Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: vms1 - 05.09.13 - klo:23:19

Otsikko: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: vms1 - 05.09.13 - klo:23:19
Olisi vähän haastetta insinööreille. Rakentakaa raktori joka muodostuu viidestä komponentista. eli runko, moottori, vaihteisto, nostolaite ja hytti. Mutta sitten se haaste. Kukin komponentista pitää yhden ammattimiehen irrottaa koneesta vartissa. Kaikki huoltomiehet tulee kumartamaan syvästi sille valmistajalle joka siinä onnistuu.


Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 05.09.13 - klo:23:22
JD on aika lähellä
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: +250 - 05.09.13 - klo:23:32
Olisi vähän haastetta insinööreille. Rakentakaa raktori joka muodostuu viidestä komponentista. eli runko, moottori, vaihteisto, nostolaite ja hytti. Mutta sitten se haaste. Kukin komponentista pitää yhden ammattimiehen irrottaa koneesta vartissa. Kaikki huoltomiehet tulee kumartamaan syvästi sille valmistajalle joka siinä onnistuu.
Miksi noi osat pitäis varttis irrottaa.Mä ainaki tykkään kun koneis on osat paikoillaan 8)
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: Personal Raineri - 05.09.13 - klo:23:37
JD on aika lähellä

Riippuu pitkälti huoltomiehestä äää äääää :P
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: meedio - 06.09.13 - klo:00:20
JD on aika lähellä
No siinähän juuri tarvitaankin helposti irroitettavuutta, ainakin portaattoman toosan kyseessä ollessa. Tänäänkin yksi taas hajosi. prkl mitä laadukasta tavaraa sieltä saksasta tuleekaan!

Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: BACKSPACE - 06.09.13 - klo:06:31
Olisi vähän haastetta insinööreille. Rakentakaa raktori joka muodostuu viidestä komponentista. eli runko, moottori, vaihteisto, nostolaite ja hytti. Mutta sitten se haaste. Kukin komponentista pitää yhden ammattimiehen irrottaa koneesta vartissa. Kaikki huoltomiehet tulee kumartamaan syvästi sille valmistajalle joka siinä onnistuu.
Miksi noi osat pitäis varttis irrottaa.Mä ainaki tykkään kun koneis on osat paikoillaan 8)

Mulla on vähän sama uskomus.

vms1 taitaa olla vielä lego--traktori iässä  ??? ;D
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: mah - 06.09.13 - klo:06:33
JD on aika lähellä
Ainakin kaikki vms:n toivomat komponentit löytyy, runkoa myöden.
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: jusu - 06.09.13 - klo:06:46
näin remonttia työkseen tekevän kannalta, aivan sama ;)
no oikiasti..
mutta pelkästään huolto osien näkösälle tuominen jo auttaas palio siihen isäntien laiskuuteen ruveta vaihtahan ööliä ja suodattimia, sehän sitä halvinta remonttia..

laakerin rikkoo joko ulkoinen esine roska tms. tai voitelun puute tai ylikuormitus, vääntö tms

hampaan rikkoo ulkoinen esine, ylikuormitus, tai saa säröjä voitelun puutteessa

pakan rikkoo ulkoinen esine, voitelun puute, käyttävän paineen puute, ylikuormitus

sähköt rikkoo ulkoinen voima, liika voitelu, kosteus, ja insinööri jo tehtaalla :D


eli tunne koneesi ja huolla tai jätä huoltamatta, aja itse ja syytä itseäsi ;) kuski/huollon puute osana 70% remonteista, se kone on niinku terveys, sitä pitää tarkkailla ;)
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: roadman - 06.09.13 - klo:06:58
näin remonttia työkseen tekevän kannalta, aivan sama ;)
no oikiasti..
mutta pelkästään huolto osien näkösälle tuominen jo auttaas palio siihen isäntien laiskuuteen ruveta vaihtahan ööliä ja suodattimia, sehän sitä halvinta remonttia..

laakerin rikkoo joko ulkoinen esine roska tms. tai voitelun puute tai ylikuormitus, vääntö tms

hampaan rikkoo ulkoinen esine, ylikuormitus, tai saa säröjä voitelun puutteessa

pakan rikkoo ulkoinen esine, voitelun puute, käyttävän paineen puute, ylikuormitus

sähköt rikkoo ulkoinen voima, liika voitelu, kosteus, ja insinööri jo tehtaalla :D


eli tunne koneesi ja huolla tai jätä huoltamatta, aja itse ja syytä itseäsi ;) kuski/huollon puute osana 70% remonteista, se kone on niinku terveys, sitä pitää tarkkailla ;)

tuohon ei oo kahta sanaa lisättävää.
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: vms1 - 06.09.13 - klo:07:29
Kyllä tämä perustuu siihen että komponentit on niin hankalissa paikoissa ja ahtaasti että aikaa menee aivan tuhottomasti. Helpottaisi huomattavasti hommaa jos komponenttin saisi helposti  noostettua ppöydälle missä sen ympärillä olisi tilaa ja kakki osat olisi näkösällä.

Noihin rikkomisiin niin aina niihin syy löytyy mutta se ei tässä osassa ole olennaista vaan ollaan jo siinä tilanteessa että ainut millä on merkitystä on kuinka nopeasti osa on vaihdettu.
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: ijasja2 - 06.09.13 - klo:07:55
Kyllä tämä perustuu siihen että komponentit on niin hankalissa paikoissa ja ahtaasti että aikaa menee aivan tuhottomasti. Helpottaisi huomattavasti hommaa jos komponenttin saisi helposti  noostettua ppöydälle missä sen ympärillä olisi tilaa ja kakki osat olisi näkösällä.


Puhut ilmeisesti Valtrasta :) Kaveri manas että miksi kaikki letkut on vain lisäilty paikoilleen, miksei oo käytetty ajatusta että jotain pitää joskus vaihtaakin.  Eri merkeissä tietyt komponentit helpommin saavutettavissa kuin toisissa, mutta tosiasia on, että huoltoa/remonttia on tietyissä ajateltu enemmän kuin toisissa. Yleisesti ottaen remppaa helpottaa huomattavasti riittävä purkaminen heti aluksi, ettei yritä ährätä ja loppujen lopuksi purkaa kuitenkin :) Toinen ääripää ettei kannata purkaa yhtää ylimääräistä osaa, ettei tule lisää vaihdettavaa, esim. alkuperäisiä, pitäviä tiivisteitä.

Nimimerkillä ruiskun venttiililohkossa jumittaa keskimmäinen kara, sama kuka sen paketin purkaa, tiivisteitä menee kasa yhden osan vuoksi ja alkaako sittenkin tihkumaan kun monimutkaisen paketin kasaa ja purkaa :-X
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: Peltola - 06.09.13 - klo:08:03



eli tunne koneesi ja huolla tai jätä huoltamatta, aja itse ja syytä itseäsi ;) kuski/huollon puute osana 70% remonteista, se kone on niinku terveys, sitä pitää tarkkailla ;)

Paljon näin, mutta ei päde näihin alle 2 vuotta vanhoihin koneisiin, jotka jättää välille. Käytettävät komponentit on huonontunut, niitä on tullut lisää eikä niihin isäntä voi juuri vaikuttaa. Eikä deeren lootat menny kuin huonouttaan.
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: vms1 - 06.09.13 - klo:08:13
Toki mun kohdalla kokemusta on eniten suomalaisesta tekeleestä mutta samoja ongelmia kaikissa on. Ideana pitäisi olla että oli osa mikä vaan niin tunnissa se on irti koneesta kun ropaamaan aletaan. käytännössä näillä irrotettavilla moduuleilla se voisi onnistua kun ylimääräinen työ jäisi vähälle. vaihdelaatikko moduulin kun irrottaisi niin takaosassa olisi näytillä laatikko ja edessä pakat jne.
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: jusu - 06.09.13 - klo:08:38



eli tunne koneesi ja huolla tai jätä huoltamatta, aja itse ja syytä itseäsi ;) kuski/huollon puute osana 70% remonteista, se kone on niinku terveys, sitä pitää tarkkailla ;)

Paljon näin, mutta ei päde näihin alle 2 vuotta vanhoihin koneisiin, jotka jättää välille. Käytettävät komponentit on huonontunut, niitä on tullut lisää eikä niihin isäntä voi juuri vaikuttaa. Eikä deeren lootat menny kuin huonouttaan.

sähköt rikkoo ulkoinen voima, liika voitelu, kosteus, ja insinööri jo tehtaalla :D

eikös deeren lootihin vaikuttanu myötämäki jarruttamati vai muistanko väärin?
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: icefarmer - 06.09.13 - klo:11:07
Olisi vähän haastetta insinööreille. Rakentakaa raktori joka muodostuu viidestä komponentista. eli runko, moottori, vaihteisto, nostolaite ja hytti. Mutta sitten se haaste. Kukin komponentista pitää yhden ammattimiehen irrottaa koneesta vartissa. Kaikki huoltomiehet tulee kumartamaan syvästi sille valmistajalle joka siinä onnistuu.
helppohan tuo oisi tehdä mutta mutta koneen mitat saattais paisua vähän isommiksi... toisaalta tuo tarkoittaisi ruokottomasti lisää liitoskohtia... laippoja, stefoja, pikaliittimiä ja pikku pätkiä sähköpiuhaa
eikö se olisi parempi että tehtäisiin traktori ku 8000 valmetit aikoinaan, ei ole mitään tarvetta irrotella rikkontumisien takia isoja osakokonaisuuksia, ajetaan vaan ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: Mopomies - 06.09.13 - klo:11:18
Olisi vähän haastetta insinööreille. Rakentakaa raktori joka muodostuu viidestä komponentista. eli runko, moottori, vaihteisto, nostolaite ja hytti. Mutta sitten se haaste. Kukin komponentista pitää yhden ammattimiehen irrottaa koneesta vartissa. Kaikki huoltomiehet tulee kumartamaan syvästi sille valmistajalle joka siinä onnistuu.

Kannattaa ostaa ähvällä alkava vanha punavanteinen, niin ei tarvii availla loputtomasti. Dynamiitti oikeassa kohdassa saa osan kuin osan irtoamaan näyttävästi ja nopeasti. ;D ;D
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: vms1 - 06.09.13 - klo:12:03
Tähän voi todeta että on käyttäjässä vika jos ei konetta rikki saa...  :D

kuitenkin ajatuksena olisi systeemi että esimerkiksi koneen molemmilla puolilla olisi laipat mikin pultattaisi kiinni toinen laippa mihin kaikki letkut tulisi eli käytännössä pyssyllä neljä pulttia auki niin kaikki letkut olisi koneesta irti. Samaan systeemiin olisi sitten tietenkin vedetty sähköt jne. Sitten halli*****lla koneen alle ja neljä pulttia auki jonka jälkeen hallinosturi kiinni nostolenkkeihin ja konetta eka 5 cm eteenpäin ja sitteen ylös. Tämän jälkeen voisi koneen vaikka nostaa penkkiin missä olisi samat laipat että saisi "tekniikan" kiinni ja sitä pystyis ajamaan koeajoja siinä jne. Tietenkin yksityiskohtia pitää hioa eli jotan pakosarjan kiinnikkeitä pitää irrottaa jne mutta kaikinpuolin mahdollisimman hätäsesti osat irti. Osilla pitää tietenkin olla hahlot mihin ne menevät ja sitten vaan muutamalla pultilla kiinni että pysyvät paikallaan. Sama systeemi sitten vaihteistolle mikä tippuis alas ja nostolaitteelle mikä lähtis taakse ja sitten hytti ylös tarvittaessa.

Nythän jossain perän rempassa ruuvataan päivä osia atomeiksi että päästään käsiksi siihen rattaaseen.
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: Yodavaari - 06.09.13 - klo:12:08
Onhan noita tommosia, niilä ei vaan enää kukaan viitsi tehdä töitä.

(http://3.bp.blogspot.com/-AriyE-25ECk/TiuyAOeW_iI/AAAAAAAABgw/wuT8mrUGt6Q/s400/ST830099.JPG)
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: icefarmer - 06.09.13 - klo:12:42
Tähän voi todeta että on käyttäjässä vika jos ei konetta rikki saa...  :D

kuitenkin ajatuksena olisi systeemi että esimerkiksi koneen molemmilla puolilla olisi laipat mikin pultattaisi kiinni toinen laippa mihin kaikki letkut tulisi eli käytännössä pyssyllä neljä pulttia auki niin kaikki letkut olisi koneesta irti. Samaan systeemiin olisi sitten tietenkin vedetty sähköt jne. Sitten halli*****lla koneen alle ja neljä pulttia auki jonka jälkeen hallinosturi kiinni nostolenkkeihin ja konetta eka 5 cm eteenpäin ja sitteen ylös. Tämän jälkeen voisi koneen vaikka nostaa penkkiin missä olisi samat laipat että saisi "tekniikan" kiinni ja sitä pystyis ajamaan koeajoja siinä jne. Tietenkin yksityiskohtia pitää hioa eli jotan pakosarjan kiinnikkeitä pitää irrottaa jne mutta kaikinpuolin mahdollisimman hätäsesti osat irti. Osilla pitää tietenkin olla laipat mihin ne menevät ja sitten vaan muutamalla pultilla kiinni että pysyvät paikallaan. Sama systeemi sitten vaihteistolle mikä tippuis alas ja nostolaitteelle mikä lähtis taakse ja sitten hytti ylös tarvittaessa.

Nythän jossain perän rempassa ruuvataan päivä osia atomeiksi että päästään käsiksi siihen rattaaseen.
no kuorma-auto on hyvin lähelle tuota, mutta ei siellä nyt taideta pajalla tunnissa paljon saada aikaan :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: JD6630 - 06.09.13 - klo:15:19
Eipä taida jontikka ja fentti kauas jäädä tuosta.
Rungottomat erikseen.

Aina välillä on kyllä tullut ihmeteltyä valtujen outoja ratkaisuja kun on enemmän tottunut noihin jontikoihin ja massikoihin. Nippoja missä saattuu ja esim 655:ssa jopa hydrauliikkalohkot miten sattuu aseteltu.
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: jaana30v - 06.09.13 - klo:15:24
Basildonin tekeleeseen saa vaihtaa antureita jatkuvasti. Mikä ihme siinäkin on ettei niistä voida tehdä kunnollisia  >:(
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: vms1 - 06.09.13 - klo:15:30
Basildonin tekeleeseen saa vaihtaa antureita jatkuvasti. Mikä ihme siinäkin on ettei niistä voida tehdä kunnollisia  >:(

Eikai nyt sadantonnin koneisiin voi kunnollisia antreita laittaa kun ovat niin kalliita. Samalla kannattaa säästää johtojen laadussa ja nappien laadussa.
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: vms1 - 06.09.13 - klo:15:35
Vaikka on rungollissia raktoreita niin ei niitä kuitenkaan huolleta ja korjata niin että osia nostetaan pois. Sitten vasta kun on ihan pakko irrottaa jotain niin se lähdetään irroittamaan.
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: Hervast - 06.09.13 - klo:15:56


eli tunne koneesi ja huolla tai jätä huoltamatta, aja itse ja syytä itseäsi ;) kuski/huollon puute osana 70% remonteista, se kone on niinku terveys, sitä pitää tarkkailla ;)

Vähä tuohon liittyen olen miettinyt että traktoreissa pitäis olla lakisääteisenä varusteena analogiset öljynpainemittarit moottoriöljylle ja vaihteistolle (matalapainepiiri) sekä volttimittari akulle.

Miten monta remppaa voitaisiin välttää kun käyttäjät oppis noita lukemaan ja reagoimaan ongelmiin ajoissa.

Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: BACKSPACE - 06.09.13 - klo:16:21
Vaikka on rungollissia raktoreita niin ei niitä kuitenkaan huolleta ja korjata niin että osia nostetaan pois. Sitten vasta kun on ihan pakko irrottaa jotain niin se lähdetään irroittamaan.

Traktori varmaan pitenisi ja levenisi jos helppo purku huomioitaisiin.. Kyllähän jokainen palikka voisi olla omana möykkynään jos liitokset tehtäisiin pitkiksi. Tällöin runkoa pitäisi tietysti vahvistaa (jos sitä pidennettäisiin ja levennettäisiin) -> paino kasvaisi ja tehoa pitäisi lisätä. Samoin rungon pitäisi olla äärimmäisen jäykkä.
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: zetor8045 - 06.09.13 - klo:17:41
Olisi vähän haastetta insinööreille. Rakentakaa raktori joka muodostuu viidestä komponentista. eli runko, moottori, vaihteisto, nostolaite ja hytti. Mutta sitten se haaste. Kukin komponentista pitää yhden ammattimiehen irrottaa koneesta vartissa. Kaikki huoltomiehet tulee kumartamaan syvästi sille valmistajalle joka siinä onnistuu.

Kannattaa ostaa ähvällä alkava vanha punavanteinen, niin ei tarvii availla loputtomasti. Dynamiitti oikeassa kohdassa saa osan kuin osan irtoamaan näyttävästi ja nopeasti. ;D ;D
4800h ja loota vaihtoon... Voiteluputki lootan sisällä poikki ja painelaakeri ei saanut voitelua... Ja nokkapelli aukeaa itsekseen niin ei tartte ees availla.. Nyt on läpipultit siinä nokkapellin vastakappaleessa niin jo pysyy  ;D
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 06.09.13 - klo:17:54
Eipä taida jontikka ja fentti kauas jäädä tuosta.
Rungottomat erikseen.

Aina välillä on kyllä tullut ihmeteltyä valtujen outoja ratkaisuja kun on enemmän tottunut noihin jontikoihin ja massikoihin. Nippoja missä saattuu ja esim 655:ssa jopa hydrauliikkalohkot miten sattuu aseteltu.
Siinähän ne lohkot on takana siistissä rivissä :o Missä ne pitäis olla?
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: JD6630 - 06.09.13 - klo:19:07
Ei niitä letkuja ainakaan mitenkään loogisesti siihen aseteltu (päällekkäin) kun joskus vuosia sitten tuollaiseen käärintä istutettiin :-X
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: Hese_ - 06.09.13 - klo:20:03
Olisi vähän haastetta insinööreille. Rakentakaa raktori joka muodostuu viidestä komponentista. eli runko, moottori, vaihteisto, nostolaite ja hytti. Mutta sitten se haaste. Kukin komponentista pitää yhden ammattimiehen irrottaa koneesta vartissa. Kaikki huoltomiehet tulee kumartamaan syvästi sille valmistajalle joka siinä onnistuu.

Kannattaa ostaa ähvällä alkava vanha punavanteinen, niin ei tarvii availla loputtomasti. Dynamiitti oikeassa kohdassa saa osan kuin osan irtoamaan näyttävästi ja nopeasti. ;D ;D
4800h ja loota vaihtoon... Voiteluputki lootan sisällä poikki ja painelaakeri ei saanut voitelua... Ja nokkapelli aukeaa itsekseen niin ei tartte ees availla.. Nyt on läpipultit siinä nokkapellin vastakappaleessa niin jo pysyy  ;D
Kyllä toi wemssi täytys saada jonnekin tuotekehitys porukkaa. ??? ???
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: Opelmies - 06.09.13 - klo:20:04
Olisi vähän haastetta insinööreille. Rakentakaa raktori joka muodostuu viidestä komponentista. eli runko, moottori, vaihteisto, nostolaite ja hytti. Mutta sitten se haaste. Kukin komponentista pitää yhden ammattimiehen irrottaa koneesta vartissa. Kaikki huoltomiehet tulee kumartamaan syvästi sille valmistajalle joka siinä onnistuu.

Kannattaa ostaa ähvällä alkava vanha punavanteinen, niin ei tarvii availla loputtomasti. Dynamiitti oikeassa kohdassa saa osan kuin osan irtoamaan näyttävästi ja nopeasti. ;D ;D
4800h ja loota vaihtoon... Voiteluputki lootan sisällä poikki ja painelaakeri ei saanut voitelua... Ja nokkapelli aukeaa itsekseen niin ei tartte ees availla.. Nyt on läpipultit siinä nokkapellin vastakappaleessa niin jo pysyy  ;D
Kyllä toi wemssi täytys saada jonnekin tuotekehitys porukkaa. ??? ???

Älä ny edes leikilläsi tollasia ehdottele. :o
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 06.09.13 - klo:20:42
Ei niitä letkuja ainakaan mitenkään loogisesti siihen aseteltu (päällekkäin) kun joskus vuosia sitten tuollaiseen käärintä istutettiin :-X
Lohkon lähdöt on traktoreissa hyvin usein päälekkäin. HÄH?
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: vms1 - 06.09.13 - klo:20:56
Ei niitä letkuja ainakaan mitenkään loogisesti siihen aseteltu (päällekkäin) kun joskus vuosia sitten tuollaiseen käärintä istutettiin :-X
Lohkon lähdöt on traktoreissa hyvin usein päälekkäin. HÄH?

omasta mielestä on jopa kätevämpää kun lohkon liittimet on päällekkäin. Hullun hommaa kun joutuu kurottelemaan esimerkiksi puskulevyn työntövarren yli että saa sen miinus puolen kiinni. Viellä kun ohjelmasta saisi valittua mitä lohkoa käyttää mitäkin vipu että voisi vaihdella aina sopiva liike oikeelle vivulle. can aikaan ei vaadi ihmeitä.
Otsikko: Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kirjoitti: vms1 - 06.09.13 - klo:21:00


eli tunne koneesi ja huolla tai jätä huoltamatta, aja itse ja syytä itseäsi ;) kuski/huollon puute osana 70% remonteista, se kone on niinku terveys, sitä pitää tarkkailla ;)

Vähä tuohon liittyen olen miettinyt että traktoreissa pitäis olla lakisääteisenä varusteena analogiset öljynpainemittarit moottoriöljylle ja vaihteistolle (matalapainepiiri) sekä volttimittari akulle.

Miten monta remppaa voitaisiin välttää kun käyttäjät oppis noita lukemaan ja reagoimaan ongelmiin ajoissa.

ei se mitään analoogisuutta vaadi vaan anturit ja ohjelma huutamaan kun palosireeni ja näyttöön selvällä suomenkielellä että moottoriöljyt alhaiset ja/tai paineet vähissä. Haluatko jatkaa näin ja kuittausmahdolliisuus. Ei niitä kaikkia mittareita tule sillai kokoajan kytättyä että siihen heräis mutta toimiva ohjelma on aina varma seuraamaan tällaisia asioita.