Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: icefarmer - 16.09.13 - klo:22:26

Otsikko: jakopäämurheet
Kirjoitti: icefarmer - 16.09.13 - klo:22:26
aika uskomaton juttu, nykyautojen moottoritkin on keteloitu niin hyvin :o :o :o :o

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=165477
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: Vihtori se Sika - 16.09.13 - klo:23:14
Klonkswagen.
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: Terminator II - 17.09.13 - klo:02:26
No onko pakko ostaa näitä "TYÖ TEKEE VAPAAKSI HIMMELEITÄ!" Mulla tuossa pihassa seisoo "sysleri" jolla on mittarissa 300000 ja ei ole mitään remmi murheita.
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: Jerry - 17.09.13 - klo:05:51
Mulla oli tuollaisella ranskalaisella romulla ajettu vahingossa 180 tkm samalla remmillä, ennenkuin minä huomasin sen uutena omistajana vaihtaa. Ei ollut vielä edes pahassa kunnossa. Vaihtoväli on muutenkin 140 tkm.

Tuon ketjun autuuteen en oikein usko. Se kyllä kestää sen auton suunnitellun iän, mutta minä ostan yleensä auton siinä vaiheessa kun valmistaja on suunnitellut sen romutettavan. Ketjukin pitää joskus vaihtaa ja se onkin sitten kalliimpi ja työläämpi. Ja tuntuu että joissakin värkeissä sitä pitää vaihtaa useammin kuin PSA:n koneisiin remmiä.
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: roadman - 17.09.13 - klo:06:53
niin merkki kohtaista varmasti. mull  400 tuhatta ja yhdellä ketjulla. Nyt vähän kylmänä ääntää jos posahtaa heivaa kuusakoskelle.
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: Red Bull - 17.09.13 - klo:06:56
No onko pakko ostaa näitä "TYÖ TEKEE VAPAAKSI HIMMELEITÄ!" Mulla tuossa pihassa seisoo "sysleri" jolla on mittarissa 300000 ja ei ole mitään remmi murheita.

Eikait alle 300 tuhatta ajettua autoa tohori ostaakkaan, sillä siinä voi olla jotain vikaa.  ::)
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: SKN - 17.09.13 - klo:07:19
Hankkikaas kolmen kirjaimen baijerilainen nahkahousulaatikko. Kyllä ketju kestää 180000km.  >:(
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: BACKSPACE - 17.09.13 - klo:08:03
OHC-Opelin hihna maksaa 11€ ja vaihtoon menee 23 minuuttia  8)
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: Mopomies - 17.09.13 - klo:08:55
Hankkikaas kolmen kirjaimen baijerilainen nahkahousulaatikko. Kyllä ketju kestää 180000km.  >:(

Onko skännällä baijeri?
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: icefarmer - 17.09.13 - klo:10:13
läytyykö tuon seudun työkoneista tuota metallisakkaa ilmanpuhdistajan kotelosta  tai näkyykö se esim maanäytteissä/ pohjavedessä jotenkin:-\
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: apilas - 17.09.13 - klo:11:11
OHC-Opelin hihna maksaa 11€ ja vaihtoon menee 23 minuuttia  8)

Harjoittelu on tehnyt mestarin ;D
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: nestori2 - 17.09.13 - klo:11:27
OHC-Opelin hihna maksaa 11€ ja vaihtoon menee 23 minuuttia  8)
Minulla oli aikoinaan Kadett 1.6 SV-koneella. Eipä tuohon hihnan vaihtoon tosiaan mennyt kuin korkeintaan puoli tuntia, vasen etupyörä pois ja yksi muovisuojus, ajoitumerkit vaan kohdilleen ja hihna kiinni. No ei se hihna kyllä kestänyt kuin ehkä 40 tkm, mutta kustannus oli aika olematon.
Uudessa ecoboost Fordissa taitaa hihnan vaihtoväli olla 250 tkm, se nimittäin on öljykylvyssä :)
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: BACKSPACE - 17.09.13 - klo:11:54
OHC-Opelin hihna maksaa 11€ ja vaihtoon menee 23 minuuttia  8)

Harjoittelu on tehnyt mestarin ;D

Pitää paikkansa. Varmaan 20 kertaa vaihtanut, kerran "ison kilahduksen jälkeen"  :P
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: SKN - 17.09.13 - klo:12:15
Hankkikaas kolmen kirjaimen baijerilainen nahkahousulaatikko. Kyllä ketju kestää 180000km.  >:(

Onko skännällä baijeri?
Millä muulla pienimunainen harrastelija sitten ajaisi?
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 17.09.13 - klo:12:23
Tuon ketjun autuuteen en oikein usko. Se kyllä kestää sen auton suunnitellun iän, 

Ketjun katkeamiseen kyllä aika helposti päättyy sen auton elinikä, joten sikäli oikeassa.

Vähän niinkuin bilteman autopukit joilla on elinikäinen takuu.

Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: mää vai - 17.09.13 - klo:12:34
No onko pakko ostaa näitä "TYÖ TEKEE VAPAAKSI HIMMELEITÄ!" Mulla tuossa pihassa seisoo "sysleri" jolla on mittarissa 300000 ja ei ole mitään remmi murheita.

No se taitaa olla sen kapineen ainoa murheeton osa ;D
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: Mopomies - 17.09.13 - klo:13:34
Hankkikaas kolmen kirjaimen baijerilainen nahkahousulaatikko. Kyllä ketju kestää 180000km.  >:(

Onko skännällä baijeri?
Millä muulla pienimunainen harrastelija sitten ajaisi?

No tämähän selittää asioita tosi paljon. Bemarimies, aina syyllinen joka asiaan, mitä ikinä kukakin sattuu keksimään. ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: Mopomies - 17.09.13 - klo:13:36
OHC-Opelin hihna maksaa 11€ ja vaihtoon menee 23 minuuttia  8)
Minulla oli aikoinaan Kadett 1.6 SV-koneella. Eipä tuohon hihnan vaihtoon tosiaan mennyt kuin korkeintaan puoli tuntia, vasen etupyörä pois ja yksi muovisuojus, ajoitumerkit vaan kohdilleen ja hihna kiinni. No ei se hihna kyllä kestänyt kuin ehkä 40 tkm, mutta kustannus oli aika olematon.
Uudessa ecoboost Fordissa taitaa hihnan vaihtoväli olla 250 tkm, se nimittäin on öljykylvyssä :)

Ja jos vielä haluaa nopeuttaa vaihtoa, niin ottaa oikean etupyörän pois. ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: nestori2 - 17.09.13 - klo:13:47
Ja jos vielä haluaa nopeuttaa vaihtoa, niin ottaa oikean etupyörän pois. ;D ;D ;D
Joo, meni vasen ja oikea sekasin :o
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 17.09.13 - klo:13:47
No onko pakko ostaa näitä "TYÖ TEKEE VAPAAKSI HIMMELEITÄ!" Mulla tuossa pihassa seisoo "sysleri" jolla on mittarissa 300000 ja ei ole mitään remmi murheita.

No se taitaa olla sen kapineen ainoa murheeton osa ;D

Yhden "kraislerin" kokemuksella taitaa olla aikalailla noin ..
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: BACKSPACE - 17.09.13 - klo:14:39
Ja jos vielä haluaa nopeuttaa vaihtoa, niin ottaa oikean etupyörän pois. ;D ;D ;D
Joo, meni vasen ja oikea sekasin :o

Mää oikeasti luulin, että olet ottanut vasemman ja sitten ryöminyt moottorin alta vaihtamaan hihnaa  ???
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: Terminator II - 17.09.13 - klo:16:22
No onko pakko ostaa näitä "TYÖ TEKEE VAPAAKSI HIMMELEITÄ!" Mulla tuossa pihassa seisoo "sysleri" jolla on mittarissa 300000 ja ei ole mitään remmi murheita.

No se taitaa olla sen kapineen ainoa murheeton osa ;D

Pitää katsoa lukeeko pellin alla MOPAR vai Daimler-Benz. Saman kustantaa syslerin 3.3 ketjujen ja pyörien vaihto kuin tavan kiinan kiikkuun remmin vaihto. Sitten vielä jos lasketaan että niitä remmejä pitää vaihdella JOKA TOINEN PÄIVÄ niin rupeaa sillekkin hintaa tulemaan. Syslerin ketjut ja rattaat maksaa muistaakseni 150€
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: Make - 17.09.13 - klo:18:25
Escortista petti ketju ja Golffista remmi. Escortissa oli syyllinen kiristin, joka olisi pitänyt vaihtaa kun ketju vaihdettiin. Olisi vaatinut öljypohjan irroituksen ja jäi vaihtamatta.  ::)
Golffista oli vesipumppu nalkannut ja vei jakohihnasta hampaat.
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: David Brown - 17.09.13 - klo:18:44
Sepolla on ollut jakopäämurheita jo pidempään,tai paremminkin jakopään käyttömurheita :D
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: Pimpi Nella Villoisa - 17.09.13 - klo:21:54
hei,

minullakin on jakopääonkelma.

aivan mahdoton katkaisuhoidon tarve jakopään alueella.

onko kenellään kokemusta, miten ratkaisen sen?
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: Hese_ - 18.09.13 - klo:11:33
Hankkikaas kolmen kirjaimen baijerilainen nahkahousulaatikko. Kyllä ketju kestää 180000km.  >:(

Onko skännällä baijeri?
Millä muulla pienimunainen harrastelija sitten ajaisi?

BMW, tuo paljon tunteita herättävä merkki, niin puolesta kuin vastaan.  8)
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: ana111 - 18.09.13 - klo:11:47
hei,

minullakin on jakopääonkelma.

aivan mahdoton katkaisuhoidon tarve jakopään alueella.

onko kenellään kokemusta, miten ratkaisen sen?
Mejän muijal ronklaa jakopääntiiviste viel muutaman päivän ajan.Sekös se vasta syö miestä >:( >:(
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: Vihtori se Sika - 18.09.13 - klo:12:31
Hankkikaas kolmen kirjaimen baijerilainen nahkahousulaatikko. Kyllä ketju kestää 180000km.  >:(

Onko skännällä baijeri?
Millä muulla pienimunainen harrastelija sitten ajaisi?

BMW, tuo paljon tunteita herättävä merkki, niin puolesta kuin vastaan.  8)
Meinaavat alkaa niitäkin pilaamaan etupyörävedolla.
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: zetor8045 - 18.09.13 - klo:15:26
Fordin ecoboost moottorin jakopäänhihna se vasta paras keksintö onkin... Remmi on öljyssä ja moottorin joutuu purkamaan hihnan vaihtamiseksi reilun sadan tonnin välein...   Joku oli tätä ihmetellyt niin olivat foortin suunnalta vastanneet että moottorin elinkaari on ensimmäisen hihnanvaihdon kohdalla jo lopussa  ???
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: SKN - 18.09.13 - klo:15:34
Fordin ecoboost moottorin jakopäänhihna se vasta paras keksintö onkin... Remmi on öljyssä ja moottorin joutuu purkamaan hihnan vaihtamiseksi reilun sadan tonnin välein...   Joku oli tätä ihmetellyt niin olivat foortin suunnalta vastanneet että moottorin elinkaari on ensimmäisen hihnanvaihdon kohdalla jo lopussa  ???

Eikös se moottori oteta irti autosta hihnan vaihdon takia??
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: Toivo Tonta - 18.09.13 - klo:15:52
Fordin ecoboost moottorin jakopäänhihna se vasta paras keksintö onkin... Remmi on öljyssä ja moottorin joutuu purkamaan hihnan vaihtamiseksi reilun sadan tonnin välein...   Joku oli tätä ihmetellyt niin olivat foortin suunnalta vastanneet että moottorin elinkaari on ensimmäisen hihnanvaihdon kohdalla jo lopussa  ???

Eikös se moottori oteta irti autosta hihnan vaihdon takia??
Sen remminkö ne ottaa hyllystä ensin? Sit sen ympärille kasataan motti ja lopuks koko aut.. foordi?
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: SKN - 18.09.13 - klo:15:54
Fordin ecoboost moottorin jakopäänhihna se vasta paras keksintö onkin... Remmi on öljyssä ja moottorin joutuu purkamaan hihnan vaihtamiseksi reilun sadan tonnin välein...   Joku oli tätä ihmetellyt niin olivat foortin suunnalta vastanneet että moottorin elinkaari on ensimmäisen hihnanvaihdon kohdalla jo lopussa  ???

Eikös se moottori oteta irti autosta hihnan vaihdon takia??
Sen remminkö ne ottaa hyllystä ensin? Sit sen ympärille kasataan motti ja lopuks koko aut.. foordi?

Muistikuva että jossakin Mondeon mallissa otetaan motti pois kun vaihdetaan jakohihna...???
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: +250 - 18.09.13 - klo:16:00
Hankkikaas kolmen kirjaimen baijerilainen nahkahousulaatikko. Kyllä ketju kestää 180000km.  >:(
Skänsä hommas bmwn,koska se on ainoa auto jonka nimen se osaa lukea.(riittävän lyhyt) ;D
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: SKN - 18.09.13 - klo:16:03
Hankkikaas kolmen kirjaimen baijerilainen nahkahousulaatikko. Kyllä ketju kestää 180000km.  >:(
Skänsä hommas bmwn,koska se on ainoa auto jonka nimen se osaa lukea.(riittävän lyhyt) ;D

Ei suinkaan siitä syystä. Vaan oikeasti piti saada pipeliittiin muutama sentti lisää. Nyt on jo 12 senttiä. 8)

Ja onhan mulla Opelkin, ihan myötätunnosta agrokaveriani kohtaan. ;D

Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: +250 - 18.09.13 - klo:16:05
Hankkikaas kolmen kirjaimen baijerilainen nahkahousulaatikko. Kyllä ketju kestää 180000km.  >:(
Skänsä hommas bmwn,koska se on ainoa auto jonka nimen se osaa lukea.(riittävän lyhyt) ;D

Ei suinkaan siitä syystä. Vaan oikeasti piti saada pipeliittiin muutama sentti lisää. Nyt on jo 12 senttiä. 8)

Ja onhan mulla Opelkin, ihan myötätunnosta agrokaveriani kohtaan. ;D
Jaa,no me ollaan skänän kans samaamieltä:Ei se koko vaan tekniikka :-[ :-[
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: SKN - 18.09.13 - klo:16:13
Hankkikaas kolmen kirjaimen baijerilainen nahkahousulaatikko. Kyllä ketju kestää 180000km.  >:(
Skänsä hommas bmwn,koska se on ainoa auto jonka nimen se osaa lukea.(riittävän lyhyt) ;D

Ei suinkaan siitä syystä. Vaan oikeasti piti saada pipeliittiin muutama sentti lisää. Nyt on jo 12 senttiä. 8)

Ja onhan mulla Opelkin, ihan myötätunnosta agrokaveriani kohtaan. ;D
Jaa,no me ollaan skänän kans samaamieltä:Ei se koko vaan tekniikka :-[ :-[

 ;D ;D
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: sorkkis - 18.09.13 - klo:16:16
Hankkikaas kolmen kirjaimen baijerilainen nahkahousulaatikko. Kyllä ketju kestää 180000km.  >:(
Skänsä hommas bmwn,koska se on ainoa auto jonka nimen se osaa lukea.(riittävän lyhyt) ;D

Ifa Hänellä on . Myyjä sanoi sen olevan aito Baijerilainen  ;D ;D
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: zetor8045 - 18.09.13 - klo:16:41
Fordin ecoboost moottorin jakopäänhihna se vasta paras keksintö onkin... Remmi on öljyssä ja moottorin joutuu purkamaan hihnan vaihtamiseksi reilun sadan tonnin välein...   Joku oli tätä ihmetellyt niin olivat foortin suunnalta vastanneet että moottorin elinkaari on ensimmäisen hihnanvaihdon kohdalla jo lopussa  ???

Eikös se moottori oteta irti autosta hihnan vaihdon takia??
Sen remminkö ne ottaa hyllystä ensin? Sit sen ympärille kasataan motti ja lopuks koko aut.. foordi?

Muistikuva että jossakin Mondeon mallissa otetaan motti pois kun vaihdetaan jakohihna...???
Minä kun luulin että se on vaan alfa romeoiden juttu  :o   Ihanan halpaa...
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: Terminator II - 18.09.13 - klo:18:33
Fordin ecoboost moottorin jakopäänhihna se vasta paras keksintö onkin... Remmi on öljyssä ja moottorin joutuu purkamaan hihnan vaihtamiseksi reilun sadan tonnin välein...   Joku oli tätä ihmetellyt niin olivat foortin suunnalta vastanneet että moottorin elinkaari on ensimmäisen hihnanvaihdon kohdalla jo lopussa  ???

Eikös se moottori oteta irti autosta hihnan vaihdon takia??
Sen remminkö ne ottaa hyllystä ensin? Sit sen ympärille kasataan motti ja lopuks koko aut.. foordi?

Muistikuva että jossakin Mondeon mallissa otetaan motti pois kun vaihdetaan jakohihna...???
Minä kun luulin että se on vaan alfa romeoiden juttu  :o   Ihanan halpaa...

Voyageriinkin vaihdetaan ketjut ja rattaat moottori paikallaa. Siellä on ainakin tuossa 3.3 tavaraa ainakin riitävästi! No serkun mies sanoi että audiin tarvitaan erikois valmisteinen pöytä että mootorin saa tiputettua pois vaihteistoineen päivineen!

No ilmankos Crhysler meni konkkaan kun yrittivät käyttää Mersun eurooppalaista tekniikkaa. Toivottavasti Italianot jättävät autojen valmistukesn Crhyslerin miehille ja pistävät Fiatin, alfa-Romeon ja Lancian tehtaat kiinni. ;D
Otsikko: Vs: jakopäämurheet
Kirjoitti: +250 - 18.09.13 - klo:18:38
Fordin ecoboost moottorin jakopäänhihna se vasta paras keksintö onkin... Remmi on öljyssä ja moottorin joutuu purkamaan hihnan vaihtamiseksi reilun sadan tonnin välein...   Joku oli tätä ihmetellyt niin olivat foortin suunnalta vastanneet että moottorin elinkaari on ensimmäisen hihnanvaihdon kohdalla jo lopussa  ???

Eikös se moottori oteta irti autosta hihnan vaihdon takia??
Sen remminkö ne ottaa hyllystä ensin? Sit sen ympärille kasataan motti ja lopuks koko aut.. foordi?

Muistikuva että jossakin Mondeon mallissa otetaan motti pois kun vaihdetaan jakohihna...???
Minä kun luulin että se on vaan alfa romeoiden juttu  :o   Ihanan halpaa...
Eipä se ketjunvaihto meseenkään halpaa ole:cdi400 ketju,kiristin,ohjurit ja työ 3000e.Rattaat jäi vanhaa.