Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Zetor - 17.12.13 - klo:07:58
-
Loihe lausumahan, notta lait ja asetukset voidaan tehdä niin, notta verottaja ei ajovalvonnasta saa kuin so***** tiedon.
Aikooko Jorma kiertää veroja, vai oliko tämä Jorman alibi, kun aletaan kyttäämään kansalaisia muiden viranomaisten ja poliizien toimesta, ajovalvonnan avulla ? Siis muiden kyttäilymekanismien lisäksi.
En voi kertoa mielipidettäni Jormasta, kun vihapuhe on kiellettyä.
-
mutta eikös nää kätyrit voikin hoitaa hyväveli-verkoston kautta poistot?
-
Loihe lausumahan, notta lait ja asetukset voidaan tehdä niin, notta verottaja ei ajovalvonnasta saa kuin so***** tiedon.
Aikooko Jorma kiertää veroja, vai oliko tämä Jorman alibi, kun aletaan kyttäämään kansalaisia muiden viranomaisten ja poliizien toimesta, ajovalvonnan avulla ? Siis muiden kyttäilymekanismien lisäksi.
En voi kertoa mielipidettäni Jormasta, kun vihapuhe on kiellettyä.
Valvonnan hyvä puoli on kun poliisi saa supolta uusnatsi listan ip perusteella vaikka a-netistä , niin sitten on helppoa saada henkilöiden nimet ja salakuunnella natsien kokouksia
– aina löytyy joka asiasta jotain hyvääkin :)
-
Loihe lausumahan, notta lait ja asetukset voidaan tehdä niin, notta verottaja ei ajovalvonnasta saa kuin so***** tiedon.
Aikooko Jorma kiertää veroja, vai oliko tämä Jorman alibi, kun aletaan kyttäämään kansalaisia muiden viranomaisten ja poliizien toimesta, ajovalvonnan avulla ? Siis muiden kyttäilymekanismien lisäksi.
En voi kertoa mielipidettäni Jormasta, kun vihapuhe on kiellettyä.
Valvonnan hyvä puoli on kun poliisi saa supolta uusnatsi listan ip perusteella vaikka a-netistä , niin sitten on helppoa saada henkilöiden nimet ja salakuunnella natsien kokouksia
– aina löytyy joka asiasta jotain hyvääkin :)
Ovatko unelmasi toteutumassa?
-
Loihe lausumahan, notta lait ja asetukset voidaan tehdä niin, notta verottaja ei ajovalvonnasta saa kuin so***** tiedon.
Aikooko Jorma kiertää veroja, vai oliko tämä Jorman alibi, kun aletaan kyttäämään kansalaisia muiden viranomaisten ja poliizien toimesta, ajovalvonnan avulla ? Siis muiden kyttäilymekanismien lisäksi.
En voi kertoa mielipidettäni Jormasta, kun vihapuhe on kiellettyä.
Valvonnan hyvä puoli on kun poliisi saa supolta uusnatsi listan ip perusteella vaikka a-netistä , niin sitten on helppoa saada henkilöiden nimet ja salakuunnella natsien kokouksia
– aina löytyy joka asiasta jotain hyvääkin :)
Ovatko unelmasi toteutumassa?
En tiedä, kun en asiaa päätä – Asian ydin on jotta pitää nähdä asiat positiivisessa sävyssä.
Eikös sinunkin mielestä nuo natsit olleet kauheita rikollisia ?
----------------------------------------------------------------
Jaaha setori läks ennen kuin ehti vastata tuohon natsi kysymykseen :(
-
joka asiasta on löydettävisä posetiivinen puoli, - jopa kuppatestistä!
-
42:n mielestä toisen rikollisuus on positiivinen asia.
-
Käytännössähän tämä ollilan systeemi on jo nyt mahdolista. Navigaatoreita voidaan nykyään seurata ja puhelimien paikantaminen onnistuu myös.
Tuolla systeemillä hennoo vain olla melko paljon kevyviä kuorma-autoja rekisterissä kun ne on vapautettu kilometriverosta. Alkaa Suburbani kauppa käymään. ;D
-
Käytännössähän tämä ollilan systeemi on jo nyt mahdolista. Navigaatoreita voidaan nykyään seurata ja puhelimien paikantaminen onnistuu myös.
Tuolla systeemillä hennoo vain olla melko paljon kevyviä kuorma-autoja rekisterissä kun ne on vapautettu kilometriverosta. Alkaa Suburbani kauppa käymään. ;D
niijja suulin takaa haetaan kilvettömät tojotat käyttöön ;D
-
Entäs virkavalta?
Nytkin poliisi autoista maksetaan ostettaessa autovero ja sitten vuosittain nämä käyttömaksut. Niillä ajetaan joku 300000km parissa vuodessa. Hennoo sisäministeriöltä loppua määrärahat jos niitä ei nosteta tai virkavaltaa sirettä samaan käytäntöön kuin ambulansit ja paloautot.
-
Loihe lausumahan, notta lait ja asetukset voidaan tehdä niin, notta verottaja ei ajovalvonnasta saa kuin so***** tiedon.
Aikooko Jorma kiertää veroja, vai oliko tämä Jorman alibi, kun aletaan kyttäämään kansalaisia muiden viranomaisten ja poliizien toimesta, ajovalvonnan avulla ? Siis muiden kyttäilymekanismien lisäksi.
En voi kertoa mielipidettäni Jormasta, kun vihapuhe on kiellettyä.
Ajoneuvojen paikkatiedon kerääminen sotii kyllä yskityisyyden suojaa vastaan. Onhan se jo osoittautunut todeksi, että parhaiten tiedotetaan poliisin "salaisissa" rekistereissä olevaa tietoa. Ei aikaakaan, niin Il ja IS kilvan julkaisevat juttuja: "Matilla ( ihan sama kuka matti) uusi rakas. Katso matkareitti. Olitko tapahtumapaikalla. Lähetä kuva."
Niin ja tuo ollila....hymyilee salaperäisesti...taitaa olla näitä pierujaan pidätteleviä.....
-
Ite meinaan ainakin tehä palikan väliin, joka suoltaa samaa koordinaattia isoveljelle. Sitäpaitsi se tallennettavan datan määrä on aika iso.
Kuka tekee laitteet autoihin? Ja kuka maksaa? Halvin tarjous tietenkin. Menee vuosia ennen kuin lapsen viat on korjailtu pömpeleistä. On vähän kuin ekat digipiirturit.
Entä ns. seisonnassa olevat harrasteajoneuvot? Entä ns. varaosa-autot, jotka pihan perällä kerää korroosioo? Ei poijaat. Tuhoon tuomittu ajatus.
Satelliittien katveet. Niitäkin tulee kokoajan satunnaisesti. Kuinkas ne paikataan? Niin gsm-verkolla, lisää rahan menoo ja pyrokratiaa.
Minkä takia koko homma pitää tehdä näin vaikeaksi? Lopetetaan vihdoin koko väliaikainen autovero ja säästetään sekin raha hyödyttömästä kehitysavusta. Painotan sanaa hyödyttömästä. Ja reikkaan ei enää senttiäkään.
-
Loihe lausumahan, notta lait ja asetukset voidaan tehdä niin, notta verottaja ei ajovalvonnasta saa kuin so***** tiedon.
Aikooko Jorma kiertää veroja, vai oliko tämä Jorman alibi, kun aletaan kyttäämään kansalaisia muiden viranomaisten ja poliizien toimesta, ajovalvonnan avulla ? Siis muiden kyttäilymekanismien lisäksi.
En voi kertoa mielipidettäni Jormasta, kun vihapuhe on kiellettyä.
Ajoneuvojen paikkatiedon kerääminen sotii kyllä yskityisyyden suojaa vastaan. Onhan se jo osoittautunut todeksi, että parhaiten tiedotetaan poliisin "salaisissa" rekistereissä olevaa tietoa. Ei aikaakaan, niin Il ja IS kilvan julkaisevat juttuja: "Matilla ( ihan sama kuka matti) uusi rakas. Katso matkareitti. Olitko tapahtumapaikalla. Lähetä kuva."
Niin ja tuo ollila....hymyilee salaperäisesti...taitaa olla näitä pierujaan pidätteleviä.....
monta autovarasta ajautuu työttömäks :'( :'( :'( :'(
-
Loihe lausumahan, notta lait ja asetukset voidaan tehdä niin, notta verottaja ei ajovalvonnasta saa kuin so***** tiedon.
Aikooko Jorma kiertää veroja, vai oliko tämä Jorman alibi, kun aletaan kyttäämään kansalaisia muiden viranomaisten ja poliizien toimesta, ajovalvonnan avulla ? Siis muiden kyttäilymekanismien lisäksi.
En voi kertoa mielipidettäni Jormasta, kun vihapuhe on kiellettyä.
Ajoneuvojen paikkatiedon kerääminen sotii kyllä yskityisyyden suojaa vastaan. Onhan se jo osoittautunut todeksi, että parhaiten tiedotetaan poliisin "salaisissa" rekistereissä olevaa tietoa. Ei aikaakaan, niin Il ja IS kilvan julkaisevat juttuja: "Matilla ( ihan sama kuka matti) uusi rakas. Katso matkareitti. Olitko tapahtumapaikalla. Lähetä kuva."
Niin ja tuo ollila....hymyilee salaperäisesti...taitaa olla näitä pierujaan pidätteleviä.....
monta autovarasta ajautuu työttömäks :'( :'( :'( :'(
Niinkö luulet?
http://www.youtube.com/watch?v=cfPc8tH8vBY (http://www.youtube.com/watch?v=cfPc8tH8vBY)
http://www.jammerfromchina.com/categories/GPS_Jammers/ (http://www.jammerfromchina.com/categories/GPS_Jammers/)
-
Lisää tekniikkaa, joka ei sitten toimi :(
-
Onko tämä se sama Ollila jota kepu haaveili pressaehdokkaakseen.
Ainut hyvä tuossa paikannukseen perustuvassa veron kannossa on, että pystytään kohdentamaan ja keräämään myöskin kepulandiaan siltarumpupolitiikan seurauksena tehtyjen työttömyystyöteiden kustannusta takaisin valtiolle.
Luuleeko karvalakkikansa todella että korkeampi hinnoittelu koskisi vain pääkaupunkiseutua. Voipi olla että tulee uuttamaatakin kalliimpia kilometrejä kepulandian kairoihin vedetyillä moottoriteillä.
-
Ite meinaan ainakin tehä palikan väliin, joka suoltaa samaa koordinaattia isoveljelle. Sitäpaitsi se tallennettavan datan määrä on aika iso.
Kuka tekee laitteet autoihin? Ja kuka maksaa? Halvin tarjous tietenkin. Menee vuosia ennen kuin lapsen viat on korjailtu pömpeleistä. On vähän kuin ekat digipiirturit.
Entä ns. seisonnassa olevat harrasteajoneuvot? Entä ns. varaosa-autot, jotka pihan perällä kerää korroosioo? Ei poijaat. Tuhoon tuomittu ajatus.
Satelliittien katveet. Niitäkin tulee kokoajan satunnaisesti. Kuinkas ne paikataan? Niin gsm-verkolla, lisää rahan menoo ja pyrokratiaa.
Minkä takia koko homma pitää tehdä näin vaikeaksi? Lopetetaan vihdoin koko väliaikainen autovero ja säästetään sekin raha hyödyttömästä kehitysavusta. Painotan sanaa hyödyttömästä. Ja reikkaan ei enää senttiäkään.
auttaako foliohatun käyttö. siis sen valvonta-apparaati päälle heitetty. niinko lisäämään katvealueiden laajentamiseen.
-
Voipi olla että tulee uuttamaatakin kalliimpia kilometrejä kepulandian kairoihin vedetyillä moottoriteillä.
Jaa. Joisaki (Saharasa asuvan) Eetiveemelin kirijotuksisa tosin mainithan, että täältä tuntralta haethan se maitu "tiettömien taipaleiden takaa"... :o ::) :o ::) :o ::) :o ::)
-
Onko tämä se sama Ollila jota kepu haaveili pressaehdokkaakseen.
Ainut hyvä tuossa paikannukseen perustuvassa veron kannossa on, että pystytään kohdentamaan ja keräämään myöskin kepulandiaan siltarumpupolitiikan seurauksena tehtyjen työttömyystyöteiden kustannusta takaisin valtiolle.
Luuleeko karvalakkikansa todella että korkeampi hinnoittelu koskisi vain pääkaupunkiseutua. Voipi olla että tulee uuttamaatakin kalliimpia kilometrejä kepulandian kairoihin vedetyillä moottoriteillä.
se sama jota veetkin kannatti ;) ;D 8) ::)
-
auttaako foliohatun käyttö. siis sen valvonta-apparaati päälle heitetty. niinko lisäämään katvealueiden laajentamiseen.
Täsä: http://pjarvinen.blogspot.fi/2010/01/gps-hairintalaite-huijaa-ruuhkamaksua.html ... ::) ::) ::) ::)
-
Onko tämä se sama Ollila jota kepu haaveili pressaehdokkaakseen.
Ollila olisi oikein hyvä presidenttiehdokas nimenomaan Kepulle. Ollilahan johti Nokiaa valitsemalla sisäpiiriinsä ihmisiä, jotka takuulla olivat häntä tyhmempiä. Näin Kepu toimii muuallakin :D
-
eli toisin sanoen ; kepu kusettaa muita senkun kerkiää ja menee monta vuotta ennen kuin veetikin sen huomaa! siistiä!
-
Loihe lausumahan, notta lait ja asetukset voidaan tehdä niin, notta verottaja ei ajovalvonnasta saa kuin so***** tiedon.
Aikooko Jorma kiertää veroja, vai oliko tämä Jorman alibi, kun aletaan kyttäämään kansalaisia muiden viranomaisten ja poliizien toimesta, ajovalvonnan avulla ? Siis muiden kyttäilymekanismien lisäksi.
En voi kertoa mielipidettäni Jormasta, kun vihapuhe on kiellettyä.
... niin... luuletko sinä, että nuo mahdolliset laitteet tallentavat jokaisen ajamasi reitin johonkin muistikortille tai lähettävät tiedon jonnekin ::) Tuollainen valvontalaitehan on hyvinkin tyhmä palikka joka osaa tallentaa vain ajetun matkan ja ehkä jotain hotspotteja mahdollisten "kalliimpien teiden käytöstä", mutta tiedon lukemista varten ne taatusti kiinnitetään johonkin lukulaitteeseen kaapelilla.
Jos sää oikeasti pelkään noin paljon, niin kai sentään tajuat että kännykkäsi voidaan jäljittää melkein yhtä tarkasti.
-
Miksei Hvinnamo ole puuttunut asiaan. Minun pakkosuomen opettaja opetti, että genetiivin pääte on yksikössä -n, eli siis Ollilan jorma. ??? ::) :-[ :-X
-
Loihe lausumahan, notta lait ja asetukset voidaan tehdä niin, notta verottaja ei ajovalvonnasta saa kuin so***** tiedon.
Aikooko Jorma kiertää veroja, vai oliko tämä Jorman alibi, kun aletaan kyttäämään kansalaisia muiden viranomaisten ja poliizien toimesta, ajovalvonnan avulla ? Siis muiden kyttäilymekanismien lisäksi.
En voi kertoa mielipidettäni Jormasta, kun vihapuhe on kiellettyä.
... niin... luuletko sinä, että nuo mahdolliset laitteet tallentavat jokaisen ajamasi reitin johonkin muistikortille tai lähettävät tiedon jonnekin ::) Tuollainen valvontalaitehan on hyvinkin tyhmä palikka joka osaa tallentaa vain ajetun matkan ja ehkä jotain hotspotteja mahdollisten "kalliimpien teiden käytöstä", mutta tiedon lukemista varten ne taatusti kiinnitetään johonkin lukulaitteeseen kaapelilla.
Jos sää oikeasti pelkään noin paljon, niin kai sentään tajuat että kännykkäsi voidaan jäljittää melkein yhtä tarkasti.
Ehkäpä mutta jos on sellainen liittymä ettei tiedetä kuka on kyseessä
-
Sorkkis pääsee tästäkin kuin koira veräjästä. Sorkkapukki lavalla toimii Faradayn häkkinä, ja blokkaa gps-singnaalin. ;D
-
Ite meinaan ainakin tehä palikan väliin, joka suoltaa samaa koordinaattia isoveljelle. Sitäpaitsi se tallennettavan datan määrä on aika iso.
Kuka tekee laitteet autoihin? Ja kuka maksaa? Halvin tarjous tietenkin. Menee vuosia ennen kuin lapsen viat on korjailtu pömpeleistä. On vähän kuin ekat digipiirturit.
Entä ns. seisonnassa olevat harrasteajoneuvot? Entä ns. varaosa-autot, jotka pihan perällä kerää korroosioo? Ei poijaat. Tuhoon tuomittu ajatus.
Satelliittien katveet. Niitäkin tulee kokoajan satunnaisesti. Kuinkas ne paikataan? Niin gsm-verkolla, lisää rahan menoo ja pyrokratiaa.
Minkä takia koko homma pitää tehdä näin vaikeaksi? Lopetetaan vihdoin koko väliaikainen autovero ja säästetään sekin raha hyödyttömästä kehitysavusta. Painotan sanaa hyödyttömästä. Ja reikkaan ei enää senttiäkään.
auttaako foliohatun käyttö. siis sen valvonta-apparaati päälle heitetty. niinko lisäämään katvealueiden laajentamiseen.
Sitä huijausta varten on niitä hyväpalkkaisia tarkastajia jotka liikkuvat teillä etsien foliahattuja. Tää alkaa olla jo aika kaukana todellisesta elämästä.
-
Sorkkis pääsee tästäkin kuin koira veräjästä. Sorkkapukki lavalla toimii Faradayn häkkinä, ja blokkaa gps-singnaalin. ;D
apen foliopipo ajanee saman asian ???
-
En mä kyllä yhtään ihmettele miksi Nokia tunaroitiin noin hienosti. Ei saamari kyllä pitää suomesta löytyä tunareita. Siis ihan oikeesti. :o Perkele minun hirvenpyynnillä pitää maksaa herranketkujen mersuja.
-
Täs ei pojat ole mitään järkeä! Johan se nytkin maksaa joka ajaa :( Ainoastaan saatais tietää missä on ajettu, onko tämä kaiken vaivan ja hinnan arvoista? Käyttökulutkin oli vissiin jotain. Kaikki tietää mistä tämä on, enää kiistellään siitä kuinka syvältä :o
-
Niin syvältä ettei edes supernovaksi muuttunut aurinko sinne paista. Jaa mikä supernova. No se on sellainen, missä tuhat Minna Kuukkaa huutaa yhtäsoittoa.
-
Loihe lausumahan, notta lait ja asetukset voidaan tehdä niin, notta verottaja ei ajovalvonnasta saa kuin so***** tiedon.
Aikooko Jorma kiertää veroja, vai oliko tämä Jorman alibi, kun aletaan kyttäämään kansalaisia muiden viranomaisten ja poliizien toimesta, ajovalvonnan avulla ? Siis muiden kyttäilymekanismien lisäksi.
En voi kertoa mielipidettäni Jormasta, kun vihapuhe on kiellettyä.
Valvonnan hyvä puoli on kun poliisi saa supolta uusnatsi listan ip perusteella vaikka a-netistä , niin sitten on helppoa saada henkilöiden nimet ja salakuunnella natsien kokouksia
– aina löytyy joka asiasta jotain hyvääkin :)
Ovatko unelmasi toteutumassa?
En tiedä, kun en asiaa päätä – Asian ydin on jotta pitää nähdä asiat positiivisessa sävyssä.
Eikös sinunkin mielestä nuo natsit olleet kauheita rikollisia ?
----------------------------------------------------------------
Jaaha setori läks ennen kuin ehti vastata tuohon natsi kysymykseen :(
Aina kun tulee natsit puheeksi niin setori häipyy kuin tuhka polttouunista ?
-
Täs ei pojat ole mitään järkeä! Johan se nytkin maksaa joka ajaa :( Ainoastaan saatais tietää missä on ajettu, onko tämä kaiken vaivan ja hinnan arvoista? Käyttökulutkin oli vissiin jotain. Kaikki tietää mistä tämä on, enää kiistellään siitä kuinka syvältä :o
Ei se mahroottoman syvälle passaa painue, taikka sille o jo ilimenemismuato olemasa: =P****PUHETTA!
-
... niin... luuletko sinä, että nuo mahdolliset laitteet tallentavat jokaisen ajamasi reitin johonkin muistikortille tai lähettävät tiedon jonnekin ::) Tuollainen valvontalaitehan on hyvinkin tyhmä palikka joka osaa tallentaa vain ajetun matkan ja ehkä jotain hotspotteja mahdollisten "kalliimpien teiden käytöstä", mutta tiedon lukemista varten ne taatusti kiinnitetään johonkin lukulaitteeseen kaapelilla.
Jos sää oikeasti pelkään noin paljon, niin kai sentään tajuat että kännykkäsi voidaan jäljittää melkein yhtä tarkasti.
Jos kaikki tuo data tallennetaan, niin kuka ehtisi selata esille juuri sinun puhelusi tai käyttämäsi tiet? Joku algoritmi hakee avainsanoja tai sanayhdistelmiä puheluvirrasta, dataloggeri kertoo sovellukselle jossain mistä mihin kööräsit ja lähettää laskun. Itse datalle ei voi laittaa kuin tilastollista arvoa niin kauan, kun sitä seulova väsymätön tekoäly puuttuu...
-
Täs ei pojat ole mitään järkeä! Johan se nytkin maksaa joka ajaa :( Ainoastaan saatais tietää missä on ajettu, onko tämä kaiken vaivan ja hinnan arvoista? Käyttökulutkin oli vissiin jotain. Kaikki tietää mistä tämä on, enää kiistellään siitä kuinka syvältä :o
Juu, ei tuossa mitään järkeä ole, mutta turha siitä on kenenkään Ollilaa syyttää. Ollila pyydettiin puheenjohtajaksi työryhmään, jonka toimeksianto oli laatia selvitys paikkatietojärjestelmään perustuvan kilometriperusteisen autoverojärjestelmän vaatimista teknisistä ja taloudellisista ratkaisuista. Tilaaja oli iki-ihana liikenneministerimme Merja Kylli-täti Kyllönen.
-
... niin... luuletko sinä, että nuo mahdolliset laitteet tallentavat jokaisen ajamasi reitin johonkin muistikortille tai lähettävät tiedon jonnekin ::) Tuollainen valvontalaitehan on hyvinkin tyhmä palikka joka osaa tallentaa vain ajetun matkan ja ehkä jotain hotspotteja mahdollisten "kalliimpien teiden käytöstä", mutta tiedon lukemista varten ne taatusti kiinnitetään johonkin lukulaitteeseen kaapelilla.
Jos sää oikeasti pelkään noin paljon, niin kai sentään tajuat että kännykkäsi voidaan jäljittää melkein yhtä tarkasti.
Jos kaikki tuo data tallennetaan, niin kuka ehtisi selata esille juuri sinun puhelusi tai käyttämäsi tiet? Joku algoritmi hakee avainsanoja tai sanayhdistelmiä puheluvirrasta, dataloggeri kertoo sovellukselle jossain mistä mihin kööräsit ja lähettää laskun. Itse datalle ei voi laittaa kuin tilastollista arvoa niin kauan, kun sitä seulova väsymätön tekoäly puuttuu...
kuitenkin paikannukseen perustuva nopeusvalvonta on ilmeisen yksinkertaista ja jopa järkevää tähän systeemiin liittää, sakko pitää voida kohdentaa tiettyyn autoon.... :-\ :-\ :-\ :-\
-
... niin... luuletko sinä, että nuo mahdolliset laitteet tallentavat jokaisen ajamasi reitin johonkin muistikortille tai lähettävät tiedon jonnekin ::) Tuollainen valvontalaitehan on hyvinkin tyhmä palikka joka osaa tallentaa vain ajetun matkan ja ehkä jotain hotspotteja mahdollisten "kalliimpien teiden käytöstä", mutta tiedon lukemista varten ne taatusti kiinnitetään johonkin lukulaitteeseen kaapelilla.
Jos sää oikeasti pelkään noin paljon, niin kai sentään tajuat että kännykkäsi voidaan jäljittää melkein yhtä tarkasti.
Jos kaikki tuo data tallennetaan, niin kuka ehtisi selata esille juuri sinun puhelusi tai käyttämäsi tiet? Joku algoritmi hakee avainsanoja tai sanayhdistelmiä puheluvirrasta, dataloggeri kertoo sovellukselle jossain mistä mihin kööräsit ja lähettää laskun. Itse datalle ei voi laittaa kuin tilastollista arvoa niin kauan, kun sitä seulova väsymätön tekoäly puuttuu...
kuitenkin paikannukseen perustuva nopeusvalvonta on ilmeisen yksinkertaista ja jopa järkevää tähän systeemiin liittää, sakko pitää voida kohdentaa tiettyyn autoon.... :-\ :-\ :-\ :-\
Jos ajaa vain sallituissa ajoissa ja sallittua nopeutta, niin on ihan sama mitä tuollainen laite tallentaisi ja läjettäisi..
Olisihan tuolla hyviäkin puolia, sehän voisi vaikka lähettää ajopäiväkirjan automaattisesti verottajalle ja matkalaskun työnantajalle :D Mulle kävisi.
Kävisi vosuissa sitten taksilla, jos pelottaisi :D
-
... niin... luuletko sinä, että nuo mahdolliset laitteet tallentavat jokaisen ajamasi reitin johonkin muistikortille tai lähettävät tiedon jonnekin ::) Tuollainen valvontalaitehan on hyvinkin tyhmä palikka joka osaa tallentaa vain ajetun matkan ja ehkä jotain hotspotteja mahdollisten "kalliimpien teiden käytöstä", mutta tiedon lukemista varten ne taatusti kiinnitetään johonkin lukulaitteeseen kaapelilla.
Jos sää oikeasti pelkään noin paljon, niin kai sentään tajuat että kännykkäsi voidaan jäljittää melkein yhtä tarkasti.
Jos kaikki tuo data tallennetaan, niin kuka ehtisi selata esille juuri sinun puhelusi tai käyttämäsi tiet? Joku algoritmi hakee avainsanoja tai sanayhdistelmiä puheluvirrasta, dataloggeri kertoo sovellukselle jossain mistä mihin kööräsit ja lähettää laskun. Itse datalle ei voi laittaa kuin tilastollista arvoa niin kauan, kun sitä seulova väsymätön tekoäly puuttuu...
kuitenkin paikannukseen perustuva nopeusvalvonta on ilmeisen yksinkertaista ja jopa järkevää tähän systeemiin liittää, sakko pitää voida kohdentaa tiettyyn autoon.... :-\ :-\ :-\ :-\
Jos ajaa vain sallituissa ajoissa ja sallittua nopeutta, niin on ihan sama mitä tuollainen laite tallentaisi ja läjettäisi..
Olisihan tuolla hyviäkin puolia, sehän voisi vaikka lähettää ajopäiväkirjan automaattisesti verottajalle ja matkalaskun työnantajalle :D Mulle kävisi.
Kävisi vosuissa sitten taksilla, jos pelottaisi :D
Kotiin tullessa työmatka sitten jo katkeaakin siihen kaupassa käyntiin /penskojen tarhasta hakuun. sen jälkeen onkin jo omaa ajoa.
-
Tästähän tulee seuraava Nokian hittituote, yhtiöhän on vahvasti mukana ajoneuvoihin asennettavissa kiinteissä navigointi järjestelmissä ja varmasti ovat miettineet miten jokaiseen autoon saadaan tämä laite.
-
... niin... luuletko sinä, että nuo mahdolliset laitteet tallentavat jokaisen ajamasi reitin johonkin muistikortille tai lähettävät tiedon jonnekin ::) Tuollainen valvontalaitehan on hyvinkin tyhmä palikka joka osaa tallentaa vain ajetun matkan ja ehkä jotain hotspotteja mahdollisten "kalliimpien teiden käytöstä", mutta tiedon lukemista varten ne taatusti kiinnitetään johonkin lukulaitteeseen kaapelilla.
Jos sää oikeasti pelkään noin paljon, niin kai sentään tajuat että kännykkäsi voidaan jäljittää melkein yhtä tarkasti.
Jos kaikki tuo data tallennetaan, niin kuka ehtisi selata esille juuri sinun puhelusi tai käyttämäsi tiet? Joku algoritmi hakee avainsanoja tai sanayhdistelmiä puheluvirrasta, dataloggeri kertoo sovellukselle jossain mistä mihin kööräsit ja lähettää laskun. Itse datalle ei voi laittaa kuin tilastollista arvoa niin kauan, kun sitä seulova väsymätön tekoäly puuttuu...
kuitenkin paikannukseen perustuva nopeusvalvonta on ilmeisen yksinkertaista ja jopa järkevää tähän systeemiin liittää, sakko pitää voida kohdentaa tiettyyn autoon.... :-\ :-\ :-\ :-\
Jos ajaa vain sallituissa ajoissa ja sallittua nopeutta, niin on ihan sama mitä tuollainen laite tallentaisi ja läjettäisi..
Olisihan tuolla hyviäkin puolia, sehän voisi vaikka lähettää ajopäiväkirjan automaattisesti verottajalle ja matkalaskun työnantajalle :D Mulle kävisi.
Kävisi vosuissa sitten taksilla, jos pelottaisi :D
Kotiin tullessa työmatka sitten jo katkeaakin siihen kaupassa käyntiin /penskojen tarhasta hakuun. sen jälkeen onkin jo omaa ajoa.
Kyl mä tiedän 8)
-
helpommalla pääsee kun uusille autoille määrätään km-vero ja määrätään katsastus vuosittaiseksi. Katsastuksessa insinööri lyö piuhan autoon kiinni ja lukee ajotietokoneelta ajetut kilometrit.
-
helpommalla pääsee kun uusille autoille määrätään km-vero ja määrätään katsastus vuosittaiseksi. Katsastuksessa insinööri lyö piuhan autoon kiinni ja lukee ajotietokoneelta ajetut kilometrit.
;D Tulisi halvaksi.... kympillä saa laitteen, jolla ajokilometrit voi laittaa ihan miten huvittaa.
Ja olisihan se kivaa... siis se, että jos merkkaa verolappuun 20 000 km maatalousajoa ja katsastuksessa autolla oltaisiin ajettukin vain vaikka 10 000 km ;D
-
Toki tiet ja koko liikennejärjestelmä pitää ylläpitää, mutta sen ei tule tapahtua verojen kautta. Maksujärjestelmä on veroa parempi, se muistuttaa normaalia kaupankäyntiä. Jokainen maksaa käytön mukaan.
Mutta onko sitten järkeä että kuorma-autot jätetään ulkopuolelle, samoin kai traktorit yms? Meinaan että kumpi kuluttaa enemmän tiestöä vuodessa, taksi vai tukkirekka?
Ja asuntoautotkin on monet kuorma-autoja. Päästöjen sijaan hinnoittelun / kilometri pitäsi perustua auton massaan niin että tukkirekka maksaa 5-10x enemmän kuin kauppakassi, ja muut kokoluokat sitten siltä väliltä. Toki tämä maksu olisi ammattiajossa vähennyskelpoinen erä, ja sitä voitaisiin muutenkin yrittäjille kompensoida.
-
Toki tiet ja koko liikennejärjestelmä pitää ylläpitää, mutta sen ei tule tapahtua verojen kautta. Maksujärjestelmä on veroa parempi, se muistuttaa normaalia kaupankäyntiä. Jokainen maksaa käytön mukaan.
Mutta onko sitten järkeä että kuorma-autot jätetään ulkopuolelle, samoin kai traktorit yms? Meinaan että kumpi kuluttaa enemmän tiestöä vuodessa, taksi vai tukkirekka?
Ja kevyet kuorma-autot! Kaikki joilla on c-kortti ostaa heti jonkun dodge ramin tai muun jenkki himmelin.
Ne joilla ei ole c-korttia, niin ne ajaa sen.
Kyllönen pitäisi lähettää Pohjois-Koreaan!
-
helpommalla pääsee kun uusille autoille määrätään km-vero ja määrätään katsastus vuosittaiseksi. Katsastuksessa insinööri lyö piuhan autoon kiinni ja lukee ajotietokoneelta ajetut kilometrit.
;D Tulisi halvaksi.... kympillä saa laitteen, jolla ajokilometrit voi laittaa ihan miten huvittaa.
Ja olisihan se kivaa... siis se, että jos merkkaa verolappuun 20 000 km maatalousajoa ja katsastuksessa autolla oltaisiin ajettukin vain vaikka 10 000 km ;D
Niin että kyllä siitä melko helposti kärähtäisi!
Kyllä sinne ajotietokoneeseen jälki jää siitä että sitä on peukaloitu. Virkavalta voisi jo nyt ratsiassa tarkastaa onko näillä uusilla autoilla ajettu ylinopeutta lukemalla ajotietokoneen muistin.
Saman voi tehdä navigaatorin kautta. Eikös joku vuosi sitten tomtom tai joku muu valmistaja kärähtänyt autoilioitten liikkeitten seuraamisesta.
-
Toki tiet ja koko liikennejärjestelmä pitää ylläpitää, mutta sen ei tule tapahtua verojen kautta. Maksujärjestelmä on veroa parempi, se muistuttaa normaalia kaupankäyntiä. Jokainen maksaa käytön mukaan.
Mutta onko sitten järkeä että kuorma-autot jätetään ulkopuolelle, samoin kai traktorit yms? Meinaan että kumpi kuluttaa enemmän tiestöä vuodessa, taksi vai tukkirekka?
Ja kevyet kuorma-autot! Kaikki joilla on c-kortti ostaa heti jonkun dodge ramin tai muun jenkki himmelin.
Ne joilla ei ole c-korttia, niin ne ajaa sen.
Kyllönen pitäisi lähettää Pohjois-Koreaan!
Kyllönen tarkoittaa varmaan KOTKOTUKSILLAAN sitä, että estettäisiin autoilijoita SIKAILEMASTA verotuksessa ajokilometreistä. Saapi mennä pohjois koreaan. Siellä voi joutua AMMUTUKSI.
-
Ja kevyet kuorma-autot! Kaikki joilla on c-kortti ostaa heti jonkun dodge ramin tai muun jenkki himmelin.
Ne joilla ei ole c-korttia, niin ne ajaa sen.
Kyllönen pitäisi lähettää Pohjois-Koreaan!
C-korttin hankkiminenkin on jo tehty kyllin hankalaksi ja kalliiksi että sekin alkaa olla hylätty vaihtoehto.
Lyhkäisille matkoille pitää varmaan hakkia tollanen ja tuunata talvikulkuvälineeksi
(https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTJXuRaoqCAsDe5Hw9lO9x_dLs8DjwJnspDBYgM_n2LIh9enMoDww)
Eiköhän tuolaisen traktorin saa kulkemaan muun liikenteen mukana, kun kaupunkien nopesrajoitukset on monipaikoin alennettu kolmeenkymppiin.
-
helpommalla pääsee kun uusille autoille määrätään km-vero ja määrätään katsastus vuosittaiseksi. Katsastuksessa insinööri lyö piuhan autoon kiinni ja lukee ajotietokoneelta ajetut kilometrit.
;D Tulisi halvaksi.... kympillä saa laitteen, jolla ajokilometrit voi laittaa ihan miten huvittaa.
Ja olisihan se kivaa... siis se, että jos merkkaa verolappuun 20 000 km maatalousajoa ja katsastuksessa autolla oltaisiin ajettukin vain vaikka 10 000 km ;D
Niin että kyllä siitä melko helposti kärähtäisi!
Kyllä sinne ajotietokoneeseen jälki jää siitä että sitä on peukaloitu. Virkavalta voisi jo nyt ratsiassa tarkastaa onko näillä uusilla autoilla ajettu ylinopeutta lukemalla ajotietokoneen muistin.
Saman voi tehdä navigaatorin kautta. Eikös joku vuosi sitten tomtom tai joku muu valmistaja kärähtänyt autoilioitten liikkeitten seuraamisesta.
Vitosen laitteella jää jälki, mutta kympin koneella ei
-
helpommalla pääsee kun uusille autoille määrätään km-vero ja määrätään katsastus vuosittaiseksi. Katsastuksessa insinööri lyö piuhan autoon kiinni ja lukee ajotietokoneelta ajetut kilometrit.
;D Tulisi halvaksi.... kympillä saa laitteen, jolla ajokilometrit voi laittaa ihan miten huvittaa.
Ja olisihan se kivaa... siis se, että jos merkkaa verolappuun 20 000 km maatalousajoa ja katsastuksessa autolla oltaisiin ajettukin vain vaikka 10 000 km ;D
Niin että kyllä siitä melko helposti kärähtäisi!
Kyllä sinne ajotietokoneeseen jälki jää siitä että sitä on peukaloitu. Virkavalta voisi jo nyt ratsiassa tarkastaa onko näillä uusilla autoilla ajettu ylinopeutta lukemalla ajotietokoneen muistin.
Saman voi tehdä navigaatorin kautta. Eikös joku vuosi sitten tomtom tai joku muu valmistaja kärähtänyt autoilioitten liikkeitten seuraamisesta.
Vitosen laitteella jää jälki, mutta kympin koneella ei
Itsehän sinä totesit tuossa miten siitä kärähtää! 20000km verotuksessa maatalous ajoa ja katsastuksessa on ajettu vain 10000km. ;D
Sama muissa kilometrikorvauksissa. Alle 10000km vuosisuoritteella ei kannata ruveta räpläämään ajotietokoneita.
-
helpommalla pääsee kun uusille autoille määrätään km-vero ja määrätään katsastus vuosittaiseksi. Katsastuksessa insinööri lyö piuhan autoon kiinni ja lukee ajotietokoneelta ajetut kilometrit.
;D Tulisi halvaksi.... kympillä saa laitteen, jolla ajokilometrit voi laittaa ihan miten huvittaa.
Ja olisihan se kivaa... siis se, että jos merkkaa verolappuun 20 000 km maatalousajoa ja katsastuksessa autolla oltaisiin ajettukin vain vaikka 10 000 km ;D
Niin että kyllä siitä melko helposti kärähtäisi!
Kyllä sinne ajotietokoneeseen jälki jää siitä että sitä on peukaloitu. Virkavalta voisi jo nyt ratsiassa tarkastaa onko näillä uusilla autoilla ajettu ylinopeutta lukemalla ajotietokoneen muistin.
Saman voi tehdä navigaatorin kautta. Eikös joku vuosi sitten tomtom tai joku muu valmistaja kärähtänyt autoilioitten liikkeitten seuraamisesta.
Vitosen laitteella jää jälki, mutta kympin koneella ei
Itsehän sinä totesit tuossa miten siitä kärähtää! 20000km verotuksessa maatalous ajoa ja katsastuksessa on ajettu vain 10000km. ;D
Sama muissa kilometrikorvauksissa. Alle 10000km vuosisuoritteella ei kannata ruveta räpläämään ajotietokoneita.
Joo ;D
Mutta tämä pelkohan tässä on monella takana... siis se, että paljastuvat vihdoinkin kaikista kilometrihuijauksistaan ;D Miks joku muuten täälläkään viitsisi tästä jankata ;D
-
Minä jos oisin verottaja, niin jokainen minulle tuotu ajopäiväkirja menisi paperisilppurista läpi.
-
Minä jos oisin verottaja, niin jokainen minulle tuotu ajopäiväkirja menisi paperisilppurista läpi.
:o Teenpä kiusaksi ens vuoden päivyrin metalliplootulle
-
tahi puulle! vanerinen ajopäiväkirja olis kiva!
-
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1525220_10152086054346052_966653747_n.jpg)
-
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608 (https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608)
Pieni vaiva kannattaa kerrankin järkevää aloitetta.
Tolla kilometriverolla se pois jäävä autovero olisi kuitattu takaisin valtion kassan 4-6 vuodessa, sen jälkeen koko vero olisi pelkkää verotuksen kiristämistä, näissä halvoissa ja keskihintaisissa autoissa yli 6000km vuotuisilla ajolla
-
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608 (https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608)
Pieni vaiva kannattaa kerrankin järkevää aloitetta.
Tolla kilometriverolla se pois jäävä autovero olisi kuitattu takaisin valtion kassan 4-6 vuodessa, sen jälkeen koko vero olisi pelkkää verotuksen kiristämistä, näissä halvoissa ja keskihintaisissa autoissa yli 6000km vuotuisilla ajolla
Tuollaisista aloitteista on yhtä paljon hyötyä kuin pään aukomisesta A-netissä. Kantsis noidenkin opetella edes alkeet siitä mitä kansalaisaloite tarkoittaa. ;D
-
Ei kai kukaan usko että mikään entinen vero vähenisi tän uudistuksen myötä,muistan kun 5-60 luvun vaihteessa nostettiin tilapäisesti uusien autojen veroa,just senjälkeen kun oli päästy tuontisäännöstelystä,se tilapäisyys on jatkunut tähän päivään saakka,ja muutkin autojen käyttömaksut,60-luvun lopulla oli diesel mersun dieselvero 180 markkaa,ja naftan hinta oli 1/3 osa pensan hinnasta,nyt maksetaan tiisseliveroa satoja euroja ja naftasta melkein sama kun pensasta..