Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: GTS - 16.01.14 - klo:20:43

Otsikko: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: GTS - 16.01.14 - klo:20:43
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Timppa - 16.01.14 - klo:21:11
Vito on ruostepesä
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: ijasja2 - 16.01.14 - klo:21:17
Vito on ruostepesä

Totta, 2001 Vito alkaa olla siinä pisteessä, että kuskin ovi pitää maalata, muualla ei vielä ruostetta näkyvästi :) Poikkeus vahvistaa säännön...
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: zetor8045 - 16.01.14 - klo:22:07
Vito on ruostepesä

Totta, 2001 Vito alkaa olla siinä pisteessä, että kuskin ovi pitää maalata, muualla ei vielä ruostetta näkyvästi :) Poikkeus vahvistaa säännön...
Musta ja viimeisiä etuvetosia vitoja ja ruostui jo keskeltä ovia ihan kunnolla... Keltaiset ja valkoiset vissiin pahimpia... Jos on toimivan saanut niin kai sillä ajelee ja jos on vielä sillä tehokkaimmalla koneella... Jotenkin ei kyllä tunnu mersulta yhtään kun on semmonen hepponen ja muovinen...
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: jusu - 16.01.14 - klo:22:12
eikös -99 ollu jo vesivärit?? rintteris -04 ja -> jos k-a niin rajoitin, toki on sakot nollaantunu ;D ja vitoista 110 tai 112 kuulemma parempia ku 108..

osta multa?
tai sitte olis tieros yks isompi rintterin edeltäjä, katsastettu just ja maalihin menos, värin sais valita viä ja hinta huokea..
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Mopomies - 16.01.14 - klo:22:14
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D

Mitä tarkoitat sekaantumisella?  :o :o
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: piki1 - 16.01.14 - klo:22:17
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D
sprintereissä 03 ylöspäin ja mielellää 906 mallia eli 07(06) ylöspäin.kaikissa kylläkin oman kokemuksen mukaan aika paljon egr,kaasuläppäkotelo,intergooleri yms vikoja. huoltomiesten mukaan jos kaikki olis v6 malleja niin kuin nykyinen sprintterini niin heiltä loppuis työt.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: piki1 - 16.01.14 - klo:22:19
eikös -99 ollu jo vesivärit?? rintteris -04 ja -> jos k-a niin rajoitin, toki on sakot nollaantunu ;D ja vitoista 110 tai 112 kuulemma parempia ku 108..

osta multa?
tai sitte olis tieros yks isompi rintterin edeltäjä, katsastettu just ja maalihin menos, värin sais valita viä ja hinta huokea..
rajoitin tulee lokakuu -01 jälkeen rekisteröidyissä.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: jusu - 16.01.14 - klo:22:22
mutta eikö se oo pakollinen vasta 04???
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: piki1 - 16.01.14 - klo:22:27
mutta eikö se oo pakollinen vasta 04???
kyllä se on pakollinen 10/01 jälkeen rekisteröidyissä
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: GTS - 16.01.14 - klo:22:27
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D

Mitä tarkoitat sekaantumisella?  :o :o


Suomeksi sanottuna iskeä kätensä paskaan.  ;D

Vitoista en ole kyllä kehuja juurikaan kuullut joten ajattelin josko olisi jotkut kehut menneet ohi huomaamattani.

Sprintereissä vanhemmissa malleissa vissiin on kestävyyttäkin?
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Mopomies - 16.01.14 - klo:22:28
Miksi mersu? Onhan niitä muitakin.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: piki1 - 16.01.14 - klo:22:33
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D

Mitä tarkoitat sekaantumisella?  :o :o


Suomeksi sanottuna iskeä kätensä paskaan.  ;D

Vitoista en ole kyllä kehuja juurikaan kuullut joten ajattelin josko olisi jotkut kehut menneet ohi huomaamattani.

Sprintereissä vanhemmissa malleissa vissiin on kestävyyttäkin?
mutta kun vanhemmat on niin kovia ruostumaan ja se on aika vaikea korjata,huomattavasti vaikempaa ja kalliimpaa kuin tekniset viat..kyseltiin 03 sprinterin maalausta niin kukaan ei oikein halunnu ottaa maalattavaksi   eikä ollut kuin vähän alkavaa ruostetta.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Mopomies - 16.01.14 - klo:22:37
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D

Mitä tarkoitat sekaantumisella?  :o :o


Suomeksi sanottuna iskeä kätensä paskaan.  ;D

Vitoista en ole kyllä kehuja juurikaan kuullut joten ajattelin josko olisi jotkut kehut menneet ohi huomaamattani.

Sprintereissä vanhemmissa malleissa vissiin on kestävyyttäkin?
mutta kun vanhemmat on niin kovia ruostumaan ja se on aika vaikea korjata,huomattavasti vaikempaa ja kalliimpaa kuin tekniset viat..kyseltiin 03 sprinterin maalausta niin kukaan ei oikein halunnu ottaa maalattavaksi   eikä ollut kuin vähän alkavaa ruostetta.

Maalaat ite. Jokaisen pitää ainakin kerran elämässä maalata autoa. Jollain miranoolilla ja V-powerilla ohennettuna. :D
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Hervast - 16.01.14 - klo:22:42
Sehän siinä on että jos ruoste tursuaa korisaumoista tyyliin A Vectra, niin siinon maalarillakin keinot vähissä tehdä takuutyötä.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: piki1 - 16.01.14 - klo:22:44
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D

Mitä tarkoitat sekaantumisella?  :o :o


Suomeksi sanottuna iskeä kätensä paskaan.  ;D

Vitoista en ole kyllä kehuja juurikaan kuullut joten ajattelin josko olisi jotkut kehut menneet ohi huomaamattani.

Sprintereissä vanhemmissa malleissa vissiin on kestävyyttäkin?
mutta kun vanhemmat on niin kovia ruostumaan ja se on aika vaikea korjata,huomattavasti vaikempaa ja kalliimpaa kuin tekniset viat..kyseltiin 03 sprinterin maalausta niin kukaan ei oikein halunnu ottaa maalattavaksi   eikä ollut kuin vähän alkavaa ruostetta.

Maalaat ite. Jokaisen pitää ainakin kerran elämässä maalata autoa. Jollain miranoolilla ja V-powerilla ohennettuna. :D
aika monta on tullut maalattuakin mutta tuo ei sopinut silloin sisälle korkeuden takia.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Mopomies - 16.01.14 - klo:22:46
Sehän siinä on että jos ruoste tursuaa korisaumoista tyyliin A Vectra, niin siinon maalarillakin keinot vähissä tehdä takuutyötä.

Sen takia kaikki tuommoinen vähän vaativampi homma pitää tehä ite.  :D
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: mike - 16.01.14 - klo:23:57
Mersu näkee asian laidan niin että kolme vuotta on aktiivinen käyttöikä sen jälkeen köyhät ajaa loput.Surullisen kuuluisia katiskoja.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: nestori2 - 17.01.14 - klo:11:12
Eikö ole helpompi liittyä vaikka sankaan transit-miesten joukkoon, sitten olisi oikein nimikkolaulukin. :) Harvempi tuota Vitoa oikein ylistänyt on, ruostumisen lisäksi saa tapella takajarrujen kanssa, hyvä että saa ne pidettyä kunnossa edes katsastuspäivän 8)
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Peltola - 17.01.14 - klo:11:42
Näihin vanhempiin on helpompi hankkia tekniikkaa kuin laittaa mätää koria. Itse olen maalannut ja suojannut hyväkuntoisen korin, mutta se nostikin mersun hintaa enemmän kuin itse auto. Kilometrejä huoltoautolle tulee vähän, mutta vuosia on nyt jäljellä runsaasti. Ja talvella pitää ajaa kuten rekalla, ennakoiden ettei jää notkon pohjalle. Siis ei cdi:tä eikä turhia sähköjä, vetää aina sen vähän mitä pitää.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Varjo79 - 17.01.14 - klo:12:08
Eikait kukaan nyt etuvetoista pakuavhalua? :o Uudemmat on jo vissiin takavetosia eli jos vito niin uudemmasta päästä
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: icefarmer - 17.01.14 - klo:12:15
10 vuotta tekkee 6000 sarjan valmetilla totisesti töitä sillä rahalla mitä tuommosen mersun ylläpito vie vuodessa, semmonen näppituntuman on :o :o :o :o
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: hiluhi - 17.01.14 - klo:12:23
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D

Mitä tarkoitat sekaantumisella?  :o :o


Suomeksi sanottuna iskeä kätensä paskaan.  ;D

Vitoista en ole kyllä kehuja juurikaan kuullut joten ajattelin josko olisi jotkut kehut menneet ohi huomaamattani.

Sprintereissä vanhemmissa malleissa vissiin on kestävyyttäkin?
mutta kun vanhemmat on niin kovia ruostumaan ja se on aika vaikea korjata,huomattavasti vaikempaa ja kalliimpaa kuin tekniset viat..kyseltiin 03 sprinterin maalausta niin kukaan ei oikein halunnu ottaa maalattavaksi   eikä ollut kuin vähän alkavaa ruostetta.

Maalaat ite. Jokaisen pitää ainakin kerran elämässä maalata autoa. Jollain miranoolilla ja V-powerilla ohennettuna. :D

Lasketaanko telamurskien maalaus sekä 1- että 2-komponentti maaleilla?
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Taapertaja - 17.01.14 - klo:15:49
Uudemman mallisista (w639) Vitoista osa tehdään Espanjassa ja osa Saksassa. Nelivedot ovat ilmeisesti kaikki Saksalaisia joten ovat paremmassa maineessa kuin Espanjalaiset. Sakemannit eivät ainakaan ruostu heti liikkeesta ulos ajettaessa. Mutta ei ne sakemannitkaan mitään pomminvarmoja ole..
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Mopomies - 17.01.14 - klo:17:29
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D

Mitä tarkoitat sekaantumisella?  :o :o


Suomeksi sanottuna iskeä kätensä paskaan.  ;D

Vitoista en ole kyllä kehuja juurikaan kuullut joten ajattelin josko olisi jotkut kehut menneet ohi huomaamattani.

Sprintereissä vanhemmissa malleissa vissiin on kestävyyttäkin?
mutta kun vanhemmat on niin kovia ruostumaan ja se on aika vaikea korjata,huomattavasti vaikempaa ja kalliimpaa kuin tekniset viat..kyseltiin 03 sprinterin maalausta niin kukaan ei oikein halunnu ottaa maalattavaksi   eikä ollut kuin vähän alkavaa ruostetta.

Maalaat ite. Jokaisen pitää ainakin kerran elämässä maalata autoa. Jollain miranoolilla ja V-powerilla ohennettuna. :D

Lasketaanko telamurskien maalaus sekä 1- että 2-komponentti maaleilla?

Jos, on ajanu *****rallia telamurskalla ja vielä hyvällä menestyksellä, niin eiköhän se mene läpi. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: bouli - 17.01.14 - klo:17:58
Eikait kukaan nyt etuvetoista pakuavhalua? :o
En mä kyllä pakuista oikein mitään tiedä mutta sen mitä olen takavetoisella Hiacella ajanut niin onhan se kulkukyvyltään kaikkialla muualla kuin kuivalla asfaltilla ihan uskomattoman onneton laite.  >:(
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: zetor8045 - 17.01.14 - klo:18:03
Eikait kukaan nyt etuvetoista pakuavhalua? :o
En mä kyllä pakuista oikein mitään tiedä mutta sen mitä olen takavetoisella Hiacella ajanut niin onhan se kulkukyvyltään kaikkialla muualla kuin kuivalla asfaltilla ihan uskomattoman onneton laite.  >:(
Sitä varten onkin nelivetoinen hiace olemassa  ;)  Takavetoinen paku merkistä riippumatta vaatii ainakin 500kg painoo taka-akselin päälle että sillä viittii talvella ajaa...
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Varjo79 - 17.01.14 - klo:21:44
Niin no takatuuppariin ei tarvi ihan niin paljon tehdä sitä nivelremppaa. Eikä puske kurvinperästä niin mielellään etuperin pihalle ;D
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: zetor8045 - 17.01.14 - klo:21:46
Niin no takatuuppariin ei tarvi ihan niin paljon tehdä sitä nivelremppaa. Eikä puske kurvinperästä niin mielellään etuperin pihalle ;D
Hmmm... Nivelremppaa?? Koska semmosta kuuluu tehdä?? Niin ja mitä se puskeminen??
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: piki1 - 17.01.14 - klo:21:47
Uudemman mallisista (w639) Vitoista osa tehdään Espanjassa ja osa Saksassa. Nelivedot ovat ilmeisesti kaikki Saksalaisia joten ovat paremmassa maineessa kuin Espanjalaiset. Sakemannit eivät ainakaan ruostu heti liikkeesta ulos ajettaessa. Mutta ei ne sakemannitkaan mitään pomminvarmoja ole..
kaikki niistä tehdään espanjassa.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: T170 - 18.01.14 - klo:08:35
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D
sprintereissä 03 ylöspäin ja mielellää 906 mallia eli 07(06) ylöspäin.kaikissa kylläkin oman kokemuksen mukaan aika paljon egr,kaasuläppäkotelo,intergooleri yms vikoja. huoltomiesten mukaan jos kaikki olis v6 malleja niin kuin nykyinen sprintterini niin heiltä loppuis työt.

Jaa eikös sitä tartte huoltaa? Vai onko se niin romu ettei sitä kannata huoltaa?
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: T170 - 18.01.14 - klo:08:41
Uudemman mallisista (w639) Vitoista osa tehdään Espanjassa ja osa Saksassa. Nelivedot ovat ilmeisesti kaikki Saksalaisia joten ovat paremmassa maineessa kuin Espanjalaiset. Sakemannit eivät ainakaan ruostu heti liikkeesta ulos ajettaessa. Mutta ei ne sakemannitkaan mitään pomminvarmoja ole..
kaikki niistä tehdään espanjassa.

Ei pidä paikkaansa.

Valmistusmaa    Vitoria-Gasteiz, Espanja
vuodesta 1996
Fúzhōu, Kiina
vuodesta Huhtikuu 2010
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Taapertaja - 18.01.14 - klo:10:00
Uudemman mallisista (w639) Vitoista osa tehdään Espanjassa ja osa Saksassa. Nelivedot ovat ilmeisesti kaikki Saksalaisia joten ovat paremmassa maineessa kuin Espanjalaiset. Sakemannit eivät ainakaan ruostu heti liikkeesta ulos ajettaessa. Mutta ei ne sakemannitkaan mitään pomminvarmoja ole..
kaikki niistä tehdään espanjassa.

Ei pidä paikkaansa.

Valmistusmaa    Vitoria-Gasteiz, Espanja
vuodesta 1996
Fúzhōu, Kiina
vuodesta Huhtikuu 2010

4x4 Viton rekisteriotteessa lukee valmistusmaa: Saksa. Takavetoisen Viton otetta en ole vilkaissut, että mitä siinä lukee. Jos niissäkin lukee maana Saksa niin sitten pitää uskoa että myös nelikot tulevat espanjasta..
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: piki1 - 18.01.14 - klo:10:24
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D
sprintereissä 03 ylöspäin ja mielellää 906 mallia eli 07(06) ylöspäin.kaikissa kylläkin oman kokemuksen mukaan aika paljon egr,kaasuläppäkotelo,intergooleri yms vikoja. huoltomiesten mukaan jos kaikki olis v6 malleja niin kuin nykyinen sprintterini niin heiltä loppuis työt.

Jaa eikös sitä tartte huoltaa? Vai onko se niin romu ettei sitä kannata huoltaa?
ei huollot niin paljon työllistä,minä ainakin huollan ite.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Varjo79 - 18.01.14 - klo:12:44
Niin no takatuuppariin ei tarvi ihan niin paljon tehdä sitä nivelremppaa. Eikä puske kurvinperästä niin mielellään etuperin pihalle ;D
Hmmm... Nivelremppaa?? Koska semmosta kuuluu tehdä?? Niin ja mitä se puskeminen??
No etuvetoisissa kuluu helpommin tukivarsien nivelet vetonivelistä puhumattakaan. Varsinkin jos kuormapäällä jossain ohjaus linkussa vedätellään. Pätee ihan henkilö mobiileihinkin ja myös niihin jaappanilaisiin. 2v aikana menny 2laatikkoa useammat vetonivelet puslia jne nämä siis nisaneista >:( Eikö muilla etuveto muka pyri aliohjaamaan kurveissa? Myös sellainen nelikko pyrkii puskemaan missä etuvedon vetosuhde on suuri. Jos taas takavedon osuus on isompi niin ei puske vaan yli ohjaa mutta on mielestäni mukavempi ajaa 8) No makuasioita sano koirakun muniaan nuoli.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: bouli - 18.01.14 - klo:14:22
Niin no takatuuppariin ei tarvi ihan niin paljon tehdä sitä nivelremppaa. Eikä puske kurvinperästä niin mielellään etuperin pihalle ;D
Hmmm... Nivelremppaa?? Koska semmosta kuuluu tehdä?? Niin ja mitä se puskeminen??
Eikö muilla etuveto muka pyri aliohjaamaan kurveissa?
Eipä tuolla asialla ole käytännössä normaalissa tieliikenteessä JÄRKEVILLÄ tilannenopeuksilla ajettaessa mitään merkitystä.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: zetor8045 - 18.01.14 - klo:14:32
Niin no takatuuppariin ei tarvi ihan niin paljon tehdä sitä nivelremppaa. Eikä puske kurvinperästä niin mielellään etuperin pihalle ;D
Hmmm... Nivelremppaa?? Koska semmosta kuuluu tehdä?? Niin ja mitä se puskeminen??
No etuvetoisissa kuluu helpommin tukivarsien nivelet vetonivelistä puhumattakaan. Varsinkin jos kuormapäällä jossain ohjaus linkussa vedätellään. Pätee ihan henkilö mobiileihinkin ja myös niihin jaappanilaisiin. 2v aikana menny 2laatikkoa useammat vetonivelet puslia jne nämä siis nisaneista >:( Eikö muilla etuveto muka pyri aliohjaamaan kurveissa? Myös sellainen nelikko pyrkii puskemaan missä etuvedon vetosuhde on suuri. Jos taas takavedon osuus on isompi niin ei puske vaan yli ohjaa mutta on mielestäni mukavempi ajaa 8) No makuasioita sano koirakun muniaan nuoli.
Nivelet alkuperäiset ja 300tkm mittarissa hiacessa... Ei tuo juuri aliohjaa vaan pikemminkin pikkusen yliohjaa... Espanjataresakin vetarit oli vielä 280tkm kohdalla alkuperäiset vaikka kyllä mä sitä kiusasin...
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 18.01.14 - klo:15:10
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D

-98 mallinen 370tkm ajettu vanhankoppainen 110 Vito ollu maatalousajoneuvona n.neljä vuotta ja jostain kumman syystä, huolimatta huonosta maineestaan, tuo ei ole ruosteessa. Liekkö edellinen omistaja pitäny sitä hyvänä, sillä meillä sitä ei pahemmin ole säälitty.
Nyt vuoden vaihteen jälkeen siinä alkoi automaattivaihteisto "luistaa", mutta toivon mukaan se korjaantui öljyjen vaihdolla, sillä remonttiahan tuon ikäiseen peltikasaan ei kannata paljoa enää tehdä.

Edellinen paku oli -85 mallinen 309D ja sen taival loppui korin ruostumiseen. Tekniikka olisi vielä kestänyt.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: mike - 18.01.14 - klo:15:31
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D

-98 mallinen 370tkm ajettu vanhankoppainen 110 Vito ollu maatalousajoneuvona n.neljä vuotta ja jostain kumman syystä, huolimatta huonosta maineestaan, tuo ei ole ruosteessa. Liekkö edellinen omistaja pitäny sitä hyvänä, sillä meillä sitä ei pahemmin ole säälitty.
Nyt vuoden vaihteen jälkeen siinä alkoi automaattivaihteisto "luistaa", mutta toivon mukaan se korjaantui öljyjen vaihdolla, sillä remonttiahan tuon ikäiseen peltikasaan ei kannata paljoa enää tehdä.

Edellinen paku oli -85 mallinen 309D ja sen taival loppui korin ruostumiseen. Tekniikka olisi vielä kestänyt.

Onko ensimmäinen öljynvaihto kyseessä,saattaa toki olla 60 tkm:ssä vaihdettu ja jos sen jälkeen ei ole vaihdettu niin housuissa on jo.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 18.01.14 - klo:18:24
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D

-98 mallinen 370tkm ajettu vanhankoppainen 110 Vito ollu maatalousajoneuvona n.neljä vuotta ja jostain kumman syystä, huolimatta huonosta maineestaan, tuo ei ole ruosteessa. Liekkö edellinen omistaja pitäny sitä hyvänä, sillä meillä sitä ei pahemmin ole säälitty.
Nyt vuoden vaihteen jälkeen siinä alkoi automaattivaihteisto "luistaa", mutta toivon mukaan se korjaantui öljyjen vaihdolla, sillä remonttiahan tuon ikäiseen peltikasaan ei kannata paljoa enää tehdä.

Edellinen paku oli -85 mallinen 309D ja sen taival loppui korin ruostumiseen. Tekniikka olisi vielä kestänyt.

Onko ensimmäinen öljynvaihto kyseessä,saattaa toki olla 60 tkm:ssä vaihdettu ja jos sen jälkeen ei ole vaihdettu niin housuissa on jo.

Saattaa hyvinkin olla ensimmäinen vaihto... Kukas sen tietää!
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: mike - 18.01.14 - klo:20:10
Käännä akunkengät väärinpäin.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: jusu - 18.01.14 - klo:21:51
mutta eikö se oo pakollinen vasta 04???
kyllä se on pakollinen 10/01 jälkeen rekisteröidyissä

ok, saanu väärää tietua sitte..
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: jusu - 18.01.14 - klo:22:04
98 110 vito, maalattu, webastomurheita, lukot vaihdettu, ohjauksen letkurikko, vaihdevaijerit, jarruja iskaria yms normaalia mutta ei ny muuta muistu.. paitti mittaristo juu, ei tiä varmaksi palioko o ajettu (joku 300tkm paikka) ja kiekkamittari on seliuun koko aijan.. plussaa on henkilöautomainen ajettavuus -ahdas..

04 311cdi rintteri, lämppäripuhallin, pari niveltä, iskarit, jarrut pariin kertaan (koko aikana) ja käsijarru 2krt vuores >:( eeperin puhallin ja ny tiivisteet, ja nyssitte meni kansipaffiki lopuksi stana.. kukkii kyliistä piskoona, sivuovesta ripajaa ruuvia tämäntästä aina vuoronperähän.. tairan laittaa liimalla.. ja 230tkm ajettu.. + on tavaratilan muoto ja ajettavuus paranee mitä enee painoa looras (kuhan oikeen lastattu) - talviajo ominaisuudet tyhjänä..

ei se huippu oo mutta sopii mun käyttöön..
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Varjo79 - 18.01.14 - klo:22:43
Niin no takatuuppariin ei tarvi ihan niin paljon tehdä sitä nivelremppaa. Eikä puske kurvinperästä niin mielellään etuperin pihalle ;D
Hmmm... Nivelremppaa?? Koska semmosta kuuluu tehdä?? Niin ja mitä se puskeminen??
Eikö muilla etuveto muka pyri aliohjaamaan kurveissa?
Eipä tuolla asialla ole käytännössä normaalissa tieliikenteessä JÄRKEVILLÄ tilannenopeuksilla ajettaessa mitään merkitystä.
No joo tulee niin vähän ajeltua normaalissa liikenteessä että voisin ajaa vaikka polkuautolla ;D 4x4 hiluhikka on aikakova puskemaan >:( Siis nelivedon ollessa kytketty.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: kaapo - 19.01.14 - klo:09:23
Meillä 01 308 CDI sprintteri, ajettu 350 tkm,  maatilan tarpeisiin ihan sopiva
hyvää:
- tilaa riittävästi, viimekesänä kuljetettiin heinäpaaleja kärrin kanssa  muistaakseni 170 kpl
- helppo tehdä perushuolto itse
- tarvikeosiakin löytyy runsaasti ja edullisesti
huonoa:
- kone tehoton, mutta kulkee se kunhan tottuu
- takavetosena pitää kattoa mihin ajaa että pääsee pois
- ajo-ominaisuudet ei kovin kummoset

Ruosteen kanssa pärjää, meillä kori ihan siisti, kun keväisin tarkistaa ja paikkaa jos maalissa vauriota. Valkoisessa vielä näkee helposti, mistä pitää korjata ;D. Ruostuu ne muutkin, nissanin joutu hävittämään kun kori alko katoamaan. Olis ehkä otettu Sevelin vamistama pökötti, mutta paku liian pieni, maali ei pysy ja ruostuu pohjasta
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: Maalaispoika - 19.01.14 - klo:11:26
Mulla on -03 112 CDI Vito ollut vuodesta 2006 ja eipä siinä mitään suurempaa vikaa ole ollut. Kaikki kyllä muistaa kysellä, mitä vikoja siinä on ollut. Kertaakaan ei ole tielle jättänyt, eikä jää jalkoihinkaan, kun tehot on ohjelmoitu noin 150 hevoseen. Mitä ruostumiseen tulee, nyt on ruvennut ovissa näkymään listan kohdalla ruostetta, aika yllättävää yli 10 vuotta vanhalle autolle. Yksi tuttu automaalari sanoi, että 2-3 vuotta vanhoja volkkareita joutuu jo maalaamaan ruosteen takia.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: piki1 - 19.01.14 - klo:11:50
sprintereitä ollu 3 ensin 03 vm 313 myydessä 220tkm siitä meni korkeapainepumppu ja jotain pientä ja vähän ruostui että joutui alaosat ja takaovet jakonepellin maalaamaan. seuraava oli313 vm 09 myydessä 180tkm  siinä oli enemmän vikoja intercooler egr,kaasuläppäkotelo,pakoputken paine-ero anturi piti vaihtaa ja kuivata pakkasilla useasti,mikä parasta ei ruostetta.tällä hetkellä 318 automaatti vm08 kilometrejä nyt 421 tkm pelaa kuin kello(täytyy koputtaa puuta)tosi mukava ajaa ja tehot riittää.ei myöskään ruostetta.
Otsikko: Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Kirjoitti: BigPack - 19.01.14 - klo:12:48
Itsellä ollut pari vitoa. Ensimmäinen 112cdi -01 automaatti. Tykkäsin kovasti, aika vähän vikoja, muistaakseni keskuslukitus oli ainoa vika ja sitäkään en korjauttanut. Itse ajoin sillä 180tkm-265tkm. Eli teknisesti hyvä auto, mutta ne pellit... Maalautin pariin otteeseen pahimpia kohtia, maalari sanoi, että pitäisi vaihtaa kunnolla peltiä, jos haluaa hyvän. Eli pelleissä paljon pieniä läpi asti ulottuvia reikiä, joista ruoste iski aika nopeasti uudestaan maalin läpi. Ajaisin tuolla varmaan vieläkin, jos olisi ollut pelleiltään hyvä.

Toisena oli 111cdi -04, eli uudempikoppainen. Tässäkään ei teknisesti pahoja ongelmia, mutta taas ne pellit... Ruostui ihan samalla tavalla, kuin edellinenkin. Ainoa kalliimpi vika oli automaattilaatikon jonkin piirilevyn hapettuminen, joka johtui siihen päässeestä vaihteistoöljystä. Öljy tuli vuotavasta stefasta. Pieni, vika ja edullinen osa, mutta töineen makso tonnin, koska laatikko irti ja auki...

Nyt elämä ilman vitoa ja jatkossa ehkä hieman vähemmän ruostetta autoissa... Ajettavuus oli kyllä hyvä ja henkilöautomainen. Siitä pidin, jos nyt vertaa esim. Hiaceen...