Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: [PeX] - 02.11.13 - klo:22:32
-
Hei
Ongelmana on se, ettei lämpöä riitä hyttiin asti. Moottorin lämmöt nousee normaaliksi, mutta lämpö ei kierrä kennoille asti. Kuitenkin jos käyttää korkeampia kierroksia (>1500rpm) niin lämpöä alkaa tulemaan, mutta lämmön tuleminen loppuu heti kun kone käy vähän aikaa pienemmillä kierroksilla. Mikä valtteria vaivaa? :-\
-
Hei
Ongelmana on se, ettei lämpöä riitä hyttiin asti. Moottorin lämmöt nousee normaaliksi, mutta lämpö ei kierrä kennoille asti. Kuitenkin jos käyttää korkeampia kierroksia (>1500rpm) niin lämpöä alkaa tulemaan, mutta lämmön tuleminen loppuu heti kun kone käy vähän aikaa pienemmillä kierroksilla. Mikä valtteria vaivaa? :-\
kannentiviste, löytynee haun kautta muitakin vaihto-ehtoja :-\
-
Hei
Ongelmana on se, ettei lämpöä riitä hyttiin asti. Moottorin lämmöt nousee normaaliksi, mutta lämpö ei kierrä kennoille asti. Kuitenkin jos käyttää korkeampia kierroksia (>1500rpm) niin lämpöä alkaa tulemaan, mutta lämmön tuleminen loppuu heti kun kone käy vähän aikaa pienemmillä kierroksilla. Mikä valtteria vaivaa? :-\
kannentiviste, löytynee haun kautta muitakin vaihto-ehtoja :-\
Oon jo koittanu ettiä näitä vaihtoehtoja, kuitenkaan jäähdytinnestejärjestelmästä ei tuu pakokaasun hajua kun aukoo syylärin tai paisuntasäiliön korkkeja? Jotenki vois kuvitella että jotain hajua tulis, jos pakokaasuja pääsis vuotamaan jäähdytysjärjestelmään?
-
tekee aika varhain jo ton, ei kupli eres.. paffi vaihtoon jos alkuperänen, ja uus paffi valtralta ei ikh tms tarviketta..
-
tekee aika varhain jo ton, ei kupli eres.. paffi vaihtoon jos alkuperänen, ja uus paffi valtralta ei ikh tms tarviketta..
Ok. Koneella ajettu pikkasta vaille 2000h. Pahvi on tosiaan alkuperäinen. Tässä vaiheessa kiitän asiallisista vastauksista..
-
vm? noo tekee sen ajan kans kumminki vaikka onki vähä tuntia.. en muista mihin vuoteen asti on vanhan mallin paffi joka sitte tekee ton..
-
vm? noo tekee sen ajan kans kumminki vaikka onki vähä tuntia.. en muista mihin vuoteen asti on vanhan mallin paffi joka sitte tekee ton..
vm:02, marraskuussa pukattu ulos tehtaalta..
-
jaa-a vois ollakki jo paremmalla paffilla.. noo, on se vaihrettu -03:nki mutta sillä on kyllä ajettuki.. paha sanua varmaksi mutta ei se kummempaa oiretta tartte, tuolla se alakaa ja sitte jonku aijan päästä alakaa kuplihin ja sitte tekeeki jo haittaa..
ja remppaa ei oo tehty että olis ilimakuplia?
-
jaa-a vois ollakki jo paremmalla paffilla.. noo, on se vaihrettu -03:nki mutta sillä on kyllä ajettuki.. paha sanua varmaksi mutta ei se kummempaa oiretta tartte, tuolla se alakaa ja sitte jonku aijan päästä alakaa kuplihin ja sitte tekeeki jo haittaa..
ja remppaa ei oo tehty että olis ilimakuplia?
Ei oo tehty remppaa. Syyläri on kuitenki vuojen verran tihkunu nestettä alavesiletkun juuresta. :-X
-
tiedänpä tapauksia, joissa tuon vaivan takia merkkihuolto on ensin vaihtanut kansipahvin ja kun oire ei ole poistunut, on kiritty siellä katossa olevan lämppärikennon letkun lemmarit, jolloin se ilmansaanti on siihen nestekiertoon loppunut ja neste on taas kiertänyt normaalisti.
-
tiedänpä tapauksia, joissa tuon vaivan takia merkkihuolto on ensin vaihtanut kansipahvin ja kun oire ei ole poistunut, on kiritty siellä katossa olevan lämppärikennon letkun lemmarit, jolloin se ilmansaanti on siihen nestekiertoon loppunut ja neste on taas kiertänyt normaalisti.
Onkos tuossa vanhan mallinen vesiventtiili vai hanallinen vaijerilla toimiva vedenkiertoventtiili. ?
Se vanhanmallisen ruuvattavan vesiventtiilin viallinen o-rengas voi päästää ilmaa kiertoon ja ilmakulpan lämpökennoon jolloin vesi lakkaa kiertämästä tosin sen pitäisi sitten myös jossain vaiheessa vuotaa ulospäinkin . :-\
-
vm? noo tekee sen ajan kans kumminki vaikka onki vähä tuntia.. en muista mihin vuoteen asti on vanhan mallin paffi joka sitte tekee ton..
vm:02, marraskuussa pukattu ulos tehtaalta..
onko tuo agregaatin yhteyteen kiinteästi liitetty kone, valtrat on tehty käyttökaluiks :-\
-
oliskohan vesipumpussa, pientä sanomista.. aikanaan huollossa ollessani töissä, tuli vastaan samanlainen tapaus, ja taisi vika poistua vesipumppua vaihtamalla.
-
Osta uusi korkki kennoon, ei saa tarpeeksi painetta. Kansipahvit vaihtuneet parempaan -96 jälkeen.
-
Ihme homma,joissasin nykyaikaisissa traktoreissa hytti järkyttävän kylmä,kuten esim.TSA NH.ssa.
-
Hytin lämpenemiseen vaikuttaa:
Termostaatti
Paisuntakorkki
Kannentiiviste
Moottorin väljyys
Letkujen kunto
Vesipumpun ja vesipumpun pesän kunto
Kennon puhtaus
Syylärin puhtaus
Ropelien määrä ja oikeinpäin pyörivyys
Sekura Ohjaamo muuttui kertaheitolla lämpimäksi Leylandissa kun vaihdoin termostaatin ja painekorkin. Kuumaksi se yltyi, kun huomasin, että iso kenno haihduttaa tulevan nestemäärän lämmön ennen kennon alaosaa, joten asensin paluulinjaan vielä kiertovesipumpun. Nyt koko kenno on kuuma, ja palaava nestekkin lämmintä kun siellä kennossa käy nyt kiertovesipumpun takia normaalia kovempi kierto. Nyt tarkene muuten aika reikäisessä ohjaamossa 15 asteen pakkasella t-paidassa.
-
Kansipahvi ::) Omasta meni jossain 3000 h nurkilla. Kone vm-02. Oireet juurikin samat.. Tiivisteestä juuri ja juuri huomasi vikapaikan kun tarkkaan katsoi, mutta ei sen pahempi tarvi ollakaan kun jo haittaa menoa.
-
onko noissa pahveissa suuriakin eroja? kun tuntuu että joissain merkeissä menee kuin leipää ja toisissa on edelleen alkuperäisiä ja ajettu kuin sikoja? ite alkanu epäillä ko. vikaa nla nh:ssa kun ööli lisääntyy ja neste häviää ilman ulkopuolista vuotoa. nyt vain pitäisi löytää tekijä rempalle.
-
onko noissa pahveissa suuriakin eroja? kun tuntuu että joissain merkeissä menee kuin leipää ja toisissa on edelleen alkuperäisiä ja ajettu kuin sikoja? ite alkanu epäillä ko. vikaa nla nh:ssa kun ööli lisääntyy ja neste häviää ilman ulkopuolista vuotoa. nyt vain pitäisi löytää tekijä rempalle.
Vaihtoon ;)
-
onko noissa pahveissa suuriakin eroja? kun tuntuu että joissain merkeissä menee kuin leipää ja toisissa on edelleen alkuperäisiä ja ajettu kuin sikoja? ite alkanu epäillä ko. vikaa nla nh:ssa kun ööli lisääntyy ja neste häviää ilman ulkopuolista vuotoa. nyt vain pitäisi löytää tekijä rempalle.
-95 8400 alkukeräinen kesti 5500h ja nyt uudella tiivisteellä ajettu 12500h eikä merkkejä viasta
-97 6400 alkuperäinen kesti 7500h ja uudella ei ny viä oo ajettu ku 1000h
-87 705 alkuperäinen vaihdettu ~5500h paikkeilla vesirempan yhteyres ja sillä ajettu 9000h eikä merkkejä viasta
eli tuosta ilmenee vallun paffin kestoikä pienehköllä karjatilalla. raskaammissa töissä tiedän vaihdetun 3500h t sarjalaisiinkin, mutta sitten onkin kestäny samas työs yli 10th asti eikä merkkejä viasta, että mikä siihen onki sitte syynä että tehdas asenteinen kestää vähemmän..
-
onko noissa pahveissa suuriakin eroja? kun tuntuu että joissain merkeissä menee kuin leipää ja toisissa on edelleen alkuperäisiä ja ajettu kuin sikoja? ite alkanu epäillä ko. vikaa nla nh:ssa kun ööli lisääntyy ja neste häviää ilman ulkopuolista vuotoa. nyt vain pitäisi löytää tekijä rempalle.
-95 8400 alkukeräinen kesti 5500h ja nyt uudella tiivisteellä ajettu 12500h eikä merkkejä viasta
-97 6400 alkuperäinen kesti 7500h ja uudella ei ny viä oo ajettu ku 1000h
-87 705 alkuperäinen vaihdettu ~5500h paikkeilla vesirempan yhteyres ja sillä ajettu 9000h eikä merkkejä viasta
eli tuosta ilmenee vallun paffin kestoikä pienehköllä karjatilalla. raskaammissa töissä tiedän vaihdetun 3500h t sarjalaisiinkin, mutta sitten onkin kestäny samas työs yli 10th asti eikä merkkejä viasta, että mikä siihen onki sitte syynä että tehdas asenteinen kestää vähemmän..
Se tehtaalla asennettava pahvi on halvempi. Varaosana tuodaan kestävämpi ja kalliimpi pahvi myyntiin.
-
Tiedän tapauksen jossa letku oli littoseksi puristunut ohjaamon ullakolla ei kiertänyt neste.
Jos syylerin paikkausainetta laitettu kenno tukossa sen takia ,koskaan ei pidä ensimmäiseen puoleen tuntia pitää lämmityslaitteen hanaa auki kun aine järjestelmään laitetaan.
Vanhemmiten raanavesi voi aiheuttaa sen että kattilakiveä kertyy kennoon ja tukkii sen.
Kannentiivisteen voi testata niin että aivan täyteen syyleri ja sitten kone käyntiin (kylmä kone) seurataan koko ajan tuleeko kuplia ennen termostaatin aukeamista ja sitten kun termost.aukeaa on vaikea enään seurata koska veden liikenne on jo kova.
Näin olen testannut nuffit ,valtrat ja toimii.Lämmityslaitteen hana kiinni testauksen ajan.
Massatiiviste oli huono Valtroissa nykyään metallitiiviste.
Kukaan ei ole pystynyt selittämään sitä miksi neste ei pursua vaikka pasuntasäiliön korkin avaa vaikka hytin kenno on korkeamalla ja miksi ei pinta laske paisuntaastiassa vaikka vesipumppu alkaa kierrättämään katon kennossa nestettä,tätä
olen huoltomieheltä kysynyt ,mutta en saanut vastausta ,olsiko täällä joku insinööri tai pajamies joka tämän selittää.??????
Takaisku venttiiliä kuulemma siellä ei ole.
-
ei se tuu letkusta kaikki vesi poiskaa josei ota molempia letkuja irti..
-
Tiedän tapauksen jossa letku oli littoseksi puristunut ohjaamon ullakolla ei kiertänyt neste.
Jos syylerin paikkausainetta laitettu kenno tukossa sen takia ,koskaan ei pidä ensimmäiseen puoleen tuntia pitää lämmityslaitteen hanaa auki kun aine järjestelmään laitetaan.
Vanhemmiten raanavesi voi aiheuttaa sen että kattilakiveä kertyy kennoon ja tukkii sen.
Kannentiivisteen voi testata niin että aivan täyteen syyleri ja sitten kone käyntiin (kylmä kone) seurataan koko ajan tuleeko kuplia ennen termostaatin aukeamista ja sitten kun termost.aukeaa on vaikea enään seurata koska veden liikenne on jo kova.
Näin olen testannut nuffit ,valtrat ja toimii.Lämmityslaitteen hana kiinni testauksen ajan.
Massatiiviste oli huono Valtroissa nykyään metallitiiviste.
Kukaan ei ole pystynyt selittämään sitä miksi neste ei pursua vaikka pasuntasäiliön korkin avaa vaikka hytin kenno on korkeamalla ja miksi ei pinta laske paisuntaastiassa vaikka vesipumppu alkaa kierrättämään katon kennossa nestettä,tätä
olen huoltomieheltä kysynyt ,mutta en saanut vastausta ,olsiko täällä joku insinööri tai pajamies joka tämän selittää.??????
Takaisku venttiiliä kuulemma siellä ei ole.
Väitäsin että vesipumppu on tehoton. Ovat kuulema lisänneet sähköpumppuja välille että kierättää paremmin vettä. Voi selittää myös niitä kansipahvin kestävyys ongelmia kun joudutaan huudattamaan konetta turhaan kovilla kieroksilla.
-
Onpa tullu asiallisia vastauksia. :) Miten muuten, jos esimerkiksi kopin päällä olevaan kennoon on päässy ilmaa niin pitääkö se ilmata jotenki? Jokatapauksessa pitää tiesti alottaa ongelman ratkominen nuilla halvemmilla konsteilla. Eli uus syylärinkorkki ekana. Sitte tarkistaa katolta letkut ettei oo lutussa. Jos näitten jälkeen ei lämpöö tuu, niin pitää tieten ruveta varaamaan huoltoaikaa ylivieskan kiviojalle. Missähän hintaluokassa mahtaa pyöriä kansipahvin vaihto?
-
Onpa tullu asiallisia vastauksia. :) Miten muuten, jos esimerkiksi kopin päällä olevaan kennoon on päässy ilmaa niin pitääkö se ilmata jotenki? Jokatapauksessa pitää tiesti alottaa ongelman ratkominen nuilla halvemmilla konsteilla. Eli uus syylärinkorkki ekana. Sitte tarkistaa katolta letkut ettei oo lutussa. Jos näitten jälkeen ei lämpöö tuu, niin pitää tieten ruveta varaamaan huoltoaikaa ylivieskan kiviojalle. Missähän hintaluokassa mahtaa pyöriä kansipahvin vaihto?
Mää tiiän kertoa hintaa parin viikon päästä, kun oma 6400 jonottaa kannentiivisteen vaihtoa 30km päässä kiviojasta pajan pihassa...
-
sen kansitiivisteen voit testata, kun haet huoltoukolta lainaan mittarin, jonka ruuvaat lämpimän koneen syyläriin korkin paikalle. jos siinä paineet nousee, pahvi on paska.
-
Onpa tullu asiallisia vastauksia. :) Miten muuten, jos esimerkiksi kopin päällä olevaan kennoon on päässy ilmaa niin pitääkö se ilmata jotenki? Jokatapauksessa pitää tiesti alottaa ongelman ratkominen nuilla halvemmilla konsteilla. Eli uus syylärinkorkki ekana. Sitte tarkistaa katolta letkut ettei oo lutussa. Jos näitten jälkeen ei lämpöö tuu, niin pitää tieten ruveta varaamaan huoltoaikaa ylivieskan kiviojalle. Missähän hintaluokassa mahtaa pyöriä kansipahvin vaihto?
Ja kyllä se lämmitylaitteen kenno kannattaa puhaltaa puhtaaksi,samoin on syytä kattoo että hana todellakin aukeaa,itellä joskus ollut syynä se ettei mene kiinni ja kesällä sit hiukka lämmintä.En nyt alkais ekana niitä kansipahveja vaihtaan,paitti jos se kuuluu valtran määräaikaishuoltoon 1000 tunnin välein,Eli kyllä sieltä lämmityslaitteesta kannattaa kattoo ja tunnustella onko se letku lämmin ym.
Pyhähenkikö sen lekun lämmittää jos vesi ei kierrä ja kennosta ei tule lämmintä :o
-
Vaiha suosiolla se kannentiiviste. Saman teki vm-01 6400 Valtra.. reilu 3000 h kohalla.
-
Onpa tullu asiallisia vastauksia. :) Miten muuten, jos esimerkiksi kopin päällä olevaan kennoon on päässy ilmaa niin pitääkö se ilmata jotenki? Jokatapauksessa pitää tiesti alottaa ongelman ratkominen nuilla halvemmilla konsteilla. Eli uus syylärinkorkki ekana. Sitte tarkistaa katolta letkut ettei oo lutussa. Jos näitten jälkeen ei lämpöö tuu, niin pitää tieten ruveta varaamaan huoltoaikaa ylivieskan kiviojalle. Missähän hintaluokassa mahtaa pyöriä kansipahvin vaihto?
Mää tiiän kertoa hintaa parin viikon päästä, kun oma 6400 jonottaa kannentiivisteen vaihtoa 30km päässä kiviojasta pajan pihassa...
Jos kansi joudutaan oikomaan tonni ei riitä.
-
Onpa tullu asiallisia vastauksia. :) Miten muuten, jos esimerkiksi kopin päällä olevaan kennoon on päässy ilmaa niin pitääkö se ilmata jotenki? Jokatapauksessa pitää tiesti alottaa ongelman ratkominen nuilla halvemmilla konsteilla. Eli uus syylärinkorkki ekana. Sitte tarkistaa katolta letkut ettei oo lutussa. Jos näitten jälkeen ei lämpöö tuu, niin pitää tieten ruveta varaamaan huoltoaikaa ylivieskan kiviojalle. Missähän hintaluokassa mahtaa pyöriä kansipahvin vaihto?
Mää tiiän kertoa hintaa parin viikon päästä, kun oma 6400 jonottaa kannentiivisteen vaihtoa 30km päässä kiviojasta pajan pihassa...
Jos kansi joudutaan oikomaan tonni ei riitä.
Kansi pitäisi oikaista AINA kun se käytetään irti.
-
Hei
Ongelmana on se, ettei lämpöä riitä hyttiin asti. Moottorin lämmöt nousee normaaliksi, mutta lämpö ei kierrä kennoille asti. Kuitenkin jos käyttää korkeampia kierroksia (>1500rpm) niin lämpöä alkaa tulemaan, mutta lämmön tuleminen loppuu heti kun kone käy vähän aikaa pienemmillä kierroksilla. Mikä valtteria vaivaa? :-\
--onhan kaikki varmaan jo vastattu mutta:
-kato nyt termostaatti ekaksi
-sitten se kannentiiviste.Muistaakseni massatiiviste vaihtui terästiivisteeseen jossain vaiheessa
-alkuperäinen vesipumppu lienee pieni,kuten aiemmin todettu sen vaihtaminen voi auttaa.
Me jouduttiin kevyissä hommissa 6800:n keulaan asentamaan pahvi kovilla pakkasilla.Tosin sitten meinas ruveta hihna luistaan.
6800n kannentiiviste kans vaihdettiin aikanaan,massatiivisteestä terästiivisteeseen.Murheet sen osalta loppu siihen
-
Onpa tullu asiallisia vastauksia. :) Miten muuten, jos esimerkiksi kopin päällä olevaan kennoon on päässy ilmaa niin pitääkö se ilmata jotenki? Jokatapauksessa pitää tiesti alottaa ongelman ratkominen nuilla halvemmilla konsteilla. Eli uus syylärinkorkki ekana. Sitte tarkistaa katolta letkut ettei oo lutussa. Jos näitten jälkeen ei lämpöö tuu, niin pitää tieten ruveta varaamaan huoltoaikaa ylivieskan kiviojalle. Missähän hintaluokassa mahtaa pyöriä kansipahvin vaihto?
Mää tiiän kertoa hintaa parin viikon päästä, kun oma 6400 jonottaa kannentiivisteen vaihtoa 30km päässä kiviojasta pajan pihassa...
Jos kansi joudutaan oikomaan tonni ei riitä.
josei venttiilejä tarvi pirellä, niin alta satkun makso mettoon kannen oikasu..
ja kyllä se kannattaa aina oikasta, ja mitata onko putket puronnu tai lohko pettäny..
-
Tonniin sisältyy venttiilinohjaimet uudet,kumit ,oikaisu ,venttiilien läppäys,kansipahvi, kaikki työ.
-
Hip hei valtra pajasta ulos ja 1800 euron lasku. Kannentiivistesarja, parit suuttimet kun oli jumissa ja meni rikkipoikki ja kannen oikaisu osat tonnin ja loput työtä.
-
Tonniin sisältyy venttiilinohjaimet uudet,kumit ,oikaisu ,venttiilien läppäys,kansipahvi, kaikki työ.
Myytiinkö sulle venttiilinohjaimen kumit valmettiin ;D
-
Tämä aihe kerkesi jo jäädä vähän pimentoon. Kirjoitan tähän vielä lopputuloksen, jotta tästä olisi hyötyä muillekkin. :)
Valtraan vaihdettiin kannentiiviste. Vaihdon yhteydessä rikkoontui yksi suutinrunko ja kantta ei oikaistu. Hinta jäi alle 1k€.
-
Samaa vaivaa 6800 -01 4500h, ostin tarvikeliikkeestä MB Sprinterin Webaston sähköisen kiertopumpun kattokennon kiertopiiriin, laitan sen moottoritilaan tulipellin viereen mistä letkut lähtee ylös. Tuloksia luvassa joskus ensi syksynä kun ilmat kylmenee.
-
Samaa vaivaa 6800 -01 4500h, ostin tarvikeliikkeestä MB Sprinterin Webaston sähköisen kiertopumpun kattokennon kiertopiiriin, laitan sen moottoritilaan tulipellin viereen mistä letkut lähtee ylös. Tuloksia luvassa joskus ensi syksynä kun ilmat kylmenee.
krmhnn!
ja oot sitte tosissas? se vain nuo kepulikonstit tulee kallihiksi kun se paffin vuoto pahenee ja lopuksi tihkuu jo putkeen väliajoin kun kones pirätöksis ja sitte se jo syövyttääki jnejne.. jos ny halvalla haluaa niin jos kannen hioo ja tiivisteen vaihtaa niin alle tonnin jää itte tehden hyvinki, edellyttää että putket on koroos.. ja jos orottaa loppua niin sitte jo palaaki rahaa kun laitetaan putket männnät ja laakeroidaanki samalla ja kah kun jos sitä pääsee öljyn joukkohon niin sitte laitetaan turpua ja syöttöpumppua jajaja..
anteeksi ny avautumiseni ja en kohdista tätä kehenkään mutta eisoosaatana kumma kun suomes on niin palio paskoja vaihtokonehia ylihinnalla rivis ku myyjän on pakko pitää remonttivaraa tällaasten varalta..
ugh!
-
Oikein silmätsuureni että mitä helv*****? :o Vametin/valtran hytissä ei tarkene. Mullakun saa olla ovikin/ovet auki ja siltikin on kuuma jo näilläkin keleillä :-[ Vaikkei lämmitys päällä oliskaan. Perän öljynlämpö kun änkeää sinne hyttiin varsin tehokkaasti. Moottori lämmöt on kyllä alhaalla. Mutta juu jos kansivikaa tai edes termostaatissa niin voi olla kyllä että ei lämmintä puhalla. Mutta tosiaan jos siellä on jotain kipua. Niin auki kokkare ja HETI!
-
paa pallohana lämppärin letkuun kesäksi ja kiinni.. omat hanat vuotaa aikaa myöre läpi, etenki josei nesteitä oo palio vaihreltu..
-
Voisko olla niin yksinkertainen asia et lämmityslaitteen kenno on vuosien myötä menny täyteen paskaa, allekirjoittaneella eräässä kilpailevassa merkissä kävi moinen.. paineilmaa vaan takoperin sinne puhaltimen reikiin.. jos jostain alkaa pöllyämään niin parasta olis jos pääsis suoraan siihen kennoon puhaltelemaan.
-
Samaa vaivaa 6800 -01 4500h, ostin tarvikeliikkeestä MB Sprinterin Webaston sähköisen kiertopumpun kattokennon kiertopiiriin, laitan sen moottoritilaan tulipellin viereen mistä letkut lähtee ylös. Tuloksia luvassa joskus ensi syksynä kun ilmat kylmenee.
ja oot sitte tosissas? se vain nuo kepulikonstit tulee kallihiksi kun se paffin vuoto pahenee ja lopuksi tihkuu jo putkeen väliajoin kun kones pirätöksis ja sitte se jo syövyttääki jnejne.. jos ny halvalla haluaa niin jos kannen hioo ja tiivisteen vaihtaa niin alle tonnin jää itte tehden hyvinki, edellyttää että putket on koroos.. ja jos orottaa loppua niin sitte jo palaaki rahaa kun laitetaan putket männnät ja laakeroidaanki samalla ja kah kun jos sitä pääsee öljyn joukkohon niin sitte laitetaan turpua ja syöttöpumppua jajaja..
anteeksi ny avautumiseni ja en kohdista tätä kehenkään mutta eisoosaatana kumma kun suomes on niin palio paskoja vaihtokonehia ylihinnalla rivis ku myyjän on pakko pitää remonttivaraa tällaasten varalta..
Kannentiiviste on uudemman mallinen ja muita vuotamisen oireita ei ole, niin miksi lähteä >1000€ remonttiin varmuuden vuoksi? Paljon todennäköisempää on esim. letku jossain rutussa, mikä ahdistaa virtausta (<1400 r/min) tai sitten vesipumpun (suunnittelullinen) tehovaje. Katto tarttis kyllä vielä avata ja tarkistaa letkujen reititys ja kennon puhtaus. Mutta kun kerran on kierroslukuriippuvainen ilmiö, niin kennon paskaisuudesta en usko sen olevan kiinni.
-
Samaa vaivaa 6800 -01 4500h, ostin tarvikeliikkeestä MB Sprinterin Webaston sähköisen kiertopumpun kattokennon kiertopiiriin, laitan sen moottoritilaan tulipellin viereen mistä letkut lähtee ylös. Tuloksia luvassa joskus ensi syksynä kun ilmat kylmenee.
ja oot sitte tosissas? se vain nuo kepulikonstit tulee kallihiksi kun se paffin vuoto pahenee ja lopuksi tihkuu jo putkeen väliajoin kun kones pirätöksis ja sitte se jo syövyttääki jnejne.. jos ny halvalla haluaa niin jos kannen hioo ja tiivisteen vaihtaa niin alle tonnin jää itte tehden hyvinki, edellyttää että putket on koroos.. ja jos orottaa loppua niin sitte jo palaaki rahaa kun laitetaan putket männnät ja laakeroidaanki samalla ja kah kun jos sitä pääsee öljyn joukkohon niin sitte laitetaan turpua ja syöttöpumppua jajaja..
anteeksi ny avautumiseni ja en kohdista tätä kehenkään mutta eisoosaatana kumma kun suomes on niin palio paskoja vaihtokonehia ylihinnalla rivis ku myyjän on pakko pitää remonttivaraa tällaasten varalta..
Kannentiiviste on uudemman mallinen ja muita vuotamisen oireita ei ole, niin miksi lähteä >1000€ remonttiin varmuuden vuoksi? Paljon todennäköisempää on esim. letku jossain rutussa, mikä ahdistaa virtausta (<1400 r/min) tai sitten vesipumpun (suunnittelullinen) tehovaje. Katto tarttis kyllä vielä avata ja tarkistaa letkujen reititys ja kennon puhtaus. Mutta kun kerran on kierroslukuriippuvainen ilmiö, niin kennon paskaisuudesta en usko sen olevan kiinni.
tuolla vaivalla non pruukannu alaata.. ja on nuota uuremmaan mallisiaki menny vähällä ajolla jos on liki kiehuteltu.. tai sitte jos joskus on tehty jo jotain ja putket ei ookkaa koroos..
yks syy vois olla syyläri ruostees (tai lämppärin kenno) niinkun oli yhyres, 2v sitte vaihrettu syylärin kennosto ja ilmeisesti neste ei sopinu kennon kans tai sitte kenno on joku harakiri, seurantaan.. tuos tapaukses ei ollu lämppärillä mitään tukosta..
-
Samaa vaivaa 6800 -01 4500h, ostin tarvikeliikkeestä MB Sprinterin Webaston sähköisen kiertopumpun kattokennon kiertopiiriin, laitan sen moottoritilaan tulipellin viereen mistä letkut lähtee ylös. Tuloksia luvassa joskus ensi syksynä kun ilmat kylmenee.
ja oot sitte tosissas? se vain nuo kepulikonstit tulee kallihiksi kun se paffin vuoto pahenee ja lopuksi tihkuu jo putkeen väliajoin kun kones pirätöksis ja sitte se jo syövyttääki jnejne.. jos ny halvalla haluaa niin jos kannen hioo ja tiivisteen vaihtaa niin alle tonnin jää itte tehden hyvinki, edellyttää että putket on koroos.. ja jos orottaa loppua niin sitte jo palaaki rahaa kun laitetaan putket männnät ja laakeroidaanki samalla ja kah kun jos sitä pääsee öljyn joukkohon niin sitte laitetaan turpua ja syöttöpumppua jajaja..
anteeksi ny avautumiseni ja en kohdista tätä kehenkään mutta eisoosaatana kumma kun suomes on niin palio paskoja vaihtokonehia ylihinnalla rivis ku myyjän on pakko pitää remonttivaraa tällaasten varalta..
Kannentiiviste on uudemman mallinen ja muita vuotamisen oireita ei ole, niin miksi lähteä >1000€ remonttiin varmuuden vuoksi? Paljon todennäköisempää on esim. letku jossain rutussa, mikä ahdistaa virtausta (<1400 r/min) tai sitten vesipumpun (suunnittelullinen) tehovaje. Katto tarttis kyllä vielä avata ja tarkistaa letkujen reititys ja kennon puhtaus. Mutta kun kerran on kierroslukuriippuvainen ilmiö, niin kennon paskaisuudesta en usko sen olevan kiinni.
no 1000 remppa ei oo ku kahvirahat ja se tiiviste on kumminki se syy eikä mikään ihme letku tai liitin uskokaa ny perkele eikä si tulla napiseen ku lohko paskana että maksaa
-
Tossa just kattelin vastaavan vaivan korjailua 6850:stä.Ensin hytin katolta liittimet kiinni,sitten painekoe ja totesivat kansipahvin vuotavan.Kansi pois jne.