Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Varjo79 - 03.05.14 - klo:10:59

Otsikko: Valtra T173ht
Kirjoitti: Varjo79 - 03.05.14 - klo:10:59
Onkos tommosessa sitten jo vahvemmat vetarit/muuten voimansiirto kuin T163 mallissa? Kun pitäis kait sieltäkin asiallista tarjousta koittaa. Mutta ei huvittais lonkkavikaa ostaa. 
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: SAS - 03.05.14 - klo:11:10
Onhan ne suokäyttöön suunniteltu eli kestää kaksi paripyörää,toisin kuin nyykkärissä TM150 ei tahdo kestää sitä yhtäkään kun laippa lohkee ja uutta vetaria saa odotella noin 2 viikkoa vähintään.
Urakoitsijalla hajosi pikkutien varteen oli siinä vartioimista että sai sen viimein kuntoon.On niiden tauti ja tiedossa yleisesti.
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: Varjo79 - 03.05.14 - klo:11:55
Onhan ne suokäyttöön suunniteltu eli kestää kaksi paripyörää,toisin kuin nyykkärissä TM150 ei tahdo kestää sitä yhtäkään kun laippa lohkee ja uutta vetaria saa odotella noin 2 viikkoa vähintään.
Urakoitsijalla hajosi pikkutien varteen oli siinä vartioimista että sai sen viimein kuntoon.On niiden tauti ja tiedossa yleisesti.
Niin ainakin pienemmistä T läisistäkin on niitämenny. Niin mulla on ollut semmonen käsitys että tossa T173 mallissa olis jo jykevämmät paikat.
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: JD6630 - 03.05.14 - klo:15:50
On niitä vetareita menny suolla kyllä niistä legendaarisista 8000-sarjalaisistakin :P

Ainoa yleinen suotraktorimerkki mistä en ole kuullut vetarin katkenneen on John Deere 8)
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: jusu - 03.05.14 - klo:16:17
jaa yleinen????? no joo kolome oon nähäny nevalla ja yhyren muun tiän ollehen mutta se ei enää sillä koneella oo..

huhu kertoo että kun suomalaasisännät olis halunnu ajovoimantoton peurahan niin noli tehtahalta käyny tutustumas nevan lairas ja torennu että ei muuten laiteta.. tierä sitte..

kyllä juu vetareita menee tämän tuosta, sellaasista konehista jokka on viritetty vähä ylitte ja kuskit ei omista mitään muuta ku mopokortin ja seki on jonku muun maksama (tai asenne ainaki on sama...)
ja siis sama juttu hollannin kans, toisilla ne kestää  ???
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: BACKSPACE - 03.05.14 - klo:16:31
On niitä vetareita menny suolla kyllä niistä legendaarisista 8000-sarjalaisistakin :P

Ainoa yleinen suotraktorimerkki mistä en ole kuullut vetarin katkenneen on John Deere 8)
No ei kai ne katkea, kun joka pakassa on niin törkeästi luistoa  ;D
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: TDK - 03.05.14 - klo:18:06
Onhan ne suokäyttöön suunniteltu eli kestää kaksi paripyörää,toisin kuin nyykkärissä TM150 ei tahdo kestää sitä yhtäkään kun laippa lohkee ja uutta vetaria saa odotella noin 2 viikkoa vähintään.
Urakoitsijalla hajosi pikkutien varteen oli siinä vartioimista että sai sen viimein kuntoon.On niiden tauti ja tiedossa yleisesti.
Sää se oot meleko mestari. Vaikka ois puhe persereiästä nii sää alotat tuon paapattamisen siitä kuinka paljo parempi se on ku NH.
Ku ei ne tahdo kestää. MEIJÄN kylällä sitä tätä ja tuota. Ihme pillittäjä, eikö NH kauppias tehny sulle tarjousta vai miks kiristää?

Nii ja on mulla valmettiki emmää sillä.
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: SAS - 03.05.14 - klo:18:15
Onhan ne suokäyttöön suunniteltu eli kestää kaksi paripyörää,toisin kuin nyykkärissä TM150 ei tahdo kestää sitä yhtäkään kun laippa lohkee ja uutta vetaria saa odotella noin 2 viikkoa vähintään.
Urakoitsijalla hajosi pikkutien varteen oli siinä vartioimista että sai sen viimein kuntoon.On niiden tauti ja tiedossa yleisesti.
Sää se oot meleko mestari. Vaikka ois puhe persereiästä nii sää alotat tuon paapattamisen siitä kuinka paljo parempi se on ku NH.
Ku ei ne tahdo kestää. MEIJÄN kylällä sitä tätä ja tuota. Ihme pillittäjä, eikö NH kauppias tehny sulle tarjousta vai miks kiristää?

Nii ja on mulla valmettiki emmää sillä.
Sää oot kun lapsi,mitä v.... noita salailee jos on nyykkäristä mennyt laippa vetarista,jos et sitä kestä niin mene lasten palstoille jos noin lapsellinen olet . >:( :o
Koneitahan ne vaan on ei niissä henkeä,ei niitä tarvitse surra.Ihme lapsia täällä keskustelee miesten asioista. ???
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: ht - 03.05.14 - klo:18:35


Ainoa yleinen suotraktorimerkki mistä en ole kuullut vetarin katkenneen on John Deere 8)


TÄH???

Vai tarkottaakos tää niitä telavehkeitä? Ei kai ny Peuralla kukaan oikeesti suolle..? ???
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: JD6630 - 03.05.14 - klo:19:23
Ei jontikka tietenkään yhtä yleinen näky turvesuolla ole kuin valteemi, mutta enenevissä määrin niitä soilla näkyy :P
En tiedä yhdenkään siirtyneen pois peuroista, niihin siirtyneitä turvemiehiä kyllä on :-*
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: TDK - 03.05.14 - klo:19:43
Onhan ne suokäyttöön suunniteltu eli kestää kaksi paripyörää,toisin kuin nyykkärissä TM150 ei tahdo kestää sitä yhtäkään kun laippa lohkee ja uutta vetaria saa odotella noin 2 viikkoa vähintään.
Urakoitsijalla hajosi pikkutien varteen oli siinä vartioimista että sai sen viimein kuntoon.On niiden tauti ja tiedossa yleisesti.
Sää se oot meleko mestari. Vaikka ois puhe persereiästä nii sää alotat tuon paapattamisen siitä kuinka paljo parempi se on ku NH.
Ku ei ne tahdo kestää. MEIJÄN kylällä sitä tätä ja tuota. Ihme pillittäjä, eikö NH kauppias tehny sulle tarjousta vai miks kiristää?

Nii ja on mulla valmettiki emmää sillä.
Sää oot kun lapsi,mitä v.... noita salailee jos on nyykkäristä mennyt laippa vetarista,jos et sitä kestä niin mene lasten palstoille jos noin lapsellinen olet . >:( :o
Koneitahan ne vaan on ei niissä henkeä,ei niitä tarvitse surra.Ihme lapsia täällä keskustelee miesten asioista. ???
Kaikki ne on paskoja, ei tuu mulle mitenkään yllätyksenä.

Eikai mää mittään salailusta oo puhunukkaan, ihmettelen vaan miten sää jaksat joka topiikissa nyyhollantia morkata...
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: piki1 - 03.05.14 - klo:20:45
Ei jontikka tietenkään yhtä yleinen näky turvesuolla ole kuin valteemi, mutta enenevissä määrin niitä soilla näkyy :P
En tiedä yhdenkään siirtyneen pois peuroista, niihin siirtyneitä turvemiehiä kyllä on :-*
oli tossa yks joka oli laittanu 3 peuraa ja kun seuraavana vuonna meni siellä käymään ja kysyin että missäs peurat on kun tilalla oli 3 valtraa niin sanoi vaan että heillä loppui leikkiminen jaoli vaihtanut peurat valtroihin.
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: lumia925 - 03.05.14 - klo:20:49
Ei jontikka tietenkään yhtä yleinen näky turvesuolla ole kuin valteemi, mutta enenevissä määrin niitä soilla näkyy :P
En tiedä yhdenkään siirtyneen pois peuroista, niihin siirtyneitä turvemiehiä kyllä on :-*
oli tossa yks joka oli laittanu 3 peuraa ja kun seuraavana vuonna meni siellä käymään ja kysyin että missäs peurat on kun tilalla oli 3 valtraa niin sanoi vaan että heillä loppui leikkiminen jaoli vaihtanut peurat valtroihin.

hieno tarina hermanni :)
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: koivumaki - 03.05.14 - klo:21:03
Onkos tommosessa sitten jo vahvemmat vetarit/muuten voimansiirto kuin T163 mallissa? Kun pitäis kait sieltäkin asiallista tarjousta koittaa. Mutta ei huvittais lonkkavikaa ostaa.

--eikös 14x:stä alkaen voimansiirto ole HT:ssä sama.Vai?Eli 650...jotain...?
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: retku - 03.05.14 - klo:22:05
t163ht mallia ei ole. 153 on pienin suomessa myytävä ht. siinäkin on 700 voimansiirto niinkuin 173 ja 193. 153 on myös samanakokosella syylärillä. ainut ero kampiakselissa ja kangissa, aika kalliit osat kun vertaa hintoja... vetolevy,vaihteisto,ymym kaikki samoja.
-----------

kyllä suomiehiä on siirtyny jonnusta pois. etenkin 7530 huonossa maineessa täällä meilläpäin.
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: Varjo79 - 04.05.14 - klo:08:11
t163ht mallia ei ole. 153 on pienin suomessa myytävä ht. siinäkin on 700 voimansiirto niinkuin 173 ja 193. 153 on myös samanakokosella syylärillä. ainut ero kampiakselissa ja kangissa, aika kalliit osat kun vertaa hintoja... vetolevy,vaihteisto,ymym kaikki samoja.
-----------

kyllä suomiehiä on siirtyny jonnusta pois. etenkin 7530 huonossa maineessa täällä meilläpäin.
JAa juu se 163 olikin niillä hilavitkutin laatikoila. Suolle en ole menossa enkä käytä paripyöriäkään. Mutta maansiirto vaunut antaa kyllä herkästi kivilastissa semmosia koukku kuormia että esim 8150mega ei nosta koukkua kiinni. Samoin lavetti on lastattava niin että painoa on koukullapaljon muuten jää mäkiin sutimaan. Olikos se sitten niissä vanhemmissa T sarjoissa missä pienemmissä oli hentosemmat paikat? Kun tiedän katkenneen molemmat vetarit vakio säädössä olleesta. Mutta tarkkaa mallia en tiedä. Joku pienemmän pään masiina se oli.
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: Terminator II - 04.05.14 - klo:09:14
On niitä vetareita menny suolla kyllä niistä legendaarisista 8000-sarjalaisistakin :P

Ainoa yleinen suotraktorimerkki mistä en ole kuullut vetarin katkenneen on John Deere 8)

No jontikasta lähtee vauhdissa koko pyöräpaketti. ;D

Ei tosin naurata siinä vaiheessa kun tuplarenkaat tulee väärää kaistaa henkilöautoa vastaan!
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: MacGyver - 04.05.14 - klo:11:34
Mikäs 7530:ssä retkua ahdistaa, eikös se ole perus 30-sarjan jontikka egr- ja kansiongelmineen? Vielä kun muistaa vahvistaa vanteet, vaihtaa polttoaineletkut ja letkunkiristimet vesiletkuihin niin eikös sillä ajele?
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: kömmerö - 04.05.14 - klo:12:33
Ohjekirjan mukaan:
T121-131 650 voimansiirto
T151-191 700 voimansiirto

Vanhempien ohjekirjoja ei ole Valtran sivuilla (T120-190), tuntuu että vanhoilla sivuilla oli kattavampi ohjekirja tarjonta vanhoista malleista.
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: retku - 04.05.14 - klo:12:40
Mikäs 7530:ssä retkua ahdistaa, eikös se ole perus 30-sarjan jontikka egr- ja kansiongelmineen? Vielä kun muistaa vahvistaa vanteet, vaihtaa polttoaineletkut ja letkunkiristimet vesiletkuihin niin eikös sillä ajele?

***ei minua siinä mikään ahdista. aivan hyvin voisin semmosen vaikka hommatakkin. bittinikkarin käynti,kannen hionta ja muutama muu pikku juttu niin ihan soiva peli varmasti. ei vaan sovi ollenkaan mun käteen jontikka...mut kai siihenkin oppis kun riittävän kauan harjottelis.
-------------------

en ole kyllä ollut ikinä mikään valtra t sarja fanikaan  :)
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: koivumaki - 04.05.14 - klo:15:03
t163ht mallia ei ole. 153 on pienin suomessa myytävä ht. siinäkin on 700 voimansiirto niinkuin 173 ja 193. 153 on myös samanakokosella syylärillä. ainut ero kampiakselissa ja kangissa, aika kalliit osat kun vertaa hintoja... vetolevy,vaihteisto,ymym kaikki samoja.
-----------

kyllä suomiehiä on siirtyny jonnusta pois. etenkin 7530 huonossa maineessa täällä meilläpäin.
JAa juu se 163 olikin niillä hilavitkutin laatikoila. Suolle en ole menossa enkä käytä paripyöriäkään. Mutta maansiirto vaunut antaa kyllä herkästi kivilastissa semmosia koukku kuormia että esim 8150mega ei nosta koukkua kiinni. Samoin lavetti on lastattava niin että painoa on koukullapaljon muuten jää mäkiin sutimaan. Olikos se sitten niissä vanhemmissa T sarjoissa missä pienemmissä oli hentosemmat paikat? Kun tiedän katkenneen molemmat vetarit vakio säädössä olleesta. Mutta tarkkaa mallia en tiedä. Joku pienemmän pään masiina se oli.

--jos mega tai t sarjan Vallu ei nosta koukkua lukkoon niin kyllä silloin pitäisi tehdä muutoksia painotuksiin.Taka-akselipainot on sulla ihan älyttömät.
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: koivumaki - 04.05.14 - klo:15:04
Mikäs 7530:ssä retkua ahdistaa, eikös se ole perus 30-sarjan jontikka egr- ja kansiongelmineen? Vielä kun muistaa vahvistaa vanteet, vaihtaa polttoaineletkut ja letkunkiristimet vesiletkuihin niin eikös sillä ajele?

***ei minua siinä mikään ahdista. aivan hyvin voisin semmosen vaikka hommatakkin. bittinikkarin käynti,kannen hionta ja muutama muu pikku juttu niin ihan soiva peli varmasti. ei vaan sovi ollenkaan mun käteen jontikka...mut kai siihenkin oppis kun riittävän kauan harjottelis.

T-tuki vaan kainaloon  :) 8)
-------------------

en ole kyllä ollut ikinä mikään valtra t sarja fanikaan  :)

Tämäkin tiedetään....
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: Varjo79 - 04.05.14 - klo:17:36
t163ht mallia ei ole. 153 on pienin suomessa myytävä ht. siinäkin on 700 voimansiirto niinkuin 173 ja 193. 153 on myös samanakokosella syylärillä. ainut ero kampiakselissa ja kangissa, aika kalliit osat kun vertaa hintoja... vetolevy,vaihteisto,ymym kaikki samoja.
-----------

kyllä suomiehiä on siirtyny jonnusta pois. etenkin 7530 huonossa maineessa täällä meilläpäin.
JAa juu se 163 olikin niillä hilavitkutin laatikoila. Suolle en ole menossa enkä käytä paripyöriäkään. Mutta maansiirto vaunut antaa kyllä herkästi kivilastissa semmosia koukku kuormia että esim 8150mega ei nosta koukkua kiinni. Samoin lavetti on lastattava niin että painoa on koukullapaljon muuten jää mäkiin sutimaan. Olikos se sitten niissä vanhemmissa T sarjoissa missä pienemmissä oli hentosemmat paikat? Kun tiedän katkenneen molemmat vetarit vakio säädössä olleesta. Mutta tarkkaa mallia en tiedä. Joku pienemmän pään masiina se oli.

--jos mega tai t sarjan Vallu ei nosta koukkua lukkoon niin kyllä silloin pitäisi tehdä muutoksia painotuksiin.Taka-akselipainot on sulla ihan älyttömät.
Juu ei kait tommosilla kuormilla yleensä ajella paljoo. Mutta parikertaa käynyt niin kun kärry jää juntturaan. Ja otettu pois perästä että saa kuokalla repiä ylös. Niin ei olekkaan enään nostanut koukkua kiinni. Kivistä saa vahinkossa aika painavia lasteja. Yks lavetti on kanssa semmonen tekeles että tunkkia pyytää kun koukkua kiinni koittaa. Onneksi ei oma eikä enään pahemmin joudu kyseisellä lavittalla konetta siirteleen. Koska ko urakoitsijan kone on niin sola että ei jaksa enään lavetille kiivetä ;D Mutta kun nyt aijjon jonkinmoisen trakvaattorin ostaa niin siksi kyselen tyhmiä :-[ Koska Jonkinasteista laajenemista on toiminnassa luvassa. Niin pitäis semmonen masiina tuolle  8150 megalle saada aisapariksi. Joka sallii raakaa käsittelyä niin ettei heti tarvis ns voimalinjaa ronklata :-\
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: ktm87 - 04.05.14 - klo:18:27
Eikös nuo megat kestävimpiä ole sillä linjalla? Onkos näis isolohko megoissa eri hilut peräs?
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: zetor8045 - 04.05.14 - klo:19:04
t163ht mallia ei ole. 153 on pienin suomessa myytävä ht. siinäkin on 700 voimansiirto niinkuin 173 ja 193. 153 on myös samanakokosella syylärillä. ainut ero kampiakselissa ja kangissa, aika kalliit osat kun vertaa hintoja... vetolevy,vaihteisto,ymym kaikki samoja.
-----------

kyllä suomiehiä on siirtyny jonnusta pois. etenkin 7530 huonossa maineessa täällä meilläpäin.
JAa juu se 163 olikin niillä hilavitkutin laatikoila. Suolle en ole menossa enkä käytä paripyöriäkään. Mutta maansiirto vaunut antaa kyllä herkästi kivilastissa semmosia koukku kuormia että esim 8150mega ei nosta koukkua kiinni. Samoin lavetti on lastattava niin että painoa on koukullapaljon muuten jää mäkiin sutimaan. Olikos se sitten niissä vanhemmissa T sarjoissa missä pienemmissä oli hentosemmat paikat? Kun tiedän katkenneen molemmat vetarit vakio säädössä olleesta. Mutta tarkkaa mallia en tiedä. Joku pienemmän pään masiina se oli.

--jos mega tai t sarjan Vallu ei nosta koukkua lukkoon niin kyllä silloin pitäisi tehdä muutoksia painotuksiin.Taka-akselipainot on sulla ihan älyttömät.
Juu ei kait tommosilla kuormilla yleensä ajella paljoo. Mutta parikertaa käynyt niin kun kärry jää juntturaan. Ja otettu pois perästä että saa kuokalla repiä ylös. Niin ei olekkaan enään nostanut koukkua kiinni. Kivistä saa vahinkossa aika painavia lasteja. Yks lavetti on kanssa semmonen tekeles että tunkkia pyytää kun koukkua kiinni koittaa. Onneksi ei oma eikä enään pahemmin joudu kyseisellä lavittalla konetta siirteleen. Koska ko urakoitsijan kone on niin sola että ei jaksa enään lavetille kiivetä ;D Mutta kun nyt aijjon jonkinmoisen trakvaattorin ostaa niin siksi kyselen tyhmiä :-[ Koska Jonkinasteista laajenemista on toiminnassa luvassa. Niin pitäis semmonen masiina tuolle  8150 megalle saada aisapariksi. Joka sallii raakaa käsittelyä niin ettei heti tarvis ns voimalinjaa ronklata :-\
Deutsissa olis se 9tn nostovoimaa nostolaitteessa niin kyl nousee kärry koukkuun  ;)
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: metsajussi - 04.05.14 - klo:19:12
Vaikka mulla ei Valtra-lippistä olekaan, niin olen antanut uskotella itselleni että vanhat megavallut ovat työhön tehtyjä. Eikä turhia hienouksia, siis vähän askeettisia käyttää.

Onhan niitä muitakin kovia koneita, vaikka Case Magnumit 7000/200-sarja, mutta ovat täällä paljon harvinaisempia kuin nuo Megat, enkä tiedä osien saannista jne. En ainakaan ole kuullut että noissa olisi voimansiirto tehty lasista, isommissa oli jotain ruiskutussystemin murheita?

Kovaa käyttöähän ne on kaikki saaneet kun vanhoja jo ovat, eikä tuon kokoluokan koneita kukaan ole hankkinut aitatarpeiden kuljettamiseen laitumelle.
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: Varjo79 - 04.05.14 - klo:20:22
Niin jos esim 8950 saisi uutena ja hytti/etujousilla ostaisin semmosen. Mutta kun ei saa. Niin nyt sitten pitäis joku kuitenkin ostaa. Siis uusi koska sopivat käytetyt ovat harvassa ja sika hintaisia. Eisillä etteikö ne uudetkin olisi sikahintaisia. Mutta rahaahanse vain on eikäsitä mukaansa täältä kukaan saa ::)
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: Varjo79 - 04.05.14 - klo:20:31
t163ht mallia ei ole. 153 on pienin suomessa myytävä ht. siinäkin on 700 voimansiirto niinkuin 173 ja 193. 153 on myös samanakokosella syylärillä. ainut ero kampiakselissa ja kangissa, aika kalliit osat kun vertaa hintoja... vetolevy,vaihteisto,ymym kaikki samoja.
-----------

kyllä suomiehiä on siirtyny jonnusta pois. etenkin 7530 huonossa maineessa täällä meilläpäin.
JAa juu se 163 olikin niillä hilavitkutin laatikoila. Suolle en ole menossa enkä käytä paripyöriäkään. Mutta maansiirto vaunut antaa kyllä herkästi kivilastissa semmosia koukku kuormia että esim 8150mega ei nosta koukkua kiinni. Samoin lavetti on lastattava niin että painoa on koukullapaljon muuten jää mäkiin sutimaan. Olikos se sitten niissä vanhemmissa T sarjoissa missä pienemmissä oli hentosemmat paikat? Kun tiedän katkenneen molemmat vetarit vakio säädössä olleesta. Mutta tarkkaa mallia en tiedä. Joku pienemmän pään masiina se oli.

--jos mega tai t sarjan Vallu ei nosta koukkua lukkoon niin kyllä silloin pitäisi tehdä muutoksia painotuksiin.Taka-akselipainot on sulla ihan älyttömät.
Juu ei kait tommosilla kuormilla yleensä ajella paljoo. Mutta parikertaa käynyt niin kun kärry jää juntturaan. Ja otettu pois perästä että saa kuokalla repiä ylös. Niin ei olekkaan enään nostanut koukkua kiinni. Kivistä saa vahinkossa aika painavia lasteja. Yks lavetti on kanssa semmonen tekeles että tunkkia pyytää kun koukkua kiinni koittaa. Onneksi ei oma eikä enään pahemmin joudu kyseisellä lavittalla konetta siirteleen. Koska ko urakoitsijan kone on niin sola että ei jaksa enään lavetille kiivetä ;D Mutta kun nyt aijjon jonkinmoisen trakvaattorin ostaa niin siksi kyselen tyhmiä :-[ Koska Jonkinasteista laajenemista on toiminnassa luvassa. Niin pitäis semmonen masiina tuolle  8150 megalle saada aisapariksi. Joka sallii raakaa käsittelyä niin ettei heti tarvis ns voimalinjaa ronklata :-\
Deutsissa olis se 9tn nostovoimaa nostolaitteessa niin kyl nousee kärry koukkuun  ;)
Juu ja taka aksila on ainakin ulkoisesti jykevän oloinen. Ja olihan tuo kiva ajettava. Mutta muutama muukin vehjes lähtee tarjouskilpailuun mukaan sitte syksymmällä. Kunhan sopivat mallit on löydetty.
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: Varjo79 - 05.05.14 - klo:19:30
t163ht mallia ei ole. 153 on pienin suomessa myytävä ht. siinäkin on 700 voimansiirto niinkuin 173 ja 193. 153 on myös samanakokosella syylärillä. ainut ero kampiakselissa ja kangissa, aika kalliit osat kun vertaa hintoja... vetolevy,vaihteisto,ymym kaikki samoja.
-----------

kyllä suomiehiä on siirtyny jonnusta pois. etenkin 7530 huonossa maineessa täällä meilläpäin.
Kait nuo veivit ja mutkarauta sitten on lujemmat isommissa? Arvokkaan oloiset kyllä on jossei muutaeroa ole. Ohjelma tietenkin myös. Tuo 153ht ei vain ihan piisaa tehoiltaan, eikä nyt uutta viittis hetiruveta tuunaan.
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: JayZ - 05.05.14 - klo:20:24
Taitaa T153 veivejen ja kampuran ero johtua iskutilavuudesta. T153 on 6,6l ja T173 ja T193 on 7,4l. Muuten kaikki kolme ovat kyllä ihan samoja koneita, pl 193 josta löytyy sigma power.
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: Varjo79 - 05.05.14 - klo:21:22
Taitaa T153 veivejen ja kampuran ero johtua iskutilavuudesta. T153 on 6,6l ja T173 ja T193 on 7,4l. Muuten kaikki kolme ovat kyllä ihan samoja koneita, pl 193 josta löytyy sigma power.
Näköjään juuu. En huomannutkaan että niitä tehdään vielä pikku koneellakin. Kun siitä nelkustakin lähtee samat tehot noin suurinpiirtein.
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: retku - 06.05.14 - klo:09:46
No en jaksanut rautalangasta vääntää. Pointi oli se että t 153 ja t193 hintaerolle ei oo mitään perustetta koska ainut ero on moottorin sisällä. Sigmapower on vain ohjelma  ei muuta.
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: JayZ - 06.05.14 - klo:11:42
Sigmapower on vain ohjelma  ei muuta.
+ pari anturia vaihteistoon lisää.
Otsikko: Vs: Valtra T173ht
Kirjoitti: Varjo79 - 06.05.14 - klo:12:51
No en jaksanut rautalangasta vääntää. Pointi oli se että t 153 ja t193 hintaerolle ei oo mitään perustetta koska ainut ero on moottorin sisällä. Sigmapower on vain ohjelma  ei muuta.
Juu eikun sotkin mielessäni noita malleja kun se 163 on sillä 7,4 motilla. Niin oletin tuon 153 olevan myös. Ajattelin niissä olevan tyyliin samanmoista eroa kuin 8150 ja 8450 välillä. Vaikkakin osaan on samat sisäkalut saattaneet luiskahtaakkin kuin tehokkaammassa 6.5l koneessa. Ainakin moottoreita työkseen kokoava kaveri näin väitti. Juu näistä uudemmista en sitte paljookaan tiedä. Niin ja lukihan tuo tilavuus ero tuolla esitteessäkin mutta puusilmä mikä puusilmä :-[