Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Solifer1 - 14.09.08 - klo:00:19
-
Ois ostoslistalla jompikumpi dieselfarkku, mä oisin enempi passatin kannalla mutta nainen tahtos volvon. Kumpi noista ois halvempi pitää? Auto pitäs lähtä n 10 tonnilla eli joku 2000 malli joilla ajettu yleensä 180-260 th. Mielellään omakohtasia kokemuksia ja onko pahoja tyyppivikoja ??
-
Muutaman vuoden päristelin Passatin räppänällä vm-98. Kerran vuoteen vaihdettiin uudet pallonivelet eteen. Tyyppivikana vuosimalleissa -97--02.
Kesko maahantuo => varaosien hinnat.
-
Eikö palloniveliä saa tarvikeosina?? Miten passat muuten pelitti? Paljonko on jakoremmin ja kiristimien vaihtoväli??
-
Ei sinne irtonaasia palloniveliä saa (tukivarsiin), ne vaihretahan kokonansa. Tarvikkeena saa samaa Lemförderin osaa kun on alakuperääsetkin, hinta noin 60% alakuperääsestä. Ja yleensä tuon ikääsihin on ne vialliset vaihrettuna läpi, ei oo oikiastansa ongelma enää. Jotaki pikkuvikoja niis tahtoo olla niinku kaikis eurooppalaasis, sanoosin tuntumalta jotta vähemmän ku Volovoos.
Jos sellaasta oot ostamas niin osta saman tien neliveto(syncro/4motion, täysin identtinen), ei käytännös maksa sen enempää ku etuveto, ei vaikuta juuri kulutuksehen. Eikä oo sen tiimoolta käytännös enempää ylläpitokulujakaan. Ainut jotta pikkuusen vaikiampi löytää. Ja se neliveto on valovuoren paree ku Volovon sen ikääset Haldexit, jokka liukkahalla lähinnä teköö kaarreajosta epävarmempaa.
Jakoremmen vaihtoväli 90 000, samalla aina vesipumppu ja kiristimet uusiksi.
-
Mekin muutama vuosi takaperin mietittiin ihan samaa asiaa, ja päädyttiin sitten Passattiin. Yksi suurimmista syistä oli se, että Passatin tavaratila on käytännössä parempi kuin Volvon. Volvossa tavaratila on leveä mutta suhteellisen matala, kun taas Passatissa on korkeutta enemmän ja leveyttä vähän vähemmän.
Etupäähän on kyllä osia vaihdettu melko reippaasti, mutta eiköhän niillä nyt taas hetken pääse.
-
Eikös se auto ole kuitenkin ajamista varten. Siinä mielesssä Volvo on ehdottomasti parempi.
-
Miksi ostaa loppuunajettuja,kun myynnissä on uusiakin? Itse en huolisi yli satatonnia ajettuja edes asunnon ja konehallin väliseen kulkemiseen.
-
Miksi ostaa loppuunajettuja,kun myynnissä on uusiakin? Itse en huolisi yli satatonnia ajettuja edes asunnon ja konehallin väliseen kulkemiseen.
No se on hyvä se! Mulla "paremmassa" kulkineessa on 629 tkm, "huonommassa" 246 tkm. No eipä mulla oo konehalliakaan, pieni pihamakasiini vaan eikä sinne mahdu montaakaan konetta. No eipä noita koneita montaa olekaan.
-
Täällä päin on melkein joka talossa uuden karhea xc 90 Volvo.
Mutta täällä päin muutenkin RAha "asuu " kiitos köyhien suurtilallisten .
-
Eikös se auto ole kuitenkin ajamista varten. Siinä mielesssä Volvo on ehdottomasti parempi.
Se joka pitää Volvon ajettavuutta Passattia parempana on ilman referenssejä. Volvoa saa ohjata 3 kertaa mutkassa, ensin vähän, sitten enemmän ja sitten edellisen korjaus. Katso kun ajat Volvon perässä maantiellä, se liikkuu koko ajan sivusta sivuun. Lisäksi koko voimalinja on laiskemman oloinen kuin VW:ssä, Volvossa polkee ja polkee ja kun katsoo mittaria niin mennään kahdeksaa kymppiä.
Noissa vuosimalleissa hytti on Volvossa mukavampi, istuimet valovuosia Passattia edellä, jarrut hyvät ja alkuperäinen radio markkinoiden paras. VW:ssä ongelmana VNT turbojen ahtopaineen ohjaus, paineanturit ja alatukivarret. Volvossa kaikki muu...
Osta Passat nelivetona, saat Torsenin joka hakkaa ajamisen ilossa lähes kaiken tuossa hintaluokassa, ja se kompensoi jonkin verran huonoa lämmitysjärjestelmää ja äänekkään hytin. Volvoa 3v ajaneena ja joka kolmas kk 500,- korjaamolaskuilla ikinä ei tule Volvoa meille enää.
Veikkaisin molempia olevan aika lailla yhtä kalliita pitää.
-
Nyt voi sanoa olevan ostajan markkinat jos Passattia halajaa. Myynnissä tuntuu olevan kohtuuhintaisia yksilöitä joilla ei ole ajettu välttämättä edes 200 tkm. Koko tukivarsisetti maksaa eteen n. 500 laadukkaana tarvikkeena ja sitten saa huoleti ajaa 160-200 tkm
Käytetyssä voi tulla vastaan osien vaihtotarvetta jossain vaiheessa, mut yleensäottaen passatti on kestävyydeltään ja käyttöominaisuuksiltaan laadukas. Sähkövikoja on esiintynyt ainakin ensimmäisissä yksilöissä.
Volvon nelikon rakenne oli noissa ensimmäisissä versioissa aivan lapsellinen, korjaamolla tutkailin moista sätöstä. Passatin torsen nelikkoa taas on tehty vuodesta -87 Audissa ja se kestää.
-
Eikös se auto ole kuitenkin ajamista varten. Siinä mielesssä Volvo on ehdottomasti parempi.
Se joka pitää Volvon ajettavuutta Passattia parempana on ilman referenssejä.
***Ok myönnetään, että passatin ajokokemukset rajoittuu koeajoon+ 400 km reissuun. Volvoilla takana ajoa yli 10 vuoden ajan. Tämä on niitä makuasioita, joista turha kiistellä. Ostaahan joku jontikankin vaikka Dyna VT:n on olemassa.
-
Eikös se auto ole kuitenkin ajamista varten. Siinä mielesssä Volvo on ehdottomasti parempi.
Se joka pitää Volvon ajettavuutta Passattia parempana on ilman referenssejä.
apemies on apemies,ajaahan se massikallakin,niittää ja noukkii kronellakin,teki appeen ennen junkkarilla,jakaa sen pellinpajan värkeillä ja lypsää käsinlypsykoneella ja luulee olevansa kaikessa maailman napa,eikö se kerro jo aika paljon.
-
Eikös se auto ole kuitenkin ajamista varten. Siinä mielesssä Volvo on ehdottomasti parempi.
Se joka pitää Volvon ajettavuutta Passattia parempana on ilman referenssejä.
apemies on apemies,ajaahan se massikallakin,niittää ja noukkii kronellakin,teki appeen ennen junkkarilla,jakaa sen pellinpajan värkeillä ja lypsää käsinlypsykoneella ja luulee olevansa kaikessa maailman napa,eikö se kerro jo aika paljon.
***Kyllä on heikosti mun asiat....onneksi en kuitenkaan ole Negatiivi :D
Tuo noukkari Krone on muuten myynnissä, joten voisin sen sulle Negatiivi sopuisasti myydä, jos välttämättä haluat
-
Tuo noukkari Krone on muuten myynnissä
Meni ot:ksi mutta tuliko VT:stä niin paljon raakaa voimaa että alkoi Krone porsimaan ja laitoit myyntiin? ;)
-
Tuo noukkari Krone on muuten myynnissä
Meni ot:ksi mutta tuliko VT:stä niin paljon raakaa voimaa että alkoi Krone porsimaan ja laitoit myyntiin? ;)
***Jep ot:ksi meni, mutta vaunu pelasi hienosti ja kesti hyvin vt:n raakaa voimaa koko kesän. Ei siis vaunussa mitään vikaa löydy, mutta purkutelat eivät oikein sovi peruutettaviin siiloihin. Läpiajettaviin/aumaan ne sen sijaan ovat ihanneratkaisu.
-
Apemies ajaa fergulla, mä sisulla ja jd.llä. Että se siitä,mutta kerroppa apemies millainen volvo sulla on? Paljonko ajettu,mitä uusittu?? Mä laittasin kyllä 960 tai 940 volvon, mutta parempi puolisko ei suostu ajaan takavedolla >:(
-
Apemies ajaa fergulla, mä sisulla ja jd.llä. Että se siitä,mutta kerroppa apemies millainen volvo sulla on? Paljonko ajettu,mitä uusittu?? Mä laittasin kyllä 960 tai 940 volvon, mutta parempi puolisko ei suostu ajaan takavedolla >:(
*** Noita 70 :ä on ollut matkan varrella 3 kipalesta. Ei niissä muuta vikaa ole löytynyt kuin ns.koiranluut on joutunut uusimaan. Ei se toki kestävyydestä mitään kerro, kun yhdelläkään ei ole ylitetty 150th kilometriä.
-
Eikös ne koiranluut oo Passatissakin ongelma?
-
Ostaahan joku jontikankin vaikka Dyna VT:n on olemassa.
Entäs sitten, jos menee niin heikosti, että ajaa sekä volkkarilla että jontikalla? ;D
-
Kansanautoja molemmat sellaisia jokapojan katiskoja.
Ostakaa Saab 9-5.YliWoema vakiona. 8) Hirsch 370hp
(http://i94.photobucket.com/albums/l116/eklunto1/Hirsch2.jpg)
-
Etupään nivelet molemmissa vakiona. Volvossa ollut tyyppivikoja, Passatissa enemmän ihmevikoja, muun muassa sähköissä. Lyhyellä matkalla Passat, mutta onhan matka-ajossa Volvo sentään auto.
-
Kansanautoja molemmat sellaisia jokapojan katiskoja.
Ostakaa Saab 9-5.YliWoema vakiona. Hirsch 370hp
Ihan kiva ja aiheellinen teho, mutta ei kai se vedä vain yhdellä pyörällä? ;)
-
Kansanautoja molemmat sellaisia jokapojan katiskoja.
Ostakaa Saab 9-5.YliWoema vakiona. Hirsch 370hp
Ihan kiva ja aiheellinen teho, mutta ei kai se vedä vain yhdellä pyörällä? ;)
Ei kun kahdella. Ja tasan yhtä paljon kummallakin.
-
Mahtaa sitten olla saapikas aika kankia peli kääntyilemään jos jokaisessa on kempinlukko.
Kyllä saappaan insinöörien olisi pitänyt ajaa läpi johdolle ajatuksensa nelivedosta kun sellaista hapuilivat 80 luvun alkupuolella. Nyt saapi on samaa harmaata massaa Opelin kanssa.
-
Kyllähän asia on niin että autot tehdään Euroopassa
Traktorit Scandinaviassa,,,,,,,,,,,,,
-
Kyllähän asia on niin että autot tehdään Euroopassa
Traktorit Scandinaviassa,,,,,,,,,,,,,
Kyllähän asia on niin että Detroitista länteen kaikki autot on itäautoja. ;) ;)
-
Millaisia ne passatin sähköviat oikein on?? Sen oon kuullu että varashälyttimet saattaa ulissa keskellä yötä ja ihan ittestään..
-
Kyllähän asia on niin että autot tehdään Euroopassa
Valmetit Suolahessa,,,,,,,,,,,,,
:P
-
Dieseleistä Ilmamassamittarit ja bensakoneen puolat lienee yleisimpiä vikoja VWskodaseattiaudeissa ???
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=foorumi&id=20
-
Apemies ajaa fergulla, mä sisulla ja jd.llä. Että se siitä,mutta kerroppa apemies millainen volvo sulla on? Paljonko ajettu,mitä uusittu?? Mä laittasin kyllä 960 tai 940 volvon, mutta parempi puolisko ei suostu ajaan takavedolla >:(
*** Noita 70 :ä on ollut matkan varrella 3 kipalesta. Ei niissä muuta vikaa ole löytynyt kuin ns.koiranluut on joutunut uusimaan. Ei se toki kestävyydestä mitään kerro, kun yhdelläkään ei ole ylitetty 150th kilometriä.
Eikö usko antanut periksi kokeilla 150 ylitystä? ;) Ai niin täytyyhän robojakin "päivittää".. ;D ::)