Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 10.07.14 - klo:21:12

Otsikko: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Oksa - 10.07.14 - klo:21:12
tojo alkoi päästellä outoja ääniä moottorin puolelta;    n. 138 0000 kilsaa ajettu 2,3 litranen pensakone pitää sellaista epätasaista kilkattelevaa ääntä venttiileistään ( nostajistaan)      hydrauliset nostaja, nyt on koneessa ajettu kahdesti forse puhistusaine noin vartin verran ja öölit oli ekalla kerralla aika siistit mutta nyt toisella kerralla oli tosi mustat ja likaiset.    nyt koneessa on nyykkärin mastercoltit ja sillä on nyt ajeltu parisataa kilsaa noilla... edelleen pikkasen kilahtelee ja hakee kuin hiipien muutaman kilahetlun ääniä.         onko joku joskus törmännyt samanlaiseen oireeseen ja mistä mahtaa oikein olla kyse?     onkohan tuo vaarallista näissä niistoajoissa jolla tuolla kotikulmilla ajelen?                 mikä mahtais olla lääke tuohon?                öljynpaineet nousee kyllä nätisti nopeaan ja pysyy vakaana koko ajan mutta tuo ääni ketuttaa.    huoltomiehiltä olen saanut vain vältteleviä vastauksia.            onkohan vanhukselle tulossa purkukeikka eteen?      kone pesuun ja sitten taas toinen 25 tiellä...
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Varjo79 - 10.07.14 - klo:21:32
Mitäs petroolia sää siinä käytät? Meinaan mietin vaan josko olis jotain nakutus oiretta pentsiinin takia.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: jariman - 10.07.14 - klo:21:38
Onko jalkopää ketjulla vai hammashihnalla?
Ääni voi tosiaan tulla jakopäästä, vesipumppu, apulaite,
Kiristyspyörän laakeri, tahi löysä moottorin
Kumityyny, ei kyllä noilla kilometreillä pitäis venttiilikoneisto
Olla finaalissa.
Öljylaatu?  Paremmin tuntematta nyykkärin öljyn viskositeettia,
Tavanomainen mineraaliöljy?
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Toivo Tonta - 10.07.14 - klo:22:13
Jos bensa tojotalla on melkein 1,4 miljoonaa ajeltu kannattaa sinne kurkistaa, ihan jo uteliaisuuttaan!!
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Ala-Pertti - 10.07.14 - klo:22:46
kilkattaako se käynnistyksen jälkeen selvemmin ja sitten ääni hiljenee.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.07.14 - klo:07:56
Jos Opel pitää tuollaista ääntä, niin kyseessä on kulunut nokka-akseli. Juurikin OHC- ja DOHC-koneissa.

Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Oksa - 11.07.14 - klo:08:05
hups, juksi nolla liikaa....          tuo kilistely kuuluu selväsi koneen kupeesta ja asentajatuttu kuunteli tuota hetken ja totesi ääääääh!                        hupsuinta tuosta on että varaosamyyjä (parikin) sanoi että dieselin öölit pesee paremmin kuin pensavastaava joten ....                       ja kyllä se käynnistyksen aluksi kilkattelee mutta sitten taukoaa ja ei ajossa enää...                pitänee kysellä vielä karlan kaverilta mitä epäilee... moni kuunnellu mutta ei osaa sanoa.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.07.14 - klo:08:39
kuules perätilallinen,opelista ei tuossa kilometrimäärässä kuulu mitään ääntä,korkeintaan romuttamon paalipuristimesta kuuluva tussahdus.
Älä nyt....

80-luvun alkupään OHC-koneissa oli just tuollainen kilkutustauti. Nokka ei saanut öljyä kylmästarteissa, koska öljykanavat olivat liian ahtaat. Ne alkoivat kilkuttamaan 160 tonnin paikkeilla.

Sit kanavia väljennettiin ja niissä ei näytä tuota vikaa enää olevan. Nokat kiiltävät vielä 450 tuhatta ajetuissakin  ;D

En tiedä näkeekö Tojon nokkia öljyntäyttöreiästä, mut kantsii vilkaista.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: SKN - 11.07.14 - klo:08:40
hups, juksi nolla liikaa....          tuo kilistely kuuluu selväsi koneen kupeesta ja asentajatuttu kuunteli tuota hetken ja totesi ääääääh!                        hupsuinta tuosta on että varaosamyyjä (parikin) sanoi että dieselin öölit pesee paremmin kuin pensavastaava joten ....                       ja kyllä se käynnistyksen aluksi kilkattelee mutta sitten taukoaa ja ei ajossa enää...                pitänee kysellä vielä karlan kaverilta mitä epäilee... moni kuunnellu mutta ei osaa sanoa.

138000km ja kilkattaa? Ookko ny ihan varma ettei ole joku apulaite ja muu joka kilkattaa??

Ne lisä ja pesuaineet kannattaa jättää laittamati, ei ne ainakaan asiaa auta.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Ala-Pertti - 11.07.14 - klo:08:47
jos se ääni kuuluu selvästi käynnistyksen jälkeen ja sitten kohta vaimenee, niin viittaa hydrauliseen venttiilinnostajaan. viallinen nostaja laskee öljyt koneen seistessä ja sitten käynnistyksen jälkeen rallattaa tyhjänä kunnes öljynpaineen noustua täyttyy.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Oksa - 11.07.14 - klo:08:53
okei!   kiitti, eka selvä vastaus tohon kysmykseen viikkoihin.   ja remppaa vaan taitaa pukata, onnaakohan alakautta vai tartteeko nostaa myllyä ylöskin.     en oo koskaan nähny tota mekaniikkaa auki.   
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Terminator II - 11.07.14 - klo:08:56
se on vain ominaisuus toyotassa. Jenkissä vasta vika!

-icefarmer.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.07.14 - klo:09:13
okei!   kiitti, eka selvä vastaus tohon kysmykseen viikkoihin.   ja remppaa vaan taitaa pukata, onnaakohan alakautta vai tartteeko nostaa myllyä ylöskin.     en oo koskaan nähny tota mekaniikkaa auki.
Ylhäältä auki vaan, ja tod.näk. kansi irti.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Terminator II - 11.07.14 - klo:09:22
okei!   kiitti, eka selvä vastaus tohon kysmykseen viikkoihin.   ja remppaa vaan taitaa pukata, onnaakohan alakautta vai tartteeko nostaa myllyä ylöskin.     en oo koskaan nähny tota mekaniikkaa auki.
Ylhäältä auki vaan, ja tod.näk. kansi irti.

Niin että tilulilulii nyt se on auki ja nyt se on kiinni! ;D
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Ala-Pertti - 11.07.14 - klo:09:38
jos ja luultavasti kun se kone on kannen yläpuolisella nokka-akselilla, niin silloin ne nostajat pitäis pystyä vaihtamaan yläkautta kantta irrottamatta. mutta se vika kannattaa kuitenkin paikantaa ennen suurempia operaatioita. nostajat on vaan yksi vaihtoehto.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Varjo79 - 11.07.14 - klo:10:18
Juu u eiköhän tuo ihan selviä kun venttiilikopan aukaiset. Tai näkeehän tuon päältäkin jo että onko aksila kannen päällä. Eikä tarvi kantta irrottaa jos venttiilikoneistossa on kipua. Hihnakone lienee kait. Jos taasen bensasta johtuvaa venttiili vaivvaa niin sitte meni kansi hommiks. Arvaillaas vielä hiukan saattaa olla kulunut joku kklaakeri. Kun lämpiää ja öljyt alkaa kunnolla kiertään niin vaimenee. Mutta ilmoittaa kyllä kivustaan jossain vaiheessa aivan varmasti. Mutta kaiketi tuo vika on siellä vkoneistossa.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: icefarmer - 11.07.14 - klo:11:27
minä olisin yhteydessä lähimpään motor up tai x1r tai vastaavan litkun myyjiin, pikku pullo koneeseen niin taas kehrää ku kissa ja kiinni et saa leikkaamaan edes öljyttä ;) ;D 8) ::)

seuraavaks alkaisin mettimään onko todellakin tojotaanki saatu hydrauliset venttiiliin nostajat tai painimet...

onko tuossa sinun toijotassa ollu öljyn syöntiä, pikkumoottereissa oli öljyn kulutus runsasta, nitä auottiinkiin takuun piikkin aika paljon tuon takia.... jos siellä on männän renkaat jumissa ja joka paikka karstaa ja paskaa täynnä...

ooppelin nokka-akselit kiiltää kyllä niinku päkkäri sano mutta venttiilit painuu kanteen, kansi ylös ja kovemmasta tavarasta kekurat venttiilen alle...

jos minä oisin oksa niin veisin tojatan naapurin pojille näin perjanta-iltana ja sanosin että ajelkaa ilta mutta kolmosta isompaa vaihetta ette käytä ;) ;) ;) ;)
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.07.14 - klo:12:26
Juu u eiköhän tuo ihan selviä kun venttiilikopan aukaiset. Tai näkeehän tuon päältäkin jo että onko aksila kannen päällä. Eikä tarvi kantta irrottaa jos venttiilikoneistossa on kipua. Hihnakone lienee kait. Jos taasen bensasta johtuvaa venttiili vaivvaa niin sitte meni kansi hommiks. Arvaillaas vielä hiukan saattaa olla kulunut joku kklaakeri. Kun lämpiää ja öljyt alkaa kunnolla kiertään niin vaimenee. Mutta ilmoittaa kyllä kivustaan jossain vaiheessa aivan varmasti. Mutta kaiketi tuo vika on siellä vkoneistossa.
No samalla repii kannen irti, siinä on kuitenkin joku venttiilikin vinossa..
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Ala-Pertti - 11.07.14 - klo:12:55
voisko nyt joku kuitenkin kertoa onko tuo kyseinen moottori hydraulisilla nostimilla, vai onko se niinko hiace  säätölevyillä olevilla painimilla. en tunne tarkemmin noita tojotan bensakoneita.
kiertokangen laakerihan ääntää kuormitettaessa; jos vaikka tyhjäkäyniltä tyrkkää reilusti kaasua, niin se ääntää. sen ääni on enemmän sellainen matalampi kalahdus, venttiilikoneisto taas naputtaa.
hiacen ja hiluxin koneissa, sama kone,  on jo noilla kilometreillä ollut tuota kankiongelmaa. bensakoneita en ole purkanut.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Varjo79 - 11.07.14 - klo:14:41
voisko nyt joku kuitenkin kertoa onko tuo kyseinen moottori hydraulisilla nostimilla, vai onko se niinko hiace  säätölevyillä olevilla painimilla. en tunne tarkemmin noita tojotan bensakoneita.
kiertokangen laakerihan ääntää kuormitettaessa; jos vaikka tyhjäkäyniltä tyrkkää reilusti kaasua, niin se ääntää. sen ääni on enemmän sellainen matalampi kalahdus, venttiilikoneisto taas naputtaa.
hiacen ja hiluxin koneissa, sama kone,  on jo noilla kilometreillä ollut tuota kankiongelmaa. bensakoneita en ole purkanut.
Eiköhän tää ollu niitä vanhempia? Muistaakseni Oksa joskus auton vuosimallin kerto. Voinen olla väärässäkin. Niin tuo laakeri tuli mieleen kun joskus ihmeteltiin että mikä kalkattaa. Mutta se on toinentarina se.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Oksa - 11.07.14 - klo:15:13
toi on -89  ekoja tuolla korimallilla ja ymmärtämykseni mukaan hydenostimilla.          en tiiä noit up povereita kun jotkin sanoo just noista karstoista että ovat sen jälkeen kuin paska junttilan seinässä.       ton forten jäljiltä ööli oli tosi mustaa ja kun laitoin uudet öölit sisään niin parinsadan kilsan ajon jälkeen huono kattoa mittatikusta kun ei kirkkaita öölejä erota.                         tuo ei syö ööliä juuri ollenkaan, en lisää vaihtovälissä ööliä kuin 2,5 desiä ( ajan vuoden samoilla, eli n. 5000 kilsaa )   kun ekalla kerralla otettiin koppa ylös niin sen pinnassakaan ei ollut sitä yleistä karstaa joten....     ääh, kun joku vanha tojo tietäjä sattuis matkalla eteen niin .....
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Viljelijä - 11.07.14 - klo:18:49
Kilkattaako vain tyhjäkäynnillä, vai kovemmillakin kierroksilla?
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.07.14 - klo:18:56
Jos ääni tulee Oksan löystyneistä tekohampaista  ???
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Vihtori se Sika - 11.07.14 - klo:19:50
22R moottori? Venttiilikotelon "ylikiristäminen" saattaa sekoittaa venttiilivälykset.

http://www.youtube.com/watch?v=Z8dVGxDXCnk

Ketjunkiristin saattaa myös oireilla.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: SKN - 11.07.14 - klo:20:24
"Hoo, Pajota Toskaa, Hoo!!"
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Ketku - 11.07.14 - klo:20:33
Multa meni öljypumppu kun laitoin traktorin ööliä bensa-autoon, alle 150 000 kilsan kohilla sitten leipo kiertokangen laakerit kiinni...
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: SKN - 11.07.14 - klo:20:34
Multa meni öljypumppu kun laitoin traktorin ööliä bensa-autoon, alle 150 000 kilsan kohilla sitten leipo kiertokangen laakerit kiinni...

Mitäs sorttia???
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Ketku - 11.07.14 - klo:20:42
Valtralta parasta mitä pöntöstä sai 5-6 vuotta sitten -97 masukka oli silloin nyt se on kuopattu jo
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Viljelijä - 11.07.14 - klo:20:44
Ajoin eräällä Ranskalaisella 1,3 l bensa autolla yli 500tkm lähes kokoajan diesel öljyillä, konetta ei ole avattu vieläkään.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: mää vai - 11.07.14 - klo:20:56
Ajoin eräällä Ranskalaisella 1,3 l bensa autolla yli 500tkm lähes kokoajan diesel öljyillä, konetta ei ole avattu vieläkään.

Hard to believe! ;) On se kumma kun ranskalaiset maatalouskoneet on yleensä hyviä kun autojen perusteella niihin ei uskaltaisi kajota.
En väitä sua silti valehtelijaksi, onhan ne ryssätkin kuulemma kuussa käyneet. ::)
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Oksa - 11.07.14 - klo:21:03
miten niin ei uskalla kajota ranskalaiseen autoon?   itellä oli rellun stationvagon ja pelas kuin enkeli ja ei jättänny tielle mutta joskus ei löytynnä jarrujakaan.   hiton kiva ajaa mutta oli hieman kuppanen edustusautoksi jo kopaltaan kun myin pois, - mitä olen katunnu kuin syntinen syntyjään.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Toivo Tonta - 11.07.14 - klo:21:28
Ajoin eräällä Ranskalaisella 1,3 l bensa autolla yli 500tkm lähes kokoajan diesel öljyillä, konetta ei ole avattu vieläkään.

Hard to believe! ;) On se kumma kun ranskalaiset maatalouskoneet on yleensä hyviä kun autojen perusteella niihin ei uskaltaisi kajota.
En väitä sua silti valehtelijaksi, onhan ne ryssätkin kuulemma kuussa käyneet. ::)
Jaa on vai  :o
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Oksa - 12.07.14 - klo:08:26
tota lullailua olen itekii eppäilly kun ei aiemmin kilistelly.     mutta hitto ku nyt on joka päivä sininapit tien poskessa kyttäilemässä, onkohan tiälä joku juoppo ollu ajelemassa vai?         kyllä yleensä ajelen täysillä tolla vanhuksella kun se kerran vielä kulkee...      kuorman kanssa toi 125 alkaa jo kyllä vaatia pitempää herutusta mutta kuiteskii...                   nyt kun varapyörä ei harmina mukana niin pito tahtoo lakata tietyssä kiihytyksessä siliällä asvaltilla...               hiton liukkaita nuo nauhapaikkaukset kosteena.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Viljelijä - 12.07.14 - klo:08:59
Ajoin eräällä Ranskalaisella 1,3 l bensa autolla yli 500tkm lähes kokoajan diesel öljyillä, konetta ei ole avattu vieläkään.

Hard to believe! ;) On se kumma kun ranskalaiset maatalouskoneet on yleensä hyviä kun autojen perusteella niihin ei uskaltaisi kajota.
En väitä sua silti valehtelijaksi, onhan ne ryssätkin kuulemma kuussa käyneet. ::)Muuta hilpettä meni kyseisestä ranskalaisesta, mutta konetta ei ole avattu, jos muuta sanoisin, niin valehtelisin, niin ja pelteihin ei ole tarvinnut kajota.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: BACKSPACE - 12.07.14 - klo:09:25
Tojon sielu se vaan siellä koputtelee moottorin sisäpintoja ja etsii paikkaa mistä löytää tiensä ulos  :D Kyl se sieltä purkaantuu.

Katos muuten onko se venttiilikannen päältä lähtevä huohotin tukossa
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: andypoge - 13.07.14 - klo:11:41
Ykkössivulla oli niin tutuntuntuista diagnosointia, että kirjataanpa tähän yksi hassu tapaus perimätiedoksi:
97-vuotinen C-Mersu 1.8 bensakoneella alkoi joskus 150tkm:ssa kilistellä ja päristellä jakopään tienoilta. Kyselin vähän, ensimmäinen tietäjä arveli, että venttiilinnostajat siinä on loppu - "Mersuista ne on aina sököt noissa kilometreissä - kaikki vaihtoon". Seuraava veikkaaja kuunteli oikein ruuvimeisseli korvalla painaen konetta eri puolilta, ja sanoi varmana tietona, että jakoketju ja kiristäjä ovat loppuunkuluneet - "äkkiä vaihtoon ennen kuin koko kone kilahtaa". No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: SKN - 13.07.14 - klo:12:12
No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.

Mersuporukoissa ne pajat jää tosiaankin puolitutuiks. BMW:llä ajaessa sähkökorjaamoista tulee lähes perheen jäsenen kaltaisia kavereita.

Ja tää tarina on totta.  ;D
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: ijasja2 - 13.07.14 - klo:12:56
No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.

Mersuporukoissa ne pajat jää tosiaankin puolitutuiks. BMW:llä ajaessa sähkökorjaamoista tulee lähes perheen jäsenen kaltaisia kavereita.

Ja tää tarina on totta.  ;D

Mulla toisinpäin :) Mersu pitää käyttää kerran vuodessa öljynvaihdossa ja huollossa, bemaria ei edes jokavuosi 8) ( Ku ei tuu kilometrejä ja lämpimässä säilytän, viime vuonna katsastusten väli 512km :P)

Meinaatko ettei baijerilaista mutteriviritystä kannattaisi laittaa mersun tilalle? 530 tai 535 haussa...
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: SKN - 13.07.14 - klo:13:03
No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.

Mersuporukoissa ne pajat jää tosiaankin puolitutuiks. BMW:llä ajaessa sähkökorjaamoista tulee lähes perheen jäsenen kaltaisia kavereita.

Ja tää tarina on totta.  ;D

Mulla toisinpäin :) Mersu pitää käyttää kerran vuodessa öljynvaihdossa ja huollossa, bemaria ei edes jokavuosi 8) ( Ku ei tuu kilometrejä ja lämpimässä säilytän, viime vuonna katsastusten väli 512km :P)

Meinaatko ettei baijerilaista mutteriviritystä kannattaisi laittaa mersun tilalle? 530 tai 535 haussa...

Sulla on onni se et pidät sen lämpimässä, ei jäädy huohotin.  ;D



Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Varjo79 - 13.07.14 - klo:19:59
No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.

Mersuporukoissa ne pajat jää tosiaankin puolitutuiks. BMW:llä ajaessa sähkökorjaamoista tulee lähes perheen jäsenen kaltaisia kavereita.

Ja tää tarina on totta.  ;D
Joutu niihin joskus (hiukan) muutakin laittaan kuin sähköjä :-[ Mieleenpainuvin homma on E39sin lämmityslaitteen puhaltimen moottorin vaihto >:( >:( :'( Niinse mekke sitte on mielestäni jotenkin yksinkertaisempi kun bimmeri. Siis helpompi köyhän ylläpitää kun pystyy paremmin itte korjaileen. Osatkin on mielestäni halvempia. Racing palikat sitte taas ei olekkaan siihen kovin edullisia :'( Sitten semmoseen syvällisempään omatoimi koppulintiin tekee hallaa se että mekke tarvis sen starrin. Siis jos vika koodeja ja muuta semmosta kattelee. Yleis mallisilla lukijoilla sieltä ei kaikkia saa ulos tai itse en ainakaan ole onnistunu. Mekken pellit saattaa olla hieman haperat. Kyllä hyviäkin yksilöitä on. Kuten tuo oma mutta se onkin massattu heti uutena ja säännöllisesti muutenkin. Eikä ole ollu kauvaa suomen suolasirkuksessa 8) Mersun automaatti loota sitten kestää ja saa kestämään voimaa aikalailla. Manuaalit sitte taasen ei ole kovin lujia. Siksi niihin sitte ängetään BMW lootia :P. Käytetyt meset on myös bimmereitä halvempia. Sekä pieniruokaisempia ainakin nämä mitä on käytössä ollut ja mitä on tällä hetkellä.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: SKN - 13.07.14 - klo:20:29
No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.

Mersuporukoissa ne pajat jää tosiaankin puolitutuiks. BMW:llä ajaessa sähkökorjaamoista tulee lähes perheen jäsenen kaltaisia kavereita.

Ja tää tarina on totta.  ;D
Joutu niihin joskus (hiukan) muutakin laittaan kuin sähköjä :-[ Mieleenpainuvin homma on E39sin lämmityslaitteen puhaltimen moottorin vaihto >:( >:( :'( Niinse mekke sitte on mielestäni jotenkin yksinkertaisempi kun bimmeri. Siis helpompi köyhän ylläpitää kun pystyy paremmin itte korjaileen. Osatkin on mielestäni halvempia. Racing palikat sitte taas ei olekkaan siihen kovin edullisia :'( Sitten semmoseen syvällisempään omatoimi koppulintiin tekee hallaa se että mekke tarvis sen starrin. Siis jos vika koodeja ja muuta semmosta kattelee. Yleis mallisilla lukijoilla sieltä ei kaikkia saa ulos tai itse en ainakaan ole onnistunu. Mekken pellit saattaa olla hieman haperat. Kyllä hyviäkin yksilöitä on. Kuten tuo oma mutta se onkin massattu heti uutena ja säännöllisesti muutenkin. Eikä ole ollu kauvaa suomen suolasirkuksessa 8) Mersun automaatti loota sitten kestää ja saa kestämään voimaa aikalailla. Manuaalit sitte taasen ei ole kovin lujia. Siksi niihin sitte ängetään BMW lootia :P. Käytetyt meset on myös bimmereitä halvempia. Sekä pieniruokaisempia ainakin nämä mitä on käytössä ollut ja mitä on tällä hetkellä.

Pakko sanoa et panarit on paskoja. Pikku vikaa kautta linjan, riippumatta mallisarjasta.



Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Varjo79 - 13.07.14 - klo:22:14
Juu moiseen johtopäätökseen minäkin olen tullu. Hienoja ne on ajaa mutta mutta >:( Paras kottero mitä mulla on ollu tai on vieläkin. On tuo vm97 paskatti jumal kokkareella on sitte käsketty ja se vaan jaksaa ja jaksaa :o Nyt sekin on pikkusen alkanut nakuttaa mutta nakuttakoon. Siitä enään saakku tonnin jos sitäkään niin aivan sama. Onhan siihen niitä niveliä vaihdeltu ja jarrut ja iskarit sekä lyhdyt. Mutta tekniikkaa ei ole tarvinnu avata. Vaikka on hieman päivitetty hengitystä jne.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: icefarmer - 13.07.14 - klo:22:20
No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.

Mersuporukoissa ne pajat jää tosiaankin puolitutuiks. BMW:llä ajaessa sähkökorjaamoista tulee lähes perheen jäsenen kaltaisia kavereita.

Ja tää tarina on totta.  ;D
Joutu niihin joskus (hiukan) muutakin laittaan kuin sähköjä :-[ Mieleenpainuvin homma on E39sin lämmityslaitteen puhaltimen moottorin vaihto >:( >:( :'( Niinse mekke sitte on mielestäni jotenkin yksinkertaisempi kun bimmeri. Siis helpompi köyhän ylläpitää kun pystyy paremmin itte korjaileen. Osatkin on mielestäni halvempia. Racing palikat sitte taas ei olekkaan siihen kovin edullisia :'( Sitten semmoseen syvällisempään omatoimi koppulintiin tekee hallaa se että mekke tarvis sen starrin. Siis jos vika koodeja ja muuta semmosta kattelee. Yleis mallisilla lukijoilla sieltä ei kaikkia saa ulos tai itse en ainakaan ole onnistunu. Mekken pellit saattaa olla hieman haperat. Kyllä hyviäkin yksilöitä on. Kuten tuo oma mutta se onkin massattu heti uutena ja säännöllisesti muutenkin. Eikä ole ollu kauvaa suomen suolasirkuksessa 8) Mersun automaatti loota sitten kestää ja saa kestämään voimaa aikalailla. Manuaalit sitte taasen ei ole kovin lujia. Siksi niihin sitte ängetään BMW lootia :P. Käytetyt meset on myös bimmereitä halvempia. Sekä pieniruokaisempia ainakin nämä mitä on käytössä ollut ja mitä on tällä hetkellä.
eikös tuo mersun automaattiloota oo vähän väliä auki jos nyt puhutaan vuodesta 2000 eteenpäin, net vanhemmat kesti... keppivaihteset hinnakkaampia ku automaatit ja menee äkkiä :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: Varjo79 - 13.07.14 - klo:22:30
Voi ollakki uudemmissa tuo uusin on vissiin 02 tai 03 e marsu. Onse poksi sinne laitettu juu.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: ijasja2 - 15.07.14 - klo:01:17
No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.

Mersuporukoissa ne pajat jää tosiaankin puolitutuiks. BMW:llä ajaessa sähkökorjaamoista tulee lähes perheen jäsenen kaltaisia kavereita.

Ja tää tarina on totta.  ;D
Joutu niihin joskus (hiukan) muutakin laittaan kuin sähköjä :-[ Mieleenpainuvin homma on E39sin lämmityslaitteen puhaltimen moottorin vaihto >:( >:( :'( Niinse mekke sitte on mielestäni jotenkin yksinkertaisempi kun bimmeri. Siis helpompi köyhän ylläpitää kun pystyy paremmin itte korjaileen. Osatkin on mielestäni halvempia. Racing palikat sitte taas ei olekkaan siihen kovin edullisia :'( Sitten semmoseen syvällisempään omatoimi koppulintiin tekee hallaa se että mekke tarvis sen starrin. Siis jos vika koodeja ja muuta semmosta kattelee. Yleis mallisilla lukijoilla sieltä ei kaikkia saa ulos tai itse en ainakaan ole onnistunu. Mekken pellit saattaa olla hieman haperat. Kyllä hyviäkin yksilöitä on. Kuten tuo oma mutta se onkin massattu heti uutena ja säännöllisesti muutenkin. Eikä ole ollu kauvaa suomen suolasirkuksessa 8) Mersun automaatti loota sitten kestää ja saa kestämään voimaa aikalailla. Manuaalit sitte taasen ei ole kovin lujia. Siksi niihin sitte ängetään BMW lootia :P. Käytetyt meset on myös bimmereitä halvempia. Sekä pieniruokaisempia ainakin nämä mitä on käytössä ollut ja mitä on tällä hetkellä.
eikös tuo mersun automaattiloota oo vähän väliä auki jos nyt puhutaan vuodesta 2000 eteenpäin, net vanhemmat kesti... keppivaihteset hinnakkaampia ku automaatit ja menee äkkiä :-\ :-\ :-\ :-\

Noin 450tkm, laatikkoon vaihdettu joskus öljyt ja toistasataa Nm. yli alkuperäisen sinne syötetään, 600 luokkaa. Oirehtii sillai että heittää totaaliseen vikatilaan ts. sammuu ja testi näyttöön, visit workshop :P ::) Tuohon kyllä pitää polkaista pedaalia konehuoneen puolelle ja maisema vaihtuu nopsaan ennenku vikatilaan. Lähes vakio, ei syö omia pskojaan uudestaan ja saa vähän enemmän ruokaa.

Bimmerillä vain ajetaan....
Kummatkin myynnissä:)

Thaihutsussa 1.6 bensakone, paljonkohan lie kestää? Eikös se jotain tojon sukua, ainakin samoilta nurkilta eli itämaista? Kilkattaa kovasti, mutta taitaa olla jotain irtoromua konepellin alla. Kai sinne pitäs joskus kurkata, ei vaan viitsi eikä muista,  kun on ajoon hankittu eikä ihmettelyyn.

Onkin muuten paras auto mitä mulla on escortin jälkeen ollut, se ei ollu tosin montaa päivää. Tälläkin tuntuu vajaa satasen vauhti suorastaan hengenvaarallisen kovalta :P ;D Noilla oikeilla autoilla nopeusrajoituksia voisi nostaa huoletta ylemmäksi, tällasille kipoille riittää 80 loistavasti 8) Myyjäkin sanoi että muista, sitä pitää ajaa. Totta, ei parane paljoa tiirailla pyöräilijöitä tai pientareella pölisee :P
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: roadman - 15.07.14 - klo:07:50
Jos hydr nostimet, niin niitä minäkin epäilisin. Väheneekö kilahtelu kun moottorin ajaa lämpimäksi?
Noita hydr. nostimen palikoita voi joissain merkeissä vaihtaa nostimen reiän kautta (alapuolisella nokka-akselilla varustetut moottorit). jos nokka päällä niin silloinkin iisi homma ei pitäis vaatia moottorin tai kannen purkua. Ei oo iso remppa. Keinuvivusto ja nostajat pois ja ei kun onkimaan. ;D ;D

Jos lämpimänä hiljenee, niin ei akuutti remppa mutta korvakuulolla pitää muistaa olla.


Suattaa vuan olla ihan hyvän hintaiset ne pikku palikat suhteessa raudan määrään.
Otsikko: Vs: tojon kilkattelu
Kirjoitti: TDK - 15.07.14 - klo:08:48
Onkin muuten paras auto mitä mulla on escortin jälkeen ollut, se ei ollu tosin montaa päivää. Tälläkin tuntuu vajaa satasen vauhti suorastaan hengenvaarallisen kovalta :P ;D Noilla oikeilla autoilla nopeusrajoituksia voisi nostaa huoletta ylemmäksi, tällasille kipoille riittää 80 loistavasti 8) Myyjäkin sanoi että muista, sitä pitää ajaa. Totta, ei parane paljoa tiirailla pyöräilijöitä tai pientareella pölisee :P

Sehän on niinku landcruiseri, -83 ajettu ankarasti. 33" nappularattailla 80vauhdisa se vaihto kaistaa omin päin ku erehty silmiä rappään. Vaikka kuin piti ratista kiinni... ::)