Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: BACKSPACE - 07.02.14 - klo:15:14
-
Mikäs oli paras
Buch
Minarelli
Tomos
:o
Mulla on 1 Buch, 2 Minarellia ja 1 Tomos 8)
-
Mikäs oli paras
Buch
Minarelli
Tomos
:o
Mulla on 1 Buch, 2 Minarellia ja 1 Tomos 8)
No pukki ilman muuta ja muut ilman, tai ??? en muista enää naapurinpojan mopoa Mikä lie ollu sellanen hihnavetonen. Ajo koneen ensin lämmäksi ja sitten pisti puolet löpöä sekää ja eiku menoksi. Savu oli varsin komiaa mutta eipä kesäiltana itikat ja mäkäräiset ollu harmina. ;D
-
Itaklilaisita koneista saa ihan mielettömät tehot .
-
http://databikes.com/infophoto/zundapp/zundapp_moped_type_434_021_25-1970.html
Zundappi meni aina ylämäessä kaikista ohi. Siinä jäi joka mallin Tunturi ja Soliferi toiseksi. Vaihteita oli vähän ja ratastus ei vaan oikein käynyt.
-
Mikäs oli paras
Buch
Minarelli
Tomos
:o
Mulla on 1 Buch, 2 Minarellia ja 1 Tomos 8)
Suzuki tietysti.Ainaki alkupään malli eli ennen vm-87 8)
-
Suzuki.
-
puch..yks teräketjuviilalla tärvelty löytyy kellarista..
-
Mikäs oli paras
Buch
Minarelli
Tomos
:o
Mulla on 1 Buch, 2 Minarellia ja 1 Tomos 8)
Sachs
-
Mikäs oli paras
Buch
Minarelli
Tomos
:o
Mulla on 1 Buch, 2 Minarellia ja 1 Tomos 8)
Sachs
Ääni Sachsille :D Jupiter seisoo välillä vuosia ja pikkuusen polkimista pyöräyttää niin aina hörähtää. Pitäis joskus vaan sen kunnostus kärpäsen iskeä, että sais siitä vielä ajokuntoisen (vähintään renkaat ja mielellään jarrutkin)
Tunturi Super sporttikin löytyy mutta sitä en muista koska se on viimeksi käynyt. Vaatis ehkä enemmän viitsimistä , että vois edes postin hakea.
-
Suzuki 80cc läppä sylinterillä 8)
-
Mikäs oli paras
Buch
Minarelli
Tomos
:o
Mulla on 1 Buch, 2 Minarellia ja 1 Tomos 8)
Bucista saa tehoja . Korjaamo aikaan oli tunturi oven pielessä ja lappu päällä , kärjet sökönä , ehitkö vaihtaa . Vaihdoin ja lähdin koeajolle , pikkusen hyyty ja takaisin , kaasari auki , vettähän siellä , puhdistus ja uudelleen koeajolle . Niissa vuokratiloissa oli semmonen betoniluiska , siinä hanat auki ja eikös toi peeveli hypänny pystyyn , tottakai käski jähmetty kaasu kahvalle mutta lopulta onnistuin heittämään painoni pensatankin päälle ja hölläämään kaasua :-[
Onneks ei ketään tullu vastaan , komia näky kuulemma ollunna .
-
Tulpaton mopo on paras polkea. ;D
-
Suzuki 80cc läppä sylinterillä 8)
Jummalauta Ape, meillä on yhteistä. 8)
Puuttuu vaan Gianelli ja Boysen-läpät ja 20mm lörtti.
-
puch..yks teräketjuviilalla tärvelty löytyy kellarista..
Sama, tosin mulla monta viilalla tärveltyä sylinteriä navetan vintillä, siinä samassa läjässä missä poralla pilattu kaasarikin:) Onneksi en oo kaikkia pilannut itse, tuli mopon ostamisen yhteydessä osa noista. Yks pytty tehty viimeisen päälle,imuaukko ja pakoaukko viilattu läpivirtaaviksi kun mäntä riittävän alhaalla ts. viilaaja ollut vähintäänkin ahne ;D
Oikeasti vakiosylintereistä piristäen ehkä Minarelli, kaverilla oli pirteä Raisu vakiosylinteristä tuunattuna :)
Näistähän olisi monenlaista muistoa, alkaen Pyrkijällä aloitetusta harrastuksesta. On vieläkin tallessa 8)
-
Hallissa lämpimässä 10 vuotta nurkassa lojunut -62 mallin tunska. Lähes kaikki osat tallella ja alkuperäisessä kunnossa, ei lähde kylläkään käyntiin. Tuli jossain kaupoissa aikoinaan ja mietin tänä syksynä että vien sen red crossin kirpparille tilaa viemästä. Pentuna sachsilla opeteltiin ja tomoksella loput, nykynuoriso hyppäsi suoraan sutsun kevarikastiin.
-
Pysykääs asiassa :o :o :o
Tai järkkään bänniä ;D
On mulla Sachssikin ja joku Jawa ja pärekopallinen Bingin kaasareita, mut en käy elvistään
-
kyllä se on sasch. tuolla autotallissa on Jupiter safir. täysin alkuperäinen ja toimiva. pentuna sillä saatiin joskus luvanpäältä ajaa. enemmän ehkä luvatta :)
-
(http://mo-ped.se/werke/werke8sa3a.jpg) 8)
-
Hallissa lämpimässä 10 vuotta nurkassa lojunut -62 mallin tunska. Lähes kaikki osat tallella ja alkuperäisessä kunnossa, ei lähde kylläkään käyntiin. Tuli jossain kaupoissa aikoinaan ja mietin tänä syksynä että vien sen red crossin kirpparille tilaa viemästä. Pentuna sachsilla opeteltiin ja tomoksella loput, nykynuoriso hyppäsi suoraan sutsun kevarikastiin.
Jos sytytys puolella vikaa osta ehdottomasti käytetty puola tai kondensaattori . Uusilla jos myynnissä enää onkaan ei tee yhtään mitään .
-
Pysykääs asiassa :o :o :o
Tai järkkään bänniä ;D
On mulla Sachssikin ja joku Jawa ja pärekopallinen Bingin kaasareita, mut en käy elvistään
Velipojal oli jawa mopo . Aika härkkäin .
-
Suzuki 80cc läppä sylinterillä 8)
Jummalauta Ape, meillä on yhteistä. 8)
Puuttuu vaan Gianelli ja Boysen-läpät ja 20mm lörtti.
28mm mikuni oikein säädettynä toisin kuin sul kumipää ajelit vakio suuttimilla. ;D
-
Morini Tigerissä. Siihen isompi Lortto, tehoputki ja 75 läppis. PV ja S1 jää kauas taivaanrantaan, vaikka niihinkin poweria saa. Iltaisin kylillä koetellaan voimia. ;D ;D ;D
-
Suzuki 80cc läppä sylinterillä 8)
Jummalauta Ape, meillä on yhteistä. 8)
Puuttuu vaan Gianelli ja Boysen-läpät ja 20mm lörtti.
28mm mikuni oikein säädettynä toisin kuin sul kumipää ajelit vakio suuttimilla. ;D
Sori, kumipää, 28mm on liian suuri.
-
Perskules, tässä tulee nostalgiseksi. :o Ostin muutama vuosi sitten pojille harjoittelu kamppeeksi jonkun suitsa s1. Joku oli onnistunut raiskaamaan sen sylinterin ja männän perusteellisesti. Piti uusia pytty ja kaasari. Sitten se pelitti kivasti. No rompe päiviltä löytyi vielä tehoputki mukaan. kulku alkoi olla vakuuttavaa, mutta jarrut kälyiset. Pappaki tuossa veteli lähemmäs satkua pitkin peltoja. ;D ;D Kossit vain ei malttaneet pysyä tontilla. Tuossa läheislla mäellä piti kokeilla kulkuja. No äijä oli jostain 70 vauhdista vetänyt suoraan koivun kylkeen ja mopo solmuun. Hyvä ettei henki lähtenyt. Rouva kun kuuli niin välittömästi pasahti kosseille ajokieltoa. :( Tuolla se suitsa on edelleen hallilla kappaleina odottamassa parempia aikoja. Ja taitaa saada odotella pidempään, kun jäbällä on jo auto.
-
Suzuki 80cc läppä sylinterillä 8)
Jummalauta Ape, meillä on yhteistä. 8)
Puuttuu vaan Gianelli ja Boysen-läpät ja 20mm lörtti.
28mm mikuni oikein säädettynä toisin kuin sul kumipää ajelit vakio suuttimilla. ;D
Sori, kumipää, 28mm on liian suuri.
24mm lortto oli just.20 liianpieni ja 28 liian iso 8)
Jätkillä oli kuitenki joku malossin romu kiinni,CDC oli ainut kunnon 80.Ja ilman läppiä 8)
-
Suzuki 80cc läppä sylinterillä 8)
Jummalauta Ape, meillä on yhteistä. 8)
Puuttuu vaan Gianelli ja Boysen-läpät ja 20mm lörtti.
28mm mikuni oikein säädettynä toisin kuin sul kumipää ajelit vakio suuttimilla. ;D
Sori, kumipää, 28mm on liian suuri.
24 riitti, sit alko sekoomaan
-
Tässä huomaa että moommalaiset ei tästäkään mitään käsitä.
-
(http://mo-ped.se/werke/werke8sa3a.jpg) 8)
Ei kenelläkkän sattuis nurkissa lojumaan tuollasta ylimääräsenä :P
-
(http://mo-ped.se/werke/werke8sa3a.jpg) 8)
Ei kenelläkkän sattuis nurkissa lojumaan tuollasta ylimääräsenä :P
Mulla on just tuollainen 8) + runko + osat.
Tankissa liikennemerkit tallessa..
-
(http://mo-ped.se/werke/werke8sa3a.jpg) 8)
Ei kenelläkkän sattuis nurkissa lojumaan tuollasta ylimääräsenä :P
Ei kait noita nyt kellään ylimääräisenä ole. Mullakin lojuu tuollainen moottori jossain romulaatikossa, mutta en muista mikä romu sen on peitellyt. Muistaakseni siinä oli sama vika vaihteistossa kun mun Jupiskassakin eli ykkönen nykii, mutta koskas sitä tarttee. Lisäksi se romu läjän moottori oli hengetön , mutta ei se tosiaankaan ole ylimääräinen ;D
-
Suzuki 80cc läppä sylinterillä 8)
Jummalauta Ape, meillä on yhteistä. 8)
Puuttuu vaan Gianelli ja Boysen-läpät ja 20mm lörtti.
28mm mikuni oikein säädettynä toisin kuin sul kumipää ajelit vakio suuttimilla. ;D
Sori, kumipää, 28mm on liian suuri.
24 riitti, sit alko sekoomaan
Te ette vaan osanneet ettekä osaa vieläkään 8) 8)
-
Suzuki 80cc läppä sylinterillä 8)
Jummalauta Ape, meillä on yhteistä. 8)
Puuttuu vaan Gianelli ja Boysen-läpät ja 20mm lörtti.
28mm mikuni oikein säädettynä toisin kuin sul kumipää ajelit vakio suuttimilla. ;D
Sori, kumipää, 28mm on liian suuri.
24 riitti, sit alko sekoomaan
Te ette vaan osanneet ettekä osaa vieläkään 8) 8)
Sul`oli siinä joku nynnyjen suutin ja siks sun suitsa leikkasikin kiinni kerran kuussa, ja usein maassa ;D
-
Kyllähän se Honda oli moottori, muut oli kakstahtisia paskoja. 8) 73 kuutiosella sylintellä vääntöä oli mukavasti. :)
-
Mutta palatkaa asiaan..
Buch, Minarelli vai Tomos >:(
-
Mutta palatkaa asiaan..
Buch, Minarelli vai Tomos >:(
Haista sinä ***** ei leikannut kiinni toi on taas tota kateellisten tunturimiehien nillitystä.
-
Jaa kolme Buck mottia oli ei kovin lujia olleet. Sitten oli lopuksi Morini 75cc läpyskäpytyllä ja simppa putkella. Niin siinä oli joku 30mm krossipyörän kaasari. Ei oikein kestänyt alakerta eikä sytkäosat :-[ Nii sitten oli vielä käytössä yksi cr raisu jollain 350cc kawasakin koneella en motin merkistä ole aivanvarma.
-
Mutta palatkaa asiaan..
Buch, Minarelli vai Tomos >:(
Haista sinä ***** ei leikannut kiinni toi on taas tota kateellisten tunturimiehien nillitystä.
Mulla on -76 Maxi Pappa jossain. Käyvä peli
-
Kyl kai se vesitiikerin motti antoi eneten tehoa mutta kun ei kestänyt läjässä.
-
Teitin muiden mopot oli MOPOJA verrattuna mun suitzaan! 80cc loppuun viiilattu läppäpytty, madallettu kansi, 28mm mikuni, tehoputki crossipyörän giannelli vaimentimella ja ratastus 17/28. Tiedän kertoo notta kuluki, kakkosella jo75km/h jos pysyi hanskassa. Tämä edellämainittu kevyt viritys oli tehty posliinien hämäämiseksi sillä 125cc monttupyörän kone PV:ssä herätti epäilyksiä virkavallassa :o
-
Mutta palatkaa asiaan..
Buch, Minarelli vai Tomos >:(
Vastaan et Buch . Ei ehkä paras mutta suosituin .
Hyviä ne Soliverit oli mutta arvostusta ei ollut
-
Mää luulen että Tomos oli ykkönen, Minarelli kakkonen ja Buch kaikista huonoin ???
-
https://www.youtube.com/watch?v=uU2ys4Rvb0c Suzuki Pv 74cc Inlet Porting Olisipa ollut vinku käytösä kun moottorisahan teräketjuviilalla piti viilata noit kanavia. :'(
https://www.youtube.com/watch?v=0kgwuqq98Fgb no ny tulee hyvä.
https://www.youtube.com/watch?v=h7aqrlM5itA valmis.
-
https://www.youtube.com/watch?v=uU2ys4Rvb0c Suzuki Pv 74cc Inlet Porting Olisipa ollut vinku käytösä kun moottorisahan teräketjuviilalla piti viilata noit kanavia. :'(
https://www.youtube.com/watch?v=0kgwuqq98Fgb no ny tulee hyvä.
https://www.youtube.com/watch?v=h7aqrlM5itA valmis.
Apella leikkaa kiinni – ei pelaa jäähdytys – pääsi vihdoin asiaan
-
Mää luulen että Tomos oli ykkönen, Minarelli kakkonen ja Buch kaikista huonoin ???
Saatto olla mutta arvostusta ei Tomosiin ollu
-
Miten olisi tällainen mopedi - Tunturi City - Morini M101K-moottorilla. Portaaton vaihteisto, alavääntöinen taloudellinen kone, helppo nousta päälle, ilmajäähy moottori täyttää ainakin vanhojen deutz miesten hekuman
(http://www.motot.net/galleria/kuvat/1/2807_medium.jpg)
-
Mulla vestiiger kulki / kulkee ainakin kuuttasataa. Mut siinä onkin Ari Vatasen malliset tulpat. ;D
-
Mulla vestiiger kulki / kulkee ainakin kuuttasataa. Mut siinä onkin Ari Vatasen malliset tulpat. ;D
Perseessäs sulla on Vataset jolla tienaat sataset.
-
Mulla vestiiger kulki / kulkee ainakin kuuttasataa. Mut siinä onkin Ari Vatasen malliset tulpat. ;D
Perseessäs sulla on Vataset jolla tienaat sataset.
Aina valmiina ja rahaa tulloo...
-
Miten olisi tällainen mopedi - Tunturi City - Morini M101K-moottorilla. Portaaton vaihteisto, alavääntöinen taloudellinen kone, helppo nousta päälle, ilmajäähy moottori täyttää ainakin vanhojen deutz miesten hekuman
(http://www.motot.net/galleria/kuvat/1/2807_medium.jpg)
Mun kaverilla oli tuollainen, se veti montullakin aika hyvin. Ja kiihtyi paremmin kuin solkku/tunska, mutta hävisi Raisulle
-
Miten olisi tällainen mopedi - Tunturi City - Morini M101K-moottorilla. Portaaton vaihteisto, alavääntöinen taloudellinen kone, helppo nousta päälle, ilmajäähy moottori täyttää ainakin vanhojen deutz miesten hekuman
(http://www.motot.net/galleria/kuvat/1/2807_medium.jpg)
Mun kaverilla oli tuollainen, se veti montullakin aika hyvin. Ja kiihtyi paremmin kuin solkku/tunska, mutta hävisi Raisulle
Voisi kuvitella että hintit ajaisi tuon näköisellä mopolla. ;D
-
Miten olisi tällainen mopedi - Tunturi City - Morini M101K-moottorilla. Portaaton vaihteisto, alavääntöinen taloudellinen kone, helppo nousta päälle, ilmajäähy moottori täyttää ainakin vanhojen deutz miesten hekuman
(http://www.motot.net/galleria/kuvat/1/2807_medium.jpg)
Mun kaverilla oli tuollainen, se veti montullakin aika hyvin. Ja kiihtyi paremmin kuin solkku/tunska, mutta hävisi Raisulle
Voisi kuvitella että hintit ajaisi tuon näköisellä mopolla. ;D
Mää en pysty kuvittelemaan mittään hintti-hommia :o
Tos oli variaattoriveto, hieno peli. Mut vähän homo joo ::)
-
Miten olisi tällainen mopedi - Tunturi City - Morini M101K-moottorilla. Portaaton vaihteisto, alavääntöinen taloudellinen kone, helppo nousta päälle, ilmajäähy moottori täyttää ainakin vanhojen deutz miesten hekuman
(http://www.motot.net/galleria/kuvat/1/2807_medium.jpg)
Mun kaverilla oli tuollainen, se veti montullakin aika hyvin. Ja kiihtyi paremmin kuin solkku/tunska, mutta hävisi Raisulle
Voisi kuvitella että hintit ajaisi tuon näköisellä mopolla. ;D
Aina sulla on hintit mielessä.. Ootko savosta? :o
-
Mut semmonen kolmipyöräinen invamopo on ykkönen. Siinä voi ottaa vosun tankin päälle ja ajaa kohti auringonlaskua.
-
Mut semmonen kolmipyöräinen invamopo on ykkönen. Siinä voi ottaa vosun tankin päälle ja ajaa kohti auringonlaskua.
Erkkola ???
Miten kaamosaikana, onko oltava vosutta vaiko ajamatta :'(
-
Mut semmonen kolmipyöräinen invamopo on ykkönen. Siinä voi ottaa vosun tankin päälle ja ajaa kohti auringonlaskua.
Erkkola ???
Miten kaamosaikana, onko oltava vosutta vaiko ajamatta :'(
Varmasti löytyy vosu kartsalta, jos sillä sinne menee. 8)
-
Mut semmonen kolmipyöräinen invamopo on ykkönen. Siinä voi ottaa vosun tankin päälle ja ajaa kohti auringonlaskua.
Erkkola ???
Miten kaamosaikana, onko oltava vosutta vaiko ajamatta :'(
Varmasti löytyy vosu kartsalta, jos sillä sinne menee. 8)
Onks sulla keppiteline kans, tai joku koukku mihin saa tyttiksen rollaattorin hinaukseen ???
-
Miten olisi tällainen mopedi - Tunturi City - Morini M101K-moottorilla. Portaaton vaihteisto, alavääntöinen taloudellinen kone, helppo nousta päälle, ilmajäähy moottori täyttää ainakin vanhojen deutz miesten hekuman
(http://www.motot.net/galleria/kuvat/1/2807_medium.jpg)
Mun kaverilla oli tuollainen, se veti montullakin aika hyvin. Ja kiihtyi paremmin kuin solkku/tunska, mutta hävisi Raisulle
Voisi kuvitella että hintit ajaisi tuon näköisellä mopolla. ;D
Aina sulla on hintit mielessä.. Ootko savosta? :o
no en todellakaan ole mistään junttieinarin hinaajan pitäjästä,Pari vuotta sitten oli pakko mennä savon kautta tuli sit joku junttieinarin rääpäle kimittämään siihen "että halluukkona turpaan. ;D
-
Solifer TS 5 vaihteisella Tomoksella jossa 75 autisanin vesijäähdytteinen tuplaläppä pytty ja 25 dellortto :-*
-
Miten olisi tällainen mopedi - Tunturi City - Morini M101K-moottorilla. Portaaton vaihteisto, alavääntöinen taloudellinen kone, helppo nousta päälle, ilmajäähy moottori täyttää ainakin vanhojen deutz miesten hekuman
(http://www.motot.net/galleria/kuvat/1/2807_medium.jpg)
Mun kaverilla oli tuollainen, se veti montullakin aika hyvin. Ja kiihtyi paremmin kuin solkku/tunska, mutta hävisi Raisulle
Voisi kuvitella että hintit ajaisi tuon näköisellä mopolla. ;D
Aina sulla on hintit mielessä.. Ootko savosta? :o
no en todellakaan ole mistään junttieinarin hinaajan pitäjästä,Pari vuotta sitten oli pakko mennä savon kautta tuli sit joku junttieinarin rääpäle kimittämään siihen "että halluukkona turpaan. ;D
No jopas jopas sä taidatkin olla oikeen turpaanveto magneetti :o Etkös sää maininnu joskus aiemminkin käyneen noin? Silloin taisi olla kyllä kyseessä ne yöntimot vai ::)
-
(http://mo-ped.se/werke/werke8sa3a.jpg) 8)
8) 8)
-
Paras mopon moottori on kiinni leikannut mopon moottori. Vai mitä sorkkis? ;D
-
puch moottori on paras saihan siihen 75cc pytyn kiinni tosin lohkoja piti avartaa et mahtu.Solikan Tomos ei kyl riemun päivää näyttänyt :-[ se perkuleen risti tappi kun katkesi ja ne ihanat irtokuulat siirtorummussa >:( sylinterithän puchissa ja tomoksessa on vaihto kelposia keskenään
;D
-
Jos joku tahtoo renkaattoman ja klimppiin jumittuneen Soliferin niin multa saa ilmaiseksi. Renkaat, lokarit yms. sälää puuttuu. En tiedä vuosimallia, mutta muovilokarit siinä oli.
-
puch moottori on paras saihan siihen 75cc pytyn kiinni tosin lohkoja piti avartaa et mahtu.Solikan Tomos ei kyl riemun päivää näyttänyt :-[ se perkuleen risti tappi kun katkesi ja ne ihanat irtokuulat siirtorummussa >:( sylinterithän puchissa ja tomoksessa on vaihto kelposia keskenään
;D
Aikas vehje jos 75cc pytty mopoon . Muistaako kukaan sopisko mankiin 75cc pytty
-
puch moottori on paras saihan siihen 75cc pytyn kiinni tosin lohkoja piti avartaa et mahtu.Solikan Tomos ei kyl riemun päivää näyttänyt :-[ se perkuleen risti tappi kun katkesi ja ne ihanat irtokuulat siirtorummussa >:( sylinterithän puchissa ja tomoksessa on vaihto kelposia keskenään
;D
Aikas vehje jos 75cc pytty mopoon . Muistaako kukaan sopisko mankiin 75cc pytty
Eikö siihen mennyt 80cc
-
Onks Bukh tehnyt moponmoottoreitakin, olen luullut että vaan laivakoneita,,
mulla jemmassa tunturi vm 60 ,ja supo jostain 60-luvulta sekin, sassin puhallinjäähdytyksellä
-
Ennen mopoikää oli käytössä Raisunraato, sen minarellista ei jäänyt mieleen mitään kummempaa. Mopoikäisenä oli sitten s mallinen suzuki, luja vehjes kun oli suht vakio. Oisko vajaat 60 kulkenut. Vaihdoin sen sitten aikanaan 4 kuvapään hifi videoihin, sain vaihdossa 2000 markkaa ;D Ostohinta suskalle oli 6000 markkaa.
Nyt odottelisi heinäladossa tunturi sport, 3 vaihteinen sporttimallin pappis siis. Ottaa vaan aikaa jos sitä alkais kunnolla laittamaan, joten saa odotella edelleen. Jarrupalat olisin siihen ostanut, muttei kovin hevillä tuntunut moisia paikallisen puljun luetteloista löytyvän. Pitäis joskus muistaessaan kysellä nakkilasta tai mopo-sportista. Jos nyt edellämainittuja firmoja on edes enää olemassaan... :D
Hankala sanoa kumpi oli kovempi puch vais suzuki ?
-
Ennen mopoikää oli käytössä Raisunraato, sen minarellista ei jäänyt mieleen mitään kummempaa. Mopoikäisenä oli sitten s mallinen suzuki, luja vehjes kun oli suht vakio. Oisko vajaat 60 kulkenut. Vaihdoin sen sitten aikanaan 4 kuvapään hifi videoihin, sain vaihdossa 2000 markkaa ;D Ostohinta suskalle oli 6000 markkaa.
Nyt odottelisi heinäladossa tunturi sport, 3 vaihteinen sporttimallin pappis siis. Ottaa vaan aikaa jos sitä alkais kunnolla laittamaan, joten saa odotella edelleen. Jarrupalat olisin siihen ostanut, muttei kovin hevillä tuntunut moisia paikallisen puljun luetteloista löytyvän. Pitäis joskus muistaessaan kysellä nakkilasta tai mopo-sportista. Jos nyt edellämainittuja firmoja on edes enää olemassaan... :D
Hankala sanoa kumpi oli kovempi puch vais suzuki ?
Ne kovakromi-sportit oli ihan hanurista. Kerran leikkas kiinni ni siinä oli pytty. Sitten kyseisen tunturimallin ketjujen lentäminen magneetonkoppaan ja siitä seurannu kampiakselin vääntyminen aiheutti suurta tuskaa. Koko ketjuhässäkkä johtu siitä naurettavasta takahaarukan ja akselin päissä olevista ketjunkiristysprikoista. Jos vähänkin oli portissa potkua ja sillä suditteli ni ne kiristysprikat anto myöten ja koko takavanne oli vinossa. Siitä kun sotkasi 70km/h tunnissa ja ketjut sinkoutu magneettoon ni siinä lepäs.
-
Ennen mopoikää oli käytössä Raisunraato, sen minarellista ei jäänyt mieleen mitään kummempaa. Mopoikäisenä oli sitten s mallinen suzuki, luja vehjes kun oli suht vakio. Oisko vajaat 60 kulkenut. Vaihdoin sen sitten aikanaan 4 kuvapään hifi videoihin, sain vaihdossa 2000 markkaa ;D Ostohinta suskalle oli 6000 markkaa.
Nyt odottelisi heinäladossa tunturi sport, 3 vaihteinen sporttimallin pappis siis. Ottaa vaan aikaa jos sitä alkais kunnolla laittamaan, joten saa odotella edelleen. Jarrupalat olisin siihen ostanut, muttei kovin hevillä tuntunut moisia paikallisen puljun luetteloista löytyvän. Pitäis joskus muistaessaan kysellä nakkilasta tai mopo-sportista. Jos nyt edellämainittuja firmoja on edes enää olemassaan... :D
Hankala sanoa kumpi oli kovempi puch vais suzuki ?
Ne kovakromi-sportit oli ihan hanurista. Kerran leikkas kiinni ni siinä oli pytty. Sitten kyseisen tunturimallin ketjujen lentäminen magneetonkoppaan ja siitä seurannu kampiakselin vääntyminen aiheutti suurta tuskaa. Koko ketjuhässäkkä johtu siitä naurettavasta takahaarukan ja akselin päissä olevista ketjunkiristysprikoista. Jos vähänkin oli portissa potkua ja sillä suditteli ni ne kiristysprikat anto myöten ja koko takavanne oli vinossa. Siitä kun sotkasi 70km/h tunnissa ja ketjut sinkoutu magneettoon ni siinä lepäs.
Ikävä kyllä olet oikeassa .
-
puch moottori on paras saihan siihen 75cc pytyn kiinni tosin lohkoja piti avartaa et mahtu.Solikan Tomos ei kyl riemun päivää näyttänyt :-[ se perkuleen risti tappi kun katkesi ja ne ihanat irtokuulat siirtorummussa >:( sylinterithän puchissa ja tomoksessa on vaihto kelposia keskenään
;D
Aikas vehje jos 75cc pytty mopoon . Muistaako kukaan sopisko mankiin 75cc pytty
Eikö siihen mennyt 80cc
Tais mankiin saada 90cc pytyn :o
-
puch moottori on paras saihan siihen 75cc pytyn kiinni tosin lohkoja piti avartaa et mahtu.Solikan Tomos ei kyl riemun päivää näyttänyt :-[ se perkuleen risti tappi kun katkesi ja ne ihanat irtokuulat siirtorummussa >:( sylinterithän puchissa ja tomoksessa on vaihto kelposia keskenään
;D
Aikas vehje jos 75cc pytty mopoon . Muistaako kukaan sopisko mankiin 75cc pytty
Eikö siihen mennyt 80cc
Tais mankiin saada 90cc pytyn :o
Oliko sulla V10 vai V12? ;D
-
http://www.youtube.com/watch?v=sgNtBsgWoEQ Ahdin olis ollu kova sana. 8)
-
http://www.youtube.com/watch?v=sgNtBsgWoEQ Ahdin olis ollu kova sana. 8)
Voi olla että tuon kanssa jää virittämisestä helposti kiinni... http://www.youtube.com/watch?v=SmXgR0Oj-rA
Niin joo ja bensalla pestään pensselit... http://www.youtube.com/watch?v=F49NTjbfIOA
-
puch moottori on paras saihan siihen 75cc pytyn kiinni tosin lohkoja piti avartaa et mahtu.Solikan Tomos ei kyl riemun päivää näyttänyt :-[ se perkuleen risti tappi kun katkesi ja ne ihanat irtokuulat siirtorummussa >:( sylinterithän puchissa ja tomoksessa on vaihto kelposia keskenään
;D
Aikas vehje jos 75cc pytty mopoon . Muistaako kukaan sopisko mankiin 75cc pytty
Eikö siihen mennyt 80cc
Tais mankiin saada 90cc pytyn :o
Sen sai porattua vissiin lähelle 90cc, mut olikohan myynnissä 85cc ??
-
Siihen sai jopa 140:sen.
-
Siihen sai jopa 140:sen.
Vai 165?
-
Ei....Mullqwist ;D
-
Ei....Mullqwist ;D
;D
-
Ennen mopoikää oli käytössä Raisunraato, sen minarellista ei jäänyt mieleen mitään kummempaa. Mopoikäisenä oli sitten s mallinen suzuki, luja vehjes kun oli suht vakio. Oisko vajaat 60 kulkenut. Vaihdoin sen sitten aikanaan 4 kuvapään hifi videoihin, sain vaihdossa 2000 markkaa ;D Ostohinta suskalle oli 6000 markkaa.
Nyt odottelisi heinäladossa tunturi sport, 3 vaihteinen sporttimallin pappis siis. Ottaa vaan aikaa jos sitä alkais kunnolla laittamaan, joten saa odotella edelleen. Jarrupalat olisin siihen ostanut, muttei kovin hevillä tuntunut moisia paikallisen puljun luetteloista löytyvän. Pitäis joskus muistaessaan kysellä nakkilasta tai mopo-sportista. Jos nyt edellämainittuja firmoja on edes enää olemassaan... :D
Hankala sanoa kumpi oli kovempi puch vais suzuki ?
Ne kovakromi-sportit oli ihan hanurista. Kerran leikkas kiinni ni siinä oli pytty. Sitten kyseisen tunturimallin ketjujen lentäminen magneetonkoppaan ja siitä seurannu kampiakselin vääntyminen aiheutti suurta tuskaa. Koko ketjuhässäkkä johtu siitä naurettavasta takahaarukan ja akselin päissä olevista ketjunkiristysprikoista. Jos vähänkin oli portissa potkua ja sillä suditteli ni ne kiristysprikat anto myöten ja koko takavanne oli vinossa. Siitä kun sotkasi 70km/h tunnissa ja ketjut sinkoutu magneettoon ni siinä lepäs.
Voihaan v***u niin meni muuten pari kampirautaakin mutkalle :-[ Veemäinen oli oikasta tuo ongelma korostu erityisesti ison eturattaan kanssa :-[
-
Ennen mopoikää oli käytössä Raisunraato, sen minarellista ei jäänyt mieleen mitään kummempaa. Mopoikäisenä oli sitten s mallinen suzuki, luja vehjes kun oli suht vakio. Oisko vajaat 60 kulkenut. Vaihdoin sen sitten aikanaan 4 kuvapään hifi videoihin, sain vaihdossa 2000 markkaa ;D Ostohinta suskalle oli 6000 markkaa.
Nyt odottelisi heinäladossa tunturi sport, 3 vaihteinen sporttimallin pappis siis. Ottaa vaan aikaa jos sitä alkais kunnolla laittamaan, joten saa odotella edelleen. Jarrupalat olisin siihen ostanut, muttei kovin hevillä tuntunut moisia paikallisen puljun luetteloista löytyvän. Pitäis joskus muistaessaan kysellä nakkilasta tai mopo-sportista. Jos nyt edellämainittuja firmoja on edes enää olemassaan... :D
Hankala sanoa kumpi oli kovempi puch vais suzuki ?
Ne kovakromi-sportit oli ihan hanurista. Kerran leikkas kiinni ni siinä oli pytty. Sitten kyseisen tunturimallin ketjujen lentäminen magneetonkoppaan ja siitä seurannu kampiakselin vääntyminen aiheutti suurta tuskaa. Koko ketjuhässäkkä johtu siitä naurettavasta takahaarukan ja akselin päissä olevista ketjunkiristysprikoista. Jos vähänkin oli portissa potkua ja sillä suditteli ni ne kiristysprikat anto myöten ja koko takavanne oli vinossa. Siitä kun sotkasi 70km/h tunnissa ja ketjut sinkoutu magneettoon ni siinä lepäs.
Voihaan v***u niin meni muuten pari kampirautaakin mutkalle :-[ Veemäinen oli oikasta tuo ongelma korostu erityisesti ison eturattaan kanssa :-[
Ei sitä oikeen saanu oikastua....
-
No ei kunnolla mutta kyllä niitä oijottiin hiukan tahto vipata ;D Mutta kyllä ajettiin silti mutta eihän se oikein kauaa kestäny lekaamisen jälkeen :-[
-
Ennen mopoikää oli käytössä Raisunraato, sen minarellista ei jäänyt mieleen mitään kummempaa. Mopoikäisenä oli sitten s mallinen suzuki, luja vehjes kun oli suht vakio. Oisko vajaat 60 kulkenut. Vaihdoin sen sitten aikanaan 4 kuvapään hifi videoihin, sain vaihdossa 2000 markkaa ;D Ostohinta suskalle oli 6000 markkaa.
Nyt odottelisi heinäladossa tunturi sport, 3 vaihteinen sporttimallin pappis siis. Ottaa vaan aikaa jos sitä alkais kunnolla laittamaan, joten saa odotella edelleen. Jarrupalat olisin siihen ostanut, muttei kovin hevillä tuntunut moisia paikallisen puljun luetteloista löytyvän. Pitäis joskus muistaessaan kysellä nakkilasta tai mopo-sportista. Jos nyt edellämainittuja firmoja on edes enää olemassaan... :D
Hankala sanoa kumpi oli kovempi puch vais suzuki ?
Ne kovakromi-sportit oli ihan hanurista. Kerran leikkas kiinni ni siinä oli pytty. Sitten kyseisen tunturimallin ketjujen lentäminen magneetonkoppaan ja siitä seurannu kampiakselin vääntyminen aiheutti suurta tuskaa. Koko ketjuhässäkkä johtu siitä naurettavasta takahaarukan ja akselin päissä olevista ketjunkiristysprikoista. Jos vähänkin oli portissa potkua ja sillä suditteli ni ne kiristysprikat anto myöten ja koko takavanne oli vinossa. Siitä kun sotkasi 70km/h tunnissa ja ketjut sinkoutu magneettoon ni siinä lepäs.
vitu... ja minä kun luulin että sen löyhempää moponmoottoria ei ole tehtykään kun solihveerin Tomos
Muuten parivuotta sitten taisin tutkailla sen vetorissan rakennetta kun sieltä tippaa öljyä. Näytti äkkiseltään että eturattaan irrotus ei ole mikään 2 minuutin homma, muistaakseni se rissa ei tule suoraan pois paikaltaan ?
-
Ennen mopoikää oli käytössä Raisunraato, sen minarellista ei jäänyt mieleen mitään kummempaa. Mopoikäisenä oli sitten s mallinen suzuki, luja vehjes kun oli suht vakio. Oisko vajaat 60 kulkenut. Vaihdoin sen sitten aikanaan 4 kuvapään hifi videoihin, sain vaihdossa 2000 markkaa ;D Ostohinta suskalle oli 6000 markkaa.
Nyt odottelisi heinäladossa tunturi sport, 3 vaihteinen sporttimallin pappis siis. Ottaa vaan aikaa jos sitä alkais kunnolla laittamaan, joten saa odotella edelleen. Jarrupalat olisin siihen ostanut, muttei kovin hevillä tuntunut moisia paikallisen puljun luetteloista löytyvän. Pitäis joskus muistaessaan kysellä nakkilasta tai mopo-sportista. Jos nyt edellämainittuja firmoja on edes enää olemassaan... :D
Hankala sanoa kumpi oli kovempi puch vais suzuki ?
Ne kovakromi-sportit oli ihan hanurista. Kerran leikkas kiinni ni siinä oli pytty. Sitten kyseisen tunturimallin ketjujen lentäminen magneetonkoppaan ja siitä seurannu kampiakselin vääntyminen aiheutti suurta tuskaa. Koko ketjuhässäkkä johtu siitä naurettavasta takahaarukan ja akselin päissä olevista ketjunkiristysprikoista. Jos vähänkin oli portissa potkua ja sillä suditteli ni ne kiristysprikat anto myöten ja koko takavanne oli vinossa. Siitä kun sotkasi 70km/h tunnissa ja ketjut sinkoutu magneettoon ni siinä lepäs.
vitu... ja minä kun luulin että sen löyhempää moponmoottoria ei ole tehtykään kun solihveerin Tomos
Muuten parivuotta sitten taisin tutkailla sen vetorissan rakennetta kun sieltä tippaa öljyä. Näytti äkkiseltään että eturattaan irrotus ei ole mikään 2 minuutin homma, muistaakseni se rissa ei tule suoraan pois paikaltaan ?
Ööö mikä rissa? Ratas vai? Vai se stefa siinä takana? Vai mikä?
-
tunturissa samainen ketjut mangneettoon paukautus sai myöskin ne mangneetit murtumaan muutamia niitäkin piti uusia :(,siis koko vauhtipyörä
-
Ennen mopoikää oli käytössä Raisunraato, sen minarellista ei jäänyt mieleen mitään kummempaa. Mopoikäisenä oli sitten s mallinen suzuki, luja vehjes kun oli suht vakio. Oisko vajaat 60 kulkenut. Vaihdoin sen sitten aikanaan 4 kuvapään hifi videoihin, sain vaihdossa 2000 markkaa ;D Ostohinta suskalle oli 6000 markkaa.
Nyt odottelisi heinäladossa tunturi sport, 3 vaihteinen sporttimallin pappis siis. Ottaa vaan aikaa jos sitä alkais kunnolla laittamaan, joten saa odotella edelleen. Jarrupalat olisin siihen ostanut, muttei kovin hevillä tuntunut moisia paikallisen puljun luetteloista löytyvän. Pitäis joskus muistaessaan kysellä nakkilasta tai mopo-sportista. Jos nyt edellämainittuja firmoja on edes enää olemassaan... :D
Hankala sanoa kumpi oli kovempi puch vais suzuki ?
Ei ole paljon muuttunu:Kun isä osti mulle uuden suzukin,sille jäi meijeritilistä vain rippeet.Kun mä ostan pojalle Gatorin,mullekki jää meijeritilistä rippeet. 8)
Onko maidontuottajan ostovoima pysyny vakiona :-\
-
]Ei ole paljon muuttunu:Kun isä osti mulle uuden suzukin,sille jäi meijeritilistä vain rippeet.Kun mä ostan pojalle Gatorin,mullekki jää meijeritilistä rippeet. 8)
Onko maidontuottajan ostovoima pysyny vakiona :-\
Tuolla gatorilla taidetaan vaan matkata kotoa kylille tissinkoittoon eikä toistepäin...
Vetorissa on vetoratas, se on vielä suht selvä ilmaisu. Mutta joskus piti ihan miettiä miten vakavasta tapauksesta onkaan kyse kun pohjalainen puhuu että "rattaat jauhaa joutavaa" ;D
-
Ennen mopoikää oli käytössä Raisunraato, sen minarellista ei jäänyt mieleen mitään kummempaa. Mopoikäisenä oli sitten s mallinen suzuki, luja vehjes kun oli suht vakio. Oisko vajaat 60 kulkenut. Vaihdoin sen sitten aikanaan 4 kuvapään hifi videoihin, sain vaihdossa 2000 markkaa ;D Ostohinta suskalle oli 6000 markkaa.
Nyt odottelisi heinäladossa tunturi sport, 3 vaihteinen sporttimallin pappis siis. Ottaa vaan aikaa jos sitä alkais kunnolla laittamaan, joten saa odotella edelleen. Jarrupalat olisin siihen ostanut, muttei kovin hevillä tuntunut moisia paikallisen puljun luetteloista löytyvän. Pitäis joskus muistaessaan kysellä nakkilasta tai mopo-sportista. Jos nyt edellämainittuja firmoja on edes enää olemassaan... :D
Hankala sanoa kumpi oli kovempi puch vais suzuki ?
Ei ole paljon muuttunu:Kun isä osti mulle uuden suzukin,sille jäi meijeritilistä vain rippeet.Kun mä ostan pojalle Gatorin,mullekki jää meijeritilistä rippeet. 8)
Onko maidontuottajan ostovoima pysyny vakiona :-\
Eikös Maito-Suomen tilit ole parhaimmista päästä . ;)
-
Teini alkaa lähestyä mopoikää. Minkälainen mopo näistä nykyään tarjolla olevista olisi laadukkain? Kokemuksia saa kertoa.
-
Teini alkaa lähestyä mopoikää. Minkälainen mopo näistä nykyään tarjolla olevista olisi laadukkain? Kokemuksia saa kertoa.
Kait se itse osaa vaatia. Onko tyttö vai poika?
-
Jaaha, amatöörit taas aloittaa...
-
Teini alkaa lähestyä mopoikää. Minkälainen mopo näistä nykyään tarjolla olevista olisi laadukkain? Kokemuksia saa kertoa.
http://www.derbi.fi/
Ei halvin mutta varmaan yksi parhaista.
-
Teini alkaa lähestyä mopoikää. Minkälainen mopo näistä nykyään tarjolla olevista olisi laadukkain? Kokemuksia saa kertoa.
http://www.derbi.fi/
Ei halvin mutta varmaan yksi parhaista.
Nyt ollaan sitten lähellä sitä, mitä Saksassa mopot olivat 1970-luvulla. Kehitys kehittyy Suomessakin.
-
Kait se itse osaa vaatia. Onko tyttö vai poika?
Poika kyseessä. Derbi vaikuttaisi ehkä kiinnostavimmalta, mutta Betaan pitäisi vielä tutustua lisää. Yllätyin että eri merkkejä on tarjolla yllättävänkin vähän, lieneekö niin että maailmanlaajuisesti 50 cm3 mopot eivät ole mikään iso bisnes?
-
Teini alkaa lähestyä mopoikää. Minkälainen mopo näistä nykyään tarjolla olevista olisi laadukkain? Kokemuksia saa kertoa.
http://www.derbi.fi/
Ei halvin mutta varmaan yksi parhaista.
Pikku-Kalle polkee 70-luvun Jopoa.
:DDDDD
-
Kait se itse osaa vaatia. Onko tyttö vai poika?
Poika kyseessä. Derbi vaikuttaisi ehkä kiinnostavimmalta, mutta Betaan pitäisi vielä tutustua lisää. Yllätyin että eri merkkejä on tarjolla yllättävänkin vähän, lieneekö niin että maailmanlaajuisesti 50 cm3 mopot eivät ole mikään iso bisnes?
Suomi on takapajula. Kohta miljardi aasialaista on siirtynyt sähkömopoon. Siksi kehitys polttomoottoreissa tökkii.
-
Kait se itse osaa vaatia. Onko tyttö vai poika?
Poika kyseessä. Derbi vaikuttaisi ehkä kiinnostavimmalta, mutta Betaan pitäisi vielä tutustua lisää. Yllätyin että eri merkkejä on tarjolla yllättävänkin vähän, lieneekö niin että maailmanlaajuisesti 50 cm3 mopot eivät ole mikään iso bisnes?
Suomi on takapajula. Kohta miljardi aasialaista on siirtynyt sähkömopoon. Siksi kehitys polttomoottoreissa tökkii.
Tää suomi on takapajula siinäkin suhteessa että maahantuojat kuristaa mopon pakoputken muutaman millin reikäisellä prikalla, että saadaan mopo menemään asetettua 40km/h. Kurin poistamalla ja ratastamalla pudottaen nopeuden samaan 40km/h, ei ole laillista.
Perkele nuo moottorit ei kestä tollasta tukkimista, karstaantuu ja röpöttää, vie polttoainetta enempi, ei jaksa mennä ym.
-
>Kurin poistamalla ja ratastamalla pudottaen nopeuden samaan 40km/h, ei ole laillista.
Ja peruste tuolle on jotain eilispäivää samoin kuten tietosi.Ei kukaan sitä estä tuo nopeus on se pääasia tuossa nykyään.
-
>Kurin poistamalla ja ratastamalla pudottaen nopeuden samaan 40km/h, ei ole laillista.
Ja peruste tuolle on jotain eilispäivää samoin kuten tietosi.Ei kukaan sitä estä tuo nopeus on se pääasia tuossa nykyään.
Oon pari vuotta sitten käynyt pojan mopon katsastamassa sattuneesta syystä. Siihen piti vaihtaa alkuperäiset rattaat ja tukkia pakoputki uudelleen. Otin ensin konttorilta asiasta selvää, näin oli silloin asianlaita. Rakenteellisia muutoksia ei saanut tehdä.
-
Mikäs oli paras
Se misä on banjomainen käyntiääni...? ??? 🎅
-
Kait se itse osaa vaatia. Onko tyttö vai poika?
Poika kyseessä. Derbi vaikuttaisi ehkä kiinnostavimmalta, mutta Betaan pitäisi vielä tutustua lisää. Yllätyin että eri merkkejä on tarjolla yllättävänkin vähän, lieneekö niin että maailmanlaajuisesti 50 cm3 mopot eivät ole mikään iso bisnes?
Derbi, Aprilia ja Gilera on sama mopo, jotain pikkueroja on, Ei ole Yamahakaan huono espanjalainen sekin.
-
Peugeot teki ennen vanhaan myös mopoja ja skoottereita.
Parikymmentä vuotta sitten pösön skootterit olivat tukevia ja
tehokkaita. Esimerkiksi 2-tahtiset Trekkerit ovat pirteitä ja yksinkertaisia.
Isot pyörät ja talvellakin löytyy ajo-ominaisuuksia.
Kuristin ei ole mikään prikka vaan se on pakoputkeen kaareen
laitettu vaaksan mittainen umpiputki, suorassa kulmassa, ehkä
heikentää virtauksia. Sen umpiputken tukkeutuminen ei haittaa,
parantaa vaan käyntiä. Ulkomailla sitä pätkää ei ole. En oikein
ymmärrä, miten sen on ajateltu vähentävän maksiminopeutta.
En huomannut eroa ilman sitä pätkää (tilasin uuden
mallikohtaisen pakoputken, jossa ei ole sitä kammiota)
Sitten oikeasti nopeutta alentava tekijä on variaattoriin laitettu
liikkeenrajoitinlaatta. Ei pääse puolikkaat ihan yhteen.
Nyt pesosen omistaa joku intialainen. Kuitenkin Ranskassa
tekevät vielä Euroopan skoottereita.
-SS-
-
Mikäs oli paras
Buch
Minarelli
Tomos
https://www.youtube.com/watch?v=q_0xifuTqVA Ooppelin moottori
:o
Mulla on 1 Buch, 2 Minarellia ja 1 Tomos 8)
-
Mikäs oli paras
Buch
Minarelli
Tomos
https://www.youtube.com/watch?v=q_0xifuTqVA Ooppelin moottori
:o
Mulla on 1 Buch, 2 Minarellia ja 1 Tomos 8)
Iveco, muita ei tarvita.
-
http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/140163-kilometreja-kuin-kolmesti-maapallon-ympari
Tää kaveri luottaa tomokseen...
-
Paappis!
(http://www.klassikot.fi/wp-content/uploads/2011/01/tunturi-maxi-pappatunturi-pienoismalli.jpg)
-
Mikäs oli paras
Buch
Minarelli
Tomos
https://www.youtube.com/watch?v=q_0xifuTqVA Ooppelin moottori
:o
Mulla on 1 Buch, 2 Minarellia ja 1 Tomos 8)
Paras mopon moottori on kiinni leikannut mopon moottori, eiks' niin sorkkis? (https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Themes/Agronet/images/post/grin.gif)
-
Mikäs oli paras
Buch
Minarelli
Tomos
https://www.youtube.com/watch?v=q_0xifuTqVA Ooppelin moottori
:o
Mulla on 1 Buch, 2 Minarellia ja 1 Tomos 8)
Paras mopon moottori on kiinni leikannut mopon moottori, eiks' niin sorkkis? (https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Themes/Agronet/images/post/grin.gif)
Joo ;D
-
eiks iveco ole ihan kelvollinen? muuhun se ei kyllä sitten kelpaakaan...