Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Kualeppi - 20.10.13 - klo:22:02
-
Moron.
Olisikohan kellään ollut samantyyppisiä sähkösekoiluja 6200-sarjan massikassa mitä tuossa omassa on nyt ilmennyt. Uusimpana ongelmana koneen käynnistyksen jälkeen jää vaihteiston öljynpainevalo palamaan ja kierroslukumittari ei toimi (myöskään datatronic ei näytä kierroslukua). Tällöin myöskään nostolaitteet ei toimi, eikä käsinojan joystic. Kun kone hetken käy (minuutista jopa tuntiin), yhtäkkiä kierrosluku hyppää tauluun ja kaikki muutkin viat häviää.
Vika on nyt vähitellen pahentunut. Kierroslukuanturia vai jotain tietokoneboksiako pitäisi alkaa epäillä? Huoltomies muisteli anturin olevan peräkotelon päällä, onko noin? Jotenkin ei vaan jaksa anturin vikaan uskoa, kun kone lämmettyään on pelannut moitteettomasti.
Tietokoneboksit sun muut on vielä täysin hukassa kun ei ole aiemmin tarvinnut etsiä...
Aikaisempia vikoja on ollut lähinnä nuo nostolaitteen häiriöt, edelleenkin tekee sitä, että esim. kynnöllä yhtäkkiä laskee nostolaitteet alas asti ja huomiovalo syttyy. Hetkeksi auttaa käyttämällä katkaisian yläasennossa. Alkaa vähitellen pinna palaa noiden oikuttelujen kanssa, vaikka muuten kone on toiminut hienosti.
-
Varmaan muuten hyvä peli tosiaankin toi Massey? Harmi että sulle on sattunut sähkövikoja omaava yksilö.. ::)
-
Mikä on latausjännite? Onko hiilet loppussa. Osa nuista häriöistä viittais matalaan jännitteeseen.
-
Moron.
Olisikohan kellään ollut samantyyppisiä sähkösekoiluja 6200-sarjan massikassa mitä tuossa omassa on nyt ilmennyt. Uusimpana ongelmana koneen käynnistyksen jälkeen jää vaihteiston öljynpainevalo palamaan ja kierroslukumittari ei toimi (myöskään datatronic ei näytä kierroslukua). Tällöin myöskään nostolaitteet ei toimi, eikä käsinojan joystic. Kun kone hetken käy (minuutista jopa tuntiin), yhtäkkiä kierrosluku hyppää tauluun ja kaikki muutkin viat häviää.
Vika on nyt vähitellen pahentunut. Kierroslukuanturia vai jotain tietokoneboksiako pitäisi alkaa epäillä? Huoltomies muisteli anturin olevan peräkotelon päällä, onko noin? Jotenkin ei vaan jaksa anturin vikaan uskoa, kun kone lämmettyään on pelannut moitteettomasti.
Tietokoneboksit sun muut on vielä täysin hukassa kun ei ole aiemmin tarvinnut etsiä...
Aikaisempia vikoja on ollut lähinnä nuo nostolaitteen häiriöt, edelleenkin tekee sitä, että esim. kynnöllä yhtäkkiä laskee nostolaitteet alas asti ja huomiovalo syttyy. Hetkeksi auttaa käyttämällä katkaisian yläasennossa. Alkaa vähitellen pinna palaa noiden oikuttelujen kanssa, vaikka muuten kone on toiminut hienosti.
Öljynpaineanturi voisi selittää asian. Voipi olla että Autotronic toteaa koneen käynnistymisen öljynpaineen nousemisesta. Irroita öljynpaineanturin johto käynnistyksen jälkeen ja testaa.
Edit: Siis vaihteiston matalapainepiirin anturista on kyse. Nostolaitteen ongelmasta voisi kertoa huomiovalon vilkuntarytmi. Siis esim. 2 ja 3 vilkutusta
Mika
-
Tuli mieleen niin yksinkertainen vika kuin laturin hihna, luistaako se? Saattaa olla jo niin lasittunut, että ei muu auta kuin vaihtaa se uuteen. Valtrassa nimittäin , kierrolukumittari tempuilee tuolla tavoin kun hihna luistaa. Mitä enemmän pistää sähkölaitteita päälle, sitä enemmän luistaa. Vika on vähitellen pahentunut, joten saattaa johtua tuosta asiasta. ::)
-
Olikos näissä se ''maadoituspiste'' keulalla, kannattaa tarkistaa onks se hapettunu tai ylipäätänsä akunkenkien kunto. Työpaikan 6265 oireili kummalisilla sähkövioilla ja vikana oli heikko maadoitus..
-
No nii... Anturi on oikealla, vaihdelaatikon kyljessä. Hinta n. 160e.
Tällä 6280 oli poissa pelistä kuukausi kaupalla tuon anturin takia. Vikaa etittiin mm. boksista.Tietokone on niin hölmä, että kierrosluku tiedon puuttuessa ei usko että matalapaine piirissä voisi olla painetta... Täällä kans halvaantui vaihteiston nopea alue, nostolaite, lukot, neliveto... Ja merkkivalo väitti vikaa vaihteiston öljynpaineessa (tai jotain sinne päin).
Vika ei jätä jälkeä diaknostiikkaan, tämä tietty hankaloittaa vian etsintää.
-
No nii... Anturi on oikealla, vaihdelaatikon kyljessä. Hinta n. 160e.
Tällä 6280 oli poissa pelistä kuukausi kaupalla tuon anturin takia. Vikaa etittiin mm. boksista.Tietokone on niin hölmä, että kierrosluku tiedon puuttuessa ei usko että matalapaine piirissä voisi olla painetta... Täällä kans halvaantui vaihteiston nopea alue, nostolaite, lukot, neliveto... Ja merkkivalo väitti vikaa vaihteiston öljynpaineessa (tai jotain sinne päin).
Vika ei jätä jälkeä diaknostiikkaan, tämä tietty hankaloittaa vian etsintää.
Mahtaako 3100-sarjassa olla vastaava vikamahdollisuus? Erästä kyseisen sarjan konetta ollaan tässä ihmetelty kun se kärsii samankaltaisista ongelmista välillä ja välillä pelaa hyvin eikä selkeää syytä murheille ole löytynyt.
-
aika usein noissa sähkövioissa on huono kontakti liittimessä tai maadoituksessa. joskus meinaa hermo mennä ja sitten se häviää mystisesti kun tarpeeks monta liitintä revitty auki, siis se vika, ei hermo.
-
Auttaisiko Massikkaan sama hoito kuin Opeliin. Laitetaan kone käymään säkkipimeällä ja ruiskitaan CRC:tä jokaisen valokaaren tyveen ;D
-
Tätä viestiketjua kun lukee, niin taitavat ferkumiehet päästä taivaaseen, joutuvat näköjään kärsimään niin paljon täällä maan päällä ;D
-
Tätä viestiketjua kun lukee, niin taitavat ferkumiehet päästä taivaaseen, joutuvat näköjään kärsimään niin paljon täällä maan päällä ;D
Pääsevät taivaaseen sähkömiehiksi
-
siitäkö johtuu kesäiset ukkoset? ai, perkel, väärä napa!!!
-
Mahtaako 3100-sarjassa olla vastaava vikamahdollisuus? Erästä kyseisen sarjan konetta ollaan tässä ihmetelty kun se kärsii samankaltaisista ongelmista välillä ja välillä pelaa hyvin eikä selkeää syytä murheille ole löytynyt.
3000-sarjassa jossa on Autotronic 1, murtuu tinaukset boksin liittimestä. Oireilee aluksi juurikin matalapainepiirin häiriöinä joka halvaannuttaa osan toiminnoista. Pystyy korjaamaan jos tietää mitä tekee, muoviin valettu boksi pitää avata rälläkällä oikeasta kohdasta. Toistakymmentä nyt korjannut 8)
Mika
-
Tätä viestiketjua kun lukee, niin taitavat ferkumiehet päästä taivaaseen, joutuvat näköjään kärsimään niin paljon täällä maan päällä ;D
Kiitos kiitos, taitavaksihan tässä on jo oppinut ;D. Tarkoitit varmaan että "pääsevät taivaaseen". Kärsimyksistä ei kyllä ole tietoa, niin on mukavia vehkeitä ::)
Mika
-
Akun yläpuolella olevat sulakkeilta tulee virrat suoraan auto3 boxille joka on oikeanpuolen rappujen takana peltilootassa tarkista sen auto3 boxin liittimien hapettumat ja maadoituksen kunto..
Moron.
Olisikohan kellään ollut samantyyppisiä sähkösekoiluja 6200-sarjan massikassa mitä tuossa omassa on nyt ilmennyt. Uusimpana ongelmana koneen käynnistyksen jälkeen jää vaihteiston öljynpainevalo palamaan ja kierroslukumittari ei toimi (myöskään datatronic ei näytä kierroslukua). Tällöin myöskään nostolaitteet ei toimi, eikä käsinojan joystic. Kun kone hetken käy (minuutista jopa tuntiin), yhtäkkiä kierrosluku hyppää tauluun ja kaikki muutkin viat häviää.
Vika on nyt vähitellen pahentunut. Kierroslukuanturia vai jotain tietokoneboksiako pitäisi alkaa epäillä? Huoltomies muisteli anturin olevan peräkotelon päällä, onko noin? Jotenkin ei vaan jaksa anturin vikaan uskoa, kun kone lämmettyään on pelannut moitteettomasti.
Tietokoneboksit sun muut on vielä täysin hukassa kun ei ole aiemmin tarvinnut etsiä...
Aikaisempia vikoja on ollut lähinnä nuo nostolaitteen häiriöt, edelleenkin tekee sitä, että esim. kynnöllä yhtäkkiä laskee nostolaitteet alas asti ja huomiovalo syttyy. Hetkeksi auttaa käyttämällä katkaisian yläasennossa. Alkaa vähitellen pinna palaa noiden oikuttelujen kanssa, vaikka muuten kone on toiminut hienosti.
-
Kiitoksia vinkeistä, toivottavasti ehtisi viikonloppuna hiukan asiaa tutkimaan.
Muutama viikko sitten tein viasta "hakuammuntaa" ja juurikin tuota hytin oikean etukulman alle pultattua boxia hypistelin käsissäni ja samoten vaihteiston oikealla kyljellä olevaa koko matkan kierteistettyä anturia, joka nyt ilmeisesti moottorin kierroslukuanturi on? Boxin parissa liittimessä oli hapettumaa ja ne putsailin pois. Anturin lukitusmutteri oli auki, anturin käytin ulkona, mutta näkyvää vauriota ei ainakaan ollut. Tämän rassailun jälkeen kone mukamas alkoi toimimaan normaalisti, mutta nyt viikon käyttämättä olon jälkeen alkoi taas oireilla.
Onkohan se peräkotelon päällä oleva anturi voa ulosoton kierroslukuanturi? Näyttää aivan samalta kuin se vaihteiston kyljessä oleva, joten tekisi mieli kokeilla vaihtaa päikseen ja katsoa hukkuuko mikään vika...
Moottorin ilmanputsarin läheisyydestä ei mitään sulakkeita löydy, vaikka niistä ohjekirjassakin puhutaan.
Ärsyttävää kun ei ole mitään sähkökuvia, niin joutuu kaikkia etsimään perstuntumalla.
edit:
Niin tuon latausjännitteen mittasin jo heti kun vika ekan kerran ilmaantui ja kone kyllä lataa normaalisti.
-
Kuule, jos se monikierrosanturin lukitusmutteri oli auki, niin vika voi olla että se anturi ei ole säädöissä.
Ohjeen mukaan:
- kierrä anturi ensin niin syvälle, että se koskettaa kevyesti hyd.pumpun rattaan hampaita.
- sitten kierrä anturia auki päin 3/4-kierrosta, jolloin välys on n.1mm.
- kiristä lukitusmutteri kiinni
Tämä nyt ekana tuli mieleen...niin ja kone EI SAA käydä kun teet säätöä!
-
Kuule, jos se monikierrosanturin lukitusmutteri oli auki, niin vika voi olla että se anturi ei ole säädöissä.
Ohjeen mukaan:
- kierrä anturi ensin niin syvälle, että se koskettaa kevyesti hyd.pumpun rattaan hampaita.
- sitten kierrä anturia auki päin 3/4-kierrosta, jolloin välys on n.1mm.
- kiristä lukitusmutteri kiinni
Tämä nyt ekana tuli mieleen...niin ja kone EI SAA käydä kun teet säätöä!
kone EI SAA käydä kun teet säätöä! Ompa kumma :o