Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Latz - 22.07.13 - klo:18:32
-
Surullinen Maasika episodi jatkuu mutta nyt on toivottavasti ihan säätöongelma.
Taustaa; 5460 Maasika hukkasi liikuntakykynsä noin kuukausi sitten. Nyt sillä on painettu menemään hymyissä suin muutama viikko kun vaihteet jopa toimii. Äsken lähdin riistapellolle levittämään keskipakolevittimellä apulantaa.
No voi voi. Kun laittaa voimanoton pyörimään niin rattaista kuuluu vaan sirklaus, eli ei mene hampaat kohdikkain riittävästi. 1550 rpm perällä sirklaa ja 2000 ei mene edes päälle kun vipu on ihan juntturissa. Ennen huoltoa ei ollut ongelmia tämän asian kanssa.
Mikä mättää tällä kertaa?
Vivuston säätö on pielessä?
-
Jos sen aivoboksi kieltää noin järjettömän toiminnan ???
Mutta suosittelen että älä sirklaile enää, se loppuu se sirklaus vielä ja sitten se ei enää sirkalile ollenkaan :o
-
Jos sen aivoboksi kieltää noin järjettömän toiminnan ???
Täytyyhän sitä lihaakin välillä syödä.
-
Here we go again... :P :P :P :P :-\
-
Maasika on POMMInvarma trakori :'(
-
Maasika on POMMInvarma trakori :'(
Eiku Massikka on varma POMMItraktori. :P :'(
-
Huh minäkun luulin että siinä on oikein joku vika! Mutta eihän tuo tarviikkun pikkusen säätöä.
-
Huh minäkun luulin että siinä on oikein joku vika! Mutta eihän tuo tarviikkun pikkusen säätöä.
Eli teettää muutama ratas laatikkoon jollain juopolla englantilaisella sorvarilla, jolla on just nyt putki päällä. 8)
-
Vs: MF 5460 ei liiku
« Vastaus #100 : 10.07.13 - klo:21:43 »
LainausMuokkaaPoista
Lainaus käyttäjältä: Latz - 10.07.13 - klo:21:40
Lainaus käyttäjältä: SKN - 10.07.13 - klo:21:35
Lainaus käyttäjältä: Latz - 10.07.13 - klo:21:33
Nyt se vihdoin viimeinen toimii. Aluevaihtajassa ei ollut muuta vikaa kun rikkinäinen painonappi vaihdekepissä. Se meinasi sitten olla ylivoimainen este huollolle :o Pari päivää sitten kysyin huollosta että onko katkaisija tsekattu ja jos siellä on diodi välissä on se tarkastettu eivät näemmä ottaneet kysymyksiä tosissaan ennenkun viisammat miehet_käski_vaihtaa sen katkaisijan.
SKN: Koska löydämme em. koneen Valtran vaihtokonerivistä?????
Laz: Toivottavasti vasta viiden vuoden päästä. Jos se on siellä ennemmin niin isoja ongelmia on ollut.
SKN: Nämä kaksi lausetta ja tämä päivämäärä talletettakoon agronetin kävelykadun tuoreeseen betoniin.
-
Joillekkin sitä sattuu ja tapahtuu mitä vain,niin kun tuolla pottupellossa,fi nim,merk Ola joka saa vallun kiinni mitä ihmeelisiin paikkoihin :o :o
-
Vs: MF 5460 ei liiku
« Vastaus #100 : 10.07.13 - klo:21:43 »
LainausMuokkaaPoista
Lainaus käyttäjältä: Latz - 10.07.13 - klo:21:40
Lainaus käyttäjältä: SKN - 10.07.13 - klo:21:35
Lainaus käyttäjältä: Latz - 10.07.13 - klo:21:33
Nyt se vihdoin viimeinen toimii. Aluevaihtajassa ei ollut muuta vikaa kun rikkinäinen painonappi vaihdekepissä. Se meinasi sitten olla ylivoimainen este huollolle :o Pari päivää sitten kysyin huollosta että onko katkaisija tsekattu ja jos siellä on diodi välissä on se tarkastettu eivät näemmä ottaneet kysymyksiä tosissaan ennenkun viisammat miehet_käski_vaihtaa sen katkaisijan.
SKN: Koska löydämme em. koneen Valtran vaihtokonerivistä?????
Laz: Toivottavasti vasta viiden vuoden päästä. Jos se on siellä ennemmin niin isoja ongelmia on ollut.
SKN: Nämä kaksi lausetta ja tämä päivämäärä talletettakoon agronetin kävelykadun tuoreeseen betoniin.
Älä nuolaise ennekuin tipahtaa! Eikös me so*****, että alle kuukauden rempat on Fishkasille kakun palasia!
-
Vs: MF 5460 ei liiku
« Vastaus #100 : 10.07.13 - klo:21:43 »
LainausMuokkaaPoista
Lainaus käyttäjältä: Latz - 10.07.13 - klo:21:40
Lainaus käyttäjältä: SKN - 10.07.13 - klo:21:35
Lainaus käyttäjältä: Latz - 10.07.13 - klo:21:33
Nyt se vihdoin viimeinen toimii. Aluevaihtajassa ei ollut muuta vikaa kun rikkinäinen painonappi vaihdekepissä. Se meinasi sitten olla ylivoimainen este huollolle :o Pari päivää sitten kysyin huollosta että onko katkaisija tsekattu ja jos siellä on diodi välissä on se tarkastettu eivät näemmä ottaneet kysymyksiä tosissaan ennenkun viisammat miehet_käski_vaihtaa sen katkaisijan.
SKN: Koska löydämme em. koneen Valtran vaihtokonerivistä?????
Laz: Toivottavasti vasta viiden vuoden päästä. Jos se on siellä ennemmin niin isoja ongelmia on ollut.
SKN: Nämä kaksi lausetta ja tämä päivämäärä talletettakoon agronetin kävelykadun tuoreeseen betoniin.
Älä nuolaise ennekuin tipahtaa! Eikös me so*****, että alle kuukauden rempat on Fishkasille kakun palasia!
Jotenkin tuntuu ettei se ole iso vika, pikku säätöhomma vaan.
-
Vs: MF 5460 ei liiku
« Vastaus #100 : 10.07.13 - klo:21:43 »
LainausMuokkaaPoista
Lainaus käyttäjältä: Latz - 10.07.13 - klo:21:40
Lainaus käyttäjältä: SKN - 10.07.13 - klo:21:35
Lainaus käyttäjältä: Latz - 10.07.13 - klo:21:33
Nyt se vihdoin viimeinen toimii. Aluevaihtajassa ei ollut muuta vikaa kun rikkinäinen painonappi vaihdekepissä. Se meinasi sitten olla ylivoimainen este huollolle :o Pari päivää sitten kysyin huollosta että onko katkaisija tsekattu ja jos siellä on diodi välissä on se tarkastettu eivät näemmä ottaneet kysymyksiä tosissaan ennenkun viisammat miehet_käski_vaihtaa sen katkaisijan.
SKN: Koska löydämme em. koneen Valtran vaihtokonerivistä?????
Laz: Toivottavasti vasta viiden vuoden päästä. Jos se on siellä ennemmin niin isoja ongelmia on ollut.
SKN: Nämä kaksi lausetta ja tämä päivämäärä talletettakoon agronetin kävelykadun tuoreeseen betoniin.
Älä nuolaise ennekuin tipahtaa! Eikös me so*****, että alle kuukauden rempat on Fishkasille kakun palasia!
Jotenkin tuntuu ettei se ole iso vika, pikku säätöhomma vaan.
Siinä on joku purentavika vaan kun hampaat eivät osu kohdikkain ???
-
Vs: MF 5460 ei liiku
« Vastaus #100 : 10.07.13 - klo:21:43 »
LainausMuokkaaPoista
Lainaus käyttäjältä: Latz - 10.07.13 - klo:21:40
Lainaus käyttäjältä: SKN - 10.07.13 - klo:21:35
Lainaus käyttäjältä: Latz - 10.07.13 - klo:21:33
Nyt se vihdoin viimeinen toimii. Aluevaihtajassa ei ollut muuta vikaa kun rikkinäinen painonappi vaihdekepissä. Se meinasi sitten olla ylivoimainen este huollolle :o Pari päivää sitten kysyin huollosta että onko katkaisija tsekattu ja jos siellä on diodi välissä on se tarkastettu eivät näemmä ottaneet kysymyksiä tosissaan ennenkun viisammat miehet_käski_vaihtaa sen katkaisijan.
SKN: Koska löydämme em. koneen Valtran vaihtokonerivistä?????
Laz: Toivottavasti vasta viiden vuoden päästä. Jos se on siellä ennemmin niin isoja ongelmia on ollut.
SKN: Nämä kaksi lausetta ja tämä päivämäärä talletettakoon agronetin kävelykadun tuoreeseen betoniin.
Älä nuolaise ennekuin tipahtaa! Eikös me so*****, että alle kuukauden rempat on Fishkasille kakun palasia!
Jotenkin tuntuu ettei se ole iso vika, pikku säätöhomma vaan.
Siinä on joku purentavika vaan kun hampaat eivät osu kohdikkain ???
Ei ole. Se on vaan joku pikku säätöjuttu. Mellapelliä vähän hantaakiin ja nylokkia piukempaan. Taas toimii.
-
Surullinen Maasika episodi jatkuu mutta nyt on toivottavasti ihan säätöongelma.
Taustaa; 5460 Maasika hukkasi liikuntakykynsä noin kuukausi sitten. Nyt sillä on painettu menemään hymyissä suin muutama viikko kun vaihteet jopa toimii. Äsken lähdin riistapellolle levittämään keskipakolevittimellä apulantaa.
No voi voi. Kun laittaa voimanoton pyörimään niin rattaista kuuluu vaan sirklaus, eli ei mene hampaat kohdikkain riittävästi. 1550 rpm perällä sirklaa ja 2000 ei mene edes päälle kun vipu on ihan juntturissa. Ennen huoltoa ei ollut ongelmia tämän asian kanssa.
Mikä mättää tällä kertaa?
Vivuston säätö on pielessä?
Olisko tossa joku vipuongelma ? Olisko ne siellä "huollossa" jotain yrittänyt tehdä siinä edellisessä ongelmassa ja siinä sitten särkeneet. Mäkin kyllä joudun yleensä vaihtamaan ulosoton nopeuden sammuksissa , sillä muuten se usein särähtää. Tuohon vois ehkä auttaa laittaa se keltainen nuppi lukkoasentoon, mutta ei ikinä tätä ennen oo tullut mieleen ;D
-
Jos se akseli sai liikaa valoa ja kutistui lyhyemmäksi ???
Tai sitten tuossa vivussa ol joku haarukka, joka ei nyt ole jossain lovessa ???
-
Surullinen Maasika episodi jatkuu mutta nyt on toivottavasti ihan säätöongelma.
Taustaa; 5460 Maasika hukkasi liikuntakykynsä noin kuukausi sitten. Nyt sillä on painettu menemään hymyissä suin muutama viikko kun vaihteet jopa toimii. Äsken lähdin riistapellolle levittämään keskipakolevittimellä apulantaa.
No voi voi. Kun laittaa voimanoton pyörimään niin rattaista kuuluu vaan sirklaus, eli ei mene hampaat kohdikkain riittävästi. 1550 rpm perällä sirklaa ja 2000 ei mene edes päälle kun vipu on ihan juntturissa. Ennen huoltoa ei ollut ongelmia tämän asian kanssa.
Mikä mättää tällä kertaa?
Vivuston säätö on pielessä?
Olisko tossa joku vipuongelma ? Olisko ne siellä "huollossa" jotain yrittänyt tehdä siinä edellisessä ongelmassa ja siinä sitten särkeneet. Mäkin kyllä joudun yleensä vaihtamaan ulosoton nopeuden sammuksissa , sillä muuten se usein särähtää. Tuohon vois ehkä auttaa laittaa se keltainen nuppi lukkoasentoon, mutta ei ikinä tätä ennen oo tullut mieleen ;D
Toivottavasti se on tälläinen ongelma. Sammuttaminen ei auttanut.
Kohtaa joutuu hakemaan sitä manillaköyttä millä Verkussonnin ongemat ratkeaa kerta hypyllä.
-
Ei kai siinä muu auta kun aamulla puhelu huoltoon jos toiseenkin.
-
Ei kai siinä muu auta kun aamulla puhelu huoltoon jos toiseenkin.
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_default.asp
??? ??? ??? ???
-
Ei kai siinä muu auta kun aamulla puhelu huoltoon jos toiseenkin.
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_default.asp
??? ??? ??? ???
Meinaakko että fendtiin tarttis vaihtaa 8)
-
Ei kai siinä muu auta kun aamulla puhelu huoltoon jos toiseenkin.
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_default.asp
??? ??? ??? ???
Meinaakko että fendtiin tarttis vaihtaa 8)
Ihan vaikka kurmutsooniin taas, mut toi Lazin nykynen ja edellinen ovat jostakin syystä todella paskoja.
-
Ei kai siinä muu auta kun aamulla puhelu huoltoon jos toiseenkin.
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_default.asp
??? ??? ??? ???
Meinaakko että fendtiin tarttis vaihtaa 8)
Ihan vaikka kurmutsooniin taas, mut toi Lazin nykynen ja edellinen ovat jostakin syystä todella paskoja.
Niin eihän niissä muuta vikaa ole kuin että ne on massikoita ;D
-
Ei kai siinä muu auta kun aamulla puhelu huoltoon jos toiseenkin.
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_default.asp
??? ??? ??? ???
Meinaakko että fendtiin tarttis vaihtaa 8)
Ihan vaikka kurmutsooniin taas, mut toi Lazin nykynen ja edellinen ovat jostakin syystä todella paskoja.
Niin eihän niissä muuta vikaa ole kuin että ne on massikoita ;D
Nii, sitä(kään) en tiedä.
-
Nuo ulosotto-ongelmatkin ovat ihan tyypillistä Massikkaa, jo 80-luvulta alkaen. 600-sarjassa ainakin ulosottovivun käytös ei ole mitenkään terävä vaan joustava. Ottaa pois päältä, niin saa tuupata hiukan yli puolen välin. Ei mitenkään vakuuttava. Vanhemmiten tarvisi vissiin jotain säätöä jonnekin päin...
-
Se on kai samanlainen kuin 6200-sarjassa eli perän päällä on vipu jota vaijeri liikuttaa, tossahan ei ole edes tankki siinä näköesteenä eli aika helposti pitäis näkyä mikä mättää, helpompi tietysti jos toinen kopissa heiluttaa vipua ja toinen katsoo välittyykö liike perille asti. Vaijeri jumissa tai menossa poikki veikkaan.
ps. eilen niittelin MXU Casella ja siinä sai n. 10 kertaa renklata vipua päälle/pois ennenkuin rutina lakkas ja kytkeytyi päälle, sitten piti vielä yrittää 3-4 kertaa "tatista" päälle ennenkuin jäi pyörimään :P Että siinä oli jo enemmän VOA vaivoja kuin omissa 15 Verkussa on ollu 30 vuodessa ;)
Nuo ulosotto-ongelmatkin ovat ihan tyypillistä Massikkaa, jo 80-luvulta alkaen. 600-sarjassa ainakin ulosottovivun käytös ei ole mitenkään terävä vaan joustava. Ottaa pois päältä, niin saa tuupata hiukan yli puolen välin. Ei mitenkään vakuuttava. Vanhemmiten tarvisi vissiin jotain säätöä jonnekin päin...
Jaa, omissa 500-ja 600-sarjan vehkeissä vipu ainakin naksahtaa terävästi kumpaankin asentoon. Ikinä ei ole ollut ongelmia noiden kanssa.
-
***** mitä touhua.. ;D MotherFuckerVario8 veivaa keississäkin tattia. Mitä sää siellä verkussas teet? Samaa ku Ojala fretissä? Onanoit pakariin kumi päällä ettei kana mustu öljystä?
-
Surullinen Maasika episodi jatkuu mutta nyt on toivottavasti ihan säätöongelma.
Taustaa; 5460 Maasika hukkasi liikuntakykynsä noin kuukausi sitten. Nyt sillä on painettu menemään hymyissä suin muutama viikko kun vaihteet jopa toimii. Äsken lähdin riistapellolle levittämään keskipakolevittimellä apulantaa.
No voi voi. Kun laittaa voimanoton pyörimään niin rattaista kuuluu vaan sirklaus, eli ei mene hampaat kohdikkain riittävästi. 1550 rpm perällä sirklaa ja 2000 ei mene edes päälle kun vipu on ihan juntturissa. Ennen huoltoa ei ollut ongelmia tämän asian kanssa.
Mikä mättää tällä kertaa?
Vivuston säätö on pielessä?
kuullostaa tutulta.. käväsin keikalla kuukausi takaperin masserissa (muistaakseni 5460) i 540, eco 540, 1100 nopudet löyty kopista mutta peräkoteloon meni vain yksi vaijeri ohjaamosta toinen säädettiin ulosoton vasemmalta puolen ulkokautta pikku vivulla joka oli edelliseltä käyttäjältältä jäänyt väliasentoon .. sirklausta kuului... ohjaamossa oli kyllä sähkökarkaisin kierrosnopeuden näyttöä varten
-
Surullinen Maasika episodi jatkuu mutta nyt on toivottavasti ihan säätöongelma.
Taustaa; 5460 Maasika hukkasi liikuntakykynsä noin kuukausi sitten. Nyt sillä on painettu menemään hymyissä suin muutama viikko kun vaihteet jopa toimii. Äsken lähdin riistapellolle levittämään keskipakolevittimellä apulantaa.
No voi voi. Kun laittaa voimanoton pyörimään niin rattaista kuuluu vaan sirklaus, eli ei mene hampaat kohdikkain riittävästi. 1550 rpm perällä sirklaa ja 2000 ei mene edes päälle kun vipu on ihan juntturissa. Ennen huoltoa ei ollut ongelmia tämän asian kanssa.
Mikä mättää tällä kertaa?
Vivuston säätö on pielessä?
Olisko tossa joku vipuongelma ? Olisko ne siellä "huollossa" jotain yrittänyt tehdä siinä edellisessä ongelmassa ja siinä sitten särkeneet. Mäkin kyllä joudun yleensä vaihtamaan ulosoton nopeuden sammuksissa , sillä muuten se usein särähtää. Tuohon vois ehkä auttaa laittaa se keltainen nuppi lukkoasentoon, mutta ei ikinä tätä ennen oo tullut mieleen ;D
Toivottavasti se on tälläinen ongelma. Sammuttaminen ei auttanut.
Kohtaa joutuu hakemaan sitä manillaköyttä millä Verkussonnin ongemat ratkeaa kerta hypyllä.
Aiotko hirttää ko. Massikan :o
-
Vikaa ei löytynyt mutta nyt toimii. Otin säästövoimanoton vaijerin irti ja pyörittelin ulosottoakselia. Samalla kun akselia pyöritti niin heiluttelin säästövoimanoton vipua. Sitten se vaan alkoi pelaamaan.
-
Vähän sitten sama kuin Wintoosalla Ctrl+Alt+Delete ;D
-
Vikaa ei löytynyt mutta nyt toimii. Otin säästövoimanoton vaijerin irti ja pyörittelin ulosottoakselia. Samalla kun akselia pyöritti niin heiluttelin säästövoimanoton vipua. Sitten se vaan alkoi pelaamaan.
Ei ole se vaijeri säädöissään. Tuo "säästövoimaalueen" vaihtaminen ei ole muutenkaan kovin jouheva, vaikka vaijeri olisi säädöissä. Yleensä menee helpoimmin päälle, jos takeltelee, kun vaihtaa 540/1000 vivun toiseen asentoonsa. Ja joskus tuo vipu ei mene sitten siihen edelliseen asentoon..... :-X
-
Vikaa ei löytynyt mutta nyt toimii. Otin säästövoimanoton vaijerin irti ja pyörittelin ulosottoakselia. Samalla kun akselia pyöritti niin heiluttelin säästövoimanoton vipua. Sitten se vaan alkoi pelaamaan.
Ei ole se vaijeri säädöissään. Tuo "säästövoimaalueen" vaihtaminen ei ole muutenkaan kovin jouheva, vaikka vaijeri olisi säädöissä. Yleensä menee helpoimmin päälle, jos takeltelee, kun vaihtaa 540/1000 vivun toiseen asentoonsa. Ja joskus tuo vipu ei mene sitten siihen edelliseen asentoon..... :-X
Samaa mieltä, vaijeri on väärin säädetty tai kiinnetty. Ne jonkin sortin valohoitajat alkuperäistä ongelmaa ihmetellessään taisivat vähintään irroittaa tuon vaijerin jommasta kummasta päästään...
-
Vikaa ei löytynyt mutta nyt toimii. Otin säästövoimanoton vaijerin irti ja pyörittelin ulosottoakselia. Samalla kun akselia pyöritti niin heiluttelin säästövoimanoton vipua. Sitten se vaan alkoi pelaamaan.
Ei ole se vaijeri säädöissään. Tuo "säästövoimaalueen" vaihtaminen ei ole muutenkaan kovin jouheva, vaikka vaijeri olisi säädöissä. Yleensä menee helpoimmin päälle, jos takeltelee, kun vaihtaa 540/1000 vivun toiseen asentoonsa. Ja joskus tuo vipu ei mene sitten siihen edelliseen asentoon..... :-X
Samaa mieltä, vaijeri on väärin säädetty tai kiinnetty. Ne jonkin sortin valohoitajat alkuperäistä ongelmaa ihmetellessään taisivat vähintään irroittaa tuon vaijerin jommasta kummasta päästään...
Nyt on vaijeri irti laatikkon päästä ja käsin käyttää (ilman vaijeria) niin toimii.
Valohoidon jälkeen vaihdettaessa vaihdetta kuului toisinaan "omituinen" paukaus suojamuoveja vasten. Enää ei ole kuulunut kun vaijeri on irti.
-
Nyt on vaijeri irti laatikkon päästä ja käsin käyttää (ilman vaijeria) niin toimii.
Valohoidon jälkeen vaihdettaessa vaihdetta kuului toisinaan "omituinen" paukaus suojamuoveja vasten. Enää ei ole kuulunut kun vaijeri on irti.
Ei sunkaan vaan vaijeri ole vedetty väärää reittiä pitkin tai jätetty joitain kuoren tukia kiinnittämättä. Vaikka saahan siitä taukoliikuntaa kun kiipeää hytistä pois kääntämään vipua hytin alla
-
Aiotko hirttää ko. Massikan :o
Sitoo oven pieleen ettei lähde enää särkymään itsekseen.
-
Nyt on vaijeri irti laatikkon päästä ja käsin käyttää (ilman vaijeria) niin toimii.
Valohoidon jälkeen vaihdettaessa vaihdetta kuului toisinaan "omituinen" paukaus suojamuoveja vasten. Enää ei ole kuulunut kun vaijeri on irti.
Ei sunkaan vaan vaijeri ole vedetty väärää reittiä pitkin tai jätetty joitain kuoren tukia kiinnittämättä. Vaikka saahan siitä taukoliikuntaa kun kiipeää hytistä pois kääntämään vipua hytin alla
Voi hyvinkin olla niin mutta tällä hetkellä ei edes kiinnosta katsoa. Nyt toimii.