Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: ENTER - 24.04.13 - klo:22:43
-
hallituksen toimet alkavat purra
tiestö rapistuu käsiin suomessa
tässä jälleen 1 onneton tapaus
http://yle.fi/uutiset/painauma_tiessa_aiheutti_traktoriturman/6594102
-
hallituksen toimet alkavat purra
tiestö rapistuu käsiin suomessa
tässä jälleen 1 onneton tapaus
http://yle.fi/uutiset/painauma_tiessa_aiheutti_traktoriturman/6594102
Liikaa vauhtia huonolla tiellä.
-
Ja vielä kärry perässä,on mahtanut olla näky..
Valitettava tapaus kyllä,mut oliskohan syytä rajoittaa tällästen näinkin lyhyellä akselivälillä olevien vehkeitten nopeuksia,kaikilla kun ei oikein onnistu toi vauhdin sopeuttaminen olosuhteisiin..
-
samanlaisia rajottimia kuin rekoissa niin alkaa taas kivat ajot kesällä jussin tienoilla teillä.
-
Ja vielä kärry perässä,on mahtanut olla näky..
Valitettava tapaus kyllä,mut oliskohan syytä rajoittaa tällästen näinkin lyhyellä akselivälillä olevien vehkeitten nopeuksia,kaikilla kun ei oikein onnistu toi vauhdin sopeuttaminen olosuhteisiin..
--mistä tiedät akselivälin?Ynnä muut asiat?
-
eiks jossain kuvaa tosta romusta? ja mikä mahtais olla syy?
-
--mistä tiedät akselivälin?Ynnä muut asiat?
[/quote]
Havaintojeni mukaan useimmat traktorit ovat lyhyemmällä akselivälillä kun kuorma-autot,ja jossain uutisissa oli että tällä oli tyhjä peräkärry perässä..
-
Saattaa olla että nykyisillä etu- ja hyttijousituilla koneilla voi nopeus pahasti kuoppaisille teillä kasvaa turhan suureksi?
Taka-aksellille jää kuitenkin melkoisen paljon jousittamatonta massaa joka voi isoon routaheittoon ajaessa pompauttaa yllättävästi?
-
Saattaa olla että nykyisillä etu- ja hyttijousituilla koneilla voi nopeus pahasti kuoppaisille teillä kasvaa turhan suureksi?
Taka-aksellille jää kuitenkin melkoisen paljon jousittamatonta massaa joka voi isoon routaheittoon ajaessa pompauttaa yllättävästi?
Näin on,,kokemuksesta tiedän,oli kerran hallinnan menetys melko lähellä tyhjällä traktorilla kun asvaltin jälkeen alkoi soratie ,ei tarvi isoja monttuja olla kun alkaa pomppimaan 6-70 nopeudessa
-
Kuvasta näkyy että Valtu kyseesä.
Ja nehän viritellään aina kulkemaan 60 km/h.
Kuvasta ei näy oliko kattovilkkupaneelia elikkä oliko täppäri kyseessä.
Muuten todella surkea onnettomuus.
-
See menee kyllä ympäri, jos vauhdissa kauha irtoo ja etunostovarret ottaa maahan :o
-
Olisiko kuitenkin että kauha on haukannut tiehen ja irronnut vasta ympärimenon jälkeen ?
Itse seurauksia ei enää käy muuttaminen. :(
Oli mitä oli, kannattaa tarkistaa aina onko kauhan lukitus kunnolla päällä ennekuin lähtee matkaan – ollaan varovaisia siellä itse kukin.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194809573074/artikkeli/traktori+kaatui+soratiella+nokialla+puristuksiin+jaanyt+44-vuotias+mies+menehtyi+heti.html
-
(http://sealytractor.com/fun_photos/m10_small.jpg)
kannattaa sen etukurmaajan kans tieajossa olla huolellinen
-
http://www.tyrvaansanomat.fi/Uutiset/1194809598275/artikkeli/traktori+kaatui+sastamalalaismies+menehtyi+valittomasti.html
siellä kuva onnettumuudesta
kauha näkyy olevan kärryn alla
-
Ilmeisesti Valtu meni pudonneen kauhan yli kohtalokkain seurauksin.
Tutkijalautakunnan raportista kenties saamme lukea tapahtumien kulun.
-
Painetussa Aamulehdessä vielä parempi kuva. Kyseessä liikennetraktori ja jos nopeus lähellä viittäkymppiä ja etukuormaajan kauha tökkään maahan, niin helpostihan se heittää kuperkeikan nokan ympäri. Mies tippui kyydista ja jäi siis traktorin alle. Että ei se turvavyö liene yhtään turha kapistus traktorissakaan, kun liikenteessä ajetaan, pysyy ainakin kuski hytissä. Muuten Valtran ohjaamo tuossakin on hyvin muotonsa pitänyt.
-
Mitenkään ottamatta kantaa tähän kyseiseen onnettomuuteen niin usein kuitenkin näkee tiellä kulkevia traktoreita joissa on etukuormaajan aisat liian lähellä maata . Toki on niin että joidenkin traktorien vakio ajovalot eivät valaise pimeällä jos aisat on edessä etumaskin korkeudella . Olisiko tämä syy siihen että opetellaan ajamaan aisat ihan alhaalla vai jokin muu syy. Päiväsaikaan näkyvyys ei voi olla syy moiseen ajatapaan. Etukuormaaja koneissa pitäisikin olla vakiona ja pakollisena yläajovalot .
-
hallituksen toimet alkavat purra
tiestö rapistuu käsiin suomessa
tässä jälleen 1 onneton tapaus
http://yle.fi/uutiset/painauma_tiessa_aiheutti_traktoriturman/6594102
Harhaanjohtava otsikointi.
( kuten aloittajan muutkin aloitukset, pöljä, sä.)
-
Mitenkään ottamatta kantaa tähän kyseiseen onnettomuuteen niin usein kuitenkin näkee tiellä kulkevia traktoreita joissa on etukuormaajan aisat liian lähellä maata . Toki on niin että joidenkin traktorien vakio ajovalot eivät valaise pimeällä jos aisat on edessä etumaskin korkeudella . Olisiko tämä syy siihen että opetellaan ajamaan aisat ihan alhaalla vai jokin muu syy. Päiväsaikaan näkyvyys ei voi olla syy moiseen ajatapaan. Etukuormaaja koneissa pitäisikin olla vakiona ja pakollisena yläajovalot .
---Minä ajan Valtralla aisat aika alhaalla.Ne on tosin puskutukien varassa.Kauha käännettynä hyvin lähelle yläasentoa.Koskaan ei ole aisat ottaneet maahan pompussa...
--yläajovalot on,aisat sen takia aika alhaalla,että pimeällä Quicken kiiltävä vakain heijastaa jos liian ylhäällä.Yksi asia on näkyvyys.Hydrauliikka täytyy muistaa nollat jottei vahingossa tökkää joikkarista..
-
Tuossakin ikävässä tapauksessa mieleen tulee sana, tilannenopeus.
-
Sekin täytyy muistaa ettei vahinko tule kello kaulassa. Jaksamisia omaisille.
-
Mitenkään ottamatta kantaa tähän kyseiseen onnettomuuteen niin usein kuitenkin näkee tiellä kulkevia traktoreita joissa on etukuormaajan aisat liian lähellä maata . Toki on niin että joidenkin traktorien vakio ajovalot eivät valaise pimeällä jos aisat on edessä etumaskin korkeudella . Olisiko tämä syy siihen että opetellaan ajamaan aisat ihan alhaalla vai jokin muu syy. Päiväsaikaan näkyvyys ei voi olla syy moiseen ajatapaan. Etukuormaaja koneissa pitäisikin olla vakiona ja pakollisena yläajovalot .
---Minä ajan Valtralla aisat aika alhaalla.Ne on tosin puskutukien varassa.Kauha käännettynä hyvin lähelle yläasentoa.Koskaan ei ole aisat ottaneet maahan pompussa...
--yläajovalot on,aisat sen takia aika alhaalla,että pimeällä Quicken kiiltävä vakain heijastaa jos liian ylhäällä.Yksi asia on näkyvyys.Hydrauliikka täytyy muistaa nollat jottei vahingossa tökkää joikkarista..
Niin tai sitten niistä napeista jotka on ainakin vanhemmissa kyynärnojissa .Menee nopeaa aisat alas jos varsinkin lasku on uivassa asennossa ja virtausaika max joka yleensä onkin näin kun niitä kuormaajan lisähydrauliikan liittimiä ei saa paikoilleen käynnissä ellei lohkot ole tuossa "ohjelmoinnissa" .Joskus haalarin hihansuun nepparikin painaa huomaamatta noita kyynärnojan nappuloita .
Olisiko poiskytkeytyvä etukuormainhydrauliikka määrätyssä ajonopeudessa esim. 20 kmh vaikea ohjelmoida jo tehtaalla Valtraan? Toinen varmistus olisi etukuormaajan kauhan tms laitteen lukituksen varmistava anturin ja hälytyslaitteen virittäminen koppiin . Pieni hinta turvallisuudesta.?