Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Sepedeus - 16.04.13 - klo:13:40
-
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288557326595.html
Onneksi. Jos oikeus olisi antanut tuosta tuomion, niin kaikki itsemurhan rekanalle tekevät ovat syyttömiä ja kuskit syyllisiä. :(
-
Helsingissä aikoinaan ylinopeutta vasemmalle, väistämisvelvollisen, kääntyvän taksin kylkeen ajanut tuomittiin. Kannattaisi valittaa? Tämä kannattaisi viedä korkeimpaan oikeuteen. Tuota itsariaspektia en ymmärrä, silloinhan yleensä koukataan väärälle kaistalle eli itsarin tekijä on syyllinen.
-
Helsingissä aikoinaan ylinopeutta vasemmalle, väistämisvelvollisen, kääntyvän taksin kylkeen ajanut tuomittiin. Kannattaisi valittaa? Tämä kannattaisi viedä korkeimpaan oikeuteen. Tuota itsariaspektia en ymmärrä, silloinhan yleensä koukataan väärälle kaistalle eli itsarin tekijä on syyllinen.
Kyllä pitää voida luottaa kärkikolmioon ja stopmerkkiin. Jos tuo tuomio muuttuu, niin eihän niillä merkeillä ole mitään virkaa. Joka tiehaaran kohdalla pitää silloin toimia kuten tasa-arvoisessa risteyksessä. Ja mitä itsemurhaan tulee, niin kyllä pitäisi väistää kuten tässä meidän kohdalla rekkakuski teki. Henki meni ja itsemurhaa yrittävä jäi henkiin. ;D
-
tästä on turha jossitella, tai jos tuo rekka olisi liikkunut suuremmalla ylinopeudella, niin tuo toinen osapuoli ei olisi kerennyt rekan eteen. tai jos poistetaan säännöt liikenteestä. silloin ajaa ensin se, joka ehtii, tai uskaltaa.
ehkä jatkossakin viisaampaa kolmion takaa tulevan katsoa onko se risteävä väylä vapaa.
-
tästä on turha jossitella, tai jos tuo rekka olisi liikkunut suuremmalla ylinopeudella, niin tuo toinen osapuoli ei olisi kerennyt rekan eteen. tai jos poistetaan säännöt liikenteestä. silloin ajaa ensin se, joka ehtii, tai uskaltaa.
ehkä jatkossakin viisaampaa kolmion takaa tulevan katsoa onko se risteävä väylä vapaa.
Paras katsoa onko maanviljelijä tulossa kolmion takaa kokeilemaan korkeimman oikeuden tulkintaa. ;D
-
ei ihan arvaakaan kuin helpottunu on tuo kuski (rekka) mutta kyllä jossain vaiheessa alko mennä usko koko oikeuslaitokseen. kyllä joku roti pitäisi olla tuolla liikennetilanteissa, eihän tuossakaan tapauksessa ollut mitään epäselvää; saakelisti yli lastissa oleva vanha ritsa ja kuskilla promille ja ei kun eteen kolmion takaa. mikä on epäselvää?
-
ei ihan arvaakaan kuin helpottunu on tuo kuski (rekka) mutta kyllä jossain vaiheessa alko mennä usko koko oikeuslaitokseen. kyllä joku roti pitäisi olla tuolla liikennetilanteissa, eihän tuossakaan tapauksessa ollut mitään epäselvää; saakelisti yli lastissa oleva vanha ritsa ja kuskilla promille ja ei kun eteen kolmion takaa. mikä on epäselvää?
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kaahaus-paattyi-kuolemaan
Liikenteessä lähdetään oletuksesta että kaikki noudattvat liikennesääntöjä, myös nopeusrajoituksia. Tuossa Helsingin tapauksessa oli ajettu 60:n alueella 90:tä. Muistaakseni rekalla oli ollut suunnilleen saman verran ylinopeutta. Jos näitä tapauksia vertaa niin jommassakummassa on tehty oikeusmurha.
-
ei ihan arvaakaan kuin helpottunu on tuo kuski (rekka) mutta kyllä jossain vaiheessa alko mennä usko koko oikeuslaitokseen. kyllä joku roti pitäisi olla tuolla liikennetilanteissa, eihän tuossakaan tapauksessa ollut mitään epäselvää; saakelisti yli lastissa oleva vanha ritsa ja kuskilla promille ja ei kun eteen kolmion takaa. mikä on epäselvää?
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kaahaus-paattyi-kuolemaan
Liikenteessä lähdetään oletuksesta että kaikki noudattvat liikennesääntöjä, myös nopeusrajoituksia. Tuossa Helsingin tapauksessa oli ajettu 60:n alueella 90:tä. Muistaakseni rekalla oli ollut suunnilleen saman verran ylinopeutta. Jos näitä tapauksia vertaa niin jommassakummassa on tehty oikeusmurha.
Tuohan on selvä tappo. Näitä kahta asiaa ei voi mitenkään verrata. Kyllä kaupunkialueella pitää voida luottaa siihen ,etei joku ja 100% ylinopeutta. Nopeuden arvioiminen suoraan vastaan tulevasta autosta on mahdoton tehtävä.
Tämä rekan ylinopeus oli niin pieni ,ettei sillä ollut vaikutusta onnettomuuteen.
-
Mä olin kovasti aikanaan tuon rekkamiehen puolella ja olen toki vielläkin hieman. Kuitenkin mielipide keinahti huomattavasti kun kävi ilmi että rekka ajo käytännössä 50 prossentin ylinopeudella eikä huomioinut risteysaluettaa millään lailla. Ei kait se nopeuskyltti sinne turhaan laitettu. Itse siis muistan lukeneeni että rekan nopeus oli tasaiset 89 kuudenkympin alueella.
-
Kun katsoo maps.google ohjelmasta tuota risteystä kuvien kanssa, niin pitäs tuosta huomata, jos rekka on oikealta tulossa. Sen verran on näkyväisyyttä. Siinähän onnettomuusautossa istui kolme henkilöä etupenkeillä ja kuski päissään. Oiskohan noilla asioilla merkitystä alle joutumiseen. Mutta toisaalta olisi rekkakuskinkin pitäny huomata lähestyvä auto.
-
Kun katsoo maps.google ohjelmasta tuota risteystä kuvien kanssa, niin pitäs tuosta huomata, jos rekka on oikealta tulossa. Sen verran on näkyväisyyttä. Siinähän onnettomuusautossa istui kolme henkilöä etupenkeillä ja kuski päissään. Oiskohan noilla asioilla merkitystä alle joutumiseen. Mutta toisaalta olisi rekkakuskinkin pitäny huomata lähestyvä auto.
Eikös toi auto ollut pysähtynyt ja lähtenyt suoraan rekan eteen? :o
-
Kun katsoo maps.google ohjelmasta tuota risteystä kuvien kanssa, niin pitäs tuosta huomata, jos rekka on oikealta tulossa. Sen verran on näkyväisyyttä. Siinähän onnettomuusautossa istui kolme henkilöä etupenkeillä ja kuski päissään. Oiskohan noilla asioilla merkitystä alle joutumiseen. Mutta toisaalta olisi rekkakuskinkin pitäny huomata lähestyvä auto.
Eikös toi auto ollut pysähtynyt ja lähtenyt suoraan rekan eteen? :o
Jotain semmosta siinä taisi olla.
-
Kun katsoo maps.google ohjelmasta tuota risteystä kuvien kanssa, niin pitäs tuosta huomata, jos rekka on oikealta tulossa. Sen verran on näkyväisyyttä. Siinähän onnettomuusautossa istui kolme henkilöä etupenkeillä ja kuski päissään. Oiskohan noilla asioilla merkitystä alle joutumiseen. Mutta toisaalta olisi rekkakuskinkin pitäny huomata lähestyvä auto.
Kuskilla oli 0,4-0,6 promillea eli ei välttämättä ollut rattijuoppo. Sivulta tulevan auton vauhtia on vaikea arvioida, oletus on että ajaa sääntöjen mukaista nopeutta. Tuo taksikuskikin teki havannointivirheen kun ei huomannut toista katveessa ollutta autoa joka kuitenkin tuomittiin koska oli ajanut ylinopeutta. Tunnusti jopa ajaneensa toisin kuin nämä rajoitinta vastaan ajavat konginkankaan tappajat vaikka heidän nopeutensa ainakin pystyy ajopiirturilta toteamaan toisin kuin henkilöauton. Tuossa hesan tapauksessa toinen liikennevaloissa näiden "kaahareiden" kanssa odottanut taksikuski kertoi ettei huomannut kilvanajoa.
-
Kun katsoo maps.google ohjelmasta tuota risteystä kuvien kanssa, niin pitäs tuosta huomata, jos rekka on oikealta tulossa. Sen verran on näkyväisyyttä. Siinähän onnettomuusautossa istui kolme henkilöä etupenkeillä ja kuski päissään. Oiskohan noilla asioilla merkitystä alle joutumiseen. Mutta toisaalta olisi rekkakuskinkin pitäny huomata lähestyvä auto.
Kuskilla oli 0,4-0,6 promillea eli ei välttämättä ollut rattijuoppo. Sivulta tulevan auton vauhtia on vaikea arvioida, oletus on että ajaa sääntöjen mukaista nopeutta. Tuo taksikuskikin teki havannointivirheen kun ei huomannut toista katveessa ollutta autoa joka kuitenkin tuomittiin koska oli ajanut ylinopeutta. Tunnusti jopa ajaneensa toisin kuin nämä rajoitinta vastaan ajavat konginkankaan tappajat vaikka heidän nopeutensa ainakin pystyy ajopiirturilta toteamaan toisin kuin henkilöauton. Tuossa hesan tapauksessa toinen liikennevaloissa näiden "kaahareiden" kanssa odottanut taksikuski kertoi ettei huomannut kilvanajoa.
no eiköhän sillon olla liian ahtaaseen saumaan tunkemassa joka tapauksessa 60 alueella jos 80 tuleva jo ajaa päälle :o :o :o :o
mutta hylättiinkö tuo piirturi todisteeksi kelpaamattomana, joku asiantuntija ainakin niin sanoi että sen perusteella ei voi tehdä mitään päätelmiä rekan nopeudesta :-\ :-\ :-\ :-\
-
Kun katsoo maps.google ohjelmasta tuota risteystä kuvien kanssa, niin pitäs tuosta huomata, jos rekka on oikealta tulossa. Sen verran on näkyväisyyttä. Siinähän onnettomuusautossa istui kolme henkilöä etupenkeillä ja kuski päissään. Oiskohan noilla asioilla merkitystä alle joutumiseen. Mutta toisaalta olisi rekkakuskinkin pitäny huomata lähestyvä auto.
Kuskilla oli 0,4-0,6 promillea eli ei välttämättä ollut rattijuoppo. Sivulta tulevan auton vauhtia on vaikea arvioida, oletus on että ajaa sääntöjen mukaista nopeutta. Tuo taksikuskikin teki havannointivirheen kun ei huomannut toista katveessa ollutta autoa joka kuitenkin tuomittiin koska oli ajanut ylinopeutta. Tunnusti jopa ajaneensa toisin kuin nämä rajoitinta vastaan ajavat konginkankaan tappajat vaikka heidän nopeutensa ainakin pystyy ajopiirturilta toteamaan toisin kuin henkilöauton. Tuossa hesan tapauksessa toinen liikennevaloissa näiden "kaahareiden" kanssa odottanut taksikuski kertoi ettei huomannut kilvanajoa.
Eikös linja-auto kuskitkin vedä bedali pohjassa joka paikassa. Se konginkankaan linja-auto ei ollut ajanut missään muualla alle 100 kuin lähtiessä ja pysähtyessä. Parhaimmalla 80 alueella oli vetänyt 110 km/h!
-
Kun katsoo maps.google ohjelmasta tuota risteystä kuvien kanssa, niin pitäs tuosta huomata, jos rekka on oikealta tulossa. Sen verran on näkyväisyyttä. Siinähän onnettomuusautossa istui kolme henkilöä etupenkeillä ja kuski päissään. Oiskohan noilla asioilla merkitystä alle joutumiseen. Mutta toisaalta olisi rekkakuskinkin pitäny huomata lähestyvä auto.
Kuskilla oli 0,4-0,6 promillea eli ei välttämättä ollut rattijuoppo. Sivulta tulevan auton vauhtia on vaikea arvioida, oletus on että ajaa sääntöjen mukaista nopeutta. Tuo taksikuskikin teki havannointivirheen kun ei huomannut toista katveessa ollutta autoa joka kuitenkin tuomittiin koska oli ajanut ylinopeutta. Tunnusti jopa ajaneensa toisin kuin nämä rajoitinta vastaan ajavat konginkankaan tappajat vaikka heidän nopeutensa ainakin pystyy ajopiirturilta toteamaan toisin kuin henkilöauton. Tuossa hesan tapauksessa toinen liikennevaloissa näiden "kaahareiden" kanssa odottanut taksikuski kertoi ettei huomannut kilvanajoa.
Rekkakuskista vaan yritettiin saada syyllistä kun vakuutuyhtiöillä on sitä pienellä kirjoitettua tekstiä esim. tällästä "Tahallaan tai alkoholin vaikutuksen alaisena aiheutettuja vahinkoja ei korvata"
Siis silloinkin, kun laki ei katso vielä rattijuopoksi.
-
Kun katsoo maps.google ohjelmasta tuota risteystä kuvien kanssa, niin pitäs tuosta huomata, jos rekka on oikealta tulossa. Sen verran on näkyväisyyttä. Siinähän onnettomuusautossa istui kolme henkilöä etupenkeillä ja kuski päissään. Oiskohan noilla asioilla merkitystä alle joutumiseen. Mutta toisaalta olisi rekkakuskinkin pitäny huomata lähestyvä auto.
Kuskilla oli 0,4-0,6 promillea eli ei välttämättä ollut rattijuoppo. Sivulta tulevan auton vauhtia on vaikea arvioida, oletus on että ajaa sääntöjen mukaista nopeutta. Tuo taksikuskikin teki havannointivirheen kun ei huomannut toista katveessa ollutta autoa joka kuitenkin tuomittiin koska oli ajanut ylinopeutta. Tunnusti jopa ajaneensa toisin kuin nämä rajoitinta vastaan ajavat konginkankaan tappajat vaikka heidän nopeutensa ainakin pystyy ajopiirturilta toteamaan toisin kuin henkilöauton. Tuossa hesan tapauksessa toinen liikennevaloissa näiden "kaahareiden" kanssa odottanut taksikuski kertoi ettei huomannut kilvanajoa.
no eiköhän sillon olla liian ahtaaseen saumaan tunkemassa joka tapauksessa 60 alueella jos 80 tuleva jo ajaa päälle :o :o :o :o
mutta hylättiinkö tuo piirturi todisteeksi kelpaamattomana, joku asiantuntija ainakin niin sanoi että sen perusteella ei voi tehdä mitään päätelmiä rekan nopeudesta :-\ :-\ :-\ :-\
Ette te nyt ymmärrä että näissä molemmissa kolareissa on periaatteessa kyse samasta asiasta mutta tuomiot on ristiriitaisia. Toisessa vielä ammattikuski on ajanut alle ja vapautettu ja toisessa nuori kokematon kuljettaja tuomittu. Jos auto tulee sadan metrin päässä 90 kmh niin se on kohdalla neljän sekunnin kuluttua, 60 kmh se on vielä 35 metrin päässä neljän sekunnin kuluttua!
-
Kun katsoo maps.google ohjelmasta tuota risteystä kuvien kanssa, niin pitäs tuosta huomata, jos rekka on oikealta tulossa. Sen verran on näkyväisyyttä. Siinähän onnettomuusautossa istui kolme henkilöä etupenkeillä ja kuski päissään. Oiskohan noilla asioilla merkitystä alle joutumiseen. Mutta toisaalta olisi rekkakuskinkin pitäny huomata lähestyvä auto.
Kuskilla oli 0,4-0,6 promillea eli ei välttämättä ollut rattijuoppo. Sivulta tulevan auton vauhtia on vaikea arvioida, oletus on että ajaa sääntöjen mukaista nopeutta. Tuo taksikuskikin teki havannointivirheen kun ei huomannut toista katveessa ollutta autoa joka kuitenkin tuomittiin koska oli ajanut ylinopeutta. Tunnusti jopa ajaneensa toisin kuin nämä rajoitinta vastaan ajavat konginkankaan tappajat vaikka heidän nopeutensa ainakin pystyy ajopiirturilta toteamaan toisin kuin henkilöauton. Tuossa hesan tapauksessa toinen liikennevaloissa näiden "kaahareiden" kanssa odottanut taksikuski kertoi ettei huomannut kilvanajoa.
no eiköhän sillon olla liian ahtaaseen saumaan tunkemassa joka tapauksessa 60 alueella jos 80 tuleva jo ajaa päälle :o :o :o :o
mutta hylättiinkö tuo piirturi todisteeksi kelpaamattomana, joku asiantuntija ainakin niin sanoi että sen perusteella ei voi tehdä mitään päätelmiä rekan nopeudesta :-\ :-\ :-\ :-\
Ette te nyt ymmärrä että näissä molemmissa kolareissa on periaatteessa kyse samasta asiasta mutta tuomiot on ristiriitaisia. Toisessa vielä ammattikuski on ajanut alle ja vapautettu ja toisessa nuori kokematon kuljettaja tuomittu. Jos auto tulee sadan metrin päässä 90 kmh niin se on kohdalla neljän sekunnin kuluttua, 60 kmh se on vielä 35 metrin päässä neljän sekunnin kuluttua!
Täytyy sanoa omana mielipiteenä, että Suomen oikeuslaitos olisi vielä enemmän perseellään jos olisit tuomari ;D
-
Kun katsoo maps.google ohjelmasta tuota risteystä kuvien kanssa, niin pitäs tuosta huomata, jos rekka on oikealta tulossa. Sen verran on näkyväisyyttä. Siinähän onnettomuusautossa istui kolme henkilöä etupenkeillä ja kuski päissään. Oiskohan noilla asioilla merkitystä alle joutumiseen. Mutta toisaalta olisi rekkakuskinkin pitäny huomata lähestyvä auto.
Kuskilla oli 0,4-0,6 promillea eli ei välttämättä ollut rattijuoppo. Sivulta tulevan auton vauhtia on vaikea arvioida, oletus on että ajaa sääntöjen mukaista nopeutta. Tuo taksikuskikin teki havannointivirheen kun ei huomannut toista katveessa ollutta autoa joka kuitenkin tuomittiin koska oli ajanut ylinopeutta. Tunnusti jopa ajaneensa toisin kuin nämä rajoitinta vastaan ajavat konginkankaan tappajat vaikka heidän nopeutensa ainakin pystyy ajopiirturilta toteamaan toisin kuin henkilöauton. Tuossa hesan tapauksessa toinen liikennevaloissa näiden "kaahareiden" kanssa odottanut taksikuski kertoi ettei huomannut kilvanajoa.
no eiköhän sillon olla liian ahtaaseen saumaan tunkemassa joka tapauksessa 60 alueella jos 80 tuleva jo ajaa päälle :o :o :o :o
mutta hylättiinkö tuo piirturi todisteeksi kelpaamattomana, joku asiantuntija ainakin niin sanoi että sen perusteella ei voi tehdä mitään päätelmiä rekan nopeudesta :-\ :-\ :-\ :-\
Ette te nyt ymmärrä että näissä molemmissa kolareissa on periaatteessa kyse samasta asiasta mutta tuomiot on ristiriitaisia. Toisessa vielä ammattikuski on ajanut alle ja vapautettu ja toisessa nuori kokematon kuljettaja tuomittu. Jos auto tulee sadan metrin päässä 90 kmh niin se on kohdalla neljän sekunnin kuluttua, 60 kmh se on vielä 35 metrin päässä neljän sekunnin kuluttua!
Täytyy sanoa omana mielipiteenä, että Suomen oikeuslaitos olisi vielä enemmän perseellään jos olisit tuomari ;D
+
-
Kun katsoo maps.google ohjelmasta tuota risteystä kuvien kanssa, niin pitäs tuosta huomata, jos rekka on oikealta tulossa. Sen verran on näkyväisyyttä. Siinähän onnettomuusautossa istui kolme henkilöä etupenkeillä ja kuski päissään. Oiskohan noilla asioilla merkitystä alle joutumiseen. Mutta toisaalta olisi rekkakuskinkin pitäny huomata lähestyvä auto.
Kuskilla oli 0,4-0,6 promillea eli ei välttämättä ollut rattijuoppo. Sivulta tulevan auton vauhtia on vaikea arvioida, oletus on että ajaa sääntöjen mukaista nopeutta. Tuo taksikuskikin teki havannointivirheen kun ei huomannut toista katveessa ollutta autoa joka kuitenkin tuomittiin koska oli ajanut ylinopeutta. Tunnusti jopa ajaneensa toisin kuin nämä rajoitinta vastaan ajavat konginkankaan tappajat vaikka heidän nopeutensa ainakin pystyy ajopiirturilta toteamaan toisin kuin henkilöauton. Tuossa hesan tapauksessa toinen liikennevaloissa näiden "kaahareiden" kanssa odottanut taksikuski kertoi ettei huomannut kilvanajoa.
no eiköhän sillon olla liian ahtaaseen saumaan tunkemassa joka tapauksessa 60 alueella jos 80 tuleva jo ajaa päälle :o :o :o :o
mutta hylättiinkö tuo piirturi todisteeksi kelpaamattomana, joku asiantuntija ainakin niin sanoi että sen perusteella ei voi tehdä mitään päätelmiä rekan nopeudesta :-\ :-\ :-\ :-\
Ette te nyt ymmärrä että näissä molemmissa kolareissa on periaatteessa kyse samasta asiasta mutta tuomiot on ristiriitaisia. Toisessa vielä ammattikuski on ajanut alle ja vapautettu ja toisessa nuori kokematon kuljettaja tuomittu. Jos auto tulee sadan metrin päässä 90 kmh niin se on kohdalla neljän sekunnin kuluttua, 60 kmh se on vielä 35 metrin päässä neljän sekunnin kuluttua!
Täytyy sanoa omana mielipiteenä, että Suomen oikeuslaitos olisi vielä enemmän perseellään jos olisit tuomari ;D
Aikoinaan pyrin oikeustieteelliseen, jäin parin pisteen päähän sisäänpääsystä. Olisin erittäin hyvä ja oikeudenmukainen tuomari. Aikoinaan toimiessani esimiehenä juuri em ominaisuutta arvostettiin ja sitä että en koskaan antanut henkilökohtaisten antipatioiden vaikuttaa alaisten kohteluun. Mentiin asialinjalla. Nimettömänä netissä nyt voi sitten vähän päästellä höyryjä :P
-
Kun katsoo maps.google ohjelmasta tuota risteystä kuvien kanssa, niin pitäs tuosta huomata, jos rekka on oikealta tulossa. Sen verran on näkyväisyyttä. Siinähän onnettomuusautossa istui kolme henkilöä etupenkeillä ja kuski päissään. Oiskohan noilla asioilla merkitystä alle joutumiseen. Mutta toisaalta olisi rekkakuskinkin pitäny huomata lähestyvä auto.
Kuskilla oli 0,4-0,6 promillea eli ei välttämättä ollut rattijuoppo. Sivulta tulevan auton vauhtia on vaikea arvioida, oletus on että ajaa sääntöjen mukaista nopeutta. Tuo taksikuskikin teki havannointivirheen kun ei huomannut toista katveessa ollutta autoa joka kuitenkin tuomittiin koska oli ajanut ylinopeutta. Tunnusti jopa ajaneensa toisin kuin nämä rajoitinta vastaan ajavat konginkankaan tappajat vaikka heidän nopeutensa ainakin pystyy ajopiirturilta toteamaan toisin kuin henkilöauton. Tuossa hesan tapauksessa toinen liikennevaloissa näiden "kaahareiden" kanssa odottanut taksikuski kertoi ettei huomannut kilvanajoa.
no eiköhän sillon olla liian ahtaaseen saumaan tunkemassa joka tapauksessa 60 alueella jos 80 tuleva jo ajaa päälle :o :o :o :o
mutta hylättiinkö tuo piirturi todisteeksi kelpaamattomana, joku asiantuntija ainakin niin sanoi että sen perusteella ei voi tehdä mitään päätelmiä rekan nopeudesta :-\ :-\ :-\ :-\
Ette te nyt ymmärrä että näissä molemmissa kolareissa on periaatteessa kyse samasta asiasta mutta tuomiot on ristiriitaisia. Toisessa vielä ammattikuski on ajanut alle ja vapautettu ja toisessa nuori kokematon kuljettaja tuomittu. Jos auto tulee sadan metrin päässä 90 kmh niin se on kohdalla neljän sekunnin kuluttua, 60 kmh se on vielä 35 metrin päässä neljän sekunnin kuluttua!
Täytyy sanoa omana mielipiteenä, että Suomen oikeuslaitos olisi vielä enemmän perseellään jos olisit tuomari ;D
Aikoinaan pyrin oikeustieteelliseen, jäin parin pisteen päähän sisäänpääsystä. Olisin erittäin hyvä ja oikeudenmukainen tuomari. Aikoinaan toimiessani esimiehenä juuri em ominaisuutta arvostettiin ja sitä että en koskaan antanut henkilökohtaisten antipatioiden vaikuttaa alaisten kohteluun. Mentiin asialinjalla. Nimettömänä netissä nyt voi sitten vähän päästellä höyryjä :P
No sitä mieltä minäkin että vähän provosoit,,,,, nimettömänä. ;D
-
Kun katsoo maps.google ohjelmasta tuota risteystä kuvien kanssa, niin pitäs tuosta huomata, jos rekka on oikealta tulossa. Sen verran on näkyväisyyttä. Siinähän onnettomuusautossa istui kolme henkilöä etupenkeillä ja kuski päissään. Oiskohan noilla asioilla merkitystä alle joutumiseen. Mutta toisaalta olisi rekkakuskinkin pitäny huomata lähestyvä auto.
Kuskilla oli 0,4-0,6 promillea eli ei välttämättä ollut rattijuoppo. Sivulta tulevan auton vauhtia on vaikea arvioida, oletus on että ajaa sääntöjen mukaista nopeutta. Tuo taksikuskikin teki havannointivirheen kun ei huomannut toista katveessa ollutta autoa joka kuitenkin tuomittiin koska oli ajanut ylinopeutta. Tunnusti jopa ajaneensa toisin kuin nämä rajoitinta vastaan ajavat konginkankaan tappajat vaikka heidän nopeutensa ainakin pystyy ajopiirturilta toteamaan toisin kuin henkilöauton. Tuossa hesan tapauksessa toinen liikennevaloissa näiden "kaahareiden" kanssa odottanut taksikuski kertoi ettei huomannut kilvanajoa.
Rekkakuskista vaan yritettiin saada syyllistä kun vakuutuyhtiöillä on sitä pienellä kirjoitettua tekstiä esim. tällästä "Tahallaan tai alkoholin vaikutuksen alaisena aiheutettuja vahinkoja ei korvata"
Siis silloinkin, kun laki ei katso vielä rattijuopoksi.
Asia on täysin selvä, toinen tuli kolmion takaa ja on siksi syyllinen 8)
-
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288557326595.html
Onneksi. Jos oikeus olisi antanut tuosta tuomion, niin kaikki itsemurhan rekanalle tekevät ovat syyttömiä ja kuskit syyllisiä. :(
toi käräjäoikeuden päätös oli niin hyväveli että,ensimmäistä puolustusasianajajaa myöten :o :o :o,homma oli so***** jo ennen oikeuden istuntoa :o
-
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288557326595.html
Onneksi. Jos oikeus olisi antanut tuosta tuomion, niin kaikki itsemurhan rekanalle tekevät ovat syyttömiä ja kuskit syyllisiä. :(
toi käräjäoikeuden päätös oli niin hyväveli että,ensimmäistä puolustusasianajajaa myöten :o :o :o,homma oli so***** jo ennen oikeuden istuntoa :o
Eikös ne kärjät olekkin käyty jossain näitten kuoleitten kotiseudulla? Nyt näitten kuoleitten omaiset jäävät ilman vakuutusyhtiön rahoja, tulevista tulon menetyksistä ym. mitä vakuutusyhtiöt maksavatkin. Johtuen siitä syystä että hovi vapautti syytömän miehen ja kaljapäissään ajaneesta tuli syyllinen kun ajoi stopin takaa rekan eteen. Ja alkoholin takia vakuutusyhtiö evää sen syyllisen autokunnalle kuuluvat korvaukset.
-
Edelleenkään kukaan ota kantaa tuohon Hesan kuolonkolariin. Taksimies syyllinen? Ainakin jos teitä uskoo.
-
hallituksen vika! jos kepu ja mtk ei olis ajannu tukia alas niin eipä toikaan suhari olis joutunu ajamaan. ihan selvä juttu!
-
Edelleenkään kukaan ota kantaa tuohon Hesan kuolonkolariin. Taksimies syyllinen? Ainakin jos teitä uskoo.
Oliko tää tappaja läheinenkin sulle?
-
Sanokaas ny herrat rauhantuomarit, kenet tuomitaan? ;D
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013041916923049_uu.shtml
-
Sanokaas ny herrat rauhantuomarit, kenet tuomitaan? ;D
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013041916923049_uu.shtml
Kyll se tuon harmaan auton vika on. Ei sitä aivan helposti huomaa. Autot pitäisi olla kaikki punaisia. ;D
-
Sanokaas ny herrat rauhantuomarit, kenet tuomitaan? ;D
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013041916923049_uu.shtml
.
Puhaltikohan molemmat nollan?
-
Sanokaas ny herrat rauhantuomarit, kenet tuomitaan? ;D
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013041916923049_uu.shtml
.
Puhaltikohan molemmat nollan?
Tai puhallutettiinko edes molemmat kuskit?
-
Ol
Sanokaas ny herrat rauhantuomarit, kenet tuomitaan? ;D
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013041916923049_uu.shtml
Sokotakuski :-X
-
OlSanokaas ny herrat rauhantuomarit, kenet tuomitaan? ;D
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013041916923049_uu.shtml
Sokotakuski :-X
Siitä lienemme yhtä mieltä. ::)
-
Tänään ajelin etuajo-oikeutettua katua ja yksi Audi työnsi vasemmalta alle. Paniikkijarrutus esti törmäyksen. Muutenhan siitä varmaan linnatuomio olis tullu. Takaovesta sisään.
Muuten tuohon rekkakuskin tuomioon vaikutti varmaan se, että kuka uskaltaisi enää ajaa rekkaa, jos käräjäoikeuden tuomio olis pitänyt hovissa. ;D
-
Tänään ajelin etuajo-oikeutettua katua ja yksi Audi työnsi vasemmalta alle. Paniikkijarrutus esti törmäyksen. Muutenhan siitä varmaan linnatuomio olis tullu. Takaovesta sisään.
Muuten tuohon rekkakuskin tuomioon vaikutti varmaan se, että kuka uskaltaisi enää ajaa rekkaa, jos käräjäoikeuden tuomio olis pitänyt hovissa. ;D
Et sä sepe tiedä että maanviljeliä on ajanut lain että vasemalta tulevaa pitää väistää ja kärkikolmion takaa! Se entinen oli liian porvarillinen systeemi sen mielestä kun oikealta tulevaa piti väistää! Vasurit sai traumoja!