Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 24.04.13 - klo:21:24

Otsikko: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: Ojala - 24.04.13 - klo:21:24
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://static.mascus.com/image/product/large/0e6e859e/terberg-fm-2850,0e6e859e-10.jpg&imgrefurl=http://www.mascus.fi/kuljetuskalusto/kaytetyt-sora--ja-kippiautot/terberg-fm-2850/6ncneefn.html&h=450&w=600&sz=32&tbnid=EyKWG-Mktr3RoM:&tbnh=90&tbnw=120&zoom=1&usg=__M-MLDWiv15jJYToTvByfKb6kq98=&docid=ASYt6iQpf4h2bM&sa=X&ei=vCJ4UfrnA4GG4ATx44D4Aw&ved=0CDIQ9QEwAA&dur=577

Pari tommosta jyristeli kohti Nivalaa tänään  8)
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: rjm - 24.04.13 - klo:21:35
Entäs sitten?
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: SKN - 24.04.13 - klo:22:04
Entäs sitten?

Ne menee tyhjentämään moommalan mekan paskasta, ei jää ketään jäljelle.... ;D
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: Hervast - 24.04.13 - klo:22:14
Ristus notta lieteautoja ihan puukenkien ja tulppaanien maasta  :o
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: rjm - 24.04.13 - klo:22:16
Mites matojen käy noilla akselipainoilla?  :-\
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: kaino kylväjä - 25.04.13 - klo:08:24
Melkein tuli lasti lahkeeseen :o paljonko kantavuutta 20t? vai enemän?
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: Ojala - 25.04.13 - klo:09:51
Melkein tuli lasti lahkeeseen :o paljonko kantavuutta 20t? vai enemän?

52tn Hollannissa, meill 35
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: SKN - 25.04.13 - klo:10:30
Mitä tossa niinku on järkee suomen mittakaavassa?
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: Petri - 25.04.13 - klo:10:52
Mitä tossa niinku on järkee suomen mittakaavassa?
Saattaa olla, että jossain varsinaisen Suomen ulkopuolella viljelyteiden kantavuus keväiseen lietteenlevitysaikaan saattaa herättää toivomisen varaa - täällä eivät esi-isät ole rakentaneet maailmaa ihan valmiiksi.

No ehkä kevyemmälläkin autovarustelulla onnistuu, keskimäärin. Tuo auto lietteen ajossa on kyllä vähänkään pidemmällä ajomatkalla erittäin järkevä juttu; paikallisen urakoitsijan työmaata kun seurasin viereisellä lohkolla menneenä vuonna, niin kombinaatio lieteauto, kontti pellon laidassa ja Vredo pellolla oli kyllä aika ylivoimaisen näköistä :P Viljelijä kun ajoi vielä yhdellä omalla (tierengastetulla) vaunulla kaverina, niin ei tarvinnut levityslaitteen paljoa taukoilla, vaikka ajomatkaa oli 20 km. Onko noin kaukana olevissa pelloissa sitten muuten mitään järkeä, onkin ihan toinen asia.

Petri
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: liiteri - 25.04.13 - klo:12:09
Entäs tällainen
http://www.youtube.com/watch?v=DGIvijrLkaw&list=PLB7119099BF4E8A59
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: Shrek - 25.04.13 - klo:13:36
Mitä tossa niinku on järkee suomen mittakaavassa?
Jos urakoitsija levittää 50 000-100 000m3 lietettä vuodessa, niin sillä on paljonkin merkitystä millaisella kalustolla
lietettä siirretään tietä pitkin. Autokaluston kulut on 30% pienemmät kuin traktorilla lietettä siirrettäessä.

Taas yksittäisen tilan omassa käytössä... ...näyttäisihän se komealta siinä kolmen Fendtin, Vredon ja telakaivurin vieressä rivissä....  ::) ;D

Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: SKN - 25.04.13 - klo:14:21
Mitä tossa niinku on järkee suomen mittakaavassa?
Jos urakoitsija levittää 50 000-100 000m3 lietettä vuodessa, niin sillä on paljonkin merkitystä millaisella kalustolla
lietettä siirretään tietä pitkin. Autokaluston kulut on 30% pienemmät kuin traktorilla lietettä siirrettäessä.

Taas yksittäisen tilan omassa käytössä... ...näyttäisihän se komealta siinä kolmen Fendtin, Vredon ja telakaivurin vieressä rivissä....  ::) ;D

Kovat on määrät, mahtaa loppua kellosta tunnit ja kalenterista päivät. ;D
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: ask - 25.04.13 - klo:14:25
Mitä tossa niinku on järkee suomen mittakaavassa?
Jos urakoitsija levittää 50 000-100 000m3 lietettä vuodessa, niin sillä on paljonkin merkitystä millaisella kalustolla
lietettä siirretään tietä pitkin. Autokaluston kulut on 30% pienemmät kuin traktorilla lietettä siirrettäessä.

Taas yksittäisen tilan omassa käytössä... ...näyttäisihän se komealta siinä kolmen Fendtin, Vredon ja telakaivurin vieressä rivissä....  ::) ;D

Kovat on määrät, mahtaa loppua kellosta tunnit ja kalenterista päivät. ;D
Kyllähän Liukas levittää tänä päivänä varmaan enemmän


http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/liete-liikkuu-liukkaasti/
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: ijasja2 - 25.04.13 - klo:14:27
Mitä tossa niinku on järkee suomen mittakaavassa?
Jos urakoitsija levittää 50 000-100 000m3 lietettä vuodessa, niin sillä on paljonkin merkitystä millaisella kalustolla
lietettä siirretään tietä pitkin. Autokaluston kulut on 30% pienemmät kuin traktorilla lietettä siirrettäessä.

Taas yksittäisen tilan omassa käytössä... ...näyttäisihän se komealta siinä kolmen Fendtin, Vredon ja telakaivurin vieressä rivissä....  ::) ;D

Kovat on määrät, mahtaa loppua kellosta tunnit ja kalenterista päivät. ;D

Tuohon haarukkaan em. yrittäjillä per kone ::) Joten muutama kuorma liikenee rekallekin...

Munkin kaivo täyttyi talvella täysperävanu rekalla, kuormia aika monta vähemmän kuin traktorilla. Vain iso lasku jäi maksettavaksi, mutta omalla kalustolla ois ollu pelkästään polttoainelasku puolet siitä.
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: SKN - 25.04.13 - klo:15:47
Mitä tossa niinku on järkee suomen mittakaavassa?
Jos urakoitsija levittää 50 000-100 000m3 lietettä vuodessa, niin sillä on paljonkin merkitystä millaisella kalustolla
lietettä siirretään tietä pitkin. Autokaluston kulut on 30% pienemmät kuin traktorilla lietettä siirrettäessä.

Taas yksittäisen tilan omassa käytössä... ...näyttäisihän se komealta siinä kolmen Fendtin, Vredon ja telakaivurin vieressä rivissä....  ::) ;D

Kovat on määrät, mahtaa loppua kellosta tunnit ja kalenterista päivät. ;D

Tuohon haarukkaan em. yrittäjillä per kone ::) Joten muutama kuorma liikenee rekallekin...

Munkin kaivo täyttyi talvella täysperävanu rekalla, kuormia aika monta vähemmän kuin traktorilla. Vain iso lasku jäi maksettavaksi, mutta omalla kalustolla ois ollu pelkästään polttoainelasku puolet siitä.
Toiset tyhjentää ja sää täytät????
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: Shrek - 25.04.13 - klo:17:09
Eikös se ois kätevä jos laittas pumpun omalla moottorilla tollaseen merikonttivälisäiliöön ja traktorilla vetäs letkua ja kantais vaan multainta? Ois huikee kapasiteetti kun ois liete rekat ja ei polkemista, voittas vredot 6-0..
Onko suomessa yhtään tuollaista letkusysteemiä käytössä? Vaatii varmaan peltokuvioilta aika paljon että siitä saa kaiken tehon irti.
Tallaamisen kannalta ehdotomasti paras systeemi.
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: Shrek - 25.04.13 - klo:17:14
Mitä tossa niinku on järkee suomen mittakaavassa?
Jos urakoitsija levittää 50 000-100 000m3 lietettä vuodessa, niin sillä on paljonkin merkitystä millaisella kalustolla
lietettä siirretään tietä pitkin. Autokaluston kulut on 30% pienemmät kuin traktorilla lietettä siirrettäessä.

Taas yksittäisen tilan omassa käytössä... ...näyttäisihän se komealta siinä kolmen Fendtin, Vredon ja telakaivurin vieressä rivissä....  ::) ;D

Kovat on määrät, mahtaa loppua kellosta tunnit ja kalenterista päivät. ;D
Kärsämäen veijarit oli levittänyt parhaimmillaan 15m3 Vrerolla 135m3 tunnissa. Optimiolosuhteissa.
Siilä vauhdilla menee 50 000 mottiin vähän yli kaksi viikkoa...  :o  :P
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: zetor8045 - 25.04.13 - klo:18:46
Mitä tossa niinku on järkee suomen mittakaavassa?
Jos urakoitsija levittää 50 000-100 000m3 lietettä vuodessa, niin sillä on paljonkin merkitystä millaisella kalustolla
lietettä siirretään tietä pitkin. Autokaluston kulut on 30% pienemmät kuin traktorilla lietettä siirrettäessä.

Taas yksittäisen tilan omassa käytössä... ...näyttäisihän se komealta siinä kolmen Fendtin, Vredon ja telakaivurin vieressä rivissä....  ::) ;D

Kovat on määrät, mahtaa loppua kellosta tunnit ja kalenterista päivät. ;D
50 000 kuutioo on semmosen alle 50 päivää.. Levittäähän tuon määrän jo traktoriyhdistelmälläkin... 
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: SKN - 25.04.13 - klo:19:38
Mitä tossa niinku on järkee suomen mittakaavassa?
Jos urakoitsija levittää 50 000-100 000m3 lietettä vuodessa, niin sillä on paljonkin merkitystä millaisella kalustolla
lietettä siirretään tietä pitkin. Autokaluston kulut on 30% pienemmät kuin traktorilla lietettä siirrettäessä.

Taas yksittäisen tilan omassa käytössä... ...näyttäisihän se komealta siinä kolmen Fendtin, Vredon ja telakaivurin vieressä rivissä....  ::) ;D

Kovat on määrät, mahtaa loppua kellosta tunnit ja kalenterista päivät. ;D
50 000 kuutioo on semmosen alle 50 päivää.. Levittäähän tuon määrän jo traktoriyhdistelmälläkin...

Kovat on määrät....
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: Neke - 25.04.13 - klo:21:12
Mitä tossa niinku on järkee suomen mittakaavassa?
Jos urakoitsija levittää 50 000-100 000m3 lietettä vuodessa, niin sillä on paljonkin merkitystä millaisella kalustolla
lietettä siirretään tietä pitkin. Autokaluston kulut on 30% pienemmät kuin traktorilla lietettä siirrettäessä.

Taas yksittäisen tilan omassa käytössä... ...näyttäisihän se komealta siinä kolmen Fendtin, Vredon ja telakaivurin vieressä rivissä....  ::) ;D

Kovat on määrät, mahtaa loppua kellosta tunnit ja kalenterista päivät. ;D
Kärsämäen veijarit oli levittänyt parhaimmillaan 15m3 Vrerolla 135m3 tunnissa. Optimiolosuhteissa.
Siilä vauhdilla menee 50 000 mottiin vähän yli kaksi viikkoa...  :o  :P

Ja paskaa tuon tunnin jälestä. Tiellä, ojissa, joessa ja järvessä.

Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: kyntaja - 25.04.13 - klo:22:14
Mitä tossa niinku on järkee suomen mittakaavassa?
Jos urakoitsija levittää 50 000-100 000m3 lietettä vuodessa, niin sillä on paljonkin merkitystä millaisella kalustolla
lietettä siirretään tietä pitkin. Autokaluston kulut on 30% pienemmät kuin traktorilla lietettä siirrettäessä.

Taas yksittäisen tilan omassa käytössä... ...näyttäisihän se komealta siinä kolmen Fendtin, Vredon ja telakaivurin vieressä rivissä....  ::) ;D

Kovat on määrät, mahtaa loppua kellosta tunnit ja kalenterista päivät. ;D
Kärsämäen veijarit oli levittänyt parhaimmillaan 15m3 Vrerolla 135m3 tunnissa. Optimiolosuhteissa.
Siilä vauhdilla menee 50 000 mottiin vähän yli kaksi viikkoa...  :o  :P

Juu juu.. ajaahan sitä huippu suorituksia. Mut montako tuntia toi tahti jatkui??? vai loppuiko remonttiin.
Enemmän kiinnostaa levitetyt kuutiot keskimäärin koko kesän ajalta...60m3 ois jo kova
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: Shrek - 25.04.13 - klo:22:28
Mitä tossa niinku on järkee suomen mittakaavassa?
Jos urakoitsija levittää 50 000-100 000m3 lietettä vuodessa, niin sillä on paljonkin merkitystä millaisella kalustolla
lietettä siirretään tietä pitkin. Autokaluston kulut on 30% pienemmät kuin traktorilla lietettä siirrettäessä.

Taas yksittäisen tilan omassa käytössä... ...näyttäisihän se komealta siinä kolmen Fendtin, Vredon ja telakaivurin vieressä rivissä....  ::) ;D

Kovat on määrät, mahtaa loppua kellosta tunnit ja kalenterista päivät. ;D
Kärsämäen veijarit oli levittänyt parhaimmillaan 15m3 Vrerolla 135m3 tunnissa. Optimiolosuhteissa.
Siilä vauhdilla menee 50 000 mottiin vähän yli kaksi viikkoa...  :o  :P

Ja paskaa tuon tunnin jälestä. Tiellä, ojissa, joessa ja järvessä.
Taasko tähän tullaan? Jos homma tapahtuu nopeasti, niin se on pakko olla silloin tehtynä huonosti?  ::)
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: Shrek - 25.04.13 - klo:22:46
Mitä tossa niinku on järkee suomen mittakaavassa?
Jos urakoitsija levittää 50 000-100 000m3 lietettä vuodessa, niin sillä on paljonkin merkitystä millaisella kalustolla
lietettä siirretään tietä pitkin. Autokaluston kulut on 30% pienemmät kuin traktorilla lietettä siirrettäessä.

Taas yksittäisen tilan omassa käytössä... ...näyttäisihän se komealta siinä kolmen Fendtin, Vredon ja telakaivurin vieressä rivissä....  ::) ;D

Kovat on määrät, mahtaa loppua kellosta tunnit ja kalenterista päivät. ;D
Kärsämäen veijarit oli levittänyt parhaimmillaan 15m3 Vrerolla 135m3 tunnissa. Optimiolosuhteissa.
Siilä vauhdilla menee 50 000 mottiin vähän yli kaksi viikkoa...  :o  :P

Juu juu.. ajaahan sitä huippu suorituksia. Mut montako tuntia toi tahti jatkui??? vai loppuiko remonttiin.
Enemmän kiinnostaa levitetyt kuutiot keskimäärin koko kesän ajalta...60m3 ois jo kova
Kai ne sataan kuutioon pääsee tunnissa normipellolla jos tavaraa riittää kontissa, eikä Vredo joudu ajamaan tyhjänä liikaa. Tuo 135m3/h oli tullut pellolla jossa levittimen säiliö tyhjeni aina juuri ennenkuin kone oli takaisin kontin vieressä. Eli tyhjänä ajoa ei tullut ollenkaan. Jos lohkot on pieniä ja konttia joutuu siirtämään usein, tuntisaavutus tietenkin laskee nopeasti. Jo 300m säiliöltä on se matka jonka jälkeen kannattaa ruveta syöttämään  tavaraa pellon laitaan konttiin, että työsaavutus pysyy kohtuullisena.

Keskimääräistä työsaavutusta koko kesältä en ole koskaan urakoitsijalta kysynyt, mutta se 50 000 mottia kesässä alkaa olla täkäläisillä lohkoilla (ja lyhyen sesongin vuoksi) aika paljon.
Se takia kai se käy moommalandian puolellakin urakoimassa että saa ajaa kunnon pelloillakin....  ;)
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: Agrimatik - 25.04.13 - klo:22:52
Mitä tossa niinku on järkee suomen mittakaavassa?
Jos urakoitsija levittää 50 000-100 000m3 lietettä vuodessa, niin sillä on paljonkin merkitystä millaisella kalustolla
lietettä siirretään tietä pitkin. Autokaluston kulut on 30% pienemmät kuin traktorilla lietettä siirrettäessä.

Taas yksittäisen tilan omassa käytössä... ...näyttäisihän se komealta siinä kolmen Fendtin, Vredon ja telakaivurin vieressä rivissä....  ::) ;D

Kovat on määrät, mahtaa loppua kellosta tunnit ja kalenterista päivät. ;D
Kärsämäen veijarit oli levittänyt parhaimmillaan 15m3 Vrerolla 135m3 tunnissa. Optimiolosuhteissa.
Siilä vauhdilla menee 50 000 mottiin vähän yli kaksi viikkoa...  :o  :P

Juu juu.. ajaahan sitä huippu suorituksia. Mut montako tuntia toi tahti jatkui??? vai loppuiko remonttiin.
Enemmän kiinnostaa levitetyt kuutiot keskimäärin koko kesän ajalta...60m3 ois jo kova
Kai ne sataan kuutioon pääsee tunnissa normipellolla jos tavaraa riittää kontissa, eikä Vredo joudu ajamaan tyhjänä liikaa. Tuo 135m3/h oli tullut pellolla jossa levittimen säiliö tyhjeni aina juuri ennenkuin kone oli takaisin kontin vieressä. Eli tyhjänä ajoa ei tullut ollenkaan. Jos lohkot on pieniä ja konttia joutuu siirtämään usein, tuntisaavutus tietenkin laskee nopeasti. Jo 300m säiliöltä on se matka jonka jälkeen kannattaa ruveta syöttämään  tavaraa pellon laitaan konttiin, että työsaavutus pysyy kohtuullisena.

Keskimääräistä työsaavutusta koko kesältä en ole koskaan urakoitsijalta kysynyt, mutta se 50 000 mottia kesässä alkaa olla täkäläisillä lohkoilla (ja lyhyen sesongin vuoksi) aika paljon.
Se takia kai se käy moommalandian puolellakin urakoimassa että saa ajaa kunnon pelloillakin....  ;)
Niin moommalandiaan pitää mennä. No vähemmästäkin, kun pohjosessa ajavat kai ilmaseks.
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: meedio - 25.04.13 - klo:23:05
Paljoks tuosta taas tulee levitettyä kuutiota per äijä/päivä koko työketjulle ? Vaunullakin on ihan itte tullu ajettua 85 mottia tunnissa, altaan viereiselle pellolle 12 kuution kärryllä ja täyttö oli traktoripumpulla, eli hytistä toiseen sai pomppia!!  :o
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: Shrek - 26.04.13 - klo:11:52
Paljoks tuosta taas tulee levitettyä kuutiota per äijä/päivä koko työketjulle ? Vaunullakin on ihan itte tullu ajettua 85 mottia tunnissa, altaan viereiselle pellolle 12 kuution kärryllä ja täyttö oli traktoripumpulla, eli hytistä toiseen sai pomppia!!  :o
Kysyin urakoitsijalta. Vredoon oli tullut 800 tuntia viime vuonna ja levitetty määrä oli ollut 55000m3 eli keskimäärin 68,75m3/Vredon mittaritunti.

Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: meedio - 26.04.13 - klo:12:17
Paljoks tuosta taas tulee levitettyä kuutiota per äijä/päivä koko työketjulle ? Vaunullakin on ihan itte tullu ajettua 85 mottia tunnissa, altaan viereiselle pellolle 12 kuution kärryllä ja täyttö oli traktoripumpulla, eli hytistä toiseen sai pomppia!!  :o
Kysyin urakoitsijalta. Vredoon oli tullut 800 tuntia viime vuonna ja levitetty määrä oli ollut 55000m3 eli keskimäärin 68,75m3/Vredon mittaritunti.

Ja montakos ukkoa tuohon on siinä ympärillä kuvioissa lisäksi?? Eli todellinen kuutiomäärä per ukko??
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: SKN - 26.04.13 - klo:15:47
Paljoks tuosta taas tulee levitettyä kuutiota per äijä/päivä koko työketjulle ? Vaunullakin on ihan itte tullu ajettua 85 mottia tunnissa, altaan viereiselle pellolle 12 kuution kärryllä ja täyttö oli traktoripumpulla, eli hytistä toiseen sai pomppia!!  :o
Kysyin urakoitsijalta. Vredoon oli tullut 800 tuntia viime vuonna ja levitetty määrä oli ollut 55000m3 eli keskimäärin 68,75m3/Vredon mittaritunti.
Ja sää uskot mitä urakooooottija sanoo notta ristus ???
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: Tike - 26.04.13 - klo:21:40
Saako Terbergin kokonaismassa ylittää 38 tonnia suomessa, joka on 5-akseliselle nupille määrätty?
5-akselisissa sora-autoissa kantavuudet näkyvät olevan 21-22 tonnin välillä. Tarkoittaa käytännössä 20 motin pyttyä lisävarusteilla maksimissaan..?

Massa- ja mittamuutosten jälkeenhän näihin saisi muutaman kuution lisää kyytille.
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: Shrek - 27.04.13 - klo:00:03
Paljoks tuosta taas tulee levitettyä kuutiota per äijä/päivä koko työketjulle ? Vaunullakin on ihan itte tullu ajettua 85 mottia tunnissa, altaan viereiselle pellolle 12 kuution kärryllä ja täyttö oli traktoripumpulla, eli hytistä toiseen sai pomppia!!  :o
Kysyin urakoitsijalta. Vredoon oli tullut 800 tuntia viime vuonna ja levitetty määrä oli ollut 55000m3 eli keskimäärin 68,75m3/Vredon mittaritunti.
Ja sää uskot mitä urakooooottija sanoo notta ristus ???
Väitätkö sinä sitä valehtelijaksi? Et uskaltaisi muuten päin naamaa sille kaverille sanoa...  :P ;)
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: Naturalis - 27.04.13 - klo:01:13
Paljoks tuosta taas tulee levitettyä kuutiota per äijä/päivä koko työketjulle ? Vaunullakin on ihan itte tullu ajettua 85 mottia tunnissa, altaan viereiselle pellolle 12 kuution kärryllä ja täyttö oli traktoripumpulla, eli hytistä toiseen sai pomppia!!  :o
Kysyin urakoitsijalta. Vredoon oli tullut 800 tuntia viime vuonna ja levitetty määrä oli ollut 55000m3 eli keskimäärin 68,75m3/Vredon mittaritunti.
Ja sää uskot mitä urakooooottija sanoo notta ristus ???
Väitätkö sinä sitä valehtelijaksi? Et uskaltaisi muuten päin naamaa sille kaverille sanoa...  :P ;)
Lentolevityksellä menee vaikka hyrumycket...   :o
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: SKN - 27.04.13 - klo:07:03
Paljoks tuosta taas tulee levitettyä kuutiota per äijä/päivä koko työketjulle ? Vaunullakin on ihan itte tullu ajettua 85 mottia tunnissa, altaan viereiselle pellolle 12 kuution kärryllä ja täyttö oli traktoripumpulla, eli hytistä toiseen sai pomppia!!  :o
Kysyin urakoitsijalta. Vredoon oli tullut 800 tuntia viime vuonna ja levitetty määrä oli ollut 55000m3 eli keskimäärin 68,75m3/Vredon mittaritunti.
Ja sää uskot mitä urakooooottija sanoo notta ristus ???
Väitätkö sinä sitä valehtelijaksi? Et uskaltaisi muuten päin naamaa sille kaverille sanoa...  :P ;)

Valheessa ja liioittelussa on vissi ero, toisissa suomen kulttuureissa liioittelu kuuluu osana kansan perinteseen.

Kun täällä puhutaan vaikka puiden tyven halkaisijasta joka on 70senttiä, toisaalla puhutaan puun halkaisijasta joka on 70metriä.



Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: BACKSPACE - 27.04.13 - klo:08:01
Paska kannattaisi pakata junanvaunuihin ja sitten lähettää juna vaikka Loimaalle. Laittaisi vaunuun ison ruiskun katolle ja lannoittaisi sitten sillä radanvarsipellot, ja -metsät  ???
Otsikko: Vs: Lieteautoja Hollannista
Kirjoitti: SKN - 27.04.13 - klo:08:12
Paska kannattaisi pakata junanvaunuihin ja sitten lähettää juna vaikka Loimaalle. Laittaisi vaunuun ison ruiskun katolle ja lannoittaisi sitten sillä radanvarsipellot, ja -metsät  ???

Eiköhän tuo ole jo hoidettu kun risteilyllä olleita, sekadrinkeillä ja rasvaisella ruualla täytettyjä rapulaisia keskisuomalaisia rahdataan turun satamasta kohti kotia? Turusta tampesteriin asti on vaara-alue vessavaunun takana 150metriä ja sivuilla 100metriä.