Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Peltola - 20.05.12 - klo:10:13
-
Kyseessä 8400:sen ilmeisesti a-mallin rivipumppu, mallimerkinnässä A95. Voiko syöttöruuvi olla pumpun päällä suutinputkien takana eikä vapaassa päässä alhaalla kuten monissa? Päädyssä näyttäisi olevan laippa, jossa 2 pulttia korvattu niiteillä, mutta päällä on sinetillinen kuppi, jonka alla ilmeisesti ruuvi on. Vakio 620ds kone 160 hv coolerilla vm 2000, vain hieman syöttöä lisää, ilmeisesti alle kierros sisäänpäin. Ajoitusta en nyt muuttaisi.
Jos joku tietää mistä on kyse voisiko hieman neuvoa?
-
Kyllä kai se sitten on. Ei se kuppi varmaan mikään muukaan voi olla. Pienemmissä vanhoissa pumpuissa se on ainakin noin. Omissa kutoskoneissa se on ollut kaikissa pumpun päässä.
-
Ei ei, se kuppi tai paremminki sen alla on ruuvi ahdonalaisen syötön säätöhön, kannattaa kyllä tuotakin kiristää syötönlisäyksen yhteydes, alkaa saamaan alakierroksillakin ruokaa ja alkaa jaksamaan lähtiä matkahan paremmin. Syöttöruuvi on edelleen sielä pumpun persustas kannen alla, sitä nyt ainakin pari kierrosta kiinnipäin niin pääsee alkuhun :D
-
jos tehohäviö on pienempi kuin 20% niin viritys on onnistunut.
-
jos tehohäviö on pienempi kuin 20% niin viritys on onnistunut.
Tuo nyt koskee bensamoottoreita lähinnä ja varsinkin imukoneita ;D
-
Ei ei, se kuppi tai paremminki sen alla on ruuvi ahdonalaisen syötön säätöhön, kannattaa kyllä tuotakin kiristää syötönlisäyksen yhteydes, alkaa saamaan alakierroksillakin ruokaa ja alkaa jaksamaan lähtiä matkahan paremmin. Syöttöruuvi on edelleen sielä pumpun persustas kannen alla, sitä nyt ainakin pari kierrosta kiinnipäin niin pääsee alkuhun :D
kiitos tiedosta. Jos tosi on näin niin pitää alkaa kokeilemaan. Ihmetytti vain ne pari niitin näköistä, kun muut kaksi oli pultteja siinä kannessa. Täytyy kokeilla avata pultit ja tutkia mitä löytyy.
-
ne "niitin" näköset on sellaset sinetti pultit jotka menee poikki kun kiristetään tarpeeks eli kierteillä kans. joskus sellasia bossilaisesta auki taistelin. hyvällä lehti viilalla urat ja ruuvvarilla auki
-
ne "niitin" näköset on sellaset sinetti pultit jotka menee poikki kun kiristetään tarpeeks eli kierteillä kans. joskus sellasia bossilaisesta auki taistelin. hyvällä lehti viilalla urat ja ruuvvarilla auki
Aukaisin kannen ja käänsin tutun näköistä ruuvia melkein kierroksen sisäänpäin ja avot. Aikaisemmin 160 hv:n tappitehoinen kone jaksoi kuin jaksoikin tehdä ne työt mihin sitä tarvitaan. Ajonopeus on nyt riittävä eli enemmän kuin pykälän suurempi ja pikavaihteet riittää pykältämiseen. Arvioisin vajaa parikyt hepoa lisääntyneen ja savutusta ei juuri ole. Kiva laite kun työ joutuu (ja edullinen verrattuna varioon). Kiitos tiedoista. Päällä olevaa kuppia en vielä avannut alakierroksia varten, josko siitä olisi hyötyä?
-
Höh,miksei osteta sen kokosia vehkeitä ettei tarvitse alkaa ruuvailemaan...
-
Höh,miksei osteta sen kokosia vehkeitä ettei tarvitse alkaa ruuvailemaan...
Varmaan sen vuoksi, että nyky traktorit ovat valtavan painavia tehoonsa nähden. Ainakin itsestä tuntuu, että aina kun ajaa uudella traktorilla tulee se tunne että onpa laiska. Sit kun lisää sen 20 hp alkaa tuntuun sopivalta. Varmaan spykologista ; )
-
Höh,miksei osteta sen kokosia vehkeitä ettei tarvitse alkaa ruuvailemaan...
Varmaan sen vuoksi, että nyky traktorit ovat valtavan painavia tehoonsa nähden. Ainakin itsestä tuntuu, että aina kun ajaa uudella traktorilla tulee se tunne että onpa laiska. Sit kun lisää sen 20 hp alkaa tuntuun sopivalta. Varmaan spykologista ; )
Hehe, en viritä ilman todellista tarvetta.
5000 kg / 180 hv /iso kutonen/ vähän ajettu / vm 2000
Ei löydy enää kaupasta tuota tehopainosuhdetta kuin epävarmana neloskoneena sellaisilla hienouksilla, jotka jattää välille ja miksi maksaisi 100t€ moisesta kun pärjää alle 40t kamppeella. Huolettomia vuosia monta edessä. 60000€ iso raha, en ajattele liikaa löpön hyötysuhdetta koska kone tuottaa hyvin. Enkä tarvitse elvistelykamppeita..
-
[
Hehe, en viritä ilman todellista tarvetta.
5000 kg / 180 hv /iso kutonen/ vähän ajettu / vm 2000
Ei löydy enää kaupasta tuota tehopainosuhdetta kuin epävarmana neloskoneena sellaisilla hienouksilla, jotka jattää välille ja miksi maksaisi 100t€ moisesta kun pärjää alle 40t kamppeella. Huolettomia vuosia monta edessä. 60000€ iso raha, en ajattele liikaa löpön hyötysuhdetta koska kone tuottaa hyvin. Enkä tarvitse elvistelykamppeita..
[/quote]
Totta joka sana. Btw oletko punnitsemalla todennut painon 5000 kg ? Renkaiden kautta lähes mahdotonta hyödyntää edullista teho/paino suhdetta.
-
mulla kans ruuvattu 8400, etunostolaitteesa 600kg paino, pito loppuu kultivaattorin kans ennemmin ku voima. ootteko kukaan laittanut toista turboa traktoreihinne, siis sillai et niitä on se kaksi sielä yhtaikaa?
-
mulla kans ruuvattu 8400, etunostolaitteesa 600kg paino, pito loppuu kultivaattorin kans ennemmin ku voima. ootteko kukaan laittanut toista turboa traktoreihinne, siis sillai et niitä on se kaksi sielä yhtaikaa?
Ruuvattu 8400 on kyllä ripeä kampe, on kevyt ja voimaa löytyy. Raakaa vääntöä aivan yläkierroksille asti ;D
Kahden turbon tuoma hyöty on varmaan aika kyseenalainen. Turbojen mitoituskin normaalikäyttöön on varmaan melkoista hakuammuntaa. Ei se nyt tietysti vaikea olisi laittaa ikään kuin "jatkoksi" toinen turbo jossa puristus vain pienempi :-\
-
Höh,miksei osteta sen kokosia vehkeitä ettei tarvitse alkaa ruuvailemaan...
Miksi ostaisi kun sopivasti optimoimalla saa pykälää isomman koneen pykälää pienemmällä kulutuksella ja pykälää suuremmalla väännöllä ;) Ja aika usein jos tehossa on eroa vain 20hv niin hinnassa voi olla +10 000€ :P
-
mulla kans ruuvattu 8400, etunostolaitteesa 600kg paino, pito loppuu kultivaattorin kans ennemmin ku voima. ootteko kukaan laittanut toista turboa traktoreihinne, siis sillai et niitä on se kaksi sielä yhtaikaa?
Holset hx 40 superi pellin alle niin alkaa naukumaan
-
[
Hehe, en viritä ilman todellista tarvetta.
5000 kg / 180 hv /iso kutonen/ vähän ajettu / vm 2000
Ei löydy enää kaupasta tuota tehopainosuhdetta kuin epävarmana neloskoneena sellaisilla hienouksilla, jotka jattää välille ja miksi maksaisi 100t€ moisesta kun pärjää alle 40t kamppeella. Huolettomia vuosia monta edessä. 60000€ iso raha, en ajattele liikaa löpön hyötysuhdetta koska kone tuottaa hyvin. Enkä tarvitse elvistelykamppeita..
Totta joka sana. Btw oletko punnitsemalla todennut painon 5000 kg ? Renkaiden kautta lähes mahdotonta hyödyntää edullista teho/paino suhdetta.
[/quote]
No enpä ajatellut loppuun asti. Etupainoilla ja nykyisellä rengastuksella painaa joo reilusti enemmän. Mutta tehosta osa hukkuu ulosoton kautta, mutta kulkeminen oikeaa nopeutta tärkeä.
-
Ja aika usein jos tehossa on eroa vain 20hv niin hinnassa voi olla +10 000€ :P
Ja montako laatikkoremonttia tuolla kymppitonnilla saikaan teetettyä?
-
Kannattaa pihdata ihan täysiä kiertämästä sitten. Et niikö muistaa vähentää puol kierrosta takasin....
http://www.youtube.com/watch?v=kCsSVLZ6wCI&feature=related
-SS-
-
Ja aika usein jos tehossa on eroa vain 20hv niin hinnassa voi olla +10 000€ :P
Ja montako laatikkoremonttia tuolla kymppitonnilla saikaan teetettyä?
Ei tietoa kun ei oo deutsin laatikoita tarvinnut availla ;) Ja mitään huipputehoja en suosittele ottamaan vaan maltillinen optimointi jolla koneen saa oikeille käyrille ja pois päästömääräysten rajoista ;D
-
ja pois päästömääräysten rajoista ;D
[/quote]
Jossakin vaiheessa traktoreillekin tulee määräaikaiskatsastus päästömittausten kera.
Tällaista naköjään kovasti tilaillaan. ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
ja pois päästömääräysten rajoista ;D
Jossakin vaiheessa traktoreillekin tulee määräaikaiskatsastus päästömittausten kera.
Tällaista naköjään kovasti tilaillaan. ;D ;D ;D ;D ;D ;D
[/quote] Tuskimpa traktoreita VTT testiin kovin helpolla viedään että saisi päästöt mitattua ;) Autossakin on yli +50% enemmän tehoa kuin alkuun ja ei mitään ongelmaa katsastuksessa 8) Katsastuksessa on pelkkä savutustesti eli ei kerro mitään...
-
käykö tommonen holsetin hx 40 super suoraan 8400.sen pakosarjaan vai tarviiko tehä joku välikappale?
-
käykö tommonen holsetin hx 40 super suoraan 8400.sen pakosarjaan vai tarviiko tehä joku välikappale?
Sopii, pakosarja, pakoputki ja öljynpaluu... ahtoputki pienin varauksin. Imuputki ja öljynpaine pitää itte soveltaa.
-
Muuttuukohan noi koneen ominaisuudet jos hx40 superin laittaa.. eikai siit tu sellasta et alkaa vetämään vasta 2000 kierroksen kohilla? kun oon konetta läpi käynyt ni ton turbon huoltokin maksaa et vois vaikka sit ostaa uuden.