Agronet
Keskusteluaiheet => Maidontuotanto ja lihanaudat => Aiheen aloitti: paukkula - 10.03.13 - klo:09:59
-
Aamu taas osoitti että ilmaston lämpeneminen on suhteellinen käsite. Missä pidätte appeentekokalustonne näillä säillä. Meilllä kurottaja tr +apevaunu on kovilla pakkasilla ruokintapöydällä (sähköt pois kytkettynä) On mukavaa lähteä lämpimillä koneilla matkaan.
-
John deere ja apevaunu on kylmässä ladossa, lähtee käyntiin kuin palmun alta. Kuormain-jontikka ja pienkuormain on lämpöisessä pajassa. Voi Jeesus minkälaisia sontaläjiä traktorit, pienkuormaajat ja apevaunut on muutaman vuoden navettasäilytyksen jälkeen. Ruosteisia ja saastaisia, en missään nimessä pitäisi kamppeita ruokintapöydällä.
-
Tuo tr on valmet 1102 en tiä koska tehty kun ostettu 42000 markalla lähes kolmekymmentä vuotta sitten moottori vaihdetti joskus IKH : uudempaan käytettyyn . JCB kurotttaja tunteja 7000 kymmenen vuotta vanha vielä käyttöikää ainakin samanverran.Apevaunulla (Seko) menee kuudestoistavuosi. Niin että sellaisia sontakasoja joilla tehdään puhdasta suomalaista ruokaa.
Kurottajan letkut ja pumput olisivat pian entisiä jos 30 asteella kylmästä lähdettäisiin.
Meilläkin on pitkä rivi kiiltäviä jontikoita urakoitsijoiden halleissa.
-
Traktorin ajan navetan varastoon. Eristetty navettatilasta ja lämpötila laskee nollan tuntumaan kovalla pakkasella... Apevaunu lastataan samalla traktorilla. Vaunu pysyy pihalla paitsi ihan kovimmilla pakkasilla.
-
John deere ja apevaunu on kylmässä ladossa, lähtee käyntiin kuin palmun alta. Kuormain-jontikka ja pienkuormain on lämpöisessä pajassa. Voi Jeesus minkälaisia sontaläjiä traktorit, pienkuormaajat ja apevaunut on muutaman vuoden navettasäilytyksen jälkeen. Ruosteisia ja saastaisia, en missään nimessä pitäisi kamppeita ruokintapöydällä.
Justiin ihan samaa ajattelin. Karjatilan koneet ovat muutenkin aina vähän paskanhajuisempia ylipäätään, kuin muut.
-
Appeet sekoitetaan iltapäivällä,kun lämpö on nollas.Näin aamuisin juodaan kahvia toimistos ja katsellaan kun matto jakelee itsekseen.
Sähköinen apevaunu on omassa tilassaan.Ei tartte käynnistellä kuin yksi traktori näin kylmillä.Ja siihenkään ei tartte kauhoja vaihdella 8)
-
Apetta ei tehdä ja pakkastakin oli vain parikymmentä. Luha ehti olla aamulla lämmityksessä hetken ennen kuin sillä siilosta rehua irroitin pienkuormaajalle. Agromatic on yöt navetan puolella (+8), mutta aika jäykkä silti näillä keleillä.
Ektraktoria yritettiin hakea korjaamon pihasta ja vielä eilen sanoin puhelimessa, "että kyllä se käyntiin lähtee kun vain pyörittää". No ei pyörittänyt kun oli yöllä ollu pirun kylmä, apuakku oli toki matkassa, mutta vajaassa varauksessa sekin. Sinne jäi vielä odottelemaan :-[
-
Nyt on vielä ihan normi keli koneet on ulkona hyvin toimii kaikki. Pari talvee on akkuvaraaja ollu koneeessa, koko ajan on roikassa kovalla pakkasella Sitten voi tulla ongelmaa kun pakkasta 35-40... Mutta kyllä meille tulee joskus lämmin halli.
-
Nyt on vielä ihan normi keli koneet on ulkona hyvin toimii kaikki. Pari talvee on akkuvaraaja ollu koneeessa, koko ajan on roikassa kovalla pakkasella Sitten voi tulla ongelmaa kun pakkasta 35-40... Mutta kyllä meille tulee joskus lämmin halli.
Vanahatmiehet sannoo että lämmintä moottoria ei sais heti panna roikkaan.. Tai pittää turhan kauan muutenkaa. Kuivattaa sylinteriputket ja sitte startatessa mäntä hinkkaa kuiviltaan ::) Liekköhä mittää perrää tuosa jutusa?
-
John deere ja apevaunu on kylmässä ladossa, lähtee käyntiin kuin palmun alta. Kuormain-jontikka ja pienkuormain on lämpöisessä pajassa. Voi Jeesus minkälaisia sontaläjiä traktorit, pienkuormaajat ja apevaunut on muutaman vuoden navettasäilytyksen jälkeen. Ruosteisia ja saastaisia, en missään nimessä pitäisi kamppeita ruokintapöydällä.
Justiin ihan samaa ajattelin. Karjatilan koneet ovat muutenkin aina vähän paskanhajuisempia ylipäätään, kuin muut.
Johtuiskohan ihan siitä että karjatiloilla sitä traktoria ihan oikiasti tarvitaan..
-
Appeet sekoitetaan iltapäivällä,kun lämpö on nollas.Näin aamuisin juodaan kahvia toimistos ja katsellaan kun matto jakelee itsekseen.
Sähköinen apevaunu on omassa tilassaan.Ei tartte käynnistellä kuin yksi traktori näin kylmillä.Ja siihenkään ei tartte kauhoja vaihdella 8)
Muuten samoin mut rattori viileästä tallistakäymään ja siilostarehu 8)
-
John deere ja apevaunu on kylmässä ladossa, lähtee käyntiin kuin palmun alta. Kuormain-jontikka ja pienkuormain on lämpöisessä pajassa. Voi Jeesus minkälaisia sontaläjiä traktorit, pienkuormaajat ja apevaunut on muutaman vuoden navettasäilytyksen jälkeen. Ruosteisia ja saastaisia, en missään nimessä pitäisi kamppeita ruokintapöydällä.
Ja kait sulla on kesälöpöt tankissa
-
Apetta ei tehdä ja pakkastakin oli vain parikymmentä. Luha ehti olla aamulla lämmityksessä hetken ennen kuin sillä siilosta rehua irroitin pienkuormaajalle. Agromatic on yöt navetan puolella (+8), mutta aika jäykkä silti näillä keleillä.
Ektraktoria yritettiin hakea korjaamon pihasta ja vielä eilen sanoin puhelimessa, "että kyllä se käyntiin lähtee kun vain pyörittää". No ei pyörittänyt kun oli yöllä ollu pirun kylmä, apuakku oli toki matkassa, mutta vajaassa varauksessa sekin. Sinne jäi vielä odottelemaan :-[
Eikö ole lohkolämppäriä koneessa vai onko se niin vanha kones ettei ole vakiona.
Meillä on ollut kaikissa koneissa lohkolämmitin valmiina kun on pihaan tuotu.
-
Nyt on vielä ihan normi keli koneet on ulkona hyvin toimii kaikki. Pari talvee on akkuvaraaja ollu koneeessa, koko ajan on roikassa kovalla pakkasella Sitten voi tulla ongelmaa kun pakkasta 35-40... Mutta kyllä meille tulee joskus lämmin halli.
Vanahatmiehet sannoo että lämmintä moottoria ei sais heti panna roikkaan.. Tai pittää turhan kauan muutenkaa. Kuivattaa sylinteriputket ja sitte startatessa mäntä hinkkaa kuiviltaan ::) Liekköhä mittää perrää tuosa jutusa?
Joo turhaan menee sähköäkin,ajastinkello on hyvä kapistus,sen voi säätää lämmittään parin tunnis jaksoissa ja pari tuntia enne ajoon lähtöä.eli noin klo 4.00 aamulla.
Ja jos kone on edes hiukan tuulensuojassa niin ei tarvi 30 asteen pakkasessakaan paljoo lämmitysä.eri asia sitten on hydr öljyjen kans vaatii tovin että notkistuu.
-
Ei 6-sylinterisissä se lämppäri kovin kuumaksi sitä konetta kunnon pakkasella saa. Meillä on jontikka roikassa aina kun ei ole käynnissä jos pakkasta on yli 20 astetta ja on ajoa tiedossa. Massikassa pienempi kone ja aika tehokas lämppäri niin se on vaan muutaman tunnin roikassa, ei sillä kovin hirveästi edes talvella ajeta.
Eli traktorit on kylmässä, jontikka ladossa ja massikka pihalla. Varmolifti on navetan rehuhuoneessa missä ei lämpötila pakkasen puolelle laske. Ei se navettailma kyllä raudalle hyvää tee.
-
Lämppärin koko on koneen mukaan,kyllä kuutonen lämpii aivan yhtä hyvin kuin nelonenkin.
-
Etukuormaintraktori ilmalämpöpumun lämmittämänä tallissa. Bobcateilla jakeluautojen eristetyt kopit, joissa lämmiilmapuhallin. Rehupaalien jako/kuivitus km kolme kertaa viikossa.
-
Kyllä se perkinssi lähti laakasiilosta tänään ihan ilman roikkaa, aamulla oli mittarissa -24 . Illalla ei tullut mieleen ajaa sitä jonnekin johdon ulottuville. Kyllähän se hiukkasen oli nahkee, mutta lähtipä kuitenkin. Eipä ole tänä talvena ollut koneessa johto kiinni varmaan viittä kertaa enempää.
-
Tuollahan appeentekokalusto sijaitsee navetan ja ladon välisessä "rehuhuoneessa". Aamukaffit mä juon tuvas, appeentekokalusto lähettelee sitten viestiä jos sillä on jotain asiaa mutta yleensä hoitaa homman ilman katsomistakin. ;D
-
Apetta ei tehdä ja pakkastakin oli vain parikymmentä. Luha ehti olla aamulla lämmityksessä hetken ennen kuin sillä siilosta rehua irroitin pienkuormaajalle. Agromatic on yöt navetan puolella (+8), mutta aika jäykkä silti näillä keleillä.
Ektraktoria yritettiin hakea korjaamon pihasta ja vielä eilen sanoin puhelimessa, "että kyllä se käyntiin lähtee kun vain pyörittää". No ei pyörittänyt kun oli yöllä ollu pirun kylmä, apuakku oli toki matkassa, mutta vajaassa varauksessa sekin. Sinne jäi vielä odottelemaan :-[
Eikö ole lohkolämppäriä koneessa vai onko se niin vanha kones ettei ole vakiona.
Meillä on ollut kaikissa koneissa lohkolämmitin valmiina kun on pihaan tuotu.
On Maxxumissa lämppäri niinku muissakin käyttökoneissa (paitsi pienkuormaajassa) mutta ei sitä sitten erikseen so***** lämmitykseen laitettavaksi kun ei ollu ihan varma ehditäänkö viikonloppuna hakea kone kotio.
-
Tuollahan appeentekokalusto sijaitsee navetan ja ladon välisessä "rehuhuoneessa". Aamukaffit mä juon tuvas, appeentekokalusto lähettelee sitten viestiä jos sillä on jotain asiaa mutta yleensä hoitaa homman ilman katsomistakin. ;D
Se on lypsyn kans noin :P
-
Nyt on vielä ihan normi keli koneet on ulkona hyvin toimii kaikki. Pari talvee on akkuvaraaja ollu koneeessa, koko ajan on roikassa kovalla pakkasella Sitten voi tulla ongelmaa kun pakkasta 35-40... Mutta kyllä meille tulee joskus lämmin halli.
Vanahatmiehet sannoo että lämmintä moottoria ei sais heti panna roikkaan.. Tai pittää turhan kauan muutenkaa. Kuivattaa sylinteriputket ja sitte startatessa mäntä hinkkaa kuiviltaan ::) Liekköhä mittää perrää tuosa jutusa?
Se lämpötila anturi on näppärä ni ei lämmitä turhia ja saa pistää piuhan kiinni lämpimään koneeseen