Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Uuno74 - 15.11.13 - klo:18:16
-
Mitenköhän hitaita/nopeita nämä oikeastaan on? Konedatan mukaan 25,7km/h :o
Tämmöinen olis melkein ilmaiseksi tarjolla ja vielä vähän ajettu, hyväkuntoinen...
Omistaja väittää että kulkee melekein 40km/h, en siis ole päässy koeajolle, raktori aika kaukana ::)
Onko mitään positiivista sanottavaa tästä mallista?
-
yski toiminta varmimista traktoreitsa joita on tehty tuohon koko luokaan. turbolla lisää tehoa ja väntöä. vaatii kieroskien nostamista ja 38 tuumaaisen rengastuksen jota vuhtia tulee 40kmh.
-
Niin eikai toi ole maantieversioksi tarkoitettukaan. Jos kone pysyy pihalla tai siirtomatkat lyhyitä niin nopeuden puolesta ei ole ongelmia. Kestävyydestä näin yleisesti voi olla montaa mieltä.
-
Sähköthän ne on ne viiatin synti. Mutta noissa ne on sen verran yksinkertaset että yksinkertasempiki osaa vedellä uusiksi. Kierroksia ei yli 3000 kannata huudattaa. Juujuu naapurin mies sano että sama kone on ivecon pikkukuormurissa ja että siinä kiertää 4500 kyllä se kestää. Muttakun ei kestä, se ei ole sama kone. Sisuskalut viiatis hennommat.
Tiedän yhden 680 joka turbotettu+ruuvattu rankasti(penkitetty yli 110hv), huutanut apevaunun edessä pian 10vuotta ja edelleen soi. Mitään ei ole korjattu, onhan se tietty sen näkönenki mutta vaihteisto, moottori yms koskemattomat.
-
Sähköthän ne on ne viiatin synti. Mutta noissa ne on sen verran yksinkertaset että yksinkertasempiki osaa vedellä uusiksi. Kierroksia ei yli 3000 kannata huudattaa. Juujuu naapurin mies sano että sama kone on ivecon pikkukuormurissa ja että siinä kiertää 4500 kyllä se kestää. Muttakun ei kestä, se ei ole sama kone. Sisuskalut viiatis hennommat.
Tiedän yhden 680 joka turbotettu+ruuvattu rankasti(penkitetty yli 110hv), huutanut apevaunun edessä pian 10vuotta ja edelleen soi. Mitään ei ole korjattu, onhan se tietty sen näkönenki mutta vaihteisto, moottori yms koskemattomat.
voima siirto ja mootori ovat varmoja. hydrauliikka pumpu ja notso laiteet sähöjen lisäksi heikko kohta. myös kääntö säde iso.
-
Se kiertää vakionakin lähelle 3000 eikä silti kulje mihinkään.. Tehtaan säädöissä ei juuri savuta ja menee pienellä, ruuvattuna taas maailma mustana savusta mutta tehoa ei juuri enempää. Perä on varmaan jo kaikista korjattu, hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Kääntyvyys luokkaa valtamerilaiva.
-
Se kiertää vakionakin lähelle 3000 eikä silti kulje mihinkään.. Tehtaan säädöissä ei juuri savuta ja menee pienellä, ruuvattuna taas maailma mustana savusta mutta tehoa ei juuri enempää. Perä on varmaan jo kaikista korjattu, hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Kääntyvyys luokkaa valtamerilaiva.
mitä sieltä perätsä hajoaa kun en ole 7000 tunin aikana vielä havainut mitään paisti nostolaiteen poikitais akselin vuoto.
-
mitä sieltä perätsä hajoaa kun en ole 7000 tunin aikana vielä havainut mitään paisti nostolaiteen poikitais akselin vuoto.
Tasauspyörästöstä hajoaa jotakin, saattoi olla ristitappi, en muista varmaksi. Metallilastua löytyy hydrauliikkasuodattimesta kun vahinko on käynyt.
-
Joo määki haluan tietää mikä sieltä menee? Tai paremmin minkälaisella käytöllä sen muka saa rikki ;D
Hydrauliikkapumppu tosiaan menee aika tiheään, mutta vaihto sujuu puolessa tunnissa ja uusi pumppu marjakankaalla 160€ ;)
Tuosta edellämainitusta 680:stä tuli vielä mieleen että monessakohan kestää ajovoimanotto aukaista tukkeentunut apevaunu? pakilla meinaan... Hurjan näköstä tuohua...
-
Ristitappi ei kestä kyntöä ilman lukon käyttöä. Samaa ongelmaa on kylläkin muissakin merkeissä.
-
Tuosta edellämainitusta 680:stä tuli vielä mieleen että monessakohan kestää ajovoimanotto aukaista tukkeentunut apevaunu? pakilla meinaan... Hurjan näköstä tuohua...
MF 65:lla lykkäsin pienellä pakilla ajo-voalla Alfalavalin vaakaruuvivaunua joskus, narinaa ja pauketta kuului mutta ei hajonnut.
-
Ristitappi ei kestä kyntöä ilman lukon käyttöä. Samaa ongelmaa on kylläkin muissakin merkeissä.
mikä keski tappi on kysesä?
-
Mitenköhän hitaita/nopeita nämä oikeastaan on? Konedatan mukaan 25,7km/h :o
Tämmöinen olis melkein ilmaiseksi tarjolla ja vielä vähän ajettu, hyväkuntoinen...
Omistaja väittää että kulkee melekein 40km/h, en siis ole päässy koeajolle, raktori aika kaukana ::)
Onko mitään positiivista sanottavaa tästä mallista?
Noihin voi vaihteistoon vaihtaa rattaita jolloin nopeuden saa kasvamaan . 680-780 terrakota värillä kulki hyvin , tommoset 38-40km/h.
Fiiatin kierrosten lisäämisestä on juttu aiemmin , se SKN laittama viestiketju . Yli 3500 rpm ei juurikaan kantsi nostaa .
-
Vai rattaita vaihtaa laatikkoon.ei pidä paikkaansa.huippu nopeus yleensä laskettu n 2500 rpm/min ja enempihän se vakionakin kiertää.toisin sanoen helposti sen 28-30 menee vakiona.terrakotta taisi hiukan nopeempi olla.eipä sitä ristitappia kukaan kyntämällä rikki ole saanut.
-
Ainakin 880, joita täälläpäin aikoinaan oli useampi ristitappi meni alle 2000 tuntia. Remontissa laitettiin lisää öljyuria ja sitten alkoi kestämään
-
Ainakin 880, joita täälläpäin aikoinaan oli useampi ristitappi meni alle 2000 tuntia. Remontissa laitettiin lisää öljyuria ja sitten alkoi kestämään
kertoisikto mikä risti tappi.
-
skn on taas keksinyt persoonan.
-
tasauspyörästön tappi noista irtoaa. aivan perus juttu 880,980 ja 100-90 fiateissa. tais vaiva parantua kun 110-90 tuli ja 40km/h perävälitys.
mitäköhän rattaita sinne vaihetaan että kulkee 40km/h? en oo omalla fiatmiehen uralla moisesta kuullu vaikka ympäri suomea olen ollu jutuisa fiiumiesten kanssa.
vakiona menee juuri ja juuri sen 30 ja kierroksia on silloin jo varmaan ennemmin 2700 kun 2500. 38 renkaathan on jo vakiona ja pari numeroa isompi rengas vaikuttaa noissa nopeuksissa luokkaa 2km/h.
------------
vahvoja noi on, mutta ei todellakaan mitään tie koneita...
-
tasauspyörästön tappi noista irtoaa. aivan perus juttu 880,980 ja 100-90 fiateissa. tais vaiva parantua kun 110-90 tuli ja 40km/h perävälitys.
mitäköhän rattaita sinne vaihetaan että kulkee 40km/h? en oo omalla fiatmiehen uralla moisesta kuullu vaikka ympäri suomea olen ollu jutuisa fiiumiesten kanssa.
vakiona menee juuri ja juuri sen 30 ja kierroksia on silloin jo varmaan ennemmin 2700 kun 2500. 38 renkaathan on jo vakiona ja pari numeroa isompi rengas vaikuttaa noissa nopeuksissa luokkaa 2km/h.
------------
vahvoja noi on, mutta ei todellakaan mitään tie koneita...
mitsä se tappi nyt irtoaa? omatsa 980 ei ole vielä iroonut. onko odotetavisa? ystaälisesti jos kertoisit mikä tapi ja mitsä?
-
Kyllä se sit ilmoittaa itsestään kun sillä on vaivaa ;D
-
tasauspyörästön tappi noista irtoaa. aivan perus juttu 880,980 ja 100-90 fiateissa. tais vaiva parantua kun 110-90 tuli ja 40km/h perävälitys.
mitäköhän rattaita sinne vaihetaan että kulkee 40km/h? en oo omalla fiatmiehen uralla moisesta kuullu vaikka ympäri suomea olen ollu jutuisa fiiumiesten kanssa.
vakiona menee juuri ja juuri sen 30 ja kierroksia on silloin jo varmaan ennemmin 2700 kun 2500. 38 renkaathan on jo vakiona ja pari numeroa isompi rengas vaikuttaa noissa nopeuksissa luokkaa 2km/h.
------------
vahvoja noi on, mutta ei todellakaan mitään tie koneita...
mitsä se tappi nyt irtoaa? omatsa 980 ei ole vielä iroonut. onko odotetavisa? ystaälisesti jos kertoisit mikä tapi ja mitsä?
no traktorin taka osasta, perän sisältä tasauspyörästöstä. miten voi olla noin vaikeeta? hik?
;D
-
Vai rattaita vaihtaa laatikkoon.ei pidä paikkaansa.huippu nopeus yleensä laskettu n 2500 rpm/min ja enempihän se vakionakin kiertää.toisin sanoen helposti sen 28-30 menee vakiona.terrakotta taisi hiukan nopeempi olla.eipä sitä ristitappia kukaan kyntämällä rikki ole saanut.
Mullakin on muistikuva että keltainen kulki tuon noin 26.Muistaakseni terrakotta jotain 30-32.Itellä oli -78 keltainen 680DT.Se kulki tuon 26.Hidas.
Ristitappiongelma mulle tuntematon.
-
Vai rattaita vaihtaa laatikkoon.ei pidä paikkaansa.huippu nopeus yleensä laskettu n 2500 rpm/min ja enempihän se vakionakin kiertää.toisin sanoen helposti sen 28-30 menee vakiona.terrakotta taisi hiukan nopeempi olla.eipä sitä ristitappia kukaan kyntämällä rikki ole saanut.
Mullakin on muistikuva että keltainen kulki tuon noin 26.Muistaakseni terrakotta jotain 30-32.Itellä oli -78 keltainen 680DT.Se kulki tuon 26.Hidas.
Ristitappiongelma mulle tuntematon.
Joo, se ei koske kirkonmiehiä.
-
tasauspyörästön tappi noista irtoaa. aivan perus juttu 880,980 ja 100-90 fiateissa. tais vaiva parantua kun 110-90 tuli ja 40km/h perävälitys.
mitäköhän rattaita sinne vaihetaan että kulkee 40km/h? en oo omalla fiatmiehen uralla moisesta kuullu vaikka ympäri suomea olen ollu jutuisa fiiumiesten kanssa.
vakiona menee juuri ja juuri sen 30 ja kierroksia on silloin jo varmaan ennemmin 2700 kun 2500. 38 renkaathan on jo vakiona ja pari numeroa isompi rengas vaikuttaa noissa nopeuksissa luokkaa 2km/h.
------------
vahvoja noi on, mutta ei todellakaan mitään tie koneita...
110 pupufiiuis ongelma oli tallella.Kempillä kiinni niin pysyi :(
-
Se kiertää vakionakin lähelle 3000 eikä silti kulje mihinkään.. Tehtaan säädöissä ei juuri savuta ja menee pienellä, ruuvattuna taas maailma mustana savusta mutta tehoa ei juuri enempää. Perä on varmaan jo kaikista korjattu, hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Kääntyvyys luokkaa valtamerilaiva.
mitä sieltä perätsä hajoaa kun en ole 7000 tunin aikana vielä havainut mitään paisti nostolaiteen poikitais akselin vuoto.
Kaikenmoisilla luonnonsaastuttajilla sitä eläintenrehuja sotketaan ja pohjavesiä pilataan ;D
-
Etupään hyd.lukko on ongelma eli puskee vian tulessa peräööliä etuakselin kopan täyteen ja myös murikkaakselin lukitus pettää.
Vaihteisto kestää suollla 5000 tuntia sitten laakerointi .
Kytkin surkuhupaisa viritys.
-
Etupään hyd.lukko on ongelma eli puskee vian tulessa peräööliä etuakselin kopan täyteen ja myös murikkaakselin lukitus pettää.
Vaihteisto kestää suollla 5000 tuntia sitten laakerointi .
Kytkin surkuhupaisa viritys.
Taitaa sääennustaja olla suhteellisen tietämätön 680-980 DT mallien etuakselin lukosta.......1180-1880 DT Grandeissa oli jo sitten hydraulinen.......Ja tuo muuhan on erittäin kokemusperäistä made in Finland by SAS, and one time in Toronto?.....12" kerametallikytkin tuon kokoisessa oli suht käypänen.....Samaan aikaan vapo koetteli sinnitellä omilla koneilla, kun nuo 80-sarjalaiset puskivat markkinoille....Ja niissähän oli pirun kestävät vaihteistot, moottorit sekä kytkimet, muistaako SAS? Serkkupoika sanoi Vapon omien traktorien kuskina ollessa, että kun jo luoja armahtaisi jo tästä hommasta....Armahti se, pääsi remonttihalliin ja riemu riitti.....Samaan aikaan turpeesta 80 %:a jouduttiin nostamaan noilla surullisen kuuluisilla 80-sarjan Fiateilla, 880 DT, 980 DT malleilla pääosin.....Ilman niitä kylymä talvi olisi yllättänyt monen turvelämmittäjä-sääennustajan....Nyt onneksi ajelee eläkepäivien lähestyessä Doosanilla tuo serkku...
-
980 DT : llä koskaan ajanut ole mutta eikö siinä automaatti hammaslukko ollut, jos lukko oli?
Vieläkö 90-sarjan agreja valmistetaan, monesta ohjaamot lahoja, voisko jostain maasta tai tehtaasta pystyä tilaamaan uuden ohjaamon??
Edullisesti tietysti :)
-
980 DT : llä koskaan ajanut ole mutta eikö siinä automaatti hammaslukko ollut, jos lukko oli?
Vieläkö 90-sarjan agreja valmistetaan, monesta ohjaamot lahoja, voisko jostain maasta tai tehtaasta pystyä tilaamaan uuden ohjaamon??
Edullisesti tietysti :)
Etelä-Amerikassa väänsivät jokunen vuosi sitten Grandeja.....
-
Etupään hyd.lukko on ongelma eli puskee vian tulessa peräööliä etuakselin kopan täyteen ja myös murikkaakselin lukitus pettää.
Vaihteisto kestää suollla 5000 tuntia sitten laakerointi .
Kytkin surkuhupaisa viritys.
Taitaa sääennustaja olla suhteellisen tietämätön 680-980 DT mallien etuakselin lukosta.......1180-1880 DT Grandeissa oli jo sitten hydraulinen.......Ja tuo muuhan on erittäin kokemusperäistä made in Finland by SAS, and one time in Toronto?.....12" kerametallikytkin tuon kokoisessa oli suht käypänen.....Samaan aikaan vapo koetteli sinnitellä omilla koneilla, kun nuo 80-sarjalaiset puskivat markkinoille....Ja niissähän oli pirun kestävät vaihteistot, moottorit sekä kytkimet, muistaako SAS? Serkkupoika sanoi Vapon omien traktorien kuskina ollessa, että kun jo luoja armahtaisi jo tästä hommasta....Armahti se, pääsi remonttihalliin ja riemu riitti.....Samaan aikaan turpeesta 80 %:a jouduttiin nostamaan noilla surullisen kuuluisilla 80-sarjan Fiateilla, 880 DT, 980 DT malleilla pääosin.....Ilman niitä kylymä talvi olisi yllättänyt monen turvelämmittäjä-sääennustajan....Nyt onneksi ajelee eläkepäivien lähestyessä Doosanilla tuo serkku...
Mallinumero tosin unohtu eli kyseessä oli 130 fiaattimissä nuo viat ja koneen omistaja oli Vapo.
Sassilla 40 vuoden kokemus vapon touhuista sivusta seuranneena eli kokemusta on myös tuolta saralta runsaasti. ;D
Kytkin kesti noin 3000 tuntia ja moottorin jakopää pettää ensin.
Hyvällä kuskilla askilla pääsi muutaman tuhannen tuntia.
Etupää oli 130 hyd lukolla .
-
Etupään hyd.lukko on ongelma eli puskee vian tulessa peräööliä etuakselin kopan täyteen ja myös murikkaakselin lukitus pettää.
Vaihteisto kestää suollla 5000 tuntia sitten laakerointi .
Kytkin surkuhupaisa viritys.
Taitaa sääennustaja olla suhteellisen tietämätön 680-980 DT mallien etuakselin lukosta.......1180-1880 DT Grandeissa oli jo sitten hydraulinen.......Ja tuo muuhan on erittäin kokemusperäistä made in Finland by SAS, and one time in Toronto?.....12" kerametallikytkin tuon kokoisessa oli suht käypänen.....Samaan aikaan vapo koetteli sinnitellä omilla koneilla, kun nuo 80-sarjalaiset puskivat markkinoille....Ja niissähän oli pirun kestävät vaihteistot, moottorit sekä kytkimet, muistaako SAS? Serkkupoika sanoi Vapon omien traktorien kuskina ollessa, että kun jo luoja armahtaisi jo tästä hommasta....Armahti se, pääsi remonttihalliin ja riemu riitti.....Samaan aikaan turpeesta 80 %:a jouduttiin nostamaan noilla surullisen kuuluisilla 80-sarjan Fiateilla, 880 DT, 980 DT malleilla pääosin.....Ilman niitä kylymä talvi olisi yllättänyt monen turvelämmittäjä-sääennustajan....Nyt onneksi ajelee eläkepäivien lähestyessä Doosanilla tuo serkku...
Mallinumero tosin unohtu eli kyseessä oli 130 fiaattimissä nuo viat ja koneen omistaja oli Vapo.
Sassilla 40 vuoden kokemus vapon touhuista sivusta seuranneena eli kokemusta on myös tuolta saralta runsaasti. ;D
Mutta totuus on se, että ensimmäinen kunnollinen suotraktori kotimaasta tuli vasta 8400 mallin myötä.....700/900,1100,702/702S/903/1102 ja 1203 veivät uskon monelta.....Valmet Power Plussat sitten -05 mallisarjassa kohensivat jo tilannetta...
-
Etupään hyd.lukko on ongelma eli puskee vian tulessa peräööliä etuakselin kopan täyteen ja myös murikkaakselin lukitus pettää.
Vaihteisto kestää suollla 5000 tuntia sitten laakerointi .
Kytkin surkuhupaisa viritys.
Taitaa sääennustaja olla suhteellisen tietämätön 680-980 DT mallien etuakselin lukosta.......1180-1880 DT Grandeissa oli jo sitten hydraulinen.......Ja tuo muuhan on erittäin kokemusperäistä made in Finland by SAS, and one time in Toronto?.....12" kerametallikytkin tuon kokoisessa oli suht käypänen.....Samaan aikaan vapo koetteli sinnitellä omilla koneilla, kun nuo 80-sarjalaiset puskivat markkinoille....Ja niissähän oli pirun kestävät vaihteistot, moottorit sekä kytkimet, muistaako SAS? Serkkupoika sanoi Vapon omien traktorien kuskina ollessa, että kun jo luoja armahtaisi jo tästä hommasta....Armahti se, pääsi remonttihalliin ja riemu riitti.....Samaan aikaan turpeesta 80 %:a jouduttiin nostamaan noilla surullisen kuuluisilla 80-sarjan Fiateilla, 880 DT, 980 DT malleilla pääosin.....Ilman niitä kylymä talvi olisi yllättänyt monen turvelämmittäjä-sääennustajan....Nyt onneksi ajelee eläkepäivien lähestyessä Doosanilla tuo serkku...
Mallinumero tosin unohtu eli kyseessä oli 130 fiaattimissä nuo viat ja koneen omistaja oli Vapo.
Sassilla 40 vuoden kokemus vapon touhuista sivusta seuranneena eli kokemusta on myös tuolta saralta runsaasti. ;D
Mutta totuus on se, että ensimmäinen kunnollinen suotraktori kotimaasta tuli vasta 8400 mallin myötä.....700/900,1100,702/702S/903/1102 ja 1203 veivät uskon monelta.....Valmet Power Plussat sitten -05 mallisarjassa kohensivat jo tilannetta...
Sen jälkeen ei juuri muita merkkejä ole näkynyt muutama nyykkäri ,pirun raskaita vehkeitä.
Hupaisa oli kuunnella ja katella kun 120 nh ajoivat suolla siinä oli pikavaihde ,aina kun sillä pykälti niin kuului valtava paukaus ,ei kauaa ajelleet sillä kun vahtoivat 8400 .
Myös casen taival oli kivinen ,joka kesä meni askista sama ratas ,muuten jos ei kiehunut niin jotenkin pelas.Isoja caseja oli tuo askivikanen.
-
Kummaa porukkaa tuolla säätieteilijöiden maassa. Täälläpäin lujimmaksi koetut traktorimallit ovat heillä eniten remontattuja. :o
-
Poljen tommosen fiiun ohi polkupyörällä kevyesti joten 40 kilometriä tunnissa ei kyllä kulje kuin lavetin kyydissä.. :P
-
Sähköt mun fiiatissa on jotekin sekasi kun painaa jarrua menee radio päälle. Erikoinen vika vai pitäiskö se näin mennäkin ;D tekeekö köpin fiiatti samoin
-
Sähköt mun fiiatissa on jotekin sekasi kun painaa jarrua menee radio päälle. Erikoinen vika vai pitäiskö se näin mennäkin ;D tekeekö köpin fiiatti samoin
paljo on korjatu magneti mareli sähöjä. relelä saa valot toiminan kunto.
-
Sähköt mun fiiatissa on jotekin sekasi kun painaa jarrua menee radio päälle. Erikoinen vika vai pitäiskö se näin mennäkin ;D tekeekö köpin fiiatti samoin
paljo on korjatu magneti mareli sähöjä. relelä saa valot toiminan kunto.
Aikoinaan asentelin 80-90 hytin ja rungon väliin sekä muuallekin ylimääräisiä maajohtoja.Muistaakseni mulla joskus sytty takatyövalot jarrua painamalla ennen noita lisäjohtoja.
-
Sähköt mun fiiatissa on jotekin sekasi kun painaa jarrua menee radio päälle. Erikoinen vika vai pitäiskö se näin mennäkin ;D tekeekö köpin fiiatti samoin
paljo on korjatu magneti mareli sähöjä. relelä saa valot toiminan kunto.
Aikoinaan asentelin 80-90 hytin ja rungon väliin sekä muuallekin ylimääräisiä maajohtoja.Muistaakseni mulla joskus sytty takatyövalot jarrua painamalla ennen noita lisäjohtoja.
madoitusket autavat myös.
-
Etupään hyd.lukko on ongelma eli puskee vian tulessa peräööliä etuakselin kopan täyteen ja myös murikkaakselin lukitus pettää.
Vaihteisto kestää suollla 5000 tuntia sitten laakerointi .
Kytkin surkuhupaisa viritys.
Taitaa sääennustaja olla suhteellisen tietämätön 680-980 DT mallien etuakselin lukosta.......1180-1880 DT Grandeissa oli jo sitten hydraulinen.......Ja tuo muuhan on erittäin kokemusperäistä made in Finland by SAS, and one time in Toronto?.....12" kerametallikytkin tuon kokoisessa oli suht käypänen.....Samaan aikaan vapo koetteli sinnitellä omilla koneilla, kun nuo 80-sarjalaiset puskivat markkinoille....Ja niissähän oli pirun kestävät vaihteistot, moottorit sekä kytkimet, muistaako SAS? Serkkupoika sanoi Vapon omien traktorien kuskina ollessa, että kun jo luoja armahtaisi jo tästä hommasta....Armahti se, pääsi remonttihalliin ja riemu riitti.....Samaan aikaan turpeesta 80 %:a jouduttiin nostamaan noilla surullisen kuuluisilla 80-sarjan Fiateilla, 880 DT, 980 DT malleilla pääosin.....Ilman niitä kylymä talvi olisi yllättänyt monen turvelämmittäjä-sääennustajan....Nyt onneksi ajelee eläkepäivien lähestyessä Doosanilla tuo serkku...
Mallinumero tosin unohtu eli kyseessä oli 130 fiaattimissä nuo viat ja koneen omistaja oli Vapo.
Sassilla 40 vuoden kokemus vapon touhuista sivusta seuranneena eli kokemusta on myös tuolta saralta runsaasti. ;D
Kytkin kesti noin 3000 tuntia ja moottorin jakopää pettää ensin.
Hyvällä kuskilla askilla pääsi muutaman tuhannen tuntia.
Etupää oli 130 hyd lukolla .
Ei ne Valtratkaan nyt mitenkään sen kummemmin yliluonnollisia ole olleet....Ensimmäinen 8400 kesti 30 h, toinen vaihteli pikavaihteita itsekseen ja laatikoita on laitettu tai vaihdettu samalla suolla useita. Nyykkäreissä voa-pakkoja nykyisin enemmän mitä niissä nyt ollut, ja riippuu sekin mitä tehdään (syväjyrsin). Mutta ei ainakaan sen kummempi laitos mitä toi Nyykkäri ole, viime vuosina mennytkin niinpäin että noi Nyykkärit menneet vähemmillä remonteilla......
-
16 000 ajettu 980 -82, kerran koneremontti, sähköjä vähän remontoitu, hyd.pumppu muutaman kerran, murros, öljyt/suodattimet vaihdettu sekä huollettu.
talvet:metässä
kesät:paalausta,käärintää,karhotusta yms. (entisessä elämässä suolla)
Kertokaa mullekin miten sen ristitapin saa irtoomaan?
-
ei siitä ristitapista nyt kannata suuttua muille eikä fiatille. hyvähän se on jos ei oo irronnut. se ristitappi juttu nyt on semmonen perus juttu joka on ollu kaikkien fiiatti miesten tiedossa 30 vuotta. vähän niin kuin jd 50 sarjan seegeri rengas vaihteiston akselilla. pikku juttu joka saattaa aiheuttaa tuhoa, mutta ajallaan korjattuna pääsee oikeastaan vaan muttereita vääntämällä.
kytkin noissa on heikko, ei siitä pääse mihinkään, hydrauliikka samaten. ollu alitehoinen jo uutena. sähkötkin surkeat, mutta nämä kaikki on korjattavissa helposti ja halvalla.
jakopäät ei mene näistä pienistä moottoreista (1380-140-90 asti) jakopää "ongelmat" on 8.1l OM peruisessa moottorissa joka on kauttaaltaan ihan eri kuin pikku iveco.
-
ei siitä ristitapista nyt kannata suuttua muille eikä fiatille. hyvähän se on jos ei oo irronnut. se ristitappi juttu nyt on semmonen perus juttu joka on ollu kaikkien fiiatti miesten tiedossa 30 vuotta. vähän niin kuin jd 50 sarjan seegeri rengas vaihteiston akselilla. pikku juttu joka saattaa aiheuttaa tuhoa, mutta ajallaan korjattuna pääsee oikeastaan vaan muttereita vääntämällä.
kytkin noissa on heikko, ei siitä pääse mihinkään, hydrauliikka samaten. ollu alitehoinen jo uutena. sähkötkin surkeat, mutta nämä kaikki on korjattavissa helposti ja halvalla.
jakopäät ei mene näistä pienistä moottoreista (1380-140-90 asti) jakopää "ongelmat" on 8.1l OM peruisessa moottorissa joka on kauttaaltaan ihan eri kuin pikku iveco.
Joo, ei suututtu olla mutta tuntuu niin oudolta kun talossa ollu reilu 30 vuotta fiijatteja ja ei yhtäkään ristitappi vikaa.
-
juu tuota ristitappi juttua liikkuu nevamiesten puheissa ainakin.. ja 680 etu vetarit rupes kestähän lukon hilujen purun jälkeen.. karu ja yksinkertanen peli tyylillä liikkuu jos liikahtaa, saa sähköt olla vaikka kui sekasin ;)
-
Toi SASsi kun sit noita tuntilukemia heittää, niin kannattaa muistaa että Fiatin tunnit eivät ole noita kellotunteja, vaikka suolla urku auki monasti onkin........Jakopääriesoja tosiaan kuten retku heitti, 1580,1880 ja 160 sekä 180 malleissa.....
-
ei siitä ristitapista nyt kannata suuttua muille eikä fiatille. hyvähän se on jos ei oo irronnut. se ristitappi juttu nyt on semmonen perus juttu joka on ollu kaikkien fiiatti miesten tiedossa 30 vuotta. vähän niin kuin jd 50 sarjan seegeri rengas vaihteiston akselilla. pikku juttu joka saattaa aiheuttaa tuhoa, mutta ajallaan korjattuna pääsee oikeastaan vaan muttereita vääntämällä.
kytkin noissa on heikko, ei siitä pääse mihinkään, hydrauliikka samaten. ollu alitehoinen jo uutena. sähkötkin surkeat, mutta nämä kaikki on korjattavissa helposti ja halvalla.
jakopäät ei mene näistä pienistä moottoreista (1380-140-90 asti) jakopää "ongelmat" on 8.1l OM peruisessa moottorissa joka on kauttaaltaan ihan eri kuin pikku iveco.
+ 40-sarjassa
-
Onko näissä 8.1L Ivecoissa jakopään viat hammaspyörien kuluminen vai mikä?
Joskus väittivät jotta 10 000h välein hyvä jakopään rattaat uusia.
Sitten vielä jotain muuta sanottavaa kestosta, miltä osin, käytöllä vaikutusta?
"Ristitapin" hajoaminen eli tapin lukitus sokka/tappi pettää ja akseli pääsee pyörimään tasauspyörästön runkoa syöden, voiko syynä olla rasitus ja pyörien erinäinen nopeus esim. kyntö, raju napautus ohjausjarulla(ainakin jos nopeutta ja massaa), erikokoiset/kuluneet tai eri ilmanpaineet takarenkaissa johtuva nopeus ero?
Varsinkin maantie nopeuksissa.
Jokin muu... tai heikkous.
-
Kyntö ilman lukon käyttöä sen ristitapin rikkoi. Taisi olla enemmän etulukollisten ongelma, niillä pystyi jotenkuten kyntämään ilman lukon käyttöäkin. Täälläpäin kun oli paljon juurikasmaita tuo ongelma oli lähes joka koneessa ennen 2000 tuntia.
-
Onko näissä 8.1L Ivecoissa jakopään viat hammaspyörien kuluminen vai mikä?
Joskus väittivät jotta 10 000h välein hyvä jakopään rattaat uusia.
Sitten vielä jotain muuta sanottavaa kestosta, miltä osin, käytöllä vaikutusta?
"Ristitapin" hajoaminen eli tapin lukitus sokka/tappi pettää ja akseli pääsee pyörimään tasauspyörästön runkoa syöden, voiko syynä olla rasitus ja pyörien erinäinen nopeus esim. kyntö, raju napautus ohjausjarulla(ainakin jos nopeutta ja massaa), erikokoiset/kuluneet tai eri ilmanpaineet takarenkaissa johtuva nopeus ero?
Varsinkin maantie nopeuksissa.
Jokin muu... tai heikkous.
Sehän oli helppo ennakkoon hoitaa:peräreppu irti,kemppiä,peräkasaan->ei ongelmia
-
Tästä voi katsoa kuinka mielipide on muuttunu kolmessa vuodessa
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=14950.0
-
tappi jutu vieläkin esäpelvää miski hajoa?
-
tappi jutu vieläkin esäpelvää miski hajoa?
--Make sen jo suomensi.Kynnöllä jatkuva sänkipyörän luisto tekee nopeuseron jota tasauspyörästö ei siedä.
--Meilläpäin oli noita Fiudeja aika paljon,myös itsellä.Nyt sitten 10v siitä kun viimeinen lähti meiltä ja vasta kuuulen moisesta ongelmasta.
--Moottorin jakopään rattaita hajosi muutamalta mm.80-90stä kun niihin vaihdettiin luokkaa 40 litran hydepumppuja.Itsekin vaidoin vähän suuremmman(noin 35l)
omaani mutta kesti ainakin sen aikaa kun meillä oli
--Kytkimetkin noissa kesti jos sitä ei luistattanut.Jokuhan tuhosi kerametallikytkimen parissa päivässä sorakasalla ekn kanssa
-
tappi jutu vieläkin esäpelvää miski hajoa?
--Make sen jo suomensi.Kynnöllä jatkuva sänkipyörän luisto tekee nopeuseron jota tasauspyörästö ei siedä.
--Meilläpäin oli noita Fiudeja aika paljon,myös itsellä.Nyt sitten 10v siitä kun viimeinen lähti meiltä ja vasta kuuulen moisesta ongelmasta.
--Moottorin jakopään rattaita hajosi muutamalta mm.80-90stä kun niihin vaihdettiin luokkaa 40 litran hydepumppuja.Itsekin vaidoin vähän suuremmman(noin 35l)
omaani mutta kesti ainakin sen aikaa kun meillä oli
--Kytkimetkin noissa kesti jos sitä ei luistattanut.Jokuhan tuhosi kerametallikytkimen parissa päivässä sorakasalla ekn kanssa
Samoin itselle ihan uusi juttu tuo ristitapin ongelma, kymmenkunta fiiaattia ehti olla ja edelleen niitä kylällä lukumääräisesti toiseksi eniten ellei eniten ::)
-88 vuoden jälkeenhän hydepumppu oli 80-90:ssä 44l/min, tuo vaihdettiin ainakin meillä pyöreät 50l/min tuottavaan eikä tuo rikkontut mitään, reipas 5000 tuntia ajettuna lähti vaihtoon. Turbolla 115heppaa, harmittaa edelleen kun aikonaan hävitettiin :(
-
Vetoakselit ei kestä metsäajossa 80/90 ,ainakin tutulla meni akseli tai laippa metsässä,kiva remontti.
-
Mun tutulla on vetoakselit kestäneet metsäajossa. ;)
-
Vetoakselit ei kestä metsäajossa 80/90 ,ainakin tutulla meni akseli tai laippa metsässä,kiva remontti.
Mun tutulta meni suoraa metsäautotietä auratessa isosta Valmetista vetoakseli. Osti muuten 80-90 tilalle. Että tämmöinen tapaus 1980-luvulta........
Montakohan Nyykkäri kauppaa se tämä SAS on oikeasti pohjustanut noilla kirjoituksillaan.....Täältä kohta yhden... ;D
-
ei meilläkään oo niitä ristitappia mennyt. lähinnä se oli 880 ja 980 ongelma. meillä oli vain 680,780 ja 110-90. kaikissa kesti hyvin.
hyvät muistot jäi 80 srj fiiuista. niin hyvät että piti muutama viikko sitte ostaa pihakoneeksi 1600h ajettu 680 :). on mukava peli ajaa, paras käyntiääni nelosmoottoreista. työn teon meininki vaikka ei yhtään mitään tapahdukkaan, tuntuu tielläkin menevän niin prkeleesti vaikka naapurin mummo menee eslalla ohi 8)
vetoakseli on fiiatissa todella luja. vahvempaa tuskin löytyy? jo 780:ssa tosi paksu akseli joka on kaikenlisäksi hyvää tavaraa.
-
-88 vuoden jälkeenhän hydepumppu oli 80-90:ssä 44l/min, tuo vaihdettiin ainakin meillä pyöreät 50l/min tuottavaan eikä tuo rikkontut mitään, reipas 5000 tuntia ajettuna lähti vaihtoon. Turbolla 115heppaa, harmittaa edelleen kun aikonaan hävitettiin :(
[/quote]
Varmaan ihan mukava rattori 8)
-
Vetoakselit ei kestä metsäajossa 80/90 ,ainakin tutulla meni akseli tai laippa metsässä,kiva remontti.
Mun tutulta meni suoraa metsäautotietä auratessa isosta Valmetista vetoakseli. Osti muuten 80-90 tilalle. Että tämmöinen tapaus 1980-luvulta........
Montakohan Nyykkäri kauppaa se tämä SAS on oikeasti pohjustanut noilla kirjoituksillaan.....Täältä kohta yhden... ;D
Se on hyvä homma kun ostatte ulkolaista,niin tekevät myös kunnnat kertoivat aamun uutiset .
Paikallisen koulun juustot tulevat kaikki jo ulkoa ja maitoakin havitellaan se jos mikään on järkevää.Pistetään Suomi sukeltamaan kunnolla ja ostetaan rokkovalusta tehtyjä Nyykkäreitä. ;D
-
skn on taas keksinyt persoonan.
Voisin vaikka ollakin toi ***** Pöpi. Ulosanti samanlaista kun pajauttaa parit pösselit ja kiskoo litran jäykkää naamariin.
-
skn on taas keksinyt persoonan.
Voisin vaikka ollakin toi ***** Pöpi. Ulosanti samanlaista kun pajauttaa parit pösselit ja kiskoo litran jäykkää naamariin.
Se koira älähtää ........
-
skn on taas keksinyt persoonan.
Voisin vaikka ollakin toi ***** Pöpi. Ulosanti samanlaista kun pajauttaa parit pösselit ja kiskoo litran jäykkää naamariin.
Se koira älähtää ........
Siinä sulle pohtimista, saat sääkin hyödyllistä aivojumppaa säähömpän sijaan.
-
Vetoakselit ei kestä metsäajossa 80/90 ,ainakin tutulla meni akseli tai laippa metsässä,kiva remontti.
Mun tutulta meni suoraa metsäautotietä auratessa isosta Valmetista vetoakseli. Osti muuten 80-90 tilalle. Että tämmöinen tapaus 1980-luvulta........
Montakohan Nyykkäri kauppaa se tämä SAS on oikeasti pohjustanut noilla kirjoituksillaan.....Täältä kohta yhden... ;D
Se on hyvä homma kun ostatte ulkolaista,niin tekevät myös kunnnat kertoivat aamun uutiset .
Paikallisen koulun juustot tulevat kaikki jo ulkoa ja maitoakin havitellaan se jos mikään on järkevää.Pistetään Suomi sukeltamaan kunnolla ja ostetaan rokkovalusta tehtyjä Nyykkäreitä. ;D
Siinä sulle pohtimista, saat sääkin hyödyllistä aivojumppaa säähömpän sijaan.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/ruuan-vienti-aiotaan-tuplata-1.51149 (http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/ruuan-vienti-aiotaan-tuplata-1.51149)
-
Vetoakselit ei kestä metsäajossa 80/90 ,ainakin tutulla meni akseli tai laippa metsässä,kiva remontti.
Mun tutulta meni suoraa metsäautotietä auratessa isosta Valmetista vetoakseli. Osti muuten 80-90 tilalle. Että tämmöinen tapaus 1980-luvulta........
Montakohan Nyykkäri kauppaa se tämä SAS on oikeasti pohjustanut noilla kirjoituksillaan.....Täältä kohta yhden... ;D
Se on hyvä homma kun ostatte ulkolaista,niin tekevät myös kunnnat kertoivat aamun uutiset .
Paikallisen koulun juustot tulevat kaikki jo ulkoa ja maitoakin havitellaan se jos mikään on järkevää.Pistetään Suomi sukeltamaan kunnolla ja ostetaan rokkovalusta tehtyjä Nyykkäreitä. ;D
Siinä sulle pohtimista, saat sääkin hyödyllistä aivojumppaa säähömpän sijaan.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/ruuan-vienti-aiotaan-tuplata-1.51149 (http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/ruuan-vienti-aiotaan-tuplata-1.51149)
Se pitäskin tuplata joka vuosi kun ruan tuonti lisääntyy kovaa vauhtia
-
Vetoakselit ei kestä metsäajossa 80/90 ,ainakin tutulla meni akseli tai laippa metsässä,kiva remontti.
Mun tutulta meni suoraa metsäautotietä auratessa isosta Valmetista vetoakseli. Osti muuten 80-90 tilalle. Että tämmöinen tapaus 1980-luvulta........
Montakohan Nyykkäri kauppaa se tämä SAS on oikeasti pohjustanut noilla kirjoituksillaan.....Täältä kohta yhden... ;D
Se on hyvä homma kun ostatte ulkolaista,niin tekevät myös kunnnat kertoivat aamun uutiset .
Paikallisen koulun juustot tulevat kaikki jo ulkoa ja maitoakin havitellaan se jos mikään on järkevää.Pistetään Suomi sukeltamaan kunnolla ja ostetaan rokkovalusta tehtyjä Nyykkäreitä. ;D
Siinä sulle pohtimista, saat sääkin hyödyllistä aivojumppaa säähömpän sijaan.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/ruuan-vienti-aiotaan-tuplata-1.51149 (http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/ruuan-vienti-aiotaan-tuplata-1.51149)
Se pitäskin tuplata joka vuosi kun ruan tuonti lisääntyy kovaa vauhtia
Ruan tuonti... ??? Ootko Pöpi 2?
-
http://www.nettikone.com/new-holland/fiat-110-90/1249404
Kuka väitti fiiun kytkintä kestäväksi ja hydepumppua 2500 tuntia nämä kaput. ;)
-
http://www.nettikone.com/new-holland/fiat-110-90/1249404
Kuka väitti fiiun kytkintä kestäväksi ja hydepumppua 2500 tuntia nämä kaput. ;)
Jos myis 90-luvulla syntyneen akan samalla metodilla? Asennettu juur isommat silikonit ja välihasta tikattu kolme senttiä......... :P
-
http://www.nettikone.com/new-holland/fiat-110-90/1249404
Kuka väitti fiiun kytkintä kestäväksi ja hydepumppua 2500 tuntia nämä kaput. ;)
Herää kysymys miksi SAS katselee fiiatteja nettikoneesta? ::)
-
http://www.nettikone.com/new-holland/fiat-110-90/1249404
Kuka väitti fiiun kytkintä kestäväksi ja hydepumppua 2500 tuntia nämä kaput. ;)
Herää kysymys miksi SAS katselee fiiatteja nettikoneesta? ::)
Soon aatellu notta siinä olis kunnon kones..........
-
Tuosta peli Sazille, niin rupeaa muta liikkumaan paikasta A paikkaan B. ;D
http://www.nettikone.com/fiat/180-80dt-powershift/1191186
-
voip olla ettei konsultin tairot riitä muuta tohon korkeintaan..
http://www.nettimoto.com/suzuki/pv/1608010
-
Kerran meille tuli kaivurimies tollasella 180 fiiulla lavettia vetäen .Täällä on suuria mäkiä joihin pitää pykältää se pienin vaihde mitä löytyy.Se tiesi nämä mäet ja pelkäsi askin hampaita hirveesti että kestääkö ,kestääkö,no rauhottelin että maitohapaita ne on jos tuossa mäessä roppaavat,niin se vaan ylös tuli ,mutta oli pelosta kalpea pihaan saapuessa. ;D
Yleensä luen kaikki 24 tunnin aikana tulleet uudet ilmoitukset
myyntipalstoilta .
-
Onko muuten nyykkäri enemmän fiiatti kuin fordi vai onko fordilla mitään tekemistä nyky nyykkärien kanssa kuka tietää ?
Mites case onko se sama joka malliltaan vaan eri pellit?
-
Onko tosiaan niin ettei palstalla ole nyykkäritietäjää joka voisi vastata edellisen viestin kysymykseen.
-
Farmal U pro on Case IH:n puolella kokonaan oma mallistonsa. Muissa ilmeisesti on Nyykkärin kanssa aikalailla sukulaisuutta. Nuo korvasivat pienet CS:t, joita Itävallassa on tehty näihin päiviin asti, ja joita ei enää ole Suomeen tuotu.
-
Onko tosiaan niin ettei palstalla ole nyykkäritietäjää joka voisi vastata edellisen viestin kysymykseen.
ei ole
-
Onko tosiaan niin ettei palstalla ole nyykkäritietäjää joka voisi vastata edellisen viestin kysymykseen.
ei ole
Nyykkärin historia taitaa olla tabu eräille. ;D
Miksi tuosta ei voisi puhua onhan se markkinoiden ainoa traktori jossa ei ole koskaan mitään vikaa. ;)
-
Onko tosiaan niin ettei palstalla ole nyykkäritietäjää joka voisi vastata edellisen viestin kysymykseen.
ei ole
Nyykkärin historia taitaa olla tabu eräille. ;D
Miksi tuosta ei voisi puhua onhan se markkinoiden ainoa traktori jossa ei ole koskaan mitään vikaa. ;)
Outoa. Säätieteilijä ja sahavirtuoosi ei muka tiedä mitään nyykkäreistä ja niiden vioista?
Luet vissiin juttuja NH-lasit päässä, ihan kun MF-laseilla luetaan verku-topiikkeja ja viatkin muuttuu ominaisuuksiksi ja vahvuuksiksi.
-
Onko tosiaan niin ettei palstalla ole nyykkäritietäjää joka voisi vastata edellisen viestin kysymykseen.
ei ole
Nyykkärin historia taitaa olla tabu eräille. ;D
Miksi tuosta ei voisi puhua onhan se markkinoiden ainoa traktori jossa ei ole koskaan mitään vikaa. ;)
Outoa. Säätieteilijä ja sahavirtuoosi ei muka tiedä mitään nyykkäreistä ja niiden vioista?
Luet vissiin juttuja NH-lasit päässä, ihan kun MF-laseilla luetaan verku-topiikkeja ja viatkin muuttuu ominaisuuksiksi ja vahvuuksiksi.
Kerroppa yksikin vika niin pian on nyykkärin omistajat kimpussa.
-
Onko tosiaan niin ettei palstalla ole nyykkäritietäjää joka voisi vastata edellisen viestin kysymykseen.
ei ole
Nyykkärin historia taitaa olla tabu eräille. ;D
Miksi tuosta ei voisi puhua onhan se markkinoiden ainoa traktori jossa ei ole koskaan mitään vikaa. ;)
Outoa. Säätieteilijä ja sahavirtuoosi ei muka tiedä mitään nyykkäreistä ja niiden vioista?
Luet vissiin juttuja NH-lasit päässä, ihan kun MF-laseilla luetaan verku-topiikkeja ja viatkin muuttuu ominaisuuksiksi ja vahvuuksiksi.
Kerroppa yksikin vika niin pian on nyykkärin omistajat kimpussa.
Vitustako mää tiän? Ei niissä kyl ole mitään vikoja ollu. Niistä 5000-sarjalaisista meni jotain peppujuttuja, muistaakseni.
Mut nehän onkin tällästen puuhanurkkien leluja, eikä kuten pallinpyörittelijän 600hehtaaria jossa nyykkärit on vähintään 300heppasia kerrostaloja.....
-
Onko tosiaan niin ettei palstalla ole nyykkäritietäjää joka voisi vastata edellisen viestin kysymykseen.
ei ole
Nyykkärin historia taitaa olla tabu eräille. ;D
Miksi tuosta ei voisi puhua onhan se markkinoiden ainoa traktori jossa ei ole koskaan mitään vikaa. ;)
Outoa. Säätieteilijä ja sahavirtuoosi ei muka tiedä mitään nyykkäreistä ja niiden vioista?
Luet vissiin juttuja NH-lasit päässä, ihan kun MF-laseilla luetaan verku-topiikkeja ja viatkin muuttuu ominaisuuksiksi ja vahvuuksiksi.
Kerroppa yksikin vika niin pian on nyykkärin omistajat kimpussa.
Vitustako mää tiän? Ei niissä kyl ole mitään vikoja ollu. Niistä 5000-sarjalaisista meni jotain peppujuttuja, muistaakseni.
Mut nehän onkin tällästen puuhanurkkien leluja, eikä kuten pallinpyörittelijän 600hehtaaria jossa nyykkärit on vähintään 300heppasia kerrostaloja.....
Olisiko niissä vikaa ratin ja istuimen välimaastossa? :-X
-
[/quote]
ei ole
[/quote]Nyykkärin historia taitaa olla tabu eräille. ;D
Miksi tuosta ei voisi puhua onhan se markkinoiden ainoa traktori jossa ei ole koskaan mitään vikaa. ;)
[/quote]
Outoa. Säätieteilijä ja sahavirtuoosi ei muka tiedä mitään nyykkäreistä ja niiden vioista?
[/quote]Kerroppa yksikin vika niin pian on nyykkärin omistajat kimpussa.
[/quote]
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
No onkos Sassi, joka kaiken tietää kuullut niistä N:llä alkavista 141 ja 142 valtuista, joista se pärekoppa siellä kopin alta pärköää, niin että tuohet lentää ja kottaraisen mentävä reikä siinä kohtaa missä ns.pikavaihteet pitäisi olla. Eikä maksa paljon..Töineen 25 tonnia..No köyhälle on kaikki kallista..Puoliperällisen kun lähettää mullia Outoonkumpuun, niin saahan sen romun sieltä pajalta taas kerran lunastettua..Paskan myivät..prkle
-
No onkos muumipeikolla tietoa kuinka paljon maksaa NH tm150 askin remontti kun maantiellä takapyörät jumittuu ja askia availlaan ja osia odotellaan muutama viikko ja hommat seis.
Valtran pikavaihde on made in germany sellaista se saksmannin laatu on.
-
No onkos muumipeikolla tietoa kuinka paljon maksaa NH tm150 askin remontti kun maantiellä takapyörät jumittuu ja askia availlaan ja osia odotellaan muutama viikko ja hommat seis.
Valtran pikavaihde on made in germany sellaista se saksmannin laatu on.
Taas alkaa se lapsellinen väittely, ennustaisit sitä säätä.....Aikuinen mies jaksaa kinastella jostain Valtran ylivoimaisuudesta, toiselle se on, toiselle ei....Jokaisessa merkissä on jotakin vialla silloin tällöin, toisilla ei koskaan, toisilla aina, toisilla maanantaikappale, toisilla ei.....Jokaisessa merkissä on heikot kohtansa, mutta jos joku alkaa yleisemmin olemaan olisi todellisen reklamaation paikka valmistajalle/maahantuojalle....Ikä, huollon puute ja väärä käyttö sekä alimitoitettu tai suojaamaton rakenne ne viat saapi esiin....
-
No onkos muumipeikolla tietoa kuinka paljon maksaa NH tm150 askin remontti kun maantiellä takapyörät jumittuu ja askia availlaan ja osia odotellaan muutama viikko ja hommat seis.
Valtran pikavaihde on made in germany sellaista se saksmannin laatu on.
Taas alkaa se lapsellinen väittely, ennustaisit sitä säätä.....Aikuinen mies jaksaa kinastella jostain Valtran ylivoimaisuudesta, toiselle se on, toiselle ei....Jokaisessa merkissä on jotakin vialla silloin tällöin, toisilla ei koskaan, toisilla aina, toisilla maanantaikappale, toisilla ei.....Jokaisessa merkissä on heikot kohtansa, mutta jos joku alkaa yleisemmin olemaan olisi todellisen reklamaation paikka valmistajalle/maahantuojalle....Ikä, huollon puute ja väärä käyttö sekä alimitoitettu tai suojaamaton rakenne ne viat saapi esiin....
Taitaa olla lukihäiriö loordi forsonilla tai ei viitsi kaikkia keskusteluja lukea. Toin avoimesti esille esim. A sarjan askiongelmat ja paljon muuta ,odotan nyt samaa avoimuutta nyykkäriväeltä.Taitaa olla loordi se pahin lapsonen tällä palstalla. ;D
-
No onkos muumipeikolla tietoa kuinka paljon maksaa NH tm150 askin remontti kun maantiellä takapyörät jumittuu ja askia availlaan ja osia odotellaan muutama viikko ja hommat seis.
Valtran pikavaihde on made in germany sellaista se saksmannin laatu on.
Taas alkaa se lapsellinen väittely, ennustaisit sitä säätä.....Aikuinen mies jaksaa kinastella jostain Valtran ylivoimaisuudesta, toiselle se on, toiselle ei....Jokaisessa merkissä on jotakin vialla silloin tällöin, toisilla ei koskaan, toisilla aina, toisilla maanantaikappale, toisilla ei.....Jokaisessa merkissä on heikot kohtansa, mutta jos joku alkaa yleisemmin olemaan olisi todellisen reklamaation paikka valmistajalle/maahantuojalle....Ikä, huollon puute ja väärä käyttö sekä alimitoitettu tai suojaamaton rakenne ne viat saapi esiin....
Taitaa olla lukihäiriö loordi forsonilla tai ei viitsi kaikkia keskusteluja lukea. Toin avoimesti esille esim. A sarjan askiongelmat ja paljon muuta ,odotan nyt samaa avoimuutta nyykkäriväeltä.Taitaa olla loordi se pahin lapsonen tällä palstalla. ;D
Voin luetella kaikkien ongelmia, jos näin halutaan....Sitä paitsi en omista yhtään Nyykkäriä tällä hetkellä.....Mutta se ihan hyvä vaihtoehto siinä missä joku Valtrakin tms....Traktoreissa on ongelmia eri paikoissa, niin näkyy olevan ihmisissäkin.......olen nähnyt tuommoisen TM:n laatikon atomeiksi purettuina, mutta samalla henkilöllä kolmekin kertaa....Sitten vastaavasti isompia tosi rääkissä suolla, yksikään RC-laatikko ei ole levinnyt, vaikka ennemmin PC:tä eräällekin kuskille kehuskelin, niin tuo tokaisi että turhaa heille tuo PC.....Jyrsimen edessä voimanoton pakkoja vaihdettu, 190 syöttöpumppua, sähkölohkoja laitettu jos on malleissa 175 ja 190.....TLA malleissa ainoastaan erilliset venttiilikopan tiivisteet aiheuttaneet vaihtotarvetta muutamissa....siirtopumppuja ja jonkin verran hydraulipumppuja näistä pienemmistä, L ja TL-sarjoista.....että enpä nyt suurempina ihmeinä pidä noita remontteja....toki jokunen maanantai kappale on kuulemma tullut, mutta takuuseen sitten.....
Ja itte olen haaveillu jostain halvasta Valametin -05 sarjalaisesta metsäajoon, että tuskin tässä kovin merkkiuskonnollisia ollaan....
-
No onkos muumipeikolla tietoa kuinka paljon maksaa NH tm150 askin remontti kun maantiellä takapyörät jumittuu ja askia availlaan ja osia odotellaan muutama viikko ja hommat seis.
Valtran pikavaihde on made in germany sellaista se saksmannin laatu on.
Taas alkaa se lapsellinen väittely, ennustaisit sitä säätä.....Aikuinen mies jaksaa kinastella jostain Valtran ylivoimaisuudesta, toiselle se on, toiselle ei....Jokaisessa merkissä on jotakin vialla silloin tällöin, toisilla ei koskaan, toisilla aina, toisilla maanantaikappale, toisilla ei.....Jokaisessa merkissä on heikot kohtansa, mutta jos joku alkaa yleisemmin olemaan olisi todellisen reklamaation paikka valmistajalle/maahantuojalle....Ikä, huollon puute ja väärä käyttö sekä alimitoitettu tai suojaamaton rakenne ne viat saapi esiin....
Taitaa olla lukihäiriö loordi forsonilla tai ei viitsi kaikkia keskusteluja lukea. Toin avoimesti esille esim. A sarjan askiongelmat ja paljon muuta ,odotan nyt samaa avoimuutta nyykkäriväeltä.Taitaa olla loordi se pahin lapsonen tällä palstalla. ;D
Ja itte olen haaveillu jostain halvasta Valametin -05 sarjalaisesta metsäajoon, että tuskin tässä kovin merkkiuskonnollisia ollaan....
Kaikkee sitä kanssa haaveillaan... :o Traktorifiiliastako kyse?
Mää haaveilen isosta viskipullosta ja märjästä vitusta. Molemat taitaa myös jäädäkin haaveeks.... :P
-
No onkos muumipeikolla tietoa kuinka paljon maksaa NH tm150 askin remontti kun maantiellä takapyörät jumittuu ja askia availlaan ja osia odotellaan muutama viikko ja hommat seis.
Valtran pikavaihde on made in germany sellaista se saksmannin laatu on.
Taas alkaa se lapsellinen väittely, ennustaisit sitä säätä.....Aikuinen mies jaksaa kinastella jostain Valtran ylivoimaisuudesta, toiselle se on, toiselle ei....Jokaisessa merkissä on jotakin vialla silloin tällöin, toisilla ei koskaan, toisilla aina, toisilla maanantaikappale, toisilla ei.....Jokaisessa merkissä on heikot kohtansa, mutta jos joku alkaa yleisemmin olemaan olisi todellisen reklamaation paikka valmistajalle/maahantuojalle....Ikä, huollon puute ja väärä käyttö sekä alimitoitettu tai suojaamaton rakenne ne viat saapi esiin....
Taitaa olla lukihäiriö loordi forsonilla tai ei viitsi kaikkia keskusteluja lukea. Toin avoimesti esille esim. A sarjan askiongelmat ja paljon muuta ,odotan nyt samaa avoimuutta nyykkäriväeltä.Taitaa olla loordi se pahin lapsonen tällä palstalla. ;D
Ja itte olen haaveillu jostain halvasta Valametin -05 sarjalaisesta metsäajoon, että tuskin tässä kovin merkkiuskonnollisia ollaan....
Kaikkee sitä kanssa haaveillaan... :o Traktorifiiliastako kyse?
Mää haaveilen isosta viskipullosta ja märjästä vitusta. Molemat taitaa myös jäädäkin haaveeks.... :P
Syvin osanottoni....skn..... ;D
-
Muutamia tapauksia oli mezzon alkutaipaleella eli planeetan pikkupyörien lukituslanka petti ja akselit liikkuivat päittäin ja karnustivat panjoa niin kauan että tuli reikä panjoon.
Pikkunyykkäreissä oli öljyvuotoa askin ja nostolaitteen seutuvilla ja vaikka kuinka tiivisteitä vaihdeltiin ei se loppunut ,moni vaihtoikin niitä pois tuon vuodon takia jonka syy oli luultavasti huonosti työstetyt tasopinnat,kieroja ym.
Merkistä kuin merkistä näitä maanantai painoksia löytyy.
-
Eikös nyykkäri ole hytillinen majori
-
Eikös nyykkäri ole hytillinen majori
Sähkömajori.
-
Eikös nyykkäri ole hytillinen majori
Sähkömajori.
Jotain tekemistä sähkömasterin kaa?
-
Mistä noi hinnat kiskotaan??? :o :o
Verollinen hinta
20 460 €
http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit-60-79-hv/fiat-780dt-ek/jmbj6ihd.html
(http://static.mascus.com/image/product/small/dd5a09b4/fiat-780dt-ek,afcde202.jpg)
-
Et sä nää että siinä lukoo harvinaisuus takuutunneilla? No ehkä himppu suolainen hinta koneelle jonka arvo on alle 10k€
-
Et sä nää että siinä lukoo harvinaisuus takuutunneilla? No ehkä himppu suolainen hinta koneelle jonka arvo on alle 10k€
Onhan siinä tuo maailman lujin Sukkela etukuormain!
Aikoinaan paikallisessa piilo-ojafirmassa oli tommoinen Sukkela 680Dtn nokalla.Ei oikein kestänyt.Siihen vaihdettiin vissiin James tms..
Ostin sen kuormaimen,sepitin kuntoon ja laitoin 70-90 takapotkun nokkaan.Siinä se kesti jollain lailla kunhan ei vahingossakaan koettanut minkäänmoista maankoviaista sillä kauhoa. ;D
-
olisko pieni ongelma vaihdettVA ULOSOTTO aksila jos käyttää 540/1000
-
Et sä nää että siinä lukoo harvinaisuus takuutunneilla? No ehkä himppu suolainen hinta koneelle jonka arvo on alle 10k€
miten on kattohuopaki vielä noin valkonen vai onko laitettu jälkeenpäin :o yleensähän noiden fiiatten hyttiin pakkaa korroosio iskemään :'(
-
Et sä nää että siinä lukoo harvinaisuus takuutunneilla? No ehkä himppu suolainen hinta koneelle jonka arvo on alle 10k€
Onhan siinä tuo maailman lujin Sukkela etukuormain!
Aikoinaan paikallisessa piilo-ojafirmassa oli tommoinen Sukkela 680Dtn nokalla.Ei oikein kestänyt.Siihen vaihdettiin vissiin James tms..
Ostin sen kuormaimen,sepitin kuntoon ja laitoin 70-90 takapotkun nokkaan.Siinä se kesti jollain lailla kunhan ei vahingossakaan koettanut minkäänmoista maankoviaista sillä kauhoa. ;D
Tuon esimerkkiyksilön kohdalla suorastaan miinustaa ntohintaa välttävässä kunnossa oleva etukuormain. Tonnin kuormain verolla ei kaunista hyvin pidettyä traktoria.
-
Mistä noi hinnat kiskotaan??? :o :o
Verollinen hinta
20 460 €
http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit-60-79-hv/fiat-780dt-ek/jmbj6ihd.html
(http://static.mascus.com/image/product/small/dd5a09b4/fiat-780dt-ek,afcde202.jpg)
Perseestä...