Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Kartsa - 16.08.13 - klo:19:50
-
Tervehdys!
Onko Arvon raatilaisilla kokemusta 50km/h kulkevan tuontitraktorin katsastuksesta, Konttori kyselee Vaatimuksenmukaisuustodistusta kone on vm 2009 valtra. Suolahdesta sen toki saa mutta 400e plus alvari, on aika sikamaista ryöstöä!
Mukava olisi kuulla kokemuksia aiheesta? Jos jollakin joku linkki lakiteksteihin missä vedotaan että sitä ei tarvii niin olis asiallista, ite niitä jonkun verran tutkinu sen viisammaksi en ole tullut!
Kiitokset paljon vastanneille.
-
Tyyppihyväksytyistä ei tarvita erikseen yksilöllisiä vaatimuksenmukaisuustodistuksia. Käytännössä kaikki uudehkot traktorit on tyyppihyväksyttyjä. Tyyppihyväksyntänumero alkaa usein e2*97/ ja löytyy .. jostain missä nyt on muitakin sarjanumeroita, kopin oven alla tms.
-
Valitettavasti et saa sitä rekisteröityä ilman vaatimuksenmukaisuus todistusta.
-
edellisistä vastauksista päätellen. kokeile seuraavaa katsastuskonttoria.
-
Vaatimuksienmukaisuuslausunto tarvitaan jotta voidaan todeta käyttöjarrujen keskihidastuvuuden ylittävän 3,5 m/s2 valmistajan sallimien kokonaismassojen puitteissa.
Näitä 40 km/h versioita, mitkä eivät jarrujen osalta täyttäneet liikennetraktoreille asetettuja vaatimuksia, katsastettiin ennen liikennetraktoreiksi ja asiasta on nykyisin olemasssa konttoreilla ohjeistus.
Mikset katsasta traktoria tavalliseksi 40 km/h kulkevaksi maataloustraktoriksi?
Tyyppihyväksyntäkilven tiedot riittävät, katsastuksessa huippunopeutta ei mitata ja saat vetää koneella samoja massoja kuin liikennetraktorilla.
Maataloustraktorissa on etuna myös, että mahdollisten ylikuormamaksujen päälle ei tule päiväsakkoja ;)
-
OMtekniikan myyjä soitti kertoi kuinka isännät nostattavat matalakierroskoneissa nopeutta ,jatkoi että sen on laitonta jos vahinko sattuu ja todetaan että traktori kulkee rekisteriotteessa olevan km/t yli niin olet enemmän kuin kusessa raastuvassa.myös virityksen tekijä on osavastuussa.
Itse en näihin ole perehtynyt koska ostan aina koneet valmiina oikealla nopeudella ja voimilla.
-
Jos ja jos. Pitäis etsiä tilastoa miten paljon on traktorin aiheuttamia onnettomuuksia, jossa on syynnä traktorin ylinopeus. Yleisin onnettomuus tienpäällä on se että ajoneuvo ohittaa vasemmalle käntyvää traktoria ja törmää tai takavalot on paskaset ja autoilija/motoristi tuuppaa perään.
-
OMtekniikan myyjä soitti kertoi kuinka isännät nostattavat matalakierroskoneissa nopeutta ,jatkoi että sen on laitonta jos vahinko sattuu ja todetaan että traktori kulkee rekisteriotteessa olevan km/t yli niin olet enemmän kuin kusessa raastuvassa.myös virityksen tekijä on osavastuussa.
Itse en näihin ole perehtynyt koska ostan aina koneet valmiina oikealla nopeudella ja voimilla.
Miksi se sulle soitti?? Höpö höpö taas ja kaikista ulkomaalaisista hajoo varmaan se etuakseli myös nopeudennoston jälkeen...
-
Mitä *****a ne siellä konttorilla sekoilee? traktori on tyyppihyväksytty, päästötaso löytyy moottorin kyljessä olevasta kyltistä. Sitäpaitsi valtroissa on vaatimustenmukaisuustodistus ohjekirjan mukana aina uutena ostettaessa. (käsittääkseni) ei tuo tartte mitään erillisiä dokkareita. Tyyppitiedoista löytyy vielä että voidaan rekisteröidä liikennetraktoriksi jarrujen hidastuvuuden osalta....
on noita tullu tehtyä....
-
OMtekniikan myyjä soitti kertoi kuinka isännät nostattavat matalakierroskoneissa nopeutta ,jatkoi että sen on laitonta jos vahinko sattuu ja todetaan että traktori kulkee rekisteriotteessa olevan km/t yli niin olet enemmän kuin kusessa raastuvassa.myös virityksen tekijä on osavastuussa.
Itse en näihin ole perehtynyt koska ostan aina koneet valmiina oikealla nopeudella ja voimilla.
Miksi se sulle soitti??No on tuota kalustoa kertynyt jo toiselle kymmenelle ja lähes kaikki 2000 luvulta,se kiinnostaa virittäjiä.Zetorilla ei taida olla sitä yhtäkään? ;) Höpö höpö taas ja kaikista ulkomaalaisista hajoo varmaan se etuakseli myös nopeudennoston jälkeen...
-
OMtekniikan myyjä soitti kertoi kuinka isännät nostattavat matalakierroskoneissa nopeutta ,jatkoi että sen on laitonta jos vahinko sattuu ja todetaan että traktori kulkee rekisteriotteessa olevan km/t yli niin olet enemmän kuin kusessa raastuvassa.myös virityksen tekijä on osavastuussa.
Itse en näihin ole perehtynyt koska ostan aina koneet valmiina oikealla nopeudella ja voimilla.
Miksi se sulle soitti??No on tuota kalustoa kertynyt jo toiselle kymmenelle ja lähes kaikki 2000 luvulta,se kiinnostaa virittäjiä.Zetorilla ei taida olla sitä yhtäkään? ;) Höpö höpö taas ja kaikista ulkomaalaisista hajoo varmaan se etuakseli myös nopeudennoston jälkeen...
On mulla sentään yksi traktori se on kyllä niin vanha ettei sitä voi virittää ilman työkaluja... Sekin kulkee muuten yli 40km/h kun on "viritetty" uusia rattaita lootaan niin onko sekin laiton jos ajan kolarin... Ja paja joka rattaat vaihtoi on osasyyllinen?? Mites muuten jos vaikka uus jontikka tai kulkee 56km/h jo tehtaalta tullessaan ja sillä ajaa kolarin niin onko tehdas osasyyllinen?? Eipä tuo paja joka ohjelman mun autoon teki nähnyt mitään ongelmaa siinä että nostais kierroksia eco koneista kun se on ihan omistajan vastuulla jos omia koneitaan virityttää/virittää.. Ihme touhua muutenkin jos myy virityksiä eikä suostu silti myymään..
-
Etkai valtion katastuskonttorilta kysynyt? Vaihda aluksi konttoria... 8)
-
Jos ei tyyppihyväksyntänumeroa löydy koneen kilvistä niin sitten ei auta kuin maksaa.
-
Koneen oikealta puolelta oven alla on tyyppihyväksyntäkyltti, ja siinä on se e17........ koodisarja. Puhelivat että pitää olla jarrutodistus, ja sitten että eikös se ole sama kuin vaatimusten mukaisuustodistus. Kuka näitä konttoreita valvoo, TRAFI???
-
On se vitukan ihime jos tyyppihyväksymätön valtteri on suomen tehtaalta lähteny maailmalle. Rahastuskeinoja nämä lappuset ovat. ;D
-
OMtekniikan myyjä soitti kertoi kuinka isännät nostattavat matalakierroskoneissa nopeutta ,jatkoi että sen on laitonta jos vahinko sattuu ja todetaan että traktori kulkee rekisteriotteessa olevan km/t yli niin olet enemmän kuin kusessa raastuvassa.myös virityksen tekijä on osavastuussa.
Itse en näihin ole perehtynyt koska ostan aina koneet valmiina oikealla nopeudella ja voimilla.
Kaikissa traktoreissa ei ole edes nopeusmittaria, ja jos onkin, niin mistäs sen tietää, paljonko siinä on heittoa, kun autoissakin on helposti 10 km/h. Mahdollisessa liikennevahingossa tuskin mikään todistaa sinun ajaneen ylinopeutta ja jos niin kävisikin, et ole yhtään sen suuremmassa kusessa kuin jos olisit ajanut viritetyllä mopolla.
-
Terve!
Kone tyypihyväksytty, vaativat sen 500e plus alvi paperin valtralta, ne kun ei voi millään todeta että jarrut täyttävät liikennetrktorin jarrut, Selvittelin asiaa ja tuli ilmi että 40km/h on ihan samat jarrut kun 50km/h. Toisten vaatimustemukaisuustodistusta ei voi kuulemma käyttää kun se pitää olla yksilöity...??? Vinkkejä???
-
TERE!
sama ongelma rahikaisella... riippuu katsastusmiehestä, onko aamukahvi juotu tai milloin viimeksi muija antoi....
itse toin fastrakin kevät talvella ja siihenkin piti pyytää eri todistus. kun ei ollut erikseen jarrujen tyyppihyväksyntä tunnusta valmistajan kilvessä, koko koneen hyväksyntä löytyy mutta ei erikseen jarruista....
kun kysyin millainen todistus pitää olla niin näytti ilman nimiä yhden missä oli hankkijan huoltopäälikön oma tekemä todistus 7530:stä, joten ei olla ainoita, merkistä riippumatta.
näin ainakin porvoossa, seuraavan koneen katsastan mäntsälässä.... kävin katsastamassa peräkärryn ja kysyin että ainakin he lyö kilpiin jos löytyy tyyppihyväksyntä numerosarjat koneesta kyselemättä sen enempää jarruista mitään...
-
Kyllä sitä jontikkaanki sama lappunen tarvittiin ja hintakin taisi olla samaa sarjaa.
No tulipa samalla selväksi ettei heiltä tarvitse huolto eikä varaosia kysellä kun paririviä tekstiäkin maksaa 500€.
Onneksi on laukkanen ;) valmetti saattaa olla hankalampi.
-
Menkää ny *****un niisät valtion konttoreista, ne pyytää tuommosia lappuja. >:(
-
Menkää ny *****un niisät valtion konttoreista, ne pyytää tuommosia lappuja. >:(
Mikä se on se valtion konttori?
Eikö ne ole myyty Epsanjaan taii jonnekin aikapäiviä sitten?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012100416088944_uu.shtml
-
Menkää ny *****un niisät valtion konttoreista, ne pyytää tuommosia lappuja. >:(
Mikä se on se valtion konttori?
Eikö ne ole myyty Epsanjaan taii jonnekin aikapäiviä sitten?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012100416088944_uu.shtml
Sitä suuremmalla syyllää mieti missä käyt.- >:(
-
vanha juttuhan tämä jo on, mutta kun se katsastusmiehen irvikuva kirjautuu ATJ-järjestelmään ja naputtaa sen tuontivaltran tyyppikoodin koneelle ja avaa sieltä "erikoisehdot"-niin katos perkelettä!!! -sieltähän löytyy lauseke "jarrut täyttävät vaatimuksen blaablaablaa 50km/h hidastuvuuden osalta"
-
[/quote]On mulla sentään yksi traktori se on kyllä niin vanha ettei sitä voi virittää ilman työkaluja... Sekin kulkee muuten yli 40km/h kun on "viritetty" uusia rattaita lootaan niin onko sekin laiton jos ajan kolarin... Ja paja joka rattaat vaihtoi on osasyyllinen?? Mites muuten jos vaikka uus jontikka tai kulkee 56km/h jo tehtaalta tullessaan ja sillä ajaa kolarin niin onko tehdas osasyyllinen?? Eipä tuo paja joka ohjelman mun autoon teki nähnyt mitään ongelmaa siinä että nostais kierroksia eco koneista kun se on ihan omistajan vastuulla jos omia koneitaan virityttää/virittää.. Ihme touhua muutenkin jos myy virityksiä eikä suostu silti myymään..
[/quote]
Tästä keskustelusta tuli mieleen traktoreiden todelliset nopeudet yleensä. Keskieuroopassa 50km/h traktorit eivät saa kulkea yhtään kilometriä tunnissa yli 50 vaikka mittarit näyttävät 55 tms. Keskieuroopassa ei näet ole yhtään toleranssia ylinopeudelle ja esim. ylinopeuskamerat antavat sakon jo 1 km/h ylityksestä. Näinollen jos ajat vaikka fendtillä mittärin mukaan 50km/h, et varmasti saa sakkoa ylinopeudesta.
Suomessa on toleranssina 50km/h koneelle 2km/h. Tästä syystä Valtrat kulkevat suomessa 52km/h ja mittari näyttäää 53km/h.
Tämä asia on kokeiltu monet kerrat gps:llä. Massikka, Jörn Donner ja Fendt kulkevat vakiona maks 50km/h vaikka Fendtinkin mittari näyttää 55,4km/h. Valtra menee 52km/h vaikka mittari näyttää 53.
-
On mulla sentään yksi traktori se on kyllä niin vanha ettei sitä voi virittää ilman työkaluja... Sekin kulkee muuten yli 40km/h kun on "viritetty" uusia rattaita lootaan niin onko sekin laiton jos ajan kolarin... Ja paja joka rattaat vaihtoi on osasyyllinen?? Mites muuten jos vaikka uus jontikka tai kulkee 56km/h jo tehtaalta tullessaan ja sillä ajaa kolarin niin onko tehdas osasyyllinen?? Eipä tuo paja joka ohjelman mun autoon teki nähnyt mitään ongelmaa siinä että nostais kierroksia eco koneista kun se on ihan omistajan vastuulla jos omia koneitaan virityttää/virittää.. Ihme touhua muutenkin jos myy virityksiä eikä suostu silti myymään..
[/quote]
Tästä keskustelusta tuli mieleen traktoreiden todelliset nopeudet yleensä. Keskieuroopassa 50km/h traktorit eivät saa kulkea yhtään kilometriä tunnissa yli 50 vaikka mittarit näyttävät 55 tms. Keskieuroopassa ei näet ole yhtään toleranssia ylinopeudelle ja esim. ylinopeuskamerat antavat sakon jo 1 km/h ylityksestä. Näinollen jos ajat vaikka fendtillä mittärin mukaan 50km/h, et varmasti saa sakkoa ylinopeudesta.
Suomessa on toleranssina 50km/h koneelle 2km/h. Tästä syystä Valtrat kulkevat suomessa 52km/h ja mittari näyttäää 53km/h.
Tämä asia on kokeiltu monet kerrat gps:llä. Massikka, Jörn Donner ja Fendt kulkevat vakiona maks 50km/h vaikka Fendtinkin mittari näyttää 55,4km/h. Valtra menee 52km/h vaikka mittari näyttää 53.
[/quote]En tiiä sun gepseistä mutta Deutsi kulkee mittarin mukaan 52km/h ja gps mukaan saman.. JD 6830 Mittari 54,5/Gps 55km/h.. Fendt 820 Mittari 54,5km/h/Gps 55km/h... Kaikki noista tehtaalta tulleilla renkailla... Tomtomilla ja parilla eri älypuhelimella ainakin toi deutsin ja fendtin vauhti mitattu..
-
Kaikissa traktoreissa ei ole edes nopeusmittaria, ja jos onkin, niin mistäs sen tietää, paljonko siinä on heittoa, kun autoissakin on helposti 10 km/h. Mahdollisessa liikennevahingossa tuskin mikään todistaa sinun ajaneen ylinopeutta ja jos niin kävisikin, et ole yhtään sen suuremmassa kusessa kuin jos olisit ajanut viritetyllä mopolla.
Viritetyllä mopolla et saa rullattua nissan micraa alle, toisin kuin viritetyllä, jarruttomalla isäntälinjan valteemilla jossa on 20 tn kärry perässä...
-
Kaikissa traktoreissa ei ole edes nopeusmittaria, ja jos onkin, niin mistäs sen tietää, paljonko siinä on heittoa, kun autoissakin on helposti 10 km/h. Mahdollisessa liikennevahingossa tuskin mikään todistaa sinun ajaneen ylinopeutta ja jos niin kävisikin, et ole yhtään sen suuremmassa kusessa kuin jos olisit ajanut viritetyllä mopolla.
Viritetyllä mopolla et saa rullattua nissan micraa alle, toisin kuin viritetyllä, jarruttomalla isäntälinjan valteemilla jossa on 20 tn kärry perässä...
Hyvin ku mälläät, niin lakkaa johtotähteestäki kiilto :)
-
On mulla sentään yksi traktori se on kyllä niin vanha ettei sitä voi virittää ilman työkaluja... Sekin kulkee muuten yli 40km/h kun on "viritetty" uusia rattaita lootaan niin onko sekin laiton jos ajan kolarin... Ja paja joka rattaat vaihtoi on osasyyllinen?? Mites muuten jos vaikka uus jontikka tai kulkee 56km/h jo tehtaalta tullessaan ja sillä ajaa kolarin niin onko tehdas osasyyllinen?? Eipä tuo paja joka ohjelman mun autoon teki nähnyt mitään ongelmaa siinä että nostais kierroksia eco koneista kun se on ihan omistajan vastuulla jos omia koneitaan virityttää/virittää.. Ihme touhua muutenkin jos myy virityksiä eikä suostu silti myymään..
Tästä keskustelusta tuli mieleen traktoreiden todelliset nopeudet yleensä. Keskieuroopassa 50km/h traktorit eivät saa kulkea yhtään kilometriä tunnissa yli 50 vaikka mittarit näyttävät 55 tms. Keskieuroopassa ei näet ole yhtään toleranssia ylinopeudelle ja esim. ylinopeuskamerat antavat sakon jo 1 km/h ylityksestä. Näinollen jos ajat vaikka fendtillä mittärin mukaan 50km/h, et varmasti saa sakkoa ylinopeudesta.
Suomessa on toleranssina 50km/h koneelle 2km/h. Tästä syystä Valtrat kulkevat suomessa 52km/h ja mittari näyttäää 53km/h.
Tämä asia on kokeiltu monet kerrat gps:llä. Massikka, Jörn Donner ja Fendt kulkevat vakiona maks 50km/h vaikka Fendtinkin mittari näyttää 55,4km/h. Valtra menee 52km/h vaikka mittari näyttää 53.
[/quote]En tiiä sun gepseistä mutta Deutsi kulkee mittarin mukaan 52km/h ja gps mukaan saman.. JD 6830 Mittari 54,5/Gps 55km/h.. Fendt 820 Mittari 54,5km/h/Gps 55km/h... Kaikki noista tehtaalta tulleilla renkailla... Tomtomilla ja parilla eri älypuhelimella ainakin toi deutsin ja fendtin vauhti mitattu..
[/quote]
Otappa tarkempi käsi-gps, niin tiedät. Saksassa 50 traktori ei saa kulkea kilometriäkään yli 50.Jos ajat yli 50, tulee sakko. Ja jos saat sakot liian kovaa kulkevasta traktorista, valmistaja on vastuussa. Näin ainakin saksassa. Euroopassa nopeuskameroissa ei ole toleranssia ollenkaan, eli 1 kilometrin ylityksestä napsahtaa sakko.
Samasta syystä navien nopeusnäyttö on hieman yläkanttiin.
P.S yksikään Fendt, massikka tai jontikka ei ole kulkenut yli 51km/h valtran mittarin mukaan kun on ajettu peräkkäin, mutfa se ei tee em. traktoreista huonoja. Tuollaiset väittelyt ovat sitten hiekkalaatikkokamaa jos määritellään traktorin paremmuus siitä kulkeeko 50 vai 52km/h tai New hollandin 48km/h
-
On mulla sentään yksi traktori se on kyllä niin vanha ettei sitä voi virittää ilman työkaluja... Sekin kulkee muuten yli 40km/h kun on "viritetty" uusia rattaita lootaan niin onko sekin laiton jos ajan kolarin... Ja paja joka rattaat vaihtoi on osasyyllinen?? Mites muuten jos vaikka uus jontikka tai kulkee 56km/h jo tehtaalta tullessaan ja sillä ajaa kolarin niin onko tehdas osasyyllinen?? Eipä tuo paja joka ohjelman mun autoon teki nähnyt mitään ongelmaa siinä että nostais kierroksia eco koneista kun se on ihan omistajan vastuulla jos omia koneitaan virityttää/virittää.. Ihme touhua muutenkin jos myy virityksiä eikä suostu silti myymään..
Tästä keskustelusta tuli mieleen traktoreiden todelliset nopeudet yleensä. Keskieuroopassa 50km/h traktorit eivät saa kulkea yhtään kilometriä tunnissa yli 50 vaikka mittarit näyttävät 55 tms. Keskieuroopassa ei näet ole yhtään toleranssia ylinopeudelle ja esim. ylinopeuskamerat antavat sakon jo 1 km/h ylityksestä. Näinollen jos ajat vaikka fendtillä mittärin mukaan 50km/h, et varmasti saa sakkoa ylinopeudesta.
Suomessa on toleranssina 50km/h koneelle 2km/h. Tästä syystä Valtrat kulkevat suomessa 52km/h ja mittari näyttäää 53km/h.
Tämä asia on kokeiltu monet kerrat gps:llä. Massikka, Jörn Donner ja Fendt kulkevat vakiona maks 50km/h vaikka Fendtinkin mittari näyttää 55,4km/h. Valtra menee 52km/h vaikka mittari näyttää 53.
En tiiä sun gepseistä mutta Deutsi kulkee mittarin mukaan 52km/h ja gps mukaan saman.. JD 6830 Mittari 54,5/Gps 55km/h.. Fendt 820 Mittari 54,5km/h/Gps 55km/h... Kaikki noista tehtaalta tulleilla renkailla... Tomtomilla ja parilla eri älypuhelimella ainakin toi deutsin ja fendtin vauhti mitattu..
[/quote]
Otappa tarkempi käsi-gps, niin tiedät. Saksassa 50 traktori ei saa kulkea kilometriäkään yli 50.Jos ajat yli 50, tulee sakko. Ja jos saat sakot liian kovaa kulkevasta traktorista, valmistaja on vastuussa. Näin ainakin saksassa. Euroopassa nopeuskameroissa ei ole toleranssia ollenkaan, eli 1 kilometrin ylityksestä napsahtaa sakko.
Samasta syystä navien nopeusnäyttö on hieman yläkanttiin.
P.S yksikään Fendt, massikka tai jontikka ei ole kulkenut yli 51km/h valtran mittarin mukaan kun on ajettu peräkkäin, mutfa se ei tee em. traktoreista huonoja. Tuollaiset väittelyt ovat sitten hiekkalaatikkokamaa jos määritellään traktorin paremmuus siitä kulkeeko 50 vai 52km/h tai New hollandin 48km/h
[/quote]Mikäs se sellainen tarkempi käsi-gps on?? Valehteleeko Tomtomin, HTC:n ja Lumian gps:t kaikki saman verran vai?
-
fendt 724 kulkee saman kun t sarjalainen. 53km/h. mitattu 3 eri gepsillä ja kaikilla samat luvut.
muutama vuos sitte koneviestin testisä oli 6930 jontikka. se kulki muistaakseni 53-54km/h. se kuitenkin jäi mieleen että oli testin nopein kone (versu,deutsi,puma).
kaikki ajamani deutsit on ollu aina hitaita. gepsiin vakiona 48km/h. mb tracit taas nopeita 58km/h, mutta ne taita olla jotenin eri tavalla rekisteröity saksas?
-
Ihan pöllööö keskustelua koko nopeusaihe..Mä en ainakaan viitsi ajaa, vaikka kulkisikin sen 56km/h tuolla tienpäällä..Eihän kukaan aja kuorma-autollaakaan "tinatiskissä" .
Helvetinmoinen mohina, pauhu ja polttoaineen kulutus sekä renkaiden kuluminen kasvaa täysillä ajettaessa.. Paljonko mossit :P oikeasti kuvittelee, olevan ajan/kustannusten säästön vuositasolla siirtoajossa jos ajetaan 48 vs 56km/h normitöissä?? Mitäs mossit säästyneellä ajalla tekee??
-
Ihan pöllööö keskustelua koko nopeusaihe..Mä en ainakaan viitsi ajaa, vaikka kulkisikin sen 56km/h tuolla tienpäällä..Eihän kukaan aja kuorma-autollaakaan "tinatiskissä" .
Helvetinmoinen mohina, pauhu ja polttoaineen kulutus sekä renkaiden kuluminen kasvaa täysillä ajettaessa.. Paljonko mossit :P oikeasti kuvittelee, olevan ajan/kustannusten säästön vuositasolla siirtoajossa jos ajetaan 48 vs 56km/h normitöissä?? Mitäs mossit säästyneellä ajalla tekee??
Joo..
Onhan tosiaan noita isoja kuljetusyrityksiä jotka on asentaneet autojen nopeuden rajoittimet tasan 80:neen juurikin kustannussyistä. Polttoaine kulut kasvaa niin rajusti kun yritetään pitää vauhtia yllä ettei sitä pysty ajansäästöllä kompensomaan.
-
Noihin täytyis rakentaa samanlainen systeemi kun naapurin saksan massikasssa on. Sillä ei voi ajaa liian kovaa. 37 alkaa pikavaihteiden valo vilkkua ja 40 kaikki pikavaihteiden valot vilkkuu. Ja jos ei vieläkään vauhti hiljene tiputtaa pikavaihteen pienemmälle. Tää on tavallinen versio. Liikenneversiossa raja lienee 50.
-
fendt 724 kulkee saman kun t sarjalainen. 53km/h. mitattu 3 eri gepsillä ja kaikilla samat luvut.
muutama vuos sitte koneviestin testisä oli 6930 jontikka. se kulki muistaakseni 53-54km/h. se kuitenkin jäi mieleen että oli testin nopein kone (versu,deutsi,puma).
kaikki ajamani deutsit on ollu aina hitaita. gepsiin vakiona 48km/h. mb tracit taas nopeita 58km/h, mutta ne taita olla jotenin eri tavalla rekisteröity saksas?
M-sarjalaiset deutsit ainakin kulkee pikkusen yli 50km/h... Ei niitä vanhempia tullut edes tsekattua mutta kyllä M620 pikkusen kovempaa meni kuin 120Mk3 ja ottaa vain 2000rpm..
-
fendt 724 kulkee saman kun t sarjalainen. 53km/h. mitattu 3 eri gepsillä ja kaikilla samat luvut.
muutama vuos sitte koneviestin testisä oli 6930 jontikka. se kulki muistaakseni 53-54km/h. se kuitenkin jäi mieleen että oli testin nopein kone (versu,deutsi,puma).
kaikki ajamani deutsit on ollu aina hitaita. gepsiin vakiona 48km/h. mb tracit taas nopeita 58km/h, mutta ne taita olla jotenin eri tavalla rekisteröity saksas?
M-sarjalaiset deutsit ainakin kulkee pikkusen yli 50km/h... Ei niitä vanhempia tullut edes tsekattua mutta kyllä M620 pikkusen kovempaa meni kuin 120Mk3 ja ottaa vain 2000rpm..
TTV7230 kulki 50km/h gps mukaan ja mittari näytti 51-52km/h kun ajoin vaan pienen koeajolenkin...