Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: caseman - 27.07.12 - klo:21:45
-
Olisikohan järkevää vaihtaa tuo 162 directi -10, 140 multicontrolleriin? Taitaa ainakin polttoainetta säästyä...
-
Viisainta olisi vaihtaa se perus-hitec Valtraan ilman yhtään mitään ylimääräisiä advance-diiba-daaba-kilkkeitä.
Casekin varmaan hyvä. Olen ajanut sellaista 15 minuuttia.
-
Laitat traktorit parkkiin ja otat talikon kouraan. Näin saavutat parhaimman löpön säästön. Tosin vaikutus siirtyy kasvaneeseen ruisleivän menekkiin ja fyysisen kunnon kohoamiseen.
No joo, siis oikeesti. Siinä varmaan voittaa rahaa vaihtamalla konetta ja näin pelastaa oma talouden.
Tainnut viimeaikainen löpönkulutuskeskustelu kirvoittaa ihmisten mieliä säästämään ihan todenteolla ::)
-
Laitat traktorit parkkiin ja otat talikon kouraan. Näin saavutat parhaimman löpön säästön. Tosin vaikutus siirtyy kasvaneeseen ruisleivän menekkiin ja fyysisen kunnon kohoamiseen.
No joo, siis oikeesti. Siinä varmaan voittaa rahaa vaihtamalla konetta ja näin pelastaa oma talouden.
Tainnut viimeaikainen löpönkulutuskeskustelu kirvoittaa ihmisten mieliä säästämään ihan todenteolla ::)
Merkistä riippumatta lopputulemana oli 8-10 litraa tunnissa.
-
Konemyyjät jää kakkoseksi, kun isännät kertoo totuuden ;D
-
Ajelin kesällä pari viikkoa Case Maxxum 140:llä ja jäi sellainen fiilis että kyllä sekin soppaa imee. Muuten kyllä oli loisto peli ja itselläkin unissa kiiltelee edelleen casen maxxum multicontroller 110...
-
Tuli tuossa vaan tuo vaihto mieleen, kun lähti vallu kesken rehunteon verstaalle. Eipä herättänyt konemyyjissä kauheaa kiinnostusta, kun tarjousta kyselin.
-
vaihtaakohen kuorma-autoilijat merkkiä jos auto hajoaa kesken ajon :-\ :-\ :-\ :-\
monesti miettiny onko ne tyhmiä vai viisaita ku ollaan esim. volvomiehiä jo kolmannessa polvessa vai onko tuossa merkkiuskollisuudessa myös mukana reilua vastaantulemista kyseiseltä organisaatiolta että vikaisempikin yksilö kestetään...
-
vaihtaakohen kuorma-autoilijat merkkiä jos auto hajoaa kesken ajon :-\ :-\ :-\ :-\
monesti miettiny onko ne tyhmiä vai viisaita ku ollaan esim. volvomiehiä jo kolmannessa polvessa vai onko tuossa merkkiuskollisuudessa myös mukana reilua vastaantulemista kyseiseltä organisaatiolta että vikaisempikin yksilö kestetään...
RailiManneja pihat väärällään, vanhempia laitteita etitään tiheämmällä kammalla...
-
vaihtaakohen kuorma-autoilijat merkkiä jos auto hajoaa kesken ajon :-\ :-\ :-\ :-\
monesti miettiny onko ne tyhmiä vai viisaita ku ollaan esim. volvomiehiä jo kolmannessa polvessa vai onko tuossa merkkiuskollisuudessa myös mukana reilua vastaantulemista kyseiseltä organisaatiolta että vikaisempikin yksilö kestetään...
No ei voi valtraakaan moittia organisaationa. Huolto toimii, kun huoltomiehen saa kiinni, ja toinen kone tuli tilalle korjauksen ajaksi. Mutta tuo itse traktori...
-
Kannattaa.
Kyllä siinä alkaa usko loppua viimeistään siinä vaiheessa kun se kolmannen kerran hommat keskeyttää saman kesä aikana.
40v punaisia tällä tilalla, eikä näillä näkymin ole paluuta ainakaan seuraavaan 40 vuoteen.
-
MXU on aikas paska... Tai se vaihteisto on ainakin (hukkaa pollet) ja se vinkuna jota se pitää jollei oo muuttaneet sitä ensimmäisten jälkeen...
-
MXU on aikas paska... Tai se vaihteisto on ainakin (hukkaa pollet) ja se vinkuna jota se pitää jollei oo muuttaneet sitä ensimmäisten jälkeen...
Tuo on totta! Naapuri osti taannoin satasen muksun, kynteli sillä tuolla aukean toisella puolen. Halvatunmoinen vinkuna kuului, ja siitä minä soittelemaan isännälle, että kuuluuko hyttiin se vinkuna, että onko se vialla? Isäntä siitä sen verran itteensä, että soitti huoltomiehelle, kun naapurit soittelee... ääni kuuluu asiaan pikkupuolen ajossa, sanottiin!
-
MXU on aikas paska... Tai se vaihteisto on ainakin (hukkaa pollet) ja se vinkuna jota se pitää jollei oo muuttaneet sitä ensimmäisten jälkeen...
Tuo on totta! Naapuri osti taannoin satasen muksun, kynteli sillä tuolla aukean toisella puolen. Halvatunmoinen vinkuna kuului, ja siitä minä soittelemaan isännälle, että kuuluuko hyttiin se vinkuna, että onko se vialla? Isäntä siitä sen verran itteensä, että soitti huoltomiehelle, kun naapurit soittelee... ääni kuuluu asiaan pikkupuolen ajossa, sanottiin!
No ei se hiljainen ollut tielläkään... Ketterä se oli kuin mikäkin mutta jos se sopii käteen niin eihän se hassumpi olis...
-
vaihtaakohen kuorma-autoilijat merkkiä jos auto hajoaa kesken ajon :-\ :-\ :-\ :-\
monesti miettiny onko ne tyhmiä vai viisaita ku ollaan esim. volvomiehiä jo kolmannessa polvessa vai onko tuossa merkkiuskollisuudessa myös mukana reilua vastaantulemista kyseiseltä organisaatiolta että vikaisempikin yksilö kestetään...
No ei voi valtraakaan moittia organisaationa. Huolto toimii, kun huoltomiehen saa kiinni, ja toinen kone tuli tilalle korjauksen ajaksi. Mutta tuo itse traktori...
Mitä kaikkee vikaa on ollu?
-
Kannattaa.
Kyllä siinä alkaa usko loppua viimeistään siinä vaiheessa kun se kolmannen kerran hommat keskeyttää saman kesä aikana.
40v punaisia tällä tilalla, eikä näillä näkymin ole paluuta ainakaan seuraavaan 40 vuoteen.
Joo, viisi vuotta sitten usko loppui 05-sarjan koneen kanssa, kun huoltomies purki kolme kertaa peräjälkeen vaihdelaatikon ja aina tuli uutta vikaa esille. Vaihdettiin rattaita yms. edullista. Aattelin, että taisi tulla tunnit täysi. Mutta ei sitä sitten tullut vaihdettua, kun ei siitä vaihdossa kovin ihmeitä olisi saanut. Nyt tuli 14700 tuntia täyteen, eikä viimeiseen viiteen vuoteen ole tarvinnut isoja vikoja korjailla. Tämä on ns. kakkoskone, joten se voi olla tarvittaessa pelistä pois, ykkösen kyllä tarvisi toimia aina luotettavasti...
-
Miks traktori pitäs vaihtaa? Mä ostan aina yhden lisää JOS tarvin Isomman tai jotain uusia ominaisuuksia mitä entisissä ei ole.
-
Tämä on ns. kakkoskone, joten se voi olla tarvittaessa pelistä pois, ykkösen kyllä tarvisi toimia aina luotettavasti...
Se oli ykköskone. Olihan se surkiaa kun masseri jämähti pellolla paalaimen eteen perjantai iltana :'(
Komiaa oli kun 20v vanhemmalla koneella monet kerrat pihaan vedettiin...
-
Miks traktori pitäs vaihtaa? Mä ostan aina yhden lisää JOS tarvin Isomman tai jotain uusia ominaisuuksia mitä entisissä ei ole.
massikkamiehen puheelta kuulostaa :) Mut eipä siinä mitään, satasarjan massikat on kovia pelejä vieläkin.
Jos vaan toimeen tulee yhdellä koneella, niin olkoon se vähän uudempi ja varustellumpi ja vähemmän ajettu. Toinen vaihtoehto on että markilla on puolenkymmentä vanhempaa konetta, jossa jokaisessa on jotain laittoa. Pahimmoilleen sillä ajetaan joka on vähiten hajalla. Em. touhua olen nähnyt ihan liikaa eri tiloilla käydessä.
-
130 Multicontrol oli koeajossa kaksvuotta sitten. Ei istunut ollenkaan käteen. Soppa maistui tuossakin ja tankki on pienmpi kuin 605 Vallussa. Ei riitä työssä päiväksi.
-
Taitaisi ollakin parasta varustaa tuo jd 3350 ykköskoneeksi, ja jättää tuo valtra vaikka apevaunun pyöritykseen. Ainakin työt saisi tehtyä.
-
130 Multicontrol oli koeajossa kaksvuotta sitten. Ei istunut ollenkaan käteen. Soppa maistui tuossakin ja tankki on pienmpi kuin 605 Vallussa. Ei riitä työssä päiväksi.
Mikä mättäsi? Oliko siinä jo tuo uudemman mallinen hallintakahva?
-
Oli uudempi kahva.
Hyttiin tuli kauhea vinkuna kun konetta kuormitti. Mun ikivnha CS120 on vedossa huomattavasti hiljaisempi. Hydraulilohkot eivät pitäneet yhtään. Etuniittokonetta täytyi kokoajan nostella kun teki lähisiirtymiä lohkojen välillä. Vaihteiden porastus oli hankala. Ison puolen pienimmällä on päisteet rullalla ja pienen puolen suurimmalla niittovauhti hidas. Sitten tuo pieni polttoainetankki. Pitäisi raahata liuta kanistereita mukana, että saa päivän niittää.
Etu-takakone yhdistelmällä tuolla niitin ja siirsin kuivalantaa.
-
Ei nää Valtratkaan ikuisia oo, mutta mikä siinä directissä on vikana? Versuna sama kone kuitenkin toiminu aikalailla hyvin ja kuskit tykkää.
-
Jos olet mtk jäsen voi olla että katsovat sinua vähän syrjäsilmällä tuomosta uhkarohkeea liikettä että vaihtaa vallun johonkin toiseen merkkiin
-
Joka hommaan pitäisi tehdä kaikenmaailman säätöjä, ja välillä tuntuu että niillä ei ole mitään vaikutusta.
Voimansiirto syö niin paljon tehoa, että polttoainetta kuluu rutosti, eikä mitään tapahdu.
T-sarjan valtra ei sovellu etukuormain käyttöön, kun on niin nokkapainoinen, ja kankea.
Hyttikin on aika hanurista. Kaikki nappulat on sijoitettu varmaan taakseajoa ajatellen, koska ovat niin takana. Ja niitä nappuloita on niin paljon, että usein on sormi väärällä nappulalla, kun pitäisi kiireesti jotain painaa. Nostolaitteiden laskemista tyhjänä saa varsinkin talvella odotella aivan liian kauan. Muuten varmaan ihan hyvä peli, ja kyllä portaattomalla on mukava töitä tehdä 1500 tuntia vuodessa.
Ja justukselle: Kyllä siinä voi muutama ihminen vetää herneet nenäänsä. Oikeesti.
-
Joka hommaan pitäisi tehdä kaikenmaailman säätöjä, ja välillä tuntuu että niillä ei ole mitään vaikutusta.
Voimansiirto syö niin paljon tehoa, että polttoainetta kuluu rutosti, eikä mitään tapahdu.
T-sarjan valtra ei sovellu etukuormain käyttöön, kun on niin nokkapainoinen, ja kankea.
Hyttikin on aika hanurista. Kaikki nappulat on sijoitettu varmaan taakseajoa ajatellen, koska ovat niin takana. Ja niitä nappuloita on niin paljon, että usein on sormi väärällä nappulalla, kun pitäisi kiireesti jotain painaa. Nostolaitteiden laskemista tyhjänä saa varsinkin talvella odotella aivan liian kauan. Muuten varmaan ihan hyvä peli, ja kyllä portaattomalla on mukava töitä tehdä 1500 tuntia vuodessa.
Ja justukselle: Kyllä siinä voi muutama ihminen vetää herneet nenäänsä. Oikeesti.
Tuhannen tuntia T vallulla vuotees etukuormaajahommaa enkämä kyllä muuhun vaihtais.
Ketteryyttä saa ku levittää ja rajottimet tappiim ja perän saa pysymään maassa vannepainoil.
Omasta mielestä valmetin suunnanvaihto on paras etukuormaajatyöskentelyyn
-
ajoin reilu 2v sitten direktiä. oli ehkä kaikkien aikojen paskin kone mitä ikinä olen ajanut. ajoin toistakin 4 pyttystä versiota enkä tykänny..
nyt on itelle tulossa versu. ne on toiminu muilla hyvin. toisin kuin direktit.
-------
iso yllätys oli muutamapäivä sitten ajamani tän vuoden direkti, ei uskois että on sama kone! laatikko toimii ja ylimääräset äänet on saatu karsittua pois. ajopoljin vastaa hyvin käskyihin ja ohjelma vastaa heti vastamäkeen ajaessa kovalla kuormalla. vauhti ei souda yhtään 53km/h vauhissa. moni asia on paremmin kuin parhaakksi ylistetyssä fendtissä. direktissä on myös jarrut ja toimiva suunnanvaihto!
etukuormainkäytössä t sarjalainen on huono,ihan niinku 8000srj. t sarjaa ei kyllä saa kääntymään omasta mielestäni ketterästi, pitkäkeula on perseestä. hydrauliikan ohjaus taasen parasta.
ps. uusissa näytti onevan nappulat vähän järkevämmin järjestelty, esim. voa kyynärnojassa.
-
ajoin reilu 2v sitten direktiä. oli ehkä kaikkien aikojen paskin kone mitä ikinä olen ajanut. ajoin toistakin 4 pyttystä versiota enkä tykänny..
nyt on itelle tulossa versu. ne on toiminu muilla hyvin. toisin kuin direktit.
-------
iso yllätys oli muutamapäivä sitten ajamani tän vuoden direkti, ei uskois että on sama kone! laatikko toimii ja ylimääräset äänet on saatu karsittua pois. ajopoljin vastaa hyvin käskyihin ja ohjelma vastaa heti vastamäkeen ajaessa kovalla kuormalla. vauhti ei souda yhtään 53km/h vauhissa. moni asia on paremmin kuin parhaakksi ylistetyssä fendtissä. direktissä on myös jarrut ja toimiva suunnanvaihto!
ps. uusissa näytti onevan nappulat vähän järkevämmin järjestelty, esim. voa kyynärnojassa.
Hienosti pelaa, kehitys kehittyy... 8)
-
Mä en käsitä miten joku voi pitää T tai 8000 valtraa hyvänä ek-koneena. Kauheen kankeita koneita, ei käänny kuten muut merkit vaikka ois kuinka ruuvatut rajoittimet. Lisäksi keula mahrottoman pitkä ja perä kevyt.
Suolle noi valtrat tietty passaa.
-
Mä en käsitä miten joku voi pitää T tai 8000 valtraa hyvänä ek-koneena. Kauheen kankeita koneita, ei käänny kuten muut merkit vaikka ois kuinka ruuvatut rajoittimet. Lisäksi keula mahrottoman pitkä ja perä kevyt.
Suolle noi valtrat tietty passaa.
Jollein neet oo muilla ajanu? ::)