Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kylmis - 24.06.14 - klo:08:12

Otsikko: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: kylmis - 24.06.14 - klo:08:12
Terve! :) N143 tekee käynnistyksen yhteydessä satunnaista/säännöllistä sammahtamista. Lähtee siis ok käyntiin, mutta käy vain 1-2 sekuntia ja sammahtaa. Täytyy sitten käynnistää uudelleen ja jääkin sen jälkeen käyntiin. Aikaisemmin antoi sammahtamisen yhteydessä vikakoodin ja proline näyttöön ilmoituksen, että polttoaineen paine matalla. Nyttemmin ei anna enää mitään koodeja vian yhteydessä. Huoltomies vaihtoi kertaalleen polttoaineen suodattimet, putsaili putkistoa ja kiristeli liittimiä. Ei poistanut vikaa. Ilmenemismuoto on juurikin se kiusallisesta päästä, että välillä tekee säännöllisesti ja välillä harvakseltaan. Polttoaineen määrä tankissa, keliolosuhteet jne. looginen syy-seuraussuhdeketjun löytäminen on ollut mahdotonta. Polttoaineen laatu "pitäisi" olla ok, farmarisäiliö puhdas jne. muut koneet toimii ok.

Kysymys kuuluukin, onko jollain muulla ollut vastaavaa 3-sarjan Valmetin kanssa, vai onko yksilöllinen juttu.

Nykypäivän traktoriksi pelaa muuten ok, mutta takuuajan päättyessä täytyisi miettiä pystyykö tuolle tekemään jotain vai jättääkö ominaisuudeksi.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: vms1 - 24.06.14 - klo:08:20
Meillä täysin saman numeroinen 2012 joulukuussa hihnalta tullu eikä ole mielestäni ikinä tuota tehny eli ei ole ainakaan kaikissa ominaisuus.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: Oksa - 24.06.14 - klo:08:30
eikö huoltomieheltä voi kysä tuosta suoraan?   ei kait se nyt niin ole että lyö laskun kouraan kun on kertonut arvelunsa?                    luulisi tuon jostain löytyvän syyllisen.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: jariman - 24.06.14 - klo:08:37
163 tekee kans samantapaista, ei lähde käymään ollenkaan,
Startti kyllä pyörii iloisesti, ei vikakoodia, ei auta kun
Napata päävirrat hetkeksi pois, veemäinen tilanne
Jos sammuu keskelle vilkasta risteystä :o, siinähän sitä
Sitten ollaan tientukkona >:(

Olisko joku ryhmäliitin löyhällä, järjestelmä sekoaa
Täysin, tai sitten moottorin pyörimisnopeusanturi
Viallinen/ liitin löyhällä.

Onkos muuten paljon antureita uusittu takuuaikana, omasta
163  4 anturia uusittiin ensimmäisen  300 h aikana
Aika paskaa laatua nämä anturit,  edellisellä hitecillä
8000 h , yksi anturi uusittiin, sekin ulkoinen  isku anturiin
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: Oksa - 24.06.14 - klo:08:45
ne pakistanin pikkupoikien tekemät anturit on niin saakelin epäkuranttia tavaraa että....           nyyssä kanssa noitten antureiden kanssa joutuna tappelemaan, ja takuuseen ei meinaa saada mitenkään, kun ovat niitä kulumavikoja.   ihan kui polvisidevammat!
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: vms1 - 24.06.14 - klo:08:47
Tota tekee meilläkin kyllä että jos jostainsyystä sammuu\ sammuttaa ja on liian hätänen virta-avaimen kanssa niin starttaa mutta ei lähe käyntiin. Itse tulkitsen asian niin että sammutin on edelleen päällä ja tästä selviää kun kääntää virrat pois ja huokasee kahdesti. Sen jälkeen kun laittaa virrat ja odottaa sekunnin ja sitten käynnistää niin lähtee normaalisti.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: SKN - 24.06.14 - klo:09:02
Kylmis, my bro... ;D


Virtalukko.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: piki1 - 24.06.14 - klo:09:05
Terve! :) N143 tekee käynnistyksen yhteydessä satunnaista/säännöllistä sammahtamista. Lähtee siis ok käyntiin, mutta käy vain 1-2 sekuntia ja sammahtaa. Täytyy sitten käynnistää uudelleen ja jääkin sen jälkeen käyntiin. Aikaisemmin antoi sammahtamisen yhteydessä vikakoodin ja proline näyttöön ilmoituksen, että polttoaineen paine matalla. Nyttemmin ei anna enää mitään koodeja vian yhteydessä. Huoltomies vaihtoi kertaalleen polttoaineen suodattimet, putsaili putkistoa ja kiristeli liittimiä. Ei poistanut vikaa. Ilmenemismuoto on juurikin se kiusallisesta päästä, että välillä tekee säännöllisesti ja välillä harvakseltaan. Polttoaineen määrä tankissa, keliolosuhteet jne. looginen syy-seuraussuhdeketjun löytäminen on ollut mahdotonta. Polttoaineen laatu "pitäisi" olla ok, farmarisäiliö puhdas jne. muut koneet toimii ok.

Kysymys kuuluukin, onko jollain muulla ollut vastaavaa 3-sarjan Valmetin kanssa, vai onko yksilöllinen juttu.

Nykypäivän traktoriksi pelaa muuten ok, mutta takuuajan päättyessä täytyisi miettiä pystyykö tuolle tekemään jotain vai jättääkö ominaisuudeksi.
mulla käyny muutaman kerran tollee 141:ssä mutta johtunu omasta mokasta kun päästäny huolimattomasti avaimen palautumaan tartatessa liian pitkälle on aika herkkä.tekee silloin juuri noin eikä tule vikakoodeja kun oma moka.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: Make - 24.06.14 - klo:09:12
111 tekee saman, jos on valvontapysäytys unohtunut päälle.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: andypoge - 24.06.14 - klo:09:49
Tarviiko N:ä vielä kytkinpolkimen pohjaan painamisen startatessa? Et kai starttaamisen jälkeen nostaa kytkinpoljinta liian kiireellä? Tällä virheellä sain -05 Bosch-jakajapumppuisen toistuvasti sammumaan taannoin startatessa, kunnes hoksasin pitää poljinta pidempään pohjassa.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: piki1 - 24.06.14 - klo:10:32
Tarviiko N:ä vielä kytkinpolkimen pohjaan painamisen startatessa? Et kai starttaamisen jälkeen nostaa kytkinpoljinta liian kiireellä? Tällä virheellä sain -05 Bosch-jakajapumppuisen toistuvasti sammumaan taannoin startatessa, kunnes hoksasin pitää poljinta pidempään pohjassa.
ei tarvi
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: icefarmer - 24.06.14 - klo:10:51
ekö se oo yleisohje jokaseen uudempaan merkkiin että ei sais heti hönkästä konetta käyntiin vaan ekaks virrat päälle ja ootella että kaikki merkkvalot välähtää ja sammuu jotta järjestelmät testaantuu ja herää ja sähköinen pumppu saa polttoaineen liikkeelle :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: Varjo79 - 24.06.14 - klo:11:04
Voi itkun vit*u näitä nykyajan vehkeitä >:( Onse nyt juma*auta kumma että yhtä rakvaattorin tasoinen masiina on niin vaikee tehdä tänäpäivänä >:( Että siitä ei saada toimivaa edes uutena >:( Mutta ei noilla vanhoillakaan voi loputtomasti selkäänsä loukuttaa :-[
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: Mopomies - 24.06.14 - klo:11:51
Näin vanhemmilla koneilla riehuttaessa, ihmetyttää tällaiset viat. Sähkön kanssa pärjää, jos sitä osaa käyttää. Nykyään ei vaan joko haluta tai viitsitä tehdä varmempia koneita.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: kylmis - 24.06.14 - klo:16:05
Ei ole automaattipysäytystä tässä koneessa (lisävaruste). Käynnistyksen suoritan Icen tyyliin, että merkkivaloja ensin tauluun ja sitten rauhallinen vääntö avaimesta. Virtalukon käyttöä on tullut mietittyä ja en ole keksinyt, että tekisin jotain väärin. Jotenkin sitä tähän ikään mennessä haluaisi uskoa, että osaa traktorin käynnistää oikein, mutta ihan varmaahan se ei ole. Pitäisi kai suorittaa joku oikean käynnistyksen turvallisuuskortti tms. Huoltomiehelle juttelin asiasta ja hän totesi, että käynnistelee koneet ilman mitään hehkutteluja ja avainta käännetään kuinka päin vaan. Muita anturivikoja ei ole ollut kuin se viime syksyinen suunnanvaihtoviiksen mykistymisepisodi. Siinä on niitä reed-releitä ainakin pari kappaletta.

Viime talvi nyt oli mitä oli, mutta mielestäni tämä kone ei ole kovin hyvä lähtemään käymään kylmästä. Vaatii monen tunnin lämmityksen melko kevyilläkin pakkasilla. Huoltomies oli sitä mieltä, että N-sarjan ominaisuus, joka on ollut jo aikaisemmissakin versioissa. Oli sitä mieltä, että moottorinlämmitin ei ole tarpeeksi hyvässä paikassa. Tiiä sitten.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: JayZ - 24.06.14 - klo:16:35
Vaikuttaako aineen määrä tankissa asiaan? Tekeekö tuota useammin jos ainetta on vähemmän? Onhan huoltomies tarkistanut, että tankilla on letkut oikeinpäin? Paluuletku tulee keulalta ja imuletku polttoainesuotimien päästä. Tankin anturissa on nuolet letkulähdöissä. Jos on ohjaamo jousitus niin nuo vilkaisee nopeasti itsekkin. Vasemman portaan takana ohjaamon olla. Jos on joustittamaton koppi niin lattiamaton alla on luukku mistä voi vilkaista.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: kylmis - 24.06.14 - klo:16:48
Polttoaineen määrällä ei ole merkitystä. Huoltomiehen ammattitaitoon täytyy kai luottaa...
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: Ylermi - 24.06.14 - klo:17:16
Meillä myös uusimmassa ostokkaassa on herkkä virtalukko, jonkun kerran on startatessa sammahtanu ku löysää liian nopeasti avaimesta startti asennosta. Myöskin muutaman kerran on täyvestä laukasta sammunu heitossa, ku on pari avainta painona avaimenperässä.
Eikä sitä kannate ujostella, vaikka olisikin niin yksinkertainen vika. En minäkään heti ensimmäisellä kerralla vikaa osannu paikallistaa, vaikka oon rattori urakoinnilla leivän hankkinu jo kaheksakytä luvulta lähtien..
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: SAS - 24.06.14 - klo:19:34
ekö se oo yleisohje jokaseen uudempaan merkkiin että ei sais heti hönkästä konetta käyntiin vaan ekaks virrat päälle ja ootella että kaikki merkkvalot välähtää ja sammuu jotta järjestelmät testaantuu ja herää ja sähköinen pumppu saa polttoaineen liikkeelle :-\ :-\ :-\ :-\
Juuri näin ,hätäilemmällä ei tule kuin kusipäitä kersoja.
Virta päälle sitten kännistys kun valon vilinä loppuu,huoltomies sano jotta yleinen hätästen isäntien ongelma. ;D
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: BACKSPACE - 24.06.14 - klo:19:37
Jos kylmis on niin kevyt ettei istuimen painokytkin anna koneen pysyä käynnissä  ;D
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: Oksa - 24.06.14 - klo:19:53
voi mahoton!   noita nykyvehkeitä, miä kun ite aina pikaseen käytän tosa nyykkärissä avainta tarttiasennossa ja aina se on kerenny hörähtää käyntiin, .... paitti, kerran kun olin unohtanu valot piälle päivällä pihassa...

                mikähän turvajuttu tuossakin on oikein takana?   onko net vaan niiiin herkkähipiäisiä että ei pikalähtöä salli?
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: miller - 24.06.14 - klo:20:49
Polttoaineen määrällä ei ole merkitystä. Huoltomiehen ammattitaitoon täytyy kai luottaa...

Riippuu huoltoliikkeestä.Oman kinkeripiirin huoltoukot tulivat 141:sta  korjaamaan jarruja. ei siinä mitään vikaa ollut halusivat tullaa takuuseen vaihtamaan pääsylinterit . tehtaan määräys. ehjästä koneesta alkoi jäämään jarrut päälle.. .. rahaa paloi vajaa tonni ennen kuin traktori tuli uudestaan kuntoon..  Nykyään  jos on isompaa remonttia niin viedään toiselle pajalle
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: jylperö - 24.06.14 - klo:21:57
Tuollaista vikaa aiheuttaa jokin venttiili polttoaine puolella (nimeä en muista) Vika näkyy hieman alhaisena polttoaineen paineena kun laittaa testerin kiinni koneeseen.
Huoltomiehet kyllä tietää, nuita venttiilejä vaihdettu paljon kertoi paikallinen huolto yrittäjä.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: kylmis - 25.06.14 - klo:07:22
Saisiko sinulta yyveenä kyseisen huoltomiehen yhteystiedot. Haastattelisin asian tiimoilta.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: Realisti - 25.06.14 - klo:17:52
Laatu taitaa kaikessa olla mitä sattuu. Itselläni myös n143ht3 jossa nyt reilu 900h mittarissa, ja ihmeen paljon ollut kaikkea pientä vaivaa joka tosin halvaannuttaa aina koneen. Vaihdevivusto karkasi "pois säädöstä" alkuun kerran, vaihteen siirtäjä irtosi vivustosta halvaannuttaen koko koneen, kadaani lensi tielle 53km/h vauhdissa, em. Seurauksena myöhemmin kardaanin laakeri ja stefa, pikavaihteen paineputki ja hytti "kolisee" jostain. Onneksi on vielä 1 1/2 vuotta "jatkotakuuta" jäljellä jos sinä aika karsiutuisi lastentaudit pois...
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: kylmis - 25.06.14 - klo:18:02
Minä olen päässyt aika vähällä :D

Sellainen ärsyttävä ominaisuus tässä on, että suunnanvaihtajan ollessa parkkiasennossa, moottorin kierrosluku putoaa parisataa kierrosta ja se ei riitä tuottamaan tarpeeksi korkeaa jännitettä sähköjärjestelmälle. Seurauksena on, että kone piippaa ja paneeliin syttyy akun kuva. Ongelma johtuu siitä, että kolmossarjan jakopäätä jouduttiin modaamaan uuteen uskoon ja laturin remmi ei sitten ollutkaan enää sopiva. Mitasta tuli niin epäkurantti, että valmista remmiä ei enää löytynyt hyllystä ja Valtra joutui teettämään mittatilaustyönä remmin. Tämän remmin pitäisi toimia jotenkin niin, että lämmetessään kutistuu ja kone ei sitten piippaile. Minulle vaihdettiin tämä remmi koneeseen tänä keväänä, mutten huomannut, että piippailu siitä kovin paljon olisi muuttunut ;D

Lisäkin remmi on niin kireällä, että rasittaa ilmastointilaitteen kompuran kiinnityskorvakkeita, jotka ovat moottorissa kiinni. Määrätyssä vaiheessa murtuvat. Tähän on tullut korjauksena uusi kiinnitysasetelma, joka myös vaihdettiin ennakoivasti meikäläisen koneeseen tänä keväänä.

Että kyllä tästä tarinaa lähtee :)
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: JayZ - 25.06.14 - klo:19:42
Melkein pyytäisin jo vaihtamaan laturin tuossa vaiheessa. Ei tuo ainakaan kovin yleistä noissa koneissa ole. Latausjännite on siellä 650rpm 14,4V kunnossa olevassa laturissa, joka kyllä riittää vallan mainiosti.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: JayZ - 25.06.14 - klo:19:44
hytti "kolisee" jostain
Millaisia varusteita löytyy? Onko ohjaamojousitusta tai taakseajo vermeitä?
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: Realisti - 25.06.14 - klo:20:23
hytti "kolisee" jostain
Millaisia varusteita löytyy? Onko ohjaamojousitusta tai taakseajo vermeitä?

Tupajouset on, ei taakseajoa
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: JayZ - 25.06.14 - klo:20:25
Osaatko yhtään sanoa mistäpäin ohjaamoa kolina tulee?
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: Realisti - 25.06.14 - klo:20:31
Takaosasta ehkä oikealta, etsitty vaikka kuinka kauan jotain mikä voisi joustaessa osua runkoon tai jotain mikä olis irti.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: Oksa - 25.06.14 - klo:20:35
itellä kanssa tuossa nyyssä aikoinaan kolina kopin takaosassa ja sitä etittiin kunnes erään pitemmän rupeaman jälkeen aloin pesemään värkkiä niin huomasin että takana jouston kiinnityspultti oli melkein poikki ja se ei muuten näkyny kuin maalin hilseilynä mutterin puolella.         uusi pultti ja hiljeni kerralla, mutta mikä katki pultin olikin mysteri.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: JayZ - 25.06.14 - klo:20:36
Ei nyt kyllä tule mieleen mikä takana tuon äänen voisi aiheuttaa. Edessä oikealla on yksi mahdollisuus, että pakoputki ottaa suuntavilkun varteen kiinni. Kuuluu selvästi varsinkin hieman kovempaa vasemmalle kääntyessä.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: BACKSPACE - 26.06.14 - klo:11:41
Minä olen päässyt aika vähällä :D

Sellainen ärsyttävä ominaisuus tässä on, että suunnanvaihtajan ollessa parkkiasennossa, moottorin kierrosluku putoaa parisataa kierrosta ja se ei riitä tuottamaan tarpeeksi korkeaa jännitettä sähköjärjestelmälle. Seurauksena on, että kone piippaa ja paneeliin syttyy akun kuva. Ongelma johtuu siitä, että kolmossarjan jakopäätä jouduttiin modaamaan uuteen uskoon ja laturin remmi ei sitten ollutkaan enää sopiva. Mitasta tuli niin epäkurantti, että valmista remmiä ei enää löytynyt hyllystä ja Valtra joutui teettämään mittatilaustyönä remmin. Tämän remmin pitäisi toimia jotenkin niin, että lämmetessään kutistuu ja kone ei sitten piippaile. Minulle vaihdettiin tämä remmi koneeseen tänä keväänä, mutten huomannut, että piippailu siitä kovin paljon olisi muuttunut ;D

Lisäkin remmi on niin kireällä, että rasittaa ilmastointilaitteen kompuran kiinnityskorvakkeita, jotka ovat moottorissa kiinni. Määrätyssä vaiheessa murtuvat. Tähän on tullut korjauksena uusi kiinnitysasetelma, joka myös vaihdettiin ennakoivasti meikäläisen koneeseen tänä keväänä.

Että kyllä tästä tarinaa lähtee :)
Sun pitää laittaa tuohon joku systeemi, että se sammuttaa automaattisesti kaikki ylimääräiset sähkölaitteet kun laitat vivun parkille  ;D Ehkä virta riittäisi sitten pitämään Vallun elossa  ;D
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: kylmis - 26.06.14 - klo:13:04
Melkein pyytäisin jo vaihtamaan laturin tuossa vaiheessa. Ei tuo ainakaan kovin yleistä noissa koneissa ole. Latausjännite on siellä 650rpm 14,4V kunnossa olevassa laturissa, joka kyllä riittää vallan mainiosti.
Juu ei. Mittasin jännitteen P ja N asennoissa. Kummassakin 14,6V ja piippi huutelee hytissä. Minä väittäisin, että vika on jännitteenmittauksessa. Anturi pelaa huonosti tai signaalitieto menee monen liittimen kautta jolloin jännitehäviöt kasvavat. Mihinkään laturin alijännitepiikkiin en usko, koska mittarissa ei näy heilahdusta. Ja jos mittaus on tehty järkevästi, niin se ei reagoi piikkiin vaan jännitteen pitää olla hetken aikaa alemmalla tasolla.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: kylmis - 26.06.14 - klo:13:09
Tuollaista vikaa aiheuttaa jokin venttiili polttoaine puolella (nimeä en muista) Vika näkyy hieman alhaisena polttoaineen paineena kun laittaa testerin kiinni koneeseen.
Huoltomiehet kyllä tietää, nuita venttiilejä vaihdettu paljon kertoi paikallinen huolto yrittäjä.
Joo, teidän suunnalta löytyi näkemystä :)

Kaksi mahdollisuutta.

1. Polttoainelinjassa on huohotinventtiili. Tankin korkki on nykyään niin tiivis, että se ei päästä ilmaa läpi. Ilmojen vaihdellessa putkistoon syntyy alipainetta ja huohottimen toimiessa huonosti, se imee polttoaineen esisuodattimelta aineen pois. Käynnistyksen yhteydessä kestää sitten hetken aikaa, että linja täyttyy.

2. Common railin venttiili vuotaa ja päästää linjasta putken tyhjäksi.

Ei kuulosta sähkövioilta, eikä kovin vaaralliselta muutenkaan.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: kylmis - 26.06.14 - klo:13:10
Minä olen päässyt aika vähällä :D

Sellainen ärsyttävä ominaisuus tässä on, että suunnanvaihtajan ollessa parkkiasennossa, moottorin kierrosluku putoaa parisataa kierrosta ja se ei riitä tuottamaan tarpeeksi korkeaa jännitettä sähköjärjestelmälle. Seurauksena on, että kone piippaa ja paneeliin syttyy akun kuva. Ongelma johtuu siitä, että kolmossarjan jakopäätä jouduttiin modaamaan uuteen uskoon ja laturin remmi ei sitten ollutkaan enää sopiva. Mitasta tuli niin epäkurantti, että valmista remmiä ei enää löytynyt hyllystä ja Valtra joutui teettämään mittatilaustyönä remmin. Tämän remmin pitäisi toimia jotenkin niin, että lämmetessään kutistuu ja kone ei sitten piippaile. Minulle vaihdettiin tämä remmi koneeseen tänä keväänä, mutten huomannut, että piippailu siitä kovin paljon olisi muuttunut ;D

Lisäkin remmi on niin kireällä, että rasittaa ilmastointilaitteen kompuran kiinnityskorvakkeita, jotka ovat moottorissa kiinni. Määrätyssä vaiheessa murtuvat. Tähän on tullut korjauksena uusi kiinnitysasetelma, joka myös vaihdettiin ennakoivasti meikäläisen koneeseen tänä keväänä.

Että kyllä tästä tarinaa lähtee :)
Sun pitää laittaa tuohon joku systeemi, että se sammuttaa automaattisesti kaikki ylimääräiset sähkölaitteet kun laitat vivun parkille  ;D Ehkä virta riittäisi sitten pitämään Vallun elossa  ;D
Heh-he. :D
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: Realisti - 26.06.14 - klo:19:46
Taas niitä ärsyttäviä pikkuvikoja: oven sisälukon sisästä se kuulakärkikynän jousen kokoinen pieni jousi poikki. Ylivieska-Nivala sektorista en ainakaan uutta vastaavaa löytänyt joten koko lukko piti uusia, tunteja tosiaan alle 1000
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: Ärrpää - 26.06.14 - klo:22:04
Taas niitä ärsyttäviä pikkuvikoja: oven sisälukon sisästä se kuulakärkikynän jousen kokoinen pieni jousi poikki. Ylivieska-Nivala sektorista en ainakaan uutta vastaavaa löytänyt joten koko lukko piti uusia, tunteja tosiaan alle 1000

 Fasetin siirtopumpun sisältä kartion muotoinen kierrejousi meni vähillä tunneilla poikki, Kuopion ympäri rällyy heti päällensä ja agrin tiskillä, että mikä tuo on, no sepä oli junkkarin tippumisenestoventtiilin jousi, hyvin kävi vaikka ei ollu orggista lähelläkään.
Otsikko: Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Kirjoitti: Klapikauppias - 27.06.14 - klo:07:38
Mulla on tuos n-läises ainut vika ollu tuo kuulakärkikynän jousi oven lukossa, 400 tunnin välein saa hakea uuden lukon, siinä on härmäläinen löytäny kiinasta jotain halpislukkoja, kymmenenvuotta vanhemmasta hitekistä, ei ole mennyt ainuttakaan oven lukkoa  ;D