Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Adam Smith - 23.12.13 - klo:11:45

Otsikko: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Adam Smith - 23.12.13 - klo:11:45
https://www.facebook.com/photo.php?v=786467784712257

Kommentit on kannustavia :D ;D ;D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: metsajussi - 23.12.13 - klo:12:31
On niitä saatu poikki muitakin merkkejä.

Eräskin katkesi kun otti paluuaurat perään ja ajoi ladon kynnyksen yli. Olivat huollossa unohtaneet ison osan pulteista kytkinrempan jälkeen.
Onneksi ei katkennut tiellä matkalla huollosta kotiin... olisi saattanut käydä huonommin.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: ktm87 - 23.12.13 - klo:12:35
Ihmehän tuo ois ollu jos ei ois katkennut.. kun ei osata vetää niin tuollaista sattuu..
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Peltola - 23.12.13 - klo:12:41
Ensimmäisen kerran kun Megan katkasin niin oikein säikähdin miten löysässä pultit/mutterit rungossa oli. Tuli heti toisesta mieleen kiriä hieman.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: BACKSPACE - 23.12.13 - klo:13:28
niin... tuossahan käytännössä 4 traktoria veti täysillä yhtä poikki, joka oli kiinni helvetillisessä jarruvaunussa  ;D

Miten muuten tuo olisi voinut päättyä  ???
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Hervast - 23.12.13 - klo:13:31
2 miinuksen virhe. Jeesuksen vanha, ristuksen monta kertaa esitetty pätkä ja vielä jossain sontaluukussa esillä. Ei näin.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Lennart Ockelbo - 23.12.13 - klo:13:48
Hur någon kan visa så sorligt material på julen!  >:( >:(

Vi Valmet traktorister har nu  den svarta julen.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Adam Smith - 23.12.13 - klo:14:04
niin... tuossahan käytännössä 4 traktoria veti täysillä yhtä poikki, joka oli kiinni helvetillisessä jarruvaunussa  ;D

Miten muuten tuo olisi voinut päättyä  ???
Ei mitenkään. Mutta sekään ei estä "asiantuntijoita" esittämästä varmoja mielipiteitään. Ilmiö on tuttu täältä agrostakin ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: +250 - 23.12.13 - klo:14:10
niin... tuossahan käytännössä 4 traktoria veti täysillä yhtä poikki, joka oli kiinni helvetillisessä jarruvaunussa  ;D

Miten muuten tuo olisi voinut päättyä  ???
Runko on traktoris kiva.
Rungollisen traktorin kans tuo olis päättyny siihen että jarruvaunu olisi tullut perässä 8)
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Naturalis - 23.12.13 - klo:14:36
Runko on traktoris kiva.
Rungollisen traktorin kans tuo olis päättyny siihen että jarruvaunu olisi tullut perässä 8)
Ei pidä paikkaansa. Yhden kerran on nähty kun telivetonen auto on vetänyt toista autoa ja jontikka välissä niin on alkanut pultit paukkua...  ???
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Ärrpää - 23.12.13 - klo:14:40
niin... tuossahan käytännössä 4 traktoria veti täysillä yhtä poikki, joka oli kiinni helvetillisessä jarruvaunussa  ;D

Miten muuten tuo olisi voinut päättyä  ???
Runko on traktoris kiva.
Rungollisen traktorin kans tuo olis päättyny siihen että jarruvaunu olisi tullut perässä 8)

 Tuommosia tilanteita varten pitäis olla ihan "Valtra-veto-riimu"tm, joka vetäjälle oma sivuhaara, mallisuojan immateriaali käyttöoikeudet jaetaan kaikille ajoneuvohallintorekisteriin merkityille valtra/valmet hallitsijoiden villasukkaan joskus jouluna.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: SamiT - 23.12.13 - klo:15:32
Ja tuli vietyä Valtra katkaistavaksi merkkihuotoon! Olisi pitänyt pyytää rekka ankkuriksi ja kylän muut Valmetit vetämään niin olisi sekin saatu halvalla poikki.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: roadman - 23.12.13 - klo:16:21
https://www.facebook.com/photo.php?v=786467784712257

Kommentit on kannustavia :D ;D ;D

Kyll se on huono tuo valtra kun TAAS tuulilasi sano poks, ei ne kestä sitten yhtään mitään.  ;D ;D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: retku - 23.12.13 - klo:17:26
niin... tuossahan käytännössä 4 traktoria veti täysillä yhtä poikki, joka oli kiinni helvetillisessä jarruvaunussa  ;D

Miten muuten tuo olisi voinut päättyä  ???
Runko on traktoris kiva.
Rungollisen traktorin kans tuo olis päättyny siihen että jarruvaunu olisi tullut perässä 8)

***tuo ei muuten pidä paikkaansa. se jontikan runko menee vinoksi aika helpolla. ei kestä yhtään sivuttaisvetoa. aika monessa koneessa on runko kierona vähän josta syystä koppiin kuuluu resonointia moottorista/voimansiirrosta.

mb-trac ja jcb varmaan kestäis tuon leikin. muut merkit varman yhtä paperia kun valtra.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Toivo Tonta - 23.12.13 - klo:17:42
Oliko peräti porukan pienin siellä kovimmassa paikassa?
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: BACKSPACE - 23.12.13 - klo:17:45
Oliko peräti porukan pienin siellä kovimmassa paikassa?

Tietysti... senhän ei tarvinnut vetää kaikkia ketjuja eikä muita Valluja  ???
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Toivo Tonta - 23.12.13 - klo:21:28
Oliko peräti porukan pienin siellä kovimmassa paikassa?

Tietysti... senhän ei tarvinnut vetää kaikkia ketjuja eikä muita Valluja  ???
Niinpä, olet heikoin lenkki, hyvästi ;D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: malanko - 23.12.13 - klo:23:00
" se jontikan runko menee vinoksi aika helpolla. ei kestä yhtään sivuttaisvetoa. aika monessa koneessa on runko kierona vähän josta syystä koppiin kuuluu resonointia moottorista/voimansiirrosta."

Et kait sinä tosissasi? :)
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: +250 - 23.12.13 - klo:23:31
niin... tuossahan käytännössä 4 traktoria veti täysillä yhtä poikki, joka oli kiinni helvetillisessä jarruvaunussa  ;D

Miten muuten tuo olisi voinut päättyä  ???
Runko on traktoris kiva.
Rungollisen traktorin kans tuo olis päättyny siihen että jarruvaunu olisi tullut perässä 8)

***tuo ei muuten pidä paikkaansa. se jontikan runko menee vinoksi aika helpolla. ei kestä yhtään sivuttaisvetoa. aika monessa koneessa on runko kierona vähän josta syystä koppiin kuuluu resonointia moottorista/voimansiirrosta.

mb-trac ja jcb varmaan kestäis tuon leikin. muut merkit varman yhtä paperia kun valtra.
Jos useammalla koneella vedetään,harvoin siä yks välillä on poikkipäin :o
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Mopomies - 23.12.13 - klo:23:36
Mitä tarkoittaa traktorin katkaisu? t: fendt-mies  ;D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: kantola - 23.12.13 - klo:23:42
Olisivat ottaneet oppia vanhoilta hevosmiehiltä tai vaikkapa Joulupukilta miten rekeä vedetään oikein. Ei noin. :( Valtavat voimat viimeisen traktorin kautta.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: kyntaja - 24.12.13 - klo:06:40
niin... tuossahan käytännössä 4 traktoria veti täysillä yhtä poikki, joka oli kiinni helvetillisessä jarruvaunussa  ;D

Miten muuten tuo olisi voinut päättyä  ???
Runko on traktoris kiva.
Rungollisen traktorin kans tuo olis päättyny siihen että jarruvaunu olisi tullut perässä 8)

***tuo ei muuten pidä paikkaansa. se jontikan runko menee vinoksi aika helpolla. ei kestä yhtään sivuttaisvetoa. aika monessa koneessa on runko kierona vähän josta syystä koppiin kuuluu resonointia moottorista/voimansiirrosta.

mb-trac ja jcb varmaan kestäis tuon leikin. muut merkit varman yhtä paperia kun valtra.

No nyt ei enää voi käsitää.... Kuka ***** repii koneita kylestä.... Silläkö niistä koneista tulee raputtomiakin....
Tuo on jo niin paksua että ei uskois retkun kirjottamas... Se jd runko on senverta paksua ja komponenttia on perä jälkeen pultattu kiinni ettei siinä ole tilaa vääntyä jos vielä ek/en paikoillaan... Nimimerkillä palaneesta rungosta lietekärrin tehnyt.... suora oli sekin...
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Oksa - 24.12.13 - klo:08:28
mitä kierolla lietekärrillä tekiskään...
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: BACKSPACE - 24.12.13 - klo:08:30
mitä kierolla lietekärrillä tekiskään...

Pienellä pellolla se saattaisi kääntyä pikkuisen nopeammin koveraan suuntaansa  ???
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: kyntaja - 24.12.13 - klo:09:43
Jaa yleisemmin se räminä kuuluu pakokaasujen poisto järjestelmistä....  Tai lähinnä suoja pelleistä/putki ottaa runkoon kiinni...On nimittäin vähä paperisesti tehty vanhemmissa.... vissiin uudemmissa 30 sarjalaisissakin jo parempi,,, Pitää nimittain vedättäessä melko kovaa jyrinää/resonointia... varsinkin alakierroksilla...
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: JarJar - 24.12.13 - klo:09:55
Jaa yleisemmin se räminä kuuluu pakokaasujen poisto järjestelmistä....  Tai lähinnä suoja pelleistä/putki ottaa runkoon kiinni...On nimittäin vähä paperisesti tehty vanhemmissa.... vissiin uudemmissa 30 sarjalaisissakin jo parempi,,, Pitää nimittain vedättäessä melko kovaa jyrinää/resonointia... varsinkin alakierroksilla...
Näin on. Saisi valmistajat kiinnittää enenmpi huomiota pakoputkistoon/lämpöpelteihin oli vanteen väri sitten keltainen tai punainen.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: icefarmer - 24.12.13 - klo:10:25
niin... tuossahan käytännössä 4 traktoria veti täysillä yhtä poikki, joka oli kiinni helvetillisessä jarruvaunussa  ;D

Miten muuten tuo olisi voinut päättyä  ???
Runko on traktoris kiva.
Rungollisen traktorin kans tuo olis päättyny siihen että jarruvaunu olisi tullut perässä 8)

***tuo ei muuten pidä paikkaansa. se jontikan runko menee vinoksi aika helpolla. ei kestä yhtään sivuttaisvetoa. aika monessa koneessa on runko kierona vähän josta syystä koppiin kuuluu resonointia moottorista/voimansiirrosta.

mb-trac ja jcb varmaan kestäis tuon leikin. muut merkit varman yhtä paperia kun valtra.

No nyt ei enää voi käsitää.... Kuka ***** repii koneita kylestä.... Silläkö niistä koneista tulee raputtomiakin....
Tuo on jo niin paksua että ei uskois retkun kirjottamas... Se jd runko on senverta paksua ja komponenttia on perä jälkeen pultattu kiinni ettei siinä ole tilaa vääntyä jos vielä ek/en paikoillaan... Nimimerkillä palaneesta rungosta lietekärrin tehnyt.... suora oli sekin...
mites se muuton menee tuo jonnikan runko, ei se nyt kovin tukevaks oo komponenteillakaan tuettu jos kerran jäätynyttä kynnöstä ei kestä paripyörät päällä ajaa, nitkumista ja notkumista täytyy silloin suht helpolla syntyy... mites se tuo taka-akseli jonnikassa, onko se henkseleillä runkoon kiinni vai kötöstetty jotenki rungon jatkeeks :-\
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: mää vai - 24.12.13 - klo:10:27
Tuskin se sontareen suurin ongelma on tuo runkon katkeaminen tai kieroutuminen. Toisaalta tuskin tolla rungolla mitään hyötyjäkään saavutetaan, koska pysyy ne muutkin kasassa ilman runkoa. :o
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Toivo Tonta - 24.12.13 - klo:10:32
niin... tuossahan käytännössä 4 traktoria veti täysillä yhtä poikki, joka oli kiinni helvetillisessä jarruvaunussa  ;D

Miten muuten tuo olisi voinut päättyä  ???
Runko on traktoris kiva.
Rungollisen traktorin kans tuo olis päättyny siihen että jarruvaunu olisi tullut perässä 8)

***tuo ei muuten pidä paikkaansa. se jontikan runko menee vinoksi aika helpolla. ei kestä yhtään sivuttaisvetoa. aika monessa koneessa on runko kierona vähän josta syystä koppiin kuuluu resonointia moottorista/voimansiirrosta.

mb-trac ja jcb varmaan kestäis tuon leikin. muut merkit varman yhtä paperia kun valtra.

No nyt ei enää voi käsitää.... Kuka ***** repii koneita kylestä.... Silläkö niistä koneista tulee raputtomiakin....
Tuo on jo niin paksua että ei uskois retkun kirjottamas... Se jd runko on senverta paksua ja komponenttia on perä jälkeen pultattu kiinni ettei siinä ole tilaa vääntyä jos vielä ek/en paikoillaan... Nimimerkillä palaneesta rungosta lietekärrin tehnyt.... suora oli sekin...
mites se muuton menee tuo jonnikan runko, ei se nyt kovin tukevaks oo komponenteillakaan tuettu jos kerran jäätynyttä kynnöstä ei kestä paripyörät päällä ajaa, nitkumista ja notkumista täytyy silloin suht helpolla syntyy... mites se tuo taka-akseli jonnikassa, onko se henkseleillä runkoon kiinni vai kötöstetty jotenki rungon jatkeeks :-\
Ei ole olkaimilla, kötöstelty on. Ei varmaan palkit vähällä taivu, mutta voisko jäädä jostain syystä kieroksi? Ei taida olla hitsattu palkkeja yhteen, muistaakseni. Ei JD varmaan kolarissa niin helpolla katkea kun rungoton, onko se hyvä vai huono? Riippuu varmaan tapauksesta ::)
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: JD6630 - 24.12.13 - klo:10:34
Ei ole olkaimilla, kötöstelty on. Ei varmaan palkit vähällä taivu, mutta voisko jäädä jostain syystä kieroksi? Ei taida olla hitsattu palkkeja yhteen, muistaakseni. Ei JD varmaan kolarissa niin helpolla katkea kun rungoton, onko se hyvä vai huono? Riippuu varmaan tapauksesta ::)
Ei mee lunastukseen jontikka niinku muut jos vaikka auran kans pukkaa tiellä vähän vauhdikkaammin läpäisemättömään esteeseen ::)
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: retku - 24.12.13 - klo:10:36
niin... tuossahan käytännössä 4 traktoria veti täysillä yhtä poikki, joka oli kiinni helvetillisessä jarruvaunussa  ;D

Miten muuten tuo olisi voinut päättyä  ???
Runko on traktoris kiva.
Rungollisen traktorin kans tuo olis päättyny siihen että jarruvaunu olisi tullut perässä 8)

***tuo ei muuten pidä paikkaansa. se jontikan runko menee vinoksi aika helpolla. ei kestä yhtään sivuttaisvetoa. aika monessa koneessa on runko kierona vähän josta syystä koppiin kuuluu resonointia moottorista/voimansiirrosta.

mb-trac ja jcb varmaan kestäis tuon leikin. muut merkit varman yhtä paperia kun valtra.

No nyt ei enää voi käsitää.... Kuka ***** repii koneita kylestä.... Silläkö niistä koneista tulee raputtomiakin....
Tuo on jo niin paksua että ei uskois retkun kirjottamas... Se jd runko on senverta paksua ja komponenttia on perä jälkeen pultattu kiinni ettei siinä ole tilaa vääntyä jos vielä ek/en paikoillaan... Nimimerkillä palaneesta rungosta lietekärrin tehnyt.... suora oli sekin...

***oho, arkaan paikkaan osui fanattiseen jd mieheen.

en kai missää ole kirjottanut että kylestä vedetään aivan omaa mielikuvitusta käytit tähän ideaan.
 jd menee kieroon jos konetta vedetään keulapunttitelineestä sivulle päin. onko vaikea ymmrtää? vai piirränkö? 
ei sekään pienestä mene, mutta siinä vaiheessa kun valtra tai fendti katkeaa niin jd on kierossa  8)
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Toivo Tonta - 24.12.13 - klo:10:41
Tuskin se sontareen suurin ongelma on tuo runkon katkeaminen tai kieroutuminen. Toisaalta tuskin tolla rungolla mitään hyötyjäkään saavutetaan, koska pysyy ne muutkin kasassa ilman runkoa. :o
Esim. etukuormaajakonetta keventää, kyllä. Vaihteiston kaivaminen sieltä rungon välistä ei ole heppoa.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: piki1 - 24.12.13 - klo:10:56
niin... tuossahan käytännössä 4 traktoria veti täysillä yhtä poikki, joka oli kiinni helvetillisessä jarruvaunussa  ;D

Miten muuten tuo olisi voinut päättyä  ???
Runko on traktoris kiva.
Rungollisen traktorin kans tuo olis päättyny siihen että jarruvaunu olisi tullut perässä 8)

***tuo ei muuten pidä paikkaansa. se jontikan runko menee vinoksi aika helpolla. ei kestä yhtään sivuttaisvetoa. aika monessa koneessa on runko kierona vähän josta syystä koppiin kuuluu resonointia moottorista/voimansiirrosta.

mb-trac ja jcb varmaan kestäis tuon leikin. muut merkit varman yhtä paperia kun valtra.

No nyt ei enää voi käsitää.... Kuka ***** repii koneita kylestä.... Silläkö niistä koneista tulee raputtomiakin....
Tuo on jo niin paksua että ei uskois retkun kirjottamas... Se jd runko on senverta paksua ja komponenttia on perä jälkeen pultattu kiinni ettei siinä ole tilaa vääntyä jos vielä ek/en paikoillaan... Nimimerkillä palaneesta rungosta lietekärrin tehnyt.... suora oli sekin...

***oho, arkaan paikkaan osui fanattiseen jd mieheen.

en kai missää ole kirjottanut että kylestä vedetään aivan omaa mielikuvitusta käytit tähän ideaan.
 jd menee kieroon jos konetta vedetään keulapunttitelineestä sivulle päin. onko vaikea ymmrtää? vai piirränkö? 
ei sekään pienestä mene, mutta siinä vaiheessa kun valtra tai fendti katkeaa niin jd on kierossa  8)
ennemmin se on kierossa.eikä kestänyt rungon pultit kalkitusta kynnöksellä.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Make - 24.12.13 - klo:11:01

mb-trac ja jcb varmaan kestäis tuon leikin. muut merkit varman yhtä paperia kun valtra.
Täälläpäin joskus 80-luvun lopulla autoilija osti uuden MB-tracin aurauksiin. Ensimmäisellä aurauslenkillä se ajettiin sillankaiteeseen ja runko kieroksi. Koneesta tuli korjauskelvoton ja valitettavasti kasko oli jäänyt ottamatta.  ::)
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: malanko - 24.12.13 - klo:11:02
Järjettömällä käytöllä kaiken saa hajalle.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: icefarmer - 24.12.13 - klo:11:11
Ei ole olkaimilla, kötöstelty on. Ei varmaan palkit vähällä taivu, mutta voisko jäädä jostain syystä kieroksi? Ei taida olla hitsattu palkkeja yhteen, muistaakseni. Ei JD varmaan kolarissa niin helpolla katkea kun rungoton, onko se hyvä vai huono? Riippuu varmaan tapauksesta ::)
Ei mee lunastukseen jontikka niinku muut jos vaikka auran kans pukkaa tiellä vähän vauhdikkaammin läpäisemättömään esteeseen ::)
näin on ei tartte hidasteilla, tuo jontikan runko vastaa aivan täysin puol metrii vahvaa kuorma-auton c-runkoo :)
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: kyntaja - 24.12.13 - klo:11:20
niin... tuossahan käytännössä 4 traktoria veti täysillä yhtä poikki, joka oli kiinni helvetillisessä jarruvaunussa  ;D

Miten muuten tuo olisi voinut päättyä  ???
Runko on traktoris kiva.
Rungollisen traktorin kans tuo olis päättyny siihen että jarruvaunu olisi tullut perässä 8)

***tuo ei muuten pidä paikkaansa. se jontikan runko menee vinoksi aika helpolla. ei kestä yhtään sivuttaisvetoa. aika monessa koneessa on runko kierona vähän josta syystä koppiin kuuluu resonointia moottorista/voimansiirrosta.

mb-trac ja jcb varmaan kestäis tuon leikin. muut merkit varman yhtä paperia kun valtra.

No nyt ei enää voi käsitää.... Kuka ***** repii koneita kylestä.... Silläkö niistä koneista tulee raputtomiakin....
Tuo on jo niin paksua että ei uskois retkun kirjottamas... Se jd runko on senverta paksua ja komponenttia on perä jälkeen pultattu kiinni ettei siinä ole tilaa vääntyä jos vielä ek/en paikoillaan... Nimimerkillä palaneesta rungosta lietekärrin tehnyt.... suora oli sekin...

***oho, arkaan paikkaan osui fanattiseen jd mieheen.

en kai missää ole kirjottanut että kylestä vedetään aivan omaa mielikuvitusta käytit tähän ideaan.
 jd menee kieroon jos konetta vedetään keulapunttitelineestä sivulle päin. onko vaikea ymmrtää? vai piirränkö? 
ei sekään pienestä mene, mutta siinä vaiheessa kun valtra tai fendti katkeaa niin jd on kierossa  8)

Nii joo... Eli kun ydinpommi räjähtää niin kaikki häviää... Ok...
Ja se vaihelaatikon kaivaminen sieltä on helevetin paljo nopeampaa kuin muissa merkeissä... Esim uusissa versu yms.. kopit kentälle yms... pelkän nelivedon pakan vaihtoon.... Jd tuntuu olevan parin tunnin humppa(tippuu vaihtteiston alta kuin öljypohja pois).... koppi kääntyy pois edestä,,, ei tarte irrotella edes vaihteiston vaijereita yms,,, ne nimittäin on osatta laittaa sarana puolelle,,,, Valtran vanhat koneet on helvetin helppoja purettavia uusiin nähen... uusissa ei ole mietitty huoltoa saatikka remonttia.... koppi vissiin kiinni laatikossa...eikä moottorissa/tankissa kuten vanhat

Taka-akseli kiinnitetty Usealla pultilla...Ensinnäkin vaihteisto ja perä pultattu yhteen,takaakseli sitten vielä jämäkämmin rungossa ohjuri tapeilla ja pulteilla.... Eipä oo vielä runko itellä kierotunu vaikka quickan sovitteeet joutaa pajan lattialle ensi syksynä.... saumat auki... alusterä repii..... Ja onpahan tuossa ollu uuesta asti alusterä,, nostolaitteetkin ajettu kerran kieros ensimmäisen omistajan toimesta.... runko vaan vieläkin suora...
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Hervast - 24.12.13 - klo:11:31
Löytyyköhän sieltä saranapuolelta myös Autopower loota ?  ;D


Noissa törmäilyissä se koneen kohtalo on yks paskanväli. Vähän enempi pitäis ajatella sitä kuskia, jonka työt voipi olla sillä rysäyksellä tehty...
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: icefarmer - 24.12.13 - klo:11:49
Löytyyköhän sieltä saranapuolelta myös Autopower loota ?  ;D


Noissa törmäilyissä se koneen kohtalo on yks paskanväli. Vähän enempi pitäis ajatella sitä kuskia, jonka työt voipi olla sillä rysäyksellä tehty...
sehän nousee näkösälle tuon hytin mukana, semmonen kuva mulle on tullut autopowerin autuudesta ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: +250 - 24.12.13 - klo:12:00
niin... tuossahan käytännössä 4 traktoria veti täysillä yhtä poikki, joka oli kiinni helvetillisessä jarruvaunussa  ;D

Miten muuten tuo olisi voinut päättyä  ???
Runko on traktoris kiva.
Rungollisen traktorin kans tuo olis päättyny siihen että jarruvaunu olisi tullut perässä 8)

***tuo ei muuten pidä paikkaansa. se jontikan runko menee vinoksi aika helpolla. ei kestä yhtään sivuttaisvetoa. aika monessa koneessa on runko kierona vähän josta syystä koppiin kuuluu resonointia moottorista/voimansiirrosta.

mb-trac ja jcb varmaan kestäis tuon leikin. muut merkit varman yhtä paperia kun valtra.

No nyt ei enää voi käsitää.... Kuka ***** repii koneita kylestä.... Silläkö niistä koneista tulee raputtomiakin....
Tuo on jo niin paksua että ei uskois retkun kirjottamas... Se jd runko on senverta paksua ja komponenttia on perä jälkeen pultattu kiinni ettei siinä ole tilaa vääntyä jos vielä ek/en paikoillaan... Nimimerkillä palaneesta rungosta lietekärrin tehnyt.... suora oli sekin...

***oho, arkaan paikkaan osui fanattiseen jd mieheen.

en kai missää ole kirjottanut että kylestä vedetään aivan omaa mielikuvitusta käytit tähän ideaan.
 jd menee kieroon jos konetta vedetään keulapunttitelineestä sivulle päin. onko vaikea ymmrtää? vai piirränkö? 
ei sekään pienestä mene, mutta siinä vaiheessa kun valtra tai fendti katkeaa niin jd on kierossa  8)
Piirrä.Kun vedetään useammalla koneella kuormaautoa,niin miksi jotain hinaajista vedettäis sivullepäin nokkapunttitelineestä :-\ :-\

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=27682.msg448838#msg448838 meinasin linkittää vanhan kuvan omista koneista,mutta kuva oli hukkunu :( Kolmella Jonnikalla hinattiin täysinäistä hakerekkaa,joka oli runkoa myöden painunu.Ja kyllä rekka tuli peräs ja Jonnikat ei katkennu 8)
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: mike - 24.12.13 - klo:12:07
Runkoo myöden...älä ny viitti..
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Toivo Tonta - 24.12.13 - klo:12:08
niin... tuossahan käytännössä 4 traktoria veti täysillä yhtä poikki, joka oli kiinni helvetillisessä jarruvaunussa  ;D

Miten muuten tuo olisi voinut päättyä  ???
Runko on traktoris kiva.
Rungollisen traktorin kans tuo olis päättyny siihen että jarruvaunu olisi tullut perässä 8)

***tuo ei muuten pidä paikkaansa. se jontikan runko menee vinoksi aika helpolla. ei kestä yhtään sivuttaisvetoa. aika monessa koneessa on runko kierona vähän josta syystä koppiin kuuluu resonointia moottorista/voimansiirrosta.

mb-trac ja jcb varmaan kestäis tuon leikin. muut merkit varman yhtä paperia kun valtra.

No nyt ei enää voi käsitää.... Kuka ***** repii koneita kylestä.... Silläkö niistä koneista tulee raputtomiakin....
Tuo on jo niin paksua että ei uskois retkun kirjottamas... Se jd runko on senverta paksua ja komponenttia on perä jälkeen pultattu kiinni ettei siinä ole tilaa vääntyä jos vielä ek/en paikoillaan... Nimimerkillä palaneesta rungosta lietekärrin tehnyt.... suora oli sekin...

***oho, arkaan paikkaan osui fanattiseen jd mieheen.

en kai missää ole kirjottanut että kylestä vedetään aivan omaa mielikuvitusta käytit tähän ideaan.
 jd menee kieroon jos konetta vedetään keulapunttitelineestä sivulle päin. onko vaikea ymmrtää? vai piirränkö? 
ei sekään pienestä mene, mutta siinä vaiheessa kun valtra tai fendti katkeaa niin jd on kierossa  8)

Nii joo... Eli kun ydinpommi räjähtää niin kaikki häviää... Ok...
Ja se vaihelaatikon kaivaminen sieltä on helevetin paljo nopeampaa kuin muissa merkeissä... Esim uusissa versu yms.. kopit kentälle yms... pelkän nelivedon pakan vaihtoon.... Jd tuntuu olevan parin tunnin humppa(tippuu vaihtteiston alta kuin öljypohja pois).... koppi kääntyy pois edestä,,, ei tarte irrotella edes vaihteiston vaijereita yms,,, ne nimittäin on osatta laittaa sarana puolelle,,,, Valtran vanhat koneet on helvetin helppoja purettavia uusiin nähen... uusissa ei ole mietitty huoltoa saatikka remonttia.... koppi vissiin kiinni laatikossa...eikä moottorissa/tankissa kuten vanhat

Taka-akseli kiinnitetty Usealla pultilla...Ensinnäkin vaihteisto ja perä pultattu yhteen,takaakseli sitten vielä jämäkämmin rungossa ohjuri tapeilla ja pulteilla.... Eipä oo vielä runko itellä kierotunu vaikka quickan sovitteeet joutaa pajan lattialle ensi syksynä.... saumat auki... alusterä repii..... Ja onpahan tuossa ollu uuesta asti alusterä,, nostolaitteetkin ajettu kerran kieros ensimmäisen omistajan toimesta.... runko vaan vieläkin suora...
Ei ainakaan autopoweri mahdu suoraan ylös eikä alas, käännellä pitää.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: führer - 24.12.13 - klo:12:22
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: +250 - 24.12.13 - klo:12:27
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!
Multa tulee sellaista kiinteähköä,kiiltäväpintaista ja lievästi tuoksahtavaa. Uskomattoman hyvänlaatuista paskaa ;D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: nuffieldmaster - 24.12.13 - klo:12:30
Kaveri kertoi heillä olleesta nelivetobelaruksesta, että kun ojaa ylittäessä etuakselin keinuntavarat loppui, alkoi konepelti (ja kaikki siellä alla) taipua lisänä, joku runkorakenteessa antoi periksi joustaen :-)
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Toivo Tonta - 24.12.13 - klo:12:33
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!
On ne saranat ainakin ovissa ihan mukavat! Fendt nyt vielä suomessa lasketaan marginaali merkkeihin :P
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: kyntaja - 24.12.13 - klo:13:22
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: malanko - 24.12.13 - klo:13:23
Kaveri kertoi heillä olleesta nelivetobelaruksesta, että kun ojaa ylittäessä etuakselin keinuntavarat loppui, alkoi konepelti (ja kaikki siellä alla) taipua lisänä, joku runkorakenteessa antoi periksi joustaen :-)

Se etukehto on aivan letku, ja surkea liitos.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: BACKSPACE - 24.12.13 - klo:13:23
Tämä keskustelu huvittaa minua ihan suunnattomasti  :D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Toivo Tonta - 24.12.13 - klo:13:31
Kaveri kertoi heillä olleesta nelivetobelaruksesta, että kun ojaa ylittäessä etuakselin keinuntavarat loppui, alkoi konepelti (ja kaikki siellä alla) taipua lisänä, joku runkorakenteessa antoi periksi joustaen :-)

Se etukehto on aivan letku, ja surkea liitos.
Joustaako kuten A45 runko? Vaan 1m yhden pyörän alla tavaraa ja ZF askista tarjonta supistuu huomattavasti ;D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: kyntaja - 24.12.13 - klo:14:24
Nii ja jooo.... Joulu Rauhaa :)
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: BACKSPACE - 24.12.13 - klo:14:34
Pitäisi kytkeä kaikki maailman traktorimerkit ketjuilla yhteen suureen ympyrään vetämään toisiaan  ??? Sitten lisättäisiin vauhtia, vääjäämättä se heikoin traktori varmaan joskus sitten katkeaisi.. tätä jatkettaisiin kunnes lenkissä olisi vain yksi kone jäljellä. Saataisiin tähän selvyys  ???

Siis siihen, että miten tyhmästi koneita voikaan särkeä  ;D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: massikka_mies - 24.12.13 - klo:14:38
Jaa yleisemmin se räminä kuuluu pakokaasujen poisto järjestelmistä....  Tai lähinnä suoja pelleistä/putki ottaa runkoon kiinni...On nimittäin vähä paperisesti tehty vanhemmissa.... vissiin uudemmissa 30 sarjalaisissakin jo parempi,,, Pitää nimittain vedättäessä melko kovaa jyrinää/resonointia... varsinkin alakierroksilla...
Näin on. Saisi valmistajat kiinnittää enenmpi huomiota pakoputkistoon/lämpöpelteihin oli vanteen väri sitten keltainen tai punainen.
Tai harmaa.. Kyllä osas vituttaa kun repes pilariputki juuresta asti irtipoikki  kesken kylvöjen >:(
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: kyntaja - 24.12.13 - klo:16:58
Jaa yleisemmin se räminä kuuluu pakokaasujen poisto järjestelmistä....  Tai lähinnä suoja pelleistä/putki ottaa runkoon kiinni...On nimittäin vähä paperisesti tehty vanhemmissa.... vissiin uudemmissa 30 sarjalaisissakin jo parempi,,, Pitää nimittain vedättäessä melko kovaa jyrinää/resonointia... varsinkin alakierroksilla...
Näin on. Saisi valmistajat kiinnittää enenmpi huomiota pakoputkistoon/lämpöpelteihin oli vanteen väri sitten keltainen tai punainen.
Tai harmaa.. Kyllä osas vituttaa kun repes pilariputki juuresta asti irtipoikki  kesken kylvöjen >:(

Puma cvx:llä kylvit...kö  ;D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Cornfarmer - 24.12.13 - klo:17:16

mb-trac ja jcb varmaan kestäis tuon leikin. muut merkit varman yhtä paperia kun valtra.
Täälläpäin joskus 80-luvun lopulla autoilija osti uuden MB-tracin aurauksiin. Ensimmäisellä aurauslenkillä se ajettiin sillankaiteeseen ja runko kieroksi. Koneesta tuli korjauskelvoton ja valitettavasti kasko oli jäänyt ottamatta.  ::)

Oliko minkä kokoinen trac? Aika lujaa on ajettu kaiteeseen, jos kone meni ihan romuksi...
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Cornfarmer - 24.12.13 - klo:17:17
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: massikka_mies - 24.12.13 - klo:19:17
Jaa yleisemmin se räminä kuuluu pakokaasujen poisto järjestelmistä....  Tai lähinnä suoja pelleistä/putki ottaa runkoon kiinni...On nimittäin vähä paperisesti tehty vanhemmissa.... vissiin uudemmissa 30 sarjalaisissakin jo parempi,,, Pitää nimittain vedättäessä melko kovaa jyrinää/resonointia... varsinkin alakierroksilla...
Näin on. Saisi valmistajat kiinnittää enenmpi huomiota pakoputkistoon/lämpöpelteihin oli vanteen väri sitten keltainen tai punainen.
Tai harmaa.. Kyllä osas vituttaa kun repes pilariputki juuresta asti irtipoikki  kesken kylvöjen >:(
Puma cvx:llä kylvit...kö  ;D
No ei nyt ihan  ;D 5455 Fergu.. Ja kun repes vielä useammankin kerran vaikka miten vahvisteli.. :(
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: kyntaja - 24.12.13 - klo:19:46
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: massikka_mies - 24.12.13 - klo:20:12
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..
Oliskohan noin rankassa tilanteessa syytä vaihtaa aluetta pienemmälle..?  ::) Eikait sit enään lyö tyhjää
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: führer - 24.12.13 - klo:20:42
Löytyyköhän sieltä saranapuolelta myös Autopower loota ?  ;D


Noissa törmäilyissä se koneen kohtalo on yks paskanväli. Vähän enempi pitäis ajatella sitä kuskia, jonka työt voipi olla sillä rysäyksellä tehty...

Nykyään olen onnellinen kahden Fendtin omistaja, mutta ennen oli Deeretä mallit 6310aq ja 6820ap. Murheet olivat ylitsepääsemättömiä, voin vain kauhulla muistella niitä aikoja. Rahoitus koneita ovat nykyisetkin, mutta remonttikulut olemattomat.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: SKN - 24.12.13 - klo:20:44
Fyrkka on siis kahden varion loukussa.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: führer - 24.12.13 - klo:20:49
Fyrkka on siis kahden varion loukussa.

Sanotaan, että olen onnellinen haltija. Oletko sinä onnellinen?
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Toivo Tonta - 24.12.13 - klo:20:50
Löytyyköhän sieltä saranapuolelta myös Autopower loota ?  ;D


Noissa törmäilyissä se koneen kohtalo on yks paskanväli. Vähän enempi pitäis ajatella sitä kuskia, jonka työt voipi olla sillä rysäyksellä tehty...

Nykyään olen onnellinen kahden Fendtin omistaja, mutta ennen oli Deeretä mallit 6310aq ja 6820ap. Murheet olivat ylitsepääsemättömiä, voin vain kauhulla muistella niitä aikoja. Rahoitus koneita ovat nykyisetkin, mutta remonttikulut olemattomat.

Niistä voisit kirjoittaa kirjan, mulla olis sille nimi ehdotuskin, halvalla.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: SKN - 24.12.13 - klo:21:01
Fyrkka on siis kahden varion loukussa.

Sanotaan, että olen onnellinen haltija. Oletko sinä onnellinen?

Kyyl mitäs juu.  ;D

Ja kun sun kirjoituksia LUKOO niinko Näköö ni ei voi kun nauraa.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Cornfarmer - 24.12.13 - klo:23:08
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..

No ei 1-puolta olisi kannattanu napata päälle noin pienessä vauhdissa? Kova ylämäki ku noin hyytyy vai onko sun kone joku pienempi ku 936?
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: +250 - 24.12.13 - klo:23:13
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..

No ei 1-puolta olisi kannattanu napata päälle noin pienessä vauhdissa? Kova ylämäki ku noin hyytyy vai onko sun kone joku pienempi ku 936?
Timppa varmaan tietäis kuinka noita 2-vaihteisia kepitetään ;D
Autopoweris ei vielä ole tarvinnu alkaa aluetta vaihtaan 8)
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: icefarmer - 24.12.13 - klo:23:47
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..

No ei 1-puolta olisi kannattanu napata päälle noin pienessä vauhdissa? Kova ylämäki ku noin hyytyy vai onko sun kone joku pienempi ku 936?
Timppa varmaan tietäis kuinka noita 2-vaihteisia kepitetään ;D
Autopoweris ei vielä ole tarvinnu alkaa aluetta vaihtaan 8)
siinä vaihetaanki koko laatikko kerralla :D :D :D :D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: zetor8045 - 25.12.13 - klo:12:32
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..

No ei 1-puolta olisi kannattanu napata päälle noin pienessä vauhdissa? Kova ylämäki ku noin hyytyy vai onko sun kone joku pienempi ku 936?
No juu tuo alueen erillinen vaihto on kyllä yks huono juttu variossa mutta en mä sen takia oo jäänyt kuin yhteen mäkeen... Seuraavilla kerroilla osas laittaa 1-alueen valmiiksi mutta jotenkin vaan hassua lähestyä mäkeä alle puolella siitä vauhdista mitä traktori kulkisi  ::)   
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: mää vai - 25.12.13 - klo:12:34
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..

No ei 1-puolta olisi kannattanu napata päälle noin pienessä vauhdissa? Kova ylämäki ku noin hyytyy vai onko sun kone joku pienempi ku 936?
No juu tuo alueen erillinen vaihto on kyllä yks huono juttu variossa mutta en mä sen takia oo jäänyt kuin yhteen mäkeen... Seuraavilla kerroilla osas laittaa 1-alueen valmiiksi mutta jotenkin vaan hassua lähestyä mäkeä alle puolella siitä vauhdista mitä traktori kulkisi  ::)

Reutsin ttv:ssä ei oo tota alueenvaihtoa, eihän?
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: zetor8045 - 25.12.13 - klo:13:00
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..

No ei 1-puolta olisi kannattanu napata päälle noin pienessä vauhdissa? Kova ylämäki ku noin hyytyy vai onko sun kone joku pienempi ku 936?
No juu tuo alueen erillinen vaihto on kyllä yks huono juttu variossa mutta en mä sen takia oo jäänyt kuin yhteen mäkeen... Seuraavilla kerroilla osas laittaa 1-alueen valmiiksi mutta jotenkin vaan hassua lähestyä mäkeä alle puolella siitä vauhdista mitä traktori kulkisi  ::)

Reutsin ttv:ssä ei oo tota alueenvaihtoa, eihän?
Ei oo... Mutta en ole kyllä moisilla päässyt ajamaankaan kun pikkusen koeajoa.. Mutta esimerkiksi CNH:n portaattomassakaan ei ole alueen erillistä vaihtoa...
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Timppa - 25.12.13 - klo:13:05
Tommonen kun tapahtuis suomes niin kaikkien lehtien etusivuilla olis pääuutisena että 20 litraa öljyä valui tielle.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: zetor8045 - 25.12.13 - klo:13:27
Tommonen kun tapahtuis suomes niin kaikkien lehtien etusivuilla olis pääuutisena että 20 litraa öljyä valui tielle.
Eikös se oo yleensä rypsiöljyä jos sitä maahan lirahtaa  :D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Oksa - 26.12.13 - klo:08:53
mutta on se kiva kattoa kun isookin kone hyytyy mäessä vetäessään jotain painavaa!    kun pyörän pito loppuu niin se loppuu!        aikoinaan pitumirekka kuksin niska punotti kun ei ottanu vauhtia ja meinas voimalla tulla ylös mäen,    etupyörät oli jo melkein kantavalla tasalla kun veto vaan loppui!      peruutteli muutaman sata metriä takasin ja sitten vekslas pikitielle ja etti tasasemman reitin asvalttitehtaalleen.                            kaiketi se on edellenkii että jos pyörä ei vedä, se jarruttaa!
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: malanko - 26.12.13 - klo:09:42
Löytyyköhän sieltä saranapuolelta myös Autopower loota ?  ;D


Noissa törmäilyissä se koneen kohtalo on yks paskanväli. Vähän enempi pitäis ajatella sitä kuskia, jonka työt voipi olla sillä rysäyksellä tehty...

Nykyään olen onnellinen kahden Fendtin omistaja, mutta ennen oli Deeretä mallit 6310aq ja 6820ap. Murheet olivat ylitsepääsemättömiä, voin vain kauhulla muistella niitä aikoja. Rahoitus koneita ovat nykyisetkin, mutta remonttikulut olemattomat.
Kerro noista murheista.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 26.12.13 - klo:12:26
Fyrkka on siis kahden varion loukussa.

Sanotaan, että olen onnellinen haltija. Oletko sinä onnellinen?
Valtraan pääsee omistajaksi samaan rahaan kuin sää oot päässy punavanteisen haltijax  ;)
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Adam Smith - 26.12.13 - klo:12:48

Sanotaan, että olen onnellinen haltia.

Vihreä menopeli, nuoliviini täynnä ja repussa lembasia. Mitäpä suippokorva muuta....?
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: kyntaja - 26.12.13 - klo:14:22
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..

No ei 1-puolta olisi kannattanu napata päälle noin pienessä vauhdissa? Kova ylämäki ku noin hyytyy vai onko sun kone joku pienempi ku 936?

930. 287 on tapista mitattu,et kaikki on reilusti tallella.No ei tule mieleen "normi" kolmos luokan tiellä laittaa ykkös aluetta päälle... Minusta se on tarkotettu mutajuhliin se vaihe....
Sulatukseen joutaa/ Eriväriseen vihreeseen vaihossa jos ei traktorin kokoon nähen normi kuormaa vejä tota rinnettä.... Ei mun muilla koneilla ole siinä ongelmaa ollu... Tosin ne onkin maailman parhaita/isoimman traktori tehtaan tuotoksia..

Ja seuraavaks varmaan kysytytään miks ostit fentin-> Rahat ei riittäny mieleiseen Jd ja halusin kokeilla tämän "maailman parhaan traktorin" .
Mukava hakea perspektiiviä.... Nyt kun rupee Claassia ja jcb vaille laatu traktori olemaan kokeiltu.....

yv voin laittaa tilinumeron... 100k€ kun laittaa niin löytyy Toi hyvä fentti netttikoneesta tai agrin vaihtokone rivistä ;) 8)
Hyvä kone mutta tiedän paremmankin...
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: mää vai - 26.12.13 - klo:15:00
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..

No ei 1-puolta olisi kannattanu napata päälle noin pienessä vauhdissa? Kova ylämäki ku noin hyytyy vai onko sun kone joku pienempi ku 936?

930. 287 on tapista mitattu,et kaikki on reilusti tallella.No ei tule mieleen "normi" kolmos luokan tiellä laittaa ykkös aluetta päälle... Minusta se on tarkotettu mutajuhliin se vaihe....
Sulatukseen joutaa/ Eriväriseen vihreeseen vaihossa jos ei traktorin kokoon nähen normi kuormaa vejä tota rinnettä.... Ei mun muilla koneilla ole siinä ongelmaa ollu... Tosin ne onkin maailman parhaita/isoimman traktori tehtaan tuotoksia..

Ja seuraavaks varmaan kysytytään miks ostit fentin-> Rahat ei riittäny mieleiseen Jd ja halusin kokeilla tämän "maailman parhaan traktorin" .
Mukava hakea perspektiiviä.... Nyt kun rupee Claassia ja jcb vaille laatu traktori olemaan kokeiltu.....

yv voin laittaa tilinumeron... 100k€ kun laittaa niin löytyy Toi hyvä fentti netttikoneesta tai agrin vaihtokone rivistä ;) 8)
Hyvä kone mutta tiedän paremmankin...

Aina niin vaatimaton pohojalaanen! Ristus notta. ;D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: +250 - 26.12.13 - klo:15:31
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..

No ei 1-puolta olisi kannattanu napata päälle noin pienessä vauhdissa? Kova ylämäki ku noin hyytyy vai onko sun kone joku pienempi ku 936?

930. 287 on tapista mitattu,et kaikki on reilusti tallella.No ei tule mieleen "normi" kolmos luokan tiellä laittaa ykkös aluetta päälle... Minusta se on tarkotettu mutajuhliin se vaihe....
Sulatukseen joutaa/ Eriväriseen vihreeseen vaihossa jos ei traktorin kokoon nähen normi kuormaa vejä tota rinnettä.... Ei mun muilla koneilla ole siinä ongelmaa ollu... Tosin ne onkin maailman parhaita/isoimman traktori tehtaan tuotoksia..

Ja seuraavaks varmaan kysytytään miks ostit fentin-> Rahat ei riittäny mieleiseen Jd ja halusin kokeilla tämän "maailman parhaan traktorin" .
Mukava hakea perspektiiviä.... Nyt kun rupee Claassia ja jcb vaille laatu traktori olemaan kokeiltu.....

yv voin laittaa tilinumeron... 100k€ kun laittaa niin löytyy Toi hyvä fentti netttikoneesta tai agrin vaihtokone rivistä ;) 8)
Hyvä kone mutta tiedän paremmankin...
Ja mä muistan aijan kun newerhollandia parempaa ei ollukkaa ;D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: kyntaja - 26.12.13 - klo:16:34
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..

No ei 1-puolta olisi kannattanu napata päälle noin pienessä vauhdissa? Kova ylämäki ku noin hyytyy vai onko sun kone joku pienempi ku 936?

930. 287 on tapista mitattu,et kaikki on reilusti tallella.No ei tule mieleen "normi" kolmos luokan tiellä laittaa ykkös aluetta päälle... Minusta se on tarkotettu mutajuhliin se vaihe....
Sulatukseen joutaa/ Eriväriseen vihreeseen vaihossa jos ei traktorin kokoon nähen normi kuormaa vejä tota rinnettä.... Ei mun muilla koneilla ole siinä ongelmaa ollu... Tosin ne onkin maailman parhaita/isoimman traktori tehtaan tuotoksia..

Ja seuraavaks varmaan kysytytään miks ostit fentin-> Rahat ei riittäny mieleiseen Jd ja halusin kokeilla tämän "maailman parhaan traktorin" .
Mukava hakea perspektiiviä.... Nyt kun rupee Claassia ja jcb vaille laatu traktori olemaan kokeiltu.....

yv voin laittaa tilinumeron... 100k€ kun laittaa niin löytyy Toi hyvä fentti netttikoneesta tai agrin vaihtokone rivistä ;) 8)
Hyvä kone mutta tiedän paremmankin...

Aina niin vaatimaton pohojalaanen! Ristus notta. ;D

Paitsi kun en läheltäkään ole....
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: mää vai - 26.12.13 - klo:16:46
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..

No ei 1-puolta olisi kannattanu napata päälle noin pienessä vauhdissa? Kova ylämäki ku noin hyytyy vai onko sun kone joku pienempi ku 936?

930. 287 on tapista mitattu,et kaikki on reilusti tallella.No ei tule mieleen "normi" kolmos luokan tiellä laittaa ykkös aluetta päälle... Minusta se on tarkotettu mutajuhliin se vaihe....
Sulatukseen joutaa/ Eriväriseen vihreeseen vaihossa jos ei traktorin kokoon nähen normi kuormaa vejä tota rinnettä.... Ei mun muilla koneilla ole siinä ongelmaa ollu... Tosin ne onkin maailman parhaita/isoimman traktori tehtaan tuotoksia..

Ja seuraavaks varmaan kysytytään miks ostit fentin-> Rahat ei riittäny mieleiseen Jd ja halusin kokeilla tämän "maailman parhaan traktorin" .
Mukava hakea perspektiiviä.... Nyt kun rupee Claassia ja jcb vaille laatu traktori olemaan kokeiltu.....

yv voin laittaa tilinumeron... 100k€ kun laittaa niin löytyy Toi hyvä fentti netttikoneesta tai agrin vaihtokone rivistä ;) 8)
Hyvä kone mutta tiedän paremmankin...

Aina niin vaatimaton pohojalaanen! Ristus notta. ;D

Paitsi kun en läheltäkään ole....

Sanoppa cee, ei ne savolaaset oo näköjään sen vaatimattomampia ;D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Cornfarmer - 26.12.13 - klo:17:03
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..

No ei 1-puolta olisi kannattanu napata päälle noin pienessä vauhdissa? Kova ylämäki ku noin hyytyy vai onko sun kone joku pienempi ku 936?

930. 287 on tapista mitattu,et kaikki on reilusti tallella.No ei tule mieleen "normi" kolmos luokan tiellä laittaa ykkös aluetta päälle... Minusta se on tarkotettu mutajuhliin se vaihe....
Sulatukseen joutaa/ Eriväriseen vihreeseen vaihossa jos ei traktorin kokoon nähen normi kuormaa vejä tota rinnettä.... Ei mun muilla koneilla ole siinä ongelmaa ollu... Tosin ne onkin maailman parhaita/isoimman traktori tehtaan tuotoksia..

Ja seuraavaks varmaan kysytytään miks ostit fentin-> Rahat ei riittäny mieleiseen Jd ja halusin kokeilla tämän "maailman parhaan traktorin" .
Mukava hakea perspektiiviä.... Nyt kun rupee Claassia ja jcb vaille laatu traktori olemaan kokeiltu.....

yv voin laittaa tilinumeron... 100k€ kun laittaa niin löytyy Toi hyvä fentti netttikoneesta tai agrin vaihtokone rivistä ;) 8)
Hyvä kone mutta tiedän paremmankin...

Ookko varma ettei vain mikään laatikon automatiikka vähän aikaa ollu juntturassa, mikä voi olla hyvinkin normaalia hetkellisesti ku kaikki on niin hienoa tekniikkaa... Jos se kerran vain hetkellisesti luisti. Eikös noi jontikat oo aika hitaita tiellä, ku vertaa venttiin? Tuon sun ventin saa kulkemaan 75km/h jos vain moottorin kierrosrajoitin otetaan pois  :)
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: kyntaja - 27.12.13 - klo:07:21
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..

No ei 1-puolta olisi kannattanu napata päälle noin pienessä vauhdissa? Kova ylämäki ku noin hyytyy vai onko sun kone joku pienempi ku 936?

930. 287 on tapista mitattu,et kaikki on reilusti tallella.No ei tule mieleen "normi" kolmos luokan tiellä laittaa ykkös aluetta päälle... Minusta se on tarkotettu mutajuhliin se vaihe....
Sulatukseen joutaa/ Eriväriseen vihreeseen vaihossa jos ei traktorin kokoon nähen normi kuormaa vejä tota rinnettä.... Ei mun muilla koneilla ole siinä ongelmaa ollu... Tosin ne onkin maailman parhaita/isoimman traktori tehtaan tuotoksia..

Ja seuraavaks varmaan kysytytään miks ostit fentin-> Rahat ei riittäny mieleiseen Jd ja halusin kokeilla tämän "maailman parhaan traktorin" .
Mukava hakea perspektiiviä.... Nyt kun rupee Claassia ja jcb vaille laatu traktori olemaan kokeiltu.....

yv voin laittaa tilinumeron... 100k€ kun laittaa niin löytyy Toi hyvä fentti netttikoneesta tai agrin vaihtokone rivistä ;) 8)
Hyvä kone mutta tiedän paremmankin...

Ookko varma ettei vain mikään laatikon automatiikka vähän aikaa ollu juntturassa, mikä voi olla hyvinkin normaalia hetkellisesti ku kaikki on niin hienoa tekniikkaa... Jos se kerran vain hetkellisesti luisti. Eikös noi jontikat oo aika hitaita tiellä, ku vertaa venttiin? Tuon sun ventin saa kulkemaan 75km/h jos vain moottorin kierrosrajoitin otetaan pois  :)

Onhan ne jos tuolleen aattelee.. Vakiona on vaan hitaampi... Mut joo on tarkotus laittaa 65 kulkemaan... Ei toi 54 paljo hetkauta kopissa...Ja jospa se maltilliset 936+ tehot kestäs ja optimoinnin/hienosäädön..

Onkos noi ohjelman kaatumiset jotain vaijettuja salaisuuksia...??? Ettei Ap miehet pääse kuittailemaan... Ja saa kai sen AP kulkemaan kovasti... alkupään 20 sarjalaisissa tais onnistua vielä katkaisimella... Ja kulkee toi keppi deerekin 60km/h säästö rajottimen ohittaimsen jälkeen...
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: SKN - 27.12.13 - klo:08:12
WebWänkit tarkkailee agronettia.......... ;D



(http://miamedia.fi/files/2009/06/hiekkalaatikolla_rl-300x213.jpg)


"ventin saa kulkemaan 75km/h jos vain moottorin kierrosrajoitin otetaan pois"

"Mut joo on tarkotus laittaa 65 kulkemaan... Ei toi 54 paljo hetkauta kopissa"

"930. 287 on tapista mitattu,et kaikki on reilusti tallella"

"yv voin laittaa tilinumeron... 100k€ kun laittaa niin löytyy Toi hyvä fentti"

(http://img.yle.fi/uutiset/oulu/article6808155.ece/ALTERNATES/w960/polkutraktori)
 


;D ;D ;D ;D


Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: nissan - 27.12.13 - klo:10:52
Se tuo toisten vetäminen on taito laji ???
http://www.youtube.com/watch?v=ebS6cYNxals
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Red Bull - 27.12.13 - klo:11:42
Se tuo toisten vetäminen on taito laji ???
http://www.youtube.com/watch?v=ebS6cYNxals

Aivan käsittämätöntä typeryyttä.  :o Eikö tommonen paatti paina jo vaikka mitä ja nuo yrittää tietä pitkin kuskuuta..  ::)
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: zetor8045 - 27.12.13 - klo:17:46
Se tuo toisten vetäminen on taito laji ???
http://www.youtube.com/watch?v=ebS6cYNxals

Aivan käsittämätöntä typeryyttä.  :o Eikö tommonen paatti paina jo vaikka mitä ja nuo yrittää tietä pitkin kuskuuta..  ::)
Ei noi kevyempien maantieveturien vetolenkit oo oikeen tuota varten  ::)  Muutenkin normaalia ryssätouhuu  8)
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Toivo Tonta - 27.12.13 - klo:18:11
Se tuo toisten vetäminen on taito laji ???
http://www.youtube.com/watch?v=ebS6cYNxals

Aivan käsittämätöntä typeryyttä.  :o Eikö tommonen paatti paina jo vaikka mitä ja nuo yrittää tietä pitkin kuskuuta..  ::)
Ei noi kevyempien maantieveturien vetolenkit oo oikeen tuota varten  ::)  Muutenkin normaalia ryssätouhuu  8)
Kaks pajotettavaa kerralla  ;D
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: Mopomies - 27.12.13 - klo:19:28
Kahen litran OHC turbo 3/4 puhaltimella Sierra jättää sen.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: koivumaki - 28.12.13 - klo:12:34
Se tuo toisten vetäminen on taito laji ???
http://www.youtube.com/watch?v=ebS6cYNxals

Aivan käsittämätöntä typeryyttä.  :o Eikö tommonen paatti paina jo vaikka mitä ja nuo yrittää tietä pitkin kuskuuta..  ::)
Ei noi kevyempien maantieveturien vetolenkit oo oikeen tuota varten  ::)  Muutenkin normaalia ryssätouhuu  8)
Kaks pajotettavaa kerralla  ;D

Miksei voisi kiinnittää vaijeria suoraan lavettiin ohi nupin?Tai ali.
Muutaman kerran kun on jouduttu kaivinkoneella vetämään esim.kärrytraktoria niin traktorilla kärrynveturia vedetään nokasta ja kaivikoneella suoraan kärrystä veto jos ei pääse esim.verälaudasta työntämään.
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: icefarmer - 28.12.13 - klo:12:40
Se tuo toisten vetäminen on taito laji ???
http://www.youtube.com/watch?v=ebS6cYNxals

Aivan käsittämätöntä typeryyttä.  :o Eikö tommonen paatti paina jo vaikka mitä ja nuo yrittää tietä pitkin kuskuuta..  ::)
Ei noi kevyempien maantieveturien vetolenkit oo oikeen tuota varten  ::)  Muutenkin normaalia ryssätouhuu  8)
Kaks pajotettavaa kerralla  ;D

Miksei voisi kiinnittää vaijeria suoraan lavettiin ohi nupin?Tai ali.
Muutaman kerran kun on jouduttu kaivinkoneella vetämään esim.kärrytraktoria niin traktorilla kärrynveturia vedetään nokasta ja kaivikoneella suoraan kärrystä veto jos ei pääse esim.verälaudasta työntämään.
miten toimia tilanteesssa jossa traktori on menossa kylkyselleen, vanhemmissahan pääsi ketjun laittamaan johonkin kiinni, hätätilanteessa liina kopin ympäri jotta sai pystyssä pysymään, aika hankala on nykypävänä jos ei edes etukuormaajaa ole... kaivettava vaan maa alla vaateriin :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Valtran katkaisu
Kirjoitti: mää vai - 28.12.13 - klo:14:55
Kahen litran OHC turbo 3/4 puhaltimella Sierra jättää sen.

Ai tätäkö tarkootit? Sopii nämä tyypit samaan kastiin sierra miesten kans. ;D ;D

http://www.youtube.com/watch?v=AXY2fRSYph8