Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: erakko - 26.10.08 - klo:17:58

Otsikko: Vaihteistoista...
Kirjoitti: erakko - 26.10.08 - klo:17:58
No nyt on tullut viimeaikoina näitä hienoja vaihteistoja julki ja kiinnostaisi tietää niistä enemmänkin. Luin Valtra team-lehdestä, että tämä Versunkin(eikös se ole se "keppivaihteinen"?) kulkee 50km/h tunnissa about 1800 rpm, kuten kaikki portaattomat tekevät, ehkä jopa pienemmillä kieroksilla. Pitääkös tuo paikkansa? Luin myös tuossa vanhasta koneviestistä, jossa oli JD:n portaaton vs keppivaihteinen, että Jontikan Auto Quad plussa 50:n laatikolla kulkee noin 1950 kiekalla viittäkymppiä, kun säädöt on vain kohillaan. Vahvistaako kukaan? Agrimarketin sivuilla kyllä lukee, että eco-versio vain 40:n koneeseen. Tiedä häntä. Onkos muilla merkeillä vastaavia 50:n ecoja "keppi-/nappivaihteistolla"? Niin paljon eri vaihtoehtoja, että päähän tässä sekoaa!!
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: Timppa - 26.10.08 - klo:17:59
DynaVt loikottaa 1700 kierroksilla 53 km/h
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: Paalari - 26.10.08 - klo:18:07
185MP kulkee kaasu pohjassa ainaki 25km/h
Siinäki täysi työ pitää se tiellä..
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: Kaupoi - 26.10.08 - klo:18:32
Luin myös tuossa vanhasta koneviestistä, jossa oli JD:n portaaton vs keppivaihteinen, että Jontikan Auto Quad plussa 50:n laatikolla kulkee noin 1950 kiekalla viittäkymppiä, kun säädöt on vain kohillaan. Vahvistaako kukaan? Agrimarketin sivuilla kyllä lukee, että eco-versio vain 40:n koneeseen.

Pitää paikkansa. Autoquadilla mennään 51km/h 2000rpm:lla. Tuo "eco-vaihteisto" tietääkseni on ihan sama loota, mutta kierroksia vaan on rajotettu niin, ettei pääse yli 40km/h. Kusetusta lisämaksusta :)
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: moku - 26.10.08 - klo:18:39
uus puma cvx esitteiden mukaan 1500 kierrosta ja 50.
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: Puraat - 26.10.08 - klo:18:51
Yksi mielenkiintonen vaihteisto löytyy Deutsista, M sarjalaisesta. Ei tarte siinäkään mekaanista keppiä heilutella. Ja kaikki muutkin nappulat on keskitetty samaan kahvaan. Mitenkähän ne aluevaihteet vaihtuu kun ei näyttänyt olevan mekaanista keppiä?
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: zetor8045 - 26.10.08 - klo:19:00
Yksi mielenkiintonen vaihteisto löytyy Deutsista, M sarjalaisesta. Ei tarte siinäkään mekaanista keppiä heilutella. Ja kaikki muutkin nappulat on keskitetty samaan kahvaan. Mitenkähän ne aluevaihteet vaihtuu kun ei näyttänyt olevan mekaanista keppiä?
kyllähän näissä normaaleissa M Deutseissa (ja myös profilinessa) täytyy vaihteita vaihtaa eli vaihdekaavio on samanlainen kuin john deeren keppilaatikoissa eli 6 aluetta ja 4 pikavaihdetta mutta TTV M sarjassa on portaaton loota ;) keppivaihteiset deutsit kulkee 50km/h 2000rpm:llä ja portaattomat kulkee 1800rpm:llä 50
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: Neke - 26.10.08 - klo:19:03
DynaVt loikottaa 1700 kierroksilla 53 km/h
[/quote   Lämpötila -20, DynaVt loikottaa 30min ajon jälkeen 2000 kierroksilla 50 km/h
Otsikko: Vs: Ääniohjaus...
Kirjoitti: Ojala - 26.10.08 - klo:19:03
Yksi mielenkiintonen vaihteisto löytyy Deutsista, M sarjalaisesta. Ei tarte siinäkään mekaanista keppiä heilutella. Ja kaikki muutkin nappulat on keskitetty samaan kahvaan. Mitenkähän ne aluevaihteet vaihtuu kun ei näyttänyt olevan mekaanista keppiä?

Jospa Deussin miehet on kehittäny "ääniohjauksen", "AJA" komennolla
ylöspäin ja "NO PERKELE" vaihtaa pienemmälle.

Sopis muuten hevosmiehille hienosti: Kiihdytät -1,2,3,4 AJA !  ;D
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: Ojala - 26.10.08 - klo:19:06
DynaVt loikottaa 1700 kierroksilla 53 km/h
[/quote   Lämpötila -20, DynaVt loikottaa 30min ajon jälkeen 2000 kierroksilla 50 km/h

Variossa pakkanen vain parantaa laatikon ennestään hyvää "pitoa"  ;D
Ei turhaan hurttaa  ;)
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: erakko - 26.10.08 - klo:19:21
Kiitoksia Kaupoi! Yksi ainuista asiallisista kommenteista tähän aiheeseen. Ja muille: nythän EI OLLUT kyse PORTAATTOMISTA vaan tavan vaihteistoista! 
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: Timppa - 26.10.08 - klo:19:37
DynaVt loikottaa 1700 kierroksilla 53 km/h
[/quote   Lämpötila -20, DynaVt loikottaa 30min ajon jälkeen 2000 kierroksilla 50 km/h

***Ei ole täällä ihmisten ilmoilla tuollaisia pakkasia ollu herran aikoihin. Luulen, että vaikiaa on kaikilla vaihteistoilla tuolloin.
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: Peurajussi - 26.10.08 - klo:19:57
DynaVt loikottaa 1700 kierroksilla 53 km/h
[/quote   Lämpötila -20, DynaVt loikottaa 30min ajon jälkeen 2000 kierroksilla 50 km/h

***Ei ole täällä ihmisten ilmoilla tuollaisia pakkasia ollu herran aikoihin. Luulen, että vaikiaa on kaikilla vaihteistoilla tuolloin.


Luulo ei kuitenkaan ole tiedon väärti..  :)
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: lappalainen - 26.10.08 - klo:20:28
DynaVt loikottaa 1700 kierroksilla 53 km/h
[/quote   Lämpötila -20, DynaVt loikottaa 30min ajon jälkeen 2000 kierroksilla 50 km/h

***Ei ole täällä ihmisten ilmoilla tuollaisia pakkasia ollu herran aikoihin. Luulen, että vaikiaa on kaikilla vaihteistoilla tuolloin.


Luulo ei kuitenkaan ole tiedon väärti..  :)
jd,llä ei pääse edes liikkeelle pikkupakkasella heti  -3 astetta oli aikanaan kojolla 20 sarjan portaaton vaati pari minuutin lämmityksen et pääsi liikkeelle
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: lappalainen - 26.10.08 - klo:20:30
DynaVt loikottaa 1700 kierroksilla 53 km/h
[/quote   Lämpötila -20, DynaVt loikottaa 30min ajon jälkeen 2000 kierroksilla 50 km/h
loikottaa melko nopeesti 1700 ja 53 ku käyttää synteettisiä vaihteistoöljyjä  ;) ei moni keppivaihteinen liiku niin kewweesti pakkasel  ;)
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: zetor8045 - 26.10.08 - klo:20:35
DynaVt loikottaa 1700 kierroksilla 53 km/h
[/quote   Lämpötila -20, DynaVt loikottaa 30min ajon jälkeen 2000 kierroksilla 50 km/h

***Ei ole täällä ihmisten ilmoilla tuollaisia pakkasia ollu herran aikoihin. Luulen, että vaikiaa on kaikilla vaihteistoilla tuolloin.


Luulo ei kuitenkaan ole tiedon väärti..  :)
jd,llä ei pääse edes liikkeelle pikkupakkasella heti  -3 astetta oli aikanaan kojolla 20 sarjan portaaton vaati pari minuutin lämmityksen et pääsi liikkeelle
huoltomies sanos että jos jonnikka ei pakkasella lähde liikkeelle niin sen ei ole vielä tarkoituskaan lähteä liikkeelle eli sen on vain tarkoitus varmistaa voitelu
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: Maalaispoika - 26.10.08 - klo:20:54
Pitää paikkansa. Autoquadilla mennään 51km/h 2000rpm:lla.

Tuo taitaa koskea vain 6820 ja 6920 malleja. 6520 ja 6620 ei kulje 51 km/h noin pienillä kierroksilla, vaan vaatii 2200 rpm. Näin ainakin AP:lla.
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: Puraat - 26.10.08 - klo:21:10
Yksi mielenkiintonen vaihteisto löytyy Deutsista, M sarjalaisesta. Ei tarte siinäkään mekaanista keppiä heilutella. Ja kaikki muutkin nappulat on keskitetty samaan kahvaan. Mitenkähän ne aluevaihteet vaihtuu kun ei näyttänyt olevan mekaanista keppiä?
kyllähän näissä normaaleissa M Deutseissa (ja myös profilinessa) täytyy vaihteita vaihtaa eli vaihdekaavio on samanlainen kuin john deeren keppilaatikoissa eli 6 aluetta ja 4 pikavaihdetta mutta TTV M sarjassa on portaaton loota ;) keppivaihteiset deutsit kulkee 50km/h 2000rpm:llä ja portaattomat kulkee 1800rpm:llä 50
Kun oikein tarkkaan kahtoo esitteestä, niin kyllä sieltä kopin oikeesta laidasta taitaa vaihdekepin haitarikumi pilkottaa. Ei siinä M Teussissa tainnu sittenkään olla oikeeta nappilootaa. No parempi niin. Mutta PowerComS käyttövipu on kyllä komia. 
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: lappalainen - 26.10.08 - klo:21:14
DynaVt loikottaa 1700 kierroksilla 53 km/h
[/quote   Lämpötila -20, DynaVt loikottaa 30min ajon jälkeen 2000 kierroksilla 50 km/h

***Ei ole täällä ihmisten ilmoilla tuollaisia pakkasia ollu herran aikoihin. Luulen, että vaikiaa on kaikilla vaihteistoilla tuolloin.


Luulo ei kuitenkaan ole tiedon väärti..  :)
jd,llä ei pääse edes liikkeelle pikkupakkasella heti  -3 astetta oli aikanaan kojolla 20 sarjan portaaton vaati pari minuutin lämmityksen et pääsi liikkeelle
huoltomies sanos että jos jonnikka ei pakkasella lähde liikkeelle niin sen ei ole vielä tarkoituskaan lähteä liikkeelle eli sen on vain tarkoitus varmistaa voitelu
ei se jd,n laatikko siltikään taija kunnolla voijella  ;)
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: Peurajussi - 26.10.08 - klo:22:23

Onhan siinä jokin ero jos vaihteiston ohjelma antaa paikkojen pyöriä voitelun tehostamiseksi, kuin että se kone ei omin avuin lähde ollenkaan liikkeelle. Enpä mainitse väriä, mutta useat pakkaset taisi lähitilan kone mennä hinaamalla talliin lämpiämään, ja perästä huoltomies paikalle. Eikä ollut keltaset vanteet..  :)

Mutta sama se sille. Hyvä kun oma kulkee, tai on ainakin tähän saakka kulkenut. Jollakulla tuntuu olevan monin verroin parempia puheista päätellen.  ;)
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: ijasja2 - 26.10.08 - klo:22:42
Luin myös tuossa vanhasta koneviestistä, jossa oli JD:n portaaton vs keppivaihteinen, että Jontikan Auto Quad plussa 50:n laatikolla kulkee noin 1950 kiekalla viittäkymppiä, kun säädöt on vain kohillaan. Vahvistaako kukaan? Agrimarketin sivuilla kyllä lukee, että eco-versio vain 40:n koneeseen.

Pitää paikkansa. Autoquadilla mennään 51km/h 2000rpm:lla. Tuo "eco-vaihteisto" tietääkseni on ihan sama loota, mutta kierroksia vaan on rajotettu niin, ettei pääse yli 40km/h. Kusetusta lisämaksusta :)

Ja tämä sama ollut Deutsillakin ainakin pari mallisarjaa eli kymmenkunta vuotta,sitä ei tosin ole aktiivisesti mainostettu,kuten ei montaa muutakaan itsestään selvyyttä :) Neljänkympin laatikko tarkoittaa viidenkympin laatikkoa josta kahdella suurimmalla pikavaihteella leikattu kierroksia pois. Menee neljääkymppiä pienillä kierroksilla suurimmalla vaihteella.
 Tuon ohittaminen onnistunee mutta sitten ei ole etuakselilla jarruja eikä jousitusta ellei niitä nimenomaan ole tilannut. Käsittääkseni samassa paketissa tulee aina tuo viidenkympin nopeus eli rajoitin poistettu.
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: lappalainen - 26.10.08 - klo:22:44

Onhan siinä jokin ero jos vaihteiston ohjelma antaa paikkojen pyöriä voitelun tehostamiseksi, kuin että se kone ei omin avuin lähde ollenkaan liikkeelle. Enpä mainitse väriä, mutta useat pakkaset taisi lähitilan kone mennä hinaamalla talliin lämpiämään, ja perästä huoltomies paikalle. Eikä ollut keltaset vanteet..  :)

Mutta sama se sille. Hyvä kun oma kulkee, tai on ainakin tähän saakka kulkenut. Jollakulla tuntuu olevan monin verroin parempia puheista päätellen.  ;)
joo en mää siitä jd,n laatikon voitelusta tiiä muutako ,että lavetin päällä  raputtomia jontikoita on usein.
eipä tääläpäin yhtään dynä vt purettu ,eikä tieten koko suomi(täälä on tosi monta vt) , ei mulla ainut kestävä ;) yhestä fentistä(936) on laatikko uutena aukastu jokin tehasvika siinä
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: lappalainen - 26.10.08 - klo:22:47
Luin myös tuossa vanhasta koneviestistä, jossa oli JD:n portaaton vs keppivaihteinen, että Jontikan Auto Quad plussa 50:n laatikolla kulkee noin 1950 kiekalla viittäkymppiä, kun säädöt on vain kohillaan. Vahvistaako kukaan? Agrimarketin sivuilla kyllä lukee, että eco-versio vain 40:n koneeseen.

Pitää paikkansa. Autoquadilla mennään 51km/h 2000rpm:lla. Tuo "eco-vaihteisto" tietääkseni on ihan sama loota, mutta kierroksia vaan on rajotettu niin, ettei pääse yli 40km/h. Kusetusta lisämaksusta :)

Ja tämä sama ollut Deutsillakin ainakin pari mallisarjaa eli kymmenkunta vuotta,sitä ei tosin ole aktiivisesti mainostettu,kuten ei montaa muutakaan itsestään selvyyttä :) Neljänkympin laatikko tarkoittaa viidenkympin laatikkoa josta kahdella suurimmalla pikavaihteella leikattu kierroksia pois. Menee neljääkymppiä pienillä kierroksilla suurimmalla vaihteella.
 Tuon ohittaminen onnistunee mutta sitten ei ole etuakselilla jarruja eikä jousitusta ellei niitä nimenomaan ole tilannut. Käsittääkseni samassa paketissa tulee aina tuo viidenkympin nopeus eli rajoitin poistettu.
eikö se deutsin ttv laatikko lähes sama ku jd,n portaaton isommalla öljytilalla ja jäähdytyksellä .ttv,t kestääneet paremmin tosin niitä ei montaa tääläpäin
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: landehande - 27.10.08 - klo:04:25
185MP kulkee kaasu pohjassa ainaki 25km/h
Siinäki täysi työ pitää se tiellä..

     Tuttu tunne ;)
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: samppaj76 - 27.10.08 - klo:07:23
eikös tuo 185 MP kulje ainakin 33 km/h. vauhti kyllä hirvitti ensimmäinen traktori millä tuli ajettua, hurja peli. kyllähän se hyvä asia on että kulkee maantieajossa pienemmillä kierroksilla. nyky moottoreissa on voimaa riittävästi alemmillakin kierroksilla. valtralla tulee ajeltua vajaalla 2000 kierroksella tieajossa, säästää polttoainetta paljon. pienemmilläkin kierroksilla voisi ajaa jos olisi isompia vaihteita :D.
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: natikka - 27.10.08 - klo:07:35
ajoinpas toissa päivänä 6920 jontikalla, en ikinä oo peliänny ajaa raktrilla niin lujaa kun sillä :o. raktoris oli peräs lemkenin lautasmuokkain, ei sitä saanut suoraa kulkemaan tiellä millään heitteli aina puolelta toiselle. joko ojaan kohti tai vastaan tulevia päin :-\. siinä on etujousis vissihin joku 2000h pusla väljä ja tämän takia yrittää karata käsistä, onko muille tuttua?
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: koivumaki - 27.10.08 - klo:10:25
Kiitoksia Kaupoi! Yksi ainuista asiallisista kommenteista tähän aiheeseen. Ja muille: nythän EI OLLUT kyse PORTAATTOMISTA vaan tavan vaihteistoista! 

--tiedä sitten kiinnostaako MF,mutta kokeella ollut 6480 kulki muistaakseni 2200 kohdalla 54km/h,joten sillä pääsee kans 50 suunnilleen 2000 kiekalla.
--luulis,että kun kerran Vallun Versun aluevaihteisto on sama kuin Directissä,vois mennä Versukin pienillä kierroksilla 50.Ainakin oleellisesti alemmilla kuin max on.
--tohon Kaupoin kommentiin rahastuksesta sen verran,että ainakin NH:ssa 50 versiossa on sitten etujouset ja etujarrut vakiona.Lisähinta ei tule pelkästä ohjelmasta.
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: Peurajussi - 27.10.08 - klo:11:22
ajoinpas toissa päivänä 6920 jontikalla, en ikinä oo peliänny ajaa raktrilla niin lujaa kun sillä :o. raktoris oli peräs lemkenin lautasmuokkain, ei sitä saanut suoraa kulkemaan tiellä millään heitteli aina puolelta toiselle. joko ojaan kohti tai vastaan tulevia päin :-\. siinä on etujousis vissihin joku 2000h pusla väljä ja tämän takia yrittää karata käsistä, onko muille tuttua?

Olisko rengastuksella merkitystä.  ::) Nykyään nostolaitekoneet alkaa olla melko raskaita, ja renkaat harvemmin on pyöreitä. Ei siinä kummoista tarvita niin meno voi olla aika jännittävää.
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: Kaupoi - 27.10.08 - klo:12:30
--tohon Kaupoin kommentiin rahastuksesta sen verran,että ainakin NH:ssa 50 versiossa on sitten etujouset ja etujarrut vakiona.Lisähinta ei tule pelkästä ohjelmasta.

Näinhän se on. Lähinnä ajattelinki, että tuo ekomalli on rahastusta :)
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 27.10.08 - klo:13:38
--tohon Kaupoin kommentiin rahastuksesta sen verran,että ainakin NH:ssa 50 versiossa on sitten etujouset ja etujarrut vakiona.Lisähinta ei tule pelkästä ohjelmasta.

Näinhän se on. Lähinnä ajattelinki, että tuo ekomalli on rahastusta :)

Sehän tulee vielä kalliimmaksi kun 50 km/h mallista pitää etujouset ja -jarrut ottaa pois ja laittaa tavalliset tilalle ja vielä väsätä nopeusrajoitin.

Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: natikka - 27.10.08 - klo:14:39
ajoinpas toissa päivänä 6920 jontikalla, en ikinä oo peliänny ajaa raktrilla niin lujaa kun sillä :o. raktoris oli peräs lemkenin lautasmuokkain, ei sitä saanut suoraa kulkemaan tiellä millään heitteli aina puolelta toiselle. joko ojaan kohti tai vastaan tulevia päin :-\. siinä on etujousis vissihin joku 2000h pusla väljä ja tämän takia yrittää karata käsistä, onko muille tuttua?

Olisko rengastuksella merkitystä.  ::) Nykyään nostolaitekoneet alkaa olla melko raskaita, ja renkaat harvemmin on pyöreitä. Ei siinä kummoista tarvita niin meno voi olla aika jännittävää.
ei kun se pusla!! tekee sitä tyhjänäkin, se on todella väljä. vissihin sillä 2000h puslalla ajettu 4500h, ilmeisesti. sen aiva huomas kuinka klonahti raktori etuakselin päällä sivusuunnas ;D. muuten tykkäsin ajaa :), no saipahan vähä jännitystä elämään.
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: superdexta - 27.10.08 - klo:15:04
Luin myös tuossa vanhasta koneviestistä, jossa oli JD:n portaaton vs keppivaihteinen, että Jontikan Auto Quad plussa 50:n laatikolla kulkee noin 1950 kiekalla viittäkymppiä, kun säädöt on vain kohillaan. Vahvistaako kukaan? Agrimarketin sivuilla kyllä lukee, että eco-versio vain 40:n koneeseen.

Pitää paikkansa. Autoquadilla mennään 51km/h 2000rpm:lla. Tuo "eco-vaihteisto" tietääkseni on ihan sama loota, mutta kierroksia vaan on rajotettu niin, ettei pääse yli 40km/h. Kusetusta lisämaksusta :)

Ja tämä sama ollut Deutsillakin ainakin pari mallisarjaa eli kymmenkunta vuotta,sitä ei tosin ole aktiivisesti mainostettu,kuten ei montaa muutakaan itsestään selvyyttä :) Neljänkympin laatikko tarkoittaa viidenkympin laatikkoa josta kahdella suurimmalla pikavaihteella leikattu kierroksia pois. Menee neljääkymppiä pienillä kierroksilla suurimmalla vaihteella.
 Tuon ohittaminen onnistunee mutta sitten ei ole etuakselilla jarruja eikä jousitusta ellei niitä nimenomaan ole tilannut. Käsittääkseni samassa paketissa tulee aina tuo viidenkympin nopeus eli rajoitin poistettu.

Miten mulla mielikuva että Teutsisa ois vain ylimmällä pikavaihteella tuo kierr. alentamis rajotin? Kun tuntu että 6-vaihteella ja toiseksi ylimmällä pikavaihteella meni täysillä kierr. melekeen samaa kun saman vaihteen ylimmällä pikav. alennetulla kierr. nopeuvella. Oon kanssa kuullu että sen rajottimen voi ohittaa mutta sillon saattaa alakaa vaihteiston ohjelmointi sekoilla. Tiiä häntä sitten.
Onhan niisä Teutseisa tojella ominaisuuksia siihen perushintaan nähen ehkä enämpi kun muisa merkeisä joihin toki lisähintaan saa kanssa samat. Valtrakin mainostaa nyt sitä hytrauliikka-assistenttia joka ois hyvä kuormaaja käytössä. No Teutsisa seki ollu kuulemma jo aikoja Profiline-malleisa.
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: erakko - 27.10.08 - klo:18:08
Eipä ole vielä ainakaan traktorin osto ajankohtainen, kunhan vain muuten kyselin siihen. Tuohon Maalaispojan kommenttiin: Eikös kaikki jd:n ja muidenkin portaattomat 50:n laatikolla saa kulkemaan matalilla(n.1700) kierroksilla suunnilleen viittäkymppiä? Katohan, että se yksi nuppi sivukonsolissa on eco asennossa, niin pitäisi kulkea matalilla kiekoilla 50km/h. MUTTA mikäpä minä olen sinua neuvomaan, kun ole aivan varma niistä pienemmistä malleista!
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: ijasja2 - 27.10.08 - klo:20:04
Miten mulla mielikuva että Teutsisa ois vain ylimmällä pikavaihteella tuo kierr. alentamis rajotin? Kun tuntu että 6-vaihteella ja toiseksi ylimmällä pikavaihteella meni täysillä kierr. melekeen samaa kun saman vaihteen ylimmällä pikav. alennetulla kierr. nopeuvella.

Siis viidenkympin mallia tarkoittanet,ne menee mallista riippuen lähelle viittäkymmentä toiseksi suurimmalla vaihteella. Riippuu mallista ja rengastuksesta. Oma rajoittaa vauhdin viiteenkymmeneen yhteen parisataa ennen maksimikierroksia. Aikoinaan kokeilla ollut AT120 pudotti kierroksia kahdella suurimmalla pikavaihteella,olisi mennyt toiseksi suurimmallakin yli neljääkymppiä.

Aivan sama tuo kierrosten rajoitus viidenkympin mallissa,viitti niin suurilla kierroksilla ajaa kuitenkaan kuin tosi kiireessä. Hörppää soppaa mukavasti kun kierrokset nousee yli parin tonnin. Pitäs olla vielä reilumpi loikkari,nimellisnopeus kuudenkympin päälle että menis viiskymmentä pikkukierroksilla. Voima kyllä riittäs useimmissa tapauksissa,harvemmin esim. lietteenajossa mepa kuormia ;D
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: erakko - 28.10.08 - klo:08:19
Tuotapa minä juuri tarkoitin mitä ijasj2 puhu tuossa ylempänä
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: superdexta - 28.10.08 - klo:15:28
Miten mulla mielikuva että Teutsisa ois vain ylimmällä pikavaihteella tuo kierr. alentamis rajotin? Kun tuntu että 6-vaihteella ja toiseksi ylimmällä pikavaihteella meni täysillä kierr. melekeen samaa kun saman vaihteen ylimmällä pikav. alennetulla kierr. nopeuvella.

Siis viidenkympin mallia tarkoittanet,ne menee mallista riippuen lähelle viittäkymmentä toiseksi suurimmalla vaihteella. Riippuu mallista ja rengastuksesta. Oma rajoittaa vauhdin viiteenkymmeneen yhteen parisataa ennen maksimikierroksia. Aikoinaan kokeilla ollut AT120 pudotti kierroksia kahdella suurimmalla pikavaihteella,olisi mennyt toiseksi suurimmallakin yli neljääkymppiä.

Aivan sama tuo kierrosten rajoitus viidenkympin mallissa,viitti niin suurilla kierroksilla ajaa kuitenkaan kuin tosi kiireessä. Hörppää soppaa mukavasti kun kierrokset nousee yli parin tonnin. Pitäs olla vielä reilumpi loikkari,nimellisnopeus kuudenkympin päälle että menis viiskymmentä pikkukierroksilla. Voima kyllä riittäs useimmissa tapauksissa,harvemmin esim. lietteenajossa mepa kuormia ;D

Eikun 4-kympin mallia jossa 5-kympin laatikko. Kierrosten rajottajalla rajattu suurin noppeus n.42 km/h. Kierrokset sillon n. 1800. Malli jolla ajon oli 118. Tosin siinä oli pienehköt rattaat, 18.4/38.
Nuo JD:t on vissiinki rakenteeltaan 60 kulkevia, joista on saatu eko-malleja samoin rajaamalla max. kierrokset niin ettei mene kun sen rapiat 50. Tosin vain niissä isommissa piisaa voima viijjä sitä 50.
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: potatofarmer - 28.10.08 - klo:20:23
Luin myös tuossa vanhasta koneviestistä, jossa oli JD:n portaaton vs keppivaihteinen, että Jontikan Auto Quad plussa 50:n laatikolla kulkee noin 1950 kiekalla viittäkymppiä, kun säädöt on vain kohillaan. Vahvistaako kukaan? Agrimarketin sivuilla kyllä lukee, että eco-versio vain 40:n koneeseen.

Pitää paikkansa. Autoquadilla mennään 51km/h 2000rpm:lla. Tuo "eco-vaihteisto" tietääkseni on ihan sama loota, mutta kierroksia vaan on rajotettu niin, ettei pääse yli 40km/h. Kusetusta lisämaksusta :)

Ja tämä sama ollut Deutsillakin ainakin pari mallisarjaa eli kymmenkunta vuotta,sitä ei tosin ole aktiivisesti mainostettu,kuten ei montaa muutakaan itsestään selvyyttä :) Neljänkympin laatikko tarkoittaa viidenkympin laatikkoa josta kahdella suurimmalla pikavaihteella leikattu kierroksia pois. Menee neljääkymppiä pienillä kierroksilla suurimmalla vaihteella.
 Tuon ohittaminen onnistunee mutta sitten ei ole etuakselilla jarruja eikä jousitusta ellei niitä nimenomaan ole tilannut. Käsittääkseni samassa paketissa tulee aina tuo viidenkympin nopeus eli rajoitin poistettu.

Miten mulla mielikuva että Teutsisa ois vain ylimmällä pikavaihteella tuo kierr. alentamis rajotin? Kun tuntu että 6-vaihteella ja toiseksi ylimmällä pikavaihteella meni täysillä kierr. melekeen samaa kun saman vaihteen ylimmällä pikav. alennetulla kierr. nopeuvella. Oon kanssa kuullu että sen rajottimen voi ohittaa mutta sillon saattaa alakaa vaihteiston ohjelmointi sekoilla. Tiiä häntä sitten.
Onhan niisä Teutseisa tojella ominaisuuksia siihen perushintaan nähen ehkä enämpi kun muisa merkeisä joihin toki lisähintaan saa kanssa samat. Valtrakin mainostaa nyt sitä hytrauliikka-assistenttia joka ois hyvä kuormaaja käytössä. No Teutsisa seki ollu kuulemma jo aikoja Profiline-malleisa.
Ei mee täysillä kierroksilla toiseksi suurimmallakaan 4 kymppiä,mulla on 130 malli joka oli alunperin 4 kympin versio mut päivitettiin myöhemmin 5 kympin versioksi ja kulkee nyt 55 2300rpm,ei oo vaihteiston kans ollu mitään ongelmia.Ainoa iso ongelma oli tehon puute joka korjaantui lastulla ja alkoi vauhti maistua.
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: zetor8045 - 28.10.08 - klo:20:36
Luin myös tuossa vanhasta koneviestistä, jossa oli JD:n portaaton vs keppivaihteinen, että Jontikan Auto Quad plussa 50:n laatikolla kulkee noin 1950 kiekalla viittäkymppiä, kun säädöt on vain kohillaan. Vahvistaako kukaan? Agrimarketin sivuilla kyllä lukee, että eco-versio vain 40:n koneeseen.

Pitää paikkansa. Autoquadilla mennään 51km/h 2000rpm:lla. Tuo "eco-vaihteisto" tietääkseni on ihan sama loota, mutta kierroksia vaan on rajotettu niin, ettei pääse yli 40km/h. Kusetusta lisämaksusta :)

Ja tämä sama ollut Deutsillakin ainakin pari mallisarjaa eli kymmenkunta vuotta,sitä ei tosin ole aktiivisesti mainostettu,kuten ei montaa muutakaan itsestään selvyyttä :) Neljänkympin laatikko tarkoittaa viidenkympin laatikkoa josta kahdella suurimmalla pikavaihteella leikattu kierroksia pois. Menee neljääkymppiä pienillä kierroksilla suurimmalla vaihteella.
 Tuon ohittaminen onnistunee mutta sitten ei ole etuakselilla jarruja eikä jousitusta ellei niitä nimenomaan ole tilannut. Käsittääkseni samassa paketissa tulee aina tuo viidenkympin nopeus eli rajoitin poistettu.

Miten mulla mielikuva että Teutsisa ois vain ylimmällä pikavaihteella tuo kierr. alentamis rajotin? Kun tuntu että 6-vaihteella ja toiseksi ylimmällä pikavaihteella meni täysillä kierr. melekeen samaa kun saman vaihteen ylimmällä pikav. alennetulla kierr. nopeuvella. Oon kanssa kuullu että sen rajottimen voi ohittaa mutta sillon saattaa alakaa vaihteiston ohjelmointi sekoilla. Tiiä häntä sitten.
Onhan niisä Teutseisa tojella ominaisuuksia siihen perushintaan nähen ehkä enämpi kun muisa merkeisä joihin toki lisähintaan saa kanssa samat. Valtrakin mainostaa nyt sitä hytrauliikka-assistenttia joka ois hyvä kuormaaja käytössä. No Teutsisa seki ollu kuulemma jo aikoja Profiline-malleisa.
Ei mee täysillä kierroksilla toiseksi suurimmallakaan 4 kymppiä,mulla on 130 malli joka oli alunperin 4 kympin versio mut päivitettiin myöhemmin 5 kympin versioksi ja kulkee nyt 55 2300rpm,ei oo vaihteiston kans ollu mitään ongelmia.Ainoa iso ongelma oli tehon puute joka korjaantui lastulla ja alkoi vauhti maistua.
ainakin 120 ja 135 kyllä ottaa täydet kiekat toiseksi suurimmalla pikavaihteella ja 2200 kierrosta 50km/h ja M620 ottaa 2000 52km/h
Otsikko: Vs: Vaihteistoista...
Kirjoitti: potatofarmer - 29.10.08 - klo:07:42
Luin myös tuossa vanhasta koneviestistä, jossa oli JD:n portaaton vs keppivaihteinen, että Jontikan Auto Quad plussa 50:n laatikolla kulkee noin 1950 kiekalla viittäkymppiä, kun säädöt on vain kohillaan. Vahvistaako kukaan? Agrimarketin sivuilla kyllä lukee, että eco-versio vain 40:n koneeseen.

Pitää paikkansa. Autoquadilla mennään 51km/h 2000rpm:lla. Tuo "eco-vaihteisto" tietääkseni on ihan sama loota, mutta kierroksia vaan on rajotettu niin, ettei pääse yli 40km/h. Kusetusta lisämaksusta :)

Ja tämä sama ollut Deutsillakin ainakin pari mallisarjaa eli kymmenkunta vuotta,sitä ei tosin ole aktiivisesti mainostettu,kuten ei montaa muutakaan itsestään selvyyttä :) Neljänkympin laatikko tarkoittaa viidenkympin laatikkoa josta kahdella suurimmalla pikavaihteella leikattu kierroksia pois. Menee neljääkymppiä pienillä kierroksilla suurimmalla vaihteella.
 Tuon ohittaminen onnistunee mutta sitten ei ole etuakselilla jarruja eikä jousitusta ellei niitä nimenomaan ole tilannut. Käsittääkseni samassa paketissa tulee aina tuo viidenkympin nopeus eli rajoitin poistettu.

Miten mulla mielikuva että Teutsisa ois vain ylimmällä pikavaihteella tuo kierr. alentamis rajotin? Kun tuntu että 6-vaihteella ja toiseksi ylimmällä pikavaihteella meni täysillä kierr. melekeen samaa kun saman vaihteen ylimmällä pikav. alennetulla kierr. nopeuvella. Oon kanssa kuullu että sen rajottimen voi ohittaa mutta sillon saattaa alakaa vaihteiston ohjelmointi sekoilla. Tiiä häntä sitten.
Onhan niisä Teutseisa tojella ominaisuuksia siihen perushintaan nähen ehkä enämpi kun muisa merkeisä joihin toki lisähintaan saa kanssa samat. Valtrakin mainostaa nyt sitä hytrauliikka-assistenttia joka ois hyvä kuormaaja käytössä. No Teutsisa seki ollu kuulemma jo aikoja Profiline-malleisa.
Ei mee täysillä kierroksilla toiseksi suurimmallakaan 4 kymppiä,mulla on 130 malli joka oli alunperin 4 kympin versio mut päivitettiin myöhemmin 5 kympin versioksi ja kulkee nyt 55 2300rpm,ei oo vaihteiston kans ollu mitään ongelmia.Ainoa iso ongelma oli tehon puute joka korjaantui lastulla ja alkoi vauhti maistua.
ainakin 120 ja 135 kyllä ottaa täydet kiekat toiseksi suurimmalla pikavaihteella ja 2200 kierrosta 50km/h ja M620 ottaa 2000 52km/h
Niin ottaa meikäläisenki 135 mutta se oli jo uudesta asti 5 kympin kone .