Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Lubu - 25.11.13 - klo:08:14

Otsikko: massikka 3080
Kirjoitti: Lubu - 25.11.13 - klo:08:14
Terve, olis tiedossa tuommonen n.5500h ajettu 16x16 laatikolla. Mitä riskejä? Kone tulee viljatilalta.
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: nuffieldmaster - 25.11.13 - klo:08:37
Olet ostamassa n. 20 vuotiasta traktoria, ja kyselet riskeistä...  massikoissa on massikoiden viat, mutta yleisesti ottaen etuakseli voi olla täyssohlo, moottori voi olla täyssohlo, orbitrolista lähtien voi ohjaus olla sohlo, sähköosat voi renkata vaikka kuin pahasti, kopin tärinäkumit loppu, saranat alkaneet repeillä kopista irti, startti ja laturi loppu, jarrut loppu, vanteissa alkavia halkeamia, jos kytkimen ja jarrujen käyttö jarrunestevälitteisellä hydrauliikalla, voi pää ja työsylinterit vuotaa, vivusto olla väljä jottei työliike ole riittävä... hydraulipumppu loppu, lisähydrauliikkaventtiilin karat voi olla orkosia täynnä....

tai sitten saat ihan kelpotraktorin jolla voi mennä 1-10 000h ilman isompia, tuurista kiinni. 20 v vanha on 20 v vanha, voi olla kokenut erittäin hyvää huoltoa tai sitten vähemmän hyvää...  tuntimittareihin en luota ollenkaan, niin moni kehuu kiskovansa tuntimittarin piuhat irti  ???
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: Lubu - 25.11.13 - klo:08:50
Kyselin "riskeistä" eli mahdollisita tyyppivioista ja ongelmista joihin voisi kiinnittää huomiota jos sitä menee katsomaan. Tunnit on tarkistettu, kone käynyt huoltomiehellä ja jarrut, kytkin ja hydepumppu on vaihdettu vähän aikaa sitten.
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: SamiT - 25.11.13 - klo:09:03
Näissä Massikoissa ei edes tarvitse irroittaa itse tuntimittaria toiminnasta, se kun tahtoo lakata pelaamasta ihan itsekseen. Saattaa kyllä korjautua mittariston takaa juotokset uudistamalla kuten muutkin mittaristoviat.
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: Naturalis - 25.11.13 - klo:09:17
Olet ostamassa n. 20 vuotiasta traktoria, ja kyselet riskeistä...  massikoissa on massikoiden viat, mutta yleisesti ottaen etuakseli voi olla täyssohlo, moottori voi olla täyssohlo, orbitrolista lähtien voi ohjaus olla sohlo, sähköosat voi renkata vaikka kuin pahasti, kopin tärinäkumit loppu, saranat alkaneet repeillä kopista irti, startti ja laturi loppu, jarrut loppu, vanteissa alkavia halkeamia, jos kytkimen ja jarrujen käyttö jarrunestevälitteisellä hydrauliikalla, voi pää ja työsylinterit vuotaa, vivusto olla väljä jottei työliike ole riittävä... hydraulipumppu loppu, lisähydrauliikkaventtiilin karat voi olla orkosia täynnä....

tai sitten saat ihan kelpotraktorin jolla voi mennä 1-10 000h ilman isompia, tuurista kiinni. 20 v vanha on 20 v vanha, voi olla kokenut erittäin hyvää huoltoa tai sitten vähemmän hyvää...  tuntimittareihin en luota ollenkaan, niin moni kehuu kiskovansa tuntimittarin piuhat irti  ???
Ei se mikään Leyland ole! :o
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: TDK - 25.11.13 - klo:10:09
Kyllä nuffieldmaster on ihan jäljillä. Tuon ikänen kone ihan merkistä ja varsinki niistä tunneista
riippumatta voi sisältää ihan mitä tahansa noista viosta. Naapurissa on joku tuommonen ja ei se
ihan viaton ole ollut. Olen antanut itselleni kertoa että osaamaton särkee noista vaihteiston hyvin äkkiä. Mutta omaa kokemusta ei noista ole huhupuheilla mennään. Mfv8, mike tai joku muu paremmin tietävä varmaan meitä valaisee kohta...


On muuten jännä tuo tuntimittari. Ekan kerran luin jostain netistä tästä johtojen irrottamisesta.
En oikeen uskonu mutta nyttemmin tullu isäntien kans puhetta asiasta ja on aika käsittämättömän yleistä. Ei oo kumma kun myynnissä sileillä renkailla olevia laatuyksilöitä vain 2500h....
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: SKN - 25.11.13 - klo:10:53
Kansa vaikuttaa kiimaselta pariskunnalta jolta kumit loppu. Itääkö vai ei, ***** väliä, pannaan silti. Ja taas porsii....

Selaamalla hakua vaikka täältä voi lukea kuinka ihanaa on kolvata piirilevyjä ja reerata etuakselia ja vaihteistoa. Puhumattakaan paikan merkkailusta. :P
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: maraani - 25.11.13 - klo:11:59
Naapurissa 3090 vm. 1990 ja tunnit alta viistonnia. 32+32 -vaihteisto, oon sitä aluevaihdinta yrittäny maltilla käyttää. Kytkinremontti tehty 3500 tunnin kohdalla eli ehkä 15 vuoden käytön jälkeen. Ns. boksivikoja ei tietääkseni ole ollut. Oon sitä lainaillu aikaisemmin, hienosti on pelannu. Mitä ny pakoputki heilui itsensä poikki, kun lietettä rytyytin kynnökselle. Ja nykyisissä akuissa ei tykkää virta pysyä, mutta sen ei tarvitse olla traktorin tyyyppivika.
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: hvinnamo - 25.11.13 - klo:12:23
 Mä en ole kuullut kenenkään kehuvan 30X0-sarjan Massikoita livenä, ketä omistajia tunnen. Enkä kehu itsekään. Kysy muuten vaahtosammutinmieheltä tai Maikilta, ne kyllä osaavat kehua ko. laitteet sulle, jos haluat pönkittää ostohalujasi.  :)
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: SKN - 25.11.13 - klo:13:54
Mä en ole kuullut kenenkään kehuvan 30X0-sarjan Massikoita livenä, ketä omistajia tunnen. Enkä kehu itsekään. Kysy muuten vaahtosammutinmieheltä tai Maikilta, ne kyllä osaavat kehua ko. laitteet sulle, jos haluat pönkittää ostohalujasi.  :)

Maasikamiehet onkin kakkosluokan kansalaisia, joissakin piireissä....  ;D
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: metsajussi - 25.11.13 - klo:14:52
Nonnii, mulla on reilut 11 000 ajettu 3070 - joka nyt moottoria lukuunottamatta on hyvin samantapanen peli.

Rempattu:
- turbo (3080 ei vakiona taida olla)
- nostolaitteen poikittaisakseli/toinen kynkkä
- 32/32- laatikko, edellinen omistaja korjannut mitä rikkonutkin
- kansi kunnostettu, venttiilit
- kytkin korjattu kerran, sen jälkeen olen ajellut noin 5000 h
- etuperästä pikkuakselin laakerit ja vähän ristikoita
- etuvedon pakan levyt, joista lähti nurkat ek:n kanssa, nyt vahvemmat
- älyboksi tekee mitä tykkää, mua ei enää haittaa, ohittelin hieman..
- ruiskutuspumppu tuli myös tiensä päähän
- raidetangon päitä, laturia ym pientä tietysti

Olen kuitenkin ollut tuohon suhteellisen tyytyväinen, hintaansa nähden hyvinkin onnistunut ostos. Mitään kallista en ole joutunut teettämään, vaihteiston kun oli korjannut jo joku muu.
Mukavimpia -80-luvun tuon kokoluokan koneita mitä tiedän, nostolaitteen sähköissä ainoa vika ollut pohjaan juuttunut lokasuojan nappula. Vaihteisto on tiellä jonkinverran typerä käyttää, nopean puolen ykkönen raskaalla kuormalla liian suuri liikkeellelähtöön. ja mäessä kun nopean puolen voima loppuu niin siinähän seisotaan jarrun päällä ellei jo mäen alla suosiolla selaa tarpeeksi pientä tupaan. Pellolla löytyy sopiva pykälä, mutta laatikko ilmeisesti hukkaa voimaa melko paljon. Vähän laiska jo kylmänä käynnistymään, tunnit tuntuvat...

Nykyään tuolla tehdään ne hommat joihin ei parempia raaski viedä ja joihin se vielä kykenee.
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: 3070 E - 25.11.13 - klo:19:28
kun lietettä rytyytin kynnökselle. Ja nykyisissä akuissa ei tykkää virta pysyä, mutta sen ei tarvitse olla traktorin tyyyppivika.

Sitä akunpaikkaa siinä etuakselin päällä ei voi mitenkään kehua. Hyvin pidetty 16x16 lootalla oleva kolmitonninen saattaa olla hyvä ostos. Käyttäjää sitten on montaa sorttia, mutta tuskimpa se koneen vika on.
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: SAS - 25.11.13 - klo:19:43
Kaikki kotimainen on paskaa ,mutta silti tehdään vertailu:
665 valmet vm 92  ajettu 9500 H. Ainoa suurempi remontti 7000 tunnin kohdalla kytkin uusi sekä pooriholkki pääakselin tumppi,askiin uudet laakerit.Latureita muutama,sulaketaulu muutettu nykyaikasemmaksi.Askin synkrot uusittu.
Moottorille ei mitään eikä etuakselille.Veivipuoli on kerran uusittu
nostolaitteeseen.
Kyllä kotimainen kone on arvelluttava ferkuun verrattuna  ;D
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: pice - 25.11.13 - klo:20:45
Kaikki kotimainen on paskaa ,mutta silti tehdään vertailu:
665 valmet vm 92  ajettu 9500 H. Ainoa suurempi remontti 7000 tunnin kohdalla kytkin uusi sekä pooriholkki pääakselin tumppi,askiin uudet laakerit.Latureita muutama,sulaketaulu muutettu nykyaikasemmaksi.Askin synkrot uusittu.
Moottorille ei mitään eikä etuakselille.Veivipuoli on kerran uusittu
nostolaitteeseen.
Kyllä kotimainen kone on arvelluttava ferkuun verrattuna  ;D
Itsekin käytettyjä ostanut, ja Valmetteja on ollut vaihtoehtona, ei niissä muuta vikaa ole kuin tolkuton hintapyynti.
Ja jossain etukuormainmalleissa se, että mahtava etukuormainvärkki, pakoputki ja ilmanottoputki peittävät aika tehokkaasti näkyvyyden eteenpäin.
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: Tuumaaja - 25.11.13 - klo:20:52
Toi loota ilmeisesti paljon kestävämpi kun 32 pykäläänen.
Sähköt on sitten todella syvältä ja niistä johtuen lamaantuu sitten ulosottokin.
Kömpölö ja hallintalaitteiden sijoittelussa ei mitään järkeä
Sivuikkunoita tipahtelee kun jollakin silikoonilla "saranoitu"
Kamala ajettava varsinkin tuolla järjettömällä 32 laatikolla.
Moottori väännötön mutta lähtee kohtuullisesti kylmästä käyntiin eikä mikään mieletön juoppo.
Olisi varmaan parhaimmillaan kenttäsirkkelin pyörittäjänä tai muussa paikallispyörityksessä.
jarruja kannattaa käyttää säästellen jos aikoo pitää jarrut jonkinlaisessa kunnossa pitää.
Mutta halpojahan nuo on ettei hinta/laatu taida pahemmin metsässä olla.
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: 3070 E - 25.11.13 - klo:21:07

Kömpölö ja hallintalaitteiden sijoittelussa ei mitään järkeä
Sivuikkunoita tipahtelee kun jollakin silikoonilla "saranoitu"
Moottori väännötön mutta lähtee kohtuullisesti kylmästä käyntiin eikä mikään mieletön juoppo.


Mikä siinä hallintalaitteiden sijoittelussa on järjetöntä??
Sen verran mitä tuttavapiiristä kolmitonnisia löytyy niin taittuvissa oven laseissa ei ole ollut ongelmia.
Samaisessa tuttavapiirissä on kehuttu ahtamattoman perkinsin alavääntöä ja jotta jotain negatiivistakin saataisiin, niin lähtee kyllä kohtuullisesti kylmästä käyntiin, muttei sitä ylistää kannata.
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: MFV8 - 25.11.13 - klo:21:18
MF 3085 Dynashift -95, 8300h:
Moottori, kytkin, vaihteisto, jarrut, perä, hydrauliikka, sähköt startti poislukien, kaikki koskemattomia. Sähköissä ei tosiaankaan lampunkantojen hapettumista kummempaa ollut koskaan. Autotronic pitänyt 2 tai 3 kertaa "bootata" sammuttamalla kone 9 vuoden aikana mitä se on meillä ollut. Ilmastointikin toimii vaikka ei ole tuona aikana edes huollettu, pitäis kyllä huoltaa...

Uusittu nostokynkät (ed.omistaja), alemmat olkalaakerit (ruostuneet), ristikot ja keinupuslat, muuten etuakselikin koskematon. Syyläri (muovipääty tihkui saumasta) ja kardaanin kannatinlaakeri vaihdettu viime keväänä. Syöttöpumppu kävi pajalla muutama vuosi sitten, väljä ei lähtenyt kuumana käyntiin. Kaikenkaikkiaan erittäin tyytyväinen saanut olla, on ketterä, erittäin käteensopiva, yksinkertainen mutta riittävän hienostunut kone  :D Miinuksena nostolaiteruiskun puominpäät jää vähän hytin sivupilarien taakse piiloon.

Etuakselin keinun puslat/pikkuakselin boorit, nostokynkkien väljyys, laatikon toiminta siinäpä ne kolmetonnisten tarkastettavat paikat normaalien juttujen lisäksi.
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: maraani - 25.11.13 - klo:21:27
Mää oon siis ollu tyytyväinen, mut yhtä laiska se on kuin Maxxumikin. Taloudellinen on ehdottomasti. Kylmäkäynnistys on vähän niin ja näin, ei oo hehkua eikä pakkosyöttöä vaan hytistä ohjattava starttipilotti. Joka ei tuossa naapurin koneessa oo toiminu vuosikausiin enää. Mut jo on akuissa virtaa niin saahan sen käyntiin. Hytissä tilaa ihan sopivasti, apukuskin penkki asiallinen. Kolmivuotias tais nukkua siellä hattuhyllyllä...
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: hvinnamo - 25.11.13 - klo:22:24

Kömpölö ja hallintalaitteiden sijoittelussa ei mitään järkeä
Sivuikkunoita tipahtelee kun jollakin silikoonilla "saranoitu"
Moottori väännötön mutta lähtee kohtuullisesti kylmästä käyntiin eikä mikään mieletön juoppo.


Mikä siinä hallintalaitteiden sijoittelussa on järjetöntä??
Sen verran mitä tuttavapiiristä kolmitonnisia löytyy niin taittuvissa oven laseissa ei ole ollut ongelmia.
Samaisessa tuttavapiirissä on kehuttu ahtamattoman perkinsin alavääntöä ja jotta jotain negatiivistakin saataisiin, niin lähtee kyllä kohtuullisesti kylmästä käyntiin, muttei sitä ylistää kannata.

 Mähän povasin että sammutinmies tulee vielä, mutta missä kaikkien massikoiden arvostelijoiden vihollinen nro. 1 , eli Maikki luuraa?  ;D
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: jusu - 27.11.13 - klo:07:40
emmä tuota ajamista niin moiti mutta remonttia piisas kaverin 32 loorallises.. etuaks täysremppa, kansi 2krt vika oliki suodatinjalaas mistä päästi vetet joukkohon, loota 4krt, nostolaite 1krt, sähköt 123krt, pikavaihe 4krt, käsijarru 3krt.. kytkintä ei taittu teherä kertaakaa ja hydr pumppuki vain kerran vaihrettu, muutenhan se sitte pelas.. oli toki töiski välillä..
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: farmex - 27.11.13 - klo:08:07
Yllätys yllätys,KAVERIN kone täys pommi. HEH! ;D
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: jusu - 27.11.13 - klo:08:15
juu itte on sevverran viisas ettei tarvinnu moista laittaa, tuo toimi varottavana esimerkkinä ;) ainut liioteltu on tuo sähkövikojen määrä mutta niitä piisas silti runsaasti ettei niistä laskua piretty.. että suus kii soppaluu ;D
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: SKN - 27.11.13 - klo:08:20
Kaverin ehkä siksi että sellasen sontakasan omistajat ei myönnä vikoja ja täyspäiset ei osta.
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: Tuumaaja - 27.11.13 - klo:10:00
Kaverin ehkä siksi että sellasen sontakasan omistajat ei myönnä vikoja ja täyspäiset ei osta.
Mä oon kuullu sellasen sanonnan että emäntä on isäntänä taloos jos traktori on massikka ja seki valittu vaan värin perusteella.
Mäki koitan pitää sitä tua ladontakana piilos :-[
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: farmex - 27.11.13 - klo:20:42
Jos en pidä suutani kiinni,lähettääkö jusuf sen kuuluisan KAVERIN asialle  :D
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: mah - 27.11.13 - klo:22:01
Nuo 3000-sarjan massikat ovat sen verran huonossa maineessa, että melko varmasti kannattaa ostaa. Hinnat ovat näet melko kohdillaan, jos vertaa ikäluokkansa valmeteihin tai jontikoihin, esimerkiksi. Eivätkä ole välttämättä huonompia.... :-X
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: Viljo-Ilmari - 28.11.13 - klo:01:24

Ikäisekseen hyvä hytti, ns.hitaasti kiihtyvä voimanotto ei riko nivelakselia jos autottonic tai datatronic- malli. . Vanhan mallin moottori ei quadramin veroinen. Oletko varma,että vaihteisto on 16-16 kun Se vaihteisto on ollut ainoastaan electronic- mallissa ja niitä ei ole juuri suomeen tuotu. Pika-vaihde erillisessä napissa. 32-32 kestää jos A-B aluetta ei heitetä vauhdissa, samoin kilpikonna-jänis aluetta. Dynashift vaihteisto on kyllä vahvempi, ja eteenkin HD versio. Ulosoton nopeuksia voi lisätä jälkeenpäin, esim 750 ja 1250 jos tarve. Ajovoimanotto jos asennettu, vähän heikko. Hytin ilmansuodatin hankalassa paikassa huollon suhteen. Kytkin ei kestä liiraamista, sähköt ongelmattomat jos ovet ja ikkunat pidetty kiinni. Akun kiinnikkeet ruostuvaisia. Hytin kumit kulutustavaraa ja nostolaite hidas mutta teho riittää. Tarkista, että etuvedon pakka pitää peruuttaessa. Nyökkivä tieajossa.  Vaihteisto hidas, pitää ajaa kuten fulleria
(odotella,että synkrot pysyy mukana)niin kestää, tosin kytkintä pitää muistaa käyttää. Huonoa ei kannata ostaa koska askin sisäkalut maksaa hunajaa.
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: mike - 28.11.13 - klo:21:06
Ei kannata sekaantua,kyseistä merkkiä valmistettu vasta vajaa kuusmiljoonaa kappaletta.
Vaikka tälläkin hetkellä valmistavat kysytyintä mallia maailmassa ja valmistivat
kysytyintä käytettyä euroopassa.
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: jusu - 28.11.13 - klo:21:15
juu
son niin hyvä että purkaamoostaki on looran ja pikavaihteen osat loppu
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: icefarmer - 29.11.13 - klo:02:15
Ei kannata sekaantua,kyseistä merkkiä valmistettu vasta vajaa kuusmiljoonaa kappaletta.
Vaikka tälläkin hetkellä valmistavat kysytyintä mallia maailmassa ja valmistivat
kysytyintä käytettyä euroopassa.
purkaamot ostanu uusiakin  :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: bertsi - 29.11.13 - klo:06:49
juu
son niin hyvä että purkaamoostaki on looran ja pikavaihteen osat loppu

jep ja kallis kuin mikä se loota.. jd autopoweri on puolet halvempi ... jos täystuho iskee...
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: jusu - 29.11.13 - klo:09:09
käsijarrus sais olla joku summeri ja vilikkuvalo paistaas silimihin ja vaikka joku leka löis päähän jos yrittää liikahtaa käsijarru päällä, siitä se alakaa.... se vain kun sähköt on puosta niin merkkivalot ei pelaa ja käsijarru on jo valamihiksi heikkotehoonen, ettei sitä kuulemma ajoskaa huomaa välttämättä.. vai johtuuko se niistä voimakkahemmista hevoosista ;D

no siis kun aijjoos on liikkeellä, niin kartiovetopyöräaksilan laakerit kun vaihtaa ni välttyy täystuholta.. muutenhan sen kans ny pärjää seuraalemalla, siirtäjiä, synkroja ja laakerivälyksiä.. yks tuhontekijä on ne mulukut keppien päis, jos ei oo säärös niin ei mee pykälät pohjaan asti.. pvki muuten ok mutta siinon suunnitteluvirhe jo alakaapäälle kun se kanittaa niin herkästi, ja purkaamoilta löytyy kolmea eri vaihtoehtua (jos löytyy) jokka ei käy päinsä..

ja sitte se ahtaus remonttia tehres >:(

mikä tahansa muu verkun loota muttei tämä.......
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: Viljo-Ilmari - 30.11.13 - klo:18:57

vasta 7000 tuntia takana kolmetonnisella, ollut uudesta asti eikä polttimonvaihtoa kummempia sähkövikoja ole esiintynyt joten niitä en näistä *naapurin koneista* olevista kokemuksista tunnista. Jos hyvän löytää niin kyllä sen kanssa pärjää kun on kuskilla järki päässä.
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: Ford8970 - 01.12.13 - klo:01:13
Ketään ei voi kiistää sitä että jos fergusonnilla 7000 tuntia ajettu että sitä on jokaista tuntia kohden juotu ainakin yksi pullo keskikaljaa  :)
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: Agraaari - 01.12.13 - klo:01:24
meinh 390 ajaa vaaa  mittar kiäräti ...isukki sai tarjouksen taivaaseen :'(
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: Ford8970 - 01.12.13 - klo:01:27
Siin on oivalinen esimerkki verku kuskisatta
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: hvinnamo - 01.12.13 - klo:09:19
Ei kannata sekaantua,kyseistä merkkiä valmistettu vasta vajaa kuusmiljoonaa kappaletta.
Vaikka tälläkin hetkellä valmistavat kysytyintä mallia maailmassa ja valmistivat
kysytyintä käytettyä euroopassa.

 No, kauan kesti, mutta tulihan se sieltä. Hauska hahmo tämä Mike!  :)
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: volkkari - 14.12.13 - klo:09:30
käsijarrus sais olla joku summeri ja vilikkuvalo paistaas silimihin ja vaikka joku leka löis päähän jos yrittää liikahtaa käsijarru päällä, siitä se alakaa.... se vain kun sähköt on puosta niin merkkivalot ei pelaa ja käsijarru on jo valamihiksi heikkotehoonen, ettei sitä kuulemma ajoskaa huomaa välttämättä.. vai johtuuko se niistä voimakkahemmista hevoosista ;D

no siis kun aijjoos on liikkeellä, niin kartiovetopyöräaksilan laakerit kun vaihtaa ni välttyy täystuholta.. muutenhan sen kans ny pärjää seuraalemalla, siirtäjiä, synkroja ja laakerivälyksiä.. yks tuhontekijä on ne mulukut keppien päis, jos ei oo säärös niin ei mee pykälät pohjaan asti.. pvki muuten ok mutta siinon suunnitteluvirhe jo alakaapäälle kun se kanittaa niin herkästi, ja purkaamoilta löytyy kolmea eri vaihtoehtua (jos löytyy) jokka ei käy päinsä..



ja sitte se ahtaus remonttia tehres >:(

mikä tahansa muu verkun loota muttei tämä.......

hmm.. Nuo kartiovetopyöräakselin laakerit ja käsijarrun levyt on nyt muutamassa mf keskustelussa tullut esille vähälle aikaa useamman kerran..
Rikkooko tuon käsijarrun kuumentuminen ne laakerit vai se levyistä lähtevä hilu, siis jos on ajettu käsijarru päällä levyt paskaks?
Seuraavaksi alkaa vissiin perän ulina muuttuneen/muuttuvan hammaskosketuksen takia?
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: jusu - 14.12.13 - klo:11:28
levyistä lähtevä hilu luulisin.. juu jos käsijarrua pitää säätää on jarru päällä ajeltu.. sitte jo pian pyörähtää ulkokoolinki..
se hd loota 6200 sarjas on jo aiva eri maata vaikka sama käsijarru, muttei hajua niin herkästi jos ollenkaa.. siihen ei oo myity purkulootiakaa tääpäin.. ja tohon saa rakennettua eston ettei saa ajettua käsijarru päällä.. selvis eilen ;)
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: 42 - 15.12.13 - klo:10:27
Ei kannata sekaantua,kyseistä merkkiä valmistettu vasta vajaa kuusmiljoonaa kappaletta.
Vaikka tälläkin hetkellä valmistavat kysytyintä mallia maailmassa ja valmistivat
kysytyintä käytettyä euroopassa.
Hyvä että mikekin on tullut vanhemmiten järkiinsä – tuo ferkusonin tauti on vähä perkelehen vaarallinen tauti – onneksi sukulaiselta saa valmettia lainaksi.

Ison plussan annan mikelle tuosta rehellisyyrestä 
+
Mike
Viestejä: 1570
Karma: +376/-376
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: Timppa - 15.12.13 - klo:11:10
Muistakaa ny taas että kyseessä on 25-20 vuotta vanha traktori.  ;D

Ei ne rakastamalla uusiksi muutu.

Sama koskee muitakin merkkejä.
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: kylmis - 15.12.13 - klo:17:03
Käyttö ratkaisee ja huoltojen tunnollinen suorittaminen.
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: roadman - 15.12.13 - klo:20:33
Maasika ollu talossa jo yli 50v( nyt 35X pitää jatkumoa yllä) Muuten muut merkit vallalla, jos nyt taloon tulossa niin tommoinen.

http://www.konedata.net/Traktorit/MF8650.htm
Otsikko: Vs: massikka 3080
Kirjoitti: JösseJänis - 15.12.13 - klo:23:44
Muistakaa ny taas että kyseessä on 25-20 vuotta vanha traktori.  ;D

Ei ne rakastamalla uusiksi muutu.

Sama koskee muitakin merkkejä.

Ei, mutta vanhenevat hitaammin.