Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SKN - 07.11.13 - klo:17:23
-
Onkos tää jonkun moommalaisen ylivirittämä ja nevalla ryskähommissa raiskattu, vai miten vitussa voi lohko mennä tuohon kuntoon?? :o
http://www.nettikone.com/fiat/100-90-4x4/1228425
-
Onkos tää jonkun moommalaisen ylivirittämä ja nevalla ryskähommissa raiskattu, vai miten vitussa voi lohko mennä tuohon kuntoon?? :o
http://www.nettikone.com/fiat/100-90-4x4/1228425
Eikun loimaalaisen mummon postinhakutraktorina. Älä kysele tyhmiä. >:(
-
Eihän toi vielä mitään mutta kun vajaaseen 3000 tuntiin saadaan samanlainen viatti purkamokuntoon, siis hajoamaan ihan totaalisesti. Kyllä suurin vika on ratin ja penkin välissä.
-
Tulipa mieleen kun kaveri ajeli puimurilla hetken ilman öljyä. Kyseinen puimuri oli sellainen, että moottori oli poikittain kuljettajan vieressä millisen pellin takana :D 2 mäntää löytyi leikkuupöydältä ja kapallinen lohkorojua pellolta.
"Pikkuisen tussahti", sanos se kaveri vaan. Itse kuulin sen äänen kilometrin päästä ;D
-
Lieneeköhän tuo polttoaine pytty ja vetokoukku lentäneen tonne juttuun samassa rytäkässä ;D
-
Tulipa mieleen kun kaveri ajeli puimurilla hetken ilman öljyä. Kyseinen puimuri oli sellainen, että moottori oli poikittain kuljettajan vieressä millisen pellin takana :D 2 mäntää löytyi leikkuupöydältä ja kapallinen lohkorojua pellolta.
"Pikkuisen tussahti", sanos se kaveri vaan. Itse kuulin sen äänen kilometrin päästä ;D
Oliko Glaassi ?
-
Tuskin täs tarinas oli taas tarkotus mitään järkevää keskustella...mutta mitä noita ihmetellä...hiivatin mittari on pysähtyny joskus 90-luvun alussa kuuteen tonniin, ja tossa kunnossa tunnit parikymmentä...mitä siinä... harva kone ja öljykalvo pettää kiertokangen alapäässä. Senjälkeen siinä lohkon kyljes on sitte kiertokangen tuuletusaukko mistä on helppo tarkistaa vaihdettavat osat.
-
Kiertokanki tuli kurkistaan kuka sen kaasupolkimen päällä oikein seisoo :o
-
Tuskin täs tarinas oli taas tarkotus mitään järkevää keskustella...mutta mitä noita ihmetellä...hiivatin mittari on pysähtyny joskus 90-luvun alussa kuuteen tonniin, ja tossa kunnossa tunnit parikymmentä...mitä siinä... harva kone ja öljykalvo pettää kiertokangen alapäässä. Senjälkeen siinä lohkon kyljes on sitte kiertokangen tuuletusaukko mistä on helppo tarkistaa vaihdettavat osat.
Ai? No jos se on normaalia ni ei siinä sitten mitään.
-
Meilläpäin tuli muutamasta pinifarinalaisesta kans kiertokankia kylestä ulos, kun tekivät 50-60 km/h kulkevia kierroksia ruuvailemalla. Joku oli hoksannut, että Iveco: pikkukuormureissa oli sama moottori, kuin rattorissa. Jos se autossa kestää jottain 4000 r/min tai piirun ylikin, niin kestäähän se sitten traktorissakin, mutta eipä se ihan niinkään sitten menny.
-
Tulipa mieleen kun kaveri ajeli puimurilla hetken ilman öljyä. Kyseinen puimuri oli sellainen, että moottori oli poikittain kuljettajan vieressä millisen pellin takana :D 2 mäntää löytyi leikkuupöydältä ja kapallinen lohkorojua pellolta.
"Pikkuisen tussahti", sanos se kaveri vaan. Itse kuulin sen äänen kilometrin päästä ;D
Oliko Glaassi ?
Domeissa kone on kuskin takana ja pienemmissä vanhemman vuosikerran Claaseissa pitkittäin kuljettajan vieressä.
Isompi MF, 500-sarjalainen?
-
Meilläpäin tuli muutamasta pinifarinalaisesta kans kiertokankia kylestä ulos, kun tekivät 50-60 km/h kulkevia kierroksia ruuvailemalla. Joku oli hoksannut, että Iveco: pikkukuormureissa oli sama moottori, kuin rattorissa. Jos se autossa kestää jottain 4000 r/min tai piirun ylikin, niin kestäähän se sitten traktorissakin, mutta eipä se ihan niinkään sitten menny.
Näitä paskan ruskeita M-sarjalaisia, M130, on liikenteessä näkyny ja vauhtia 50km/h.
Mutta mikä tekee ihmisestä niin vajaan että kiertää kierrokset 4000:een?
-
Tulipa mieleen kun kaveri ajeli puimurilla hetken ilman öljyä. Kyseinen puimuri oli sellainen, että moottori oli poikittain kuljettajan vieressä millisen pellin takana :D 2 mäntää löytyi leikkuupöydältä ja kapallinen lohkorojua pellolta.
"Pikkuisen tussahti", sanos se kaveri vaan. Itse kuulin sen äänen kilometrin päästä ;D
Oliko Glaassi ?
Domeissa kone on kuskin takana ja pienemmissä vanhemman vuosikerran Claaseissa pitkittäin kuljettajan vieressä.
Isompi MF, 500-sarjalainen?
"Syyttömien varjelemiseksi" en kerro asiasta enempää. Mutta taisi se kone olla kuskiaan vanhempi, ainakin henkisesti.
-
Meilläpäin tuli muutamasta pinifarinalaisesta kans kiertokankia kylestä ulos, kun tekivät 50-60 km/h kulkevia kierroksia ruuvailemalla. Joku oli hoksannut, että Iveco: pikkukuormureissa oli sama moottori, kuin rattorissa. Jos se autossa kestää jottain 4000 r/min tai piirun ylikin, niin kestäähän se sitten traktorissakin, mutta eipä se ihan niinkään sitten menny.
Näitä paskan ruskeita M-sarjalaisia, M130, on liikenteessä näkyny ja vauhtia 50km/h.
Mutta mikä tekee ihmisestä niin vajaan että kiertää kierrokset 4000:een?
En koskaan ole nähny NewHolland M130 mallia.Onko se joku Loimaa edition :-\
-
Meilläpäin tuli muutamasta pinifarinalaisesta kans kiertokankia kylestä ulos, kun tekivät 50-60 km/h kulkevia kierroksia ruuvailemalla. Joku oli hoksannut, että Iveco: pikkukuormureissa oli sama moottori, kuin rattorissa. Jos se autossa kestää jottain 4000 r/min tai piirun ylikin, niin kestäähän se sitten traktorissakin, mutta eipä se ihan niinkään sitten menny.
Näitä paskan ruskeita M-sarjalaisia, M130, on liikenteessä näkyny ja vauhtia 50km/h.
Mutta mikä tekee ihmisestä niin vajaan että kiertää kierrokset 4000:een?
En koskaan ole nähny NewHolland M130 mallia.Onko se joku Loimaa edition :-\
135. ;D
-
Tulipa mieleen kun kaveri ajeli puimurilla hetken ilman öljyä. Kyseinen puimuri oli sellainen, että moottori oli poikittain kuljettajan vieressä millisen pellin takana :D 2 mäntää löytyi leikkuupöydältä ja kapallinen lohkorojua pellolta.
"Pikkuisen tussahti", sanos se kaveri vaan. Itse kuulin sen äänen kilometrin päästä ;D
Oliko Glaassi ?
Domeissa kone on kuskin takana ja pienemmissä vanhemman vuosikerran Claaseissa pitkittäin kuljettajan vieressä.
Isompi MF, 500-sarjalainen?
Claas Europa (http://i1.ytimg.com/vi/kAvdQDTIGiw/maxresdefault.jpg)ssa perkiisseli on poikittain kuljettajan vieressä oikean etupyörän päällä. Olen tuollaisella harmaalla puinutkin.
www.youtube.com/watch?v=ZSfIifeEBI4
-
Mutta mikä tekee ihmisestä niin vajaan että kiertää kierrokset 4000:een?
"Nuoruus ja hulluushan sen tekkee".
Mullakin oli silloin jo toinen Fiat menossa, ja huoltomiehen kanssa asiasta juttelin nopia rattori haaveena. ;D Ammattilainen sanoi, että autokäytössä on eri nokka-akseli, ruiskutuksen ajoitus, moottori kumityynyjen varassa mm. Lisäksi kierroksia lisätessä täytyy tietää ja varoa alueet joilla resonanssivärinät kertaantuvat. Uskoin "rasvakouraa" ja Fiat lähti aikanaan ehjänä uuteen elämäänsä.
-
Mutta mikä tekee ihmisestä niin vajaan että kiertää kierrokset 4000:een?
Jos se on ollut RC-harrastaja :-)
Jotkut pienet polttomoottorit kiertävät noin 35 - 45 000 rpm.
-
Tulipa mieleen kun kaveri ajeli puimurilla hetken ilman öljyä. Kyseinen puimuri oli sellainen, että moottori oli poikittain kuljettajan vieressä millisen pellin takana :D 2 mäntää löytyi leikkuupöydältä ja kapallinen lohkorojua pellolta.
"Pikkuisen tussahti", sanos se kaveri vaan. Itse kuulin sen äänen kilometrin päästä ;D
Oliko Glaassi ?
Domeissa kone on kuskin takana ja pienemmissä vanhemman vuosikerran Claaseissa pitkittäin kuljettajan vieressä.
Isompi MF, 500-sarjalainen?
Claas Europa (http://i1.ytimg.com/vi/kAvdQDTIGiw/maxresdefault.jpg)ssa perkiisseli on poikittain kuljettajan vieressä oikean etupyörän päällä. Olen tuollaisella harmaalla puinutkin.
www.youtube.com/watch?v=ZSfIifeEBI4
Pari vuotta sitten lähti tuommoinen kuusaalle sulattoon. Oli vm 1965. Muutamana syksynä sillä puinu.
Kyseinen härpäke ei aiheuta mitään värinöitä mielensopukoissa kun sitä muistelee.
-
Aika kultaa muistot kuhan jaksat odottaa. ;)
Video oli nostalginen.
-
Claas Europa (http://i1.ytimg.com/vi/kAvdQDTIGiw/maxresdefault.jpg)ssa perkiisseli on poikittain kuljettajan vieressä oikean etupyörän päällä. Olen tuollaisella harmaalla puinutkin.
www.youtube.com/watch?v=ZSfIifeEBI4
Taitaa hyvin monessa riittävän vanhassa puimurissa kone olla kuskin vieressä, ajosuuntaan nähden poikittain. Itse muistan ainakin Ukko-Sampon (792), Fahr MDL:n, Claas Mercurin ja Consulin sekä Volvo Thermaeniuksen (ST 257). Noista on jotakin omaa muistikuvaa, kun pienenä roikuin naapurien kiusana pellolla mukana :-)
-
Claas Europa (http://i1.ytimg.com/vi/kAvdQDTIGiw/maxresdefault.jpg)ssa perkiisseli on poikittain kuljettajan vieressä oikean etupyörän päällä. Olen tuollaisella harmaalla puinutkin.
www.youtube.com/watch?v=ZSfIifeEBI4
Taitaa hyvin monessa riittävän vanhassa puimurissa kone olla kuskin vieressä, ajosuuntaan nähden poikittain. Itse muistan ainakin Ukko-Sampon (792), Fahr MDL:n, Claas Mercurin ja Consulin sekä Volvo Thermaeniuksen (ST 257). Noista on jotakin omaa muistikuvaa, kun pienenä roikuin naapurien kiusana pellolla mukana :-)
Juu, muisti teki tepposet, pienemmissä Claaseissahan moottori on tietysti nimenomaan poikittain. Kuten Cultor totesikin niin se on kyllä enemmänkin pyörän päällä. Näissä muissa moottori on kelan päällä ja lähempänä kuskia. Myös pienissä vanhoissa MF:ssä on moottori kuskin vieressä 30/31. Viimeiset länsimaiset puimurit tolla konstruktiolla oli isot (aidot MF:t) ja Jontikat 80-luvun lopulla. Don Venäjällä taitaa edelleen jotain mallia tehdä ko. moottorin sijainnilla.
-
Mutta mikä tekee ihmisestä niin vajaan että kiertää kierrokset 4000:een?
Jos se on ollut RC-harrastaja :-)
Jotkut pienet polttomoottorit kiertävät noin 35 - 45 000 rpm.
Poikii se RC: n konekin, liian laiha seos :-[
-
Claas Europa (http://i1.ytimg.com/vi/kAvdQDTIGiw/maxresdefault.jpg)ssa perkiisseli on poikittain kuljettajan vieressä oikean etupyörän päällä. Olen tuollaisella harmaalla puinutkin.
www.youtube.com/watch?v=ZSfIifeEBI4
Myös pienissä vanhoissa MF:ssä on moottori kuskin vieressä 30/31.
Isälläni oli tuollainen MF 31. Muistan, kuinka moottori kuskin kyljessä toi hiukan lämpöä kuljettajan kylkeen, pieni apu oli sekin myöhäissyksyn koleilla keleillä.
-
Claas Europa (http://i1.ytimg.com/vi/kAvdQDTIGiw/maxresdefault.jpg)ssa perkiisseli on poikittain kuljettajan vieressä oikean etupyörän päällä. Olen tuollaisella harmaalla puinutkin.
www.youtube.com/watch?v=ZSfIifeEBI4
Myös pienissä vanhoissa MF:ssä on moottori kuskin vieressä 30/31.
Isälläni oli tuollainen MF 31. Muistan, kuinka moottori kuskin kyljessä toi hiukan lämpöä kuljettajan kylkeen, pieni apu oli sekin myöhäissyksyn koleilla keleillä.
(http://31.media.tumblr.com/tumblr_llrs46tT701qzs5cqo1_400.gif)
-
Claas Europa (http://i1.ytimg.com/vi/kAvdQDTIGiw/maxresdefault.jpg)ssa perkiisseli on poikittain kuljettajan vieressä oikean etupyörän päällä. Olen tuollaisella harmaalla puinutkin.
www.youtube.com/watch?v=ZSfIifeEBI4
Myös pienissä vanhoissa MF:ssä on moottori kuskin vieressä 30/31.
Isälläni oli tuollainen MF 31. Muistan, kuinka moottori kuskin kyljessä toi hiukan lämpöä kuljettajan kylkeen, pieni apu oli sekin myöhäissyksyn koleilla keleillä.
Pitää muuten vallan hirmuista sälinää se kone siinä vieressä...silloin pienenä pelotti :-|
Tuossa pikku-Volvossa Perkinsin 3.152 kiertää 3000 rpm ihan normaalisti. Tuollaista kerran myöhemmin ajettuani - taisi olla pakoputkessakin vähän puutteita - oli hyvä juttu että oli sattunut kuulosuojaimet mukaan.
En kuitenkaan alkanut virittämään kolmeviitostani samoille kiekoille, kai niissä jotain eroja noissa myllyissä on.
-
Claas Europa (http://i1.ytimg.com/vi/kAvdQDTIGiw/maxresdefault.jpg)ssa perkiisseli on poikittain kuljettajan vieressä oikean etupyörän päällä. Olen tuollaisella harmaalla puinutkin.
www.youtube.com/watch?v=ZSfIifeEBI4
Myös pienissä vanhoissa MF:ssä on moottori kuskin vieressä 30/31.
Isälläni oli tuollainen MF 31. Muistan, kuinka moottori kuskin kyljessä toi hiukan lämpöä kuljettajan kylkeen, pieni apu oli sekin myöhäissyksyn koleilla keleillä.
Pitää muuten vallan hirmuista sälinää se kone siinä vieressä...silloin pienenä pelotti :-|
Tuossa pikku-Volvossa Perkinsin 3.152 kiertää 3000 rpm ihan normaalisti. Tuollaista kerran myöhemmin ajettuani - taisi olla pakoputkessakin vähän puutteita - oli hyvä juttu että oli sattunut kuulosuojaimet mukaan.
En kuitenkaan alkanut virittämään kolmeviitostani samoille kiekoille, kai niissä jotain eroja noissa myllyissä on.
3.154 kiertää Volvossa 2800, auto käytössä max 3600!
-
Jos Volvolla tarkoitettiin tuota ST 257 siinä on 4.99 Perkins. Siitä on jäänyt muistikuva vaikeasta käynnistyvyydestä.
-
Jos Volvolla tarkoitettiin tuota ST 257 siinä on 4.99 Perkins. Siitä on jäänyt muistikuva vaikeasta käynnistyvyydestä.
Olet varmaan oikeassa - on noista ajoista jo muutama päivä vierähtänyt ja muistini on lyhyt mutta epätarkka.
Kierroksistakaan ei muuta tietoa kuin että koneen omistaja sanoi että 'kolmisen tonnia' kun ihmettelin käyntiääntä. Olikohan siinä mitään mittaria...
-
Jos Volvolla tarkoitettiin tuota ST 257 siinä on 4.99 Perkins. Siitä on jäänyt muistikuva vaikeasta käynnistyvyydestä.
Niin, taitaa olla 4.99 Perkins ihan ku MTK:n paikalliskokous? :P
-
Claas Europa (http://i1.ytimg.com/vi/kAvdQDTIGiw/maxresdefault.jpg)ssa perkiisseli on poikittain kuljettajan vieressä oikean etupyörän päällä. Olen tuollaisella harmaalla puinutkin.
www.youtube.com/watch?v=ZSfIifeEBI4
Myös pienissä vanhoissa MF:ssä on moottori kuskin vieressä 30/31.
Isälläni oli tuollainen MF 31. Muistan, kuinka moottori kuskin kyljessä toi hiukan lämpöä kuljettajan kylkeen, pieni apu oli sekin myöhäissyksyn koleilla keleillä.
(http://31.media.tumblr.com/tumblr_llrs46tT701qzs5cqo1_400.gif)
Tänä päivänä tuo asia naurattaa mirriäkin, mutta vuosina 68-72 se oli osa elävää elämää. Aikana, jolloin SKN uiskenteli isänsä kaksiossa.
-
Maajulli on huumor- miehiä. ;D
-
Maajulli on huumor- miehiä. ;D
Miten usein? No, useinmiten olen... ;)
-
Maajulli on huumor- miehiä. ;D
Miten usein? No, useinmiten olen... ;)
(http://31.media.tumblr.com/tumblr_llrs46tT701qzs5cqo1_400.gif)