Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: ENTER - 24.04.13 - klo:22:43

Otsikko: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: ENTER - 24.04.13 - klo:22:43
hallituksen toimet alkavat purra

tiestö rapistuu käsiin suomessa
tässä jälleen 1 onneton tapaus

http://yle.fi/uutiset/painauma_tiessa_aiheutti_traktoriturman/6594102

Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: juumassi - 24.04.13 - klo:23:00
hallituksen toimet alkavat purra

tiestö rapistuu käsiin suomessa
tässä jälleen 1 onneton tapaus

http://yle.fi/uutiset/painauma_tiessa_aiheutti_traktoriturman/6594102

Liikaa vauhtia huonolla tiellä.
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: iskra - 25.04.13 - klo:07:22
   Ja vielä kärry perässä,on mahtanut olla näky..
  Valitettava tapaus kyllä,mut oliskohan syytä rajoittaa tällästen näinkin lyhyellä akselivälillä olevien vehkeitten nopeuksia,kaikilla kun ei oikein onnistu toi vauhdin sopeuttaminen olosuhteisiin..
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: Oksa - 25.04.13 - klo:08:02
samanlaisia rajottimia kuin rekoissa niin alkaa taas kivat ajot kesällä jussin tienoilla teillä.
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: koivumaki - 25.04.13 - klo:08:09
   Ja vielä kärry perässä,on mahtanut olla näky..
  Valitettava tapaus kyllä,mut oliskohan syytä rajoittaa tällästen näinkin lyhyellä akselivälillä olevien vehkeitten nopeuksia,kaikilla kun ei oikein onnistu toi vauhdin sopeuttaminen olosuhteisiin..

--mistä tiedät akselivälin?Ynnä muut asiat?
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: Oksa - 25.04.13 - klo:08:11
eiks jossain kuvaa tosta romusta?       ja mikä mahtais olla syy?
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: iskra - 25.04.13 - klo:08:15


--mistä tiedät akselivälin?Ynnä muut asiat?
[/quote]

  Havaintojeni mukaan useimmat traktorit ovat lyhyemmällä akselivälillä kun kuorma-autot,ja jossain uutisissa oli että tällä oli tyhjä peräkärry perässä..
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: bouli - 25.04.13 - klo:08:23
Saattaa olla että nykyisillä etu- ja hyttijousituilla koneilla voi nopeus pahasti kuoppaisille teillä kasvaa turhan suureksi?
Taka-aksellille jää kuitenkin melkoisen paljon jousittamatonta massaa joka voi isoon routaheittoon ajaessa pompauttaa yllättävästi?
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: iskra - 25.04.13 - klo:08:27
Saattaa olla että nykyisillä etu- ja hyttijousituilla koneilla voi nopeus pahasti kuoppaisille teillä kasvaa turhan suureksi?
Taka-aksellille jää kuitenkin melkoisen paljon jousittamatonta massaa joka voi isoon routaheittoon ajaessa pompauttaa yllättävästi?
 

  Näin on,,kokemuksesta tiedän,oli kerran hallinnan menetys melko lähellä tyhjällä traktorilla kun asvaltin jälkeen alkoi soratie ,ei tarvi isoja monttuja olla kun alkaa pomppimaan 6-70 nopeudessa
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: Timppa - 25.04.13 - klo:08:36
Kuvasta näkyy että Valtu kyseesä.

Ja nehän viritellään aina kulkemaan 60 km/h.

Kuvasta ei näy oliko kattovilkkupaneelia elikkä oliko täppäri kyseessä.

Muuten todella surkea onnettomuus.
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: Herpertti - 25.04.13 - klo:08:44
See menee kyllä ympäri, jos vauhdissa kauha irtoo ja etunostovarret ottaa maahan  :o
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: 42 - 25.04.13 - klo:09:10
Olisiko kuitenkin että kauha on haukannut tiehen ja irronnut vasta ympärimenon jälkeen ?

Itse seurauksia ei enää käy muuttaminen. :(

Oli mitä oli, kannattaa tarkistaa aina onko kauhan lukitus kunnolla päällä ennekuin lähtee matkaan – ollaan varovaisia siellä itse kukin.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194809573074/artikkeli/traktori+kaatui+soratiella+nokialla+puristuksiin+jaanyt+44-vuotias+mies+menehtyi+heti.html
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: ENTER - 25.04.13 - klo:09:13
(http://sealytractor.com/fun_photos/m10_small.jpg)

kannattaa sen etukurmaajan kans tieajossa olla huolellinen

Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: ENTER - 25.04.13 - klo:09:29
http://www.tyrvaansanomat.fi/Uutiset/1194809598275/artikkeli/traktori+kaatui+sastamalalaismies+menehtyi+valittomasti.html

siellä kuva onnettumuudesta

kauha näkyy olevan kärryn alla
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: koivumaki - 25.04.13 - klo:16:16
Ilmeisesti Valtu meni pudonneen kauhan yli kohtalokkain seurauksin.
Tutkijalautakunnan raportista kenties saamme lukea tapahtumien kulun.
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: nestori2 - 25.04.13 - klo:16:44
Painetussa Aamulehdessä vielä parempi kuva. Kyseessä liikennetraktori ja jos nopeus lähellä viittäkymppiä ja etukuormaajan kauha tökkään maahan, niin helpostihan se heittää kuperkeikan nokan ympäri. Mies tippui kyydista ja jäi siis traktorin alle. Että ei se turvavyö liene yhtään turha kapistus traktorissakaan, kun liikenteessä ajetaan, pysyy ainakin kuski hytissä. Muuten Valtran ohjaamo tuossakin on hyvin muotonsa pitänyt.
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: Monttööri - 25.04.13 - klo:18:08
Mitenkään ottamatta kantaa tähän kyseiseen  onnettomuuteen niin usein kuitenkin näkee tiellä kulkevia traktoreita joissa on  etukuormaajan aisat liian lähellä maata . Toki on niin että joidenkin traktorien vakio ajovalot eivät valaise pimeällä jos aisat on edessä etumaskin korkeudella . Olisiko tämä syy siihen että opetellaan ajamaan aisat ihan alhaalla vai jokin muu syy. Päiväsaikaan  näkyvyys ei voi olla syy moiseen ajatapaan. Etukuormaaja koneissa pitäisikin olla vakiona ja  pakollisena   yläajovalot .
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: Neke - 25.04.13 - klo:20:13
hallituksen toimet alkavat purra

tiestö rapistuu käsiin suomessa
tässä jälleen 1 onneton tapaus

http://yle.fi/uutiset/painauma_tiessa_aiheutti_traktoriturman/6594102

Harhaanjohtava otsikointi.

( kuten aloittajan muutkin aloitukset, pöljä, sä.)
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: koivumaki - 25.04.13 - klo:20:40
Mitenkään ottamatta kantaa tähän kyseiseen  onnettomuuteen niin usein kuitenkin näkee tiellä kulkevia traktoreita joissa on  etukuormaajan aisat liian lähellä maata . Toki on niin että joidenkin traktorien vakio ajovalot eivät valaise pimeällä jos aisat on edessä etumaskin korkeudella . Olisiko tämä syy siihen että opetellaan ajamaan aisat ihan alhaalla vai jokin muu syy. Päiväsaikaan  näkyvyys ei voi olla syy moiseen ajatapaan. Etukuormaaja koneissa pitäisikin olla vakiona ja  pakollisena   yläajovalot .

---Minä ajan Valtralla aisat aika alhaalla.Ne on tosin puskutukien varassa.Kauha käännettynä hyvin lähelle yläasentoa.Koskaan ei ole aisat ottaneet maahan pompussa...
--yläajovalot on,aisat sen takia aika alhaalla,että pimeällä Quicken kiiltävä vakain heijastaa jos liian ylhäällä.Yksi asia on näkyvyys.Hydrauliikka täytyy muistaa nollat jottei vahingossa tökkää joikkarista..
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: Fuller - 25.04.13 - klo:21:23
Tuossakin ikävässä tapauksessa mieleen tulee sana, tilannenopeus.
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: tolasvw - 25.04.13 - klo:21:40
Sekin täytyy muistaa ettei vahinko tule kello kaulassa. Jaksamisia omaisille.
Otsikko: Vs: Traktori kaatui katolleen
Kirjoitti: Monttööri - 25.04.13 - klo:21:45
Mitenkään ottamatta kantaa tähän kyseiseen  onnettomuuteen niin usein kuitenkin näkee tiellä kulkevia traktoreita joissa on  etukuormaajan aisat liian lähellä maata . Toki on niin että joidenkin traktorien vakio ajovalot eivät valaise pimeällä jos aisat on edessä etumaskin korkeudella . Olisiko tämä syy siihen että opetellaan ajamaan aisat ihan alhaalla vai jokin muu syy. Päiväsaikaan  näkyvyys ei voi olla syy moiseen ajatapaan. Etukuormaaja koneissa pitäisikin olla vakiona ja  pakollisena   yläajovalot .

---Minä ajan Valtralla aisat aika alhaalla.Ne on tosin puskutukien varassa.Kauha käännettynä hyvin lähelle yläasentoa.Koskaan ei ole aisat ottaneet maahan pompussa...
--yläajovalot on,aisat sen takia aika alhaalla,että pimeällä Quicken kiiltävä vakain heijastaa jos liian ylhäällä.Yksi asia on näkyvyys.Hydrauliikka täytyy muistaa nollat jottei vahingossa tökkää joikkarista..

Niin tai sitten niistä napeista jotka on ainakin vanhemmissa kyynärnojissa .Menee nopeaa aisat alas jos varsinkin lasku on uivassa asennossa ja virtausaika max joka yleensä onkin näin kun niitä kuormaajan lisähydrauliikan liittimiä ei saa paikoilleen käynnissä ellei lohkot ole tuossa "ohjelmoinnissa" .Joskus haalarin hihansuun nepparikin painaa huomaamatta noita kyynärnojan nappuloita .

Olisiko poiskytkeytyvä etukuormainhydrauliikka määrätyssä ajonopeudessa esim. 20 kmh vaikea ohjelmoida jo tehtaalla Valtraan?  Toinen varmistus  olisi etukuormaajan kauhan tms laitteen lukituksen varmistava anturin ja hälytyslaitteen virittäminen koppiin  . Pieni hinta turvallisuudesta.?