Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kyntaja - 17.10.12 - klo:17:47
-
Tietääkö kukaan mikä tämän kajaanin s353?(tai vastaava)
elämäntarina on. Kun noin kaksi vuotta seisonut huolto hallin pihassa eikä näy listoillakaan.
Vissiin vejetty merin syväjyrsintä. Ainakin renkaat samat 1100 tianlit kuin joskus tapinälehdessä olleessa koneessa..
-
Jos se on vaan ollu remontissa aina siellä kun olet käynyt.. ;D Siellä oli vajaat 10 vuotta sitten aina se keltanen s-sarjalainen..
-
Tietääkö kukaan mikä tämän kajaanin s353?(tai vastaava)
elämäntarina on. Kun noin kaksi vuotta seisonut huolto hallin pihassa eikä näy listoillakaan.
Vissiin vejetty merin syväjyrsintä. Ainakin renkaat samat 1100 tianlit kuin joskus tapinälehdessä olleessa koneessa..
Noo se on näytillä siinä :D Sillä jotain huoltajien koulutus ohjelmaa tehty myös. Ohan siinä kyl ihan remonttiakin ollut mut kyl se kesän ihan hommissakin ollut
Muuan isännän kone jolla muutenkin hiukka vaatimattoma vehkeet
-
Tietääkö kukaan mikä tämän kajaanin s353?(tai vastaava)
elämäntarina on. Kun noin kaksi vuotta seisonut huolto hallin pihassa eikä näy listoillakaan.
Vissiin vejetty merin syväjyrsintä. Ainakin renkaat samat 1100 tianlit kuin joskus tapinälehdessä olleessa koneessa..
Tais viimesyksynä yllättää pakkaset remontin aikaan ja kesälaatu hyyty tankkiin.
Noo se on näytillä siinä :D Sillä jotain huoltajien koulutus ohjelmaa tehty myös. Ohan siinä kyl ihan remonttiakin ollut mut kyl se kesän ihan hommissakin ollut
Muuan isännän kone jolla muutenkin hiukka vaatimattoma vehkeet
-
Mut seisoo aina kun ajan kajaanin ohi siinä samassa kohdin. Viimekeväänä ja nyt kun käytiin reissunpäällä sama tilanne....
Vissiin rahamies tai parempia koneita talossa 8)
-
Mut seisoo aina kun ajan kajaanin ohi siinä samassa kohdin. Viimekeväänä ja nyt kun käytiin reissunpäällä sama tilanne....
Vissiin rahamies tai parempia koneita talossa 8)
Siis viimekeväänä ja nyt TAAS? ;D
-
Mut seisoo aina kun ajan kajaanin ohi siinä samassa kohdin. Viimekeväänä ja nyt kun käytiin reissunpäällä sama tilanne....
Vissiin rahamies tai parempia koneita talossa 8)
Siis viimekeväänä ja nyt TAAS? ;D
Mietippä mikä sattuma et kone seisoo aina samassa kohi kun ajan kajaanin ohi noin 3 kertaa vuodessa.
Ja kuljettaja kävi viime vuonna armeijan ja kone oli seisonut sijoillaan koko puolivuotis jakson lopun. Eli tosin sanoen viime syksystä lähtien kone on toiminut sade suojana asfaltille.
-
mutta on siinä ilmiömäinen muisti! kone ihan samalla paikalla joka kerta! miullakii seisoo nyykkäri aika lailla samalla paikalla öitä ja joskus päiviäkin kun ei ole töissä...... talvella sitten katon alla!
muutamassa muussakin paikassa talon isooo traktori seisoo jossain seinustalla kun ei mahu talleihin kokonsa puolesta! töittenkii välillä!
-
Mut seisoo aina kun ajan kajaanin ohi siinä samassa kohdin. Viimekeväänä ja nyt kun käytiin reissunpäällä sama tilanne....
Vissiin rahamies tai parempia koneita talossa 8)
Siis viimekeväänä ja nyt TAAS? ;D
Mietippä mikä sattuma et kone seisoo aina samassa kohi kun ajan kajaanin ohi noin 3 kertaa vuodessa.
Ja kuljettaja kävi viime vuonna armeijan ja kone oli seisonut sijoillaan koko puolivuotis jakson lopun. Eli tosin sanoen viime syksystä lähtien kone on toiminut sade suojana asfaltille.
Voihan se ollakin ollu siinä, mutta toisaalta kyll mäkin parkkeeraan traktorini aina just samaan paikkaan kun vien huoltoon jos paikka vapaana
-
No antaa olla. Se sattumalta vaan aina seisoo sitten siellä huollossa kun ajan ohi. Sovitaan niin. Oisko täällä yhtään kajaanilaista joka voisi kertoa asiasta.
Taidan piruuttani ajaa kahdenviikon päästä 160km lenkin vaan ihan kattomaan onko vielä siinä.
Tosin valtran huollon nopeuden tuntien/S huolto ergonomian voi olla käynnissä vaan öljyn vaihto humppa.
-
No antaa olla. Se sattumalta vaan aina seisoo sitten siellä huollossa kun ajan ohi. Sovitaan niin. Oisko täällä yhtään kajaanilaista joka voisi kertoa asiasta.
Taidan piruuttani ajaa kahdenviikon päästä 160km lenkin vaan ihan kattomaan onko vielä siinä.
Tosin valtran huollon nopeuden tuntien/S huolto ergonomian voi olla käynnissä vaan öljyn vaihto humppa.
se on sattumalta seissyt siinä silloinkin kun minä oon siitä mennyt ohi.
-
jos se on kaniina siinä. myyjä outtaa rahoja koneesta
-
Mut seisoo aina kun ajan kajaanin ohi siinä samassa kohdin. Viimekeväänä ja nyt kun käytiin reissunpäällä sama tilanne....
Vissiin rahamies tai parempia koneita talossa 8)
Siis viimekeväänä ja nyt TAAS? ;D
Mietippä mikä sattuma et kone seisoo aina samassa kohi kun ajan kajaanin ohi noin 3 kertaa vuodessa.
Ja kuljettaja kävi viime vuonna armeijan ja kone oli seisonut sijoillaan koko puolivuotis jakson lopun. Eli tosin sanoen viime syksystä lähtien kone on toiminut sade suojana asfaltille.
Voihan se ollakin ollu siinä, mutta toisaalta kyll mäkin parkkeeraan traktorini aina just samaan paikkaan kun vien huoltoon jos paikka vapaana
Onnes on tarvinnu niin vähä käyttää huollossa/remontissa niin ei ole sitä "omaa" paikkaa tullut ;D
-
Noo ei ollut tänään S valtra pihalla.....
Tosiaan se seiso siinä 10-11 talven.... Voe tosin olla vuoshuolto hommia siinä nyt kun sopivasti "samoilla" kohtaa...
Kajaanin valtra huolto niin tumpelo sakkia et sinne kyl saa rahan palamaan aika nättisti Parraat huoltomiehet nälkämaassa ja kaikki opiskelia kossit rassaamassa vehkeitä ja joka tunnista kyllä muistetaan lasku kirjoittaa
-
Onkohan lukeneet tämän ketjun ja ajeneet halliin... ;D
-
Onkohan lukeneet tämän ketjun ja ajeneet halliin... ;D
Pullosta vetoa ;D
-
Tietääkö kukaan mikä tämän kajaanin s353?(tai vastaava)
elämäntarina on. Kun noin kaksi vuotta seisonut huolto hallin pihassa eikä näy listoillakaan.
Vissiin vejetty merin syväjyrsintä. Ainakin renkaat samat 1100 tianlit kuin joskus tapinälehdessä olleessa koneessa..
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=46886#top_display_media
Taitaa olla tämä kone kyseessä?
-
Tietääkö kukaan mikä tämän kajaanin s353?(tai vastaava)
elämäntarina on. Kun noin kaksi vuotta seisonut huolto hallin pihassa eikä näy listoillakaan.
Vissiin vejetty merin syväjyrsintä. Ainakin renkaat samat 1100 tianlit kuin joskus tapinälehdessä olleessa koneessa..
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=46886#top_display_media
Taitaa olla tämä kone kyseessä?
Varmaan sitten ajettu sinne halliin sisälle, koska kuvaa ei löydy..
-
Muuten varmaan oiva kampe, mutta siinä yksi perustaavaa laatua oleva puute verrattuna fenttiin. niissähän on sama perä kuin kuin fentissä,se ok mutta hyde puolella on seuraava eroaivaisuus. Fentissä on varsinaiselle hydepumpun ja säiliön välissä ns. esipumppu joka varmistaa riittävän öljyn saannin hydrauliikkaan. Arvakkaas mikä ei tuossa ässässä ole? ;D
Pumppu kavitoi jo 4-5 h tunnin jälkeen kun lyöpi tulille ja ihan kesä lämpimällä. arvakkaas mikä on meteli kun pakkasta on 20 astetta.
Muutaman kerran kuullut kun tuollanen kones lydään tulille ja kaameaa on meteli.
-
Muuten varmaan oiva kampe, mutta siinä yksi perustaavaa laatua oleva puute verrattuna fenttiin.
Fendi muuten ihan hyvä mutta kömpelö ja laiska moottori Valtraan verraten. Ihan paperilta poimittuna tietona. Ja kun on vielä kalliimpikin
-
Muuten varmaan oiva kampe, mutta siinä yksi perustaavaa laatua oleva puute verrattuna fenttiin.
Fendi muuten ihan hyvä mutta kömpelö ja laiska moottori Valtraan verraten. Ihan paperilta poimittuna tietona. Ja kun on vielä kalliimpikin
No eipä tuon kokoluokan kone tarvi mikää ketterä ollakkaan ku se on tehty vähä isoimmille koneille mitä perään laitetaan ;D Onko kukaan kokeillu kumpi vetää paremmin 353 valtu vai 939 ventti?
1547nm on 939 scr ventissä vääntöä maksimissaan moottorin kierroksilla 1450 rpm.
Ja 353 s-valtussa 1540 nm 1400 moottorin rpm. Vaikka valtussa on 6 desiä litratilavuus suurempi?
-
Muuten varmaan oiva kampe, mutta siinä yksi perustaavaa laatua oleva puute verrattuna fenttiin.
Fendi muuten ihan hyvä mutta kömpelö ja laiska moottori Valtraan verraten. Ihan paperilta poimittuna tietona. Ja kun on vielä kalliimpikin
No eipä tuon kokoluokan kone tarvi mikää ketterä ollakkaan ku se on tehty vähä isoimmille koneille mitä perään laitetaan ;D Onko kukaan kokeillu kumpi vetää paremmin 353 valtu vai 939 ventti?
1547nm on 939 scr ventissä vääntöä maksimissaan moottorin kierroksilla 1450 rpm.
Ja 353 s-valtussa 1540 nm 1400 moottorin rpm. Vaikka valtussa on 6 desiä litratilavuus suurempi?
Luokkaa isompi kone tuo 939. Momentinnousu kuitenkin Valtussa 40%, Fentissä molemmissa, 939 ja 936, 20% paikkeilla. Ja kyllä pitää olla myös ketterä toki
-
Muuten varmaan oiva kampe, mutta siinä yksi perustaavaa laatua oleva puute verrattuna fenttiin.
Fendi muuten ihan hyvä mutta kömpelö ja laiska moottori Valtraan verraten. Ihan paperilta poimittuna tietona. Ja kun on vielä kalliimpikin
No eipä tuon kokoluokan kone tarvi mikää ketterä ollakkaan ku se on tehty vähä isoimmille koneille mitä perään laitetaan ;D Onko kukaan kokeillu kumpi vetää paremmin 353 valtu vai 939 ventti?
1547nm on 939 scr ventissä vääntöä maksimissaan moottorin kierroksilla 1450 rpm.
Ja 353 s-valtussa 1540 nm 1400 moottorin rpm. Vaikka valtussa on 6 desiä litratilavuus suurempi?
Luokkaa isompi kone tuo 939. Momentinnousu kuitenkin Valtussa 40%, Fentissä molemmissa, 939 ja 936, 20% paikkeilla. Ja kyllä pitää olla myös ketterä toki
jos on tarvis tuon luokan koneelle ja ketterä täytyy olla, niin case mangum tai uusi T8 samoilla massoilla ja tehoilla paljon pienempi kääntösäde varsinkin mangumi on ketterä kokoisekseen. Tuon ketteryys vaatimus tulee noilta amerikan riviviljelijöiltä.
-
Muuten varmaan oiva kampe, mutta siinä yksi perustaavaa laatua oleva puute verrattuna fenttiin.
Fendi muuten ihan hyvä mutta kömpelö ja laiska moottori Valtraan verraten. Ihan paperilta poimittuna tietona. Ja kun on vielä kalliimpikin
No eipä tuon kokoluokan kone tarvi mikää ketterä ollakkaan ku se on tehty vähä isoimmille koneille mitä perään laitetaan ;D Onko kukaan kokeillu kumpi vetää paremmin 353 valtu vai 939 ventti?
1547nm on 939 scr ventissä vääntöä maksimissaan moottorin kierroksilla 1450 rpm.
Ja 353 s-valtussa 1540 nm 1400 moottorin rpm. Vaikka valtussa on 6 desiä litratilavuus suurempi?
Heti saksan mannekiini tarttuu jos fenttiä tai roitsin konetta mollataan 8) Yhden paikan tiedän mihnä käsittääkseni on 936 fentti ja tuota suurinta ässää vastaava massikka, sieltä vois saara vertauspohjaa jos oikiasti kiinnostaa muutakun uteliaisuudesta ;D
-
[/quote]
Heti saksan mannekiini tarttuu jos fenttiä tai roitsin konetta mollataan 8) Yhden paikan tiedän mihnä käsittääkseni on 936 fentti ja tuota suurinta ässää vastaava massikka, sieltä vois saara vertauspohjaa jos oikiasti kiinnostaa muutakun uteliaisuudesta ;D
[/quote]
Ferkku on kylvökoneen edessä ku son ketteree. Fretti vetää 11 metrin äestä
-
Muuten varmaan oiva kampe, mutta siinä yksi perustaavaa laatua oleva puute verrattuna fenttiin.
Fendi muuten ihan hyvä mutta kömpelö ja laiska moottori Valtraan verraten. Ihan paperilta poimittuna tietona. Ja kun on vielä kalliimpikin
No eipä tuon kokoluokan kone tarvi mikää ketterä ollakkaan ku se on tehty vähä isoimmille koneille mitä perään laitetaan ;D Onko kukaan kokeillu kumpi vetää paremmin 353 valtu vai 939 ventti?
1547nm on 939 scr ventissä vääntöä maksimissaan moottorin kierroksilla 1450 rpm.
Ja 353 s-valtussa 1540 nm 1400 moottorin rpm. Vaikka valtussa on 6 desiä litratilavuus suurempi?
Heti saksan mannekiini tarttuu jos fenttiä tai roitsin konetta mollataan 8) Yhden paikan tiedän mihnä käsittääkseni on 936 fentti ja tuota suurinta ässää vastaava massikka, sieltä vois saara vertauspohjaa jos oikiasti kiinnostaa muutakun uteliaisuudesta ;D
No tietäähän sen ny sanomattaki kumpiko menee paremmin ja luotettavammin ;)
Onko samas taloos Puumakin?
-
Tietääkö kukaan mikä tämän kajaanin s353?(tai vastaava)
elämäntarina on. Kun noin kaksi vuotta seisonut huolto hallin pihassa eikä näy listoillakaan.
Vissiin vejetty merin syväjyrsintä. Ainakin renkaat samat 1100 tianlit kuin joskus tapinälehdessä olleessa koneessa..
Siellä se taas seiso, kun ohi aijoin kuusamon reissulla...
Nyt oli ilmaantunu se 900 sarjan venttiilikin viereen
-
Tietääkö kukaan mikä tämän kajaanin s353?(tai vastaava)
elämäntarina on. Kun noin kaksi vuotta seisonut huolto hallin pihassa eikä näy listoillakaan.
Vissiin vejetty merin syväjyrsintä. Ainakin renkaat samat 1100 tianlit kuin joskus tapinälehdessä olleessa koneessa..
Siellä se taas seiso, kun ohi aijoin kuusamon reissulla...
Nyt oli ilmaantunu se 900 sarjan venttiilikin viereen
no nyt vertailee kumpi paree ;D
-
Tietääkö kukaan mikä tämän kajaanin s353?(tai vastaava)
elämäntarina on. Kun noin kaksi vuotta seisonut huolto hallin pihassa eikä näy listoillakaan.
Vissiin vejetty merin syväjyrsintä. Ainakin renkaat samat 1100 tianlit kuin joskus tapinälehdessä olleessa koneessa..
Siellä se taas seiso, kun ohi aijoin kuusamon reissulla...
Nyt oli ilmaantunu se 900 sarjan venttiilikin viereen
Tein saman havainnon viime viikonloppuna kun ohi ajoin ja tuli heti mieleen että tästä on tainnu olla aiemminkin puhetta!
-
Joku viikko sinne tuli lavetilla vastaan kajaaniin päin sukevan kohdalla, oli ihan näyttävä kun ei mahtunut kunnolla lavetille
-
nyt on kainuulaisilla persaukkisilla hyvä käydä potkimassa isoon kumiin kenkää ;D
-
nyt on kainuulaisilla persaukkisilla hyvä käydä potkimassa isoon kumiin kenkää ;D
Ja savolaisilla vastaavilla on tarjolla R8360 toivalan agrilla...
-
on se komee tuo fentti, hinta 235tonttua :o
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3431121&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub=
-
mikähän järki on tässä ollut!
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3431307&com=0&fl=1&ba=0&sid=&fromclub=
-
mikähän järki on tässä ollut!
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3431307&com=0&fl=1&ba=0&sid=&fromclub=
tainnut TULLA järkiinsä... ;D