Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heinäkenkä - 10.08.14 - klo:21:55

Otsikko: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: Heinäkenkä - 10.08.14 - klo:21:55
On se ihme että noin paksu akseli 60mm napsahtaa poikki . :o
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: SKN - 10.08.14 - klo:22:01
On se ihme että noin paksu akseli 60mm napsahtaa poikki . :o

Laassi???
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: Toivo Tonta - 10.08.14 - klo:22:19
On se ihme että noin paksu akseli 60mm napsahtaa poikki . :o

Laassi???
Tai CL aasi?
Aika vähän ollu viimeaikoina kiinni, jos kuvaa oikein tulkitsen.
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: SKN - 10.08.14 - klo:22:21
On se ihme että noin paksu akseli 60mm napsahtaa poikki . :o

Laassi???
Tai CL aasi?
Aika vähän ollu viimeaikoina kiinni, jos kuvaa oikein tulkitsen.

Sen verran kii et saa sanoo. ;D
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: Heinäkenkä - 10.08.14 - klo:22:38
Onhan koneessa ylikuormaräikkä jos roottori menee tukkoon ja ulkopään laakerikin oli vielä ehjä ettei ole kierossa tarvinnut ketjupyöräparin kulkea.
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: Kaupoi - 10.08.14 - klo:22:40
On se ihme että noin paksu akseli 60mm napsahtaa poikki . :o

Ihan sammaa ihimettelin toissa syksynä.
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: vatanen - 10.08.14 - klo:22:41
samposta se täytyy olla,muut ei mene rikki ;D
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: Red Bull - 10.08.14 - klo:22:44
On se ihme että noin paksu akseli 60mm napsahtaa poikki . :o

Laassi???

Miten rupeskin just hymyilyttämään melko paljon.. :D  ;D

Claassin 250 kanssa on aivan kaikki mahdollista.. Katkeamisen lisäksi akseli saattaa mennä myös kierteelle, on muuten lujassa hammasratas.  :P Kiilat saattaa tippua itestään tai sitten niitä ei saa millään irti. Sullojasta irtoo ne tähdet ja mitähän vielä. Ei koskaan enää Claassia mulle.  8)
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: Heinäkenkä - 10.08.14 - klo:23:18
On se ihme että noin paksu akseli 60mm napsahtaa poikki . :o

Laassi???

Miten rupeskin just hymyilyttämään melko paljon.. :D  ;D

Claassin 250 kanssa on aivan kaikki mahdollista.. Katkeamisen lisäksi akseli saattaa mennä myös kierteelle, on muuten lujassa hammasratas.  :P Kiilat saattaa tippua itestään tai sitten niitä ei saa millään irti. Sullojasta irtoo ne tähdet ja mitähän vielä. Ei koskaan enää Claassia mulle.  8)

Kaikkihan on lopulta suhteellista ja koneen kestäminenkin riippuu käytöstä. Konehan ei enää lopu nyt tuosta paikasta niillä paalimäärillä mitä meillä paalataan .  8) ;D
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: Ala-Pertti - 11.08.14 - klo:06:53
koneistuksen rajasta poikki. kilvanajomoottoreissa terävät särmät hiotaan  ja ne kestää ja kestää.
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: apilas - 11.08.14 - klo:07:16
koneistuksen rajasta poikki. kilvanajomoottoreissa terävät särmät hiotaan  ja ne kestää ja kestää.

Ei muute kestä :-X
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: Varjo79 - 11.08.14 - klo:07:57
On se ihme että noin paksu akseli 60mm napsahtaa poikki . :o

Laassi???

Miten rupeskin just hymyilyttämään melko paljon.. :D  ;D

Claassin 250 kanssa on aivan kaikki mahdollista.. Katkeamisen lisäksi akseli saattaa mennä myös kierteelle, on muuten lujassa hammasratas.  :P Kiilat saattaa tippua itestään tai sitten niitä ei saa millään irti. Sullojasta irtoo ne tähdet ja mitähän vielä. Ei koskaan enää Claassia mulle.  8)
Unohdit mainita net katkeavat rullat. Mullakin oli 4rullaa joskus kerrlla paloina. Mutta silti en on tuon kyseisen claassin jälkeen tullu 2uutta calaussia. Kas köyhä tekee aika lailla remonttia sillä välirahan erotuksella.  Tuo 12 000e alv0  vähemmän joutu laittaan rahaa tohon. Niin sillä rahalla jo hiukan rullaa ja ketjua vaihtaa.
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: lypsyukko - 11.08.14 - klo:08:08
Yks peräportin rullan aksila katkes ja kaksi vääntyi munkin 46RC:tä aikoinaan. Onneksi k-huolto oli samaa mieltä kuin minäkin eli kerralla meni. Oli meinaan riittävä asiantuntija lausunto siten vakuutusyhtiölle joka halus sen sitten ittelleen  ::)
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 11.08.14 - klo:09:08
koneistuksen rajasta poikki. kilvanajomoottoreissa terävät särmät hiotaan  ja ne kestää ja kestää.

Mutta kun laakeri tarvii olakkeen. Pyöristys tuohon kohtaan vaatisi sitten erillisen tukiholkin.
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: Ropsoni - 11.08.14 - klo:14:19
Niin.. säilörehut tehdään silppurilla ja heinät paalaimella...  ;)
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: SAS - 11.08.14 - klo:21:41
Murtuma kohdasta näkyy selvästi että on ollut poikkemassa jo pitkään ,pieni kappale piti akselin koossa.Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: ht - 11.08.14 - klo:22:00
Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !

Rohkenen olla hiukan eri mieltä. Onko sulla ollu yhtään italialaista konetta käytössä??? >:( :-[ :'(
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: mää vai - 11.08.14 - klo:22:06
Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !

Rohkenen olla hiukan eri mieltä. Onko sulla ollu yhtään italialaista konetta käytössä??? >:( :-[ :'(

HT ei tunne SAS:in ajatusmaailmaa eli et ihan ymmärtänyt kommenttia. ::)
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: lypsyukko - 11.08.14 - klo:22:06
Murtuma kohdasta näkyy selvästi että on ollut poikkemassa jo pitkään ,pieni kappale piti akselin koossa.Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !

Niinhän sitä tavallinen pulliainen helposti sanoo. Raudan kans jotakin tekemisis olevat tietää miten se katkee ja millaiset jäljet vääntämällä katkeava rauta saa itseensä aikaan. Kyllä minäkin omastani luulin , että vanhaa vikaa koska katkeamis kohdassa oli ns. väri muutoksia. Onneksi viisaammat sanoi, että kokeile vääntää rauta poikki ja katso onko leikkaus pinta saman värinen ::)
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: SKN - 11.08.14 - klo:22:16
Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !

Rohkenen olla hiukan eri mieltä. Onko sulla ollu yhtään italialaista konetta käytössä??? >:( :-[ :'(

HT ei tunne SAS:in ajatusmaailmaa eli et ihan ymmärtänyt kommenttia. ::)

SAS rakastaa nyykkäreitä.
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: SAS - 12.08.14 - klo:20:28
Murtuma kohdasta näkyy selvästi että on ollut poikkemassa jo pitkään ,pieni kappale piti akselin koossa.Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !

Niinhän sitä tavallinen pulliainen helposti sanoo. Raudan kans jotakin tekemisis olevat tietää miten se katkee ja millaiset jäljet vääntämällä katkeava rauta saa itseensä aikaan. Kyllä minäkin omastani luulin , että vanhaa vikaa koska katkeamis kohdassa oli ns. väri muutoksia. Onneksi viisaammat sanoi, että kokeile vääntää rauta poikki ja katso onko leikkaus pinta saman värinen ::)
Miksi akseli on ruosteessa ja yhdeltä kohtaa kirkas ,pulliainen lypsyukko ?
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: BACKSPACE - 12.08.14 - klo:21:05
Murtuma kohdasta näkyy selvästi että on ollut poikkemassa jo pitkään ,pieni kappale piti akselin koossa.Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !

Niinhän sitä tavallinen pulliainen helposti sanoo. Raudan kans jotakin tekemisis olevat tietää miten se katkee ja millaiset jäljet vääntämällä katkeava rauta saa itseensä aikaan. Kyllä minäkin omastani luulin , että vanhaa vikaa koska katkeamis kohdassa oli ns. väri muutoksia. Onneksi viisaammat sanoi, että kokeile vääntää rauta poikki ja katso onko leikkaus pinta saman värinen ::)
Miksi akseli on ruosteessa ja yhdeltä kohtaa kirkas ,pulliainen lypsyukko ?
No johan tuo vika ensimmäisellä sivulla analysoitiin  ;D

Mahtaako Suomen kova pakkanen murtaa noita akseleita tuolleen, kylmyys tunnetusti katkoo kovat pultit jotka ovat erityisen kireällä. Käyttöohjeissa usein käsketään löysäämään joitakin kohteita talvivarastoinnin ajaksi.
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: SAS - 12.08.14 - klo:21:17
Murtuma kohdasta näkyy selvästi että on ollut poikkemassa jo pitkään ,pieni kappale piti akselin koossa.Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !

Niinhän sitä tavallinen pulliainen helposti sanoo. Raudan kans jotakin tekemisis olevat tietää miten se katkee ja millaiset jäljet vääntämällä katkeava rauta saa itseensä aikaan. Kyllä minäkin omastani luulin , että vanhaa vikaa koska katkeamis kohdassa oli ns. väri muutoksia. Onneksi viisaammat sanoi, että kokeile vääntää rauta poikki ja katso onko leikkaus pinta saman värinen ::)
Miksi akseli on ruosteessa ja yhdeltä kohtaa kirkas ,pulliainen lypsyukko ?
No johan tuo vika ensimmäisellä sivulla analysoitiin  ;D

Mahtaako Suomen kova pakkanen murtaa noita akseleita tuolleen, kylmyys tunnetusti katkoo kovat pultit jotka ovat erityisen kireällä. Käyttöohjeissa usein käsketään löysäämään joitakin kohteita talvivarastoinnin ajaksi.
Etelän koneet eivät ole tehty Pohjolan ankariin olosuhteisiin.
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: BACKSPACE - 12.08.14 - klo:21:59
Murtuma kohdasta näkyy selvästi että on ollut poikkemassa jo pitkään ,pieni kappale piti akselin koossa.Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !

Niinhän sitä tavallinen pulliainen helposti sanoo. Raudan kans jotakin tekemisis olevat tietää miten se katkee ja millaiset jäljet vääntämällä katkeava rauta saa itseensä aikaan. Kyllä minäkin omastani luulin , että vanhaa vikaa koska katkeamis kohdassa oli ns. väri muutoksia. Onneksi viisaammat sanoi, että kokeile vääntää rauta poikki ja katso onko leikkaus pinta saman värinen ::)
Miksi akseli on ruosteessa ja yhdeltä kohtaa kirkas ,pulliainen lypsyukko ?
No johan tuo vika ensimmäisellä sivulla analysoitiin  ;D

Mahtaako Suomen kova pakkanen murtaa noita akseleita tuolleen, kylmyys tunnetusti katkoo kovat pultit jotka ovat erityisen kireällä. Käyttöohjeissa usein käsketään löysäämään joitakin kohteita talvivarastoinnin ajaksi.
Etelän koneet eivät ole tehty Pohjolan ankariin olosuhteisiin.
Voit olla oikeassa.

Saattaa olla, että metallien laatu ei ole riittävää -40 asteen pakkasiin, tai sitten toleransseissa ei ole otettu huomioon metallien supistumista.

Suomi-koneissa ei ole ainakaan toleransseissa tingitty, siksi ne varmaan hajoavat kuumissa oloissa  ;D
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: kantola - 12.08.14 - klo:23:47
Etelän koneet eivät ole tehty Pohjolan ankariin olosuhteisiin.
Voit olla oikeassa.

Saattaa olla, että metallien laatu ei ole riittävää -40 asteen pakkasiin, tai sitten toleransseissa ei ole otettu huomioon metallien supistumista.

Suomi-koneissa ei ole ainakaan toleransseissa tingitty, siksi ne varmaan hajoavat kuumissa oloissa  ;D
Jos vedetään käsivaralla "momenttiin" ja tiukotaan vielä lopuksi "ettei varmasti aukea" että narahdus kuuluu... voihan siellä talviaikana konehallissa napsahdella pultinkannat ym. puoliksi poikki, kuten aloittajan kuvassa?
Otsikko: Vs: Poikki kuin nauris
Kirjoitti: Varjo79 - 13.08.14 - klo:09:34
Murtuma kohdasta näkyy selvästi että on ollut poikkemassa jo pitkään ,pieni kappale piti akselin koossa.Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !

Niinhän sitä tavallinen pulliainen helposti sanoo. Raudan kans jotakin tekemisis olevat tietää miten se katkee ja millaiset jäljet vääntämällä katkeava rauta saa itseensä aikaan. Kyllä minäkin omastani luulin , että vanhaa vikaa koska katkeamis kohdassa oli ns. väri muutoksia. Onneksi viisaammat sanoi, että kokeile vääntää rauta poikki ja katso onko leikkaus pinta saman värinen ::)
Miksi akseli on ruosteessa ja yhdeltä kohtaa kirkas ,pulliainen lypsyukko ?
No johan tuo vika ensimmäisellä sivulla analysoitiin  ;D

Mahtaako Suomen kova pakkanen murtaa noita akseleita tuolleen, kylmyys tunnetusti katkoo kovat pultit jotka ovat erityisen kireällä. Käyttöohjeissa usein käsketään löysäämään joitakin kohteita talvivarastoinnin ajaksi.
Etelän koneet eivät ole tehty Pohjolan ankariin olosuhteisiin.
Varmaan näinkin mutta meneekö tuosta samasta syystä noi julmetin kannenpulti poikki itsestään sekä vetarit ::) Meinaan eikös valtu ole pohjosessa suuniteltu?