Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Terminator II - 14.10.13 - klo:13:49
-
Liikkenneministeri Kyllönen kyselee että miksi valtion omistama jäänmurtajayhtiö tuottaa voittoa!
-
Liikkenneministeri Kyllönen kyselee että miksi valtion omistama jäänmurtajayhtiö tuottaa voittoa!
Koska se tuottaa voittoa, pärjätkööt omillaan. Sitähän se tarkoittaa.
-
eikö ne voettoa tuottavat ylleesä myyvvä ulukomaelle... eli on sitte kaupan?
-
Liikkenneministeri Kyllönen kyselee että miksi valtion omistama jäänmurtajayhtiö tuottaa voittoa!
murtajan ohjaamoon ja miksei kannellekki tammiparkettia, paremmat penkit, xenon valoja vähän lissee, moottoreiden lastutus ja työtunnit tuplataan seurannassa niin päästään terminaattorin tasolle tuloksessa ;D ;D ;D ;D
-
Siksi kun venäläiset jopa maksavat saamastaan avusta. Vai pitäiskö tehdä talkoilla... kuten Pietarin jätevedenpuhdistamo johon Tavja antoi kyselemättä miljoonia, aina niin köyhää esittävälle Venäjän valtiolle. ;D
-
Kerrankin järkeä ja asiaa tuon rouvan touhuissa: ei muuta kuin puolueeton tilintarkastus päälle ja mitä sieltä löytyy niin tarpeen mukaan toimintaa :) . Ja samaan syssyyn muutkin valtion firmat tarkastukseen :)
-
Tämä firma kaataa vielä koko hallituksen! Klopin hallitus kompastuu voittoa tekevään valtionyhtiöön!
-
Kerrankin järkeä ja asiaa tuon rouvan touhuissa: ei muuta kuin puolueeton tilintarkastus päälle ja mitä sieltä löytyy niin tarpeen mukaan toimintaa :) . Ja samaan syssyyn muutkin valtion firmat tarkastukseen :)
Kyl oikeen häikäsee se järjen valo, mikä tonkin ämmän pollasta säteilee:
(http://hs12.snstatic.fi/webkuva/oletus/560/1305731401269?ts=752)
-
Liikkenneministeri Kyllönen kyselee että miksi valtion omistama jäänmurtajayhtiö tuottaa voittoa!
murtajan ohjaamoon ja miksei kannellekki tammiparkettia, paremmat penkit, xenon valoja vähän lissee, moottoreiden lastutus ja työtunnit tuplataan seurannassa niin päästään terminaattorin tasolle tuloksessa ;D ;D ;D ;D
Älä saatana pelottele! Tuo ämmähän vesisi silloin firman johtajat saunan taakse niskalaukaukselle! Tosin ideasi on kehityskelpoinen kuukausi liksa jäädytetään entiselleen ja työtuntimäärä kun tuplataan, niin kyllä Suomi oyab saa maksettua Urpilaisen tekemät takaukset!
-
mutta kunhan valtionhallinto kerkiää arvella taas kustannustasot omille luvuilleen niin huomataan kuinka paljon perhana voikin nousta! ihan kuin kävi ajokorttihinnoille ja kohta myös liikenneluvillekin.
-
Kai siinä on kyseessä jonkinlainen vasemmistolaisen naisen logiikka, jos jäänmurtajayhtiö tuottaa voittoa, niin vaaditaan erityistilintarkastusta, se on niinkuin jotenki epäilyttävää itsessään 8)
-
Kai siinä on kyseessä jonkinlainen vasemmistolaisen naisen logiikka, jos jäänmurtajayhtiö tuottaa voittoa, niin vaaditaan erityistilintarkastusta, se on niinkuin jotenki epäilyttävää itsessään 8)
no jos valtio esim tukee 60 miljoonalla, kesä ollaan shellillä töissä ja vuoden päästä on viivan alla vaikka 30 miljoonaa voittoo ;) ;D 8) ::)
terminaattori on näreissään kyllöselle kun meinaa joutua verolle
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288596646437.html ;D ;D ;D ;D
-
]no jos valtio esim tukee 60 miljoonalla, kesä ollaan shellillä töissä ja vuoden päästä on viivan alla vaikka 30 miljoonaa voittoo ;) ;D 8) ::)
Just näin. Päätökset sitten, kun tiedetään eikä hutkita tyhjää.
Ei pitäisi olla kenenkään edun vastaista.
-
Eikös tässä ole kyse siitä, että Suomen oman teollisuuden rahtihinnat kasvavat, koska murtajatyön hinta on noussut tuon arktisen toiminnan vuoksi ???
Laivat siis tuottavat nyt jotain enemmän, mutta teollisuus häviää kaupassa moninkertaisesti ??? Vai ymmärtäisikö Kyllönen näin pitkälle ::)
-
Eikös tässä ole kyse siitä, että Suomen oman teollisuuden rahtihinnat kasvavat, koska murtajatyön hinta on noussut tuon arktisen toiminnan vuoksi ???
Laivat siis tuottavat nyt jotain enemmän, mutta teollisuus häviää kaupassa moninkertaisesti ??? Vai ymmärtäisikö Kyllönen näin pitkälle ::)
Kyllä vasemmistolainen aina sen verran ymmärtää, että jos teollisuus joutuu maksaa, niin hyvä asiahan se on ;D ;D ;D
-
Eikös tässä ole kyse siitä, että Suomen oman teollisuuden rahtihinnat kasvavat, koska murtajatyön hinta on noussut tuon arktisen toiminnan vuoksi ???
Laivat siis tuottavat nyt jotain enemmän, mutta teollisuus häviää kaupassa moninkertaisesti ??? Vai ymmärtäisikö Kyllönen näin pitkälle ::)
Kyllä vasemmistolainen aina sen verran ymmärtää, että jos teollisuus joutuu maksaa, niin hyvä asiahan se on ;D ;D ;D
vasemmistolaiset on kenties rehellisin veronmaksajapuolue >:( >:( >:( >:(
-
Eikös tässä ole kyse siitä, että Suomen oman teollisuuden rahtihinnat kasvavat, koska murtajatyön hinta on noussut tuon arktisen toiminnan vuoksi ???
Laivat siis tuottavat nyt jotain enemmän, mutta teollisuus häviää kaupassa moninkertaisesti ??? Vai ymmärtäisikö Kyllönen näin pitkälle ::)
Kyllä vasemmistolainen aina sen verran ymmärtää, että jos teollisuus joutuu maksaa, niin hyvä asiahan se on ;D ;D ;D
vasemmistolaiset on kenties rehellisin veronmaksajapuolue >:( >:( >:( >:(
tiiä häntä!
-
Eikös tässä ole kyse siitä, että Suomen oman teollisuuden rahtihinnat kasvavat, koska murtajatyön hinta on noussut tuon arktisen toiminnan vuoksi ???
Laivat siis tuottavat nyt jotain enemmän, mutta teollisuus häviää kaupassa moninkertaisesti ??? Vai ymmärtäisikö Kyllönen näin pitkälle ::)
Kyllä vasemmistolainen aina sen verran ymmärtää, että jos teollisuus joutuu maksaa, niin hyvä asiahan se on ;D ;D ;D
vasemmistolaiset on kenties rehellisin veronmaksajapuolue >:( >:( >:( >:(
tiiä häntä!
Huijausmahdollisuuksia ainakin vähiten ???
-
suomalaisten ei ikinä kannattaisi kokeilla ja yrittää mitään uutta , kun sen aina osaamma tehdä päin persettä! muuaalla olisivat tietysti rahoittaneet ulkomaisella tuotolla oman maan kilpailukyvyn parannuksen eikä päin vastoin kuin täällä !
-
silmien ja perseen välillä täytyy olla yhteys: kun kiskaisee perseestä karvan niin tulee silmiin kyynel!
-
Lukekaas Terminator & Herpertti & Adam & co nuo
http://www.hs.fi/kotimaa/J%C3%A4%C3%A4nmurron+hinta+n%C3%A4r%C3%A4st%C3%A4%C3%A4+liikennevirastoa/a1381729668606
http://www.hs.fi/kotimaa/Liikennevirasto+Valtio+ottaa+%C3%B6ljynporauksessa+riskin/a1381729631157
niin ymmärrätte (ehkä?) vähän paremmin mistä on kyse?
Kysehän on siitä että Offshore-toiminta on tuottanut tappiota ja tappio on sitten katettu lähes monopoliasemassa Itämeren murtajapuolen tuotoilla. Eli teollisuus yms on maksanut kalliisti murtajamaksuissa siitä että kaverti saaneet leikkiä kovaa johtajaa ja puuhastella Offshore-toiminnassa.
Senhän pitäisi mennä päinvastoin. Koko alustyypien ideahan on siinä että se kykenee Offshore-toimintaan josta pitäisi saada kerättyä taitavalla johtamisella tuottoja ja voittoja ja näillä voitoilla sitten voitaisiin subventoida Itämeren jäänmurtoa ja alentaa teollisuuden kustannuksia. Jos näin ei jostakin syystä ole onnistuttu tekemään niin jossakin on jotakin pahasti vialla ja asia on syytäkin selvittää. Jos voitto tulisi Offshore-toiminnasta niin asia olisi OK mutta kun se voitto tulee Itämeren jäänmurrosta.
Mutta? Lukeminen avartaa aina? Ainakin jos ei ole niin hirveän vasemmistokammoinen?
Juurikin tästä on kyse.. Tuossa leikissä hävitään rahaa ja sen rahan tekee kotimainen teollisuus kilpailukykyään heikentämällä ::)
Tuo Kyllönen voi siis olla oikeassa tässä asiassa. Mutta onhan se kamalaa joutua huomaamaan että vasemmistoakka ymmärtää asiasta enemmän kuin joku "perämökin isäntä" :o
-
aiai nyt sano pahasti :o :o :o :o
Mutta onhan se kamalaa joutua huomaamaan että vasemmistoakka ymmärtää asiasta enemmän kuin joku "perämökin isäntä"
-
aiai nyt sano pahasti :o :o :o :o
Mutta onhan se kamalaa joutua huomaamaan että vasemmistoakka ymmärtää asiasta enemmän kuin joku "perämökin isäntä"
Viittasin tällä tietysti itseeni ja nimimerkkiini :'(
-
aiai nyt sano pahasti :o :o :o :o
Mutta onhan se kamalaa joutua huomaamaan että vasemmistoakka ymmärtää asiasta enemmän kuin joku "perämökin isäntä"
Viittasin tällä tietysti itseeni ja nimimerkkiini :'(
olipas mulla hidas sytytys, minä jo aattelin että meillä muilla olis lamppu himmeenä ::)
-
Lukekaas Terminator & Herpertti & Adam & co nuo
http://www.hs.fi/kotimaa/J%C3%A4%C3%A4nmurron+hinta+n%C3%A4r%C3%A4st%C3%A4%C3%A4+liikennevirastoa/a1381729668606
http://www.hs.fi/kotimaa/Liikennevirasto+Valtio+ottaa+%C3%B6ljynporauksessa+riskin/a1381729631157
niin ymmärrätte (ehkä?) vähän paremmin mistä on kyse?
Kysehän on siitä että Offshore-toiminta on tuottanut tappiota ja tappio on sitten katettu lähes monopoliasemassa Itämeren murtajapuolen tuotoilla. Eli teollisuus yms on maksanut kalliisti murtajamaksuissa siitä että kaverti saaneet leikkiä kovaa johtajaa ja puuhastella Offshore-toiminnassa.
Senhän pitäisi mennä päinvastoin. Koko alustyypien ideahan on siinä että se kykenee Offshore-toimintaan josta pitäisi saada kerättyä taitavalla johtamisella tuottoja ja voittoja ja näillä voitoilla sitten voitaisiin subventoida Itämeren jäänmurtoa ja alentaa teollisuuden kustannuksia. Jos näin ei jostakin syystä ole onnistuttu tekemään niin jossakin on jotakin pahasti vialla ja asia on syytäkin selvittää. Jos voitto tulisi Offshore-toiminnasta niin asia olisi OK mutta kun se voitto tulee Itämeren jäänmurrosta.
Mutta? Lukeminen avartaa aina? Ainakin jos ei ole niin hirveän vasemmistokammoinen?
En vasemmistokammoinen mutta aivan liian -ylenkatseinen :-[ Kyl se taitaa olla oikeassa.
-
Lukekaas Terminator & Herpertti & Adam & co nuo
http://www.hs.fi/kotimaa/J%C3%A4%C3%A4nmurron+hinta+n%C3%A4r%C3%A4st%C3%A4%C3%A4+liikennevirastoa/a1381729668606
http://www.hs.fi/kotimaa/Liikennevirasto+Valtio+ottaa+%C3%B6ljynporauksessa+riskin/a1381729631157
niin ymmärrätte (ehkä?) vähän paremmin mistä on kyse?
Kysehän on siitä että Offshore-toiminta on tuottanut tappiota ja tappio on sitten katettu lähes monopoliasemassa Itämeren murtajapuolen tuotoilla. Eli teollisuus yms on maksanut kalliisti murtajamaksuissa siitä että kaverti saaneet leikkiä kovaa johtajaa ja puuhastella Offshore-toiminnassa.
Senhän pitäisi mennä päinvastoin. Koko alustyypien ideahan on siinä että se kykenee Offshore-toimintaan josta pitäisi saada kerättyä taitavalla johtamisella tuottoja ja voittoja ja näillä voitoilla sitten voitaisiin subventoida Itämeren jäänmurtoa ja alentaa teollisuuden kustannuksia. Jos näin ei jostakin syystä ole onnistuttu tekemään niin jossakin on jotakin pahasti vialla ja asia on syytäkin selvittää. Jos voitto tulisi Offshore-toiminnasta niin asia olisi OK mutta kun se voitto tulee Itämeren jäänmurrosta.
Mutta? Lukeminen avartaa aina? Ainakin jos ei ole niin hirveän vasemmistokammoinen?
Tuo hesarin jutun Offshore-toiminnta josta tappio tuli, niin oli jotain tuulivoimaloitten asentamista jonnekkin merelle. Varmaan Hautala ja Kyllönen olisi hyväksyneet ne tappiot jos Hautala olisi saanut pitää virkansa. Nyt öljyrahoista jos voittoa tehdään, niin silloin se pitää ajaa alas. Kysynpähän vaan, mitä se vasemmisto akka ymmärtää enemmän kuin joku "perämökin isäntä"?
-
Lukekaas Terminator & Herpertti & Adam & co nuo
http://www.hs.fi/kotimaa/J%C3%A4%C3%A4nmurron+hinta+n%C3%A4r%C3%A4st%C3%A4%C3%A4+liikennevirastoa/a1381729668606
http://www.hs.fi/kotimaa/Liikennevirasto+Valtio+ottaa+%C3%B6ljynporauksessa+riskin/a1381729631157
niin ymmärrätte (ehkä?) vähän paremmin mistä on kyse?
Kysehän on siitä että Offshore-toiminta on tuottanut tappiota ja tappio on sitten katettu lähes monopoliasemassa Itämeren murtajapuolen tuotoilla. Eli teollisuus yms on maksanut kalliisti murtajamaksuissa siitä että kaverti saaneet leikkiä kovaa johtajaa ja puuhastella Offshore-toiminnassa.
Senhän pitäisi mennä päinvastoin. Koko alustyypien ideahan on siinä että se kykenee Offshore-toimintaan josta pitäisi saada kerättyä taitavalla johtamisella tuottoja ja voittoja ja näillä voitoilla sitten voitaisiin subventoida Itämeren jäänmurtoa ja alentaa teollisuuden kustannuksia. Jos näin ei jostakin syystä ole onnistuttu tekemään niin jossakin on jotakin pahasti vialla ja asia on syytäkin selvittää. Jos voitto tulisi Offshore-toiminnasta niin asia olisi OK mutta kun se voitto tulee Itämeren jäänmurrosta.
Mutta? Lukeminen avartaa aina? Ainakin jos ei ole niin hirveän vasemmistokammoinen?
Tuo hesarin jutun Offshore-toiminnta josta tappio tuli, niin oli jotain tuulivoimaloitten asentamista jonnekkin merelle. Varmaan Hautala ja Kyllönen olisi hyväksyneet ne tappiot jos Hautala olisi saanut pitää virkansa. Nyt öljyrahoista jos voittoa tehdään, niin silloin se pitää ajaa alas. Kysynpähän vaan, mitä se vasemmisto akka ymmärtää enemmän kuin joku "perämökin isäntä"?
Älä kysy, ovatkohan Jutta ja Jyrkikään oikeasti ne terävimmät kynät penaalissa? Politiikassa vaan noustaan pinnalle jollain muilla.
-
aiai nyt sano pahasti :o :o :o :o
Mutta onhan se kamalaa joutua huomaamaan että vasemmistoakka ymmärtää asiasta enemmän kuin joku "perämökin isäntä"
Viittasin tällä tietysti itseeni ja nimimerkkiini :'(
olipas mulla hidas sytytys, minä jo aattelin että meillä muilla olis lamppu himmeenä ::)
:'(
-
mutta eihän mamuja kukaan valitte noille paikoille, suomesta ei löydy osaavaa ja viisasta edes kolemea! sen takia raamatun jutut on tuolla rättipäitten mailla!
jotkin tyypit ovat elossa vain sen takia että on laitonta ampua heidät.
-
Lukekaas Terminator & Herpertti & Adam & co nuo
http://www.hs.fi/kotimaa/J%C3%A4%C3%A4nmurron+hinta+n%C3%A4r%C3%A4st%C3%A4%C3%A4+liikennevirastoa/a1381729668606
http://www.hs.fi/kotimaa/Liikennevirasto+Valtio+ottaa+%C3%B6ljynporauksessa+riskin/a1381729631157
niin ymmärrätte (ehkä?) vähän paremmin mistä on kyse?
Kysehän on siitä että Offshore-toiminta on tuottanut tappiota ja tappio on sitten katettu lähes monopoliasemassa Itämeren murtajapuolen tuotoilla. Eli teollisuus yms on maksanut kalliisti murtajamaksuissa siitä että kaverti saaneet leikkiä kovaa johtajaa ja puuhastella Offshore-toiminnassa.
Senhän pitäisi mennä päinvastoin. Koko alustyypien ideahan on siinä että se kykenee Offshore-toimintaan josta pitäisi saada kerättyä taitavalla johtamisella tuottoja ja voittoja ja näillä voitoilla sitten voitaisiin subventoida Itämeren jäänmurtoa ja alentaa teollisuuden kustannuksia. Jos näin ei jostakin syystä ole onnistuttu tekemään niin jossakin on jotakin pahasti vialla ja asia on syytäkin selvittää. Jos voitto tulisi Offshore-toiminnasta niin asia olisi OK mutta kun se voitto tulee Itämeren jäänmurrosta.
Mutta? Lukeminen avartaa aina? Ainakin jos ei ole niin hirveän vasemmistokammoinen?
Jos yhtiö tuottaa voittoa ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen, niin nämä yksityisen toiminnan tappiot ei todista mitään, sillä ei ne kuluitta siellä Helsningin satamassa ne laivat seiso, niillä on täysi miehitys palkkalistoilla kokoajan, eli koko yhtiö tuottaa tappiota jos laivat ei liiku :o
Ofshore toiminta voi näyttää kirjanpidossa tappiolliselta, mutta todennäkäisesti siitä saadaan kumminkin tuloja senverran, että yhtiö saadaan tuottamaan voittoa :o
-
toivottavasti ollila on junaillu edes ilmaset löpöt murtajiin kun shellin hallituksesa istuu ;) ;D 8) ::)
-
Lukekaas Terminator & Herpertti & Adam & co nuo
http://www.hs.fi/kotimaa/J%C3%A4%C3%A4nmurron+hinta+n%C3%A4r%C3%A4st%C3%A4%C3%A4+liikennevirastoa/a1381729668606
http://www.hs.fi/kotimaa/Liikennevirasto+Valtio+ottaa+%C3%B6ljynporauksessa+riskin/a1381729631157
niin ymmärrätte (ehkä?) vähän paremmin mistä on kyse?
Kysehän on siitä että Offshore-toiminta on tuottanut tappiota ja tappio on sitten katettu lähes monopoliasemassa Itämeren murtajapuolen tuotoilla. Eli teollisuus yms on maksanut kalliisti murtajamaksuissa siitä että kaverti saaneet leikkiä kovaa johtajaa ja puuhastella Offshore-toiminnassa.
Senhän pitäisi mennä päinvastoin. Koko alustyypien ideahan on siinä että se kykenee Offshore-toimintaan josta pitäisi saada kerättyä taitavalla johtamisella tuottoja ja voittoja ja näillä voitoilla sitten voitaisiin subventoida Itämeren jäänmurtoa ja alentaa teollisuuden kustannuksia. Jos näin ei jostakin syystä ole onnistuttu tekemään niin jossakin on jotakin pahasti vialla ja asia on syytäkin selvittää. Jos voitto tulisi Offshore-toiminnasta niin asia olisi OK mutta kun se voitto tulee Itämeren jäänmurrosta.
Mutta? Lukeminen avartaa aina? Ainakin jos ei ole niin hirveän vasemmistokammoinen?
Jos yhtiö tuottaa voittoa ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen, niin nämä yksityisen toiminnan tappiot ei todista mitään, sillä ei ne kuluitta siellä Helsningin satamassa ne laivat seiso, niillä on täysi miehitys palkkalistoilla kokoajan, eli koko yhtiö tuottaa tappiota jos laivat ei liiku :o
Ofshore toiminta voi näyttää kirjanpidossa tappiolliselta, mutta todennäkäisesti siitä saadaan kumminkin tuloja senverran, että yhtiö saadaan tuottamaan voittoa :o
Sehän näissä monitoimimurtajissa ay-liitoja ja vasemmistoas hiertää että ne kesäksi ajetaan jonnekin öljykentille tai vinkuintiaan kaapelin laskuun. Normi murtaja ajetaan vain satamaan ja jengi nostaa liksaa siitä kun paatti seisoo jäiden lähdöstä jäiden tuloon satamassa.
Siinä vanhassa viisaudessa on vähän perää että kesällä kannattaa olla kansakoulunopettaja ja talvella sisävesilaivan kapteeni Suomessa. No onneksi tuo ei enää päde, kiitos sen että vasurit ei nyt ihan kaikesta päätä enää.
-
Sehän näissä monitoimimurtajissa ay-liitoja ja vasemmistoas hiertää että ne kesäksi ajetaan jonnekin öljykentille tai vinkuintiaan kaapelin laskuun. Normi murtaja ajetaan vain satamaan ja jengi nostaa liksaa siitä kun paatti seisoo jäiden lähdöstä jäiden tuloon satamassa.
Siinä vanhassa viisaudessa on vähän perää että kesällä kannattaa olla kansakoulunopettaja ja talvella sisävesilaivan kapteeni Suomessa. No onneksi tuo ei enää päde, kiitos sen että vasurit ei nyt ihan kaikesta päätä enää.
Äkkiseltään ei tule mieleen toista joka olisi yhtä kateellinen ja katkera ahkerille työntekijöille kuin mister T?
Ja vielä jos hiukan tietäisi edes tosiasioita? Meinaan noi kaverit työskentelee murtamassa 20 päivää putkeen 6 + 6 tuntia päivässä. Sitten 10 päivää vapaalla. Tuota puoli vuotta niin tulee jo 1.440 tuntia josta siis aika ison osan viettää aika lailla eristyksissä perheestä ja ystävistä ja harrastuksesta ja muusta. Ns normaali työntekijän vuosityöaika on noin 1.800 tuntia niin että ei tuosta kesälle enää paljon tunteja jää tehtäväksi? Jos Offshorea tehdään niin tarttee toisen miehistön?
paatin kulut juoksee oli se satamassa tai ei! Satamassa seistessäänkin taitaa olla miehistöä jonkin verran paikalla murtajissa.
-
Sehän näissä monitoimimurtajissa ay-liitoja ja vasemmistoas hiertää että ne kesäksi ajetaan jonnekin öljykentille tai vinkuintiaan kaapelin laskuun. Normi murtaja ajetaan vain satamaan ja jengi nostaa liksaa siitä kun paatti seisoo jäiden lähdöstä jäiden tuloon satamassa.
Siinä vanhassa viisaudessa on vähän perää että kesällä kannattaa olla kansakoulunopettaja ja talvella sisävesilaivan kapteeni Suomessa. No onneksi tuo ei enää päde, kiitos sen että vasurit ei nyt ihan kaikesta päätä enää.
Äkkiseltään ei tule mieleen toista joka olisi yhtä kateellinen ja katkera ahkerille työntekijöille kuin mister T?
Ja vielä jos hiukan tietäisi edes tosiasioita? Meinaan noi kaverit työskentelee murtamassa 20 päivää putkeen 6 + 6 tuntia päivässä. Sitten 10 päivää vapaalla. Tuota puoli vuotta niin tulee jo 1.440 tuntia josta siis aika ison osan viettää aika lailla eristyksissä perheestä ja ystävistä ja harrastuksesta ja muusta. Ns normaali työntekijän vuosityöaika on noin 1.800 tuntia niin että ei tuosta kesälle enää paljon tunteja jää tehtäväksi? Jos Offshorea tehdään niin tarttee toisen miehistön?
paatin kulut juoksee oli se satamassa tai ei! Satamassa seistessäänkin taitaa olla miehistöä jonkin verran paikalla murtajissa.
Jäänmurtajaa ei tarvita puolta vuotta missään Suomen hallitsemilla meri-alueilla, Suomenlahdella todellinen murto-aika on ehkä jotain kolme kuukautta, maksimissaan neljä kuukautta, perämerellä voi mennä neljään kuukauteen normivuonna, eli kyllä siinä jää murtajalle jouto-aikaa kahdeksan kuukautta vuodessa, laski miten laski :o
-
Sehän näissä monitoimimurtajissa ay-liitoja ja vasemmistoas hiertää että ne kesäksi ajetaan jonnekin öljykentille tai vinkuintiaan kaapelin laskuun. Normi murtaja ajetaan vain satamaan ja jengi nostaa liksaa siitä kun paatti seisoo jäiden lähdöstä jäiden tuloon satamassa.
Siinä vanhassa viisaudessa on vähän perää että kesällä kannattaa olla kansakoulunopettaja ja talvella sisävesilaivan kapteeni Suomessa. No onneksi tuo ei enää päde, kiitos sen että vasurit ei nyt ihan kaikesta päätä enää.
Äkkiseltään ei tule mieleen toista joka olisi yhtä kateellinen ja katkera ahkerille työntekijöille kuin mister T?
Ja vielä jos hiukan tietäisi edes tosiasioita? Meinaan noi kaverit työskentelee murtamassa 20 päivää putkeen 6 + 6 tuntia päivässä. Sitten 10 päivää vapaalla. Tuota puoli vuotta niin tulee jo 1.440 tuntia josta siis aika ison osan viettää aika lailla eristyksissä perheestä ja ystävistä ja harrastuksesta ja muusta. Ns normaali työntekijän vuosityöaika on noin 1.800 tuntia niin että ei tuosta kesälle enää paljon tunteja jää tehtäväksi? Jos Offshorea tehdään niin tarttee toisen miehistön?
Eli marraskuun alusta huhtikuun loppuun tehdään väyliä Suomenlahdella ja Perämerellä! Onkos siellä ny paljon jo jäätä? Vai käydäänkö siellä murtajalla työaikana Talinnassa kaljalla!
-
Sehän näissä monitoimimurtajissa ay-liitoja ja vasemmistoas hiertää että ne kesäksi ajetaan jonnekin öljykentille tai vinkuintiaan kaapelin laskuun. Normi murtaja ajetaan vain satamaan ja jengi nostaa liksaa siitä kun paatti seisoo jäiden lähdöstä jäiden tuloon satamassa.
Siinä vanhassa viisaudessa on vähän perää että kesällä kannattaa olla kansakoulunopettaja ja talvella sisävesilaivan kapteeni Suomessa. No onneksi tuo ei enää päde, kiitos sen että vasurit ei nyt ihan kaikesta päätä enää.
Äkkiseltään ei tule mieleen toista joka olisi yhtä kateellinen ja katkera ahkerille työntekijöille kuin mister T?
Ja vielä jos hiukan tietäisi edes tosiasioita? Meinaan noi kaverit työskentelee murtamassa 20 päivää putkeen 6 + 6 tuntia päivässä. Sitten 10 päivää vapaalla. Tuota puoli vuotta niin tulee jo 1.440 tuntia josta siis aika ison osan viettää aika lailla eristyksissä perheestä ja ystävistä ja harrastuksesta ja muusta. Ns normaali työntekijän vuosityöaika on noin 1.800 tuntia niin että ei tuosta kesälle enää paljon tunteja jää tehtäväksi? Jos Offshorea tehdään niin tarttee toisen miehistön?
Eli marraskuun alusta huhtikuun loppuun tehdään väyliä Suomenlahdella ja Perämerellä! Onkos siellä ny paljon jo jäätä? Vai käydäänkö siellä murtajalla työaikana Talinnassa kaljalla!
taas yläasteelta suoraan maatalousyrittäjäks pojan poiju loistaa :o :o :o :o
mitä *****uu sää tet sillä murtajalla jossain öljyputken vedos ilman mittava lisälaitteistoo ja miehistöö, jään murtotouhus rittää 2 miestä max komentosilalle ja ruoriohjaus, jos hinataan tarttee enemmän :-\ :-\ :-\ :-\
turvetyämaal 8xxx valmetti tekee ihan kaikki hommat sama mikä vehje peräs, vähän maataloustukee ni tarttetaan 9xx fentti ja tms+isobus+can ;) :o ::) :P
-
Sehän näissä monitoimimurtajissa ay-liitoja ja vasemmistoas hiertää että ne kesäksi ajetaan jonnekin öljykentille tai vinkuintiaan kaapelin laskuun. Normi murtaja ajetaan vain satamaan ja jengi nostaa liksaa siitä kun paatti seisoo jäiden lähdöstä jäiden tuloon satamassa.
Siinä vanhassa viisaudessa on vähän perää että kesällä kannattaa olla kansakoulunopettaja ja talvella sisävesilaivan kapteeni Suomessa. No onneksi tuo ei enää päde, kiitos sen että vasurit ei nyt ihan kaikesta päätä enää.
Äkkiseltään ei tule mieleen toista joka olisi yhtä kateellinen ja katkera ahkerille työntekijöille kuin mister T?
Ja vielä jos hiukan tietäisi edes tosiasioita? Meinaan noi kaverit työskentelee murtamassa 20 päivää putkeen 6 + 6 tuntia päivässä. Sitten 10 päivää vapaalla. Tuota puoli vuotta niin tulee jo 1.440 tuntia josta siis aika ison osan viettää aika lailla eristyksissä perheestä ja ystävistä ja harrastuksesta ja muusta. Ns normaali työntekijän vuosityöaika on noin 1.800 tuntia niin että ei tuosta kesälle enää paljon tunteja jää tehtäväksi? Jos Offshorea tehdään niin tarttee toisen miehistön?
Eli marraskuun alusta huhtikuun loppuun tehdään väyliä Suomenlahdella ja Perämerellä! Onkos siellä ny paljon jo jäätä? Vai käydäänkö siellä murtajalla työaikana Talinnassa kaljalla!
taas yläasteelta suoraan maatalousyrittäjäks pojan poiju loistaa :o :o :o :o
mitä *****uu sää tet sillä murtajalla jossain öljyputken vedos ilman mittava lisälaitteistoo ja miehistöö, jään murtotouhus rittää 2 miestä max komentosilalle ja ruoriohjaus, jos hinataan tarttee enemmän :-\ :-\ :-\ :-\
turvetyämaal 8xxx valmetti tekee ihan kaikki hommat sama mikä vehje peräs, vähän maataloustukee ni tarttetaan 9xx fentti ja tms+isobus+can ;) :o ::) :P
http://fi.wikipedia.org/wiki/Fennica_(j%C3%A4%C3%A4nmurtaja)
Tuolla kyllä lukee että miehistöä 82 henkeä että maksetaanko siellä murtajalla palkka vain niille komentosillalla olijoille.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kontio_(j%C3%A4%C3%A4nmurtaja)
Ei se Kontiokaan liiku kahden miehen voimin näköjään tai sielläkään ei lasketa palkkoja muille kuin komentosillalle.
-
Sehän näissä monitoimimurtajissa ay-liitoja ja vasemmistoas hiertää että ne kesäksi ajetaan jonnekin öljykentille tai vinkuintiaan kaapelin laskuun. Normi murtaja ajetaan vain satamaan ja jengi nostaa liksaa siitä kun paatti seisoo jäiden lähdöstä jäiden tuloon satamassa.
Siinä vanhassa viisaudessa on vähän perää että kesällä kannattaa olla kansakoulunopettaja ja talvella sisävesilaivan kapteeni Suomessa. No onneksi tuo ei enää päde, kiitos sen että vasurit ei nyt ihan kaikesta päätä enää.
Äkkiseltään ei tule mieleen toista joka olisi yhtä kateellinen ja katkera ahkerille työntekijöille kuin mister T?
Ja vielä jos hiukan tietäisi edes tosiasioita? Meinaan noi kaverit työskentelee murtamassa 20 päivää putkeen 6 + 6 tuntia päivässä. Sitten 10 päivää vapaalla. Tuota puoli vuotta niin tulee jo 1.440 tuntia josta siis aika ison osan viettää aika lailla eristyksissä perheestä ja ystävistä ja harrastuksesta ja muusta. Ns normaali työntekijän vuosityöaika on noin 1.800 tuntia niin että ei tuosta kesälle enää paljon tunteja jää tehtäväksi? Jos Offshorea tehdään niin tarttee toisen miehistön?
Eli marraskuun alusta huhtikuun loppuun tehdään väyliä Suomenlahdella ja Perämerellä! Onkos siellä ny paljon jo jäätä? Vai käydäänkö siellä murtajalla työaikana Talinnassa kaljalla!
taas yläasteelta suoraan maatalousyrittäjäks pojan poiju loistaa :o :o :o :o
mitä *****uu sää tet sillä murtajalla jossain öljyputken vedos ilman mittava lisälaitteistoo ja miehistöö, jään murtotouhus rittää 2 miestä max komentosilalle ja ruoriohjaus, jos hinataan tarttee enemmän :-\ :-\ :-\ :-\
turvetyämaal 8xxx valmetti tekee ihan kaikki hommat sama mikä vehje peräs, vähän maataloustukee ni tarttetaan 9xx fentti ja tms+isobus+can ;) :o ::) :P
Kyllä tuolla näkyy turvetyömaalla olevan Nyykäreitäkin ja taitaa kohta olla nuo 8xxx valmetit vähemistönä! Olis vain Suolahden tehdas kehittänyt niitä 8xxx ja 6xxx sarjoja. Heti ostasin 8400 rivipumpulla jos uutena saisi.
-
Sehän näissä monitoimimurtajissa ay-liitoja ja vasemmistoas hiertää että ne kesäksi ajetaan jonnekin öljykentille tai vinkuintiaan kaapelin laskuun. Normi murtaja ajetaan vain satamaan ja jengi nostaa liksaa siitä kun paatti seisoo jäiden lähdöstä jäiden tuloon satamassa.
Siinä vanhassa viisaudessa on vähän perää että kesällä kannattaa olla kansakoulunopettaja ja talvella sisävesilaivan kapteeni Suomessa. No onneksi tuo ei enää päde, kiitos sen että vasurit ei nyt ihan kaikesta päätä enää.
Äkkiseltään ei tule mieleen toista joka olisi yhtä kateellinen ja katkera ahkerille työntekijöille kuin mister T?
Ja vielä jos hiukan tietäisi edes tosiasioita? Meinaan noi kaverit työskentelee murtamassa 20 päivää putkeen 6 + 6 tuntia päivässä. Sitten 10 päivää vapaalla. Tuota puoli vuotta niin tulee jo 1.440 tuntia josta siis aika ison osan viettää aika lailla eristyksissä perheestä ja ystävistä ja harrastuksesta ja muusta. Ns normaali työntekijän vuosityöaika on noin 1.800 tuntia niin että ei tuosta kesälle enää paljon tunteja jää tehtäväksi? Jos Offshorea tehdään niin tarttee toisen miehistön?
Eli marraskuun alusta huhtikuun loppuun tehdään väyliä Suomenlahdella ja Perämerellä! Onkos siellä ny paljon jo jäätä? Vai käydäänkö siellä murtajalla työaikana Talinnassa kaljalla!
taas yläasteelta suoraan maatalousyrittäjäks pojan poiju loistaa :o :o :o :o
mitä *****uu sää tet sillä murtajalla jossain öljyputken vedos ilman mittava lisälaitteistoo ja miehistöö, jään murtotouhus rittää 2 miestä max komentosilalle ja ruoriohjaus, jos hinataan tarttee enemmän :-\ :-\ :-\ :-\
turvetyämaal 8xxx valmetti tekee ihan kaikki hommat sama mikä vehje peräs, vähän maataloustukee ni tarttetaan 9xx fentti ja tms+isobus+can ;) :o ::) :P
Se riittää hyvin jos on käyny esikoulun, laskemaan sen montako kuukautta jäänmurtajalle on töitä Suomessa, jos osaa kolmeen laskea niin vastaus on oikea 8)
Se yksi joka puskee Perämerellä voi tehdä töitä neljä kuukautta, jos on oikein paha talvi :(
-
Tietenkin laskelmissa pitää huomioida sekin, että JOSKUS voi olla pitkäkin talvi ja paksut jäät. Onhan se kalusto varattava näillekkin vuosille :D
Ei Destiakaan taida myydä lumiaurojaan kesäksi ??? Ja kiireaikoina kalustoa on aina liian vähän. Tuskin tämä murtajajuttu paljon tästä eroaa.
Ja oletteko kuulleet monitoimimurtajista ??? Nehän tekevät töitä myös sulanaikaan.
-
Sehän näissä monitoimimurtajissa ay-liitoja ja vasemmistoas hiertää että ne kesäksi ajetaan jonnekin öljykentille tai vinkuintiaan kaapelin laskuun. Normi murtaja ajetaan vain satamaan ja jengi nostaa liksaa siitä kun paatti seisoo jäiden lähdöstä jäiden tuloon satamassa.
Siinä vanhassa viisaudessa on vähän perää että kesällä kannattaa olla kansakoulunopettaja ja talvella sisävesilaivan kapteeni Suomessa. No onneksi tuo ei enää päde, kiitos sen että vasurit ei nyt ihan kaikesta päätä enää.
Äkkiseltään ei tule mieleen toista joka olisi yhtä kateellinen ja katkera ahkerille työntekijöille kuin mister T?
Ja vielä jos hiukan tietäisi edes tosiasioita? Meinaan noi kaverit työskentelee murtamassa 20 päivää putkeen 6 + 6 tuntia päivässä. Sitten 10 päivää vapaalla. Tuota puoli vuotta niin tulee jo 1.440 tuntia josta siis aika ison osan viettää aika lailla eristyksissä perheestä ja ystävistä ja harrastuksesta ja muusta. Ns normaali työntekijän vuosityöaika on noin 1.800 tuntia niin että ei tuosta kesälle enää paljon tunteja jää tehtäväksi? Jos Offshorea tehdään niin tarttee toisen miehistön?
Eli marraskuun alusta huhtikuun loppuun tehdään väyliä Suomenlahdella ja Perämerellä! Onkos siellä ny paljon jo jäätä? Vai käydäänkö siellä murtajalla työaikana Talinnassa kaljalla!
taas yläasteelta suoraan maatalousyrittäjäks pojan poiju loistaa :o :o :o :o
mitä *****uu sää tet sillä murtajalla jossain öljyputken vedos ilman mittava lisälaitteistoo ja miehistöö, jään murtotouhus rittää 2 miestä max komentosilalle ja ruoriohjaus, jos hinataan tarttee enemmän :-\ :-\ :-\ :-\
turvetyämaal 8xxx valmetti tekee ihan kaikki hommat sama mikä vehje peräs, vähän maataloustukee ni tarttetaan 9xx fentti ja tms+isobus+can ;) :o ::) :P
Se riittää hyvin jos on käyny esikoulun, laskemaan sen montako kuukautta jäänmurtajalle on töitä Suomessa, jos osaa kolmeen laskea niin vastaus on oikea 8)
Se yksi joka puskee Perämerellä voi tehdä töitä neljä kuukautta, jos on oikein paha talvi :(
no mutta jos myydään erityisosaamista huippualuksella köyhälle öljy-yhtiölle valtion tuella tappiota tehden, kallis alus kuluu joutavan päiten
-
Sehän näissä monitoimimurtajissa ay-liitoja ja vasemmistoas hiertää että ne kesäksi ajetaan jonnekin öljykentille tai vinkuintiaan kaapelin laskuun. Normi murtaja ajetaan vain satamaan ja jengi nostaa liksaa siitä kun paatti seisoo jäiden lähdöstä jäiden tuloon satamassa.
Siinä vanhassa viisaudessa on vähän perää että kesällä kannattaa olla kansakoulunopettaja ja talvella sisävesilaivan kapteeni Suomessa. No onneksi tuo ei enää päde, kiitos sen että vasurit ei nyt ihan kaikesta päätä enää.
Äkkiseltään ei tule mieleen toista joka olisi yhtä kateellinen ja katkera ahkerille työntekijöille kuin mister T?
Ja vielä jos hiukan tietäisi edes tosiasioita? Meinaan noi kaverit työskentelee murtamassa 20 päivää putkeen 6 + 6 tuntia päivässä. Sitten 10 päivää vapaalla. Tuota puoli vuotta niin tulee jo 1.440 tuntia josta siis aika ison osan viettää aika lailla eristyksissä perheestä ja ystävistä ja harrastuksesta ja muusta. Ns normaali työntekijän vuosityöaika on noin 1.800 tuntia niin että ei tuosta kesälle enää paljon tunteja jää tehtäväksi? Jos Offshorea tehdään niin tarttee toisen miehistön?
Eli marraskuun alusta huhtikuun loppuun tehdään väyliä Suomenlahdella ja Perämerellä! Onkos siellä ny paljon jo jäätä? Vai käydäänkö siellä murtajalla työaikana Talinnassa kaljalla!
taas yläasteelta suoraan maatalousyrittäjäks pojan poiju loistaa :o :o :o :o
mitä *****uu sää tet sillä murtajalla jossain öljyputken vedos ilman mittava lisälaitteistoo ja miehistöö, jään murtotouhus rittää 2 miestä max komentosilalle ja ruoriohjaus, jos hinataan tarttee enemmän :-\ :-\ :-\ :-\
turvetyämaal 8xxx valmetti tekee ihan kaikki hommat sama mikä vehje peräs, vähän maataloustukee ni tarttetaan 9xx fentti ja tms+isobus+can ;) :o ::) :P
Se riittää hyvin jos on käyny esikoulun, laskemaan sen montako kuukautta jäänmurtajalle on töitä Suomessa, jos osaa kolmeen laskea niin vastaus on oikea 8)
Se yksi joka puskee Perämerellä voi tehdä töitä neljä kuukautta, jos on oikein paha talvi :(
no mutta jos myydään erityisosaamista huippualuksella köyhälle öljy-yhtiölle valtion tuella tappiota tehden, kallis alus kuluu joutavan päiten
No jo!!!!
AY-kommari jo huolehtii siitä että alusta käytetään liikaa! Ensin siellä ei kuulema ole kuin perämies ja kippari töissä. Muille ei kuulema tarvii liksaa maksaa. Sitten sillä murtajalla vedetään perämerta 6kk kiekkaan maraskuun alusta huhtikuun loppuun kun on kuulema jäätä.
Kun sitten joku onneton meni viellä Fennican sisar aluksineen tekemään joutuu ropelli pyörimään 12kk ja se kuluu kuulema liikaa. Ei saatana! Tilataanko vielä puolenkymmentä monitoimimurtajaa joka satamaan varulta jos juhannuksena sattuu olemaan jäätä!
-
nyt kyllä terminaattorilla potkuri kavitoi pahasti :o ::) :-[ ;)
-
;D taitaa olla 2 lapaa jälellä potkurissa, ei ihme että alkaa vähäsen mylkkäsemään ;D
-
Sehän näissä monitoimimurtajissa ay-liitoja ja vasemmistoas hiertää että ne kesäksi ajetaan jonnekin öljykentille tai vinkuintiaan kaapelin laskuun. Normi murtaja ajetaan vain satamaan ja jengi nostaa liksaa siitä kun paatti seisoo jäiden lähdöstä jäiden tuloon satamassa.
Siinä vanhassa viisaudessa on vähän perää että kesällä kannattaa olla kansakoulunopettaja ja talvella sisävesilaivan kapteeni Suomessa. No onneksi tuo ei enää päde, kiitos sen että vasurit ei nyt ihan kaikesta päätä enää.
Äkkiseltään ei tule mieleen toista joka olisi yhtä kateellinen ja katkera ahkerille työntekijöille kuin mister T?
Ja vielä jos hiukan tietäisi edes tosiasioita? Meinaan noi kaverit työskentelee murtamassa 20 päivää putkeen 6 + 6 tuntia päivässä. Sitten 10 päivää vapaalla. Tuota puoli vuotta niin tulee jo 1.440 tuntia josta siis aika ison osan viettää aika lailla eristyksissä perheestä ja ystävistä ja harrastuksesta ja muusta. Ns normaali työntekijän vuosityöaika on noin 1.800 tuntia niin että ei tuosta kesälle enää paljon tunteja jää tehtäväksi? Jos Offshorea tehdään niin tarttee toisen miehistön?
Eli marraskuun alusta huhtikuun loppuun tehdään väyliä Suomenlahdella ja Perämerellä! Onkos siellä ny paljon jo jäätä? Vai käydäänkö siellä murtajalla työaikana Talinnassa kaljalla!
taas yläasteelta suoraan maatalousyrittäjäks pojan poiju loistaa :o :o :o :o
mitä *****uu sää tet sillä murtajalla jossain öljyputken vedos ilman mittava lisälaitteistoo ja miehistöö, jään murtotouhus rittää 2 miestä max komentosilalle ja ruoriohjaus, jos hinataan tarttee enemmän :-\ :-\ :-\ :-\
turvetyämaal 8xxx valmetti tekee ihan kaikki hommat sama mikä vehje peräs, vähän maataloustukee ni tarttetaan 9xx fentti ja tms+isobus+can ;) :o ::) :P
Se riittää hyvin jos on käyny esikoulun, laskemaan sen montako kuukautta jäänmurtajalle on töitä Suomessa, jos osaa kolmeen laskea niin vastaus on oikea 8)
Se yksi joka puskee Perämerellä voi tehdä töitä neljä kuukautta, jos on oikein paha talvi :(
no mutta jos myydään erityisosaamista huippualuksella köyhälle öljy-yhtiölle valtion tuella tappiota tehden, kallis alus kuluu joutavan päiten
Eihän siinä mitään tappiota tehdä, yhtiö tilitti valtiolle viime vuonna 36 miljoonaa riihikuivaa rahaa, koska oli tuottanut voittoa ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen 8)
-
Sehän näissä monitoimimurtajissa ay-liitoja ja vasemmistoas hiertää että ne kesäksi ajetaan jonnekin öljykentille tai vinkuintiaan kaapelin laskuun. Normi murtaja ajetaan vain satamaan ja jengi nostaa liksaa siitä kun paatti seisoo jäiden lähdöstä jäiden tuloon satamassa.
Siinä vanhassa viisaudessa on vähän perää että kesällä kannattaa olla kansakoulunopettaja ja talvella sisävesilaivan kapteeni Suomessa. No onneksi tuo ei enää päde, kiitos sen että vasurit ei nyt ihan kaikesta päätä enää.
Äkkiseltään ei tule mieleen toista joka olisi yhtä kateellinen ja katkera ahkerille työntekijöille kuin mister T?
Ja vielä jos hiukan tietäisi edes tosiasioita? Meinaan noi kaverit työskentelee murtamassa 20 päivää putkeen 6 + 6 tuntia päivässä. Sitten 10 päivää vapaalla. Tuota puoli vuotta niin tulee jo 1.440 tuntia josta siis aika ison osan viettää aika lailla eristyksissä perheestä ja ystävistä ja harrastuksesta ja muusta. Ns normaali työntekijän vuosityöaika on noin 1.800 tuntia niin että ei tuosta kesälle enää paljon tunteja jää tehtäväksi? Jos Offshorea tehdään niin tarttee toisen miehistön?
Eli marraskuun alusta huhtikuun loppuun tehdään väyliä Suomenlahdella ja Perämerellä! Onkos siellä ny paljon jo jäätä? Vai käydäänkö siellä murtajalla työaikana Talinnassa kaljalla!
taas yläasteelta suoraan maatalousyrittäjäks pojan poiju loistaa :o :o :o :o
mitä *****uu sää tet sillä murtajalla jossain öljyputken vedos ilman mittava lisälaitteistoo ja miehistöö, jään murtotouhus rittää 2 miestä max komentosilalle ja ruoriohjaus, jos hinataan tarttee enemmän :-\ :-\ :-\ :-\
turvetyämaal 8xxx valmetti tekee ihan kaikki hommat sama mikä vehje peräs, vähän maataloustukee ni tarttetaan 9xx fentti ja tms+isobus+can ;) :o ::) :P
Se riittää hyvin jos on käyny esikoulun, laskemaan sen montako kuukautta jäänmurtajalle on töitä Suomessa, jos osaa kolmeen laskea niin vastaus on oikea 8)
Se yksi joka puskee Perämerellä voi tehdä töitä neljä kuukautta, jos on oikein paha talvi :(
no mutta jos myydään erityisosaamista huippualuksella köyhälle öljy-yhtiölle valtion tuella tappiota tehden, kallis alus kuluu joutavan päiten
Eihän siinä mitään tappiota tehdä, yhtiö tilitti valtiolle viime vuonna 36 miljoonaa riihikuivaa rahaa, koska oli tuottanut voittoa ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen 8)
Sehän tässä Kyllöstä ja vasureita vituttaakin että valtionfirma tekee tulosta! Samaan aikaan kun Kontio pistää ankkurin pohjaan ja jätkät lähtee biitsille, niin Fennica kääntää potikat kaakkoon ja lähtee tekemään tiliä!
-
vuosikausia tehty tappiota ja kalliilla särjetty jäätä, terminaattorin mielestä hyvä bsnes kalliilla aluksella ;D ;D ;D ;D
http://yle.fi/uutiset/soininvaara_arctia_peittelee_tappioitaan_oljynporaustoiminnassa/6879215
-
T2 ei taida itsekään nyt tietää, mitä etusormi näpyttelee? :-X Kai se on jään murtaminen sivutoimisesti tuolla jäämerillä yhtä kannattavaa, kuin lumiurakointi maaihmiselle. Eli saa kyllä tunteja kalustolle, mutta liksaa ei.
-
Vuosikausia tehty tappiota ja tuoreimman sopimuksen jälkeen onkin tehty voittoa! Se onkin sitten huono diili? Soininvaaran blogissakin sanotaan että uusimman sopimuksen tuotto olisi 10 miljoonaa positiivinen! Eli Nyt kun saatu firma tuottamaan, niin se on väärin! Eikös aikoinaan kannatanut Ruotsinlaivatkin liputtaa Ruotsiin kustannusten takia!
-
lainaus yle uutisten keskustelupalstalta:
Valitettavasti en voinut kommentoida aiemmin. Ne jotka haluavat tutustua oikeasti murtaja-aiheeseen tarkemmin niin kannattaa käydä katsomassa mitä oikeat meriimehet ovat asiasta mieltä esim: http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=12531.0
Hyvin nopeasti voi maallikkokin todeta, että ns. monitoimimurtaja on yli kaksi kertaa kalliimpi kuin perinteinen murtaja. Samaan aikaan voidaan todeta, että monitoimimurtajan kyky operoida SUOMEN ja Itämeren kovissa jäissä jää vain noin 50% siitä mihin perinteinen murtaja pystyy ja kykenee.
Kysymys siis kuuluu, miksi Suomen pitäisi investoida extra 100 Miljoonaa jos näitä murtajia ei edes voida käyttää Perämerellä kovissa olosuhteissa tai ne eivät siellä pärjää. Siis se peruskysymys on Suomen ulkomaankaupan turvaaminen!
-
Vuosikausia tehty tappiota ja tuoreimman sopimuksen jälkeen onkin tehty voittoa! Se onkin sitten huono diili? Soininvaaran blogissakin sanotaan että uusimman sopimuksen tuotto olisi 10 miljoonaa positiivinen! Eli Nyt kun saatu firma tuottamaan, niin se on väärin! Eikös aikoinaan kannatanut Ruotsinlaivatkin liputtaa Ruotsiin kustannusten takia!
miten tämä homma menee kilpailulain kannalta, valtionyhtiö kilpailee urakoista yksityisten kans tappioo tehden, ei tuota pitkään tulla kahtomaan :-\ :-\ :-\ :-\
-
T2 ei taida itsekään nyt tietää, mitä etusormi näpyttelee? :-X Kai se on jään murtaminen sivutoimisesti tuolla jäämerillä yhtä kannattavaa, kuin lumiurakointi maaihmiselle. Eli saa kyllä tunteja kalustolle, mutta liksaa ei.
eli kannattaa olla päätoiminen lumimurtaja ;D,mutta asiaan.Kyllönen on pihalla kuin lumiukko,niinkuin esim.tämä ajokorttiuudistus ja ammattipätevyys koulutuspäivät >:(,***** mitä rahastusta.
-
T2 ei taida itsekään nyt tietää, mitä etusormi näpyttelee? :-X Kai se on jään murtaminen sivutoimisesti tuolla jäämerillä yhtä kannattavaa, kuin lumiurakointi maaihmiselle. Eli saa kyllä tunteja kalustolle, mutta liksaa ei.
eli kannattaa olla päätoiminen lumimurtaja ;D,mutta asiaan.Kyllönen on pihalla kuin lumiukko,niinkuin esim.tämä ajokorttiuudistus ja ammattipätevyys koulutuspäivät >:(,***** mitä rahastusta.
nuo taitaa olla ihan eu.n määräämiä juttuja, oli ministeri kuka lystää :-\
-
T2 ei taida itsekään nyt tietää, mitä etusormi näpyttelee? :-X Kai se on jään murtaminen sivutoimisesti tuolla jäämerillä yhtä kannattavaa, kuin lumiurakointi maaihmiselle. Eli saa kyllä tunteja kalustolle, mutta liksaa ei.
eli kannattaa olla päätoiminen lumimurtaja ;D,mutta asiaan.Kyllönen on pihalla kuin lumiukko,niinkuin esim.tämä ajokorttiuudistus ja ammattipätevyys koulutuspäivät >:(,***** mitä rahastusta.
nuo taitaa olla ihan eu.n määräämiä juttuja, oli ministeri kuka lystää :-\
JA PASKAT!
Sen akan suurin saavutus ministerinä on se että ajokortti on niin kallis ettei kenenkään kannata sitä enää ajaa vaan tulevat sukupolvet joutuu muutamaan sinne missä joukkoliikenne toimii eli Helsinkiin!
Miten ICEFARMERI selittää sen että virossa ajokortti maksaa murtoosan siitä mitä Suomessa vaikka samassa eurostoliitossa ollaankin!
-
T2 ei taida itsekään nyt tietää, mitä etusormi näpyttelee? :-X Kai se on jään murtaminen sivutoimisesti tuolla jäämerillä yhtä kannattavaa, kuin lumiurakointi maaihmiselle. Eli saa kyllä tunteja kalustolle, mutta liksaa ei.
eli kannattaa olla päätoiminen lumimurtaja ;D,mutta asiaan.Kyllönen on pihalla kuin lumiukko,niinkuin esim.tämä ajokorttiuudistus ja ammattipätevyys koulutuspäivät >:(,***** mitä rahastusta.
nuo taitaa olla ihan eu.n määräämiä juttuja, oli ministeri kuka lystää :-\
JA PASKAT!
Sen akan suurin saavutus ministerinä on se että ajokortti on niin kallis ettei kenenkään kannata sitä enää ajaa vaan tulevat sukupolvet joutuu muutamaan sinne missä joukkoliikenne toimii eli Helsinkiin!
Miten ICEFARMERI selittää sen että virossa ajokortti maksaa murtoosan siitä mitä Suomessa vaikka samassa eurostoliitossa ollaankin!
-jos uusi vispilä maksaa 120milj. euroa, niin uusi perinteinen n.85 milj. euroa, jos 30% halvempi
-uuden vispilän käyttöikä max. 30 vuotta, perinteisen min. 50 vuotta
-henkilökunta kesäksi muihin aluksiin; mun laskujen mukaan koulutus, matka yms. menot huomioiden henkilökulut
noin. 1,5 milj. euroa perinteinen ja 3,5 milj. euroa moulinex/per vuosi
-spot markkinoilla ainakaan nykytilanteessa ei paljon hommia nyky moulinexeille löydy (max. 15 vuotta laskettavissa rahtausajaksi)
-Voima lienee ainoa uusimista vaativa 15 vuoteen ja kai se Voimakin on modernisoitavissa; ei paloautotkaan aja maitoa palojen luppoajoilla eikä panssarivaunut hinaile tukkia metsästä tienvarteen sotien välissä (venäjällä näemmä ylijäämätankeista on raksittu torni pois ja pistetty metsähommiin)
monitoimimurtaja pitäis merimiesten mukaan kuolettaa noin 6 vuodessa ::) ::) ::) ::)
-
T2 ei taida itsekään nyt tietää, mitä etusormi näpyttelee? :-X Kai se on jään murtaminen sivutoimisesti tuolla jäämerillä yhtä kannattavaa, kuin lumiurakointi maaihmiselle. Eli saa kyllä tunteja kalustolle, mutta liksaa ei.
eli kannattaa olla päätoiminen lumimurtaja ;D,mutta asiaan.Kyllönen on pihalla kuin lumiukko,niinkuin esim.tämä ajokorttiuudistus ja ammattipätevyys koulutuspäivät >:(,***** mitä rahastusta.
nuo taitaa olla ihan eu.n määräämiä juttuja, oli ministeri kuka lystää :-\
JA PASKAT!
Sen akan suurin saavutus ministerinä on se että ajokortti on niin kallis ettei kenenkään kannata sitä enää ajaa vaan tulevat sukupolvet joutuu muutamaan sinne missä joukkoliikenne toimii eli Helsinkiin!
Miten ICEFARMERI selittää sen että virossa ajokortti maksaa murtoosan siitä mitä Suomessa vaikka samassa eurostoliitossa ollaankin!
-jos uusi vispilä maksaa 120milj. euroa, niin uusi perinteinen n.85 milj. euroa, jos 30% halvempi
-uuden vispilän käyttöikä max. 30 vuotta, perinteisen min. 50 vuotta
-henkilökunta kesäksi muihin aluksiin; mun laskujen mukaan koulutus, matka yms. menot huomioiden henkilökulut
noin. 1,5 milj. euroa perinteinen ja 3,5 milj. euroa moulinex/per vuosi
-spot markkinoilla ainakaan nykytilanteessa ei paljon hommia nyky moulinexeille löydy (max. 15 vuotta laskettavissa rahtausajaksi)
-Voima lienee ainoa uusimista vaativa 15 vuoteen ja kai se Voimakin on modernisoitavissa; ei paloautotkaan aja maitoa palojen luppoajoilla eikä panssarivaunut hinaile tukkia metsästä tienvarteen sotien välissä (venäjällä näemmä ylijäämätankeista on raksittu torni pois ja pistetty metsähommiin)
monitoimimurtaja pitäis merimiesten mukaan kuolettaa noin 6 vuodessa ::) ::) ::) ::)
Se kesähän tässä ongelma onkin vasurien mielestä. Normimurtaja on kesän parkissa monitoimi merellä. Monitoimimurtajan jätkät on kaapelinvedossa kun normimurtajan jätkät ottaa aurinkoa kannella satamassa. Sen takia nämä miehistöt vastustaa näitä monitoimivehkeitä.
Eihän maataloudessakaan osteta valteemia pihalle seisomaan ja ihmetellä että komea on mutta mitään muuta sillä ei voi tehdä kuin käydä postilaatikolla ilman työkoneita.
-
terminaattorin naapurissa ois mukava asuu ko se uurel kalustolla tulis talkoolla töihin ;D ;D ;D ;D
lueppas tuo läpi, toki minä uskon että sulta enempi asiantuntemusta löytyy mutta saat tuoda tuolta meille merimiesten räikeimpiä virheitä esille ;) ;) ;) ;) ;)
http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=12531.0
-
T2 ei taida itsekään nyt tietää, mitä etusormi näpyttelee? :-X Kai se on jään murtaminen sivutoimisesti tuolla jäämerillä yhtä kannattavaa, kuin lumiurakointi maaihmiselle. Eli saa kyllä tunteja kalustolle, mutta liksaa ei.
eli kannattaa olla päätoiminen lumimurtaja ;D,mutta asiaan.Kyllönen on pihalla kuin lumiukko,niinkuin esim.tämä ajokorttiuudistus ja ammattipätevyys koulutuspäivät >:(,***** mitä rahastusta.
nuo taitaa olla ihan eu.n määräämiä juttuja, oli ministeri kuka lystää :-\
Direktiivi määrää mitä määrää, mutta toteutus tavan päättää maa itse. Suomalaiset päättäjät valitsevat aina sen kansalaisilleen kalliimman vaihtoehdon. Toki lisäähän se kouluttajien ja konsultien työtä lyhyellä aikavälillä tässäkin tapauksessa mutta rekkakuski vaihtuu Puolalaiseen kun Suomalaisilla puutuu "pätevyys". Arvatkaas että miten paljon se Puolalaiskuski on kursseja käynnyt. ;) Ja onhan se 600 zł iso raha puolan rekkakuskin palkoista, mitä se koulutus ja lisenssi maksaa.
Täältä löytyy Suomen opintoviikojen määrät.
http://kuljettajakoulutus.fi/ (http://kuljettajakoulutus.fi/)
Tässä on tuntimäärät mitä kukin kurssi vaatii lisensin saamiseksi Puolassa
"30 tuntia (koulu - 45 min.) Luokkien, A2, A1, AM-, B-, B1-, T;
20 tuntia C-, CE-, D-, DE, C1, C1E, D1, D1E BE
Useita tunteja käytännön luokat ei voi olla pienempi kuin:
15 tuntia BE-luokkaan
20 tuntia luokkaan, A2, A1, AM, C1, C1E, D1E, T,
25 tuntia luokan CE ja DE,
30 tuntia B-, B1-, C-, D1,
60 tuntia luokka D.
Nämä vaatimukset eivät koske hakevien-luokan ajokortin, B, C, D, jos heillä on oikeus kuljettaa luokkaan A2 tai A1-, B1, C1, D1, tai sertifikaatin saamiseksi positiivinen testitulos oikeus kuljettaa luokkaan A2 tai A1, B1, C1, D1.
Kun ihminen alkaa koulutus: 1 samanaikaisesti useampaan kuin yhteen luokkaan, ovat:
tuntimäärä luokkahuoneessa opetusta lisenssiä, A2, A1, AM-, B-, B1-, T alennetaan 10 tuntia kunkin luokan
tuntimäärä luokkahuoneessa opetusta lisenssiä C, CE, D, DE, C1, C1E, D1, D1E, BE vähennetään 5 tuntia kunkin luokan
2 C-luokassa, C1, D ja D1 on tuntimäärä käytännön luokat on:
vähentää 10 tuntia C-luokan tai C1, jos sillä on asianmukainen lupa luokka D tai D1,
vähennetään 20 tuntia luokkien D tai D1, jos sillä on asianmukainen lupa luokkaan C tai C1,
3 luokan A tai B, tuntimäärä käytännön luokat vähennetään 10, jos henkilöllä on oikeus kuljettaa luokkaan A2 (myös A1) tai B1."
Googlen käännös
-
mutta mitkähän mahtaa olla vaatimukset suomessa jos nuo puolasta?