Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Latz - 31.10.13 - klo:20:16
-
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.
Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
-
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.
Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
Moottorit lienevät yksinopeuksisia, vastuksilla eri nopeudet.
-
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.
Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
Moottorit lienevät yksinopeuksisia, vastuksilla eri nopeudet.
Vastukset lienevät siinä samassa nipussa missä moottorin majailee. Mikä sen nipun nimi sitten onkaan jos sitä ei kutsuta moottoriksi? Onko ne vastukset kohtuudella vaihdettavissa?
-
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.
Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
Moottorit lienevät yksinopeuksisia, vastuksilla eri nopeudet.
Vastukset lienevät siinä samassa nipussa missä moottorin majailee. Mikä sen nipun nimi sitten onkaan jos sitä ei kutsuta moottoriksi? Onko ne vastukset kohtuudella vaihdettavissa?
On vaihdettavissa. Mutta ovat sitten keskolla ihan törkeän hintaiset. :'( Kannattaa istua jakkaralla silloin hinnoitteluhetkellä tiukasti.
-
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.
Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
Moottorit lienevät yksinopeuksisia, vastuksilla eri nopeudet.
Vastukset lienevät siinä samassa nipussa missä moottorin majailee. Mikä sen nipun nimi sitten onkaan jos sitä ei kutsuta moottoriksi? Onko ne vastukset kohtuudella vaihdettavissa?
On vaihdettavissa. Mutta ovat sitten keskolla ihan törkeän hintaiset. :'( Kannattaa istua jakkaralla silloin hinnoitteluhetkellä tiukasti.
Jos moottori on samanlainen kun 4255 Massikassa niin ulkonäöltään sama maksaa IKH:lla 59,- verollista. Ei ole mitään tietoa onko se sama mutta samalta näyttää. Jos tuohon hintaan saa koko paketin niin ei luulisi vastusten hirveästi maksavan. Taitaa olla MAHilla parempaa tietoa :(
-
Ellen väärin muista niitä kutsutaan "etuvastuksiksi" nopeus säätyy sen mukaan miten monen läpi virta kulkee ja sitä mukaa, kun ne ajan oloon sippaa jää jäljelle vain suurin nopeus. Ei muuta kuin vaihtelet ne uusin ne on pakettina siinä jossain moottorin likellä ei ole ihmeellinen homma vaihtaa.
-
Noissa voi sitten olla sama homma kuin autojen ropelleissa, että vanhemmiten kun puhaltimen laakerit alkavat jumittamaan, niin tuo etuvastus kyrvähtää pyörintävastuksen takia kasvaneen virran vuoksi. Eli tutkikaa se moottori samalla ettei mene rahat hukkaan sen etuvastuksen kanssa.
-
Täähän sujuu siististi, vai mitä Latz?
-
Täähän sujuu siististi, vai mitä Latz?
Niinkun aina :o
-
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.
Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
Moottorit lienevät yksinopeuksisia, vastuksilla eri nopeudet.
Vastukset lienevät siinä samassa nipussa missä moottorin majailee. Mikä sen nipun nimi sitten onkaan jos sitä ei kutsuta moottoriksi? Onko ne vastukset kohtuudella vaihdettavissa?
Minulla oli autossa sama vika. Marmoritiskillä pyysivät vaihto-osasta 280€... onneksi saman liikkeen huollossa mekaanikko käski hakea elektroniikkaliikkeestä rikkoutuneen vastuksen tilalle uuden. Hain, maksoi 3€ ja vaihdoin itse. Tarvittiin ruuvimeisseli ja sivuleikkurit.
-
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.
Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
Halvimmalla pääset kun menet sähkötarvikeliikkeeseen ostamaan muutaman vastuksen ja tinaat
ne ihan itse rikkinäisten tilalle. Eikä rahaa pala reilua kymppiä enempää. :)
-
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.
Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
Moottorit lienevät yksinopeuksisia, vastuksilla eri nopeudet.
Vastukset lienevät siinä samassa nipussa missä moottorin majailee. Mikä sen nipun nimi sitten onkaan jos sitä ei kutsuta moottoriksi? Onko ne vastukset kohtuudella vaihdettavissa?
On vaihdettavissa. Mutta ovat sitten keskolla ihan törkeän hintaiset. :'( Kannattaa istua jakkaralla silloin hinnoitteluhetkellä tiukasti.
Etuvastus vaihdettiin toukokuulla "paikallisessa" K-huollossa ja vastuksen hinta oli 35,86 € sis alv. Vaihdatin koska ykkönen oli pimahtanut ja kopissa oli ihme haju, joka luultavasti olikin ilmastointilaitteen haju. Nyttemmin en ole hajua huomannut ja ilmarikin vielä ainakin huurut poistaa. Mutta tuo massikan hytti on vissiin niin tivis, että huurussa se on syksyisin jos ei ilmastointilaite päällä ajele. Kerran oli onnettomuus noiden sumulasien takin lähellä :( Vieläkin muistuu mieleen yhdistelmä tasoristeys ja risteävällä tiellä pyöräilijä, sekä sumu ja huuruiset ikkunat :(
-
6400-sarjan etuvastukset pätkivät tyypillisesti myös, mutta vika ei ole itse vastuksissa vaan niiden liittimessä. Siinä on vähän tyhmä design kun se paketin yläpuolella oleva liitinkin hieman lämpenee, ja ajan myötä kontakti katoaa. Vastukset itsessään ovat ainakin ulkoisesti ihan asiallinen paketti, keramiikkaan valettu palikka telineessään pystyssä.
Omaani olen pari kertaa rassannut, oireena tavallisesti hitaammat nopeudet lakkaavat yht'äkkiä toimimasta, ja puolen tunnin kuluttua saattaa taas itsestään korjautua.
En tiedä onko paketti erilainen kuin 5400-sarjassa.
-
Tää ei ny suoranaisesti liity aiheeseen, vaan aloittajaan:
(http://pics.kuvaton.com/kuvei/cat43.jpg)
-
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.
Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
Tuo on sentään halparemontti, ootas vaan kun ruvetaan nelivedon pakkoja vaihtamaan.
-
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.
Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
Tuo on sentään halparemontti, ootas vaan kun ruvetaan nelivedon pakkoja vaihtamaan.
Latsille mikään remontti ei ole ylipääsemätön 8) Tuo hytti vaan on luotu "kiimapissaiseksi", kuin 80-luvun japsi autot *voi niitä muistoja*
-
tertvaskannnostan vuolen piänen piänieä lastuhja.......165..390..390..675..4270.. :)
-
oihi javoih homia tehty noila joteki pärjätty
-
oihi javoih homia tehty noila joteki pärjätty
Vissihin muitakin joskus väsyttää perjantai-iltana puolen yön paikkeilla :D. Vai miten tuo pitäis ymmärtää tai suomentaa 8)
-
oihi javoih homia tehty noila joteki pärjätty
Vissihin muitakin joskus väsyttää perjantai-iltana puolen yön paikkeilla :D. Vai miten tuo pitäis ymmärtää tai suomentaa 8)
Suora käännös, Agraari--> Suomi.
Oih ja voih, hommia tehty noilla, jotenkin pärjätty.
-
luulin että joku oli lanseerannut uuden oluen , topiikista päätellen.
-
Saiko Latzi tän homman hanskaan??
-
Saiko Latzi tän homman hanskaan??
Kuka on sun koneellas? Ei voi olla Skännän kirjoitus, kun on niin asiallinen kysymys..
-
Kyllähän nyt jo on niin että tuo Lazi ansaitsisi jonkinasteisen mitalin ;D Meinaan on kyllä melkoiset hermot kaverilla :o Meinaan kun muistelisin että tota (pikku säätöä) onkin riittänyt ihan mukavasti tuossa rakvaattorissa! :o No toivotaan että aikansa kun harsii niin jo pelittää ???
-
Saiko Latzi tän homman hanskaan??
Kuka on sun koneellas? Ei voi olla Skännän kirjoitus, kun on niin asiallinen kysymys..
Vinnamo hei, onx toi sun akkas tuossa kuvasssa? Jos on niin milloin sää olet poissa kotoa, jos mää pistäytyisin teillä kaffella?
-
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.
Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
kannattaa katsoa että "nordic"vesipumppa pyörähtää pyörimään. Siellä kopin oikeassa etuylänurkassa on pikkuinen vesipumppa joka toimii jarruna jos ei pyöri. Virrat päällä kun käännät lämmöt päälle pitäis moottori alkaa huutamaan mikäli ei niin katkasin ei toimi tahi moottorikyrvähtänyt. katkaisin sijaitsee lämmönsäätövivun juuressa sellainen pieni mikrokatkaisin eli koko paneeli irti katosta ja kurkkaat sinne. vastuspaketin löydät kun kopin katolla ruuvaat muutaman ruuvin irti samalla näet pohjoosen olon lisä vesimpumpun :o
-
Toimiiko?
-
Kyllähän nyt jo on niin että tuo Lazi ansaitsisi jonkinasteisen mitalin ;D Meinaan on kyllä melkoiset hermot kaverilla :o Meinaan kun muistelisin että tota (pikku säätöä) onkin riittänyt ihan mukavasti tuossa rakvaattorissa! :o No toivotaan että aikansa kun harsii niin jo pelittää ???
Samaa mieltä –eihän sille edes voi veetulla.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/thumb/9/92/Vapaudenristi.JPG/220px-Vapaudenristi.JPG)
-
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.
Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
kannattaa katsoa että "nordic"vesipumppa pyörähtää pyörimään. Siellä kopin oikeassa etuylänurkassa on pikkuinen vesipumppa joka toimii jarruna jos ei pyöri. Virrat päällä kun käännät lämmöt päälle pitäis moottori alkaa huutamaan mikäli ei niin katkasin ei toimi tahi moottorikyrvähtänyt. katkaisin sijaitsee lämmönsäätövivun juuressa sellainen pieni mikrokatkaisin eli koko paneeli irti katosta ja kurkkaat sinne. vastuspaketin löydät kun kopin katolla ruuvaat muutaman ruuvin irti samalla näet pohjoosen olon lisä vesimpumpun :o
Nelosnopeudella tuon pitäisi pyöriä.
-
Toimiiko?
Tainnut jäädä sydämeesi vaivaamaan tämä asia? :)
-
Toimiiko?
Tainnut jäädä sydämeesi vaivaamaan tämä asia? :)
Maasiasta on aina yhtä kivaa lukea remonttitarinoita, huolimatta vuosimallista. ;D