Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: arzyboy - 14.07.12 - klo:11:16
-
Deutzin omistaville/omistaneille suunnattu kysymys... Traktorikuumetta jonkin verran ilmassa. Parhaiten omat tarpeet täyttäisi deutzin traktorit karjatilan yleiskoneena etukuormaimella varustettuna. Minkälainen on deutzin pikkukutonen ominaisuuksiltaan? Onko mallit 105-115 käytännössä sama traktori ja syötön lisäyksellä toteutettu suurempi teho? Mielellään en lähtisi noita isompia malleja hankkimaan, koska fyysinen koko alkaa mennä tarpeettoman suureksi. Antaako rakenne periksi vielä pienen piristämisen tarvittaessa näissä pienemmissä malleissa?
-
Hyviä pelejä ne on, jos on pätevä huolto lähelä, ja varautuu että pikkuvikojen korjaamiseen mennee muuan tonni vuojesa. Tee- ite korijauksiin liian sähkönen peli.
Kestää piristyksen. Ulosoton pakan levyt isoin remontti 11vuojen aikana. Ja kylymäkonneen hytinpuoleinen kenno. Ja kopin puhaltimen moottorien vaihto liian isotöinen homma.
Mp-lift 255 on keulala, pätevä yhistelmä. En halua vaihtaa, vaikka tuo pikkuvikojen kertyminen ärsyttääki toisinaan. Mutta niin niitä kertyy tuonikäsiin muihinki merkkeihin.
-
MK3-malli 105 on varustettu ZF-7100 lootalla eli siinä on eteen 3 pikavaihdetta, mutta taaksepäin vain 1. 110-115 mallit on jo sitten kunnollisella 7200-lootalla. Ainakin mun vanha 115 on tuttavalla viritettynä ja ilmeisen hyvin kestänytkin. http://www.konedata.net/Traktorit/dfAgrotron80MK3.htm
-
MK3-malli 105 on varustettu ZF-7100 lootalla eli siinä on eteen 3 pikavaihdetta, mutta taaksepäin vain 1. 110-115 mallit on jo sitten kunnollisella 7200-lootalla. Ainakin mun vanha 115 on tuttavalla viritettynä ja ilmeisen hyvin kestänytkin. http://www.konedata.net/Traktorit/dfAgrotron80MK3.htm
110 voi sitten olla ZF-7100:llakin. 105:t sai mallinumerokseen 110 kait samassa vaiheesa kun saivat sen pikkukutosen tilalle 6.1-litraiset koneet.
-
MK3-malli 105 on varustettu ZF-7100 lootalla eli siinä on eteen 3 pikavaihdetta, mutta taaksepäin vain 1. 110-115 mallit on jo sitten kunnollisella 7200-lootalla. Ainakin mun vanha 115 on tuttavalla viritettynä ja ilmeisen hyvin kestänytkin. http://www.konedata.net/Traktorit/dfAgrotron80MK3.htm
110 voi sitten olla ZF-7100:llakin. 105:t sai mallinumerokseen 110 kait samassa vaiheesa kun saivat sen pikkukutosen tilalle 6.1-litraiset koneet.
Totta! Kannattaa olla tarkkana ettei osta sutta.
-
Sen mitä minäkin olen ymmärtänyt niin 4-portaisella pikavaihteella pitäisi laatikon olla ::) Liityykö ongelmat lähinnä kestävyyteen? Minä pärjäisin kyllä ihan hyvin kolmellakin pikavaihteella muuten ;D
Tuossa olisi yksi näppärän näköinen kone jos on muuten sellainen kuin pitääkin... http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit-120-139-hv/deutz-fahr-agrotron-115-mk3/hc8nfdha.html
-
Sen mitä minäkin olen ymmärtänyt niin 4-portaisella pikavaihteella pitäisi laatikon olla ::) Liityykö ongelmat lähinnä kestävyyteen? Minä pärjäisin kyllä ihan hyvin kolmellakin pikavaihteella muuten ;D
Tuossa olisi yksi näppärän näköinen kone jos on muuten sellainen kuin pitääkin... http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit-120-139-hv/deutz-fahr-agrotron-115-mk3/hc8nfdha.html
Se ZF7100 ei kestä ja paska käyttää jos aluetta täytyy paljon vaihdella eikä muuten pikavaihteet toimi taakseppäin ajaessa... Ja ZF7200 on semmonen loota että kestää ;) Perusvarmoja vehkeitä olleet kaikki deutsit tähän asti kunhan johonkin nostolaitteenhallintaan tottuu ja sellaista ;D
-
Sen mitä minäkin olen ymmärtänyt niin 4-portaisella pikavaihteella pitäisi laatikon olla ::) Liityykö ongelmat lähinnä kestävyyteen? Minä pärjäisin kyllä ihan hyvin kolmellakin pikavaihteella muuten ;D
Tuossa olisi yksi näppärän näköinen kone jos on muuten sellainen kuin pitääkin... http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit-120-139-hv/deutz-fahr-agrotron-115-mk3/hc8nfdha.html
Just samanlainen kun mulla oli. Ei mitään valittamista, nostolaitehallintakin paljon helpompi käytää kuin uusissa.
-
ZF7200 on semmonen loota että kestää ;)
No ei kyllä. http://www.tractorfan.nl/picture/80460/
Zetor foorumilla kauhistelivat, että siihen uuteen 6-sylinteriseen Maxterraan olisi tulossa ZF7200:
I just hope they dont use the 7200 series, they break rear halfshafts on a regular basis, both Fendt and Steyr drivers complain about it.
http://www.zetorworld.com/cgi-bin/x-forum.cgi?show=topic&page=1&topic=2072
Kuulemma ZF7300 olisi jo kestävä.
-
ZF7200 on semmonen loota että kestää ;)
No ei kyllä. http://www.tractorfan.nl/picture/80460/
Zetor foorumilla kauhistelivat, että siihen uuteen 6-sylinteriseen Maxterraan olisi tulossa ZF7200:
I just hope they dont use the 7200 series, they break rear halfshafts on a regular basis, both Fendt and Steyr drivers complain about it.
http://www.zetorworld.com/cgi-bin/x-forum.cgi?show=topic&page=1&topic=2072
Kuulemma ZF7300 olisi jo kestävä.
No näitkö mikä siinä oli kyljessä kiinni??? Itse lootaa ei kyllä rikki saa en ainakaan ole kuullut moisesta tai no kaikki loppuu aikanaan... Mutta Kynkät on ilmeisesti heikko paikka mutta M640 ja ylöspäin on jo järeämmät... :P
-
Jännä lukea konedatan sivuilta deutzin teknisiä tietoja kun samoilla mallimerkinnöillä menee päällekkäin samoina vuosinakin vielä eri tekniikalla olevia koneita :-\ Jos oikein olen ymmärtänyt ::)
Voimaa.comista löytyy ainakin tarvittaessa tehostusta moottoriin jos tuntuu ettei ole riittävästi.
Olenko ymmärtänyt oikein että deutzi olis hyvä lähtemään kylmälläkin käyntiin. Karjatilalla aika tärkeä ominaisuus jos pitää apevaunun eteen valjastaa ja päivittäin ajettava. Entä muuten kylmä ominaisuudet?
-
Kyl mä ainakin lumitöissä pärjäsin sen kanssa, vaikkei ollut lämmintä tallia. Heikko kohta mallissa on rao'llaan olevasta takalasista sulake-/reletaululle valuva vesi, joka aiheuttaa ongelmia. Kannattaa katsoa esim. ulosoton toiminta. Uusi piirilevy osineen maksaa/maksoi 800 euroa, nykyisin varaosamyyjien ahneuden vuoksi varmaan tuplat!?
-
Eikös osa näistä pikkukutosista ole pumppusuutinkoneita?Ja pö siirtopumppu hihnalla.Seurailin vaan yhden siirtopumpun vaihto.operaatiota.Osat oli hiukan jotenkin kaukana....
-
Omat kokemukset lainakoneena rehuhommissa olleesta 105 deutsista. Nostolaitteen käyttö kummallista. En ymmärrä miksi siinä pitää olla "lapsilukko" ennen kun sitä voi käyttää normaalisti? 105 tuntui uskomattoman laiskalta, nelipyttynen samantehonen on mielestäni mukavampi ajaa. Pienellä piristyksellä varmaan olis paljon parempi.
-
Eikös osa näistä pikkukutosista ole pumppusuutinkoneita?Ja pö siirtopumppu hihnalla.Seurailin vaan yhden siirtopumpun vaihto.operaatiota.Osat oli hiukan jotenkin kaukana....
120:stä vaihdettiin tuo hihnalla pyörivä pö siirtopumppu kun tehot rupes häviämään kun siitä oli mennyt laakerit... Ja 7.1 kone että onko tuo nyt niin pieni ja osat on niinkuin miten kaukana ja mistä??? Operaatio oli helppo kuin laturin vaihto..
-
Meillä uutena ostettu 105 vuosimallia 2004 6,1 litran myllyllä ja ZF 7100 lootalla. 5000 tuntia lähestyy eikä vikoja ole ollut. Laiska se on varsinkin maantiellä kärryn vedossa, mutta ohjelmoinnilla muuttuu täysin. Lootahan on huonompi ominaisuuksiltaan kuin 7200 mutta kestää varmasti nokuna ja oli yhdessä 105:ssa 180hv eikä siitäkään saaneet hajalle. Uudempia 110:jä on samalla koneella ja laatikolla, kun taas vanhempia on 4,8 litrasella ja paremmalla laatikolla.
-
Yks kone myös mitä on tullu kateltua sillä silmällä on salon yrmalla oleva 118. Suurin ilmeisesti nokkapellissä ja moottori on isompaa kaliiberia? Näyttää olleen hetken jo myynnissä tuo traktori :-\ Vaasan keskolla oleva 115 näyttäis olevan juurikin pienemmällä koneella ja "paremmalla" laatikolla. Muutenkin hyvä varustus tuossa vaasan deutzissa lukuun ottamatta perus hydrauliikkaa. 50 laatikolla on varmasti laiska vakiona tien päällä ;D, mutta jos tehoa kerran kestää ottaa lissää niin ei sekään ole ongelma ;D
Onkohan nuo deutzit kasattu sitä mukaa kun on osia saatu hankittua... Sen verran sekavaa on vaihteisto/moottori yhdistelmät ::)
-
Yks kone myös mitä on tullu kateltua sillä silmällä on salon yrmalla oleva 118. Suurin ilmeisesti nokkapellissä ja moottori on isompaa kaliiberia? Näyttää olleen hetken jo myynnissä tuo traktori :-\ Vaasan keskolla oleva 115 näyttäis olevan juurikin pienemmällä koneella ja "paremmalla" laatikolla. Muutenkin hyvä varustus tuossa vaasan deutzissa lukuun ottamatta perus hydrauliikkaa. 50 laatikolla on varmasti laiska vakiona tien päällä ;D, mutta jos tehoa kerran kestää ottaa lissää niin ei sekään ole ongelma ;D
Onkohan nuo deutzit kasattu sitä mukaa kun on osia saatu hankittua... Sen verran sekavaa on vaihteisto/moottori yhdistelmät ::)
No sama lootahan niissä on ompa 50 tai 40 se on vaan kierrosluvulla rajattu... Noissa on yleensä tehot aika hyvin kohdallaan mutta vääntö puuttuu mutta se on helposti korjattavissa ;) Tuossa 118 on 6 litran kone ja 7200 loota myös... Noista osista en sano mitään mutta varmaan jotain hinnoittelukikkailua ollut :P
-
118 on jo uudempi kuin MK3-110 ja 115. Ja siinä on korkeampi konepeitto. Omat kriteerini aikoinaan oli 110 tai 115 MK3, 7200:lla (eli käytännössä 2003 vuoteen saakka). Löysinkin sellaisen vähän ajetun (vähän yli 1000 tuntia), eikä siinä ollut edellisellä omistajalla ollut edes etukuormaajaa. Siihen sitten Isme 170B hydraulisella esiohjauksella ja voimaa.comilta vähän piristystä, niin oon kovasti tyytyväinen kapistukseen. Vielä houkuttaisi kääntökulman rajoittimia vähän rukata, että saisi vielä hivenen lisää ketteryyttä.. :)
-
118 on jo uudempi kuin MK3-110 ja 115. Ja siinä on korkeampi konepeitto. Omat kriteerini aikoinaan oli 110 tai 115 MK3, 7200:lla (eli käytännössä 2003 vuoteen saakka). Löysinkin sellaisen vähän ajetun (vähän yli 1000 tuntia), eikä siinä ollut edellisellä omistajalla ollut edes etukuormaajaa. Siihen sitten Isme 170B hydraulisella esiohjauksella ja voimaa.comilta vähän piristystä, niin oon kovasti tyytyväinen kapistukseen. Vielä houkuttaisi kääntökulman rajoittimia vähän rukata, että saisi vielä hivenen lisää ketteryyttä.. :)
kummastakin ollaan kääntökulmanrajoittimet väännetty pohjaan ;) Siinä aika moni muu 190hv traktori kalpenee deutsin rinnalla ketteryydessä :o
-
Juu... on tiedossa että sama laatikko en mutta kierroksilla vaan rajattu ;) Mutta nopeuden nosto 40 ->50 vie voimaa aika paljon. Sitä vaan tarkoitin. Pitänee katella mitä pankin herra tuumaa tämmöisestä investoinnista kun navetan rakentaminen alkaa ensi viikolla. Olis mukava saada vihdoin ilmastoitu traktori taloon ;D
-
Juu... on tiedossa että sama laatikko en mutta kierroksilla vaan rajattu ;) Mutta nopeuden nosto 40 ->50 vie voimaa aika paljon. Sitä vaan tarkoitin. Pitänee katella mitä pankin herra tuumaa tämmöisestä investoinnista kun navetan rakentaminen alkaa ensi viikolla. Olis mukava saada vihdoin ilmastoitu traktori taloon ;D
Paitsi jos Deutzin ostat niin et saa ilmastointia muutakuin paperilla. Käytännössä täysin paska ilmanvaihto. Joka Deutzissa (3kpl) , joita mulla on ollut on ollut sama ongelma. Ilmastoinnin kenno jäätää itsensä tukkoon. Mekkala on kova kun puhallin huutaa nelosella, mutta lasit huurtuvat silti, kun ilma ei tule läpi. Lisäksi talvella myös saakelin kylmä laite, sanokoon kuka mitä haluaa.
-
Minula ilimastointi pelannu erinomasesti tuota kennon rikkoutumista lukuunottamata. Kylymää ja lämpöä riittää. Kone on 110mk3 vm. 2001.
-
Juu... on tiedossa että sama laatikko en mutta kierroksilla vaan rajattu ;) Mutta nopeuden nosto 40 ->50 vie voimaa aika paljon. Sitä vaan tarkoitin. Pitänee katella mitä pankin herra tuumaa tämmöisestä investoinnista kun navetan rakentaminen alkaa ensi viikolla. Olis mukava saada vihdoin ilmastoitu traktori taloon ;D
Paitsi jos Deutzin ostat niin et saa ilmastointia muutakuin paperilla. Käytännössä täysin paska ilmanvaihto. Joka Deutzissa (3kpl) , joita mulla on ollut on ollut sama ongelma. Ilmastoinnin kenno jäätää itsensä tukkoon. Mekkala on kova kun puhallin huutaa nelosella, mutta lasit huurtuvat silti, kun ilma ei tule läpi. Lisäksi talvella myös saakelin kylmä laite, sanokoon kuka mitä haluaa.
Ootkos kennoja joskus puhallellut :o Kyllä mä olen ainakin joutunut palelemaan jos puhallin on kakkosella ja ilmastointi täysin pohjassa ??? Tuon kylmemmäksi jos menee niin tulee nuha varmasti... 3 ja 4 en oo puhaltimesta koskaan tarvinnutkaan... Ja talvellakin on lämpöä riittänyt -26 asteen pakkasillakin sen kylmemmässä ei oo tarvinnut ajaa kun ei oo ollut hommaa silloin ku ei tullu lunta...
-
Juu... on tiedossa että sama laatikko en mutta kierroksilla vaan rajattu ;) Mutta nopeuden nosto 40 ->50 vie voimaa aika paljon. Sitä vaan tarkoitin. Pitänee katella mitä pankin herra tuumaa tämmöisestä investoinnista kun navetan rakentaminen alkaa ensi viikolla. Olis mukava saada vihdoin ilmastoitu traktori taloon ;D
Paitsi jos Deutzin ostat niin et saa ilmastointia muutakuin paperilla. Käytännössä täysin paska ilmanvaihto. Joka Deutzissa (3kpl) , joita mulla on ollut on ollut sama ongelma. Ilmastoinnin kenno jäätää itsensä tukkoon. Mekkala on kova kun puhallin huutaa nelosella, mutta lasit huurtuvat silti, kun ilma ei tule läpi. Lisäksi talvella myös saakelin kylmä laite, sanokoon kuka mitä haluaa.
Ootkos kennoja joskus puhallellut :o Kyllä mä olen ainakin joutunut palelemaan jos puhallin on kakkosella ja ilmastointi täysin pohjassa ??? Tuon kylmemmäksi jos menee niin tulee nuha varmasti... 3 ja 4 en oo puhaltimesta koskaan tarvinnutkaan... Ja talvellakin on lämpöä riittänyt -26 asteen pakkasillakin sen kylmemmässä ei oo tarvinnut ajaa kun ei oo ollut hommaa silloin ku ei tullu lunta...
No, on puhalleltu, putsattu ja puunattu kyllä. On vaihdettu suodattimia ym, mutta ei ne nyt kyllä uudesta asti voi tukossakaan olla. Kyllä sieltä jotain henkäystä tulee, mutta loppu paleleminen ja hikoilu kun luopui Deutzista. Ei Fendtissä tarvi puhallinta pitää ikinä täysillä ja kyllä tarkenee. Mulle on ilmeisesti vaan sattunut jostain syystä 3 yksilöä viallisia Deutzeja, ei siinä muuta selitystä voi olla.
-
Eikös osa näistä pikkukutosista ole pumppusuutinkoneita?Ja pö siirtopumppu hihnalla.Seurailin vaan yhden siirtopumpun vaihto.operaatiota.Osat oli hiukan jotenkin kaukana....
120:stä vaihdettiin tuo hihnalla pyörivä pö siirtopumppu kun tehot rupes häviämään kun siitä oli mennyt laakerit... Ja 7.1 kone että onko tuo nyt niin pieni ja osat on niinkuin miten kaukana ja mistä??? Operaatio oli helppo kuin laturin vaihto..
--tarkoitin tuolla osien kaukana ololla,että kone seisoi pajassa muutaman vuorokauden kun osia vartoilevaa huoltomiestä varrottiin.Vaihtotyö sinänsä on varmaan ihan helppo.
-
Juu... on tiedossa että sama laatikko en mutta kierroksilla vaan rajattu ;) Mutta nopeuden nosto 40 ->50 vie voimaa aika paljon. Sitä vaan tarkoitin. Pitänee katella mitä pankin herra tuumaa tämmöisestä investoinnista kun navetan rakentaminen alkaa ensi viikolla. Olis mukava saada vihdoin ilmastoitu traktori taloon ;D
Paitsi jos Deutzin ostat niin et saa ilmastointia muutakuin paperilla. Käytännössä täysin paska ilmanvaihto. Joka Deutzissa (3kpl) , joita mulla on ollut on ollut sama ongelma. Ilmastoinnin kenno jäätää itsensä tukkoon. Mekkala on kova kun puhallin huutaa nelosella, mutta lasit huurtuvat silti, kun ilma ei tule läpi. Lisäksi talvella myös saakelin kylmä laite, sanokoon kuka mitä haluaa.
Ootkos kennoja joskus puhallellut :o Kyllä mä olen ainakin joutunut palelemaan jos puhallin on kakkosella ja ilmastointi täysin pohjassa ??? Tuon kylmemmäksi jos menee niin tulee nuha varmasti... 3 ja 4 en oo puhaltimesta koskaan tarvinnutkaan... Ja talvellakin on lämpöä riittänyt -26 asteen pakkasillakin sen kylmemmässä ei oo tarvinnut ajaa kun ei oo ollut hommaa silloin ku ei tullu lunta...
No, on puhalleltu, putsattu ja puunattu kyllä. On vaihdettu suodattimia ym, mutta ei ne nyt kyllä uudesta asti voi tukossakaan olla. Kyllä sieltä jotain henkäystä tulee, mutta loppu paleleminen ja hikoilu kun luopui Deutzista. Ei Fendtissä tarvi puhallinta pitää ikinä täysillä ja kyllä tarkenee. Mulle on ilmeisesti vaan sattunut jostain syystä 3 yksilöä viallisia Deutzeja, ei siinä muuta selitystä voi olla.
Oiskohan syynä lämmönsäätimen venttiili, nehän sellaisia pskan oloisia kun lämpötilaa säätää. Tosin sama tuntuma muissakin, harvassa koneessa lämpötilansäädin jämäkkä.
Kylmä on juu, tai ennemmin hitaasti lämpenevä. Ei siellä kopissa kyllä kylmä tule kun kone lämpenee? Kesällä kyllä kuuma tositöissä kun kenno jäätyy, pikkunäppäilyssä tai lepotaukoja pitäen kenno kyllä pysyy sulana...
-
Eikös osa näistä pikkukutosista ole pumppusuutinkoneita?Ja pö siirtopumppu hihnalla.Seurailin vaan yhden siirtopumpun vaihto.operaatiota.Osat oli hiukan jotenkin kaukana....
120:stä vaihdettiin tuo hihnalla pyörivä pö siirtopumppu kun tehot rupes häviämään kun siitä oli mennyt laakerit... Ja 7.1 kone että onko tuo nyt niin pieni ja osat on niinkuin miten kaukana ja mistä??? Operaatio oli helppo kuin laturin vaihto..
--tarkoitin tuolla osien kaukana ololla,että kone seisoi pajassa muutaman vuorokauden kun osia vartoilevaa huoltomiestä varrottiin.Vaihtotyö sinänsä on varmaan ihan helppo.
Vian ilmenemisestä työn jatkamiseen alle 2h ;)
-
Juu... on tiedossa että sama laatikko en mutta kierroksilla vaan rajattu ;) Mutta nopeuden nosto 40 ->50 vie voimaa aika paljon. Sitä vaan tarkoitin. Pitänee katella mitä pankin herra tuumaa tämmöisestä investoinnista kun navetan rakentaminen alkaa ensi viikolla. Olis mukava saada vihdoin ilmastoitu traktori taloon ;D
Paitsi jos Deutzin ostat niin et saa ilmastointia muutakuin paperilla. Käytännössä täysin paska ilmanvaihto. Joka Deutzissa (3kpl) , joita mulla on ollut on ollut sama ongelma. Ilmastoinnin kenno jäätää itsensä tukkoon. Mekkala on kova kun puhallin huutaa nelosella, mutta lasit huurtuvat silti, kun ilma ei tule läpi. Lisäksi talvella myös saakelin kylmä laite, sanokoon kuka mitä haluaa.
Ootkos kennoja joskus puhallellut :o Kyllä mä olen ainakin joutunut palelemaan jos puhallin on kakkosella ja ilmastointi täysin pohjassa ??? Tuon kylmemmäksi jos menee niin tulee nuha varmasti... 3 ja 4 en oo puhaltimesta koskaan tarvinnutkaan... Ja talvellakin on lämpöä riittänyt -26 asteen pakkasillakin sen kylmemmässä ei oo tarvinnut ajaa kun ei oo ollut hommaa silloin ku ei tullu lunta...
Tähän täytyy sanoa että:
Puhallinta en ole 2-nopeutta kovemmalla koskaan pitänyt usein kylläkin 1-asennossa. Päälimmäinen ongelma on isot lasipinnat ja lähes painetiivis ohjaamo, jonka huomaa ovea suljettaessa. Tästä syystä vaati talvikeleillä pitämään ilmastointia päällä kun lasit muuten huurtuu tai kun avaa kaapeli luukun auki niin lasit pysyy auki.
Välillä olen huomannut kennon jäätymisen mikä tapahtuu 15 tuntisen päivän aikana jonkun kerran, ilmastointi pois päältä ja taas kun kenno on sulanut ja ilmaa tulee niin uudestaan ac päälle.
Lämpeneminen on hidasta juuri tässä 105 mallissa jossa ei ole viskotuuletinta kun taas isommassa tulee lämpöä nopeasti.
-
Juu... on tiedossa että sama laatikko en mutta kierroksilla vaan rajattu ;) Mutta nopeuden nosto 40 ->50 vie voimaa aika paljon. Sitä vaan tarkoitin. Pitänee katella mitä pankin herra tuumaa tämmöisestä investoinnista kun navetan rakentaminen alkaa ensi viikolla. Olis mukava saada vihdoin ilmastoitu traktori taloon ;D
Paitsi jos Deutzin ostat niin et saa ilmastointia muutakuin paperilla. Käytännössä täysin paska ilmanvaihto. Joka Deutzissa (3kpl) , joita mulla on ollut on ollut sama ongelma. Ilmastoinnin kenno jäätää itsensä tukkoon. Mekkala on kova kun puhallin huutaa nelosella, mutta lasit huurtuvat silti, kun ilma ei tule läpi. Lisäksi talvella myös saakelin kylmä laite, sanokoon kuka mitä haluaa.
Ootkos kennoja joskus puhallellut :o Kyllä mä olen ainakin joutunut palelemaan jos puhallin on kakkosella ja ilmastointi täysin pohjassa ??? Tuon kylmemmäksi jos menee niin tulee nuha varmasti... 3 ja 4 en oo puhaltimesta koskaan tarvinnutkaan... Ja talvellakin on lämpöä riittänyt -26 asteen pakkasillakin sen kylmemmässä ei oo tarvinnut ajaa kun ei oo ollut hommaa silloin ku ei tullu lunta...
No, on puhalleltu, putsattu ja puunattu kyllä. On vaihdettu suodattimia ym, mutta ei ne nyt kyllä uudesta asti voi tukossakaan olla. Kyllä sieltä jotain henkäystä tulee, mutta loppu paleleminen ja hikoilu kun luopui Deutzista. Ei Fendtissä tarvi puhallinta pitää ikinä täysillä ja kyllä tarkenee. Mulle on ilmeisesti vaan sattunut jostain syystä 3 yksilöä viallisia Deutzeja, ei siinä muuta selitystä voi olla.
Oiskohan syynä lämmönsäätimen venttiili, nehän sellaisia pskan oloisia kun lämpötilaa säätää. Tosin sama tuntuma muissakin, harvassa koneessa lämpötilansäädin jämäkkä.
Kylmä on juu, tai ennemmin hitaasti lämpenevä. Ei siellä kopissa kyllä kylmä tule kun kone lämpenee? Kesällä kyllä kuuma tositöissä kun kenno jäätyy, pikkunäppäilyssä tai lepotaukoja pitäen kenno kyllä pysyy sulana...
Eli maansiirtohommissa ei vaan ehdi jäätymään eikä kultivaattorin edessä ne on rankimmat hommat mitä deutsi saa kokea :P Siitä syystä en ole siis ikinä kennon jäätymistä kokenut... Mutta lumitöissä kylmimmillä keleillä olen kyllä huomannut että hytti jäähtyy selvästi jollei tee töitä muttei siellä kylmä ole tullut sen takia vielä... Eikös Cornfarmer asentanut poistoventtiilin sinne kaapeliluukun kanteen???
-
Tulipa vielä mieleen kysyä deutzin huoltoon liittyvä asia, eli minkälaisia voiteluaineita "pitää" käyttää. Ainakaan nesteen sivuilta löytyvä voiteluainesuositus ei antanut mitään tietoja käytettävistä öljyistä? Tuskin mitään kovin ihmeellisiä merkkikohtaisia öljyjä tarvitsee :-\
-
Perään passaa ylleisölijyt. 8) Etuakselisa ja ronkisa on synteettinen ölijy, en omastapäästä muista mikä, ku huollosa vaihettu monet vuojet nuo öölit.. Ei oo pakko olla synteettine, mutku haluan että on notkiampi kovala pakkasela.
Ja tuosta ilimastoinnista vielä että tietysti on oltava joku ikkuna raollaan että puhallin jaksaa puhaltaa. Käytännösä riittää ku ottaa kaapeliluukun tiivisteen pois.
-
Harvella ainakin käy perään..
-
jäätää se ilmastointi mullakin. vika taitaa olla katkaisijassa/rajakytkimessä. ei ota kompuraa pois päältä vaan jauhaa kokoajan=kenno jäätyy. eilisen päivän karhotukset onnistui hyvin kun 15min välein käytti ilmastoinnin pois päältä minuutin ajan. tosi kylmää tulee koppiin. täystyy se katkaisin vaihtaa niin eiköhän ala toimimaan.
ite oon tykänny kyllä deutsista (ttv-1160) paljo vähemmän siinä on ollu vikaa kun kaverin 818 fendtissä joka ollu 80% ajasta korjaamolla :)
ketterä kone jossa hyvä ohjaamo. hydrauliikka on tosi hyvä ohjauksineen. portaaton laatikko toimii suht ok (suunnanvaihto vähän äksy ja poljinajon pysähtyminen epämääräsitä) mutta muilta osin laatikko on hyvä! 4nopeuksinen voimanotto on hyvä.
miinuksena deutsille surkea nostolaitteen hallinta.hidas tiellä verrattuna valtraan. löpöä se vie karhotuksessa 10l/h, valtra t151 vie 8l/h eli löpöä se vie pikkusen enemmän.
moottori vääntää alhaalta tosi hyvin deutsissa...tietty portaattomassa ei vääntöä niin tarvikkaan...
----------
onko kukaan sovittanut deutsin agrotroniin 650/42 pyöriä?? tai esim. 710/70x38?
-
löpöä se vie karhotuksessa 10l/h, valtra t151 vie 8l/h eli löpöä se vie pikkusen enemmän.
Nyt sä sohaisit mehiläispesää. ;D ::)
-
Onkohan deutzseissa liian pieni ilmastoinnin kenno kun jäätää noin herkästi ??? Vielä yksi kysymys tuli mieleen... Onko näissä pienemmissä kutos deutzeissa kat. 3 nostolaite? Ainakin 135 lähtien on...
-
Onkohan deutzseissa liian pieni ilmastoinnin kenno kun jäätää noin herkästi ??? Vielä yksi kysymys tuli mieleen... Onko näissä pienemmissä kutos deutzeissa kat. 3 nostolaite? Ainakin 135 lähtien on...
Ainakin omastani oli anturi väärässä paikassa, ei ollut kennossa kiinni vaan kennon edessä.
Ja on kolmoskategorian kourat, ainakin omassa 110:ssä. Mukavasti pärjää Agroluxin 5-siipisille paluuauroille muovisiivin.
-
Anteeksi että käytän aihetta hyväksi mutta ilmeisesti uusissa keppilootaisissa koneissa tulee olemaan suunnavaihtimessa säätö niinkuin pienemmissä TTV koneissa... Kuvia uudesta... http://www.tractorfan.nl/picture/666559/ http://www.tractorfan.nl/picture/666558/ http://www.tractorfan.nl/picture/666555/ :D Olis ainakin ihan kiva ominaisuus ::)
-
Käyköhän deuzin peppuun casen hy-tran peräöljy??