Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nakkisormi - 15.02.13 - klo:18:40

Otsikko: Autonperäkärryt
Kirjoitti: nakkisormi - 15.02.13 - klo:18:40
Tarttis uudet laittaa, millasia porukka suosittelee?
Tarvis saada kaikkea romua kuljetettua ja ehkä joskus jopa lannoite- ja siemensäkkejä jos loppuu kaukaisimmille lohkoille. Ja kesäisin voisi viedä ruiskutusvettä 1000l säiliöllä pellonreunalle odottelemaan.
Eli jarrulliset, mutta mikä kantavuus? Entä lisävarusteet? Kuomu olisi kiva, mutta saako sellaisen nopeasti ja helposti pois jos tarvii esimerkiksi niitä viljasäkkejä kuskailla? Kippiä tai ajosiltoja ei tarvita.
Eli mitä varusteita ja millaisia kärryjä porukka ehdottelee, onko jotain erityistä huomioitavaa muuta kuin hinta?
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Ketku - 15.02.13 - klo:19:18
Lavettimalli ois kova peli, kantavuutta 2500kg lavan koko vaikka 2*4 metriä
Etuna ois et sais vaikka trukilla tavaraa kyytiin ja kantavuutta ja lavan kokoa ois piisalle asti, tarvittaessa vois vuokrata kärryä kun siinä on ne ajorampitkin olemassa ja saahan niitä pitkin vaikka pyöriteltyä tynnyreitä kyytille.
Haittaa iso koko jos ei tarvii isoa, eikä oo tietoo saako niihin kuomua, jonku pressuhärpäkkeen voi saadakkin.
Niin ja on muuten yllättävän hyviä vetää perässä painolla tai ilman.

Nimimerkki lavettia lainaamassa naapurista harva se päivä  ;D
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Paalari - 15.02.13 - klo:20:36
Täältäkin pisteet lavettikärrylle.
6 vuotta ollut Saris PA42 kippaava koneenkuljetus lavetti irtorampeilla ja alulaidoilla.
http://malander.fi/saris_peravaunut
Ei voi moittia, on kelvannut myös naapureille..
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Pasi - 15.02.13 - klo:20:43
Kantavuutta, tai siis kokonaispaino, niin suuri tai pikkaisen enemmän kuin vetäjällä saa vetää. Lavan koko sen mukaan mitä aiot kuljettaa. Siemen- ja lannoitesäkit eivät vaadi kovin suurta lavaa, mutta esim. pellilevyjen kuljettaminen vaatii pituutta. Liian pientä ei kannata ostaa, mutta lavan suurentaminen lisää kärryn painoa ja samalla pienentää sallittua hyötykuormaa. Kuomua tuskin saa kovin suurelle lavalle. Pikkukärryjen kuomu lähtee irti kun muutaman pultin avaa, mutta pois ja takaisin nostaminen vaatii jonkin nostimen tai apulaisia. Jos sinulla on aina esim. neljä kaveria nostamaan kuomua joka nurkasta, niin homma on helppo. Muuten enemmän tai vähemmän hankalaa. Pressuhärpäke olisi melkin parempi.

Hintaa en esimmäiseksi katsoisi, vaan kuinka tukevalta kärry näyttää, miten kuorman kiinnityspisteet on tehty, kuinka helposti laitoihin saa korketta tai sen pressuhärpäkkeen kiinni jne.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Klapikauppias - 15.02.13 - klo:20:57
Kotimaan kärryt taitaa sitten jäädä kauppaan, ne on tehty lähinnä näille tee-se-itse rakentajille ;D Eli kuten jo edellä mainittiin Saris, Agados, Hulgo euroopan kärryistä löytyy jämäkkyyttä ja kuljetuskapasiteettia. Itellä Assems kolmentonnin kokonaispainolla ja kolmikaato kipillä, olen kyllä tykänny, kuin hullu puurosta, todella jämäkkä kärry, siinä nuo pienet pyörät vähän kaks piippuinen juttu, hyvää matala kokonaiskorkeus, voi kipata autokatokses sivulle, mutta renkaat ei kestä yhtä kauaa, kuin noissa muissa "hiacen pyörät" ja ovat puolta kalliimmat noin 150 erkkiä kipale, vaihto noin 30 tuhannen kilsan välein, lisäksi on jonkin verran "jyryytes" vetää tasan 80, mutta toisaalta kulkee, kuin juna, joskus rekan ohituksen jälkeen pelästynyt 120 mittarissa, käyrryä ei huomaa tulee niin siististi perässä. Vedetty nyt vähän kolmatta vuotta ja toistasataatuhatta kilsaa, veturi kävi just kytkinrempassa, oli vauhtipyörä, painelaakeri ja asetelma ihan finaalissa, levyssä oli pikkasen pintaa jäljellä. Kaikista noista on olemassa pelkät lavetti versiot isoilla lavoilla ja kunnon kantavuuksilla.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: rene - 15.02.13 - klo:22:15
Minusta hyvä konsepti on kaksi vääntösauva-akselia peräkkäin, 2500kg kokonaispaino ja vähintään nelimetrinen lava :)  Tuommoisilla voi helposti viedä yli kolmen tonnin kuormaa eikä ne pompi oikein millään :)
 Nelimetrisellä lavalla on mahdollista kuskata niin autoa kun harjateräksiäkin, lyhemmällä se ei oikein onnistu.  Itsekin voi kannattaa tehdä.  Jos kärry on ruohonleikkuria varten niin silloin se kuomu voi olla kätevä, oikeaan kärryyn jos tarvitaan sisätilaa niin kapelit ja pressu on oikea ratkaisu.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Topias Funke - 15.02.13 - klo:22:41
Samoo mieltä ko edelläki. 2x4 lava. menee rumppuputketkin *****ilemata. kantavuutta väh 2 tonnia. Saris huippu, mutte menettelee edvarttikin.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Von Pimppelbööbel - 15.02.13 - klo:23:11
Eetvartti on köyhien kärry. Saris on tosimiehille.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: zetor8045 - 15.02.13 - klo:23:33
Eetvartti on köyhien kärry. Saris on tosimiehille.
Mitä yhtä viherrakentajaa olen seurannut ja kuuntelin niin mä luulen että vaikka sillä oli eetvartit niin enemmän sillä valuuttaa oli kuin monella Sariksen omistajalla  ;)   Mutta joo Avanttejaan ja muuta se sillä eetvartilla kuskas ja kehus mutta kyllä määkin kehun mun vanhoja 2,5tn kantavuudella olevia majavia kun kaikki mikä on pitänytkin on tullut kuskattua.. Tosin lava on renkaiden välissä hankalasti eli ei pysty sivusta kuormaamaan mutta kohtuu isot renkaat jotka pyörii kevyesti..  Sariksia en oo kuin yksiä vetänyt ja ne täristi/nyki ihan sairaasti...  Vissiin oli jotain häikkää jossain renkaassa muuten pätevän oloiset kärryt...  Kannattaa käydä tutkimassa ihan livenä noita kärryjä että mitkä sopeis parhaiten omaan käyttöön... 
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: hogi - 16.02.13 - klo:00:36
Lavaan saman tien pituutta ja leveyttä lisää, itse päivitin isomman kärryn syksyllä 3,5 tn eduardiin, lavan leveys 2,2x5m. Edellinen oli 1,8x4,5m ja välillä kaipasi leveyttä ja pituuta lisää.

Iso kärry on mukava peruutella kun näkee peileistä  hyvin. Osta kerralla kunnon kokoinen.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: SKN - 16.02.13 - klo:00:54
Tarttis uudet laittaa, millasia porukka suosittelee?
Tarvis saada kaikkea romua kuljetettua ja ehkä joskus jopa lannoite- ja siemensäkkejä jos loppuu kaukaisimmille lohkoille. Ja kesäisin voisi viedä ruiskutusvettä 1000l säiliöllä pellonreunalle odottelemaan.
Eli jarrulliset, mutta mikä kantavuus? Entä lisävarusteet? Kuomu olisi kiva, mutta saako sellaisen nopeasti ja helposti pois jos tarvii esimerkiksi niitä viljasäkkejä kuskailla? Kippiä tai ajosiltoja ei tarvita.
Eli mitä varusteita ja millaisia kärryjä porukka ehdottelee, onko jotain erityistä huomioitavaa muuta kuin hinta?
Mimmottos kummottos? No simmottos tämmöttös sellaset kärryt...

http://www.youtube.com/watch?v=ApYbIz-F2A0
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Topias Funke - 16.02.13 - klo:07:51
Eetvartti on köyhien kärry. Saris on tosimiehille.

Tai voisko olla jopa tarpeen mukaan? Saris jos vedät jatkuvaan jne... 8)
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: kettu - 16.02.13 - klo:07:51
Vaikka tuollaiset, ei lopu ainakaan heti tila kesken  :) http://www.nettikone.com/eduard/atlas-3500/1109942 (http://www.nettikone.com/eduard/atlas-3500/1109942)
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: casseus - 16.02.13 - klo:08:03
Tarttis uudet laittaa, millasia porukka suosittelee?
Tarvis saada kaikkea romua kuljetettua ja ehkä joskus jopa lannoite- ja siemensäkkejä jos loppuu kaukaisimmille lohkoille. Ja kesäisin voisi viedä ruiskutusvettä 1000l säiliöllä pellonreunalle odottelemaan.
Eli jarrulliset, mutta mikä kantavuus? Entä lisävarusteet? Kuomu olisi kiva, mutta saako sellaisen nopeasti ja helposti pois jos tarvii esimerkiksi niitä viljasäkkejä kuskailla? Kippiä tai ajosiltoja ei tarvita.
Eli mitä varusteita ja millaisia kärryjä porukka ehdottelee, onko jotain erityistä huomioitavaa muuta kuin hinta?
Kiito! On upotussinkitty ja paksusta pellistä tehty!
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CE4QFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.8-caravan.fi%2FMallit%2Fkiito.htm&ei=ZCAfUYjmG5GO4gSr0IHQDA&usg=AFQjCNG5I9DPqcwP7XgM6A9ZCjTyTGMgyg&bvm=bv.42553238,d.bGE&cad=rja
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Klapikauppias - 16.02.13 - klo:19:59
Tuommoiset kiito kärryt kuuluu samaan "hobby sarjaan" noittan muulikärryjen kanssa, itelläkin on aivan erikseen semmoiset, noihin "kevytkuljetus" tarpeisiin, koska nuo kunnon peräkärryt painavat jo tyhjänä enemmän, kuin 750 kiloa, siitä johtuu myös tuo jonkun kirjoittajan mainitsema nykiminen. Kyllä nuo kattopellistä prässätyt kevyt kärryt seuraa huomaamattomasti autoa, mutta ei niihin ole syytä nostella vesinoppia, ei yhtä eikä varsinkaan kahta, mikä ei noissa sariksissa yms. vaikuta miltään.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: zetor8045 - 16.02.13 - klo:20:10
Tuommoiset kiito kärryt kuuluu samaan "hobby sarjaan" noittan muulikärryjen kanssa, itelläkin on aivan erikseen semmoiset, noihin "kevytkuljetus" tarpeisiin, koska nuo kunnon peräkärryt painavat jo tyhjänä enemmän, kuin 750 kiloa, siitä johtuu myös tuo jonkun kirjoittajan mainitsema nykiminen. Kyllä nuo kattopellistä prässätyt kevyt kärryt seuraa huomaamattomasti autoa, mutta ei niihin ole syytä nostella vesinoppia, ei yhtä eikä varsinkaan kahta, mikä ei noissa sariksissa yms. vaikuta miltään.
Niin mä sanosin että Sarikset nykis... Mutta niissä oli jotain hämärää...  Ei meikän (entisen omistajan toimesta parilla rautapalkilla varmuuden vuoksi vahvistettu, kun kuskasi niillä bobbareita. Eli painoa enemmän kuin tehtaalaisissa) majavat 2,4tn sepelikuormalla mitään nytkyttele muutakuin kuin tien routaheitoista...  Pirun hienosti noi kaikki jarrulliset kärryt tulee verrattuna noihin pirun jarruttomiin joihin ei voi ottaa oikeen mitään kyytiin kun jo menee ylipainon puolelle... Tosin puuttuu tuo pikku-e itseltä niin laittomia kuljetuksia tulee tehtyä melkeimpä aina  ;D 
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: metsajussi - 16.02.13 - klo:20:23
Nykiminenkin katoaa kun veturina on kuorma-autoksi rekisteröity GMC tms.
Testattu juttu, auton omapaino oli noin 2800 kg, perässä 4 m Saris.
Kulunut sanonta 'menee kuin juna' piti kerrankin paikkansa.

Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Klapikauppias - 16.02.13 - klo:20:37
Sitä  tarkoitin, että nuo raskaat kärryt nyppii autoa kaikissa heitoissa ja kuopissa, mulla meinas  ensimmäisen reippaan kuukauden ja kymmenen tonnin ajelun jälkeen irrota koukku autosta, onneksi satuin huomaamaan, kärryä perään laittaessa, ettei tiellä irronnut, olis ollut aika "torpeero", kun ois lähteny koukku vaijerilenkin kanssa autonperästä ja täys satsi päällä liki kolmetonnia painoa jarrut auki ::)  Sitten laittoivat rautaa niin paljon koukun kiinnitykseen, ettei ole hetkunut, vaikka sitä on vedelty nyt satatonnia. Juuri perjantaina oli todella likeltä piti tilanne, kun 80 alueella joku kääntyi ilman vilkkua vasemmalle, tajusin vain, että edessä on auto pidätyksissä, onneksi sattui katsomaan peilistä ja nyppäs pikkasen keskiviivallepäin, kun koitin jarruttaa mutta sillä ei juuri ollut hidastavaa vaikutusta, joten suunta kaiteen ja auton välistä, että suhahti ;D
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Topias Funke - 16.02.13 - klo:21:10
Ei issoo kärriä oo tarkotetti tojota tercelin perään. Jos auton runko on puolen millin peltiiin 2 kertaan maalattua, ni ei siihen pikkumuulia kummempaa ole tarkoitettu.  Pitäs jonkun kirjottaa laki että vetokoukkujen asennus on kielletty ellei ajoneuvossa ole erillistä runkoa. :P
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: SKN - 16.02.13 - klo:21:14
Ei issoo kärriä oo tarkotetti tojota tercelin perään. Jos auton runko on puolen millin peltiiin 2 kertaan maalattua, ni ei siihen pikkumuulia kummempaa ole tarkoitettu.  Pitäs jonkun kirjottaa laki että vetokoukkujen asennus on kielletty ellei ajoneuvossa ole erillistä runkoa. :P

(https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQKu5pcPaAMHUkAXbbVFT336us1w67G9GE6F9nSRMAp9DMsXOIM5A)
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Klapikauppias - 16.02.13 - klo:21:20
Tuo on kyllä totta, tuollainen jenkki ois oiva peli kärryn vetoon jo ihan omapainon takia,  noilla keveämmillä tulee juuri tuo tunne, että häntä heiluttaa koiraa 8) Mulla tosin tuo koukku ei irronnut auton rungosta, vaan koukun oma runko petti, korvat ois jääny autonpohjaan kiinni ellen olisi ajoissa huomannu ;) Näin muuten joskus, kun joku kiskoi tuollaisella jenkillä rekan neliakselista täysperävaunua osuuskaupan viljavarastolla, kun täytti sitä, piti kyllä vilkaista toisenkin kerran, että näinkö oikein ::)
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Topias Funke - 16.02.13 - klo:21:54
Ei sen vetoauton oo pakko olla jenkki. Zil kävis myös.  ;D Voi jenkkilaviksella siirtää tasasella vaikka junaa. ainakin pientä junaa. :P
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: realisti - 16.02.13 - klo:22:08
Silveradon oston jälkeen ei paljon jc-trailer ole autoa nykinyt  ;D ja duramaxilla yhdistelmä kiihtyy sen mitä normaali teinibemari.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: SKN - 16.02.13 - klo:22:09
Silveradon oston jälkeen ei paljon jc-trailer ole autoa nykinyt  ;D ja duramaxilla yhdistelmä kiihtyy sen mitä normaali teinibemari.
Moommalainen luomulammas karannu realistin puskuriin...

(https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSumQRw6_ckBNWTOlt1X2yxs6ZhlJhHWVx7eKzP5F0wn3yBrUjA)
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: ktm87 - 16.02.13 - klo:22:17
grab life by the horns. dodge ^ 8)
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: rene - 16.02.13 - klo:23:09
Ei se nykiminen mikään ongelma ole jos on hyvä ja oikein lastattu kärry.  Köppäästä se hinaaminen pienellä japsiautolla on, ja laitontakin, mutta kyllä kärryn liikuttelu onnistuu.  Sprintterillä on ihan kiva kuskata :)
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Klapikauppias - 17.02.13 - klo:08:02
Eipä tuo kärry ees kulkisi millään polkuautolla, kyllä tuo munkin veturi painaa silti kolmatta tonnia ja raapii joka nurkasta, voimanpuutettakaan en ole moittinu, torikassit jää tyhjänä raapimaan risteykseen, kun tuo lähtee täydellä lastilla  ;) Mutta lähinnä kaipais kertoja laatikkoa peruutuksiin, tuon koreanmaasturin kytkin on niin lujilla, kun pakki on pitkä ja tupa rakennettu metriä ylemmäs kadusta, siitä kun peruuttaa sen ysikymppiin ja kärry nousee vastamäkeen niin, että telin etupyörät on ilmassa, saattaa auton alta tulla teknistä savua ;D Automaatti laatikko saattais olla yks ratkaisu, vaikka ottaa sekin siipeensä, jopa noissa jenkeissä tuntuvat laittavan öljyn lisälauhduttimia, jos auto kärrynvedossa enenmmänkin, ettei vain pelkkä "aisanjatke" ::)
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: häjy - 17.02.13 - klo:11:51
HT-truk kärryt on kans hyvää tekoa. Itellä 2x4,5 lava 2akselinen vääntösauva jousilla. Kuormaa kestää, kolmea apulantasuursäkkiä olen kauppiaalta ajellut. Seuraa jämäkästi perässä, suurillakin nopeuksilla. Kaveri niitä kerran lainasi mesen perään ja ohituksessa 180 vauhdis pientä havinaa oli ilmennyt mutta 160 oli ollu passeli vauhti, kärryt oli kyllä tyhjä.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: rene - 17.02.13 - klo:15:53
HT-truk kärryt on kans hyvää tekoa. Itellä 2x4 lava 2akselinen vääntösauva jousilla. Kuormaa kestää, kolmea apulantasuursäkkiä olen kauppiaalta ajellut. Seuraa jämäkästi perässä, suurillakin nopeuksilla. Kaveri niitä kerran lainasi mesen perään ja ohituksessa 180 vauhdis pientä havinaa oli ilmennyt mutta 160 oli ollu passeli vauhti, kärryt oli kyllä tyhjä.
:o Melko vauhtia.  Itse olen pressukapelikärryn joskus ohituksessa 130:n vauhtiin nykässy :-\
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Räkkyjooseppi - 17.02.13 - klo:17:04
Minusta nuo jenkkiraudat ja peräkärryt kannattaa unohtaa paitsi jos täppäröi.
Meillä neliveto kuormaauto siinä vankka nosturi sillä saa kuorman purettua.
Mites ootte jenkin perästä kuorman purkaneet jos ei vielä koneet ole pellolla?
Samalla autolla ajettu lannoitteet tehtaalta samoin viljat ja kalkit ym ym.
Perään on lavetti olla saa kuskata koneita .
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: leku - 17.02.13 - klo:17:06
Itellä agados dona 3000 2,2x5m, lisälaidat+ kapellit+kaksoispohja+ rampit+hiab....yms
toisena agados atlas 2500 1,7x4m kippikärry polttopuiden ajossa.
ei moitittavaa yhtään kärryissä, pysyn varmasti samassa merkissä.
keskieuroopan kärryt tehty töihin, varmasti et kadu hankintaan kunhan pysyt pois kotimaisista. nm. kokemusta on, antaa tuote kehityksen mennä 10 v eteenpäin
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: SKN - 01.11.15 - klo:18:59
Onko toi Saris-putiikki vielä jalkasillaan?

http://alberni.fi/saris-tarjoukset

Kun noita pienen pieniä pikkumieskärryjä mieli halajaa... ;D
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: andie - 01.11.15 - klo:20:17
Onko toi Saris-putiikki vielä jalkasillaan?

http://alberni.fi/saris-tarjoukset

Kun noita pienen pieniä pikkumieskärryjä mieli halajaa... ;D

Sitä en tiedä onko pystyssä, mutta noita kärryjä ainakin meilläpäin myy K-maatalous.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: SKN - 01.11.15 - klo:20:20
Onko toi Saris-putiikki vielä jalkasillaan?

http://alberni.fi/saris-tarjoukset

Kun noita pienen pieniä pikkumieskärryjä mieli halajaa... ;D

Sitä en tiedä onko pystyssä, mutta noita kärryjä ainakin meilläpäin myy K-maatalous.

Köyhälle vain halvin on mahdollista... :-[


Vai onko jollakin jotain muuta esittää tilalle???? Vaatimuksena ei ole kuin se että kärryille mahtuu yksi 1.5motin klapisäkkki.....
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Opelmies - 01.11.15 - klo:20:21
Onko toi Saris-putiikki vielä jalkasillaan?

http://alberni.fi/saris-tarjoukset

Kun noita pienen pieniä pikkumieskärryjä mieli halajaa... ;D

Sitä en tiedä onko pystyssä, mutta noita kärryjä ainakin meilläpäin myy K-maatalous.

Köyhälle vain halvin on mahdollista... :-[


Vai onko jollakin jotain muuta esittää tilalle???? Vaatimuksena ei ole kuin se että kärryille mahtuu yksi 1.5motin klapisäkkki.....

Hessu vois tietää? Sehän raahaa sitä sidontatelinettään kärryllä.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: hiluhi - 01.11.15 - klo:20:27
Onko toi Saris-putiikki vielä jalkasillaan?

http://alberni.fi/saris-tarjoukset

Kun noita pienen pieniä pikkumieskärryjä mieli halajaa... ;D

Kannattaa käydä itse hakeen suoraan tuon äijän kotoo, mieluusti pe-iltana ja sopiva taskumatti mukana. Ei olis eka kerta kun kärryn saa alvittomaan hintaan alvillisena  ;)
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Opelmies - 01.11.15 - klo:20:29
Onko toi Saris-putiikki vielä jalkasillaan?

http://alberni.fi/saris-tarjoukset

Kun noita pienen pieniä pikkumieskärryjä mieli halajaa... ;D

Kannattaa käydä itse hakeen suoraan tuon äijän kotoo, mieluusti pe-iltana ja sopiva taskumatti mukana. Ei olis eka kerta kun kärryn saa alvittomaan hintaan alvillisena  ;)

Sorkkiksen kaksoisveli?  ;D
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: hiluhi - 01.11.15 - klo:20:38
Onko toi Saris-putiikki vielä jalkasillaan?

http://alberni.fi/saris-tarjoukset

Kun noita pienen pieniä pikkumieskärryjä mieli halajaa... ;D

Kannattaa käydä itse hakeen suoraan tuon äijän kotoo, mieluusti pe-iltana ja sopiva taskumatti mukana. Ei olis eka kerta kun kärryn saa alvittomaan hintaan alvillisena  ;)

Sorkkiksen kaksoisveli?  ;D

Ei ainakaan samasta isästä, kun on pitempi-hoikempi-vähemmän punoittava naama ;)
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Klapikauppias - 02.11.15 - klo:07:30
K-Maatalouden pihas noita Sariksia näkyy olevan täällä Seinäjoellakin, sen enempää en ole niitä vilkuillut, kun ei tuossa omassakaan mitään vikaa ole, nastarenkaat siihen juuri hommasin, kun niitä saa nykyään noihin pikkupyöriinkin ja tuli veturi vaihdettua nastarenkaiseen "sontalavaan" ;)
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Makkis - 02.11.15 - klo:13:57
Mulla 2mx5m Eduard 2,7t. Juuri sopiva sekakäyttöön. Lyhempää ei kannata laittaa.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Tiimo - 02.11.15 - klo:16:40
Näytti olevan Saris kärryjä useampaa mallia 110-tienvarren toimipisteessä ja WP- katsastuksen pihalla muutama luultavasti odottamassa papereita.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: SKN - 02.11.15 - klo:17:05
Näytti olevan Saris kärryjä useampaa mallia 110-tienvarren toimipisteessä ja WP- katsastuksen pihalla muutama luultavasti odottamassa papereita.

Merkkikirjo on todella laaja ja hintojen erot olemattomia.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: -SS- - 02.11.15 - klo:19:25
Joo tilaa ei koskaan ole liikaa, tämä kärry tulisi varmaan vähemmällä retuutuksella perässä.
Mikran perään joo. Pikku ö-kortti ja sikailupassi tarvitaan vetämiseen.
Kuulemma enää ei saa näitä, eli viimeisiä viedään. Saa  kerrallaan 7 suursäkkiä
menemään, ei tarvitse terveisiä kuljettaa.

(http://www.viistonninen.com/muut/karry.jpg)

-SS-


Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Toivo Tonta - 02.11.15 - klo:21:38
Joo tilaa ei koskaan ole liikaa, tämä kärry tulisi varmaan vähemmällä retuutuksella perässä.
Mikran perään joo. Pikku ö-kortti ja sikailupassi tarvitaan vetämiseen.
Kuulemma enää ei saa näitä, eli viimeisiä viedään. Saa  kerrallaan 7 suursäkkiä
menemään, ei tarvitse terveisiä kuljettaa.

(http://www.viistonninen.com/muut/karry.jpg)

-SS-
Ei muuten riitä pikku e ;D
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: -SS- - 02.11.15 - klo:22:01
Ei muuten riitä pikku e ;D

Nii totesinkin et pikku ö ja muropaketista otettu ajokortti,
tahi sikailupassi. Mopoautoon joutuu laittaan hiukan ahtopaineita lisää.

 ::)

-SS-
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Klapikauppias - 03.11.15 - klo:18:56
Mikäs sen tekee, ettei pikku e llä pärjäisi, eihän ton kokonaispaino ole kuin 2600 ?
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: ht - 03.11.15 - klo:19:59
Mikäs sen tekee, ettei pikku e llä pärjäisi, eihän ton kokonaispaino ole kuin 2600 ?

Saakos henkilö/pakettiautoon kytkeä muuta kuin keskiakseliperävaunun?
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Klapikauppias - 03.11.15 - klo:20:15
En mä tierä, mielestäni joskus oon nähny ja ainakin tuos oli kuulakytkin ja mainostetaan henkilö, paketti ja maasturin vedettäväksi, viimeisenä reksiteröitynä. Direktiivi on vissiin muuttunut, eikä tämän jälkeen enää saa rekiteröidä uutta työntöjarrullista varsinaista perävaunua..
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: sorkkis - 03.11.15 - klo:20:39
Mikäs sen tekee, ettei pikku e llä pärjäisi, eihän ton kokonaispaino ole kuin 2600 ?

Saakos henkilö/pakettiautoon kytkeä muuta kuin keskiakseliperävaunun?
Saa . Näkyy rekisteri otteesta paljonko saa vetää.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: sorkkis - 03.11.15 - klo:20:40
Pikku eellä saa ajaa olikse 6990 vain 7000 kg yhdistelmää siis maasturi tahi pakettiauto veturina .
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: SKN - 03.11.15 - klo:20:41
Mikäs sen tekee, ettei pikku e llä pärjäisi, eihän ton kokonaispaino ole kuin 2600 ?

Saakos henkilö/pakettiautoon kytkeä muuta kuin keskiakseliperävaunun?
Saa . Näkyy rekisteri otteesta paljonko saa vetää.

Onko rekisteri ote vähän kun poliisi ote tai ote lipesi????
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: SKN - 03.11.15 - klo:20:42
Pikku eellä saa ajaa olikse 6990 vain 7000 kg yhdistelmää siis maasturi tahi pakettiauto veturina .

Sorkkiksella on ihan omat nopeusluvut :o :o
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Opelmies - 03.11.15 - klo:20:46
Pikku eellä saa ajaa olikse 6990 vain 7000 kg yhdistelmää siis maasturi tahi pakettiauto veturina .

Sorkkiksella on ihan omat nopeusluvut :o :o

Löytyisiköhän tähän kohtaa jostakin se kuva hessun "vetokärristä"? ::)
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: SKN - 03.11.15 - klo:20:47
Pikku eellä saa ajaa olikse 6990 vain 7000 kg yhdistelmää siis maasturi tahi pakettiauto veturina .

Sorkkiksella on ihan omat nopeusluvut :o :o

Löytyisiköhän tähän kohtaa jostakin se kuva hessun "vetokärristä"? ::)

Ei voi, tulee taas tutkinta kun kuula jumittaa, siis se vetokuula. ;D
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Toivo Tonta - 03.11.15 - klo:21:13
Mikäs sen tekee, ettei pikku e llä pärjäisi, eihän ton kokonaispaino ole kuin 2600 ?

Saakos henkilö/pakettiautoon kytkeä muuta kuin keskiakseliperävaunun?
Saa . Näkyy rekisteri otteesta paljonko saa vetää.

Ei saa.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Klapikauppias - 03.11.15 - klo:21:20

Ei saa.
[/quote]

Syystä, että ?? 
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Toivo Tonta - 03.11.15 - klo:22:26

Ei saa.

Syystä, että ??
[/quote]

Taitaa nykyisin saada.
Autoon kytkettävät hinattavat ajoneuvot

1. Henkilö- ja pakettiautoon (M1- ja N1-luokka) sekä erikoisautoon saa kytkeä O1- tai O2-luokan keskiakseliperävaunun, O2-luokan puoliperävaunun taikka O2-luokan varsinaisen perävaunun. Henkilö- ja pakettiautoon kytkettävän puoliperävaunun ja varsinaisen perävaunun jarrujärjestelmän on oltava kyseiseen kytkentään soveltuva sekä täytettävä perävaunun ensimmäisen käyttöönoton ajankohtana tai myöhemmin voimassa olleet tekniset vaatimukset. Henkilö- ja pakettiautoon kytkettävän puoliperävaunun ja varsinaisen perävaunun, joka on otettu käyttöön ennen 1 päivää tammikuuta 2011, on täytettävä 1 päivänä tammikuuta 2011 tai tätä myöhemmin voimassa olleet jarrujärjestelmää koskevat tekniset vaatimukset.

Huom! Tämän hetken (31.10.2014) tietojen mukaan työntöjarruja ei enää hyväksytä varsinaiseen perävaunuun eli vankkuriin 01.11.2014 lähtien, ts. niitä ei mainitun päivämäärän jälkeen ensirekisteröidä.
Otsikko: Vs: Autonperäkärryt
Kirjoitti: Klapikauppias - 04.11.15 - klo:07:18
Noin tuolla myynti-ilmoituksessakin mainittiin, että tuo ois viimeinen kärry, mikä on ehditty katsastaa vanhan lain aikana, sen saa vielä myydä, mutta on jo vuoden ajaelehtinu sitten pihassa, sopivaa tarjousta siitä kyllä mainostettiinkin  ;)