Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: shavia - 16.11.12 - klo:18:18
-
Valtra A:n peräpäässähän on se hydrauliikan vapaan paluun liitin, ja siitä öljyn säiliön pohjalle johtaa rautaputki. Tämä putki on nyt mennyt tukkoon, ja haittaa siten, että öljy ei palaja helposti tankkiin, ja kuormaajat ym. vehkeet on jäykkiä käyttää.
Siinä paluuputkessa on ainakin kaksi mutkaa, joten se ei nouse sieltä perän sisuksista vapaaehtoisesti. Voimalla ja väkivallalla sain nousemaan vähän matkaa, mutta toinen mutka taitaa olla jyrkempi. Mieli teksi katkaista putki vaan poikki, mutta se loppupää jäisi sinne tankin pohjalle pyörimään, mikä ei kuulosta hyvältä. Toinen vaihtoehto olisi rakennella vapaan paluun liitin t-haaralla täyttökorkin alle, ja korjailla tuo paluuputki, kun perää seuraavan kerran aukaistaan.
Onko muita ideoita? Onko siellä putken alapäässä jotain, mikä estää tukosta tulemasta ulos?
-
Tarkista jottei pikaliittimet ole eriparisia. Tällöin öljy ei virtaa läpi. Näin on monen kohdalla ongelma ratkaistu kun vaihtaa liittimet toimiviin.
-
Niin onkohan kellään menny hydrauliikkaputki tukkoon Eli samoiten epäilen että vika on niissä liittimissä. Luulis että se puolentoistasadan baarin paine pitää putket auki. Samoiten epäilen että tankissa ei ole mitään rajoitinta kuten siivilää yms.
Asiahan on helppo tarkastaa avaamalla liitokset ja puhaltamalla putkeen.
-
Tarkista jottei pikaliittimet ole eriparisia. Tällöin öljy ei virtaa läpi. Näin on monen kohdalla ongelma ratkaistu kun vaihtaa liittimet toimiviin.
Komppaan edellistä. Toimivakin liitinpari joskus rikkouuu, ja silloin nosturi seisoo kuin jyrin krpä. Päällepäin kummassakaan liittimessä ei välttämättä näy mitään vikaa, mutta silti esim. jousi voi olla poikki/kuoleentunut ja oljy ei silloin mene läpi.
Toki joku ihmo voi putkenkin tukkia, en vaan keksi mikä.
-
Kyllä siellä putkessa joku tukko on. Puhaltamalla menee ilmaa läpi vähän, mutta ei kunnolla. MMJ johto ei mene läpi.
-
onko putki löystynnä ja liukunna alemma ja tökkää pohjaan? miusta aikas outoa jotta mikä sen tukkis kun ei kait oravatkaan pääse liittimen kautta sinne!
-
Ei siitä pikaliittimestä mahu menemään kovin iso mälli joka tukkis putken.Meillä mehtäkuormaajasta irtosi tiivisteen kumiosia ja ne tarttu siihen pikaliittimeen ja se tukki öljyn menon perään.Eiks siinä ole toista liitintä johon voit lykätä sen letkun
-
Kyllä siellä putkessa joku tukko on. Puhaltamalla menee ilmaa läpi vähän, mutta ei kunnolla. MMJ johto ei mene läpi.
Mmj:hän ei kyllä työnettäessä kovin isoa mutkaa kärsi..
Oletko koettanut vaikka sähkömiehen vetovieterillä,tai kun en tiedä minkäkokonen rööri on,niin sellasta viemärivieteriä..
On kyllä aikamoinen tulppa pesitynyt jollei hydraulipaine saa auki..Ehkä joku ratas on litistänyt sen,entisenä vallujenomistajana sai tottua mitä ihmeellisempiin juttuihin,välillä ei tiennyt itkeäkö vai nauraa..
Voihan se vika olla siinä työkoneenkin puoleisessa liittimessä tai itse koneessa,,
-
Omalla vastuulla voit liittää rasvaprässiin sen putken valmiilla nipoilla ja sillä saa niin hurjan paineen että kyllä aukeaa.
Rasva liukenee peräöljyyn.
-
Omalla vastuulla voit liittää rasvaprässiin sen putken valmiilla nipoilla ja sillä saa niin hurjan paineen että kyllä aukeaa.
Rasva liukenee peräöljyyn.
Mut ,jos,siellä onkin joku mutteri tai liittimen metalliosa,mitä se saattaa tehdä siellä lootassa jos sen sinne saa painettua..
-
Omalla vastuulla voit liittää rasvaprässiin sen putken valmiilla nipoilla ja sillä saa niin hurjan paineen että kyllä aukeaa.
Rasva liukenee peräöljyyn.
Mut ,jos,siellä onkin joku mutteri tai liittimen metalliosa,mitä se saattaa tehdä siellä lootassa jos sen sinne saa painettua..
Omalla vastuulla...
-
Jos tulis takasin lypsykoneen vaakkumilla...
-
jos se paluuputki on oikiasti tukos/litis niin taitaa olla aihetta aukasta jo muutenki, ei se ny kyllä voi mennä tukkohon mistää mikä liittimestä läpi menee.. tai sitte on aika vaihtaa koneen omistajaa/omistajan luopua koneista ;D
-
Jään mielenkiinnolla odottamaan diagnoosia,,
Aikoinaan sanoinkin että nää isot vallut poikivat syksyin keväin,ja aina keisarinleikkauksella,,
-
Kiitokset Wejjolle ja iskralle vinkeistä, se putki taitaa tosiaan olla loppupäästä litistynyt, ja siksi se myöskään mahdu tulemaan reiästä ulos. Vissiin isompi purkaminen tiedossa. Jos sen katkaisee ja vaikka pätkän saisikin magneetilla täyttöaukon reiästä ulos, niin öljyyn vissiin tulee kuplia, tai mikä virka tuolla putkella muuten olisikaan..
Toisaalta, jos laittaa sinne uuden samanlaisen putken, se on taas 8 vuoden päästä litussa.
Laittakaa vaan vielä tietoa jakoon, jos kellä on ollut sama ongelma, ja miten olette sen ratkaisseet.
-
Kiitokset Wejjolle ja iskralle vinkeistä, se putki taitaa tosiaan olla loppupäästä litistynyt, ja siksi se myöskään mahdu tulemaan reiästä ulos. Vissiin isompi purkaminen tiedossa. Jos sen katkaisee ja vaikka pätkän saisikin magneetilla täyttöaukon reiästä ulos, niin öljyyn vissiin tulee kuplia, tai mikä virka tuolla putkella muuten olisikaan..
Toisaalta, jos laittaa sinne uuden samanlaisen putken, se on taas 8 vuoden päästä litussa.
Laittakaa vaan vielä tietoa jakoon, jos kellä on ollut sama ongelma, ja miten olette sen ratkaisseet.
ehkä kannattais selvittää se syy miksi menny littuhun? vois säästää tonnin-viis.. ei kai sillä juuri merkitystä pienillä tuotoilla, meneekö paluu virtaus öljyyn vaiko ruikkii päälle..
-
Kummoinen paine siinä vapaan paluun letkussa on? Jos esim. kippi laskee niin onhan se jonkinlainen truutta mutta kuin lähellä varsinaista työpainetta?
Ei sillä että kyllä se varmaan kököt tieltään raivais...
-
Niin perään eli askiin ei tuosta putkesta pääse koska hydrauliikalla on oma säiliö ja oma öljy,eikä se mahdollinen tukko pääse mihinkään ainakaan imusiivilää påitemälle ,mutta voi toki kuristaa imuputken lähtöä tai jopa putkea.
Kokeile 8 mm jäykällä muoviputkella (sininen paineilmaputki ,muovia.) onko siellä tukkoa.Putki on sen takia että paluu öljy ei vaahtoaisi.Tuntuu kyllä aivan uskomattomalta että siellä olisi tukos.Voi olla jäänyt putken sisälle jossakin vaiheessa vaikka mutteri se on mahdollista.
-
Voihan sen palluuletkun kytkee siihen venttiililohkon toiseen liittimeen, jos tarvii kuormainta ennen kun vika on korjattu. Tietysti parempi suoraan säiliöön. Olisko putki ollu jo uutena litteempi esim. mutkan kohalta ja nyt joku letkusta irronnut kuminpala tms. tukkeena...
-
ehkä kannattais selvittää se syy miksi menny littuhun?
Mitähän liikkuvaa tuolla hydraulitankin pohjalla voi olla, mikä putken litistäisi? Luulisin joka tapauksessa auttavan, että putken katkaisee vähän lyhemmäksi, jos sen vain saisi jotenkin ulos, että sen pääsisi tekemään.
Kourakuormaajan letkun voi laittaa lohkon toiseen liittimeen, ja se toimii siinä, mutta etukuormaajan paluuöljylle pitää miettiä joku tilapäinen ratkaisu.
-
ehkä kannattais selvittää se syy miksi menny littuhun?
Mitähän liikkuvaa tuolla hydraulitankin pohjalla voi olla, mikä putken litistäisi? Luulisin joka tapauksessa auttavan, että putken katkaisee vähän lyhemmäksi, jos sen vain saisi jotenkin ulos, että sen pääsisi tekemään.
Kourakuormaajan letkun voi laittaa lohkon toiseen liittimeen, ja se toimii siinä, mutta etukuormaajan paluuöljylle pitää miettiä joku tilapäinen ratkaisu.
noniinno, minen tunne näitä mallia, että niissonki erilliset öölit :-[ noo entäs saako täyttöroppuhun kotkaaltua mitää liitoshiluja ja veis muffin sisältä piremmällä säiliön pohjalle? tai sitte jos son pellinen säiliö nii, irti tyhjäks ja uus reikä josta putki pohjalle ja liitos päälle??
-
Erillisen hydrauliöljysäiliön sisään menevä paluuputki litistyy säiliön sisällä?
Tyypillinen Ufo-juttu eli kaikkea ei ole kerrottu tai sulla on rotta säiliössä, joka pureksii putkea.
Paluuputken pitäisi mennä öljypinnan alle ja miel. putken pää leikattu reilusti vinoon.
Imuputki olisi parempi olla hiukan pohjan yläpuolelta imevä, jotta pohjalla oleva roju ei lähde kiertoon.
-
Kuka tana sen muka olisi käynyt siellä tankissa lyttyyn painamassa.
Kato heinämies kerki eka
Jatketaas viellä eli jos perää ei ole aukaistu niin yksi vaihtoehto on että putki on ollut olevinaan tukossa koska liitin ei ole päästänyt läpi ja kun putkea on yritetty ottaa pois niin sitä on painettusäiliön kylkeä vastaan jolloin putki on taipunut ja painunut lyttyyn.
-
Kuka tana sen muka olisi käynyt siellä tankissa lyttyyn painamassa.
Ainiin, onhan siellä tankissa se nostosylinteri. Ja juuri eilispäivänä tuli ajettua kyntöauran kanssa upoksiin, niin että aura jäi kantamaan traktorin painon. Oiskohan siinä rytäkässä voinut nostosylinteri liikahtaa tavallista pitemälle ja litistää tuon putken?
Etukuormaaja alkoi temppuilla nimittäin juuri tuon jälkeen. Ja sen paluu tulee t-haaralla paluun pikaliittimen alle, eli pikaliittimistä vika ei tällä kertaa johtunut.
-
do-niin...
:)
-
Nythän se rupeaa purkautumaan. Siis tuo putki ei ole varsinaisesti tukkeutunut, vaan jonkun ulkopuolisen tapahtuman seurauksena vaurioitunut/litistynyt.
-
Hyvällä tuurilla kynkän korvake on ehjä ,ei muuta kuin putki uusi ja menoksi.
Kannattaa kokeilla ilman työkonetta toimiiko nostolaite oikein .
-
Nythän se rupeaa purkautumaan. Siis tuo putki ei ole varsinaisesti tukkeutunut, vaan jonkun ulkopuolisen tapahtuman seurauksena vaurioitunut/litistynyt.
Jos vetovarret on ylhäällä niin onko nostolaitteisssa vielä pelivaraa ylöspäin .Jos vääntiö ja välitanko liikkuu niin akselikin pyörähtää hieman mutta ei tuon pitäisi lintata mitään ellei paluuputki ole vääntiön takana :-\
-
njaa, ettei aiva mettäs munkaa mietteet, silti ::) eikös se pääse pyörähtähän "yli" muuten mutta koukun raurat ottaa vastahan?
-
Kuka tana sen muka olisi käynyt siellä tankissa lyttyyn painamassa.
Ainiin, onhan siellä tankissa se nostosylinteri. Ja juuri eilispäivänä tuli ajettua kyntöauran kanssa upoksiin, niin että aura jäi kantamaan traktorin painon. Oiskohan siinä rytäkässä voinut nostosylinteri liikahtaa tavallista pitemälle ja litistää tuon putken?
Etukuormaaja alkoi temppuilla nimittäin juuri tuon jälkeen. Ja sen paluu tulee t-haaralla paluun pikaliittimen alle, eli pikaliittimistä vika ei tällä kertaa johtunut.
Tässä se taitaa olla syy tuohon. Näkemässäni tapauksessa tuo putken pää oli juurikin litistynyt. Eipä tuonne säiliöön mikään muu pääse sitä littaamaan, kuin se nostolaitteen nivelrunko. Muistaakseni sylinterin pää pökkää semmoiseen kuppiin, ja jos nostolaitetta nostaa ulkopuolinen voima niin se nivelrunko pääsee kääntymään pidemmällekin kuin sylinteri sitä lykkäisi. Ja sen alle se putken pää taitaa mennä -> littuun
-
Jos saat sitä putkea tulemaan ulos vähänkään matkaa niin tee siihen reikiä. 4 kuusimillistä reikää pitäisi riittää hyvin. Akkuporakoneella teet hyvän alkureiän josta saat lastut tippumaan ulkopuolelle ja sitten jollain piikillä puhkot lopun ja laajennat niitä reikiä :)
-
Feguson-miehille kävi joskus niin kun se "koiranluu"mikä oli sylinterin ja sen kynkän välillä,oli jousisokalla kiinni,niin kun se sokka antautui ja päästi sen kapulan valloilleen niin naapurin mieheltä meni koko nostolaitteen kansi palasiksi kylvökonetta nostaessa kun oli se välikapula pois pikoiltaan,,eikä ollut ainoa tapaus tuttavapiirissä..
-
Kuka tana sen muka olisi käynyt siellä tankissa lyttyyn painamassa.
Ainiin, onhan siellä tankissa se nostosylinteri. Ja juuri eilispäivänä tuli ajettua kyntöauran kanssa upoksiin, niin että aura jäi kantamaan traktorin painon. Oiskohan siinä rytäkässä voinut nostosylinteri liikahtaa tavallista pitemälle ja litistää tuon putken?
Etukuormaaja alkoi temppuilla nimittäin juuri tuon jälkeen. Ja sen paluu tulee t-haaralla paluun pikaliittimen alle, eli pikaliittimistä vika ei tällä kertaa johtunut.
Tässä se taitaa olla syy tuohon. Näkemässäni tapauksessa tuo putken pää oli juurikin litistynyt. Eipä tuonne säiliöön mikään muu pääse sitä littaamaan, kuin se nostolaitteen nivelrunko. Muistaakseni sylinterin pää pökkää semmoiseen kuppiin, ja jos nostolaitetta nostaa ulkopuolinen voima niin se nivelrunko pääsee kääntymään pidemmällekin kuin sylinteri sitä lykkäisi. Ja sen alle se putken pää taitaa mennä -> littuun
Jotenkin noin sen on täytynyt mennä !
Paluuputki ei ole ihan keskellä säiliötä kun nostovarsien akselin vääntiö on keskellä ,mutta putki on kyllä melko lähellä vääntiötä . Paluuputkessa on pieni mutka joka ohjaa putken pään suoraan alaspäin pohjaa kohti ,mutta jos putkimutka olisi asennusvaiheessa kääntynyt hieman väärään suntaan niin putken pää voisi hyvinkin jäädä vääntiön ja kotelon takaseinän väliin .
-
Hienosti suunniteltu...ou jeee
-
Kuka tana sen muka olisi käynyt siellä tankissa lyttyyn painamassa.
Ainiin, onhan siellä tankissa se nostosylinteri. Ja juuri eilispäivänä tuli ajettua kyntöauran kanssa upoksiin, niin että aura jäi kantamaan traktorin painon. Oiskohan siinä rytäkässä voinut nostosylinteri liikahtaa tavallista pitemälle ja litistää tuon putken?
Etukuormaaja alkoi temppuilla nimittäin juuri tuon jälkeen. Ja sen paluu tulee t-haaralla paluun pikaliittimen alle, eli pikaliittimistä vika ei tällä kertaa johtunut.
Tässä se taitaa olla syy tuohon. Näkemässäni tapauksessa tuo putken pää oli juurikin litistynyt. Eipä tuonne säiliöön mikään muu pääse sitä littaamaan, kuin se nostolaitteen nivelrunko. Muistaakseni sylinterin pää pökkää semmoiseen kuppiin, ja jos nostolaitetta nostaa ulkopuolinen voima niin se nivelrunko pääsee kääntymään pidemmällekin kuin sylinteri sitä lykkäisi. Ja sen alle se putken pää taitaa mennä -> littuun
Jotenkin noin sen on täytynyt mennä !
Paluuputki ei ole ihan keskellä säiliötä kun nostovarsien akselin vääntiö on keskellä ,mutta putki on kyllä melko lähellä vääntiötä . Paluuputkessa on pieni mutka joka ohjaa putken pään suoraan alaspäin pohjaa kohti ,mutta jos putkimutka olisi asennusvaiheessa kääntynyt hieman väärään suntaan niin putken pää voisi hyvinkin jäädä vääntiön ja kotelon takaseinän väliin .
Eivätten sitten vetokoukun nostotangotkaan pidätelleet tuota tapahtumaa?.Ilmeisesti ei.
-
Olkaahan varovaisia pikkuvallujen kanssa, jos ei paluuöljy kulje oikein. Tuo paluuputki saattaa jostain syystä päästä pyörähtämään (löystyy tms.) ja litistyy nostosylinterin ja nostolaitteen kannen takaosaan.Pahimmillaan aiheuttaa sen jos on mekaaninen nostolaite ja kiristetty joskus vetovastustunnustelun jousta työntövarren korvakon alta ja pyörinyt se pultti väärästä välistä, että nostat nostolaitteella koko voimalla sitä takaseinän pulttia niin kauan että nostolaitteen kansi halkeaa. Uusi kansi maksaa äkkiä5000euroa töineen.
-
Hienosti suunniteltu...ou jeee
Valmetti.
Suunnittelu.
Huomatkaa eri lauseet.
Valitettavasti hieman on ilmiötä että tehdään jotain ja sitten maakunnasta tuleva palaautteen mukaan korjataan.
-
meillä oli keväällä kans a95 sa sama "vika"ja tuli myöskin kynnöllä en muista kylläkään upottaneeni konetta . mut se hydrauliputki lukittuu vain sillä kartiolla+mutterilla säiliönrunkoa vasten ja ilmeisesti se pääsee vähänki löystymään ja heilahtaa sopivasti sivulle niin putki linttaantuu aivan tukkoon ,meillä oli sellasen 8mm pultin jälet siinä linttakohassa en tiedä mikä sisällöstä semmosen voi tehä.ite jäin epäileen et liittyskö tunnustelijaa (karvalakkimalli ei sähkönostolaitetta)
mut hoito ohje
uita rautalanka täyttöropusta siihen paluuputken reijälle
vedä palluuputkea mahdollisimman pitkälle ulos
poraa pieni reikä siihen putkeen ja laita rautalanka kiinni siihen reikään, sahaa rautasahalla putkesta kaikki turha ulostullut osuus poikki(reiän ulkopuolelta)
lyö loppuputki säilöön ja toivo parasta et saat sen täyttö korkin kautta pois ,meillä ainakin onnistu hienosti........mut tuuriahan on kahen laista ;D meillä tuo putki on ollu 10cm lyhyempänä enkä ole huomannut öljyjen vaahtoontuvan enempää kuin ennenkään.
-
meillä oli keväällä kans a95 sa sama "vika"ja tuli myöskin kynnöllä en muista kylläkään upottaneeni konetta . mut se hydrauliputki lukittuu vain sillä kartiolla+mutterilla säiliönrunkoa vasten ja ilmeisesti se pääsee vähänki löystymään ja heilahtaa sopivasti sivulle niin putki linttaantuu aivan tukkoon ,meillä oli sellasen 8mm pultin jälet siinä linttakohassa en tiedä mikä sisällöstä semmosen voi tehä.ite jäin epäileen et liittyskö tunnustelijaa (karvalakkimalli ei sähkönostolaitetta)
mut hoito ohje
uita rautalanka täyttöropusta siihen paluuputken reijälle
vedä palluuputkea mahdollisimman pitkälle ulos
poraa pieni reikä siihen putkeen ja laita rautalanka kiinni siihen reikään, sahaa rautasahalla putkesta kaikki turha ulostullut osuus poikki(reiän ulkopuolelta)
lyö loppuputki säilöön ja toivo parasta et saat sen täyttö korkin kautta pois ,meillä ainakin onnistu hienosti........mut tuuriahan on kahen laista ;D meillä tuo putki on ollu 10cm lyhyempänä enkä ole huomannut öljyjen vaahtoontuvan enempää kuin ennenkään.
Tuossa täyden kympin arvoinen ohje.
-
Hienosti suunniteltu...ou jeee
Valmetti.
Suunnittelu.
Huomatkaa eri lauseet.
Valitettavasti hieman on ilmiötä että tehdään jotain ja sitten maakunnasta tuleva palaautteen mukaan korjataan.
Valmetti, suunnittelu. Yhäkin eri lauseet mutta noin sopii hyvin. Onhan siinä toki paikkoja jotka "on vaan tehty" mutta on kai niitä muissakin... Elämä on jos tosiaan tuommoinen kansi 5000€ maksaa :o :o
-
Ihan tulee mieleen aika jolloin oli valmetti,tuollaisia kaikenlaisia kummallisia oireita niissäkin oli,eikä näemmä vieläkään ole sen kummempia.
Silti niitä ostetaan silmät kiiluen vaikka samaa paskaa on kuin edellinenkin valmetti.
[/quote]
Just näin...
-
Ihan tulee mieleen aika jolloin oli valmetti,tuollaisia kaikenlaisia kummallisia oireita niissäkin oli,eikä näemmä vieläkään ole sen kummempia.
Silti niitä ostetaan silmät kiiluen vaikka samaa paskaa on kuin edellinenkin valmetti.
Just näin...
[/quote]
--joo...6800 'lapsentauti' oli:massatiiviste kansipahvina,tuulitunneli ahdas...muutettu jossain vaiheessa
--nyt N141 2007 tuli ja jäähdyttimen kun vein remoon niin korjaaja kertoili 2007 mallien jäähdyttimien hajoavan kaikkien ihan järjestään....nykyään kuulemma Denso tekee,eli sama tehdas joka ainakin NH:hon toimittaa..
--on Valluissa paljon hyvääkin...
-
No ei kannattane yleistää liikaa Valtran huonoutta pelkän A-sarjan perusteella, mut tosiasia on että niissä on tekniikassa miinoja. Liekö ollut sitten tuuria vai mitä, kun mitään kovin merkittävää eikä kallista ole omalle kohdalle aikoinaan sattunut. 602, 555, 665 malleilla ajettiin kuitenkin pitkälti toistakymmentätuhatta tuntia.
Toki sanomista on muissakin merkeissä ja lisääntymään päin ovat viat. Enää ei ole paluuta siihen aikaan, kun esim. verkulla oli sama perä/nostolaite konstruktio suht pienillä muutoksilla tuotannossa 3 vuosikymmentä. Siihen voisi vielä nykyäänkin pyrkiä ainakin näissä perusmalleissa.
-
meillä oli keväällä kans a95 sa sama "vika"ja tuli myöskin kynnöllä en muista kylläkään upottaneeni konetta . mut se hydrauliputki lukittuu vain sillä kartiolla+mutterilla säiliönrunkoa vasten ja ilmeisesti se pääsee vähänki löystymään ja heilahtaa sopivasti sivulle niin putki linttaantuu aivan tukkoon ,meillä oli sellasen 8mm pultin jälet siinä linttakohassa en tiedä mikä sisällöstä semmosen voi tehä.ite jäin epäileen et liittyskö tunnustelijaa (karvalakkimalli ei sähkönostolaitetta)
mut hoito ohje
uita rautalanka täyttöropusta siihen paluuputken reijälle
vedä palluuputkea mahdollisimman pitkälle ulos
poraa pieni reikä siihen putkeen ja laita rautalanka kiinni siihen reikään, sahaa rautasahalla putkesta kaikki turha ulostullut osuus poikki(reiän ulkopuolelta)
lyö loppuputki säilöön ja toivo parasta et saat sen täyttö korkin kautta pois ,meillä ainakin onnistu hienosti........mut tuuriahan on kahen laista ;D meillä tuo putki on ollu 10cm lyhyempänä enkä ole huomannut öljyjen vaahtoontuvan enempää kuin ennenkään.
Kiitos asiantuntijoille lausunnoista! Paluuputken katkaisuhoito tuli tehtyä. Yritin selvitä poraamatta, mutta olipa niin perusteellisen littaantunut, ettei edes rautalanka mahtunut putkesta läpi. Siis juuri tuon selostuksesi mukaan tein, ja hyvin onnistui:
(http://i696.photobucket.com/albums/vv321/shavia/19112012.jpg)
10 cm putken alapäätä jäi pajan seinälle muistoksi roikkumaan.
(http://i696.photobucket.com/albums/vv321/shavia/19112012002.jpg)
Minullakin varmaan syynä on ollut se, että paluuliitin on ollut hieman löysällä, joten tuo putki on päässyt kääntymään hieman keskemmälle (siinä upotessaan traktori myös kallistui reippaasti vasemmalle), ja siksi jäänyt väliin, kun nostolaite on noussut aivan ylös. Vetokoukun tangot ei rajoita. Siinä oli kaksikin pyöreää leimaa, jotka tuossa kuvassa vähän näkyy.
-
Onneksi olkoon onnistuneesta leikkauksesta.
Monenlaista on nähty, mutta tuo on yksi ihmeellisyyksistä. Nuo kuvat kannattaisi lähettää koneen valmistajalle. Josko lamppu syttyis. :)
-
Onneksi olkoon onnistuneesta leikkauksesta.
Monenlaista on nähty, mutta tuo on yksi ihmeellisyyksistä. Nuo kuvat kannattaisi lähettää koneen valmistajalle. Josko lamppu syttyis. :)
Olikos muuten niin että tuo ulkopuolisen hydrauliikan vapaa paluuputki on valinnainen ?
ja valtran tyypillinen versio tässä on pikaliittimen urosliitin.
Etukuormaaja tarvii kuitenkin vapaan paluun ja esim. mulla ei ole pikkukoneessa tätä pikaliitintä ,mutta vapaa paluu on kuormaajalle. Täytyy muuten tarkistaa että putki on tukevasti nipassa kiinni ja mutka ei käänny väärään suuntaan.
-
Agronetissä on tullut oikeaa tietoa ja korjausohje joka on toiminut. Ei mikään turha saitti. :)