Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: retku - 06.09.13 - klo:15:03
-
mistä saa pikalukituksen traktorin rattiin? penkinkääntö hiukan ahdasta, ratin irroitus olis lähes välttämätöntä. semmoset ruuvattavat olen nähny jossain jontikassa, mutta eikö joissain ralliautoissa ole ihan napilla aukeava lukko?
-
jaa, tämmönen löytykin nettivaraosasta..
http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1623025
muutkin ideat tervetulleita.
-
Snap Off on ruotsalainen tuote, jota maahan tuo kai Motoral. Tuota käytetään veneissä, kilpa-autoissa jne. Tuosta voisi saada sovellettua, ratin varmaan joutuu vaihtamaan johonkin tarvikkeeseen. Tuo on ainakin todella näppärä irrottaa, ja on käytettynäkin välyksetön koska toiminta perustuu kahteen kiilatappiin.
-
tommone olis kätevä omiin konttteihinhi useimmisa rattormalleissa...jos penki kääntymist aattwelit
-
Ratti mukaan kun koneesta poistuu.
On varkaalle vaikeampaa touhuta. Mr Beanin minissäkin jo oli.
-
mistä saa pikalukituksen traktorin rattiin? penkinkääntö hiukan ahdasta, ratin irroitus olis lähes välttämätöntä. semmoset ruuvattavat olen nähny jossain jontikassa, mutta eikö joissain ralliautoissa ole ihan napilla aukeava lukko?
Ruottalaine keksintö on ns. taittuva ratti. O muumuas uudes New Hollandi metsämallis, siis ruottalaises.
-
mistä saa pikalukituksen traktorin rattiin? penkinkääntö hiukan ahdasta, ratin irroitus olis lähes välttämätöntä. semmoset ruuvattavat olen nähny jossain jontikassa, mutta eikö joissain ralliautoissa ole ihan napilla aukeava lukko?
Ruottalaine keksintö on ns. taittuva ratti. O muumuas uudes New Hollandi metsämallis, siis ruottalaises.
Millanes hää o? Niiko lusikkahaarukka?
-
mistä saa pikalukituksen traktorin rattiin? penkinkääntö hiukan ahdasta, ratin irroitus olis lähes välttämätöntä. semmoset ruuvattavat olen nähny jossain jontikassa, mutta eikö joissain ralliautoissa ole ihan napilla aukeava lukko?
Ruottalaine keksintö on ns. taittuva ratti. O muumuas uudes New Hollandi metsämallis, siis ruottalaises.
Millanes hää o? Niiko lusikkahaarukka?
Melkke, mu Hackmani ja Sorsakoski ei ole tehty sitä. Mu täsä hiukka kuvia http://www.nilehnteknik.se/?p=24949 (http://www.nilehnteknik.se/?p=24949)
-
mistä saa pikalukituksen traktorin rattiin? penkinkääntö hiukan ahdasta, ratin irroitus olis lähes välttämätöntä. semmoset ruuvattavat olen nähny jossain jontikassa, mutta eikö joissain ralliautoissa ole ihan napilla aukeava lukko?
Suattas sää mitään rattihässäkkää hommaat. Laihduta ;D ;D
-
mistä saa pikalukituksen traktorin rattiin? penkinkääntö hiukan ahdasta, ratin irroitus olis lähes välttämätöntä. semmoset ruuvattavat olen nähny jossain jontikassa, mutta eikö joissain ralliautoissa ole ihan napilla aukeava lukko?
Suattas sää mitään rattihässäkkää hommaat. Laihduta ;D ;D
Äijä on takasi äijä on packki!, eli toinen alias joutaa hyllylle odottamaan seuraava bannia?
-
mistä saa pikalukituksen traktorin rattiin? penkinkääntö hiukan ahdasta, ratin irroitus olis lähes välttämätöntä. semmoset ruuvattavat olen nähny jossain jontikassa, mutta eikö joissain ralliautoissa ole ihan napilla aukeava lukko?
Itelle riitti kiinteä ralliratti, hyvä ratkaisu.
-
kiitti vitust tostaki ehrotuksest vuitu skänni ;D ko on toto painooki sanoikl
-
Onk tääl kaikk kännis vai harhittaako mun shilmät??
Mikä kone retkulla kaipaa ratin irrotusta? Monella mezzo valmetissa ei pelaa ratin säädöt, hyvin mahtuu kun kiskasee ratin täysin ylös jopa minä 88kg/185cm.
-
fendt 724
---------
tämä ruotsalainen vaikuttas parhaalta.
http://www.lautamakimotorsport.fi/kuvat/pikairroituskeskio.jpg
vielä kun sais ratin irti fentistä niin sais mitattua boorit.
--------
pelkkä ralliratti ei riitä, eikä tuo keskeltätaittuva kiinnosta kun traktorilla ajetaan paljon muutakin ajoa.
--------
penkkiin pitää tehdä vielä melkoset muutokset että menee ympäri. eteen taakse kiskot penkin alle=penkki siirtyy kojetaulua kohti ja näin penkin taakse saa tilaa. penkiksi vaihtuu varmaan kapeempi grammer compacto, sitten on sivullakin hyvin tilaa kääntyä (n24cm) sivutilaa on jo vakiona enemmän kuin esim uudessa n/t valtrassa.ihan takse ei tarvi kääntyäkkään koska kone pyörittää hakkuria ja työskentely alue on traktorin oikella sivulla.
--------
maha ei oo vielä kasvanu. 98kg painoa, mutta lihas painaa.
-
simas vetäse ratin kattoon...no mää piänes haketta paloi nyt niin vähä et pupiin irrottaman satulajatrattii ..sori äljkää suuttuko
-
simas vetäse ratin kattoon...no mää piänes haketta paloi nyt niin vähä et pupiin irrottaman satulajatrattii ..sori äljkää suuttuko
;D ;D ;D ;D
-
ohoran omapaino yli puisampo680 huomattavasti..pahnakkiu jäi pelpoon toon
;D
-
fendt 724
---------
tämä ruotsalainen vaikuttas parhaalta.
http://www.lautamakimotorsport.fi/kuvat/pikairroituskeskio.jpg
vielä kun sais ratin irti fentistä niin sais mitattua boorit.
--------
Tuo näyttäs hyvälle mutta eikö noin yksinkertasen systeemin joku nyrkkipaja pyöräytä sorvissa aika paljo edullisemmin.
Muuten vinkkinä että sitte ku se ratti on irti nii kannattaa katella sille joku hyvä teline/paikka johonki. Kaverilla oli joskus omavalmiste irrotettava ratti 903 valmetissa, sillä tapas toisinaan joutua hukkaan se ratti ku kauemmin taaksepäin touhuili ;D Jos tallessa pysyykin nii taatusti ainaki jarrupolkimen alla...
-
Miks Se ratti pitäs saada noin niinku oikeesti pois? Kai valmistaja olis sellasen sitte jo tehny jos olis tarvetta??
Retku-Racing formulatalli......
-
Eikö tällaisiin tapauksiinkannattais hommata toinen ratti jonka varustasi urakkanupilla ja josta modifioisi puolet pois niin että ratti olisi puolen kuun näköinen. Toki silloinkin voisi olla joku pikalukitus mutta siis niin että sen vaihtaisi hallilla kerran työvaihetta kohden eikä jatkuvasti revi irti.
-
Miten muuten, aihetta sivuten, sais helpoiten hydraulisen esiohjauksen tikut kiinni käsinojiin? Tai paremminki miten saa ne letkut järkevästi kulkemaan mukana penkin pyöriessä? Saako noita keppejä vaihdettua erimalliseksi, ei passaa yhtään mun käteen noi kepit missä keinukatkaisija päässä...
-
Eikö tällaisiin tapauksiinkannattais hommata toinen ratti jonka varustasi urakkanupilla ja josta modifioisi puolet pois niin että ratti olisi puolen kuun näköinen. Toki silloinkin voisi olla joku pikalukitus mutta siis niin että sen vaihtaisi hallilla kerran työvaihetta kohden eikä jatkuvasti revi irti.
***no ei mun mielestä. ei ole mikään homma irroittaa sitä rattia jos ja kun siinä on kunnon pikalukitus. semmosella puolikaalla on ärsyttävä ajaa tieajoa 16t painava hakkuri perässä peilijäällä...
-
fendt 724
---------
tämä ruotsalainen vaikuttas parhaalta.
http://www.lautamakimotorsport.fi/kuvat/pikairroituskeskio.jpg
vielä kun sais ratin irti fentistä niin sais mitattua boorit.
--------
Tuo näyttäs hyvälle mutta eikö noin yksinkertasen systeemin joku nyrkkipaja pyöräytä sorvissa aika paljo edullisemmin.
Muuten vinkkinä että sitte ku se ratti on irti nii kannattaa katella sille joku hyvä teline/paikka johonki. Kaverilla oli joskus omavalmiste irrotettava ratti 903 valmetissa, sillä tapas toisinaan joutua hukkaan se ratti ku kauemmin taaksepäin touhuili ;D Jos tallessa pysyykin nii taatusti ainaki jarrupolkimen alla...
***mun mielestä toi 169e on edullinen. jos joku alkaa tommosta tyhjästä tekeen niin varmana maksaa 500e. semmonen osa kaikenlisäksi että kun joku "nyrkkipaja" tekonen kriittisessä paikassa pettää niin ei hyvä...
-
Eikö tällaisiin tapauksiinkannattais hommata toinen ratti jonka varustasi urakkanupilla ja josta modifioisi puolet pois niin että ratti olisi puolen kuun näköinen. Toki silloinkin voisi olla joku pikalukitus mutta siis niin että sen vaihtaisi hallilla kerran työvaihetta kohden eikä jatkuvasti revi irti.
***no ei mun mielestä. ei ole mikään homma irroittaa sitä rattia jos ja kun siinä on kunnon pikalukitus. semmosella puolikaalla on ärsyttävä ajaa tieajoa 16t painava hakkuri perässä peilijäällä...
Niin joo jos käyö on siä etä istuaan väärinpäin tunteja paikallaan niin silloinhan toi irtorati on kätevä. Ittte ajatttelin tapausta että melkein jatkuvasi pyörähdettään ja ajellaan pieniä matkoja eli vaikka toimitaan puun ajossa.
-
joo, metsään en fendtillä aatellu mennä... toki saksalaisilla on siihen ja tähän penkinkääntö ongelmaan ratkaisu:
http://www.werner-trier.com/wario-scr-neu/anwendungen/forsteinsatz/
-
MIhimpä retku päävytkin, niin vinkkaa mulle. Samanlaista pikalukitusta kaipaisin itsekkin orbin päähän!
-
ok. ratinkin sain viimein irti. pikkusen piti tehä työkaluja.. voi olla että tulee hommattua tämä: http://www.autoracing.fi/motorsport/ohjauspyorat?cat=177 hitsattavuus plussaa=enemmän vaihtoehtoja sovittaa fendtin rattiakselille.
ratin spooreja 36kpl ja halkaisija 20mm. tekisköhän karpiola tai joku muu koneistamo tommosen pienen spoorituksen sovitepalaan? täytyy kysellä ralliautopuolelta jos löytys valmista.
----
tänään kävin valtran pihassa mattailemassa a valtran ilmapenkkiä. siinä on se kapea msg93 penkin vaimennusosa/jalka. leveys 224mm. fendtissä tällä hetkellä masg97 joka on n. 45cm levee. aika paljon tulee lisätilaa jos ja kun a sarjan penkinjalan heittaa fendtiin.
-
sorvaamo karpiola teke keskiön. otin autoracingiltä nahkaratin ja pikalukituksen joka on luokitteluhyväksytty ralliauton pikalukko.
nyt pitäs löytää vielä normaalia vahvemmat liukukiskot penkin alle. joutuu normalia kovemmalle rasitukselle koska kuskin lisäksi myös koko penkin paino on kiskojen päällä.
penkin purkasinn ihan osiin...olihan homma. asensin toiset liukukiskot kääntölevyn yläpuolelle. näin saan siirrettyä istuinosaa myös sivusuunassa istuessa.
-
Minnes 8950 on hävinny hakkurin pyörityksestä? eikö se ole omialtaanen rääkätä siinä hommas..
-
Minnes 8950 on hävinny hakkurin pyörityksestä? eikö se ole omialtaanen rääkätä siinä hommas..
Mika on päässy raktorin makuun.. Yleensä käy näille peltikuoristen ylistäjille ennenpitkää... ;D
Niin kauanhan niitä ylistetään kun on ainut kone pihassa... Ite pääsin yli joku 10v sitte, kun tuli pyöriteltyä suolla 8550/8750, ei oo ollu ikävä.... kääntö auratkin nousee kaasupohjassa ja ehkä jopa pyörähtää, oikeeseen suuntaan :D
-
8950 on ja pysyy edelleen hakkurin edessä. fendtistä tulee varakone haketukseen parista syystä. hakkuri suurenee ja yli 16 000h ajettu 8950 joutuu entistä kovemmille. 8950:n mootori,vaihteisto ja voimanotto edelleen alkuperästä, nyt ku sitä käyttäs välillä kevyemmissäkin hommissa niin sitä ei tarvis peruskunnostaa vielä aikoihin.
luulempa että 724 ei niin varma ole kuin 8950 on ollu, tänäkin kesänä fendtiä on korjattu enemmän...eikä niistä hakkurin edes voi puhuu samana päivänä valmetissa kuitenki 100hv enemmän voimaa.
tämä taitaa olla siirtymävaiheen ratkaisu jokatapauksessä. 8950n tunnit alkaa kuitenkin painaa ja jotain senkin tialle on keksittävä joskus...peruskunnostus on pirun kallis. jokatapauksessa tarvitsiin muihinkin hommiin numeroa järeämmän ja painavammän traktorin, mutta se on sitte eri juttu.
-
Hyvä kun joku jaksaa työpaikkaansa muokata mieleisekseen.
Pääomakulut kohtuulliset ton 8950:n kanssa. On siinä monta rähinää ollut. . .