Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: apilas - 12.03.14 - klo:12:47

Otsikko: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: apilas - 12.03.14 - klo:12:47


http://www.talouselama.fi/uutiset/viime+vuonna+yli+neljannes+suomalaisautoista+hylattiin+katsastuksessa++luku+on+euroopan+tasolla+korkea/a2237414

Opel Vectra 2.0 12.3.2014 11:02
 
Tuntuu todella suurelta. Onko kyse iästä vai omistajasta vai katsastusasemasta? Kuskissa varmasti on vikaa, jos renkaista pomppaa.

Minulla on 17 vuotta vanha auto ja vain kerran olen joutunut uusimaan katsastuksen, kun joku kojetaulun merkkivalo paloi turhaan, vaikka mitään ei ollut oikeasti rikki. En ole edes erityisemmin panostanut katsastukseen, vaan odotan katsastusmiehen kertovan, mitä pitää tehdä. Yleensä katsastusmies suosittelee korjausta ennen kuin ollaan kriittisellä rajalla.

Taitaa ne vanhat kunnon autot kestää paremmin kuin uudet hienot säästöhirmut.

nyt löytyi emävalehtelijakin ettei opelissa ole muka vikoja ollut. ;D
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Herpertti - 12.03.14 - klo:15:39
Mulla on kyseinen opel vectra, ei ole vielä koskaan mennyt katsastuksesta läpi ensi yrittämällä  :(
Näissä vika-antureissa ollu paljon vikoja, näyttää vikaa vaikkei sitä ole  :o
Sitten kun viet korjaamoon ( delta-auto ) niin osia vaihdetaan, mutta vika vaan palaa vähän ajan päästä takaisin  >:(
Kun näitä "haamuvikoja" on korjailtu, niin delta-auto on kyllä antanut vuokra-auton käyttöön ilmaiseksi  ::)
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: navettapiika - 12.03.14 - klo:15:42
Minä olen niin laiska katsastuttamaan noita autoja, että olen valinnut tällaisen muutamansatasenropposen-linjan elikkä uusin auton aina, kun leima menee vanhaksi. Ja entinen päätyy yleensä paaliin. Eipähän tarvi yöunia niitten takia menettää, eikä pelätä, että joku varastaa. ;)
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: BACKSPACE - 12.03.14 - klo:15:44
Mein Opelit vm. 93 ja vm. 99 ovat menneet laakista läpi viimeiset 3 vuotta  8)

Opel ei ole kädettömän auto   8)
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Oksa - 12.03.14 - klo:15:59
mut miun hiluksia toivottavat vaan vuotesta toiseen tervetuloa uudestaan , - vuoden päästä!
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: SKN - 12.03.14 - klo:17:27


http://www.talouselama.fi/uutiset/viime+vuonna+yli+neljannes+suomalaisautoista+hylattiin+katsastuksessa++luku+on+euroopan+tasolla+korkea/a2237414

Opel Vectra 2.0 12.3.2014 11:02
 
Tuntuu todella suurelta. Onko kyse iästä vai omistajasta vai katsastusasemasta? Kuskissa varmasti on vikaa, jos renkaista pomppaa.

Minulla on 17 vuotta vanha auto ja vain kerran olen joutunut uusimaan katsastuksen, kun joku kojetaulun merkkivalo paloi turhaan, vaikka mitään ei ollut oikeasti rikki. En ole edes erityisemmin panostanut katsastukseen, vaan odotan katsastusmiehen kertovan, mitä pitää tehdä. Yleensä katsastusmies suosittelee korjausta ennen kuin ollaan kriittisellä rajalla.

Taitaa ne vanhat kunnon autot kestää paremmin kuin uudet hienot säästöhirmut.

nyt löytyi emävalehtelijakin ettei opelissa ole muka vikoja ollut. ;D

Ei kai sihen vikoja tuu jossei käy kun Magneettimedian paikallisjärjestön tupaillassa kerran kuussa. Lopun aikaa menee paskanluontiin ja rasistisen materiaalin linkkien hakuun.

Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Opelmies - 12.03.14 - klo:18:20
Mulla on kyseinen opel vectra, ei ole vielä koskaan mennyt katsastuksesta läpi ensi yrittämällä  :(
Näissä vika-antureissa ollu paljon vikoja, näyttää vikaa vaikkei sitä ole  :o
Sitten kun viet korjaamoon ( delta-auto ) niin osia vaihdetaan, mutta vika vaan palaa vähän ajan päästä takaisin  >:(
Kun näitä "haamuvikoja" on korjailtu, niin delta-auto on kyllä antanut vuokra-auton käyttöön ilmaiseksi  ::)

Onko Herpeskin opelmies? Tää tuli kyl ihan puun takaa... :o :o :o
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: iskra - 12.03.14 - klo:18:25
  Minkäikäsistä autoista tulee ooppeleita
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: BACKSPACE - 12.03.14 - klo:18:25
Mulla on kyseinen opel vectra, ei ole vielä koskaan mennyt katsastuksesta läpi ensi yrittämällä  :(
Näissä vika-antureissa ollu paljon vikoja, näyttää vikaa vaikkei sitä ole  :o
Sitten kun viet korjaamoon ( delta-auto ) niin osia vaihdetaan, mutta vika vaan palaa vähän ajan päästä takaisin  >:(
Kun näitä "haamuvikoja" on korjailtu, niin delta-auto on kyllä antanut vuokra-auton käyttöön ilmaiseksi  ::)

Onko Herpeskin opelmies? Tää tuli kyl ihan puun takaa... :o :o :o
Onhan se siitä ennenkin kertonut, mutta pysyy yleensä vaiti.. sitä varmaan hävettää olla "häviäjien joukossa"  ???
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Opelmies - 12.03.14 - klo:18:37
Mulla on kyseinen opel vectra, ei ole vielä koskaan mennyt katsastuksesta läpi ensi yrittämällä  :(
Näissä vika-antureissa ollu paljon vikoja, näyttää vikaa vaikkei sitä ole  :o
Sitten kun viet korjaamoon ( delta-auto ) niin osia vaihdetaan, mutta vika vaan palaa vähän ajan päästä takaisin  >:(
Kun näitä "haamuvikoja" on korjailtu, niin delta-auto on kyllä antanut vuokra-auton käyttöön ilmaiseksi  ::)

Onko Herpeskin opelmies? Tää tuli kyl ihan puun takaa... :o :o :o
Onhan se siitä ennenkin kertonut, mutta pysyy yleensä vaiti.. sitä varmaan hävettää olla "häviäjien joukossa"  ???

Ei kaapista tuloa kannata hävetä, kysy vaikka apelta.
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: SKN - 12.03.14 - klo:18:40
Mää myönnän et ooppeli on täys paska. Kymmenen vuoden aikana kaks kertaa menny läpi laakista. Kilometrejä tulee reilu 10tkm vuoteen.

Oon siirtyny korjaamon suomaan leima-autuuteen. Romu pihalle ja käskee leimata. Menee helpommin läpi ja eivät korjaa turhaan.
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Opelmies - 12.03.14 - klo:18:52
Mää myönnän et ooppeli on täys paska. Kymmenen vuoden aikana kaks kertaa menny läpi laakista. Kilometrejä tulee reilu 10tkm vuoteen.

Oon siirtyny korjaamon suomaan leima-autuuteen. Romu pihalle ja käskee leimata. Menee helpommin läpi ja eivät korjaa turhaan.
kuin kuljettajakin

Kuulutko sääkin tähän ylvääseen joukkoon?  :o
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Toivo Tonta - 12.03.14 - klo:19:49


http://www.talouselama.fi/uutiset/viime+vuonna+yli+neljannes+suomalaisautoista+hylattiin+katsastuksessa++luku+on+euroopan+tasolla+korkea/a2237414

Opel Vectra 2.0 12.3.2014 11:02
 
Tuntuu todella suurelta. Onko kyse iästä vai omistajasta vai katsastusasemasta? Kuskissa varmasti on vikaa, jos renkaista pomppaa.

Minulla on 17 vuotta vanha auto ja vain kerran olen joutunut uusimaan katsastuksen, kun joku kojetaulun merkkivalo paloi turhaan, vaikka mitään ei ollut oikeasti rikki. En ole edes erityisemmin panostanut katsastukseen, vaan odotan katsastusmiehen kertovan, mitä pitää tehdä. Yleensä katsastusmies suosittelee korjausta ennen kuin ollaan kriittisellä rajalla.

Taitaa ne vanhat kunnon autot kestää paremmin kuin uudet hienot säästöhirmut.

nyt löytyi emävalehtelijakin ettei opelissa ole muka vikoja ollut. ;D
Molemmat just samanlaisia tampioita ;D
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: icefarmer - 13.03.14 - klo:01:37
mää en oikein käsitä että koneitten kans koko ajan tekemisissä olevien tuhattaiturien autot pomppaa katsastuksesta niin että se tulee yllätyksenä...

korjaamolle, jarrutesti, auto nosturille ja heiluttelee pyörät ja kattoo vetonivelten suojakumit ja jarruletkut ja putket ynnä pakoputken... auto alas ja valot ja lasinpesuvehkeet kuntoon ja päästölappu kouraan ja menox :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Myyntipäällikkö - 13.03.14 - klo:08:02


http://www.talouselama.fi/uutiset/viime+vuonna+yli+neljannes+suomalaisautoista+hylattiin+katsastuksessa++luku+on+euroopan+tasolla+korkea/a2237414

Opel Vectra 2.0 12.3.2014 11:02
 
Tuntuu todella suurelta. Onko kyse iästä vai omistajasta vai katsastusasemasta? Kuskissa varmasti on vikaa, jos renkaista pomppaa.

Minulla on 17 vuotta vanha auto ja vain kerran olen joutunut uusimaan katsastuksen, kun joku kojetaulun merkkivalo paloi turhaan, vaikka mitään ei ollut oikeasti rikki. En ole edes erityisemmin panostanut katsastukseen, vaan odotan katsastusmiehen kertovan, mitä pitää tehdä. Yleensä katsastusmies suosittelee korjausta ennen kuin ollaan kriittisellä rajalla.

Taitaa ne vanhat kunnon autot kestää paremmin kuin uudet hienot säästöhirmut.

nyt löytyi emävalehtelijakin ettei opelissa ole muka vikoja ollut. ;D

Asiantuntematon toimittaja voi kirjoittaa tuonsorttisen juttupätkän. Vaikka en kyseiseen automerkkiin omakohtaisesti koskaan ole sotkeutunut niin muutamia havaintoja vaihtoautolaanista ja käyttäjiltä:

Vectra A (1988-1996): melko perusluja auto, suurin ongelma korin hapristuminen ennen muun tekniikan loppumista. Tosi lujia yksilöitä on nähty.

Vectra B (1996-2002): Alkusarjan autot kuuluivat luokkaan "maailman huonoimmat autoyksilöt". GM nimitti muistaakseni jonkun Etelä-Amerikkailaisen "säästöpomon" johtoon, joka keräsi maailman halvimmat alihankkijat osavalmistajiksi. Jakopäätä, sähköongelmia, alustaongelmia, jarrut, ruostuvuutta ja jopa polttoainesäiliöongelmia pakkasolosuhteissa. Laatu kohentuu, varsinkin osapäivityksillä, ja loppupään vuosimallit ehkä 1999 alkaen laadullisesti jo parempia.

Vectra C: Paras laadultaan, (AutoBild), perustuu kai amerikkalaiseen konstruktioon (ajettavuus ei osin yllä edeltäjiensä tasolle). Ongelmia eniten alustassa (tukivarren helat) yms. Dieselmoottoriversiot Fiatin 1,9 koneella (vähäisiä venttiiliongelmia joissakin).  Kallis uutena ja rasitteena edellisen mallisarjan heikko laatu.


Vectra A:t ja B:t alkavat olla matkalla autojen taivaaseen. Katsastustilastoissa näkyvät hyvin ja kattavasti.
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Herpertti - 13.03.14 - klo:09:55
Mulla on kyseinen opel vectra, ei ole vielä koskaan mennyt katsastuksesta läpi ensi yrittämällä  :(
Näissä vika-antureissa ollu paljon vikoja, näyttää vikaa vaikkei sitä ole  :o
Sitten kun viet korjaamoon ( delta-auto ) niin osia vaihdetaan, mutta vika vaan palaa vähän ajan päästä takaisin  >:(
Kun näitä "haamuvikoja" on korjailtu, niin delta-auto on kyllä antanut vuokra-auton käyttöön ilmaiseksi  ::)

Onko Herpeskin opelmies? Tää tuli kyl ihan puun takaa... :o :o :o
Onhan se siitä ennenkin kertonut, mutta pysyy yleensä vaiti.. sitä varmaan hävettää olla "häviäjien joukossa"  ???

No en ole jaksanu kovin paljon kommentoida, kun keskustelussa ei ole ilmennyt mitään uutta käsiteltävää  ;)
Samaa juttua jaksa kovin monesti kommentoida  ;D
Ei ooppeli  mikään kaksinen auto ole, mutta foordi on täysi paska  :o
Edellinen auto oli Sierra  8)
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: iskra - 13.03.14 - klo:10:27
   Voorttiahan alettiin tekemään sen takia että ooppeli ei olis ollu huonoin auto..
   Ei näillä amerikkalaisperäisillä merkeillä taida olla kestävyys nykyään kovin hyvässä maoneessa olla rapakon takanakaan.
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Luomujussi - 13.03.14 - klo:17:09
Jokainen voi hakea hupinsa noista katsastuksen hylkäystilastoista unohtaen ko. autojen hankintahinnan ja niiden keskimääräiset ajokilometrit.....

Mun itsetunto ei yhtään kärsi vaikka mun uutena hankittu auto hylättäisiinkin ensi katsastuksessa jostain pienestä syystä...
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Myyntipäällikkö - 13.03.14 - klo:17:29
Jokainen voi hakea hupinsa noista katsastuksen hylkäystilastoista unohtaen ko. autojen hankintahinnan ja niiden keskimääräiset ajokilometrit.....

Mun itsetunto ei yhtään kärsi vaikka mun uutena hankittu auto hylättäisiinkin ensi katsastuksessa jostain pienestä syystä...

On muistettava, että myös käyttöolosuhteet vaikuttavat mm. alustan osiin, jarruosien kuluvuuteen jne. Samanlaisten autojen, samoilla ajokilometreilläkin olevien viat ja puutteet voivat poiketa huomattavasti toisistaan katsastushetkellä.
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: de Citonni - 13.03.14 - klo:17:33
Jokainen voi hakea hupinsa noista katsastuksen hylkäystilastoista unohtaen ko. autojen hankintahinnan ja niiden keskimääräiset ajokilometrit.....

Mun itsetunto ei yhtään kärsi vaikka mun uutena hankittu auto hylättäisiinkin ensi katsastuksessa jostain pienestä syystä...

On muistettava, että myös käyttöolosuhteet vaikuttavat mm. alustan osiin, jarruosien kuluvuuteen jne. Samanlaisten autojen, samoilla ajokilometreilläkin olevien viat ja puutteet voivat poiketa huomattavasti toisistaan katsastushetkellä.

Nii ja jos auto hylätään katsastuksessa kuluneiden renkaiden takia, niin ei kai se auton heikkoutta ole.  ::)
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Myyntipäällikkö - 13.03.14 - klo:17:39
Jokainen voi hakea hupinsa noista katsastuksen hylkäystilastoista unohtaen ko. autojen hankintahinnan ja niiden keskimääräiset ajokilometrit.....

Mun itsetunto ei yhtään kärsi vaikka mun uutena hankittu auto hylättäisiinkin ensi katsastuksessa jostain pienestä syystä...

On muistettava, että myös käyttöolosuhteet vaikuttavat mm. alustan osiin, jarruosien kuluvuuteen jne. Samanlaisten autojen, samoilla ajokilometreilläkin olevien viat ja puutteet voivat poiketa huomattavasti toisistaan katsastushetkellä.

Nii ja jos auto hylätään katsastuksessa kuluneiden renkaiden takia, niin ei kai se auton heikkoutta ole.  ::)

Jos varat eivät riitä renkaiden uusimiseen, niin kannattaa kääntyä autoliikkeiden puoleen ja vaihtaa uudella rahoitussopimuksella oleva kaksin renkain varustettu ajopeli. Samalla pääsee ikävistä katsastuskokemuksista irti.
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: SKN - 13.03.14 - klo:17:42
Jokainen voi hakea hupinsa noista katsastuksen hylkäystilastoista unohtaen ko. autojen hankintahinnan ja niiden keskimääräiset ajokilometrit.....

Mun itsetunto ei yhtään kärsi vaikka mun uutena hankittu auto hylättäisiinkin ensi katsastuksessa jostain pienestä syystä...

On muistettava, että myös käyttöolosuhteet vaikuttavat mm. alustan osiin, jarruosien kuluvuuteen jne. Samanlaisten autojen, samoilla ajokilometreilläkin olevien viat ja puutteet voivat poiketa huomattavasti toisistaan katsastushetkellä.

Nii ja jos auto hylätään katsastuksessa kuluneiden renkaiden takia, niin ei kai se auton heikkoutta ole.  ::)

Jos varat eivät riitä renkaiden uusimiseen, niin kannattaa kääntyä autoliikkeiden puoleen ja vaihtaa uudella rahoitussopimuksella oleva kaksin renkain varustettu ajopeli. Samalla pääsee ikävistä katsastuskokemuksista irti.

Kerros miks autokaupassa ei käteiskaupalla saa enää ruhtinaallista alennusta vaan liikkeet suosii tota osamaksua mieluumin ku käteistä?
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Luomujussi - 13.03.14 - klo:17:45
Jokainen voi hakea hupinsa noista katsastuksen hylkäystilastoista unohtaen ko. autojen hankintahinnan ja niiden keskimääräiset ajokilometrit.....

Mun itsetunto ei yhtään kärsi vaikka mun uutena hankittu auto hylättäisiinkin ensi katsastuksessa jostain pienestä syystä...

On muistettava, että myös käyttöolosuhteet vaikuttavat mm. alustan osiin, jarruosien kuluvuuteen jne. Samanlaisten autojen, samoilla ajokilometreilläkin olevien viat ja puutteet voivat poiketa huomattavasti toisistaan katsastushetkellä.

Nii ja jos auto hylätään katsastuksessa kuluneiden renkaiden takia, niin ei kai se auton heikkoutta ole.  ::)

Jos varat eivät riitä renkaiden uusimiseen, niin kannattaa kääntyä autoliikkeiden puoleen ja vaihtaa uudella rahoitussopimuksella oleva kaksin renkain varustettu ajopeli. Samalla pääsee ikävistä katsastuskokemuksista irti.

Kerros miks autokaupassa ei käteiskaupalla saa enää ruhtinaallista alennusta vaan liikkeet suosii tota osamaksua mieluumin ku käteistä?

Koska ne haluaa kusettaa sua......
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: de Citonni - 13.03.14 - klo:17:47
Jokainen voi hakea hupinsa noista katsastuksen hylkäystilastoista unohtaen ko. autojen hankintahinnan ja niiden keskimääräiset ajokilometrit.....

Mun itsetunto ei yhtään kärsi vaikka mun uutena hankittu auto hylättäisiinkin ensi katsastuksessa jostain pienestä syystä...

On muistettava, että myös käyttöolosuhteet vaikuttavat mm. alustan osiin, jarruosien kuluvuuteen jne. Samanlaisten autojen, samoilla ajokilometreilläkin olevien viat ja puutteet voivat poiketa huomattavasti toisistaan katsastushetkellä.

Nii ja jos auto hylätään katsastuksessa kuluneiden renkaiden takia, niin ei kai se auton heikkoutta ole.  ::)

Jos varat eivät riitä renkaiden uusimiseen, niin kannattaa kääntyä autoliikkeiden puoleen ja vaihtaa uudella rahoitussopimuksella oleva kaksin renkain varustettu ajopeli. Samalla pääsee ikävistä katsastuskokemuksista irti.

Kerros miks autokaupassa ei käteiskaupalla saa enää ruhtinaallista alennusta vaan liikkeet suosii tota osamaksua mieluumin ku käteistä?

Rahoituskorosta liikenee pieni siivu autokauppiaalle.  ;)
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Myyntipäällikkö - 13.03.14 - klo:17:48
Jokainen voi hakea hupinsa noista katsastuksen hylkäystilastoista unohtaen ko. autojen hankintahinnan ja niiden keskimääräiset ajokilometrit.....

Mun itsetunto ei yhtään kärsi vaikka mun uutena hankittu auto hylättäisiinkin ensi katsastuksessa jostain pienestä syystä...

On muistettava, että myös käyttöolosuhteet vaikuttavat mm. alustan osiin, jarruosien kuluvuuteen jne. Samanlaisten autojen, samoilla ajokilometreilläkin olevien viat ja puutteet voivat poiketa huomattavasti toisistaan katsastushetkellä.

Nii ja jos auto hylätään katsastuksessa kuluneiden renkaiden takia, niin ei kai se auton heikkoutta ole.  ::)

Jos varat eivät riitä renkaiden uusimiseen, niin kannattaa kääntyä autoliikkeiden puoleen ja vaihtaa uudella rahoitussopimuksella oleva kaksin renkain varustettu ajopeli. Samalla pääsee ikävistä katsastuskokemuksista irti.

Kerros miks autokaupassa ei käteiskaupalla saa enää ruhtinaallista alennusta vaan liikkeet suosii tota osamaksua mieluumin ku käteistä?

Autokauppa kuluttajamyynnissä pelaa hiukka eri säännöillä. Pohjimmainen syy ehkä siellä? No ehkä jotaki pient muuta, mu enämpi kuluttajie välisest tasa-arvost.. Mut sit näkyy liikkeidenki kohdal eroja, isommissa ostoeris enempi pelivaraa. Mu kuis paljo sul sitä käteist olissi ny tarjot? Kaikki riippuu ny siittä..
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: SKN - 13.03.14 - klo:17:49
Jokainen voi hakea hupinsa noista katsastuksen hylkäystilastoista unohtaen ko. autojen hankintahinnan ja niiden keskimääräiset ajokilometrit.....

Mun itsetunto ei yhtään kärsi vaikka mun uutena hankittu auto hylättäisiinkin ensi katsastuksessa jostain pienestä syystä...

On muistettava, että myös käyttöolosuhteet vaikuttavat mm. alustan osiin, jarruosien kuluvuuteen jne. Samanlaisten autojen, samoilla ajokilometreilläkin olevien viat ja puutteet voivat poiketa huomattavasti toisistaan katsastushetkellä.

Nii ja jos auto hylätään katsastuksessa kuluneiden renkaiden takia, niin ei kai se auton heikkoutta ole.  ::)

Jos varat eivät riitä renkaiden uusimiseen, niin kannattaa kääntyä autoliikkeiden puoleen ja vaihtaa uudella rahoitussopimuksella oleva kaksin renkain varustettu ajopeli. Samalla pääsee ikävistä katsastuskokemuksista irti.

Kerros miks autokaupassa ei käteiskaupalla saa enää ruhtinaallista alennusta vaan liikkeet suosii tota osamaksua mieluumin ku käteistä?

Koska ne haluaa kusettaa sua......

Mahtaako Myyntipäällikkö kertoa että osamaksuerästä kilahtaa liikkeen kassaan ekstraa, ja maksuerän maksamatta jättäminen johtaa auton poishakemiseen josta se kätevästi siirtyy taas myyntiriviin jollekin uudelle onnelliselle. Ja tämä ensimmäinen piruparka maksaa edelleen sitä osamaksua kunnes summa on loppu.

Odotellaan Myyntipäällikön vastausta............
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: SKN - 13.03.14 - klo:17:51
Jokainen voi hakea hupinsa noista katsastuksen hylkäystilastoista unohtaen ko. autojen hankintahinnan ja niiden keskimääräiset ajokilometrit.....

Mun itsetunto ei yhtään kärsi vaikka mun uutena hankittu auto hylättäisiinkin ensi katsastuksessa jostain pienestä syystä...

On muistettava, että myös käyttöolosuhteet vaikuttavat mm. alustan osiin, jarruosien kuluvuuteen jne. Samanlaisten autojen, samoilla ajokilometreilläkin olevien viat ja puutteet voivat poiketa huomattavasti toisistaan katsastushetkellä.

Nii ja jos auto hylätään katsastuksessa kuluneiden renkaiden takia, niin ei kai se auton heikkoutta ole.  ::)

Jos varat eivät riitä renkaiden uusimiseen, niin kannattaa kääntyä autoliikkeiden puoleen ja vaihtaa uudella rahoitussopimuksella oleva kaksin renkain varustettu ajopeli. Samalla pääsee ikävistä katsastuskokemuksista irti.

Kerros miks autokaupassa ei käteiskaupalla saa enää ruhtinaallista alennusta vaan liikkeet suosii tota osamaksua mieluumin ku käteistä?

Autokauppa kuluttajamyynnissä pelaa hiukka eri säännöillä. Pohjimmainen syy ehkä siellä? No ehkä jotaki pient muuta, mu enämpi kuluttajie välisest tasa-arvost.. Mut sit näkyy liikkeidenki kohdal eroja, isommissa ostoeris enempi pelivaraa. Mu kuis paljo sul sitä käteist olissi ny tarjot? Kaikki riippuu ny siittä..

Ei oo käteistä, edes sitä 10000euroa.... ;D ;D


Unohtu se yhyyyy yhyyhyyyhyyy! :D
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Myyntipäällikkö - 13.03.14 - klo:17:57
Jokainen voi hakea hupinsa noista katsastuksen hylkäystilastoista unohtaen ko. autojen hankintahinnan ja niiden keskimääräiset ajokilometrit.....

Mun itsetunto ei yhtään kärsi vaikka mun uutena hankittu auto hylättäisiinkin ensi katsastuksessa jostain pienestä syystä...

On muistettava, että myös käyttöolosuhteet vaikuttavat mm. alustan osiin, jarruosien kuluvuuteen jne. Samanlaisten autojen, samoilla ajokilometreilläkin olevien viat ja puutteet voivat poiketa huomattavasti toisistaan katsastushetkellä.

Nii ja jos auto hylätään katsastuksessa kuluneiden renkaiden takia, niin ei kai se auton heikkoutta ole.  ::)

Jos varat eivät riitä renkaiden uusimiseen, niin kannattaa kääntyä autoliikkeiden puoleen ja vaihtaa uudella rahoitussopimuksella oleva kaksin renkain varustettu ajopeli. Samalla pääsee ikävistä katsastuskokemuksista irti.

Kerros miks autokaupassa ei käteiskaupalla saa enää ruhtinaallista alennusta vaan liikkeet suosii tota osamaksua mieluumin ku käteistä?

Autokauppa kuluttajamyynnissä pelaa hiukka eri säännöillä. Pohjimmainen syy ehkä siellä? No ehkä jotaki pient muuta, mu enämpi kuluttajie välisest tasa-arvost.. Mut sit näkyy liikkeidenki kohdal eroja, isommissa ostoeris enempi pelivaraa. Mu kuis paljo sul sitä käteist olissi ny tarjot? Kaikki riippuu ny siittä..

Ei oo käteistä, edes sitä 10000euroa.... ;D ;D

Päästään alkuu alle kymppitonnilla. Laitetaan viimonen erä isommaksi, ja asioista huolehtivana voidaan napsauttaa sulle uudet kaupat sitten lisättynä loppuerä, plus uudet osamaksut vähennettynä hyvinpidetty vaihtoauton hyvitys. Näin pysyt uudes autos kiinni helpommin. Kattotaan tolle sun farkkubemarille sopiva hyvityshinta, niin eiköhän mies ole melkein valmis rapsauttamaan kättä päälle.
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Luomujussi - 13.03.14 - klo:18:00
Siis mikä tässä on nyt taas olennaista.

Meneekö se oma vanha kottura läpi katsastuksesta vai onko se käytettynä ostettu kottura täynnä kalliita vikoja.

Esmes eräs malli, jarrut ruostuu, kalliita ABS vikoja, dieselin pumpussa vikaa ja suuttimet reistaa ym. ihanan kallista....

Mun uudessa kotturassa on tilastojen mukaan todennäköisimmin katsastuksessa jarruvikoja mutta EVVVK kun auto on halpa ylläpitää.....
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: SKN - 13.03.14 - klo:18:06
Jokainen voi hakea hupinsa noista katsastuksen hylkäystilastoista unohtaen ko. autojen hankintahinnan ja niiden keskimääräiset ajokilometrit.....

Mun itsetunto ei yhtään kärsi vaikka mun uutena hankittu auto hylättäisiinkin ensi katsastuksessa jostain pienestä syystä...

On muistettava, että myös käyttöolosuhteet vaikuttavat mm. alustan osiin, jarruosien kuluvuuteen jne. Samanlaisten autojen, samoilla ajokilometreilläkin olevien viat ja puutteet voivat poiketa huomattavasti toisistaan katsastushetkellä.

Nii ja jos auto hylätään katsastuksessa kuluneiden renkaiden takia, niin ei kai se auton heikkoutta ole.  ::)

Jos varat eivät riitä renkaiden uusimiseen, niin kannattaa kääntyä autoliikkeiden puoleen ja vaihtaa uudella rahoitussopimuksella oleva kaksin renkain varustettu ajopeli. Samalla pääsee ikävistä katsastuskokemuksista irti.

Kerros miks autokaupassa ei käteiskaupalla saa enää ruhtinaallista alennusta vaan liikkeet suosii tota osamaksua mieluumin ku käteistä?

Autokauppa kuluttajamyynnissä pelaa hiukka eri säännöillä. Pohjimmainen syy ehkä siellä? No ehkä jotaki pient muuta, mu enämpi kuluttajie välisest tasa-arvost.. Mut sit näkyy liikkeidenki kohdal eroja, isommissa ostoeris enempi pelivaraa. Mu kuis paljo sul sitä käteist olissi ny tarjot? Kaikki riippuu ny siittä..

Ei oo käteistä, edes sitä 10000euroa.... ;D ;D

Päästään alkuu alle kymppitonnilla. Laitetaan viimonen erä isommaksi, ja asioista huolehtivana voidaan napsauttaa sulle uudet kaupat sitten lisättynä loppuerä, plus uudet osamaksut vähennettynä hyvinpidetty vaihtoauton hyvitys. Näin pysyt uudes autos kiinni helpommin. Kattotaan tolle sun farkkubemarille sopiva hyvityshinta, niin eiköhän mies ole melkein valmis rapsauttamaan kättä päälle.

Tars alkaa hyvitys kaheksallatoista....
 ;)
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Myyntipäällikkö - 13.03.14 - klo:18:11
Olennaist on lapsellinen väittely eri automerkkien huonoudesta ja paremmuudesta.
Autoissa vain on paljon jakoa
1. Yritysautot vs. yksityisautot
2. Paljon ajetut vs. vähän ajetut
3. Hyvillä teillä ajetut vs. huonoilla teillä ajetut (iskunvaimennus, alusta, renkaat, kiveniskemät)
4. Lyhyen matkat ajokit vs. pitkän matkan ajokit (lyhyen matkojen egr, dpf yms. ongelmat)
5. Hyvin huolletut vs. huonosti huolletut
6. Varaosien hyvä laatu vs. tee se itse-miesten laatu
7. Katsastuspaikkojen vaatimustaso korkea vs. matalampi (silti on eroja!)
8. Osaava ajaja käyttäjä vs. osaamaton taitamaton kuski (kytkin, vaihteisto, bensiinimoottorien ruiskutusjärjestelmä, katalysaattorit ja happitunnistimet)
9. Liukkailla teillä ajavat vs. lähes aina sulalla tiellä ( mm. ajonvakautusjärjestelmä, anturit jne)
10. Ruostuvuus suolaus vs. suolattomuus

Mitäpä mieltä vielä katsastustilastoista, miettikääpä kohderyhmiä kenellä mitäkin ja suhteuttakaa hylkäykset uudestaan. Paljon parjatuissakin on silti tyytyväisiä omistajia.
 
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: SKN - 13.03.14 - klo:18:13
Olennaist on lapsellinen väittely eri automerkkien huonoudesta ja paremmuudesta.
Autoissa vain on paljon jakoa
1. Yritysautot vs. yksityisautot
2. Paljon ajetut vs. vähän ajetut
3. Hyvillä teillä ajetut vs. huonoilla teillä ajetut (iskunvaimennus, alusta, renkaat, kiveniskemät)
4. Lyhyen matkat ajokit vs. pitkän matkan ajokit (lyhyen matkojen egr, dpf yms. ongelmat)
5. Hyvin huolletut vs. huonosti huolletut
6. Varaosien hyvä laatu vs. tee se itse-miesten laatu
7. Katsastuspaikkojen vaatimustaso korkea vs. matalampi (silti on eroja!)
8. Osaava ajaja käyttäjä vs. osaamaton taitamaton kuski (kytkin, vaihteisto, bensiinimoottorien ruiskutusjärjestelmä, katalysaattorit ja happitunnistimet)
9. Liukkailla teillä ajavat vs. lähes aina sulalla tiellä ( mm. ajonvakautusjärjestelmä, anturit jne)
10. Ruostuvuus suolaus vs. suolattomuus

Mitäpä mieltä vielä katsastustilastoista, miettikääpä kohderyhmiä kenellä mitäkin ja suhteuttakaa hylkäykset uudestaan. Paljon parjatuissakin on silti tyytyväisiä omistajia.

Sama pätee maatalouskonepuolella.
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Mopomies - 13.03.14 - klo:19:44
Olennaist on lapsellinen väittely eri automerkkien huonoudesta ja paremmuudesta.
Autoissa vain on paljon jakoa
1. Yritysautot vs. yksityisautot
2. Paljon ajetut vs. vähän ajetut
3. Hyvillä teillä ajetut vs. huonoilla teillä ajetut (iskunvaimennus, alusta, renkaat, kiveniskemät)
4. Lyhyen matkat ajokit vs. pitkän matkan ajokit (lyhyen matkojen egr, dpf yms. ongelmat)
5. Hyvin huolletut vs. huonosti huolletut
6. Varaosien hyvä laatu vs. tee se itse-miesten laatu
7. Katsastuspaikkojen vaatimustaso korkea vs. matalampi (silti on eroja!)
8. Osaava ajaja käyttäjä vs. osaamaton taitamaton kuski (kytkin, vaihteisto, bensiinimoottorien ruiskutusjärjestelmä, katalysaattorit ja happitunnistimet)
9. Liukkailla teillä ajavat vs. lähes aina sulalla tiellä ( mm. ajonvakautusjärjestelmä, anturit jne)
10. Ruostuvuus suolaus vs. suolattomuus

Mitäpä mieltä vielä katsastustilastoista, miettikääpä kohderyhmiä kenellä mitäkin ja suhteuttakaa hylkäykset uudestaan. Paljon parjatuissakin on silti tyytyväisiä omistajia.

Noin väittää ainoastaan se, jolla on peukalo keskellä kämmentä.

Alkuperäiset varaosat ovat niitä, jotka on suunniteltu kestämään tietyn aikaa. Taloudellinen seikka. Tee se itse mies voi tarvittaessa tehdä sellaisen osan, joka kestää moninkertaisen ajan. Toki riippu osasta, taidoista ja työkaluista.
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Myyntipäällikkö - 13.03.14 - klo:19:56
Olennaist on lapsellinen väittely eri automerkkien huonoudesta ja paremmuudesta.
Autoissa vain on paljon jakoa
1. Yritysautot vs. yksityisautot
2. Paljon ajetut vs. vähän ajetut
3. Hyvillä teillä ajetut vs. huonoilla teillä ajetut (iskunvaimennus, alusta, renkaat, kiveniskemät)
4. Lyhyen matkat ajokit vs. pitkän matkan ajokit (lyhyen matkojen egr, dpf yms. ongelmat)
5. Hyvin huolletut vs. huonosti huolletut
6. Varaosien hyvä laatu vs. tee se itse-miesten laatu
7. Katsastuspaikkojen vaatimustaso korkea vs. matalampi (silti on eroja!)
8. Osaava ajaja käyttäjä vs. osaamaton taitamaton kuski (kytkin, vaihteisto, bensiinimoottorien ruiskutusjärjestelmä, katalysaattorit ja happitunnistimet)
9. Liukkailla teillä ajavat vs. lähes aina sulalla tiellä ( mm. ajonvakautusjärjestelmä, anturit jne)
10. Ruostuvuus suolaus vs. suolattomuus

Mitäpä mieltä vielä katsastustilastoista, miettikääpä kohderyhmiä kenellä mitäkin ja suhteuttakaa hylkäykset uudestaan. Paljon parjatuissakin on silti tyytyväisiä omistajia.

Noin väittää ainoastaan se, jolla on peukalo keskellä kämmentä.

Alkuperäiset varaosat ovat niitä, jotka on suunniteltu kestämään tietyn aikaa. Taloudellinen seikka. Tee se itse mies voi tarvittaessa tehdä sellaisen osan, joka kestää moninkertaisen ajan. Toki riippu osasta, taidoista ja työkaluista.

Älä ny mopomies ala kaikkea yksin tekemmä. Vaik toisaalt millo katalysaattori o tulos teidä autotallista? Tietyt merkkiliikkeiden ulkopuolisset asentajatki eivä tahdo laitta tietyn tason kiinalaist paska, jota tulee Suomenki. Ja joku maahantuoja o kunnostautunnu asias. Päätelkä ite.
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: SKN - 13.03.14 - klo:20:04
Päällikkö alkaa selvästi kotiutumaan tänne. On kirjotustyyli tullu turkulaisemmaks sen traktorin takuuhomman jälkeen. :D
Otsikko: Vs: Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa
Kirjoitti: Mopomies - 13.03.14 - klo:22:52
Olennaist on lapsellinen väittely eri automerkkien huonoudesta ja paremmuudesta.
Autoissa vain on paljon jakoa
1. Yritysautot vs. yksityisautot
2. Paljon ajetut vs. vähän ajetut
3. Hyvillä teillä ajetut vs. huonoilla teillä ajetut (iskunvaimennus, alusta, renkaat, kiveniskemät)
4. Lyhyen matkat ajokit vs. pitkän matkan ajokit (lyhyen matkojen egr, dpf yms. ongelmat)
5. Hyvin huolletut vs. huonosti huolletut
6. Varaosien hyvä laatu vs. tee se itse-miesten laatu
7. Katsastuspaikkojen vaatimustaso korkea vs. matalampi (silti on eroja!)
8. Osaava ajaja käyttäjä vs. osaamaton taitamaton kuski (kytkin, vaihteisto, bensiinimoottorien ruiskutusjärjestelmä, katalysaattorit ja happitunnistimet)
9. Liukkailla teillä ajavat vs. lähes aina sulalla tiellä ( mm. ajonvakautusjärjestelmä, anturit jne)
10. Ruostuvuus suolaus vs. suolattomuus

Mitäpä mieltä vielä katsastustilastoista, miettikääpä kohderyhmiä kenellä mitäkin ja suhteuttakaa hylkäykset uudestaan. Paljon parjatuissakin on silti tyytyväisiä omistajia.

Noin väittää ainoastaan se, jolla on peukalo keskellä kämmentä.

Alkuperäiset varaosat ovat niitä, jotka on suunniteltu kestämään tietyn aikaa. Taloudellinen seikka. Tee se itse mies voi tarvittaessa tehdä sellaisen osan, joka kestää moninkertaisen ajan. Toki riippu osasta, taidoista ja työkaluista.

Älä ny mopomies ala kaikkea yksin tekemmä. Vaik toisaalt millo katalysaattori o tulos teidä autotallista? Tietyt merkkiliikkeiden ulkopuolisset asentajatki eivä tahdo laitta tietyn tason kiinalaist paska, jota tulee Suomenki. Ja joku maahantuoja o kunnostautunnu asias. Päätelkä ite.

No, A Asconassa ei oo katalysaattoria. Ja jos olisi, se lentäisi pois. EGR:t tukittu tai ohitettu sellaisista joissa on. Kusiruiskut myös. Kaikki tier standardit vedetty pöntöstä alas, joko mekaanisesti tai sähköisesti. Eikä millään vtun kiinailmiöillä vaan omassa tallissa tehdyillä.

Niin kauan kuin ryssä naapurissa zilillä ajaa ja piipuista tulee n e e kerin kokoisia nokihiukkasia, niin minen ala maailmaa pelastamaan. Jos joku haluaa, pelastakoon. :-X