Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nuffieldmaster - 09.04.14 - klo:17:26
-
Näkkyy hooästarvike ruvenneen tuomaan italijan poikain kasaamoo britti-natikkaa ja sen jäläkeläisiä suomeen.
Mitäpä povaatte menestystä?
Jollain 4200 sarjan brittikoneiden ystävillä on nyt mahdollista päivittää konetta uudempaan ;)
-
Käy kuten viimeksi. Vuosi menee ja konepiha on täynnä ylihintaisia vaihtokoneita ;D
-
Jipii. Kormikkiahan tässä on kaivattukin. :-X
-
Jipii. Konjakkiahan tässä on kaivattukin. :-X
Korjasin. :)
-
Yhtä suuri menestys kuin farmer ja farmtrac, Ursuksen hintakin karannut sikäli käsistä ettei hs silläkään tiliä tee.
Eihän kormikissa sinällään mitään vikaa ole, päivitetyt mallit tuli tsekattua agritechnicassa ja hyviltä näytti (ainakin esitteliät) ;D
-
noita kattelin lehestä ja mietin että missähän kasaavat noita ja mistä osista, toi sataheppanen olis sopivan kevytkin töihin , mutta eipä taida olla taaskaan siihen huoltoa..
-
Jos ovat yhtä hyviä kuin viimeksi niin ei kannata ees tuoda tänne..
-
Käy kuten viimeksi. Vuosi menee ja konepiha on täynnä ylihintaisia vaihtokoneita ;D
Aiotko vaihtaa ;D
-
silloinhan on tehtävä kauppaa kun sen aika on ja kun hinnat on kohdillaan! ketut siitä jos virma kerää helevetin kalliita vaihtokoneita pihaansa. täälläpäin on pari virmaa jotka todella keräilevät värkkejä varastoon. muutamat koneet olleet näytillä jo vuosia! ei edes moldoviaan kelpaa! niillä hinnoilla.
-
silloinhan on tehtävä kauppaa kun sen aika on ja kun hinnat on kohdillaan! ketut siitä jos virma kerää helevetin kalliita vaihtokoneita pihaansa. täälläpäin on pari virmaa jotka todella keräilevät värkkejä varastoon. muutamat koneet olleet näytillä jo vuosia! ei edes moldoviaan kelpaa! niillä hinnoilla.
Cormikkia kun viimeksi myivät, niin maksoivat vaihtokoneista 20% enemmän kuin mitä muut tarjosivat ;D
-
Jos ovat yhtä hyviä kuin viimeksi niin ei kannata ees tuoda tänne..
Olivatko huonoja?
-
Eikös nuo lie suurelta osin ainakin voimansiirron osalta caseIH maxxumin peruja ? Ainakin 4 portainen pikavaihde taitaa olla.
Vähän sääliksi käy noita yrittäjiä, tai ehkä vielä enempi sellaisia ihmisiä jotka noita mariginaalimerkkejä suurin toivein ostaavat.
-
Jos ovat yhtä hyviä kuin viimeksi niin ei kannata ees tuoda tänne..
Ei varmaan kannata tehdä yksittäisen koneen perusteella liian rajuja johtopäätöksiä, ainakaan jos se oli XTX.
Argon leipämalleja on muutenkin olleet enemmän nämä 100-hevosvoimaiset koneet, joissa on ollut sekä Natikan että Landinin perimää. Kumpikin mun käsittääkseni ihan ok pohjia. Landini ehkä hitusen parempi, josta syystä noi kaikki ton kokoluokan vaihdelaatikot on nyt Landini-pohjaisia.
Uudet X6 ja X7 näyttää kyllä hemmetin kilpailukukyisiltä vehkeiltä ja lehtien koeajoissa ovat ainakin toimineet. Hieno hytti, siitä plussaa. ZF-vaihteisto (7200) alueenvaihto robottina.... hinta ja huolto (tai sen puute) tämän varmaan ratkaisevat. Argo myy Briteissä enemmän kuin Deutz-Fahr ja Same yhteensä, joten ei se nyt ihan marginaalimerkki ole.
-
Eikös nuo lie suurelta osin ainakin voimansiirron osalta caseIH maxxumin peruja ? Ainakin 4 portainen pikavaihde taitaa olla.
Vähän sääliksi käy noita yrittäjiä, tai ehkä vielä enempi sellaisia ihmisiä jotka noita mariginaalimerkkejä suurin toivein ostaavat.
Välissä oli 8-portaisia Maxxum-pohjaisia pikavaihteita, mutta nyt noissa on ZF ja 3-portaiset on Landinin tuotantoa (=hyvä).
Sääliksi käy myös sellaisia ihmisiä, joiden mielestä maailma tuli valmiiksi, kun CNH, Agco ja Deere jakoivat kakun ;D
-
Hyvä jenkkiwiski se onkin. Saapiko sitä taas alkosta.
-
Landinina ois komiampi.. Ja nätit ol esittelijät Agritechnicassa :D
-
Mukavahan se on että tulee kilpailua ja vaihtoehtoja tarjolle. Aika näyttää meneekö yhtään kaupaksi.
Argo myy Briteissä enemmän kuin Deutz-Fahr ja Same yhteensä, joten ei se nyt ihan marginaalimerkki ole.
Ehkä joskus silloin kun nämä Kormikit tehtiin vielä briteissä. Viimeisin tilasto on vuodelta 2012 ja DF:ää myyty liki se mitä Argo yhteensä.
-
mutta se mitä täällä myydään ei sano yhtään sitä mikä kone oikein on. eikös se tata ole intian suurin ja silti täällä ei edes varaosahuoltoa.
-
Mukavahan se on että tulee kilpailua ja vaihtoehtoja tarjolle. Aika näyttää meneekö yhtään kaupaksi.
Argo myy Briteissä enemmän kuin Deutz-Fahr ja Same yhteensä, joten ei se nyt ihan marginaalimerkki ole.
Ehkä joskus silloin kun nämä Kormikit tehtiin vielä briteissä. Viimeisin tilasto on vuodelta 2012 ja DF:ää myyty liki se mitä Argo yhteensä.
Eli toisin sanoen SDF:n merkkejä myytiin melkein yhtä paljon kuin Argon merkkejä, eli Argoa myytiin enemmän kuin SDF:ää :D Briteissä Lambot ja Samet on myös kaupan, Hurlimanista en tiedä.
Musta tuntuu, että valmistusmaata enemmän tässä vaikuttaa mallisto, joka 2013/2014 on Argolla vahvempi kuin aiemmin. Toisaalta Argo on näyttänyt saavan Britanniassa uusia edustuksia jonkin verran.
-
Mitä tässä nyt on traktoreiden hintoja katsellut, niin saattaisi McCormick olla vielä ihan passeli vaihtoehto, jos vain on hintakilpailukykyinen.
-
Kyllä suomen traktorimarkkinoilla tilaa halvoille koneille on, vallu myy halvan sarjan konetta vaikka kuinka paljon. Tuskin tuo italialainen ainakaan huonompi on. Caseille ne ei kylläkään enää liene teknisesti sukua.(?)
-
MTX ja XTX-mallien keulat hirrrveän rumat. :)
-
minkä nykyisen isomman traktorin keulaa voi nätiksi sanoa? hitto, millasia sötöksiä.