Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Jep - 25.09.08 - klo:10:10
-
Missä vika? Valtra 6800 -98 4500 h. Ajovalot ei toimi, sulakkeet ehjät, lamput ehjät? Onko muilla vastaavaa vikaa ollut? Hytti ei lämpene muuta kuin kovilla kierrosilla? Koko ajan jotain pikkuvikoja... polttoaineen kulutus tankillinen/8 h. Huoltomiehen mukaan normaalia.
-
Missä vika? Valtra 6800 -98 4500 h. Ajovalot ei toimi, sulakkeet ehjät, lamput ehjät? Onko muilla vastaavaa vikaa ollut?
Hytti ei lämpene muuta kuin kovilla kierrosilla?
***Kannentiiviste vuotaa.
Koko ajan jotain pikkuvikoja...
polttoaineen kulutus tankillinen/8 h. Huoltomiehen mukaan normaalia.
*** Pieni tankki, varsinkin jos turbiinilla.
-
Valo/vilkkuviiksi uusiksi nii alkaa ajovalot toimimaan
-
Hytti ei lämpene muuta kuin kovilla kierrosilla
vesipumpun siipi siirtynyt/irti
-
Ajovalojen vika voi olla hytin läpivienti liittimessä (hapettunut).
-
juu,hytti lakkaa lämpiämästä kun alkaa kansipahvi vuotaa.Muitakin syitä voi olla,mutta meillä vaihdettiin kannentiiviste uudenmalliseen terästiivisteeseen.6800:ssa on tietääkseni pienempi vesipumppu kuin 6850:ssä jonka hytti pitäisi lämmetä paremmin.
Tankillinen/8h.Minkälaisessa työssä?
Vesakonraivauksessa giljotiinikouralla meidän vie 5 litraa/h.
Kylvökoneen vedossa vei 9 litraa /ha mikä on 1-2 litraa enemmän kuin noi muut millä vastaavaa hommaa on tehty.6800 osoittautui liian pieneksi,siitä suuri kulutus myös..
-
Eiköös tuo ole noissa suolahtelaisissa ihan perus ominaisuuksia että mikään ei pelaa takuuajan jälkeen.Kannattaa vaihtaa valtteri alle 1000 tuntia niin ei tuu ongelmia
-
Eiköös tuo ole noissa suolahtelaisissa ihan perus ominaisuuksia että mikään ei pelaa takuuajan jälkeen.Kannattaa vaihtaa valtteri alle 1000 tuntia niin ei tuu ongelmia
niin ja eihän vallua saa valluksi vaihtaa vallun myynti miäs rankaasoo merkkiuskollisia,ainakin näillä kulmilla
-
Missä vika? Valtra 6800 -98 4500 h. Ajovalot ei toimi, sulakkeet ehjät, lamput ehjät? Onko muilla vastaavaa vikaa ollut? Hytti ei lämpene muuta kuin kovilla kierrosilla? Koko ajan jotain pikkuvikoja... polttoaineen kulutus tankillinen/8 h. Huoltomiehen mukaan normaalia.
Vilkkuviiksi rikki, meni tuosta omasta V:stä jokunen vuosi sitten ja nyt taas kiusaa.. Meillä kaukovalovilkku toimi, mutta muuten ei palanut kummatkaan, ei lähi- eikä kaukovalot.
-
sama ongelma 8950:ssä. valot ei pelittäny. vika löyty viiksen johdoista, oli 3 poikki. siitä kohdin mistä ratti niveltyy. olishan se jo ollu ihme jos 11000h kohdalla jo olis kombikytkin menny...
-
sama ongelma 8950:ssä. valot ei pelittäny. vika löyty viiksen johdoista, oli 3 poikki. siitä kohdin mistä ratti niveltyy. olishan se jo ollu ihme jos 11000h kohdalla jo olis kombikytkin menny...
Joo'o, laatupelejä.... Ensimmäisen kerran viiksi hajosi jossain reilun 2000 tunnin paikkeilla, nyt taas 4300 tunnin kohdilla... Ihme himpula..
-
sama ongelma 8950:ssä. valot ei pelittäny. vika löyty viiksen johdoista, oli 3 poikki. siitä kohdin mistä ratti niveltyy. olishan se jo ollu ihme jos 11000h kohdalla jo olis kombikytkin menny...
Joo'o, laatupelejä.... Ensimmäisen kerran viiksi hajosi jossain reilun 2000 tunnin paikkeilla, nyt taas 4300 tunnin kohdilla... Ihme himpula..
juu, ja maksaakin hunajaa se kombikytkin.
-
rauliki lauloi valot (dadding(
-
rauliki lauloi valot (dadding(
sulta ainaski sammunt
-
Meidän 6550:sta vm -12/02 (5000h) ei oo menny ku öljykello, laturi ja nyt täytyy vaihtaa etupyöränlaakerit... Ei minkäälaisia sähkövikoja ;) Varmempi toiminen kun punavanteinen saksalainen ;D
-
Meidän 6550:sta vm -12/02 (5000h) ei oo menny ku öljykello, laturi ja nyt täytyy vaihtaa etupyöränlaakerit... Ei minkäälaisia sähkövikoja ;) Varmempi toiminen kun punavanteinen saksalainen ;D
tuota et usko ittekkää ;D
-
Kuivaa magneetto.Kostea ilma aiheuttaa häiriöitä sähkölaitteessa.
-
Nyt oma vuoden vanha n141 ruvennut temppuileen,jossei sillä aja pariin päivään niin laskee akun tyhjäks. Si ,kun lataa sen pysyy sen päivän ja si meet koittaan niin ei käyntiin lähde.
Liekö akku paskana vai joku latausrele yms. ?
-
Missä vika? Valtra 6800 -98 4500 h. Ajovalot ei toimi, sulakkeet ehjät, lamput ehjät? Onko muilla vastaavaa vikaa ollut? Hytti ei lämpene muuta kuin kovilla kierrosilla? Koko ajan jotain pikkuvikoja... polttoaineen kulutus tankillinen/8 h. Huoltomiehen mukaan normaalia.
Yhen 6000:sen hytti saatiin lämpeemään kun kiristettiin kannen pultit uudestaan.
-
Missä vika? Valtra 6800 -98 4500 h. Ajovalot ei toimi, sulakkeet ehjät, lamput ehjät? Onko muilla vastaavaa vikaa ollut? Hytti ei lämpene muuta kuin kovilla kierrosilla? Koko ajan jotain pikkuvikoja... polttoaineen kulutus tankillinen/8 h. Huoltomiehen mukaan normaalia.
Yhen 6000:sen hytti saatiin lämpeemään kun kiristettiin kannen pultit uudestaan.
Hytin kannen pultit vai?
-
Meidän 6550:sta vm -12/02 (5000h) ei oo menny ku öljykello, laturi ja nyt täytyy vaihtaa etupyöränlaakerit... Ei minkäälaisia sähkövikoja ;) Varmempi toiminen kun punavanteinen saksalainen ;D
tuota et usko ittekkää ;D
tiedän yhden 716 varion mihin on vaihdettu vaihdelaatikko ja tuntimittari. kone vuosimallia 2003.
ja muutakin remonttia tehty.
-
6400:sen vasen lyhkänen ei pelaa. Sulakkeet ja polttimot katottu ja ehjät on. Pitkät toimii molemmin puolin, voisko olla siinä viikessä vika vaiko jossain muualla?
Samoten lämmityslaitteenmoottori polttaa sulaketta satunnaisesti, yleensä jos kone heilahtaa johonkin suuntaan. Katto on purettu pariin kertaan eikä mitään ihmeellistä siellä. Missä muuaalla ton lämmityslaitteen johdotuksia menee?
-
valojen osalta vika voisi olla ohjaamon etuseinässä olevassa liittimessä. Puhallin vika on luultavasti katolla. Poikkipalkin päällä makaavan puhaltimelle menevän johdinsarjan kuori on kulunut rikki, ihan siinä maadoituspisteen vieressä.
-
6400:sen vasen lyhkänen ei pelaa. Sulakkeet ja polttimot katottu ja ehjät on. Pitkät toimii molemmin puolin, voisko olla siinä viikessä vika vaiko jossain muualla?
Samoten lämmityslaitteenmoottori polttaa sulaketta satunnaisesti, yleensä jos kone heilahtaa johonkin suuntaan. Katto on purettu pariin kertaan eikä mitään ihmeellistä siellä. Missä muuaalla ton lämmityslaitteen johdotuksia menee?
mittaa ny tuleeko mitää perille asti, sitte koittelet johdon läpi siitä lamppujen välistä, jossain on kova paikka ja/tai poikki, josei pelaa pitkäkää niin alota lampun kannalta maadotuksesta.. ja oot sitte varma että lamppu on oikeesti ehjä, eikä vain näytä?
pitääkö lämppäri ääntä? jos laakeri jumittaa niin polttaahan seki, nuo katon johdot on yleensä pysyny ehjänä josei oo pirelty tai osuttu..
-
joissain valtuissa kattonu että johdotuksia on vedetty vähän huolimattomasti ja siellä täällä on nirhaumia ja hankautumia kun ei ole oikeilla reiteillä piuhat. noissa ei isoja kytkentävirheitä tartte kun ei toimi. ja liitimetkin hapettuu hiton helposti, varsinkin noissa paikoissa missä ei pitäisi olla kosteutta. esim. katolla ja kopissa.
-
Valoihin sen verran että viiksi piti vaihtaa niin taas toimii ajovalot. Jotain 240e ja työt päälle. Niin ja kesti sen 14 vuotta ensimmäinen viiksi, jotkut vissiin vaihtelee vuosittain jostain syystä :D
-
Tuo virtakynä on hyvä keksintö,sillä on hyvä seurata missä kohtaa sähkön kulku loppuu :)
-
Kopin katolla majailevien sähkölaitteiden ongelmiin liittyen kannattaa melkeen ensimmäisenä tarkistaa radion luona oleva maadoituspiste. -95 6300:ssa oli joskus siellä johdot niin sinkeällä että siinävaiheessa kun aloin tutkia asiaa oli jo työvalot ja kopin puhallin mykkänä. Eli niiden maattojohdot olivat irti.
-
Kyllä on polttimot ehjät. Missä päin tarkalleen se liitin siinä hytin etuseinässä on? Lämppäriin vaihdettiin puhallin ja katkasija, ku molemmat oli palanu. Mutta edelleen polttaa sulaketta aina välistä.
-
Missä vika? Valtra 6800 -98 4500 h. Ajovalot ei toimi, sulakkeet ehjät, lamput ehjät? Onko muilla vastaavaa vikaa ollut? Hytti ei lämpene muuta kuin kovilla kierrosilla? Koko ajan jotain pikkuvikoja... polttoaineen kulutus tankillinen/8 h. Huoltomiehen mukaan normaalia.
Yhen 6000:sen hytti saatiin lämpeemään kun kiristettiin kannen pultit uudestaan.
Hytin kannen pultit vai?
Mihinkäs masserimies Timppa on hävinnyt ??? ::) :-X
-
Kyllä on polttimot ehjät. Missä päin tarkalleen se liitin siinä hytin etuseinässä on? Lämppäriin vaihdettiin puhallin ja katkasija, ku molemmat oli palanu. Mutta edelleen polttaa sulaketta aina välistä.
moottoritilan puolella, oik sivupelti pois, jarrupääsylinterien alla, kierrettävä lukitus. siitä johtosarja eteenpäin ensin ylöspäin loivasti, pellistä läpivienti, sitte jatkuu tartti, laturi ja siitä eteen maskin saranan kautta syylärin reunaatte ja sitte joko maskiin niputettuna tai itona lampuulle.
onko ilmastointia? jälkiasennettu?
-
moottoritilan puolella, oik sivupelti pois, jarrupääsylinterien alla, kierrettävä lukitus. siitä johtosarja eteenpäin ensin ylöspäin loivasti, pellistä läpivienti, sitte jatkuu tartti, laturi ja siitä eteen maskin saranan kautta syylärin reunaatte ja sitte joko maskiin niputettuna tai itona lampuulle.
onko ilmastointia? jälkiasennettu?
OK. On ilmastointi, tehtaalla asennettu.
-
moottoritilan puolella, oik sivupelti pois, jarrupääsylinterien alla, kierrettävä lukitus. siitä johtosarja eteenpäin ensin ylöspäin loivasti, pellistä läpivienti, sitte jatkuu tartti, laturi ja siitä eteen maskin saranan kautta syylärin reunaatte ja sitte joko maskiin niputettuna tai itona lampuulle.
onko ilmastointia? jälkiasennettu?
OK. On ilmastointi, tehtaalla asennettu.
pelaako se? pelaako kaikilla nopeuksilla? katkasijootten välis taitaa olla muistaakseni yks johto joka saattaa kovettua ja poiketa heikosta kosketuksesta, se vois osua maarotuksehen, menee vierestä..
-
No en oo kyllä pannu merkille että vaikuttais.. Mutta tarvii tarkastaa sekin.
-
Jos ei ala löytyä niin voisit kokeilla niin että otat sulakkeen ja puhaltimen liittimen irti. Kytket yleismittarin johtoon kiinni ja toinen pää maadoitukseen ja piippari päälle. Sitten heiluttelet johtoja järjestelmällisesti edeten. Kun ääni kuuluu niin olet lähellä ;) Saat rajattua aluetta esim. välit sulake - puhaltimen kytkin, puhaltimen kytkin- moottori
-
Valo-ongelma ratkaistu. Pieni kierrettävä liitin hytin vasemmalla puolella, kytkinsylinteripaketin yläpuolella. Kosketushäiriö. Lämppäriä en vielä kerenny kattoon..
-
Onkos raadilla ideaa mikä polttoainemittaria vaivaa kun mittari painuu pohjaan ja valo alkaa palaa heti kun tulee pienikin ylämäki, mutta alamäessä ja tasasella näyttäis toimivan. Anturi on vaihdettu joskus vuosi sitten..
-
Onkos raadilla ideaa mikä polttoainemittaria vaivaa kun mittari painuu pohjaan ja valo alkaa palaa heti kun tulee pienikin ylämäki, mutta alamäessä ja tasasella näyttäis toimivan. Anturi on vaihdettu joskus vuosi sitten..
Anturin johto/ anturi maadottaa jostain.
-
Jatketaan nyt samaan ketjuun vaikka ei varsinaisesti aiheeseen liitykkään, missä päin toi polttoainemittarin anturi sijaitsee ja miten siihen pääsee käsiks.. Nyt se tekee sellasta kun on enemmän ainetta tankissa että heittelee 1/4 ja 3/4 tankillisen välissä. Mahtaako olla anturi sökö vai se piuhavika?
-
Tere
Minäkin lainaan tätä aihetta ja kysyn että missä lie vika kun valtrassa syttyy parkit ku painaa jarrua? ::) Kone on t 170 vm 2006.
-
Tere
Minäkin lainaan tätä aihetta ja kysyn että missä lie vika kun valtrassa syttyy parkit ku painaa jarrua? ::) Kone on t 170 vm 2006.
Mua vikkoo, mua vikkoo.
-
Jatketaan nyt samaan ketjuun vaikka ei varsinaisesti aiheeseen liitykkään, missä päin toi polttoainemittarin anturi sijaitsee ja miten siihen pääsee käsiks.. Nyt se tekee sellasta kun on enemmän ainetta tankissa että heittelee 1/4 ja 3/4 tankillisen välissä. Mahtaako olla anturi sökö vai se piuhavika?
oikialla hytin etukulman edes rungon päällä n. 8cm halkasijalta oleva lätkä pienillä ruuviilla kii 5-6 kpl ei muista kaks johtoa lähtee.. johdot irti virta päälle kato mittaria, mittari pitäs näyttää tyhjää, sit johdot yhteen siis ei anturiin vaan yhdistät ne anturiin menevät toisiinsa ja mittari pitäs näyttää täyttä.. jos tekee näin on anturivikaa jos ei niin johto/maa/mittarivikaa..
-
Tere
Minäkin lainaan tätä aihetta ja kysyn että missä lie vika kun valtrassa syttyy parkit ku painaa jarrua? ::) Kone on t 170 vm 2006.
alota perävaunun pistorasiasta.. sitte ota takaumpioiden lasit irti ja katto onko johdot ok ja siitä johdotukset lokarin alta hytin nurkkiin..
-
Tere
Minäkin lainaan tätä aihetta ja kysyn että missä lie vika kun valtrassa syttyy parkit ku painaa jarrua? ::) Kone on t 170 vm 2006.
alota perävaunun pistorasiasta.. sitte ota takaumpioiden lasit irti ja katto onko johdot ok ja siitä johdotukset lokarin alta hytin nurkkiin..
Ja seuraavaksi tarkastat takavalojen sisältä ettei ole johdot yhdessä tai polttimon hehkulangat sotkussa jolloin saa parkit virtaa yhdistelmäpolttimon sisältä parkkivalolangan kanssa oikosulussa olevalta jarruvalon hehkulangalta jarrua painettaessa.
-
näyttää tyhjää, sit johdot yhteen siis ei anturiin vaan yhdistät ne anturiin menevät toisiinsa ja mittari pitäs näyttää täyttä.. jos tekee näin on anturivikaa jos ei niin johto/maa/mittarivikaa..
Näyttää tyhjää kun on johdot irti, mutta näyttää tyhjää myös kun lyö johdot yhteen. Mutta kun anturi on kiinni näyttää sen mitä pitää. ??? Toimiiko toi anturi siis jollain tietyllä vastusalueella, niin että 0 ohm ei mittari osaa tulkita?
-
Jatketaan nyt samaan ketjuun vaikka ei varsinaisesti aiheeseen liitykkään, missä päin toi polttoainemittarin anturi sijaitsee ja miten siihen pääsee käsiks.. Nyt se tekee sellasta kun on enemmän ainetta tankissa että heittelee 1/4 ja 3/4 tankillisen välissä. Mahtaako olla anturi sökö vai se piuhavika?
Jos se anturi on "perinteinen" koho varren päässä, niin tuon heittelehtimisen saa usein korjattua. Siinä anturissa on semmoinen liukukosketin joka kulkee vastuslangan päällä. Usein tuo liuku ei saa kunnolla kosketusta vastuslankaan ja auttaa kun taivuttaa liukua vähän eri kohtaan.
Mika
-
näyttää tyhjää, sit johdot yhteen siis ei anturiin vaan yhdistät ne anturiin menevät toisiinsa ja mittari pitäs näyttää täyttä.. jos tekee näin on anturivikaa jos ei niin johto/maa/mittarivikaa..
Näyttää tyhjää kun on johdot irti, mutta näyttää tyhjää myös kun lyö johdot yhteen. Mutta kun anturi on kiinni näyttää sen mitä pitää. ??? Toimiiko toi anturi siis jollain tietyllä vastusalueella, niin että 0 ohm ei mittari osaa tulkita?
Hep, hep pojat, maadoittaa rungon kautta sekä mittarin, että merkkivalon.
-
näyttää tyhjää, sit johdot yhteen siis ei anturiin vaan yhdistät ne anturiin menevät toisiinsa ja mittari pitäs näyttää täyttä.. jos tekee näin on anturivikaa jos ei niin johto/maa/mittarivikaa..
Näyttää tyhjää kun on johdot irti, mutta näyttää tyhjää myös kun lyö johdot yhteen. Mutta kun anturi on kiinni näyttää sen mitä pitää. ??? Toimiiko toi anturi siis jollain tietyllä vastusalueella, niin että 0 ohm ei mittari osaa tulkita?
Hep, hep pojat, maadoittaa rungon kautta sekä mittarin, että merkkivalon.
eikus*****joo.. tainnu olla unella jo..
-
näyttää tyhjää, sit johdot yhteen siis ei anturiin vaan yhdistät ne anturiin menevät toisiinsa ja mittari pitäs näyttää täyttä.. jos tekee näin on anturivikaa jos ei niin johto/maa/mittarivikaa..
Näyttää tyhjää kun on johdot irti, mutta näyttää tyhjää myös kun lyö johdot yhteen. Mutta kun anturi on kiinni näyttää sen mitä pitää. ??? Toimiiko toi anturi siis jollain tietyllä vastusalueella, niin että 0 ohm ei mittari osaa tulkita?
Hep, hep pojat, maadoittaa rungon kautta sekä mittarin, että merkkivalon.
Siis mittarilta ja merkkivalolta johdot runkoon niin pitäis näyttää täyttä vai?
-
jop siis siitä rungon päältä ne johdot jokka tulee anturille niin molemmat irti ja toinen maihin niin mittari pitäs olla pohojas, kokeele..
ja kun sulla sitä pistokehapettumaa on kerran ollu niin tutki niitäki sitte viä..
-
Tere
Minäkin lainaan tätä aihetta ja kysyn että missä lie vika kun valtrassa syttyy parkit ku painaa jarrua? ::) Kone on t 170 vm 2006.
alota perävaunun pistorasiasta.. sitte ota takaumpioiden lasit irti ja katto onko johdot ok ja siitä johdotukset lokarin alta hytin nurkkiin..
Ja seuraavaksi tarkastat takavalojen sisältä ettei ole johdot yhdessä tai polttimon hehkulangat sotkussa jolloin saa parkit virtaa yhdistelmäpolttimon sisältä parkkivalolangan kanssa oikosulussa olevalta jarruvalon hehkulangalta jarrua painettaessa.
Jees vika korjattu, vaihoin uuden takavalon polttimon niin ongelma hävis.. :) kiitos vinkeistä
-
Etuvalojen ongelmakin korjaantu kun vähän väänteli liittimen pinnejä vinoon niin taas saa kontaktia. Samoiten polttoainemittari on rauhoittunut irtioton ja kontaktisprayn jälkeen.