Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Highlander - 02.02.13 - klo:22:23

Otsikko: T171 ja T191
Kirjoitti: Highlander - 02.02.13 - klo:22:23
Tuli tuossa pellonjyrsin urakoitsijoilta tarjouksia kysellessä tehtyä sellainen äkki temppu että menin ja ostin sitten oman 2.5m Mericrusherin jota tuskin jaksaa toi nykyinen N121 pyörittää eikä 1056 Natikassa taida riittää välitykset riittävän hitaaseen kulkuun etenkään peruutettaessa eli siihen käyttöön nyt sitten tarvitsisin veturia. Tärkein voimaa vaativa käyttö koneella olisi jyrsintä ja sorakärryn veto tiellä. Pitäisihän sen koneen myös sopia yleiskoneeksi karjatilalle ja etukuormaimen se vaatii myös.

Onko sitä juuri mitään muita vaihtoehtoja edellä mainittuihin töihin kuin noin otsikossa mainitut? Tuntuu vaan monessa muussa koneessa paino karkaavan tuolla 200 hv luokassa. Paripyöräthän taitaa tarvita kaikki koneet kun rämeelle mennään? Mutta muiden merkkien tietäjät voi antaa ehdotuksia, avoimin mielin täällä ollaa vaikka kotimaisia noi koneet täällä pääasiassa olleet.

Tähän voisi laittaa checklistiä otsikossa mainituista koneista joko Hiteckkinä kuin myös Adcancena. Katsellut nyt vuosimalleja 2006 ja uudempia molemmilla varustevaihtoehdoilla ajomäärät pitäis ehkä olla alle 5000h kun ei tolla Ännälläkään ole vielä ajettu kuin 2550h eikä sitä rujompaa kehtaa laittaa mutta en myöskään näe uuden ostoa järkevänä eli n.30t€ välirahalla olisi syytä päästä. Sillon kun tota Ännää osteltiin 2009 niin huoltoukot suositteli pysymään Hiteck linjalla kun Advanceissa ollut jotain sähköhäikkää. Jokohan ne on saatu noissa vanhoissa korjattu, eli erityisesti kiinnostaa mitenkä ne Advancet on noissa isoissa toimineet ja mitä kokemuksia niistä on?
Kuin myös kaikki tarkastettavat ja vikaherkät paikat.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Highlander - 02.02.13 - klo:22:25
Niin ja sitä piti vielä kysymän että mitä suuria eroja noilla 171 ja 191 oikein on muutakun moottori teho?
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: jalle - 02.02.13 - klo:22:46
Viittaako toi nimimerkki sun paikkakuntaas(kaupunginosaan)? Hurjaks on menny touhu täällä rajaseudullakin, jos olen oikein ymmärtäny. Et tainu urakoitsijaa löytää läheltä?
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: icefarmer - 02.02.13 - klo:22:46
Niin ja sitä piti vielä kysymän että mitä suuria eroja noilla 171 ja 191 oikein on muutakun moottori teho?
nimimerkki retku taitaa antaa sulle kaikkein pätevimmän ja puolueettomimman selonteon aiheesta....
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Highlander - 02.02.13 - klo:23:06
Viittaako toi nimimerkki sun paikkakuntaas(kaupunginosaan)? Hurjaks on menny touhu täällä rajaseudullakin, jos olen oikein ymmärtäny. Et tainu urakoitsijaa löytää läheltä?

Kyllä se tänne Ylämaille viittaa joo. Kaksikin urakoitsijaa lähimaastoista löytyi nopeesti mutta hinta arviot lähti reilusta 2500€/ha ja jos alaa on 20-30ha niin ei se niin hurjalta enää oma kone tuntunut? Vai laskinkohan jossain väärin? Jos sitä juhannuksena oltas viisaampia tai ainakin vähän kokeneempia.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: jalle - 02.02.13 - klo:23:26
Viime vuoden puolla kans kyselin jyrsijöitä ja parista tonnista hinnat lähtivät. Työn alla tosin vaan vajaa 4ha vanhaa pusikoitunutta peltoa niin nypitään kannot kaivurilla lumien sulettua. Missä päin highlandia vaikutat, jos saa udella?
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Highlander - 02.02.13 - klo:23:41
Viime vuoden puolla kans kyselin jyrsijöitä ja parista tonnista hinnat lähtivät. Työn alla tosin vaan vajaa 4ha vanhaa pusikoitunutta peltoa niin nypitään kannot kaivurilla lumien sulettua. Missä päin highlandia vaikutat, jos saa udella?

Joo veroton hinta lähtee tuosta reilusta parista mutta kun sitä alvia ei saa vähentää raivauksesta vaan pitäisi olla kunnostusta niin se lisää velä jonkin verran kustannuksia. Ja joo tiedän laskutekninen juttu mutta se voi kusta vaikka omille nilkoille jossain vaiheessa jos sattuu vaikka jollekkin kylillä paha päivä.  >:(
Jos paikkakuntaa tunnet niin vielä kaksikymmentä vuotta sitten toimineen kunnan pääkoulun naapurissa vaikutan  ;D oletko sitten itse paikallisia?
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: massikka_mies - 03.02.13 - klo:03:36
Joko highlander kohta alat uutta navettaa tekemään..?  ::)  :)
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Highlander - 03.02.13 - klo:07:42
Joko highlander kohta alat uutta navettaa tekemään..?  ::)  :)

Eipä nyt hättäillä. Kaikki aikannaa.  ;D
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Wejjo - 03.02.13 - klo:07:55
Tuli tuossa pellonjyrsin urakoitsijoilta tarjouksia kysellessä tehtyä sellainen äkki temppu että menin ja ostin sitten oman 2.5m Mericrusherin jota tuskin jaksaa toi nykyinen N121 pyörittää eikä 1056 Natikassa taida riittää välitykset riittävän hitaaseen kulkuun etenkään peruutettaessa eli siihen käyttöön nyt sitten tarvitsisin veturia. Tärkein voimaa vaativa käyttö koneella olisi jyrsintä ja sorakärryn veto tiellä. Pitäisihän sen koneen myös sopia yleiskoneeksi karjatilalle ja etukuormaimen se vaatii myös.

Onko sitä juuri mitään muita vaihtoehtoja edellä mainittuihin töihin kuin noin otsikossa mainitut? Tuntuu vaan monessa muussa koneessa paino karkaavan tuolla 200 hv luokassa. Paripyöräthän taitaa tarvita kaikki koneet kun rämeelle mennään? Mutta muiden merkkien tietäjät voi antaa ehdotuksia, avoimin mielin täällä ollaa vaikka kotimaisia noi koneet täällä pääasiassa olleet.

Tähän voisi laittaa checklistiä otsikossa mainituista koneista joko Hiteckkinä kuin myös Adcancena. Katsellut nyt vuosimalleja 2006 ja uudempia molemmilla varustevaihtoehdoilla ajomäärät pitäis ehkä olla alle 5000h kun ei tolla Ännälläkään ole vielä ajettu kuin 2550h eikä sitä rujompaa kehtaa laittaa mutta en myöskään näe uuden ostoa järkevänä eli n.30t€ välirahalla olisi syytä päästä. Sillon kun tota Ännää osteltiin 2009 niin huoltoukot suositteli pysymään Hiteck linjalla kun Advanceissa ollut jotain sähköhäikkää. Jokohan ne on saatu noissa vanhoissa korjattu, eli erityisesti kiinnostaa mitenkä ne Advancet on noissa isoissa toimineet ja mitä kokemuksia niistä on?
Kuin myös kaikki tarkastettavat ja vikaherkät paikat.

Niinno, sille hinnalle urakoitsijoilla on syynsä. Ehkä tulet vielä huomaamaan sen kun itse ajat.

Noista vetureista sitten, joo en mäkään enää advancea huolisi omien kokemusten perusteella. Ongelma noissa lähinnä noiden danfossien sähköpäiden kanssa. Paljon toimintahäiriöitä, eikä tunnu korjaantuvan sitten millään. Jos nyt valitsisin niin jos vaan löydät järkevillä tunneilla olevan T190 sähköhydrauliikalla niin siinä oli hyvä kone. Siinä ei ollut hydrauliikankaan kanssa mitään ongelmaa, ja kun hydrauliikan säädöt oli kaikki suoraan nupeilla lohkokohtaisesti niin kuskitkin pärjäs ilman viikon kurssia.

Toinen juttu on sitten tuohon ensimmäiseen lauseeseeni viitaten, jos et muuten isoa veturia tarvi, niin pidä N ja osta joku karkeampi halpa kone tohon jyrsimen eteen, joku iso fiiatti tms. Jyrsit mitä jyrsit ja jos kone on vielä sen jälkeen hengissä myyt pois jyrsimineen.

Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: justus - 03.02.13 - klo:09:03
samaa mieltä weijon kans tuollasen kun laitat jyrsimen eteen niin vot 8)
http://www.youtube.com/watch?v=aqvoz2n7d1I
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Ketku - 03.02.13 - klo:09:15
Minä olisin kans tuon T190:n kannalla. Se on toiminnoiltaan suhteellisen kestävää rautaa ja suolla testattua. Hydrauliikkapuoli on selkeä käyttää ja ei ole ollut mitään onkelmaa niiden sähkönappien kanssa, toimivat kuin unelma. Advance oli hetken aikaa mutta siinä oli hydrauliikan sähköissä paljon kehitettävää ja vaikeaselkoinen selittää esim puhelimessa toiselle miten säätää virtauksia ym. Advanceen kyllästyin pian kun se tosiaan oli enemmän pajalla ihmeteltävänä kuin töissä, niinpä vaihdoin sen vanhempaan käytettyyn ja siihen olen tyytyväinen ollut. Kyllähän T170 ja T190 on eroja moottorin sitkeydessä, ajossa sen huomaa kyllä.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: erik - 03.02.13 - klo:09:45
miten olis vaikka 8950 EHD perällä?
olis varmaa aika paljon kovempi rauta mitä T sarjalaiset
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: realisti - 03.02.13 - klo:09:54
Minäkin olen wejjon kanssa samaa mieltä. Ostat Fiat 180-90, case magnum, nh genesis, jd 8400 tms. Sulle jää siitä kelvollinen "rymykone" ja etukuormainvehkeenä oleva n saa jatkaa sille sopivissa hommissa nuo koneet ei enää englannissa maksa paljoa mitään.
Plussaa sulle että sielläkin suomen nurkalla vielä riittää oikeaa yrittäjähenkeä. Mutta saa ne alvit vähentää raivauksesta vaan sitä ei saa vähennyksiin.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Suki - 03.02.13 - klo:10:20
Minäkin olen wejjon kanssa samaa mieltä. Ostat Fiat 180-90, case magnum, nh genesis, jd 8400 tms. Sulle jää siitä kelvollinen "rymykone" ja etukuormainvehkeenä oleva n saa jatkaa sille sopivissa hommissa nuo koneet ei enää englannissa maksa paljoa mitään.
Plussaa sulle että sielläkin suomen nurkalla vielä riittää oikeaa yrittäjähenkeä. Mutta saa ne alvit vähentää raivauksesta vaan sitä ei saa vähennyksiin.

T-sarjalainen ei tosiaan ole mikään paras etukuormainkone, notkea kuin rautakanki  :o
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Highlander - 03.02.13 - klo:10:32
Onhan se yksi vaihtoehto mielessä ollut sellainen iso fiude mutta taivavat olla mahdottoman hitaita tiellä. Mutta tarvitsenkohan minä isoa tieveturia kun ei ole Realistiltäkään kuulunut soittoa että se kärryn aihio olisi tulossa vaikka seuraavakin kuukausi jo oli ja meni.  ;D

Riittääköhän noissa Magnumeissa, Genesikseissä ja 8xxx Jonteissa vaihteita riittävän hitaaseen etenemiseen?

Tosiaan sen oman koneen hankinnnan mielekkyydestä ja todellisesta hinnasta voidaan olla vähän viisaampia sitten juhannuksena. Toi ostamani jyrsin kuitenkin sisältää veitsi ja tappirummut, veitsiä tulee kuulemma täysi varasarjat mukaan ja tappirummullakaan ole kuulemma ajettu kuin 100tuntia, hyväkuntoinen laatikkovetoinen kone sen pitäisi olla jolla kuulemma ajettu vain suolla. Näkemättä sen ostin pohjois- savosta, mutta voikohan niiden puheisiin siellä sitten luottaa yhtään?  >:(

Vanhat mega Valmetit tuntuu olevan aika hurjissa hinnoissa vielä nykysin voishan siinä kyllä sitten myydä ton Natikan pois sellaisen alta kun noita koneita siunaantunut jo ladot täyteen.
Eikä olesi juuri tarvetta isolle etukuormaajallekkaan kun sattuu olemaan toi vanha linkku James jolla soraa mätetään.
Kuinkahan nopeasti sieltä Englannista niitä koneita tänne pohjolaan normaalisti saa? Kokemuksia asiasta ei ole.
Tässä olisi kuitenkin nyt 2kk aikaa toimia.

Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: nautafarmari - 03.02.13 - klo:10:35

[/quote]

Kyllä se tänne Ylämaille viittaa joo. Kaksikin urakoitsijaa lähimaastoista löytyi nopeesti mutta hinta arviot lähti reilusta 2500€/ha ja jos alaa on 20-30ha niin ei se niin hurjalta enää oma kone tuntunut? Vai laskinkohan jossain väärin? Jos sitä juhannuksena oltas viisaampia tai ainakin vähän kokeneempia.
[/quote]

Montako ajokertaa tuo taksa sisälti?
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: realisti - 03.02.13 - klo:10:38
Onhan se yksi vaihtoehto mielessä ollut sellainen iso fiude mutta taivavat olla mahdottoman hitaita tiellä. Mutta tarvitsenkohan minä isoa tieveturia kun ei ole Realistiltäkään kuulunut soittoa että se kärryn aihio olisi tulossa vaikka seuraavakin kuukausi jo oli ja meni.  ;D

Riittääköhän noissa Magnumeissa, Genesikseissä ja 8xxx Jonteissa vaihteita riittävän hitaaseen etenemiseen?

Tosiaan sen oman koneen hankinnnan mielekkyydestä ja todellisesta hinnasta voidaan olla vähän viisaampia sitten juhannuksena. Toi ostamani jyrsin kuitenkin sisältää veitsi ja tappirummut, veitsiä tulee kuulemma täysi varasarjat mukaan ja tappirummullakaan ole kuulemma ajettu kuin 100tuntia, hyväkuntoinen laatikkovetoinen kone sen pitäisi olla jolla kuulemma ajettu vain suolla. Näkemättä sen ostin pohjois- savosta, mutta voikohan niiden puheisiin siellä sitten luottaa yhtään?  >:(

Vanhat mega Valmetit tuntuu olevan aika hurjissa hinnoissa vielä nykysin voishan siinä kyllä sitten myydä ton Natikan pois sellaisen alta kun noita koneita siunaantunut jo ladot täyteen.
Eikä olesi juuri tarvetta isolle etukuormaajallekkaan kun sattuu olemaan toi vanha linkku James jolla soraa mätetään.
Kuinkahan nopeasti sieltä Englannista niitä koneita tänne pohjolaan normaalisti saa? Kokemuksia asiasta ei ole.
Tässä olisi kuitenkin nyt 2kk aikaa toimia.

Vajaa kuukausi niissä yleensä menee.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Highlander - 03.02.13 - klo:10:40


Kyllä se tänne Ylämaille viittaa joo. Kaksikin urakoitsijaa lähimaastoista löytyi nopeesti mutta hinta arviot lähti reilusta 2500€/ha ja jos alaa on 20-30ha niin ei se niin hurjalta enää oma kone tuntunut? Vai laskinkohan jossain väärin? Jos sitä juhannuksena oltas viisaampia tai ainakin vähän kokeneempia.
[/quote]

Montako ajokertaa tuo taksa sisälti?
[/quote]

Sen se sisältää että nyt keväällä olisi ollut valmista peltoa. Toinen anto hehtaari hinnan mutta hänellä oli pelkät veitsiterät, että iso osa alueesta olisi jäänyt ajamatta. Ja toinen olisi tullut tuntihinnalla kokeilemaan kuinka se kulkee.

Parin vuoden päästä sitten olisi ajettu sitten ainakin kerran uudestaan uudella hinnalla toi sama alue.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: - 03.02.13 - klo:10:41
Taitaa ne advancen sähköviat olla yksilöstä kiinni. Oma -09 t161A on muutaman kerran heittäny vikakoodin neloslohkosta, mutta toimii silti. Muuten ei ainuttakaan toimintahäiriötä!
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Highlander - 03.02.13 - klo:10:42
Onhan se yksi vaihtoehto mielessä ollut sellainen iso fiude mutta taivavat olla mahdottoman hitaita tiellä. Mutta tarvitsenkohan minä isoa tieveturia kun ei ole Realistiltäkään kuulunut soittoa että se kärryn aihio olisi tulossa vaikka seuraavakin kuukausi jo oli ja meni.  ;D

Riittääköhän noissa Magnumeissa, Genesikseissä ja 8xxx Jonteissa vaihteita riittävän hitaaseen etenemiseen?

Tosiaan sen oman koneen hankinnnan mielekkyydestä ja todellisesta hinnasta voidaan olla vähän viisaampia sitten juhannuksena. Toi ostamani jyrsin kuitenkin sisältää veitsi ja tappirummut, veitsiä tulee kuulemma täysi varasarjat mukaan ja tappirummullakaan ole kuulemma ajettu kuin 100tuntia, hyväkuntoinen laatikkovetoinen kone sen pitäisi olla jolla kuulemma ajettu vain suolla. Näkemättä sen ostin pohjois- savosta, mutta voikohan niiden puheisiin siellä sitten luottaa yhtään?  >:(

Vanhat mega Valmetit tuntuu olevan aika hurjissa hinnoissa vielä nykysin voishan siinä kyllä sitten myydä ton Natikan pois sellaisen alta kun noita koneita siunaantunut jo ladot täyteen.
Eikä olesi juuri tarvetta isolle etukuormaajallekkaan kun sattuu olemaan toi vanha linkku James jolla soraa mätetään.
Kuinkahan nopeasti sieltä Englannista niitä koneita tänne pohjolaan normaalisti saa? Kokemuksia asiasta ei ole.
Tässä olisi kuitenkin nyt 2kk aikaa toimia.

Vajaa kuukausi niissä yleensä menee.

Niin marras-, joulu-, tammi- ja helmikuu?  ;D Ei tässä kiire mutta olisi ollut hyvää aikaa sepittää sitä nyt kun taitaa kevät olla näköjään buukattu ylitäyteen jo.  >:(
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: realisti - 03.02.13 - klo:10:45
Tää on niin tätä kun ollaan balttien kanssa tekemisissä, nyt tuli marras-joulukuun vaihteeseen luvattua tavaraa.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Highlander - 03.02.13 - klo:10:48
Tää on niin tätä kun ollaan balttien kanssa tekemisissä, nyt tuli marras-joulukuun vaihteeseen luvattua tavaraa.

OK. Eli sittenhän se vajaa kuukausi menee vielä?
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Peltola - 03.02.13 - klo:10:49
Näyttäis hintaa tulevan pellolle aikalailla; jyrsin, traktori, kunnon paripyörät, pari nivelakselia, pari remonttia, polttoaineet ja paljon  omaa aikaa tai kuskiksi joku pojanklppi, joka ei kuule eikä näe mitään vaan leikkuuttaa jonkun koneen kiinni. Jyrsimen lootat syytä olla kunnossa, maksaa sen minkä traktoriremonttikin. Eli pahimmillaan kesän ajankäyttö pilalla, mutta onnea hankkeeseen ja hyvällä lykyllä saat myydä vielä kamppeet samaan hintaan kesken sesongin eteenpäin.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: realisti - 03.02.13 - klo:10:51
Tää on niin tätä kun ollaan balttien kanssa tekemisissä, nyt tuli marras-joulukuun vaihteeseen luvattua tavaraa.

OK. Eli sittenhän se vajaa kuukausi menee vielä?

Mä olen ollu kun pitbull niiden persiissä kiinni näitten aikatauluhommien takia, pitäisi ehtiä aina vahtia niiden tekemisiä. Eivät edes tee tilausjärjestyksessä kamaa, vaan ihan missä sattuu järjestyksessä.

Mutta itse raivauksesta: tsemppiä sinne ja hatun nostot! Englannista vaan iso veturi eteen niin alkaa luistaa.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Husokki - 03.02.13 - klo:11:11
Siinä olis siisti 8550 jyrsimen eteen
http://www.nettikone.com/valtra/8550-mega/1146363
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Highlander - 03.02.13 - klo:12:04
Näyttäis hintaa tulevan pellolle aikalailla; jyrsin, traktori, kunnon paripyörät, pari nivelakselia, pari remonttia, polttoaineet ja paljon  omaa aikaa tai kuskiksi joku pojanklppi, joka ei kuule eikä näe mitään vaan leikkuuttaa jonkun koneen kiinni. Jyrsimen lootat syytä olla kunnossa, maksaa sen minkä traktoriremonttikin. Eli pahimmillaan kesän ajankäyttö pilalla, mutta onnea hankkeeseen ja hyvällä lykyllä saat myydä vielä kamppeet samaan hintaan kesken sesongin eteenpäin.

Äläppäs nyt vaikka kyllä aivan mahdollinen skenaario toikin ja kaikkeahan voi käydä, voihan sitä vaikka seuraavan kerran kun astuu pihalle, kaatua ja lyödä päänsä eikä koskaan enää herätä.

Omaan sänkyynkin on moni kuollut että ei sielläkään ole turvassa.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: rjm - 03.02.13 - klo:12:45
Hyvin hankalaa tuo hinnoittelu. Hehtaariin saattaa mennä aikaa 5 tai 50h.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: miller - 03.02.13 - klo:13:31
miten olis vaikka 8950 EHD perällä?
olis varmaa aika paljon kovempi rauta mitä T sarjalaiset

Samaa mieltä .. 8950 paras vaihtoehto roskatöihin. . viat alkaa pto akselista taakse päin... (vai oliko se eteen päin). kuiteskin  pieksee mennen tullen T sarjalaiset.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: 6350 - 03.02.13 - klo:16:10
Jossei muuten ole niin isolle tarvetta/nykyisellä kalustolla pärjää, niin entäpä vuokrakone jyrsintään?

http://www.tehotraktori.fi/page10.php.  6495 maasika löytyis siis kohtuu läheltä.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: roadman - 03.02.13 - klo:16:26
Niin jos suurin tarve jyrsimen eteen nii ehdottomasti Wejjon ja edellisten linjalla. joku ryskäkone jyrsimen eteen esim 8950 Hd perällä tai fiat 180dt. Katsot vaan että jos fiiu on turbotettu niin myös männät ovat vaihdettu, muuten ei tule kestämään. Koneen tulee olla yksikertainen eli rempata niinkuin itse ajattelen. ilman remonnttia tuskin selviät oli kone sitten mikä tahansa ja kalliimpikin kone pehmiää siellä varmasti, eli et varmasti tuon souvin jälkeen pidä konetta minään luottokoneena vaikka uuden ostaisit.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: MP - 03.02.13 - klo:16:54
Jossei muuten ole niin isolle tarvetta/nykyisellä kalustolla pärjää, niin entäpä vuokrakone jyrsintään?

http://www.tehotraktori.fi/page10.php.  6495 maasika löytyis siis kohtuu läheltä.

löpö tuskin sisältyy hintaan? äkkiä maksaa sen 50-60€ tunnille+ kuskin palkka.
tunnissa saa valmista sen 500-2000 neliötä riippuen jyrsintäsyvyydestä, maastosta ja koneista.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: roadman - 03.02.13 - klo:16:58
Lisään vielä yhden nh,n 6080 vois just just mennä vähän piristettynä. Tuttava vetää tuollaisella palakonetta kolmessa vuorossa kesä aikaan turvesuolla. Ulosoton tumppi tuntuu noissa olevan se sulake. ei vaadi kummoista remonnttimiehen taitoa vaihtaa ulosoton akselia. Verrokki koneena samalla suolla samassa hommassa ollut just T191 niin paljon enemmän siinä on ollut remppaa.
 Sano että meneehän se kovempaa mutta lämpimällä ilmalla joutuu huiluutamaan kuumenemisen vuoksi. Voimansiirron remppaa ollut ihan mukavasti. Joten loppu päätelmänä, vähän hitaammin ja vähemmin remontein on päästy parempaan tulokseen niin taloudellisesti kuin määrällisesti.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: kylväjä - 03.02.13 - klo:20:50
ei se 30ha jyrsiminen nyt niin mahoton homma ole. 90 luvulla melkein vakio 8400 jyrsitty useempana syksynä suota ja kyllä ne remontit oli lähinnä jyrsimessä. oli muuten yli 12 th valmetissa kun lähti kiertoon. voiman siirtoon ei pakkoja kummepaa ollu vaihettu ja varmaa 60% tunneista ajettu voiman otto päällä. et en voi uskoa valmetin niin huononneen et  teeläinen ei kestäisi 30ha jyrsintää. ja tottakai tolle alalle pitää omat vehkeet olla. kustannuksista vielä 1ha jyrsii päivässä siis 8-20h, löpöö menee 25-40l/h...
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: alfons - 03.02.13 - klo:21:00
Lisään vielä yhden nh,n 6080 vois just just mennä vähän piristettynä. Tuttava vetää tuollaisella palakonetta kolmessa vuorossa kesä aikaan turvesuolla. Ulosoton tumppi tuntuu noissa olevan se sulake. ei vaadi kummoista remonnttimiehen taitoa vaihtaa ulosoton akselia. Verrokki koneena samalla suolla samassa hommassa ollut just T191 niin paljon enemmän siinä on ollut remppaa.
 Sano että meneehän se kovempaa mutta lämpimällä ilmalla joutuu huiluutamaan kuumenemisen vuoksi. Voimansiirron remppaa ollut ihan mukavasti. Joten loppu päätelmänä, vähän hitaammin ja vähemmin remontein on päästy parempaan tulokseen niin taloudellisesti kuin määrällisesti.

Molemmatko oli vakioita tai suhteesssa samanverran säädettyjä...?   Kait siinä hollannissa kumminkin se paksumpi tumppi oli? Voihan sen katkoa epäsuotuisat akselin kulmat ja siitä johtuvat värinät jne...
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: JSK - 03.02.13 - klo:23:15
Lainaus
Jyrsimen vetoon vois olla erillinen voimakone. Katkastuun kuorma-auton runkoon aisa toiseen päähän ja nostalaite toiseen. Moottori ja vaihdelaatikko jää paikalleen ja kartaanilta voima jyrsimelle. Isommat pyörät kiinni akseliin ni pysyy pinnalla.
Tuommosta vois vetää normaalikokoisella raktorilla eikä kuormituspiikit tulis raktorin ulosottoon. Jos olis pienempää tai pehmennyttä kannokkoo vois vaihtaa kuorma-auton laatikosta isomman pykälän ja puottaa kierroksia moottorista ni säästää löpöä.
Ajonopeus ei olis ongelma kun raktorin ei tarviis pyöriä kovilla kierroksilla.
Jyrsin vois olla leveämpi jos olis vaikka 500hv käytössä.

Lainaan omaa kommenttia aiemmasta keskustelusta. Jos haluaa käyttää olemassa olevia raktoreita, voi väliin hankkia VOIMAkoneen.

Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: jylperö - 04.02.13 - klo:07:43
Siinä olis siisti 8550 jyrsimen eteen
http://www.nettikone.com/valtra/8550-mega/1146363
>>>>Täytyy kyllä olla joku sadomasokistinen echtoplasma, mikä tällä härällä voi enää nykyaikana ajaa...Voi ris..us että on kauhea ajettava ja sitä laatikon ujellusta ei mikään ota vastaan..
http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/maataloustraktori/3082721/fiat-fiatagri-180-55-hd.html
Tämä ei tarvii levikkeitä

Ei mahda jyrsiessä vaihteiston ulinat haitat saattaapi olla muuta mökää.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: justus - 04.02.13 - klo:09:04
jos on tällästä tupilointia niin yks kesä ei riitä 8)
http://www.youtube.com/watch?v=l6aRumO1bQA
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: retku - 04.02.13 - klo:09:35
Siinä olis siisti 8550 jyrsimen eteen
http://www.nettikone.com/valtra/8550-mega/1146363
>>>>Täytyy kyllä olla joku sadomasokistinen echtoplasma, mikä tällä härällä voi enää nykyaikana ajaa...Voi ris..us että on kauhea ajettava ja sitä laatikon ujellusta ei mikään ota vastaan..
http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/maataloustraktori/3082721/fiat-fiatagri-180-55-hd.html
Tämä ei tarvii levikkeitä

***kehtaat vielä myöntää että oot silkkiperse  ;) nää mega/hitecit on just parhaita mää tykkään!... jyrsimen eteen toi mega tietty hiukka hankala kun ei oo hyde suunnanvaihtoa ja tuo jakajapumppu pitää heti heittää sinne jyrsimeen...

toihan on se sama mega mikä on ollu monta vuotta myynnissä sen hakkurin kanssa. haaleen punanen ilman taka-alalasia ja koppi täynnä turvetta.
-

reakistin mainitsemat magnumin ja jontikat ei sovi jyrsintään, aivan liian painavia. lisäksi ainakin magnumissa liian nopee ryömintä.

niinku useesti oon kirjottanu, valtrassa pitää olla ehd että kestää.

"nimim. 15000h ja alkuperäset pakat"
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: lope - 04.02.13 - klo:15:11
Meikäpoika jyrsiskeli peltonsa 2003 vuosmallin 8350llä. Kylille ajelin noin 50 ha omien 30 lisäks. Muutamassa kesässä. Koneessa on nyt 10 täys, ja enski kesänä vedellään noukkaria. Onhan se hiukan piristetty, noin 175 heppaa, mutta en voi muuta kun suositella. Mettärenkaat oli ainoo isompi investointi mitä siihen piti jyrsintää varten tehä. Pakat on taidettu kertaalleen vaihtaa, mutta noin muutoin kone on kondiksessa. Keveys on yks tärkeimmistä ominaisuuksista, ja tasapaino. Pitää saada pysymään noi etutassut maassa kanssa. Etu kuormaaja on must. Meikä ajeli pelkillä takaparipyörillä mutta enimmäkseen tulikin ajeltua kivennäismaita. Jyrsin oli 225 levee Fae. Näitähän saa nykyään melko edullisesti. Kun otat tollasen 5000 tuntia ajetun, niin saat viel vähän aikaa pöristellä raivuuhommien jälkeenkin.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: justus - 04.02.13 - klo:17:17
KYLLÄ TÄMÄ VOITTAA 8350MPISEN  100-0
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?id=3417307&fl=&pic=5&type=1&infomode=0
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: alfons - 04.02.13 - klo:19:32
No mikä tuossa satakasikympissä nyt on niin ihmeellistä?
EIkait sen voa mikään erikoisen luja ole?
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Highlander - 04.02.13 - klo:20:19
No tännehän on tullutkin mukavasti vinkkiä. Kiitos kaikille vaivaa nähneille, mutta vielä ollaan pahasti vaiheessa.

Eikai tollasta vuokra massikkaa uskalla töihin pistää? Ettei vaan tulis kalliiksi.

Kyllä se nyt on haku päällä sellasesta vähän huokeemman kaliiberin koneeseen.
Tosta linkissä olevasta 180-90 kävin tarjousta kysymässä niin ei siitä montaa sataa alennusta saa kotiin tuotuna. Muutema kymppiä halvempia koneita olis kyllä kohtuu siistikuntoisina tarjolla. Kun ei ole kokemusta noista niin onko noissa kuin hyvä vaihdelaatikko? Lähinnä onko noissa tarpeeksi hidasta vaihdetta ja toisaalta kulkeeko noi kaikki edes 40km/h? Joskus vuosia sitten koeajanu jotain muistaakseni 115-90 ja 130-90 niin niiden vaihteistot oli niin hirveitä ettei meinannut pää pysyä hartioiden välissä kun vaihteita vaihtoi.

Megoja on aika vähän kohtuuhintaan-kohtuutunneilla tarjolla mutta pidetään silmät ja korvat auki.

Kyselin kavereilta Englannista koneita niin yksi siellä innostui ihan tosissaan etsintä puuhaan ja oli jo tänään laittanut kyselyt lähes kaikille jälleenmyyjille joita hän tuntee. Ja niitä viissin on useita kun on useamman kesän ollut Claassin demokuskina ympäri saarta.
Mitä se nyt ehdotuksia puolenkymmentä on kerinnyt laittaa niin onko noi Nyykkärin TM 175 ja 190 ja vastaavat MXM Caset mistään kotosin? Niistä siellä koitetaan näköjään eroon päästä.  :(
Ei taida kovin kestävän koneen maineessa olla? Vai olenko taas väärässä?

Hänen kaverillaan olisi kuulemma 7810 JD josta saattaisi luopua niin olisiko tälläine mulle soppeli??
Vaihteistosta ja varusteista ei tässä tapauksessa vielä ole sen tarkempaa tietoa.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Julle - 04.02.13 - klo:20:26
Lisään vielä yhden nh,n 6080 vois just just mennä vähän piristettynä. Tuttava vetää tuollaisella palakonetta kolmessa vuorossa kesä aikaan turvesuolla. Ulosoton tumppi tuntuu noissa olevan se sulake. ei vaadi kummoista remonnttimiehen taitoa vaihtaa ulosoton akselia. Verrokki koneena samalla suolla samassa hommassa ollut just T191 niin paljon enemmän siinä on ollut remppaa.
 Sano että meneehän se kovempaa mutta lämpimällä ilmalla joutuu huiluutamaan kuumenemisen vuoksi. Voimansiirron remppaa ollut ihan mukavasti. Joten loppu päätelmänä, vähän hitaammin ja vähemmin remontein on päästy parempaan tulokseen niin taloudellisesti kuin määrällisesti.

Mikäs suo kyseessä?
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Täpinäreiska - 04.02.13 - klo:20:31
No tännehän on tullutkin mukavasti vinkkiä. Kiitos kaikille vaivaa nähneille, mutta vielä ollaan pahasti vaiheessa.

Hänen kaverillaan olisi kuulemma 7810 JD josta saattaisi luopua niin olisiko tälläine mulle soppeli??
Vaihteistosta ja varusteista ei tässä tapauksessa vielä ole sen tarkempaa tietoa.

 Keppilootainen menee liian kovaa ellei ole ryömintää. Ryömintä kustantaa jälkiasennuksena öpaut 7500€+ALV+työt.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Greenpwr - 04.02.13 - klo:20:51
No tännehän on tullutkin mukavasti vinkkiä. Kiitos kaikille vaivaa nähneille, mutta vielä ollaan pahasti vaiheessa.

Eikai tollasta vuokra massikkaa uskalla töihin pistää? Ettei vaan tulis kalliiksi.

Kyllä se nyt on haku päällä sellasesta vähän huokeemman kaliiberin koneeseen.
Tosta linkissä olevasta 180-90 kävin tarjousta kysymässä niin ei siitä montaa sataa alennusta saa kotiin tuotuna. Muutema kymppiä halvempia koneita olis kyllä kohtuu siistikuntoisina tarjolla. Kun ei ole kokemusta noista niin onko noissa kuin hyvä vaihdelaatikko? Lähinnä onko noissa tarpeeksi hidasta vaihdetta ja toisaalta kulkeeko noi kaikki edes 40km/h? Joskus vuosia sitten koeajanu jotain muistaakseni 115-90 ja 130-90 niin niiden vaihteistot oli niin hirveitä ettei meinannut pää pysyä hartioiden välissä kun vaihteita vaihtoi.

Megoja on aika vähän kohtuuhintaan-kohtuutunneilla tarjolla mutta pidetään silmät ja korvat auki.

Kyselin kavereilta Englannista koneita niin yksi siellä innostui ihan tosissaan etsintä puuhaan ja oli jo tänään laittanut kyselyt lähes kaikille jälleenmyyjille joita hän tuntee. Ja niitä viissin on useita kun on useamman kesän ollut Claassin demokuskina ympäri saarta.
Mitä se nyt ehdotuksia puolenkymmentä on kerinnyt laittaa niin onko noi Nyykkärin TM 175 ja 190 ja vastaavat MXM Caset mistään kotosin? Niistä siellä koitetaan näköjään eroon päästä.  :(
Ei taida kovin kestävän koneen maineessa olla? Vai olenko taas väärässä?

Hänen kaverillaan olisi kuulemma 7810 JD josta saattaisi luopua niin olisiko tälläine mulle soppeli??
Vaihteistosta ja varusteista ei tässä tapauksessa vielä ole sen tarkempaa tietoa.

 Pikkuveljeni kommentti jenkkiseikasta; isolta näyttää paikallaan ollessaan, mutta pellolla sopivan kokoinen. Takapainoinen laite, mutta renkailla sen saapi kompensoitua, tiukemmin tiristetyt voi voimanotto akselin holkkeja halkoa.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: realisti - 04.02.13 - klo:20:54
http://www.tatoli.ee/?id=18&m=182
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: retku - 04.02.13 - klo:21:32
tästä samasta aiheestahan kirjoteltiin ihan vähän aikaa sitten.

kirjoitin silloin:

***juu. vahva on 180-90, muttei paras winnerissäkin on vahvempi voimanotto 180-90:n pakan painetta voi nosta ja sinne sa sorvaamalla lisälevyn. painemittari koppiin niin voi seurata paineita. pakka on 180-90:ssä pieni ja paineessa on monesti ongelmia.

jyrsimen eteen valtran 8950,nh M160 tai jd 7710. t sarja nostele lämpöjä +300hv teholla,syyläri on matalampi kuin 8000srj ja maski ei toimi yhtähyvin, lisäksi cr kone herkempi nostamaan lämpöä+4 venttiilinansi heikompi kuin 2 venttiili (pätee kaikkiin merkkeihin).
8950 on kyllä kunnossa ollessaan kova peli ja saa rääkätä, voimanotto kestää 350-400hv( mulla 370hv ja alkuperäset pakat)
m160 ei nosta lämpöjä ja voimanotto kestää, vetolevy on heikko paikka alkuperäisenä, mutta siihen on konstit olemassa.
7710 puuttena paino (2000kg enemmän ku 8950),ryöminnän harvinaisuus ja surkea maavara/takapainoisuus. voimanotto on vahva ja mun mielestä rivipumpullisissä on ne kestävät männät. cr koneisessa (ap)on heikot männät vakiona, mutta siihen saa vahvemmat. moottori on muuten tosi vahva. ei nosta lämpöjä,ei pala. ilmastointi toimii kaikissa oloissa ja koppi mainituista koneista hiljaisin.***

toi realistin mainitsema tm190 ei pärjää vanhalle m160:lloe oikeen missään, eli jos nyykkärillä haluaa ajella niin pienempi on parempi.

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=39989.0
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Peltola - 04.02.13 - klo:23:30
Näyttäis hintaa tulevan pellolle aikalailla; jyrsin, traktori, kunnon paripyörät, pari nivelakselia, pari remonttia, polttoaineet ja paljon  omaa aikaa tai kuskiksi joku pojanklppi, joka ei kuule eikä näe mitään vaan leikkuuttaa jonkun koneen kiinni. Jyrsimen lootat syytä olla kunnossa, maksaa sen minkä traktoriremonttikin. Eli pahimmillaan kesän ajankäyttö pilalla, mutta onnea hankkeeseen ja hyvällä lykyllä saat myydä vielä kamppeet samaan hintaan kesken sesongin eteenpäin.

Äläppäs nyt vaikka kyllä aivan mahdollinen skenaario toikin ja kaikkeahan voi käydä, voihan sitä vaikka seuraavan kerran kun astuu pihalle, kaatua ja lyödä päänsä eikä koskaan enää herätä.

Omaan sänkyynkin on moni kuollut että ei sielläkään ole turvassa.

Olen kanssasi samaa mieltä ja itse olen jo tuon kaiken kokeillut. On edelleen jyrsintä ja mega valtroja ja viiatteja. Oma aika on tullut vaan arvokkaammaksi ja emäntä on onneksi tallella vieläkin. Jos joku täppäri lupaa kohtuu hintaan tehdä, niin ei niin hinku siihen itsellä enää ole. Onnistuu kyllä omat työmaat, mutta kulupuolta ei voi etukäteen tietää, kuten hehtaaritaksaurakoitsijan ottamalla.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Greenpwr - 04.02.13 - klo:23:31
7710 puuttena paino (2000kg enemmän ku 8950),ryöminnän harvinaisuus ja surkea maavara/takapainoisuus. voimanotto on vahva ja mun mielestä rivipumpullisissä on ne kestävät männät. cr koneisessa (ap)on heikot männät vakiona, mutta siihen saa vahvemmat. moottori on muuten tosi vahva. ei nosta lämpöjä,ei pala. ilmastointi toimii kaikissa oloissa ja koppi mainituista koneista hiljaisin.***

 cr8,1:ä keppilootinakin. 7,6 alkaa lämpöillä parinsadan hepan jälkeen, ainaskin ilmasta-ilmaan kuuleri melkoisen konstikas soviteltava kuttaperkan alle. Kymppi-sarjojen aapeet ei sovittele toimiaan kovinkaan jouheasti moottorin kanssa.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Highlander - 09.02.13 - klo:13:11
Nyt alkaa olla vaihtokone tilannetta vähän kartoitettu.

Todennäköisimmät vaihtoehdot tuntuu olevan vanhat isot fiiut ja noi mega valtut.

Mitä käytännön eroja on 8450 - 8550 - 8950 Valtroilla muuta kun moottori/moottorin ohjaus?
EHD pakalla olevia 8950 on vain pari myynnissä, kalkkivaunun edestä sais keväällä suomesta ja Baltiassa olisi yksi taakseajolaitteilla. Vanhoja 8400 olisi muutema tarjolla kanssa.
Paikallinen Valtran huoltomies oli sitä mieltä että n.3t€ sais EHD pakat vaihdettua jos ne vakio pakat porsii. Sen puoleen katsellut nyt noita 8550 tai 8450 malleja. Näitäkään ei hirveän montaa ole mut joitain kuitenkin.
T-sarjassa tuntuu hinnat karkaavan jos kohtuu tunnit alla.

Nyykkärin TM sarjalaisia olisi paljon tarjolla mutta ryöminnät tuntuu olevan vain niissä kaikista rujoimmissa ilmestyksissä. Eikä toi naapurin poika juuri sellaista suositellut kun tuntuu vikoja olevan. Nyttenkin on kuulemma perse auki pajalla kun jarrumähmät tukkineet vaihteiston osia.
M sarjaa on heikommin enää saatavilla liekö nämä sulatettu jo?

Jontikan 7710 tai 7810 ei meinaa ryöminnällä oikein löytyä.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: massikka_mies - 09.02.13 - klo:23:52

Eikä toi naapurin poika juuri sellaista suositellut kun tuntuu vikoja olevan. Nyttenkin on kuulemma perse auki pajalla kun jarrumähmät tukkineet vaihteiston osia.
On muuten nimimerkki kyntajan entinen TM  ;)
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: realisti - 10.02.13 - klo:22:55
http://www.nettikone.com/fiat/160-90-dt/1150422

Siinä highlanderille kone.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: kyntaja - 11.02.13 - klo:01:04

Eikä toi naapurin poika juuri sellaista suositellut kun tuntuu vikoja olevan. Nyttenkin on kuulemma perse auki pajalla kun jarrumähmät tukkineet vaihteiston osia.
On muuten nimimerkki kyntajan entinen TM  ;)

Ai ai ai... paljooonko lie nyt tunteja. Nimittäin alkuperäiset levyt. Kun vaihettiin uus perämurkkka niin todettiin silloin jarrut hyvä kuntoisiksi. Ei tosiaan kärsi noissa tm ajaa jarruja sohloiksi tai solenoidien kanssa riittää jumppaa. pätee tosin kaikkii koneisiin.
Ite vaihoin jontikoihinkin jarrut ennakoivasti 6000h
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Highlander - 11.02.13 - klo:07:49

Eikä toi naapurin poika juuri sellaista suositellut kun tuntuu vikoja olevan. Nyttenkin on kuulemma perse auki pajalla kun jarrumähmät tukkineet vaihteiston osia.
On muuten nimimerkki kyntajan entinen TM  ;)

Ai ai ai... paljooonko lie nyt tunteja. Nimittäin alkuperäiset levyt. Kun vaihettiin uus perämurkkka niin todettiin silloin jarrut hyvä kuntoisiksi. Ei tosiaan kärsi noissa tm ajaa jarruja sohloiksi tai solenoidien kanssa riittää jumppaa. pätee tosin kaikkii koneisiin.
Ite vaihoin jontikoihinkin jarrut ennakoivasti 6000h

No eikai siinä  kyseisessä ole kun just 7000h ylitetty.

Yhdellä tutulla urakoitsijalla on nettikoneesaa myynnissä TM 190 ja kun hänen kahdelta kuskilta tossa kyselin koneesta niin molemmat kehotti kiertämään sen hyvin kaukaa. Reilu 4000h ajettu ja jatkuvasti viettää aikaansa pajalla. Kai niistä sit on lähes kaikki noita maanantaina koottuja.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: JTJ - 11.02.13 - klo:08:01
Joop eipä välttämättä kannata sekaantua nuihin tm 175 ja 190 malleihin,vai jo täälläkin mainittuihin m160,8560,tm 155 ja 165. 70 sarjan genesis foortit on arvostettuja pelejä ulkomailla,ihme ku eivät olleet täällä agritekillä myynissä.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: vms1 - 11.02.13 - klo:08:24
Hieman kun lueskelee teidän tehontarpeita raktoreissa niin se versio jonka joku ehdotti eli ottakaa kuorma-auton alusta ja purkakaa ylimääräinen pois. Liittäkää ajovoimanotto taka-akselin voimalinjaan ja sitten se vaikka 500 heppanen kuorkin kone sinne työkoneelle. Saatte tehokkaan veturin eli 8 pyörävedon jossa koko raktorin teho käytetään eteenpäin menemiseen ja lisäksi se 500 heppaa ulosottoon...
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: massikka_mies - 04.03.13 - klo:12:41
Joko highlander on jyrsimen veturin löytäny?
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Von Göpel - 04.03.13 - klo:14:56
Nyykkäreiden aski on pehmonen ne kannattaa kiertää kaukaa.
Portaattomat nyykkärit viihtyy erittäin hyvin pajalla myöskin. ;D
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: zetor8045 - 04.03.13 - klo:15:04
Nyykkäreiden aski on pehmonen ne kannattaa kiertää kaukaa.
Portaattomat nyykkärit viihtyy erittäin hyvin pajalla myöskin. ;D
Asennettiinko siellä portaita niihin??
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Eerop - 04.03.13 - klo:15:55
Nyykkäreiden aski on pehmonen ne kannattaa kiertää kaukaa.
Portaattomat nyykkärit viihtyy erittäin hyvin pajalla myöskin. ;D

Mikäs niissä nyt niin pehmoista on?

Tuntuu kestävän rc loora 300hv oikein mainiosti 5000h
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Highlander - 04.03.13 - klo:16:09
Joko highlander on jyrsimen veturin löytäny?

Tavallaan joo. Yksi nuorempi urakoitsija halusi sen urakan välttämättä ottaa niin ajakoon mun puolesta ni saan mä tehä sit jotain muuta.
Sillä on semmonen isompi Zetka. Katotaan sit tilannetta uudestaan jos se ei noihin töihin pystys.

Jyrsimen mä ostin kuitenki omaksi.

Katteleha massikallas rapakkoja sillä silmällä ni jyrsitään teille sit vaikka syksyllä  ;D
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: massikka_mies - 04.03.13 - klo:19:07
Joko highlander on jyrsimen veturin löytäny?
Katteleha massikallas rapakkoja sillä silmällä ni jyrsitään teille sit vaikka syksyllä  ;D
Pidetään mielessä..Nyt olis kyl hyvä syy alkaa peltoa raivaamaan kun olis jyrsijä naapurikylässä.. ;D
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: roadman - 04.03.13 - klo:20:32
Nyykkäreiden aski on pehmonen ne kannattaa kiertää kaukaa.
Portaattomat nyykkärit viihtyy erittäin hyvin pajalla myöskin. ;D
Asennettiinko siellä portaita niihin??
Niin tiiä tuosta kestävyydestä 6000h tuntia ja 80000km takana eikä oo pehminnyt vielä.
itse funtsinut just nh/casen portaatonta höylän eteen just siinä 5-10km/h kohdalla liki 100% mekanninen alue joten vois olla ihanvarteen otettava vaihtoehto.
 
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Peltola - 04.03.13 - klo:21:04
Joko highlander on jyrsimen veturin löytäny?

Tavallaan joo. Yksi nuorempi urakoitsija halusi sen urakan välttämättä ottaa niin ajakoon mun puolesta ni saan mä tehä sit jotain muuta.
Sillä on semmonen isompi Zetka. Katotaan sit tilannetta uudestaan jos se ei noihin töihin pystys.

Jyrsimen mä ostin kuitenki omaksi.

Katteleha massikallas rapakkoja sillä silmällä ni jyrsitään teille sit vaikka syksyllä  ;D

Tämä on suurta viisautta. Uskon että sulla on muutakin tekemistä tuolle ajalle. Toivottavasti on 16:nen setka. Siihen kun ulosoton laittaa kerran niin setka kestäää. Meillä kaverit otti ulosoton pakan illalla mukaan kun lakkasi toimimasta ja jatkoi aamulla normiaikaan hommia. Onhan noita tehokkaampiakin traktoreita, mutta setka on kevyt (nokka ilmassa ilman ek:ta tai painoa. Toivottavasti takarenkaat edes 20,8-38 ja samoin pariset.
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Highlander - 04.03.13 - klo:22:13
Joko highlander on jyrsimen veturin löytäny?

Tavallaan joo. Yksi nuorempi urakoitsija halusi sen urakan välttämättä ottaa niin ajakoon mun puolesta ni saan mä tehä sit jotain muuta.
Sillä on semmonen isompi Zetka. Katotaan sit tilannetta uudestaan jos se ei noihin töihin pystys.

Jyrsimen mä ostin kuitenki omaksi.

Katteleha massikallas rapakkoja sillä silmällä ni jyrsitään teille sit vaikka syksyllä  ;D

Tämä on suurta viisautta. Uskon että sulla on muutakin tekemistä tuolle ajalle. Toivottavasti on 16:nen setka. Siihen kun ulosoton laittaa kerran niin setka kestäää. Meillä kaverit otti ulosoton pakan illalla mukaan kun lakkasi toimimasta ja jatkoi aamulla normiaikaan hommia. Onhan noita tehokkaampiakin traktoreita, mutta setka on kevyt (nokka ilmassa ilman ek:ta tai painoa. Toivottavasti takarenkaat edes 20,8-38 ja samoin pariset.

;) taitaa se olla 16245 tai jotain ja juuri noilla renkailla, paritkin siihen on nyt etsinnässä. Pari tonnii euroja hän joutuu laittaa nyt kuulemma kiinni ryömintä lootaan ja asennus hoituu helposti kun kone menossa poikkasuun joka tapauksessa tässä keväällä. Käskin kysellä paljon ulosotto maksaa niin väitti että tonnilla saa ja tunnissa vaihtaa  ;D
Otsikko: Vs: T171 ja T191
Kirjoitti: Peltola - 05.03.13 - klo:01:09
Joko highlander on jyrsimen veturin löytäny?

Tavallaan joo. Yksi nuorempi urakoitsija halusi sen urakan välttämättä ottaa niin ajakoon mun puolesta ni saan mä tehä sit jotain muuta.
Sillä on semmonen isompi Zetka. Katotaan sit tilannetta uudestaan jos se ei noihin töihin pystys.

Jyrsimen mä ostin kuitenki omaksi.

Katteleha massikallas rapakkoja sillä silmällä ni jyrsitään teille sit vaikka syksyllä  ;D

Tämä on suurta viisautta. Uskon että sulla on muutakin tekemistä tuolle ajalle. Toivottavasti on 16:nen setka. Siihen kun ulosoton laittaa kerran niin setka kestäää. Meillä kaverit otti ulosoton pakan illalla mukaan kun lakkasi toimimasta ja jatkoi aamulla normiaikaan hommia. Onhan noita tehokkaampiakin traktoreita, mutta setka on kevyt (nokka ilmassa ilman ek:ta tai painoa. Toivottavasti takarenkaat edes 20,8-38 ja samoin pariset.

;) taitaa se olla 16245 tai jotain ja juuri noilla renkailla, paritkin siihen on nyt etsinnässä. Pari tonnii euroja hän joutuu laittaa nyt kuulemma kiinni ryömintä lootaan ja asennus hoituu helposti kun kone menossa poikkasuun joka tapauksessa tässä keväällä. Käskin kysellä paljon ulosotto maksaa niin väitti että tonnilla saa ja tunnissa vaihtaa  ;D

Siinä on vielä aika iso hinnanero otsikon koneisiin. Hyvät peltorit päähän ja avot.