yhtään italialaista konetta käytössä??? >:( :-[ :'(
-
Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !
Rohkenen olla hiukan eri mieltä. Onko sulla ollu yhtään italialaista konetta käytössä??? >:( :-[ :'(
HT ei tunne SAS:in ajatusmaailmaa eli et ihan ymmärtänyt kommenttia. ::)
-
Murtuma kohdasta näkyy selvästi että on ollut poikkemassa jo pitkään ,pieni kappale piti akselin koossa.Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !
Niinhän sitä tavallinen pulliainen helposti sanoo. Raudan kans jotakin tekemisis olevat tietää miten se katkee ja millaiset jäljet vääntämällä katkeava rauta saa itseensä aikaan. Kyllä minäkin omastani luulin , että vanhaa vikaa koska katkeamis kohdassa oli ns. väri muutoksia. Onneksi viisaammat sanoi, että kokeile vääntää rauta poikki ja katso onko leikkaus pinta saman värinen ::)
-
Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !
Rohkenen olla hiukan eri mieltä. Onko sulla ollu yhtään italialaista konetta käytössä??? >:( :-[ :'(
HT ei tunne SAS:in ajatusmaailmaa eli et ihan ymmärtänyt kommenttia. ::)
SAS rakastaa nyykkäreitä.
-
Murtuma kohdasta näkyy selvästi että on ollut poikkemassa jo pitkään ,pieni kappale piti akselin koossa.Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !
Niinhän sitä tavallinen pulliainen helposti sanoo. Raudan kans jotakin tekemisis olevat tietää miten se katkee ja millaiset jäljet vääntämällä katkeava rauta saa itseensä aikaan. Kyllä minäkin omastani luulin , että vanhaa vikaa koska katkeamis kohdassa oli ns. väri muutoksia. Onneksi viisaammat sanoi, että kokeile vääntää rauta poikki ja katso onko leikkaus pinta saman värinen ::)
Miksi akseli on ruosteessa ja yhdeltä kohtaa kirkas ,pulliainen lypsyukko ?
-
Murtuma kohdasta näkyy selvästi että on ollut poikkemassa jo pitkään ,pieni kappale piti akselin koossa.Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !
Niinhän sitä tavallinen pulliainen helposti sanoo. Raudan kans jotakin tekemisis olevat tietää miten se katkee ja millaiset jäljet vääntämällä katkeava rauta saa itseensä aikaan. Kyllä minäkin omastani luulin , että vanhaa vikaa koska katkeamis kohdassa oli ns. väri muutoksia. Onneksi viisaammat sanoi, että kokeile vääntää rauta poikki ja katso onko leikkaus pinta saman värinen ::)
Miksi akseli on ruosteessa ja yhdeltä kohtaa kirkas ,pulliainen lypsyukko ?
No johan tuo vika ensimmäisellä sivulla analysoitiin ;D
Mahtaako Suomen kova pakkanen murtaa noita akseleita tuolleen, kylmyys tunnetusti katkoo kovat pultit jotka ovat erityisen kireällä. Käyttöohjeissa usein käsketään löysäämään joitakin kohteita talvivarastoinnin ajaksi.
-
Murtuma kohdasta näkyy selvästi että on ollut poikkemassa jo pitkään ,pieni kappale piti akselin koossa.Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !
Niinhän sitä tavallinen pulliainen helposti sanoo. Raudan kans jotakin tekemisis olevat tietää miten se katkee ja millaiset jäljet vääntämällä katkeava rauta saa itseensä aikaan. Kyllä minäkin omastani luulin , että vanhaa vikaa koska katkeamis kohdassa oli ns. väri muutoksia. Onneksi viisaammat sanoi, että kokeile vääntää rauta poikki ja katso onko leikkaus pinta saman värinen ::)
Miksi akseli on ruosteessa ja yhdeltä kohtaa kirkas ,pulliainen lypsyukko ?
No johan tuo vika ensimmäisellä sivulla analysoitiin ;D
Mahtaako Suomen kova pakkanen murtaa noita akseleita tuolleen, kylmyys tunnetusti katkoo kovat pultit jotka ovat erityisen kireällä. Käyttöohjeissa usein käsketään löysäämään joitakin kohteita talvivarastoinnin ajaksi.
Etelän koneet eivät ole tehty Pohjolan ankariin olosuhteisiin.
-
Murtuma kohdasta näkyy selvästi että on ollut poikkemassa jo pitkään ,pieni kappale piti akselin koossa.Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !
Niinhän sitä tavallinen pulliainen helposti sanoo. Raudan kans jotakin tekemisis olevat tietää miten se katkee ja millaiset jäljet vääntämällä katkeava rauta saa itseensä aikaan. Kyllä minäkin omastani luulin , että vanhaa vikaa koska katkeamis kohdassa oli ns. väri muutoksia. Onneksi viisaammat sanoi, että kokeile vääntää rauta poikki ja katso onko leikkaus pinta saman värinen ::)
Miksi akseli on ruosteessa ja yhdeltä kohtaa kirkas ,pulliainen lypsyukko ?
No johan tuo vika ensimmäisellä sivulla analysoitiin ;D
Mahtaako Suomen kova pakkanen murtaa noita akseleita tuolleen, kylmyys tunnetusti katkoo kovat pultit jotka ovat erityisen kireällä. Käyttöohjeissa usein käsketään löysäämään joitakin kohteita talvivarastoinnin ajaksi.
Etelän koneet eivät ole tehty Pohjolan ankariin olosuhteisiin.
Voit olla oikeassa.
Saattaa olla, että metallien laatu ei ole riittävää -40 asteen pakkasiin, tai sitten toleransseissa ei ole otettu huomioon metallien supistumista.
Suomi-koneissa ei ole ainakaan toleransseissa tingitty, siksi ne varmaan hajoavat kuumissa oloissa ;D
-
Etelän koneet eivät ole tehty Pohjolan ankariin olosuhteisiin.
Voit olla oikeassa.
Saattaa olla, että metallien laatu ei ole riittävää -40 asteen pakkasiin, tai sitten toleransseissa ei ole otettu huomioon metallien supistumista.
Suomi-koneissa ei ole ainakaan toleransseissa tingitty, siksi ne varmaan hajoavat kuumissa oloissa ;D
Jos vedetään käsivaralla "momenttiin" ja tiukotaan vielä lopuksi "ettei varmasti aukea" että narahdus kuuluu... voihan siellä talviaikana konehallissa napsahdella pultinkannat ym. puoliksi poikki, kuten aloittajan kuvassa?
-
Murtuma kohdasta näkyy selvästi että on ollut poikkemassa jo pitkään ,pieni kappale piti akselin koossa.Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !
Niinhän sitä tavallinen pulliainen helposti sanoo. Raudan kans jotakin tekemisis olevat tietää miten se katkee ja millaiset jäljet vääntämällä katkeava rauta saa itseensä aikaan. Kyllä minäkin omastani luulin , että vanhaa vikaa koska katkeamis kohdassa oli ns. väri muutoksia. Onneksi viisaammat sanoi, että kokeile vääntää rauta poikki ja katso onko leikkaus pinta saman värinen ::)
Miksi akseli on ruosteessa ja yhdeltä kohtaa kirkas ,pulliainen lypsyukko ?
No johan tuo vika ensimmäisellä sivulla analysoitiin ;D
Mahtaako Suomen kova pakkanen murtaa noita akseleita tuolleen, kylmyys tunnetusti katkoo kovat pultit jotka ovat erityisen kireällä. Käyttöohjeissa usein käsketään löysäämään joitakin kohteita talvivarastoinnin ajaksi.
Etelän koneet eivät ole tehty Pohjolan ankariin olosuhteisiin.
Varmaan näinkin mutta meneekö tuosta samasta syystä noi julmetin kannenpulti poikki itsestään sekä vetarit ::) Meinaan eikös valtu ole pohjosessa suuniteltu?