Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Paskervilleri - 11.06.12 - klo:13:21
-
Hei
Appiukko tuumas ostaa kyseisen koneen, onkos tuosa mallissa mitään erikoista tai muuta huomioitavaa???
7000 tuntia ajetussa tuskin on lastentauteja ;D
-
Aikansa edellä kävijä, perästä kuuluu. Hevosmiesten suosima jokapaikanhöylä. Ketterä ku kärppä. Pieni ruokainen. Sano apelle et osta pois.
-
No vaikka ihan täysin Valmet/Valtra mies olenkin, niin tuo 665 malli on niitä joihin en kyllä ihan ensimmäisenä sekoaisi. Moottori on ihan OK, mutta turbo tekisi siihenkin terää. Oikeastaan perä siinä on heikko kohta. Takapyörien raideleveyttä on pidennetty jatkoholkeilla, täysin väkisntehty rakenne. Ajanoloon systeemit perässä löystyvät(sen kyllä huomaa, kun nostaa pyörän tunkilla ylös ja kokeilee klappia). Jos ei ajoissa kiristä perän sisällä olevia systeemejä, niin vahinkoa tulee. Että fiksuna vävymiehenä, jos appiukko mukava mies ::), niin voisit hieman jarrutella ostointoa.
Että mieluummin 100-sarjan valttereja uudemmalla perällä, siis ensimmäinen 4-pyttyinen oli malli 865, 900-mallin esimalli.
-
655 ei voi olla huono, koska se on AINOA Valmetti, jollaisen ostamisesta olen joskus haaveillut ;D Olisiko ollut jotain tarvetta heinänpöyhimen eteen yms
-
Yli 5000 tuntia 665:lla ajettiin, eikä siinä ollu oikeestaan muita vikoja kun kytkinlevyn vaihto, venttiilikopan tiiviste, puhaltimen moottori, hydraulikkaputki ja joitain pieniä juttuja. Voimakas se on kokoisekseen ja näppärä kone. Pikkusen meluisa koppi ja kesällä kuuma. Voimansiirto ei ulise näissä.
-
655 ei voi olla huono, koska se on AINOA Valmetti, jollaisen ostamisesta olen joskus haaveillut ;D Olisiko ollut jotain tarvetta heinänpöyhimen eteen yms
Niin, mutta iso mutta merkittävä ero tuohon kysyjän 665 malliin, yksi numero muuttaa kaiken :)
-
Perintöä odotellessa... sano sille appiukolle, että K-kaupan väiskiltä saa saman updeitatun vallun pakasta revästynä hintaan 29+alv. Niitä kampanjakoneita...nämä vallut on näet sijoituksia. Viistuhatta ajettu A-EK:lla tahtoo maksaa saman kun uus ilman...
http://www.konekesko.com/fi/Default.aspx?tabid=6782
-
On se sen verran hupanen että vois nuo renkaat tarkistaa ;D
Minä koitin sille a-92 valtraa netistä tarjota mutta hinta pompsahti liiaksi.
Vuotuinen käyttötarve n. 200h
-
655 ei voi olla huono, koska se on AINOA Valmetti, jollaisen ostamisesta olen joskus haaveillut ;D Olisiko ollut jotain tarvetta heinänpöyhimen eteen yms
Niin, mutta iso mutta merkittävä ero tuohon kysyjän 665 malliin, yksi numero muuttaa kaiken :)
Nyt... huomaan taas erehtyneeni :o
-
Ennemin 555 tai 565 jos tuonikäisiä kattelee. 3 sylinterinen turbokone on pieniruokaisempi ja sitkeämpi ja itse traktori on hieman ketterämpi. A-sarja on parhaimmillaan 3 pyttysenä...
-
A:laisesta vois sanoa, kuten sanonta menee hullusta miehestä Huittisista.
665 pääsee paljon pidemmälle tankillisella ja ainakin meillä on nyt 17 vuotta tossa tehnyt kaikki meille tarpeelliset työt. Kerran on holkkien takia käynyt pajalla ja yksi kytkinlevy vaihdettu. Mittarissa 5500h, eikä ole vielä tarvetta vaihtaa, vaikkakin tänään just tuli A93 mainoskirje.
-
665 vm-94. 11100h Yksi kytkin laitettu. Muuten vain öljyjä vaihdeltu. Turbotettu, ruuvattu. Noin 120-125hv koneteho. Etukuormaaja ollut uudesta asti. Yks stefa vaihdettu etunapaan. Käy ja kukkuu, loppua ei näy. teho/painosuhteen ansiosta pystyy tekeen isompienki rattoreiden töitä. En todellakaa ole "valmetin mies" mutta kyseinen malli on meidän käytössä ollut täyttä rautaa
-
665 vm-94. 11100h Yksi kytkin laitettu. Muuten vain öljyjä vaihdeltu. Turbotettu, ruuvattu. Noin 120-125hv koneteho. Etukuormaaja ollut uudesta asti. Yks stefa vaihdettu etunapaan. Käy ja kukkuu, loppua ei näy. teho/painosuhteen ansiosta pystyy tekeen isompienki rattoreiden töitä. En todellakaa ole "valmetin mies" mutta kyseinen malli on meidän käytössä ollut täyttä rautaa
120-125 hevosta. Oot kemppiliimalla liittäny kaks 365:sta yhteen.......... ;D
-
665 vm-94. 11100h Yksi kytkin laitettu. Muuten vain öljyjä vaihdeltu. Turbotettu, ruuvattu. Noin 120-125hv koneteho. Etukuormaaja ollut uudesta asti. Yks stefa vaihdettu etunapaan
No pitääkö tässä peräti perua puheitaan. Onko koskaan käytetty paripyöriä? Kyllä se holkeilla pidennetty takaakseli ainakin jossain vaiheessa silloin löystyy ja vaatii kiristämistä, jotta ei tule isompaa vahinkoa. Itselläni oli kolmipyttyinen 555. Oli todella loistava peli, mutta kyllä siitäkin kerran perää kiristettiin, ajoin sillä noin 5000 tuntia. Tuo turbokomonen oli varsinainen tehopesä, varmaankin pärjäsi turbottomalle 665:lle. Nyt on 2001 mallinen 700:n. Siinä lienee yksi sitkeävetoisimmista pikkutraktoreista.Siinä jo uudempi ja vahvempi perä.
-
Paripyöriä on käytetty joka kevät vuoteen 2010 asti. Ja nostolaitekylvinkonetta vedetty. Ei o perää kiristetty. Ja lohkohan on sama kaiketi ku 705 vallus. Voimaa saa turbolla ku kääntää vaa ruuvia. Apevaunun edessä se alako tarvia voimaa rutkasti lisää. Appiuko aikonaa ostama. Kehu että iliman turboo ei tee maataloustöissä yhtään mitään. Pelkällä turbon lisäämisellä päihitti appiukon uudem A95:n mennen tullen.(eli ilman että syöttöä oli lisätty)
-
Joskus kannattaa kuitenkin pistää peräpää tunkin päälle ja kokeilla pyörästä, onko klappia, ei vie paljon aikaa, mutta voi säästää isolta murheelta. Ehkä ruuvilukitteet auttavat, jotta pultit pysyvät tiukalla.