Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: bonneville - 26.02.14 - klo:10:31
-
mahtaako suomenmaan kamaralta löytyä yritystä joka pystyis korjaamaan kulahtaneita runkolaakeri pukkeja jossa liuskat on pyöriny kammen mukana :o :o pakkaa olla volvon d 42 lohkot olla olla kiven alla, tuntuu puali mahrottomalta hommalta korjata tai löytää lohko...
-
Ootko tiisselikorjaamoista kysyny?
-
googletat vaan aarporaukset, niin löytyy ympäri suomenmaan moottorikoneistamoita, jotka sitä tekee.
-
onko kuinka pahaa jälkeä, löytyykö liuskojakaan :( :( :( :(
-
Kokeile tuota.
http://www.omk.fi/ (http://www.omk.fi/)
-
mahtaako suomenmaan kamaralta löytyä yritystä joka pystyis korjaamaan kulahtaneita runkolaakeri pukkeja jossa liuskat on pyöriny kammen mukana :o :o pakkaa olla volvon d 42 lohkot olla olla kiven alla, tuntuu puali mahrottomalta hommalta korjata tai löytää lohko...
Tuota noin kyllä tietyt motteihin erikoistuneet koneistamot tekkee sulle vaikka koko lohkon. Tietysti ei ihan ilmaista ole tuo erikois osien teko. Joo ja kyllä varmasti pystyvät koneistaan nuo pukit, siis jos ei lohjennu ole.
-
Kirjaudu Masinistien sivuille sieltä saat vastauksen Konemies 1 tai Velu sinulle vastaa,nämä jauholakit täällä ja varsinkaan Hvinnamo ei mitään tiä..
-
Mikä tahansa moottorikoneistamo pystyy tuon hoitamaan.
Lyhyesti proseduuri menee siten, että pukkien tasopinnasta hiotaan materiaalia jotta saadaan laakeripesä hieman ovaaliksi. Tämän jälkeen runkolinja hoonataan takaisin oikeaan mittaan. Toimenpide on samankaltainen oli sitten kyseessä ooppelin tai skaanian moottori tai jotain siltä väliltä
Kampiakseli, lohko ja moottoripukit kainalossa vaan koneistamon ovelle koputtelemaan. Ei ole mitenkään erikoinen proseduuri tai tekemätön paikka, eikä varmasti edes erityisen kallista.
-
mahtaako suomenmaan kamaralta löytyä yritystä joka pystyis korjaamaan kulahtaneita runkolaakeri pukkeja jossa liuskat on pyöriny kammen mukana :o :o pakkaa olla volvon d 42 lohkot olla olla kiven alla, tuntuu puali mahrottomalta hommalta korjata tai löytää lohko...
Noiden lohkojen paras paikka onkin just kivien alla ;D
-
mahtaako suomenmaan kamaralta löytyä yritystä joka pystyis korjaamaan kulahtaneita runkolaakeri pukkeja jossa liuskat on pyöriny kammen mukana :o :o pakkaa olla volvon d 42 lohkot olla olla kiven alla, tuntuu puali mahrottomalta hommalta korjata tai löytää lohko...
Noiden lohkojen paras paikka onkin just kivien alla ;D
Noh noh . Volvot hyviä traktoreita . Virtasen Moottori yks paikka , Vigelius on toinen paikka . Kyl noit varmasti löytyy .
-
Timppa korjas sen dynavtstä tinaamalla.Timppa osaa tinata mitävain 8)
Skänsä hitsas tasaisia saumoja,ei tarvinnu edes koneistaa.SKN osaa hitsata mitävain 8)
Bacskspase ei korjaisi ollenkaan,vaan soittais vaan poskea.Baskspase osaa soittaa poskea mistävain ;D
-
Timppa korjas sen dynavtstä tinaamalla.Timppa osaa tinata mitävain 8)
Skänsä hitsas tasaisia saumoja,ei tarvinnu edes koneistaa.SKN osaa hitsata mitävain 8)
Bacskspase ei korjaisi ollenkaan,vaan soittais vaan poskea.Baskspase osaa soittaa poskea mistävain ;D
Äläs nyt, mä oon sentään hakenut romukaupasta kasan moottorisahoja ilmaiseksi ja koonnut niistä yhden "toimivan", jonka vaihdoin uuteen Jonserediin pienellä välirahalla :o :o
-
Timppa korjas sen dynavtstä tinaamalla.Timppa osaa tinata mitävain 8)
Skänsä hitsas tasaisia saumoja,ei tarvinnu edes koneistaa.SKN osaa hitsata mitävain 8)
Bacskspase ei korjaisi ollenkaan,vaan soittais vaan poskea.Baskspase osaa soittaa poskea mistävain ;D
Äläs nyt, mä oon sentään hakenut romukaupasta kasan moottorisahoja ilmaiseksi ja koonnut niistä yhden "toimivan", jonka vaihdoin uuteen Jonserediin pienellä välirahalla :o :o
Sori :-[ Bacsspase hakis romukaupasta kasan moottorisahoja ja korjais volvon runkopukit niillä.Backsspase osaa korjata moottorisahoilla mitävaan 8)
-
Mikä tahansa moottorikoneistamo pystyy tuon hoitamaan.
Lyhyesti proseduuri menee siten, että pukkien tasopinnasta hiotaan materiaalia jotta saadaan laakeripesä hieman ovaaliksi. Tämän jälkeen runkolinja hoonataan takaisin oikeaan mittaan. Toimenpide on samankaltainen oli sitten kyseessä ooppelin tai skaanian moottori tai jotain siltä väliltä
Kampiakseli, lohko ja moottoripukit kainalossa vaan koneistamon ovelle koputtelemaan. Ei ole mitenkään erikoinen proseduuri tai tekemätön paikka, eikä varmasti edes erityisen kallista.
Näin o... 8)
-
Timppa korjas sen dynavtstä tinaamalla.Timppa osaa tinata mitävain 8)
Skänsä hitsas tasaisia saumoja,ei tarvinnu edes koneistaa.SKN osaa hitsata mitävain 8)
Bacskspase ei korjaisi ollenkaan,vaan soittais vaan poskea.Baskspase osaa soittaa poskea mistävain ;D
Hei sulta unohtu, että mitä ooppelimies olis tehny?
-
onko kuinka pahaa jälkeä, löytyykö liuskojakaan :( :( :( :(
4 ja 5 pukkissa millin välykset, päittäislaakeri kulunu kytkimen puolelta hukkaan syöden myös 3. pukista pari milliä aineksia sivusta. kammen vipatus oli hajottanu paine asetelmasta ulosoton poori rattaan halki ja painattanu kampia eteen päin. olishan tuo miälenkiintoonen tietää koneen historia kun pisteeksi joku kyläseppä oli vaihtanu putket ja männät kieroon kampeen ja väljiin pukkeihin. olisko "rempan" päälle ajettu joku 50 h :o
-
No niin siinä ei ole ollut muuta tietoa kuin että kasataan uudelleen.Kyllä tuo aivan varmasti moottorikoneistamossa tulee kuntoon,toinen vaihtoehto se että laitat risan kiertoon ja tilalle kunnostettu kone.Koneen osia maailma täynnä samoinkuin koneistamoja.Kasauksessa mielellään sitten sitä ammattitaitoa.
-
Timppa korjas sen dynavtstä tinaamalla.Timppa osaa tinata mitävain 8)
Skänsä hitsas tasaisia saumoja,ei tarvinnu edes koneistaa.SKN osaa hitsata mitävain 8)
Bacskspase ei korjaisi ollenkaan,vaan soittais vaan poskea.Baskspase osaa soittaa poskea mistävain ;D
Hei sulta unohtu, että mitä ooppelimies olis tehny?
Tilannu Kuusakosken auton paikale...? ::)